Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 3666
Copyright (C) HIX
2008-02-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelõssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX TUDOMANY *** #3665 (mind)  39 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX TUDOMANY *** #3665 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)
Marky,


Surlodás: a falbol a levegõ kicsit ferdén fúj be a dugo és a fal közé, 
ez 
légpárnát ad, és viszi elõre a dugót is is, mint a szilicium szeleteket 
az 
automata gyárakban.

>megallito zsilip es a vonat kozott egy leereszto szelep is, kulonben
>minden lesz, csak nem "finom, puha" megallas.
Talán a légrés elég, ami a csõ és a dugó között van...


>az egyszeru esetet, hogy p1=0,05bar nyomasu levegot (idealis gazt)
>adiabatikusan osszenyomok p2=1,5barra. p*V^kappa=const, kappa=1,4.
>V2/V1=(p1/p2)^(1/kappa) = 0,088. p*V=N*k*T -bol T2/T1=p2*V2/(p1*V1)
>=30*0,088 = 2,64. T1=20 fok Celsius -> T2=500 fok Celsius. Nem tunik
>tulsagosan nyero otletnek. Az alapproblema marad: 1/2*m*v^2 =
>1/2*200tonna*(100m/s)^2 = 1GJ kinetikus energiat valahova el kell
>tuntetni.
Végre valaki számol is valamit! :-))))
A csõ fala elnyeli ezt, mint a sin meg a fékpofák az ugyanekkora energiat 
a 
sima vonat esetéban.
Nagy a felület, elmegy a hõ. Aztán, amikor a vonat megállt, és a retesz 
megfogta, akkor nyitható a tulnyomásos tér, a tágulás is visszahûti a 
levegõt.

>A fekutra van valami becslesed?
Rövidebb, mint a vonatnál, mert levegõ fékez. Ezért "puhább" a megállás, 
kb 
olyan, mint a repülõé.

Mindesetre érdekes lenne végigszámolni. Az egészet. Kár, hogy nem érek 
rá. 
:-(

MJ.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS