1. |
Re: Uj KRESZ (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
2. |
Uj kresz tervezet ! Vitassuk meg. (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
3. |
volvo kresz (mind) |
112 sor |
(cikkei) |
4. |
autoszerelot keresek Bpen (mind) |
32 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Uj KRESZ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Frigyes,
A csokkentett sebesseghatar a szellel szemben p. esete. A mostanit
se tartja be senki, akkor minek eroltetni. Mert majd pont a
keskeny uton fognak kiallni merni a zsaruk. Meg esoben. Persze.
A zebrat sem ertem. Per pillanat *is* elsobbsege van a gyalogosnak,
de ezt az autosok 0.1%-a tudja csak (bezzeg a megszakito hezagot tudjak).
Ismet jogosnak erzem a kerdest: ha a meglevobe is sz.rik mindenki,
rendorseget beelertve, akkor mirol is beszelunk? A raforditott
szakertoi penzek helyuett fekvorendort minden ilyen zebra ele. Az
mukodik.
A kerekparra sisak teljesen jogos. Sot, kukasmelleny este is jogos
lenne. Ezt megint ki fogja ellenorizni, betartatni? A klasszikus
vicc jut eszembe:
- Alj meg Jozsi, nincs lampa a kerekparodon!
- Ugorj rendor, mert fek sincs!
Kerekparosokat Nemetorszagban probaltak megregulazni, de egy het utan
rajottek, hogy sehova nem vezet (engem is megbuntettek egy piros lampaert).
A kerekparral buszsav viszont az evszazad baromsaga -- legalabbis Pesten.
Avagy vesszen a fergese? Tipikus BKV sofor kimegy 20 cm-t balra, elkezdi
elozni a kerekparost, majd amikor eltunik a latoterbol (azaz elso
tengely elhagyja a kerekparost), akkor visszamegy. Ennyi ideig tart a
memoriaja. Persze a ket jarmu atlagsebessege kb. azonos, igy a
sofor kap eselyt ujra probalkozni, ha elsore nem sikerult.
Meg nemi statisztika: Evente 150-200 kerekparos hal meg az utakon,
kb. 3000 serul meg (kb. 1000 sulyosan). A balesetek felet a kerekparos
okozza. Osszesen kb. 1000 halalos, 7000 sulyos es 13 000 konnyu seruleses
baleset van (evente, persze). 10-15% az ittasan okozott (oriasi Bp-videk
kontraszt van), kerekparosnal 20-25%.
Szoval roviden: Ezeknek? Minek...
Udv,
Gyula
|
+ - | Uj kresz tervezet ! Vitassuk meg. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
.....
>Erre a növekvõ forgalom és az új jármûvek (pl. quad) megjelenése miatt
volt
szükség.
Remélem végre a mopedautó is bekerül __MOPEDKÉNT__ a jogszabályokba..
A cikk további részei kizárólag a sebességhatárok csökkentésérõl szólnak,
nem idézem be.
Szerintem vezzessük be ismét azt a régi szabályt, hogy minden autó elõtt
fusson egy ebmer, piros zászlóval.
Elõször megfelelõ sûrûségû, szélességû és minõségû utakat építsenek, utána
nézzük meg, milyen lett a baleseti statisztikánk, majd ezután hozzunk új
szabályokat.
Egyébként sem értem, hogy miért gondoljuk azt, hogy ha vezetnek részeg
emberek is, akkor a többieket miért kell 0 toleranciával büntetni (egy
szaros pohár sört nem ihatok meg ebédhez..). Aki részeg és olyan, hogy
eddig
is vezetett, meg ezután is fog.
Ugyan ezt játszuk a sebességhatárokkal is. Van, aki nem tartja be az 50-et,
vigyük le 30-ra. Mi is fog ettõl változni?
Nagy az átmenõ forgalom Pesten-vezessünk be dugódíjat. Ne ám hogy építsünk
elkerülõ utat...
Ááá, mindegy. Nem lesz itt normális gondolkodás.
KI
|
+ - | volvo kresz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szabolcs irta:
>Anlkl, hogy ismernm a Volvt, azrt belepofzok :-)
Csak nyugodtan, minden velemenyre kivancsi vagyok :-)
>Lersod alapjn a TC a kiprg kereket fkezi, gy a jobban tapad oldal
>kerkre jut a nyomatk. Egyfajta differencilzrknt foghat fel.
>A Spin Control szerintem a motort szablyozza vissza, gy cskkenti
>a kerk kiprgst.
Kosz, igy ertem Tehat a TC hajtott kereket fekez, az SC meg a
motort fogja vissza.
Ami megzavart az az hogy egyreszt nem ir az SC-nel a motor
visszafogasarol, masreszt a mondat elejen spin controlnak a vegen
meg stability controlnak hivja :-o
>Az Active Yaw Control pedig szerintem az amit mshol ESP-nek,
>DSC-nek, stb.
Na ez az amit stability controlnak kene hivniuk, de az SC mar
foglalt :-)
Ed
>n tesztkppen egyszer prbltam egy S80-nal kikapcsolt DSTC-vel
>kiprg kerkkel indulni, de nem igazn jtt ssze, br volt
>klnbsg a bekapcsolt llapothoz kpest.
Igen, en is ezert kerdeztem. Kikapcsolva is villog mint a veszett
a sarga pilacs, de nem erzem hogy kiporogne a kerek, de tenyleg
kicsit mas erzes.
Peter irta:
>Kerdes: szerintetek hogyan lehet bejutni a motorterbe?
Nekem gyonyoruen felnyilott amikor frontalisan utkoztem egy
kisteherautoval :-)
Viktor irta:
>1. Szeretnem kicserelni az antennat (a manualis eredetit
>ugyanolyan gyari ujra, es csak magat az antennat, azaz a talp
>marad). Nem latom, mi rogziti, hogyan kellene kikapni
Felesegem Ka-jan ki lehet csavarni az antenna botot, es alatta
van egy csavar ami a talpat rogziti.
Probald meg megfogni a botot es erosen megcsavarni, mikozben
fogod a talpat.
En pont a hetvegen szentsegeltem amikor az ajtokarpitot
bontottam le.
Fogja nyolc patent, amik ugy neznek ki, hogy egy huvelybe megy
bele a patent, majd annak a kozepebe kell benyomni egy kis pockot
ami szetfesziti az egeszet. A baj csak az, hogy bemenni bemegy,
de kihuzni nem lehet csak belulrol kitolni.
a nyolcbol negyet sikerult ugy kiszednem hogy kis lyukat furtam
a kozepebe es egy csavart belehajtva ki tudtam huzni.
Persze a volvo boltban sem tudtak mondani semmit, viszont
veletlenul volt ott egy szervizes srac, aki elmondta :-)
Eloszor nem ertette hogy mi a problemam aztan ravilagitott a
megoldasra, nem huzni kell hanem tolni :-)
A pockot attolva a patenton az beleesik a huvelybe, es igy a
feszultseg megszunesevel ki lehet az egeszet huzni.
Ezek utan patent ki a huvelybol, pocok vissza a patentba, es
az egesz ujrafelhasznalhato :-) Zsenialis :-)
Pedig mit szenvedtem vele :-)
Frigyes irta:
>Magyarorszgon a balesetek harmadt gyorshajts okozza. Az NKH adatai
>szerint az esetek 96,32 szzalkban az t-, a forgalmi s az idjrsi
>viszonyokhoz nem igazod sebessg miatt trtnik baleset, teht nem az
>esztelen szguldozs, hanem a rossz helyzetrtkels okozza a bajt.
Ebbol a magyar rendorseg azt fogja levonni, hogy buntessuk meg meg
jobban a gyorshajtokat, sot mar lesz arra is lehetoseg hogy a
relativ gyorshajtokat is megbuntessuk, meg azokat is akik ugyan
nem relativ gyorshajtok, de ra lehet fogni. :-(
Egyebkent helyeselnem ha az abszolut gyorhajtast kevesbe buntetnek
es a relativot meg jobban.
>A kztkezelk egyes tszakaszokon a forgalom folyamatossgnak rdekben
>betilthatjk majd a nehzgpjrmvek szmra az elzst, cskkentve a
>torldst s a rfutsos baleseteket.
Helyes, de egyszer kirakjak a tablakat, aztan ott fog maradni amig
el nem lopjak.
>A tervek szerint a jvben az autsoknak a kzlekedsi lmpval nem vdett
>gyalogtkelhelyek eltt 20 mterrel 30 km/rra kell lasstani.
helyes, de be is kene tartatni.
>A KRESZ ugyanakkor a jvben megengedn a biciklistknak a buszsv
>hasznlatt.
Helyes, ezentul csak a busz fog fel centire elhuzni a biciklis
mellett, nem a busz az egyik oldalrol, az autok a masikrol.
Apropo. Megtortentek a kovetkezo lepesek a balesetemmel
kapcsolatban.
Ugye a rendor feljelentett figyelmetlen vezetesert, es kaptam egy
levelet, hogy valaszthatok, vagy elmegyek egy masfel napos
tovabbkepzesre es elfelejtik az egeszet, vagy valaszthatom a
birosagot is ha ugy erzem hogy nem az en hibam, de bizonyitekaik
vannak arra hogy gondatlan voltam.
A tanfolyam mellett szol, hogy ugyis akartam menni, csokkenhet a
biztositasom ha elvegzem meg hogy nem olcso.
Ezenkivul nem biztos hogy belatjak hogy nem en voltam a hunyo
es akkor buntetes, pontok meg felmegy a biztositasom.
Ellene szol hogy szabadsagot kell kivenni ra, es hogy nem erzem
ugy hogy hibas lennek..
Hatvanas (merfold) sebesseghatar volt, en harminc korul mentem
bele a kanyarba, es megindult a kocsi feneke (soha elotte).
A kocsin vadonatuj gumik voltak hatul, az ut szaraznak tunt,
es a homerseklet is volt akkora hogy nem vilagitott a
figyelmezteto pilacs a muszerfalon.
Igy belegondolva az lehetett, hogy pont hatareset sebesseggel
mentem es a valto ugy dontott hogy valt egyet. Ha kicsit
gyorsabban vagy lassabban megyek akkor nem lett volna semmi.
Igazabol mas magyarazatot nem tudok kitalalni.
Ja igen, azota vegig kiraktak negyvenes tablakat a kanyarokba
:-o
A'kos
|
+ - | autoszerelot keresek Bpen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Sziasztok
> surgosen szuksegem lenne egy olcso es jo
> autoszerelore Bpen. ha tudtok valakit, kerlek, ne
> habozzatok szolni! Emailcimem:
>
> kerlek, irjatok maganba, sajnos a hix-re nem megy
> ki a levelem valamiert.
> koszonom
> Martina
> Ui: alig van motornyomas a 15 eves Ford
> Fiestamban, az aksi rendetlenkedik, de szerintem nem
> ezert van, hogy 90-el tobbel nem tudok menni. ez meg
> egy regi tipus, szivatos, eleinte hideg a motor, de
> ha szivatom, es jaratom, akkor bemelegszik. azonban
> az utobbi idoben hiaba melegszik fel, mikozben
> vezetek, leesik a hofok es olyan fura hangja is van
> szegeny Hedvignek...
>
> ---------------------------------
> You rock. That's why Blockbuster's offering you
> one month of Blockbuster Total Access, No Cost.
>
>
> ---------------------------------
> You rock. That's why Blockbuster's offering you
> one month of Blockbuster Total Access, No Cost.
>
> __________________________________________________
> Do You Yahoo!?
> Tired of spam? Yahoo! Mail has the best spam
> protection around
> http://mail.yahoo.com
|
|