Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3644
Copyright (C) HIX
2010-03-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: sebesseg es baleseti statisztika (mind)  50 sor     (cikkei)
2 re: Gumi (mind)  7 sor     (cikkei)
3 HID izzok (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Re: sebesseg es baleseti statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Jozsi irta:
: Varatlan, hirtelen, elore nem lathato veszelyhelyzetben elofordulhat
: ilyen, pl. egy nagytestu allat atvag elotted az uton ott, ahol erre 
: nem kell alapesetben szamitani (a vezeto serulhet). Vagy valaki eledlep
: takarasbol, fektavolsagon belul.

Ha megnezed az altalam bekuldott statisztikat, a vadallatot ill. 
fektavolsagon beluli utra lepest nem a "nem megfeleloen megvalasztott 
sebesseg" kategoriaba soroljak be (ill. csak jelentos merteku abszolut 
gyorshajtaskor). Tehat a kerdesem precizen az lett volna, hogy a "nem 
megfelolen megvalasztott sebessegbol eredo szemelyi serulessel jaro 
baleseteknel hogyan lehet nem relativan gyorshajtani, de abszolutan 
igen".

: Mit gondoltok? Ha a sebessegkorlatozo tablakat a fokozottan
: veszelyes helyektol eltekintve tenyleg a sebesseg helyes
: megvalasztasat _segito_ tablaknak tekintenek es a relativ
: gyorshajtast nem buntetnek, mennyire valtoznanak a baleseti
: statisztikak?

Nemetorszagban a tablak kihelyezesevel a helyi utkezelo brigad 
foglalkozik. Ennek megfeleloen az "eles kanyar" tabla hegyvideki utakon 
teljesen mast jelent, mint sikvideken (sikvideki kriteriummal az osszes 
kanyar eles lenne). Az en tapasztalatom az, hogy a nemeteknel kb. 5-600m 
tengerszinti magassag felett nincsenek "idiota" tablak, de mint 
sikvideki lakosnak, hozza kell szoknom a helyi viszonyokhoz (motto: csak 
azert, mert nincsen sebessegkorlatozas, meg nem jelenti azt, hogy a 
belathatatlan kanyart 100-zal be is lehet venni mint sikvideken).

: >Ezert *is* kell abszolut sebessegkorlazotasokat bevezetni.
: Pontosan mire gondoltal meg?

Pl. a teherauto a mozgasi energiajabol kifolyolag le van korlatozva 
80 km/h-ra, a konnyebb busz pedig 100-ra (Nemetorszagban), holott 
padlofekes megallasnal ugyanakkora uthosszon allnak meg, mint egy 
atlagos szemelygepkocsi.

Masreszt pedig idegenkent nem ismered fol a helyzetet. Pl. varosban 
50-nel mesz, akkor is, ha zebra van elotted, de nem latsz senkit. Ha 
viszont tudod, hogy a zebra egyik oldalan az a nagy haz veletlenul 
iskola es mondjuk delutan 1 ora van, akkor esetleg csak 30-cal mesz. Ide 
minimum egy veszelyjelzo tabla kell (a "gyerekek" valoszinuleg csak 
"iskola" kiegeszito felirattal hatna meg az embereket), enelkul 
jelentosen romlanak az eselyeid egy baleset elkerulesehez.


Udv,
marky
+ - re: Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

 Jól hangzik ez az 1982-es évjárat, de ha igazán választ szeretnél, 
akkor a valódi évjáratot írd inkább, meg a motorkód sem ártana.
175/70-nél "gazdaságosabb" nem lesz. :-)

Üdv,  Triznyak
+ - HID izzok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

Ért valaki ezekhez? Ki szeretném cserélni a xenon égőimet, a powerbulbsnál 
45 
angol font egy darab, ebayen egy pár kevesebb, mint egy huszas. Ez gyanús.
http://cgi.ebay.co.uk/Alfa-166-98-D2S-Factory-HID-Xenon-Replacement-Bulbs_W0QQi
temZ230336578249QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3
5
a12142c9
http://cgi.ebay.co.uk/Alfa-Romeo-166-98-D2S-HID-Xenon-Replacement-Bulbs_W0QQite
mZ220464044141QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item335
4
ae586d
http://www.powerbulbs.com/product_detail.asp?prod=12

hálám üdvözlöm

Gandalf (Dublin)
Alfa Romeo 166 3l V6 Lusso

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS