1. |
Re: SIMM RAM-ot keresek (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Diesel :) (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: ha sietsz dogolj meg (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Elozes vagy verseny ? (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
5. |
jogsi verseny (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
6. |
vasuti palyak (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
7. |
Re[2]: Dizel tuning - igen tanulsagos (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
8. |
kerekmeret, ET (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
9. |
Sahke irta (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
10. |
C-Airdream, Diravi (mind) |
59 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: eloz (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
12. |
Gumi (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
13. |
honda again (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
14. |
citrom (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
15. |
Platos Barkast keresek (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: Dizel tuning (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: Dizel tuning (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: SIMM RAM-ot keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HIX AUTO #1579, en voltam:
>36 bites SIMM RAM modulokat keresek 486-osba.
Bocs, ez eltevedt. De igy is kaptam valaszt! ;]
--
Udv,
Hunter -[HE 1.15beta8;]-
|
+ - | Re: Diesel :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A fustrol annyit hogy nem szennyezi jobban a levegot mint a benzines ez
mar
> igaz, de hogy nem fustol azt ne mondd, neha latom a varosban valaki
> megtolja az uj diesel kocsijat es olyan koromfelho van mogotte hogy az jut
> eszembe hogy ideje lenne egy motorcserenek, pedig szerintem nincs is 1
eves
> a kocsija :)
Arra persze nem is gondolsz, hogy mitől füstölhet még egy Diesel.. pl mert a
magyar gázolaj kicsit??? szarabb mint tőlünk nyugatabbra. Persze jöhettek
tesztekkel, de amíg nem a saját szememmel látom, úgysem hiszem. Furcsa, hogy
az itthon 6-6,5 l/100km -es fogyasztású 1.6D Asconám Ausztriában 5-5,5
féllel beérte. Pedig a vezetési stílusom nem nagyon változik ha határt lépek
át. Hasonló a helyzet a barátom 300TD Merciével. Lazán 3-5 literrel evett
kevesebbet kint. Ja és el ne felejtsem már mondani, hogy kint nem is
füstöltünk annyira.
Tudod amikor tankolok egy M** kútnál, és annyira tré az anyag hogy 1 hónap
múlva megeszi az adagolótszimmeringet.. szval nem semmi.
Gábor
1.6D Ascona, 2.0i Omega, E2200 (D) Mazda,
(uhh a kisfityót eladtam, pedig olyan jól mutatna a sorban)
|
+ - | Re: ha sietsz dogolj meg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Tudod volt egy tel es volt egy sibaleset. Felesegem ket ajulas kozott
sirva
> fetrengett a rogtonzott hordagyon. Kozoltek is velunk, hogy a mento kb
> 30-45perc alatt van kint Vacrol (Kemencen tortent az eset) es meg vissza
is
> kell ernie. Nosza be a kocsiba es gyija. Nagyon jol tudom hogy amit es
ahogy
> tettem azt nem biztos hogy igy kellett volna (mint kesobb kiderult
> eletveszely nem volt csak csunya es baromi fajdalmas szalagszakadas).
> Verocen atlagban 100-110el durrantottam keresztul (igen tudom nagy
baromsag
> volt, de...) lakott teruleten kivul ami a csovon kifert + reflektor,
> eleakadasjelzo, duda. Szerinted elvezet lett volna meghalni a kamazod
alatt
> mert te nem huzodsz le mert lassitanod kell es meg a padka is razos????? A
> vicc hogy volt szembe teherauto es mindenfele okolrazas nelkul huzodott
ki.
> Az eset ota (mondjuk elotte is csak azota jobban) en mindig eltakarodok
mas
> utjabol vagy lehuzodok had menjen jojjon elozzon mindegy. Sosem tudhatom
> miert siet, lehet hogy nagyon nyomos oka van. Jo lehet hogy csak az esetek
> 1-2%-aban, de azon az 1%-on segitek legalabb. Szoval ha kerhetnem, az
> onbiraskodast hagyjuk mar meg az amerikai filmeknek es a kozuton tessek
> nagyon, de nagyon elfelejteni.
>
> Gondold vegig Szabolcs, egyszer (nem kivanom) neked is lehet szinte
> eletbevagoan surgos.
>
> Udv
> Shake
Ez az Shake :) Végre (még) egy normális elmebeteg :)))
Szívemből szoltál!
Gábor
|
+ - | Re: Elozes vagy verseny ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> >3.) A megelozendo auto gyorsitasa nem egyedi, akit utolerek, annak 80%-a
> >megprobal versenyezni, holott az utoleres elott legalabb 20szal lassabban
> >ment, mint en. Miert?...
>
> Olvasgatom kinek milyen tapasztalata van
> kit hogyan eloztek mar vissza es eszembe jutott
> egy velem megtortent eset.
> A haverommal mentunk haza ejjel 2-kor
> parkettalakozas utan jol elkabulva es faradtan
> Pesten a Hungaria krt a legalkalmasabb foleg
> ejjel kiprobalni mit bir a kocsi.Elozgetes balrol
> jobbrol vegul egy piros lampanal egy feher Golf
> melle kerultem.Sarga zold padlogaz szepen
> pakolgattam a 26 eves Wartyogot egesz 120km-ig
> feszitettem a baratom elott hogy megy ez a kocsi
> ha akar :-)
> A Golfos meg persze mellettem vegig.Mentunk
> egy par kilometert igy, mire jol vegezve dolgom
> szepen lekanyarodtam hazafele. Erre fekcsikorgas
> hallatszik a Golfos utanamered megeloz es
> az ablakon egy szep piros tarcsat lobalva leint
> kiugrik az autobol egy RENDOR nem
> irom milyen szepen beszelt az "artatlan" kinezetu
> arcomhoz csak annyit, hogy VERSENYEZGETUNK
> VERSENYEZGETUNK !!
> az volt a szerencsem hogy nem volt szolgalatban
> es lany ult mellette kulonben jogsi az ablakba.
> Azota ovatosabb vagyok :-))
>
> /Feher Golf-ok nyugottan megelozhetnek/
>
> Oszi
> Fiat 127
>
Azért én megkérdeztem volna (mint ahogy ilyenkor megteszem), hogy neki 50
fölött (Hungárián 70 fölött) nem kellene bekapcsolnia a megkülönböztető
jelzést? ugyanis RÁ IS vonatkozik a kresz. Egy dolog hogy szabálytsértek és
másik hogy utána meg okoskodom a civilnek, hogy ugyanmá' de gyorsan ment!
Arról nem beszélve, hogy mivel bizonyítja? A NEM hitelesített km órájával?:)
hahaha
Ezt bírom a rendőrök nagy részében leelőz (cca. 90-nel az 50-es táblánál),
majd megáll kb. 2 km-el lejjebb és állítgatja az autósokat, hogy: Jónapot!
Mé" nincs bekötve? Stb. GUSZTUSTALAN!
Gábor
Ascona, Omega stb.
|
+ - | jogsi verseny (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
At 02:32 2002. 09. 07. +0000, you wrote:
>irom milyen szepen beszelt az "artatlan" kinezetu
>arcomhoz csak annyit, hogy VERSENYEZGETUNK
>VERSENYEZGETUNK !!
>az volt a szerencsem hogy nem volt szolgalatban
>es lany ult mellette kulonben jogsi az ablakba.
>Azota ovatosabb vagyok :-))
De ezert miert vennek el a jogsidat ? tudtommal nem tudja bizonyitani hogy
gyorsabban mentel a megengerdettnel hisz nem volt nala trafipax..
Ant
|
+ - | vasuti palyak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A Bp-Hegyeshalom vonal nem vegig 160 km-es. Gyor utan Hegyeshalomig 160as,
ugy tudom. A tobbi szakaszon 140. Igaz folyamatosan fejlesztik, pl Komarom
utan is most csinaltak a palyat, lehet az is 160as lett (sot biztos).
A legjobb allapotban levo vasuti fovonal a Bp-Zahony vonal Cegled-Zahony
szakasza. Igaz, a mostani nyar megviselte a palyat, es Szolnok utan van kb 3
db 80 km-es lassujel Debrecenig, de elotte szinte fekezes nelkul el lehetett
menni Szolnoktol Debrecenig 120-al. Ezen a vonalon 140-el is lehetne
kozlekedni bizonyos allomasok kozott, de az utatjarok behatasi pontjait at
kellene helyezni es az koltseg lenne. A hosszutavu tervekben szerepel a
palyasebesseg felelmelese a zahonyi vonalon 140re. Az Albertirsa-Cegled
kozotti epitkezes utan azon a palyaszakaszon 140el lehet majd menni, es uj
tipusu vonatbefolyasolo berendezes fog uzemelni.
Azert latszik, hogy sikerult egy kis penzt osszeszedni a
palyakorszerusitesekre. Remlem ez a jovoben is igy lesz.
A kamionokat azert nem viszik a vasuton, (kivetel a kiskundorozsmai rola
menetek) pl a keleti orszagreszben, mert a kozuti lobbi olyan eros, hogy a
vasuti karan gazdagodnak meg. Ezt a helyzetet csak egy eroskezu vasuti
vezetes es esszeru kozlekedspolitika kidolgozasa oldana meg. Manapsag
rengeteg vasuti vezeto erdekelt valamilyen formaban a kozuti fuvarozasban,
igy ok elhappoljak a fuvarokat a vasut elol. Az uj vasuti vezetest majd
meglatjuk, hogy all a dolgokhoz. Ez persze kihatassal van a vasut
gazdalkodasara, kevesebb penz folyik be, nem tudnak fejleszteni pl
kocsikat... vagy mozdonykat.
Bye!
Guriga
|
+ - | Re[2]: Dizel tuning - igen tanulsagos (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az AUTO 1579-ban irta :
>Teli gumirol annyit, hogy pl. nyarra hasznalt gumit vehet az ember, de a
gumiso
>k is azt javasoljak, hogy telre vegyel egy uj garniturat, az kibir 3-4
szezont,
> a nyarit 2 evente ugyis csereli az ember. Ezen kivul a szeles (szeles) nyari
g
Miert csereli 2 evente?????????
A temat nem huzom tovabb. En telen nem a hegyekbe jarok :)) S nem 120-al
megyek :))
Minden jot, Vili www.macasoft.hu HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
|
+ - | kerekmeret, ET (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
http://www.gumibolt.hu/autotip/autotip.htm
Itt valoszinu megtalalod az uatodra vonatkozo adatokat.
udv
Tibor
|
+ - | Sahke irta (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Shake írta:
> Tudod volt egy tel es volt egy sibaleset...
Tobbit nem idezem, akit erdekel olvassa el a szombati HIX AUTO-ban. Na,
en is ezert engedek el minden "vadbarmot", mert lehet hogy ilyeniranyu
surgos ugye van es nem is vadbarom...
Gondolkodtam is, amikor mar lathatoan terhes volt az asszony, ha rendor
gyorshajtaser' megallitana, kidumalnank hogy korhazba viszem :-)
De komolyan. Teljesen igazat adok SHAKE-nek a fenti temaban...
Udv! GERI
|
+ - | C-Airdream, Diravi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Hmm, nem is tudom... nekem ez nem igazan tetszik. Atulok egy normal pedalos
>autobol egy ilyenbe, elfelejtem hogy hiaba taposom a szonyeget es csatt...
Hasonlo problemaja lehetett az elso tagoknak, tehenes szekerrol atultek az
elso autokba, akik botvaltosbol kormanyvaltosba, vagy kezi valtosbol
automata valtosba...
>Meg aztan egesz mas dolog a jobb labaddal tartani a sebesseget 2 oran
>keresztul, mint mondjuk a mutatoujjaddal.
En nem hiszem, hogy nyomva kell tartani folyamatosan. Ugy olvastam/irtam,
hogy csak gyorsitashoz kell benyomni... Kulonben semmi ertelme nem lenne.
Mindenesetre a fekezes is erdekes lehet. Mi van, ha kozben tekerni kell a
kormanyt? Nem tudom hogyan muxenek, csak annyit irtak rola, hogy gyorsan meg
lehet szokni. Szerintem itt mar kicsit elore kell gondolkodni, elvegre ez
mar a XXI. szazad... Azt sem hiheti az ember ha az uvegezett tetore nez,
hogy egyreszt szarra sul alatta, masreszt borulasnal osszetorik vagy
szetdurran az uvegteto... Ha minden igaz, a bekaevok megint nagyot leptek
elore.
>Multkor irtad, hogy az XM-ben sincs kozvetlen mechanikus visszahatas a
>kormanyra. Mar akkor is gondolkodtam rajta, hogy ez hogy a fenebe mukodik.
A 1517-es szamban tenyleg irtam roviden errol, ill. a 1523-ban volt nemi
kiegeszites, ... A Diravi a CX-ek standard felszerelese volt, XM-ek kozul
csak a 3000-es V6-osokba epitettek,
tudtommal. Kulonben a Diravi is hasonlit kisse a fenti dolgokkal: hozza kell
szokni, de a johoz kurvakonnyen hozzaszokik az ember.
(CX-es kollega most volt futomuvet beallittatni. Oreg szaki benyul,
megmozgatja a kormanyt, erzi a 30 fokos kottyanast a kormanyon, azt mondja"
itt valami nagyon nem jo". Srac beinditotta a motort, "na, igy probalja". Az
oregur vagy haromszor kitekerte kattanasig a kormanyt, ugy elvezte, hogy a
kerek visszaall kozepre, amint elengedi a kormanyt - ilyet meg nem latott)
>Arra gondolok [hulye pelda, bocs], hogy egy force feedback-es kormany
>[jatekvezerlo] mechanikaja is kopik eleg rendesen. A Citromban is evente
>cserelni kell a feedback-et? Ugye nem?
Az olaj nem kopik, nincs mit cserelni, ez nem mechanikus rendszer, a CX/XM
hidros. Meg a vezerlo fogaskerekek is mujanyagbol vannak, akkora nagy
erohatasnak vannak kiteve. A mukodese ket oldal aprobetus szoveg, ha tenyleg
erdekel, igerem leferditem, de most varnak Counter-Strike-ozni.
Roviden azert a reszei, ebbol mar latod, hogy mi hianyzik a szervos
ellenfelekbol:
-Kormany/kormanyoszlop
-Kormanyt kozepre allito egyseg (excentrikus tengely, hidraulikus
munkahenger, gorgo)
-Sebessegvaltoval osszekotott kozepre allito nyomasszabalyozo (ropsulyos
csuszoszelep, sebvaltorol kapja a pillanatnyi sebesseg infot)
-Nagyon laza kapcsolat a kormanyosszekoto es a kormanyrudazat kozott (kozel
30 fokos szabad jatek, gyakorlatilag csak azert, hogy allo motornal is
lehessen kormanyozni, ha odebb akarod tolni a szekeret)
-Fogaskerekek
-Nagy nyomasu, vezerelo csuszo szelep (fogaskerekeken es emelorudak
csoportjan keresztul van osszekotve a kormanyrudazattal, gyakorlatilag ez
kormanyoz, ez vezerli a szervo munkahengert, ez allitja elo a kormanyra hato
"feedback"-et)
-Hagyomanyos szervo munkahenger es kormanyosszekoto rudak.
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | Re: eloz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Fri, 6 Sep 2002 wrote:
> hogy akaratlanul is elkezdek gyorsitani. mikor leesik a tantusz,
> visszaallok 130-ra.
az ilyen szaguldo orulteknek ( ;-))) ) talaltak fel a tempomatot, nincse a
zsiruj 406-ban? ;-)
c
|
+ - | Gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Lecsereltem a gumikat. BRIDGESTONE Potenza S3-PP-re. Nagyon csendes guminak
nez ki az elozo kopott Michelinhez kepest.
Rabeszeltek, hogy a szelepeket csereljem ki fem szelepekre. Tenyleg eleg
konnyeden kikaptak a regi gumiszelepeimet. Utana feltoltottek gazzal a
gumikat. Hat a fene se tudja....
Viszont teljes tanacstalansag, hogy mekkora nyomasnak kell lennie a gumiban.
Elkepeszto, hogy 2.1-2.3 nyomast irnak alapallapotban es 2.7-3.2-t teljes
terhelesnel. Most a gazos gumival mi a ....-t csinaljak. Azt nem fujkalhatom
ossze-vissza.
Szinten rabeszeltek egy kerekorcsavar garniturara. Nem volt nehez, mert
egyik ismerosom autoja az elmult napokban teglapapucsokon ebredt. Er
egyaltalan ez valamit? Egy kis gepesz venaval konnyu ehhez is univerzalis
kulcsot csinalni. Loptak mar el kerekoros kerekeket?
Udv Feri
|
+ - | honda again (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csaaa
Ant irta:
>hat ezt en is megkerdeznem, mert nemtudom mikor evjarat, de ga generalozni
>kell csak csapagyat es gyurut szoktak cserelni tudtommal, a tvbbi nem megy
>tonkre. Igazabol mindent ki lehet nyirni, foleg igaz ez az utolso szerias
>kockalampas preludere mert az valami low budget auto lehet, de azert azt
>illik tudni hogy motorikusan legyilkolni nagyon nagyon nehez, honda
>bontosok sem nagyon vesznek be motort ugyanis max ugy tudjak eladni hogy
>valaki tuningolni akar, es akkor vesz egy torott nagyobb hondabol egy 10e
>km-t futott nagyobb motort 200e ft vagy az alatt. Szoval a hondanak
>sokmindent ki lehet nyirni, kerekcsapagyakat biztosan. A sufni tuningrol
>meg annyit ha valaki nem ert hozza akkor ne foglalkozzon vele. Bar
>hozzatennem hogy minden autot amikor eleri az 5 eves kort illik eladni mert
>annak mar minden baja van es aki nem tudja megjavitani es nincs ideje
>barkacsolni az csak a h...e szerelokre hagyatkozhat akiknek elkepzelesuk
>sincs az auto javitasarol csak eppen valamibol elni akarnak..
>Ant
Bocs nalam a general teljes motorfelujjitast jelent. Sajnos el kell hogy
keseritselek a tobbi is tonkre megy. A dugok ugyanugy kopnak mint a henger
fala (persze anyagminoseg fuggvenyeben). Hogy mennyire nehez valamit
legyikolni vagy nem az egyenenkent valtozo, pl kergesd meg a gepet hidegen
es rendszeresen allitom hamar kifekszik. A Hondarol nem tudom mennyire
strapabiro mert nem ismerem, en csak azt irtam le amit lattam es amit
mondtak arban. Amit csinaltak a motoron elozoleg valamikor az nem tuning
volt hanem drotozas (olyan eljaras amikor olcson probalnak rovid idore
megcsinalni valamit). Az viszont engem nagyon elszomrit hogy 5evre gyartanak
autokat, eloszor is itthon sokan nem tudnak 5 evente autot venni, es ha
regen tudtak hosszutavra gyartani bizonyos cegek akkor most meg miert nem
megy ?
Udv
Shake
|
+ - | citrom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Joe
>Te Shake! Ne mondd mar hogy utalod a francia kocsikat. Akkor nem tudtal
>volna ilyen szep bucsubeszedet irni egy XM-rol ;-)
>Es mi lesz vele a tovabbiakban? Bontasra nem megveheto?
>Udv joe
>XM 2.1TD
Sajnalom nem tudok az autorol tobb informaciot, de ha nagyon erdekel utanna
nezhetek (de lehet hogy ceges esetben bonyi az ilyen bontos megvetel).
Azt hiszem felre ertes tortent, nem utalom a francia gepeket, csak nem jovok
veluk ki jol (nagy kulonbseg) :))). Egyebkent en mindent szeretek ami
brummog pofog gurul vagy uszik, az a lenyeg hogy durranomotoros legyen es
lehessen butykolni neha. Eppen emiatt nem is vagyok tul joban a modern
cuccokal mert azokhoz szakmuhely nelkul csak ablakmosovizet lehet tolteni
max.
Udv
Shake
|
+ - | Platos Barkast keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Keresek uzemkepes, korrekt esztetikai es muszaki allapotu
platos Barkas kisteherautot.
Lehetoleg ervenyes muszakival, es gyari ketutemu motorral.
Peter
20/342-75-00
|
+ - | Re: Dizel tuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Avi irta:
>benzines tuning (Rover 820ti): a meglevo 200-hoz +40 LE-t
>iger, ha a turbonyomas-szabalyzo levegovezetekre egy
>akvariumokban hasznalhato szabalyozhato levegoszelepet
>raknak, igy a feltoltes 9-rol akar 14 barra emelkedhet. Namost,
>egy auto minden alkatresze, igy pl. a valto is arra van tervezve,
>ami a gyari teljesitmeny.
Nem kotekedesbol, de sztm. vagy elirtak, vagy felreolvashattad. Max. a
feltoltes 0,9-rol 1,4 barra valo novekedeset tartom hihetonek.
Udv!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
|
+ - | Re: Dizel tuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Csakfalvi Peter irta:
>> Nem hallottal arról a kamras (!)
>> turbodiesel Kispolskirol, amelyik legyorsul egy Porschet is?
>Utánanéztem, tévedtem. Az I-es Golf volt kamrás td motorral szerelve,
>az gyorsulta le a Porschet.
Azt hiszem, rossz helyen neztel utana. Az I-es Golfban egy 1.9-es TDI
motor van. Ismerem a sracot. Modositott adagolo es 2 bar feletti
turbonyomas, a vegsebessege valahol 220 km/h korul van.
>>Nem, de irhatnal rola mert erdekes lehet.
>Ugyanez a srac (aki a Golfot epitette) epitett egy Kispolskit is,
>ahol egy 3-as Golf 1.9-es TDI motor-valto futomu egyseget epitette
>be a Kispolski hatuljaba, a hatso ulesek alatti lemezt is ki kellett
>vagni hogy elferjen.
>Ez egy tuningauto, nem alkalmas hosszutavu utcai kozlekedesre.
>Adatai: 210 LE, 500 Nm (!) nyomatek egy alig 6 mazsas autoban...
Ez stimmel, leszamitva, hogy nem ugyanaz a gyerek csinalta, aki a
Golfot. Tudomasom szerint a kispokba most egy masik motor kerul be
(mintha egy V6-os benzines remlene), mert meg mindig vannak, akiket
nem tud legyorsulni (:-). Valamelyik gyorsulasin ment egy Porsche
GT(?) ellen, feltolta a feltoltesi nyomast ~3 barra, ha jol emlekszem,
es a turbinarol letortek a lapatok, ezert akar egy combosabb motort
beletenni.
Udv!
--
HAÁSZ Attila --- mailto:
|
|