| 
Skodásak is vannak itt, hátha Lada témában tudtok
segíteni:
valamely barkács megoldáshoz lenne ketyere, de
főleg a javítókészlet létezése, (megvehetősége) miatt választanám
1. kérdés: (megnevezésileg)
a Lada. AC javító készlet garn =  AC membrán + 2db AC pumpa szelep ?
(láttam a neten, hogy az  "ac pumpa szelep" külön is létezik,
de csak 1 helyen )
2.kérdés: 0,3bar és 3bar értékeket is láttam leírásokban
melyik az "igazi" érték?
 | 
	| 
ez a levél felakadt, vagy eltünt  valahol, hát ha megérkezik 
  > 2009.06.18. 21:00:22 +2h-kor írta:
> 
> Skodásak is vannak itt, hátha Lada témában tudtok
> segíteni:
> 
> valamely barkács megoldáshoz lenne ketyere, de
> főleg a javítókészlet létezése, (megvehetősége) miatt választanám
> 
> 1. kérdés: (megnevezésileg)
> a Lada. AC javító készlet garn =  AC membrán + 2db AC pumpa szelep ?
> 
> (láttam a neten, hogy az  "ac pumpa szelep" külön is létezik,
> de csak 1 helyen )
> 
> 2.kérdés: 0,3bar és 3bar értékeket is láttam leírásokban
> melyik az "igazi" érték?
> 
> 
> | 
	| 
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. A beteg még mindig egy 87-es, 2-es Golf 
(syncro).
A tünet a következő:
Ha sokat kell fékezni viszonylag rövid útszakaszon (lejtőn), akkor a jobb 
első fék elkezd rángatni, és "morogni". A rángatás és morgás frekvenciája 
a 
kerék fordulatszámával arányos. Ilyenkor érezhetően kisebb a fékhatás is, 
és 
egyszer, amikor kipróbáltam hogy mi történik ha ennek ellenére tovább 
nyomom, enyhe égett szagot is éreztem.
Ugyanez történik ha pl 2-300m alatt néhányszor felgyorsítok, majd keményen 
lefékezek. Tehát nem kell hosszú lejtő ahhoz hogy ez előjöjjön. Azonban 
ha 
óvatosan fékezgetek, és nem is kell túl gyakran, akkor a probléma egyáltalán 
nem jelentkezik. Illetve ha már egyszer előjött, de utána sokáig nem 
fékezek, akkor eltűnik. Olyan mint ha a fék felmelegedésével jelentkezne, 
majd lehűlésekor eltűnne. Ha egyszer előjött, akkor elég éppen csak 
megérintenem a fékpedált, már hallani hogy valami minden kerékfordulatnál 
súrlódik, és kicsit rángatja az autót, kormányt. Ha nem nyomom a féket 
egyáltalán, akkor nincs a jelenség, tehát nem ragad be.
A tárcsák és betétek bő 10ezer km-rel ezelőtt lettek cserélve, tehát nem 
kopottak.  Ránézésre semmilyen abnormális dolog nem látható (legalábbis 
számomra :)).
Amit eddig csináltam:
- légtelenítés
- féknyereg + betétek tisztítása
- a nyereg vezetőcsapjainak tisztítása, kenése.
Semmi eredmény.  A fékdugattyút még nem szedtem ki és pucoltam meg. Az 
igazsághoz hozzátartozik hogy már elég rozsdás szegényke, bár a érintkező 
felületeket megtisztítottam, esetleg ez okozhatja-e problémát?
Akinek van ötlete hogy mi lehet a jelenség oka, kérem írja meg.
Köszönöm!
Gergő
 |