1. |
Re: re: uleshuzat es az oldallegzsak (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Nyari gumival telen (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: ralizas a varosban (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
4. |
P206 csomagter lampa (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
5. |
re: citrom szerelo (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
6. |
Hi (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
7. |
Citroen (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: Mellenye (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Citrom (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
10. |
re: re: citrom szerelo (mind) |
50 sor |
(cikkei) |
11. |
re: Melleny ? (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
12. |
re: re:hajtot kerek (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
13. |
Hajtas hol? (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: Melleny ? (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
15. |
Re: re: Re: re: citrom szerelo (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: re: Hajtott kerekek (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
17. |
Allo motor, szervo (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: re: uleshuzat es az oldallegzsak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi K.Endre!
Koszonom a tapasztalatod; igy mar azt hiszem szetvagom az oldalat, s tepozarat
varratok bele.
bye
Don Quijote
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 171.19.248.27)
|
+ - | Re: Nyari gumival telen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Attila!
Abszolute nem bantasz meg, en abbol mar kinottem :)
A 90-es evekben eleg sokat vezettem es sokfajta autoval, de egyiken sem volt te
li gumi. Igy az osszes telet nyari gumival veszeltem at, innen a tapasztalat. S
ex69-hez hasonloan en sem birok lassan kozlekedni, de ennek ellenere nagyon is
esszel vezetek mar. Ifjabb koromban egy kicsit agilisabb voltam, de szerencsere
tanultam belole :) A teli autozas nalam nem azt jelenti, hogy attol, hogy teli
gumi van az automon, akkor kb. ugyanugy kozlekedhetek, mintha nyar lenne. Pedi
g nagyon sok ismerosom ezt varja el a teli gumiktol :((( En nem, sot a nyari gu
mis tapasztalatokra epitve defenziv vezeto tipusba sorolom magam. Tehat en alak
itom a szituaciokat, korultekintobben megyek, ahol kell lassabban, ahol lehet t
emposabban, ha fekezesre alakul a szituacio akkor egyreszt van nagy pufferem (v
an idom+helyem reagalni), masreszt azert a fekezes es fekezes kozott is vannak
ordito kulonbsegek. Ugyebar itt van a fekasszisztens+ABS, amitol mar a gondolat
ra is hanyingerem van. Ugyanis ha hirtele!
n rataposnek a fekre, es az auto onallositja magat (max. fekero), akkor elveszt
em a legnagyobb fegyverem, a kontrolalhatosagot :( Minap is lattam egy kisauto
3 cm-es havon teli gumival, 20 km/h-al nekimenni oszlopnak. Miert is alakult ig
y? Nos a keresztezodesbe mereszen "bepengetett", es keson, ill. ijedten reagalt
a jobbrol erkezo autora (pedig az mar majdnem allt). Satu, majd 5 meter csusza
s es kocc :( Ennyit a teli gumirol, satufekrol, fekezni tudasrol es defenziv ve
zetesrol :((( Na ezert mondom en, hogy nem eleg a teli gumi, az ilyen szitukat
meg kell elozni, vagy ha mar fekezni kell, ne esz nelkul legyen a satufek!
udv, Aleox
Ford Scorpio RWD
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.29.200.43)
|
+ - | Re: ralizas a varosban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali MTybor!
Az, hogy valaki elvezi a teli autozast, netan olyan szerencses, hogy hatsokerek
es autoja van, es imad "kilincsel elore" menni, nem karhoztatom. Valahogy meg i
s tudom erteni ;) Azt viszont sehogy sem tudom elfogadni, hogy a varosban, maso
kat veszelyeztetve gyakorolgat :((( Az ilyet azonnal le kene ultetni, hogy gond
olkodjon el a tettein :( Nem igaz, hogy nem tud a varoson kivul olyan elhagyato
tt utszakaszt, ahol nyugodtan tudna gyakorolni. De meg jobb az elhagyatott nagy
placcok (pl. parkolok este), ahol az alapfogasokat begyakorolhatja az ember, i
ll. kitesztelheti az autoja mozgasat!!! Itt Pesten is, ahogy leesik a ho, rogto
n nagy csapatok verodnek ossze a nagy parkolokban estenkent, es buliznak. Meg m
indig jobb, mintha napkozben az utcan tennek meg ugyanezt masokat es gyalogosok
at veszelyeztetve! Sajna minap en is lattam 17 eves suhancokat Zsigaval rodeozn
i szuk utcakban :((( Elmebetegek :((( Nyari gumi meg meg fokozottabban veszelye
s rodeozasra, mert ugyan konnyebben csusz!
ik, de ugyanakkor nehezebben is foghato meg! Tehat zart helyen (pl. parkolo) va
gy elhagyatott utszakaszon lehet probalkozni, bulizni, de varosban TILOS! Ja, e
s meg egy jotanacs! Lehetoleg legyen egy markos legeny segitotarsunk is a kozel
ben, ha netan elakadnank es tolni kellene a jarganyt ;)
udv, Aleox
Ford Scorpio RWD
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.29.200.43)
|
+ - | P206 csomagter lampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Azt vettem eszre, hogy nem kapcsol ki a csomagteret
megvilagito lampa a Peugeot 206-omon.
Sebaj - gondoltam - mindjart megkeressuk azt a franya kapcsolot,
bizonyara hasonlokeppen van megoldva, mint a hutoszekreny
eseteben... Nos, tevedtem mert egyszeruen nem talalok sehol,
semmifele kapcsolot!
Ki tudja, hova dugtak el a Peugeot tervezoi a csomagterlampa
kapcsolojat? Hogyan muxik az ajtolecsukas erzekelese?
Ideiglenesen kipattintottam a lampafoglalatot es lehuztam
a kabelt, mert nem szeretnem, ha emiatt lemerulne az
akkumulator.
--
Gyu
|
+ - | re: citrom szerelo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
hello
>>>>>>>>>>>>>
Valamilyen szinten, minden autoban integralt a harom rendszer (ha szervos),
hiszen ha nem jar a motor, akkor nincs szervo sem.
<<<<<<<<<<<<<
Tudod, ilyen erovel en is integralva vagyok Horn Gyulaval, mert o is
Gyula. Ez 100% belemagyarazas. Triznyak mester azt akarta mondani, hogy ha
berosal a kormanyszervo, akkor meg azert illene mennie a feknek! Ez
szerintem (is) 1 tok alap kovetelmeny.
udv
|
+ - | Hi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>>>>>>>>>>
Kulonben meg az elso kerek meghajtasu autonak azer nehogy ma' ne legyen
meg az az elonye, hogy ott meg jobbra-balra forgatni is tudod a hajtott
kereket szemben a hatso kerek meghajtasuval, ahol nem...
<<<<<<<<<<<
Szerintem pont az a hatranya, hogy a hajtott kereket kormanyzod, de ezen
ne vesszunk ossze:) Az RWD Sierra-val a 8-ason Veszprem es Fehervar kozott
mindig en elozgettem a legnagyobb hoban a sok mazsolat. Nagyobb
biztonsagban is ereztem magam, mint a Mondeo-ban, mert ha el is csuszott a
hajtott kerekem 1 nagyobb gazadas vagy vmi mas miatt, akkor meg
kormanyozhato maradt az auto. Mondjuk a Mondeo-val meg ki tudom huzni a
kocsit, ha csuszik a segge + itt azert van kiporgesgatlo es ABS.
udv: lukit
|
+ - | Citroen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Valamilyen szinten, minden autoban integralt a harom rendszer (ha
>szervos),
>hiszen ha nem jar a motor, akkor nincs szervo sem. A fenti szemlelet
>szerint
>tehat kulon segedmotorokkal kellene hajtani a fek es a kormany
>szervorendszeret, s kulon lenne egy erogep, ami az autot viszi. A
>Citroenek
Azert ez nem teljesen igy van. Ha egy kozonseges autoban leall a motor,
attol a fekero rasegites meg nehany fekezes erejeig megmarad. A fek maga
meg tovabbra is mukodik, csak erosebben kell nyomni.
>Teszem hozza, megfelelo karbantartas eseten. No, de annak hianyat meg az
>ejtotank is megsinyli :-) Altalaban azok kiabalnak ra kigyot-bekat, akik
>fillerekert megvesznek egy leharcolt romot es azt hiszik ujat vettek,
>karbantratasi igenyek nelkul. Legyunk azzal tisztaban, hogy igenis
>minden -
>ismetlem, minden! - auton az alapveto biztonsagi elemeket (fek,
> kormany...)
>a normalis ember rendszeresen ellenorzi. Nem kell ez alatt varazslatos
>dolgokra gondolni! Olajszint, olajminoseg, hidraulika gombok nyomasa (ami
Megjegyzem hogy Nekem alapvetoen tetszenek a Citroenek, meg szeretem a
tecnikai ujdonsagokat. Viszont egy autoagyarnak abbol kell kiindulni, hogy
az emberek 90 szazaleka segghulye az autohoz, fogalma sincs
hogyan mukodik. Tovabba az emberek fele szarik a karbantartasra, es nincs
energiaja arra hogy keresgessen olyan szerelot aki ert hozza. Es azert
a Citroen sem veri nagydobra hogy figyelem, ez egy nagyon sepcialis
auto, a hetkoznapi szerelok nem ertenek hozza, es ha nincs karbantartva
akkor lehet hogy egyszercsak egyszerre elszall benne
fek/rugozas/kormanyzas.
Tovabba egy kisse megkerdojelezem gogy mi az elonye ennek a
kisse tulkomplikalt hidraulika rendszernek, azon kivul hogy megmutassuk
hogy mi ilyet is tudunk. Sok mas autoban is tudnek mutatni
szuksegtelenul tulkomplikalt dolgokat (lasd BMW I-drive),
de azok legalabb nem toltenek be ennyire kritikus funkciot mint a fek.
Ennek ellenere nekem tetszik a Citroen, es lehet hogy valamikor
fogok is ilyet venni hasznaltan, mert olcson jo autot lehet kapni.
De csak azert, mert en magam javitom az autoimat, es rendeben tartanam.
A szuleimet, akik total laikusok, viszont ova intem tole.
Udv,
Gigi
|
+ - | Re: Mellenye (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
ADAC szerint a kovetkezo a helyzet:
Olaszorszagban 2004. apr. 1-tol, Spanyolorszagban 2004. julius 24-tol,
Portugaliaban 2005. januar 1-tol, Ausztriaban 2005. majus 1-tol
(terv) kotelezo a melleny. A mellenynek az EN471 eloirasnak kell
megfelelnie (errol szolo jelnek rajta kell lennie) es a mellenynek
kiszallas nelkul elerhetonek kell lennie. Egynek mindenkeppen lennie
kell, de ha tobben akarnak kiszallni, akkor tobb kell. Egy azert
kell, mert elakadaskor ki kell rakni a haromszoget. Teherauto, busz, stb.
eseten nem tudom mi van.
Gyula
|
+ - | Re: Citrom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Peter,
> hiszen ha nem jar a motor, akkor nincs szervo sem.
A 'nincs szervo' nem azonos a 'nincs fek es kormany' kijelentessel.
Mert a szervo csak *rasegit*, annak hibaja eseten tovabbra is van
fek, teljes erteku, csak nyomni kell, mint suket a csengot. Ez
nem igaz a Citromra.
Atlag autoban csakis kizarolag a fekpedal es fofekhenger hiba
tud *teljes* fekhianyt okozni egyedul. Minden mas hiba eseten
(ha egy dolog romlik el) valamennyi fek marad. Citromnal ez nem
igaz, *ezert* letfontossagu a kezifek, ami az atlag autokban
levo ketkoros fekrendszer biztonsagat hivatott potolni. Persze,
nem teljes erteku, de atlag autoban egy fekkor sem az. Ezert nem
szabad hibas kezifekes citrommal elindulni. Szerintem mas autoval sem,
mert fekpedal ala beszorulo kolasuveg eseten jol jon a kezifek.
Meg ket hiba sem kizart (peldaul olajban levo viz felforr -- megtortent
a csaladban).
Gyula
|
+ - | re: re: citrom szerelo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Anelkul, hogy Triznyak hozzerteset megkerdojeleznem,......
Ahogy senki, en sem vagyok tevedhetettelen. Citroenben plane!
Citroenhez (szerintem)olyan szerelo kell, aki csak ezzel foglalkozik, es
kicsit megszallotja a markanak.
Nem azert, mert bonyolult, mert nem az, ha mar megertette az ember,
hanem azert, mert ehhez valoban szukseges a tipus ismeret ahhoz, hogy
elfogadhato idon belul jo munkat vegezzen a szerelo, valamint ez a
rendszer nem turi a tevedest.
> A fenti szemlelet szerint tehat kulon segedmotorokkal kellene hajtani
> a fek es a kormany szervorendszeret,....
A jelenlegi iranyvonal eppen ezt teszi. Egyre jobban terjednek az
elektromos kormanyszervok, es az ABS-es fekek szervoinak jo resze is
fuggetlen a motortol.
Viszont ezek a fekek szervosak, tehat hidraulikanyomas nelkul is mukodnek.
> Altalaban azok kiabalnak ra kigyot-bekat, akik fillerekert megvesznek
> egy leharcolt romot es azt hiszik ujat vettek, karbantratasi igenyek
> nelkul.
Ebben viszont nagy igazsag van. Mindenesetre az a ket CX nem volt
leharcolt allapotban, az eset idejen meg fiatal darabok voltak.
> A CX-ben valoban aranytalanul kicsi a kezifek betetje. De meg tudja
> allitani az autot, 140-rol is. Persze esszel.
Az utolso ket szo a problema. Egy "hetkoznapi" vezeto ezt nem tudja, (
miert is kellene tudnia) csak ijedteben szeretne minel hamarabb
megallni. A CX kezifeke pedig ettol egyszeruen leeg/ett. Nem az
elsokerekre hatas a problema, ( szerintem jobb is mint a hatso) hanem a
megoldasa. Nagyjabol egy kerekpar patkofekjehez lehet hasonlitani, 2db
kb 50Ft-os nagysagu fekbetettel. Van elsokerekre hato kezifek mas
autokon is, de ott rendesen az uzemifekre hatnak. (pl. SAAB)
> Nem nagyon van meg egy olyan rendszer barmelyik autoban - ismetlem,
> barmelyik autoban, a Rolls Royce-t is beleertve..........
Nem tudom, hogy a Rolls rendszere mennyire megbizhato, viszont a
rugozasa igen-igen hasonlatos a Citroenehez.
Ami _nekem_ ellenszenves a dologban az a fek tisztan hidraulikanyomasra
bizasa. Nyomas hianyaban nem csak a rasegites marad ki, hanem a teljes
fek megy el. Tudom tobb lepcsos biztonsagi rendszer van beepitve, es
valoban kicsi az esely a teljes mukodeskeptelensegre.
Azt viszont el kell ismerni, hogy ennek a "rugozasi" rendszernek a
komfortja/kenyelme kategoriajaban utolerhetetlen.
Mielott barki is a torkomat akarna atharapni, _nem gondolom azt_, hogy
mindez az egyeduli, es cafolhatatlan igazsag lenne.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Melleny ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Paki irta:
--- idezet ---
Mit tudtok Ausztriaban a melleny hasznalatarol? Kotelezo vagy sem ?
Illetve, ha tudja valaki, hogy mi a helyzet belgiumban akkor azt is
megkoszonem!
--- idezet ---
A melleny hasznalata nemcsak Ausztriaban es Belgiumban, de Magyarorszagon is
kotelezo. Politikusok reszere a nagy melleny, szelso jobboldaliak szamara a
zsinoros lajbi, esetleg a nyusztpremes mente, baloldaliak szamara a
vatelinos (pufajka jellegu) melleny. ajanlott. Magukat liberalisnak vallo
politikusok szamara a csapagyazott, konnyen forgathato melleny divik,
beepitett koponyeggel.
Valamennyi melleny szeriatartozeka a hazugsagsokszorozo es az adopres, a GLS
mellenyek APS-t (ArcPirStop) es EDG-t (EmptyDumaGenerator) tartalmaznak.
Péter
Citroen XM V6 3.0i
|
+ - | re: re:hajtot kerek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> vagy egy farnehez hatsokerekes auto, vagy egy orrmotoros elsokerekes auto
> tolatva adja a legjobb eredmenyt.
Na, ezzel en is egyetertek. Csak az a baj, hogy nehez egy forgalmas
emelkedon reggeli csucsforgalomban elsokerekes autoval tolatgatni, amikor
az egyik savot elallja valami barom a parkolo autojaval, kozben meg jonnek
szembe is a "fo" utrol es belathatatlan az egesz mert sokan parkolnak a
keresztezodes kozvetlen kozelebe (emelkedo ut kijaratahoz)....
Ja, es sokan sietnek es miutan bedobtak a gyerekeket oviba/bolcsibe nincs
par percuk ra meloba rohanaskor, hogy a beparasodott hatso ablakot
teljesen paramentesitsek...
Orakra meg senki se ragadt be itt (hacsak nem tudok rola), mert mint
emlitettem valaki mindig akad, aki vegul segit feltolni a kocsikat...
Gyalogoskent en is szoktam segiteni telen kocsit tolni utcan, ha latom hogy
magatol nem akar menni...
Szoval vannak elmeletek meg van a "valo vilag"... Meg szerencse, hogy az
altalam eredetileg vazolt forgalmi helyzet nem altalanos, de gondolom
maskent
eli meg az, aki munkaba jarashoz / munkaeszkoznek hasznalja azt autot,
maskent az, aki csak "hetvegi autos", maskent az, aki olyan kocsival jar,
amit o valasztott es az o altala valasztott felszereles van hozza (teli
gumi,
klima, ABS, stb stb) vagy pl. kap egy leharcolt ceges autot, es oldja meg
nyari gumival stb-vel az adott feladatot (netan idore...).
Amugy meg szeretek hoban vezetni, felteve ha nem idore kell menni valahova.
Eddig sose ragadtam bele sehol se (igaz telen kevesebbet vezetek, de voltak
olyan ceges utjaim, ahova el kellett jutni idore barmilyen ido volt...).
Aki meg Skodaval akar felmenni emelkedokon, szerintem talal maganak ilyen
kis utcakat, nem kell felfednem a pontos lakhelyem a Skoda-fan-ok elott
:-)))
Balesetmentes kozlekedest mindenkinek!
Udv!
GERI
Ui: -20 foknal hidegebbet turo fagyallo ablakmosot hol lehet kapni,
mennyiert
es hany fokig birja a leiras szerint? En csak -20 fokossal talalkoztam
eddig....
|
+ - | Hajtas hol? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
En sem ertek egyet azzal, hogy az elsokerekhajtas
emelkedon jobb. Szerintem _semmilyen_ elhelyezkedesu
motor esten nem jobb. A mostani kocsikat ugy tervezik
(jobb esetben), hogy lehetoleg 50-50% legyen a suly-
eloszlasuk, mert ugy a "lekgezesebbek". Namost emel-
kedon igy ez eltolodik a hatso kerek fele, azaz az
elso inkabb megkapar...
Oke, elcseszett sulyeloszlasu kocsik eseten ez nem
igaz, de nem az az altalanos.
Cafoljatok meg, ha gondoljatok, az esz erveket el-
fogadom.
Udv mindenkinek:
Nagyak
|
+ - | Re: Melleny ? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Tudomasom szerint május elsejetol lesz kotelezo.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pool-0725.truenet.hu)
|
+ - | Re: re: Re: re: citrom szerelo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Triznyak,
ugy latom nem elegge melyedtel bele a temaba. A citroenekben van egy nyomastaro
lo rendszer, ami a motor leallasa utan is lehetove teszi a funkciok mukodeset,
egy bizonyos ideig.
A kezifek pedig legnagyobb megelegedesemre, azert hat az elso kerekekre, hogy a
mikor megis valamilyen oknal fogva nem mukodik a hidraulikus rendszer, a kezife
ket nem csak rogzito, hanem uzemi fekkent is lehet hasznalni.
Elofordult mar nalam teljes nyomasvesztes mukodes kozben, ez sem rám, sem korny
ezetemre, sem pedig az automra nem jelentett semmilyen veszelyt. A lampa meg ah
ozza nem ertoknek is jelzi, hogy veszely, tovabbhaladni tilos. Het evig BX-et,
3 eve XM-et hasznalok, abban igazad van, csak olyan szerelore szabad bizni, aki
erti a szakmajat, veszi maganak a faradtsagot, hogy megismerje a hidropneumati
kus rendszert es nincsenek eloiteletei.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pool-0725.truenet.hu)
|
+ - | Re: re: Hajtott kerekek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az, hogy könnyebben felmentel a hegyre, a hidropneumatikus rugozasnak (is) kosz
onheto. A hidraulika mindig arra a kerekre adja a terhelest, amelyiken nincs. E
rgo, amelyik kiporog. Kvázi differencialzar.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pool-0725.truenet.hu)
|
+ - | Allo motor, szervo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ezt irta listatars:
"Valamilyen szinten, minden autoban integralt a harom rendszer (ha
szervos),
hiszen ha nem jar a motor, akkor nincs szervo sem."
Ez ugye akkor igaz, ha:
1. All az auto, ekozben all a motor. Ekkor minek szervo?
2. Gurul az auto, ekozben all a motor. Nyomatekvalto uresben vagy kuplung
kiemelve.
Ekkor nincs szervo, de epeszu ember ilyet nem csinal.
Ha menetkozben valamilyen oknal fogva a motor "leall", tehat nem o hajtja
az autot, hanem az auto a motort,
akkor minden szervo mukodik tovabb.
Attila
|
|