1. |
autopalya (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
2. |
vita + kerdes Triznyakhoz + mindenkihez (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
3. |
re: #3198-wikipedia (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
4. |
re: re: re: Autopalya definicio (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
5. |
papirjaguar (mind) |
86 sor |
(cikkei) |
|
+ - | autopalya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sokkal okosabb nem lettem tole, de letezik egy ilyen rendelet is:
83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet a közúti jelzõtáblák megtervezésének,
alkalmazásának és elhelyezésének követelményeirõl
http://sebessegmeres.info/docs/jogszabalyok/gkm83-2004.htm
--
Meszaros Geza
|
+ - | vita + kerdes Triznyakhoz + mindenkihez (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Na acsibacsi. Nem Triznyak huzta le a vitat 5 eves ovodasok szintjere.
Itt
Jani bacsi osztja az eszt, de rendesen am! Biztos volt par motivacios treningen
odaat. De nem baj, mert jo olvasni, engem szorakoztat, oszinten mondom,
nincs
szalka a szivemben.
Korkerdes mindenkihez, aki ertonek vallja magat:
En azt gondoltam regen, hogy a merevtengelynek SEMMI elonye nincs a fuggetlen
kerekfelfuggeszteshez kepest. Ellenben van hatranya jocskan ami a komfortot
illeti. Ehhez kepest egy SAAB-szerelo elmagyarazta, hogy hoban stabilabb.
Ez
lehetseges volna? Az is furcsa kicsit, hogy mind a SAAB, mind a Volvo nagyon
hosszu ideig ragaszkodott a merevtengelyhez, amikor mas gyartok mar REG
csak
fuggetlenfelfuggesztest alkalmaztak (meg a Skoda is :-P), es jobbara csak
a
hathengeres exportkivitelekben fordultak elo fuggetlen kerekfelfuggesztesek.
Alapvetoen a kilencvenes evek elso feleig merevtengely kerult az osszes
SAAB
900-ba, Volvo 740-be, Volvo 240-be, tehat a sved tomegmodellekbe. Miert?
Kerdes Triznyakhoz: bocs, hogy ilyet kerdezek nyilvanosan, mintegy kenyszeritve
, de meg tudod nekem mondani, hogy a VW Ventonal a futomuben van kulonbseg
az
1.8i, 2.0i (115 LE) es a 2.8i VR6 (174 LE) kozott? Felepitesre es komfortra
is
gondolok. Ha 2.0i helyett VR6-ot veszek, akkor az feszesebb, kenyelmetlenebb?
Ha ezt mas is vagja, szivesen veszem a valaszt barkitol. Koszi.
Z.
|
+ - | re: #3198-wikipedia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Janibacsi figyelmebe ajanlom de masoknak sem art tudni rola, hogy
> nem art ovatosnak lenni a wiki-vel. Tenyleg nagyon hasznos es szuper,
> viszont a feltett informaciokat kozzetetel elott hivatalosan nem
ellenorzik.
Kedves "jbor". A 'wikipedia' adatait mindenki a vilagon "ellenorzi".
Tehat, nem csak "egy okos" alliatasait olvasod ottan. Javaslom probald
ki azt.
Minden hivatalos jelenteseket ellenorizzel, az infok eredetet, mint a
kozlok hattereit.
S azert inkabb a 'wiki'-t ,s nem a sok 'blog'-okat, reklamokat veszem
szamban az info-kert.
De ha tudsz jobbat,kerlek kozold !
> Kedves Jani bacsi es Triznyak, kerlek ne bantsatok egymast!
Ez egy jozan megfigyeles es keresed.
Azert hangsulyozom mindeg soraimban,hogy csak a cikkek alanyan
reagaljunk, s ne az irojat iteljuk. Sajnos,gyakran az nem igy tortent.
Meg a gyakran es ismetelten kert datok, cafolasok alapja maig is ritkan
tortent.Amit ismetelten es mindeg kertem a szemlyelleni ragalmazasok,
gunyolasok ,kulombozo jelzok helyett. Egy esetben meg a szuloanyjat is
belekeverete Triznyak. Meg amikor azt meg a "q"-val irta , de
elkepzelhetem ,hogy valojaban kinek a szuloanyjat velte.
> Valoszinuleg tulreagaltatok, szemelyes sertesnek vettetek a masik
> valamely mondatat, amit talan nem is annak szant, csak a nyelvbeli
> elteresek es nehezsegek miatt felreertettetek. Mostanra mar
> rendesen adtatok, kaptatok is igazi szemelyes serteseket, ugyhogy
> en nem foglalkoznek
Remelve, senki nem foglalkozna szemlyes sertelmek osztogatasaval, sem
meg a mas rovatokon irt sorok hazugallitasaval sem.
Mindanyian koszonhetjuk meglatasodat.
|
+ - | re: re: re: Autopalya definicio (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hollosi "HIX" Jozsi a HIX AUTO #3199-ben írta:
HJ> A felhajto nem torkollik bele a gyorsitosavba, hanem ott folytatodik.
A KRESZ-nek az úttal kapcsolatos fogalmak definíciói között nem
találom a "folytatódik" kifejezést. (Ellentétben az "egymásba
torkollással" ami az "útkeresztezõdés" definíciójában szerepel.)
HJ> Az autopalyara valoban ut vezet, de nem keresztezodes, hanem
HJ> atminosites formajaban: ahol kiteszik a tablat, onnantol autopalya.
A KRESZ az "átminõsítést" sem definiálja. Egyébiránt én sem azt
állítottam, hogy keresztezõdés, hanem azt hogy a jogszabály ide
vonatkozó definíciója szerint _útkeresztezõdésnek minõsül_.
Korompai László
|
+ - | papirjaguar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
'Hófika: még jó, hogy nem tél volt járatlan és takarítatlan úttal....'
Papírjaguár
100% re-public & re-cycled
Történet a XXI. századból....
Az állítólagos több ezer éves kínai találmányt - a papírt - jó pár
éve tökéletesítették olyan formában, hogy speciális vegyületbõl
állítottak elõ olyan rétegû és bevonatú papírt amibõl egy origami
madarat hajtogattak, majd azt betették pár percre a mikrohullámú
sütõbe és a kész termék egy porcelán origami madár lett.
Meleg nyári nap volt, felhõ csak elvétve az égbolton, tökéletes idõ
és hõmérséklet a gumik tapadásához, másrészrõl felkészülve egy kis
sikamláshoz. Autópályán élvezve a hosszú, egyenes szakaszt tekintetem
a sebességmérõ és a végeláthatatlan útsáv között vándorolt. A X-Type
úgy 180km/h -nál járhatott amikor a barátnõm elkezdett mellettem a
mitfahrer ülésben vetkõzni. Nem szerettük az automatikát, elektronikát
minden ami csak lehetett manuális, humán kézi kezelésû volt a kocsiban.
Nem volt klíma és az ablakok is a tekerõs módszerrel mûködtek.. Semmi
késõbbi extrának nem volt elõre elkészített pótlyuk, minden jól nézett
ki. Kelet felé haladtunk, nagyon arra felé járhattunk, mert a középsõ
elválasztó sáv korlátain és bokrain kívül egy útpadka szerû kõsor volt
idáig kirakva, ami mostanára eltünt. A bokrok is ágasabbak lettek néhol
benyúltak egészen az útsávba és a gaz, fûcsomok is lenõttek indaszerûen
az útpadkára egészen eltakarva azt. Nagyon nagy volt a hõség, de a
megfelelõ nyitottságú ablakok mellett tökéletes langyos-hûvös-meleg
volt a kocsiban. A száraz hõségben egészen kiszáradt a szám és
elkezdtem kicsit verejtékezni. Miközben a barátnõm melltartóra vetkõzve
és nyári nadrágján a slicc lehúzva egészen, hogy kilátszódjon a bugyija
mintázata. Felém hajolva megkereste nadrágomon a sliccgombot, sikeres
bontás után a zippzárt lehúzva és alsónemûmet félrehúzva elõvette a
nemi szervemet. Sok idõn keresztül tekintetem valahol a motorház és az
ablaktörlõlapát közé állt be. Sikeresen elérte a kellõ merevségi
állapotot de nedvet nem tudott kicsalni belõle, keze le-fel
mozdulataival és szájának nyálával próbálta fenntartani az élvezeti
állapotot. Belefáradhatott a sikertelennek látszó végkifejlet
elmaradásába, mert abbahagyta a szájával való ingerlést, de kezében még
benne voltak a mozdulatok. Egyszer csak talán véletlen egybeesés történt
mikor a hosszú, egyenes, messzi aszfalt útszakaszon a forróság délibábot
produkált, az út fejjel lefele is látszódott, de eközben akkorát rántott
lefele a kiszáradt végû nemi szervemen, hogy hirtelen felkiálltás
helyett elrántottam a kormányt és az egyenesnek látszó füves részû
útpadkának kormányoztam a kocsit. Nagy fékezés után a bal elsõ kerékkel
felszaladva az elválasztó részbe a kocsi egynegyede kb. ott volt
fennakadva. Elõttünk, utánnunk senki. Az elválasztó túloldalán levõ
szembejövõ sávokból sikerült megállítani egy Trabantost, akivel
felmértük a helyzetet:
'Én': - Szerencsére egyben vagyunk, de a bal elsõ alufelni széttörött.
'Trabantos': - Széttörött!? Áhh, látom már újraöntött Lada felni, az
nem deformálódik, az tényleg tényleg törik. No, dehát
merre indult a párocska kirándulni? Arrafelé egy az
egyben reformálunk minden nyugatabbra nem bevált dolgot.
Azt kívánom, hogyha ki akarják törölni legyen mindig
valamivel, de ne az enyémmel!
A Trabantos - szinte verhetetlen - gyorsulást bemutatva továbbhajtott..
De itthagyta nekünk 'emlékbe' diagonál pótkerekét, amivel mint
szervizkerék el tudtunk jutni egy szerelõhelyiségig és 99%-osra pofozni
az autót.
(-:
Ott is kaptunk tanácsot miután elmeséltük a történetünket, azóta mindig
vannak plusz szerszámok az autóban. Bár a kocsi büszkeségét, a
motorháztetõ elején levõ státuszszimbólumot nem érte kár, késõbb az
úticél végén egy autósboltban souvenir-ként vettünk egy cserélhetõ
orrdíszt ami egy összekulcsolt kezû lányt és fiút ábrázolt kezükben egy
sarló és kalapáccsal. Hazaérve ismét átvizsgáltattuk az autót és a
mûhelyes ember észrevette és megszólta a nem kocsitartozék szerszámokat.
'Szervizes': - "Emberek, kié ez a szerszám? Úgy 60 éve senki nem
jelentkezett érte!"
O-:
Ismét lelassult az élet és a barátnõmmel újra össze akartuk hozni a
dolgot még a kilenc hónap próbaideje elõtt. Felhõmentes idõ volt, lágy,
langyos, hûvöskés szellõk mellett csillagos égbolt és a szobában nyitott
ablak és éjszakai világítás közepette ismét egy jól megtermett, úgy vagy
22cm-es férfi nemi szerv egészséggel megduzzadt makkjának elõbújtatására
került sor. Az szinte nem is zavarta, hogy a múltkori esetkor a szárazon
összetapadt makk és a bõrke lehúzásakor egy nagymagyarország alakú rész
felszakadt a makkom bal oldalának külsejérõl és szinte vérvörösen izzva,
jól láthatóan elkülönült a többi résztõl, az egésztõl.
Egy jól sikerült éjszaka után nehéz idõk következtek. A rokkant jelzéses
megkülönböztetés helyett inkább egy segédeszköz beruházásába fogtunk,
ismét vettünk egy új orrdíszt a kocsira egy elõre nézõ hátulról nézve
jobb fentrõl bal lentig sastollal átdöfött verebet. De lehet, hogy csak
egy galambtoll volt. Kirándulásként most a magas hegyekbe indultunk
ahonnan a kilátás a párját ritkítja, soha szebbet jövõre s.....
"Aszt Jónapot!"
|
|