Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3200
Copyright (C) HIX
2007-09-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelõssége)
Megrendelés Lemondás
1 autopalya (mind)  8 sor     (cikkei)
2 vita + kerdes Triznyakhoz + mindenkihez (mind)  34 sor     (cikkei)
3 re: #3198-wikipedia (mind)  36 sor     (cikkei)
4 re: re: re: Autopalya definicio (mind)  18 sor     (cikkei)
5 papirjaguar (mind)  86 sor     (cikkei)

+ - autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)
Sokkal okosabb nem lettem tole, de letezik egy ilyen rendelet is:

83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet a közúti jelzõtáblák megtervezésének,
alkalmazásának és elhelyezésének követelményeirõl

http://sebessegmeres.info/docs/jogszabalyok/gkm83-2004.htm
--
Meszaros Geza
+ - vita + kerdes Triznyakhoz + mindenkihez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)
Sziasztok!

Na acsibacsi. Nem Triznyak huzta le a vitat 5 eves ovodasok szintjere. 
Itt 
Jani bacsi osztja az eszt, de rendesen am! Biztos volt par motivacios treningen 
odaat. De nem baj, mert jo olvasni, engem szorakoztat, oszinten mondom, 
nincs 
szalka a szivemben.

Korkerdes mindenkihez, aki ertonek vallja magat:
En azt gondoltam regen, hogy a merevtengelynek SEMMI elonye nincs a fuggetlen 
kerekfelfuggeszteshez kepest. Ellenben van hatranya jocskan ami a komfortot 
illeti. Ehhez kepest egy SAAB-szerelo elmagyarazta, hogy hoban stabilabb. 
Ez 
lehetseges volna? Az is furcsa kicsit, hogy mind a SAAB, mind a Volvo nagyon 
hosszu ideig ragaszkodott a merevtengelyhez, amikor mas gyartok mar REG 
csak 
fuggetlenfelfuggesztest alkalmaztak (meg a Skoda is :-P), es jobbara csak 
a 
hathengeres exportkivitelekben fordultak elo fuggetlen kerekfelfuggesztesek. 
Alapvetoen a kilencvenes evek elso feleig merevtengely kerult az osszes 
SAAB 
900-ba, Volvo 740-be, Volvo 240-be, tehat a sved tomegmodellekbe. Miert?

Kerdes Triznyakhoz: bocs, hogy ilyet kerdezek nyilvanosan, mintegy kenyszeritve
, de meg tudod nekem mondani, hogy a VW Ventonal a futomuben van kulonbseg 
az 
1.8i, 2.0i (115 LE) es a 2.8i VR6 (174 LE) kozott? Felepitesre es komfortra 
is 
gondolok. Ha 2.0i helyett VR6-ot veszek, akkor az feszesebb, kenyelmetlenebb?

Ha ezt mas is vagja, szivesen veszem a valaszt barkitol. Koszi.

Z.
+ - re: #3198-wikipedia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)
> Janibacsi figyelmebe ajanlom de masoknak sem art tudni rola, hogy
> nem art ovatosnak lenni a wiki-vel. Tenyleg nagyon hasznos es szuper,
> viszont a feltett informaciokat kozzetetel elott hivatalosan nem
ellenorzik.

Kedves "jbor". A 'wikipedia' adatait mindenki a vilagon "ellenorzi".
Tehat, nem csak "egy okos" alliatasait olvasod ottan. Javaslom probald
ki azt.
Minden hivatalos jelenteseket ellenorizzel, az infok eredetet, mint a
kozlok hattereit.
 S azert inkabb  a 'wiki'-t ,s nem a sok 'blog'-okat, reklamokat veszem
szamban az info-kert.
De ha tudsz jobbat,kerlek kozold !


> Kedves Jani bacsi es Triznyak, kerlek ne bantsatok egymast!

Ez egy jozan megfigyeles es keresed.
Azert hangsulyozom mindeg soraimban,hogy csak a cikkek alanyan
reagaljunk, s ne az irojat iteljuk. Sajnos,gyakran az nem igy tortent.
Meg a gyakran es  ismetelten kert datok, cafolasok alapja maig is ritkan
tortent.Amit ismetelten es mindeg kertem a szemlyelleni ragalmazasok,
gunyolasok ,kulombozo jelzok helyett. Egy esetben meg a szuloanyjat is
belekeverete Triznyak. Meg amikor azt meg a "q"-val irta , de
elkepzelhetem ,hogy valojaban kinek a szuloanyjat velte.

> Valoszinuleg tulreagaltatok, szemelyes sertesnek vettetek a masik
> valamely mondatat, amit talan nem is annak szant, csak a nyelvbeli
> elteresek es nehezsegek miatt felreertettetek. Mostanra mar
> rendesen adtatok, kaptatok is igazi szemelyes serteseket, ugyhogy
> en nem foglalkoznek

Remelve, senki nem foglalkozna szemlyes sertelmek osztogatasaval, sem
meg a mas rovatokon irt sorok hazugallitasaval sem.

Mindanyian koszonhetjuk meglatasodat.
+ - re: re: re: Autopalya definicio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)
Hollosi "HIX" Jozsi a HIX AUTO #3199-ben írta:

HJ> A felhajto nem torkollik bele a gyorsitosavba, hanem ott folytatodik.

A KRESZ-nek az úttal kapcsolatos fogalmak definíciói között nem
találom a "folytatódik" kifejezést. (Ellentétben az "egymásba
torkollással" ami az "útkeresztezõdés" definíciójában szerepel.)

HJ> Az autopalyara valoban ut vezet, de nem keresztezodes, hanem
HJ> atminosites formajaban: ahol kiteszik a tablat, onnantol autopalya.

A KRESZ az "átminõsítést" sem definiálja. Egyébiránt én sem azt
állítottam, hogy keresztezõdés, hanem azt hogy a jogszabály ide
vonatkozó definíciója szerint _útkeresztezõdésnek minõsül_.



Korompai László
+ - papirjaguar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)
'Hófika: még jó, hogy nem tél volt járatlan és takarítatlan úttal....'

Papírjaguár
100% re-public & re-cycled
Történet a XXI. századból....

Az állítólagos több ezer éves kínai találmányt - a papírt - jó pár
éve tökéletesítették olyan formában, hogy speciális vegyületbõl
állítottak elõ olyan rétegû és bevonatú papírt amibõl egy origami
madarat hajtogattak, majd azt betették pár percre a mikrohullámú
sütõbe és a kész termék egy porcelán origami madár lett.

Meleg nyári nap volt, felhõ csak elvétve az égbolton, tökéletes idõ
és hõmérséklet a gumik tapadásához, másrészrõl felkészülve egy kis
sikamláshoz. Autópályán élvezve a hosszú, egyenes szakaszt tekintetem
a sebességmérõ és a végeláthatatlan útsáv között vándorolt. A X-Type
úgy 180km/h -nál járhatott amikor a barátnõm elkezdett mellettem a
mitfahrer ülésben vetkõzni. Nem szerettük az automatikát, elektronikát
minden ami csak lehetett manuális, humán kézi kezelésû volt a kocsiban.
Nem volt klíma és az ablakok is a tekerõs módszerrel mûködtek.. Semmi
késõbbi extrának nem volt elõre elkészített pótlyuk, minden jól nézett
ki. Kelet felé haladtunk, nagyon arra felé járhattunk, mert a középsõ
elválasztó sáv korlátain és bokrain kívül egy útpadka szerû kõsor volt
idáig kirakva, ami mostanára eltünt. A bokrok is ágasabbak lettek néhol
benyúltak egészen az útsávba és a gaz, fûcsomok is lenõttek indaszerûen
az útpadkára egészen eltakarva azt. Nagyon nagy volt a hõség, de a
megfelelõ nyitottságú ablakok mellett tökéletes langyos-hûvös-meleg
volt a kocsiban. A száraz hõségben egészen kiszáradt a szám és
elkezdtem kicsit verejtékezni. Miközben a barátnõm melltartóra vetkõzve
és nyári nadrágján a slicc lehúzva egészen, hogy kilátszódjon a bugyija
mintázata. Felém hajolva megkereste nadrágomon a sliccgombot, sikeres
bontás után a zippzárt lehúzva és alsónemûmet félrehúzva elõvette a
nemi szervemet. Sok idõn keresztül tekintetem valahol a motorház és az
ablaktörlõlapát közé állt be. Sikeresen elérte a kellõ merevségi
állapotot de nedvet nem tudott kicsalni belõle, keze le-fel
mozdulataival és szájának nyálával próbálta fenntartani az élvezeti
állapotot. Belefáradhatott a sikertelennek látszó végkifejlet
elmaradásába, mert abbahagyta a szájával való ingerlést, de kezében még
benne voltak a mozdulatok. Egyszer csak talán véletlen egybeesés történt
mikor a hosszú, egyenes, messzi aszfalt útszakaszon a forróság délibábot
produkált, az út fejjel lefele is látszódott, de eközben akkorát rántott
lefele a kiszáradt végû nemi szervemen, hogy hirtelen felkiálltás
helyett elrántottam a kormányt és az egyenesnek látszó füves részû
útpadkának kormányoztam a kocsit. Nagy fékezés után a bal elsõ kerékkel
felszaladva az elválasztó részbe a kocsi egynegyede kb. ott volt
fennakadva. Elõttünk, utánnunk senki. Az elválasztó túloldalán levõ
szembejövõ sávokból sikerült megállítani egy Trabantost, akivel
felmértük a helyzetet:
'Én': - Szerencsére egyben vagyunk, de a bal elsõ alufelni széttörött.
'Trabantos': - Széttörött!? Áhh, látom már újraöntött Lada felni, az
               nem deformálódik, az tényleg tényleg törik. No, dehát
               merre indult a párocska kirándulni? Arrafelé egy az
               egyben reformálunk minden nyugatabbra nem bevált dolgot.
               Azt kívánom, hogyha ki akarják törölni legyen mindig
               valamivel, de ne az enyémmel!
A Trabantos - szinte verhetetlen - gyorsulást bemutatva továbbhajtott..
De itthagyta nekünk 'emlékbe' diagonál pótkerekét, amivel mint
szervizkerék el tudtunk jutni egy szerelõhelyiségig és 99%-osra pofozni
az autót.
(-:
Ott is kaptunk tanácsot miután elmeséltük a történetünket, azóta mindig
vannak plusz szerszámok az autóban. Bár a kocsi büszkeségét, a
motorháztetõ elején levõ státuszszimbólumot nem érte kár, késõbb az
úticél végén egy autósboltban souvenir-ként vettünk egy cserélhetõ
orrdíszt ami egy összekulcsolt kezû lányt és fiút ábrázolt kezükben egy
sarló és kalapáccsal. Hazaérve ismét átvizsgáltattuk az autót és a
mûhelyes ember észrevette és megszólta a nem kocsitartozék szerszámokat.
'Szervizes': - "Emberek, kié ez a szerszám? Úgy 60 éve senki nem
               jelentkezett érte!"
O-:
Ismét lelassult az élet és a barátnõmmel újra össze akartuk hozni a
dolgot még a kilenc hónap próbaideje elõtt. Felhõmentes idõ volt, lágy,
langyos, hûvöskés szellõk mellett csillagos égbolt és a szobában nyitott
ablak és éjszakai világítás közepette ismét egy jól megtermett, úgy vagy
22cm-es férfi nemi szerv egészséggel megduzzadt makkjának elõbújtatására
került sor. Az szinte nem is zavarta, hogy a múltkori esetkor a szárazon
összetapadt makk és a bõrke lehúzásakor egy nagymagyarország alakú rész
felszakadt a makkom bal oldalának külsejérõl és szinte vérvörösen izzva,
jól láthatóan elkülönült a többi résztõl, az egésztõl.
Egy jól sikerült éjszaka után nehéz idõk következtek. A rokkant jelzéses
megkülönböztetés helyett inkább egy segédeszköz beruházásába fogtunk,
ismét vettünk egy új orrdíszt a kocsira egy elõre nézõ hátulról nézve
jobb fentrõl bal lentig sastollal átdöfött verebet. De lehet, hogy csak
egy galambtoll volt. Kirándulásként most a magas hegyekbe indultunk
ahonnan a kilátás a párját ritkítja, soha szebbet jövõre s.....
"Aszt Jónapot!"

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS