Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1730
Copyright (C) HIX
2003-02-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Teli gumival csak rukvercben? (mind)  21 sor     (cikkei)
2 utal takaritasa, Demszky, FLAME WAR (mind)  38 sor     (cikkei)
3 Re: teligumi (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Szlovakiaban tankolas, kosz (mind)  6 sor     (cikkei)
5 fustolo varnyu (mind)  8 sor     (cikkei)
6 fogyasztas again... (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Re: szlovakiaban tankolas (mind)  12 sor     (cikkei)
8 re parkolas (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #1729 (mind)  87 sor     (cikkei)
10 kiegyenlito tengelyek (mind)  44 sor     (cikkei)
11 hajtas (mind)  25 sor     (cikkei)
12 ketutemuek es EU-tagsag (mind)  15 sor     (cikkei)
13 LR Def (mind)  31 sor     (cikkei)
14 RE: *** tores+parkolas *** #1727 (mind)  16 sor     (cikkei)
15 feltartas (mind)  12 sor     (cikkei)
16 re: Teli gumival csak rukvercben? (mind)  19 sor     (cikkei)
17 hatramenet (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Teli gumival csak rukvercben? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]


> HATRAMENETBEN ugy gyorsit megcsuszas nelkul, mint a szel.

Ebben szerintem semmi kulonos nincs. Meg csak nem is a teligumi az oka.


>  Az elsokerek hajtas miatt lehet? marminthogy rukvercben kicsit
> leyomodik az eleje? Szerintem ekkora kulonbseget nem magyaraz.

De igen, higgy a szemednek :-)). (vagyis asszem nem az eleje nyomodik le,
hanem a hatulja emelkedik, de ez most mindegy) En nyaron aposomek telkehez
is hatramenetben szoktam felmenni, ha kicsit nedves az ido. Az ut vege egy
eleg meredek fuves emelkedo. Elore menetben ilyenkor eselyem sincs,
hatrafele, viszont teljesen konnyen felmegy, kaparas, megcsuszas nelkul.
Ugyanez igaz sik terepen is, csak ott nem annyira latvanyos.



raki
+ - utal takaritasa, Demszky, FLAME WAR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Mit szoltok, ket nappal a varatlan ho utan mar csak
> olyan alsobbrendu utak nincsenek letakaritva, mint az
> Ajtosi Durer, a Thokoly, a Fogarasi meg a Rona utca.
>  .. Adom 1 szazalekat Demszkynek es csapatanak szeretnem
> felajanlani, mi az alap itvanyuk adoszama

Na az ilyen okoskodast nem fogom soha megerteni...
Elorebocsatom, hogy nem tisztem vedeni a Demszkyt, mar csak azert sem, mert
nekem nagyon unszimpatikus ember, bar igazabol fogalmam sincs, hogy o
donti-e el vagy a Fokefe, hogy hany darab hokotrot vesznek es uzemeltetnek.
Azt viszont el kell mondani, hogy ilyen havazas, mint most ebben az
idoszakban, kb 10-15 evben van egyszer. Persze felkeszulhetunk a telre ugy
is, hogy veszunk egy csomo hokotrot, csak akkor bizony azok 9-14 evig nem
csinalnak semmit, csak penzkidobas az egesz. Feltetelezem, ha a Fovaros
beszerezne ennyi hokotrot, akkor te lennel az elso, aki elegedetlenkedik,
hogy mi a fenenek vettek ennyi hokotrot, amikor csak 10-15 evente van ekkora
havazas inkabb venni kellett volna belole egy csomo lelegeztetogepet. Es mar
kezdened is a hangulatkeltest.

Egyebkent meg amennyire tudom, minden nyugati varos berosal, ha ennyi ho
esik ( HVG-ben olvastam ), illetve ahol az autosok nem annyira benak, mint
nalunk ott nincs semmi gond. En Finnorszagrol tudok nyilatkozni. Elhiheted,
hogy ott vannak nagy havazasok, valamennyire lassul a forgalom, de nem all
be a varos annyira, mint nalunk szokott Budapest. A havat termeszetesen nem
tudjak ott sem eltakaritani, ha hirtelen sok esik, van olyan ut, amire ra is
fagy aztan, de ott kotelezo a teli gumi, szoval nem okoz akkora problemat,
mint nalunk.
Bar Helsinki nincs is akkora, viszont ott nincs egy olyan bunko sem, aki
beall a keresztezodesbe, amikor latja, hogy nem tud atmenni. Nem most, hanem
meg az ezelotti havazasnal vagy fel orat alltam a sorban egy mellekutcaban,
hogy kiengedjenek, mert a bunko parasztja, mindig beallt a keresztezodesbe.

Szoval nem kellene itt a hangulatot kelteni ezzel a Demszkyzessel, mert mar
nagyon unalmas...

raki
+ - Re: teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Ussetek: csak tegnap vettem meg a teligumit a kocsira,
> meg delelott.  (...)
> akkor dobbentem meg. EG ES FOLD.

Orulok neki, hogy vettel :-) Annak meg foleg, hogy leirtad, mert en telen
meg csak teligumival kozlekedtem es kivancsi voltam ra, hogy csak
propaganda, hogy a teli gumi annyival jobb, vagy igaz is... Nekem kulon
felnin van a teli es a nyari, gondolkoztam mar rajta, hogy visszarakom a
nyarikat (fel ora alatt megvan) es  megyek vele egy kort, hogy lassam a
kulonbseget csak soha nem tudom ravenni magam. Ha esetleg masnak is vannak
tapasztalatai, orommel vennem, ha megosztana velunk.

raki
+ - Szlovakiaban tankolas, kosz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

, kosz a tanacsot Szlovakia ugyeben. Igaz,
hogy a hoeltakaritas miatt, meg jol lecsesztelek, de azt mar nem tudom
visszacsinalni, mert munkahelyi email cimrol ment. :-) bocs es megegyszer
kosz.

raki
+ - fustolo varnyu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>megallt mellettem egy varnyu, tiszta rozsda,fustolt...
>Es a vaci uton a legbelso savban kozlekedett.
Meg raadasul ez is. Hogy mit mernek emberek...
Hihetetlen...
Ra kell kuldeni az uj vajakos szoveget
"Francba a sok kocsoggel (b@zi  f@sz,"
--
Meszaros Geza
+ - fogyasztas again... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ujabb adalekok a Suzy fogyasztashoz. A 6-7l egy jo kis hokasa dagasztos nap
utan jott ki (kb 300km).
Amiota szaraz utak es szaraz hideg volt visszament 5.4-5.6-ra. Igazatok
volt, csakugyan sok az 50%-ek.
Vegulis csak a melegedesi ido tobb, onnantol elvileg mindegy neki, nem?

Udv: Arpi
+ - Re: szlovakiaban tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

AUTO #1728 - Raki kerdezi:
> Egyaltalan mennyi most ott egy liter 95-os benya koronaban?

2003.02.01:
A 95-os oktanszamu benzin:  SKK 30,10
Gazolaj:  SKK 28,60

forras:
http://www.slovnaft.sk/vyvoj_cien.jsp

Udvozlettel,
Lazar Peter
+ - re parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Pusztan  kivancsisagbol  kerdem  -  tessek emliteni olyan helyet, ahol
> a varakozasi ovezetet nem jelzi tabla.

En tudok egy ilyet. A Visegradi utcan befele menet a Gogol utca 
sarkan van az ovezet tabla. A bal oldalon egy viszonylag hosszu haz 
van. Na ez elott be balra, a haz mogotti parkolon vegig, es ott ki a 
Gogolra. Itt tabla nelkul lehet bemenni a fizetos ovezetbe.
Egy probapert megerne a dolog.

bye
Tlantos
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1729 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



O, az onerzet... :-)
B. Hajdu Csaba:


>>>
Igaz, pont ma reggel tartottam fel
valakit, mert volt pofam a Petofi hid kulso savjaban 50-nel menni,
erre elkezdett villogni mogottem. ... igy kenytelen volt
legalabb masfel masodpercet aldozni draga idejebol egy ilyen lassu
marha miatt...


Gondolkozz, mielott irsz!
Nyilvanvaloan nem a szabalyos kozlekedesrol van szo, ezt en is igy 
csinalom, az alairasom nem _VD_. :-) Arrol, hogy a kocsogb@zi keresztbe all 
a Hegyaljan, mert nem tud felmenni, a kek busz pedig nem fer el mellette a 
fel savban. Kiszallunk, es kezi erovel visszaforditjuk az autojat. 
Amennyien voltunk, legszivesebben ledobtuk volna a Taban aljaba a 
dombrol... :-)



>>>
Egyebkent ez a "de ne engem tartson fel az uton" szovegek nem
tudnak meghatni, talan ne legyen bun, ha betartom a szabalyokat...
A sebessegkorlatozast nem mindig szoktam, de ilyen idoben tul nagy
baj talan nem lehet belole...  Akinek pedig arra van szuksege,
tartson titkarnot vagy sofort, vegyen fel helyettest, keressen
nyugisabb allast, az ilyen allando rohanasi kenyszer nagyon
egeszsegtelen :)

Ennyire onigazolast keresel?
Van itt a listan egy ked fogadatlan pszichologus, ajanlom a terapiajukat...




>>>
Szerintem legalabb olyan fontos a tragarsag nelkuli onkifejezes
kepessege, mint a teli gumi... 

Ooo, te jo lelek...
Amikor majd azert "rohansz" (22 km/h-val), hogy pl. a most szult Hugodnak 
segits, nem fogsz valogatni. Ne biralj, nem ismered a motivaciot. 
A "nyarigumivalfelakarokmenniameredekhegyre" motivacioja barmi lehet, a mod 
viszont eleve rossz, ezert biralhato.




>>>
Pont a Hegyaljan rendszeresek a
dugok, esoben, de akar napsutesben is, azokat milyen gumival
lehetne elkerulni? Biztos lassab volt most a gumik miatt is, de
messze nem csak azert, ebben biztos lehetsz.


Vicces, de szerintem sem lehet azokat elkerulni masfajta gumival... 
NAHAAAAAT!!! :-) Gondolhatod, hogy nem a DUGOn van a hangsuly. Esetleg 
beszelhetnel a gellerthegyi csillagvizsgalo rossz allapotarol (az is ott 
van), vegulis arrol sem volt szo.




>>>
Nem baj, majd jon egy terepjaros, es elmeseli, hogy a kis hulye kocsog dj 
azt hiszi, hogy amiert teli gumi van a Renaultjan, mar elindulhat, pedig a 
vak is latja, hogy ide csak terepjaro jo...

a "kis hulye kocsog" kfki-s meg egyszer rajon,
hogy sosem volt Renault-m... :-)
De bocs.
Ne haragudj.
Vegul is igazad van.
Lehetne az is. :-)


Na, puffogd ki magad, kiskakas. :-)



tiszy
+ - kiegyenlito tengelyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1.) pontosan MI ment tonkre rajta? A kiegyenlito tengely 2db, alakosra
kovacsolt, kb 50mm atmeroju vasrud. Ezeket egy kivul-belul fogazott szij
hajtja. A k/b fogazas azert kell, mert ezek egymassal SZEMBE forognak,
vagyis egyik a fotengellyel megegyezo, a masik meg velel ellentetes iranyba
forog.

Tonkremenes. Tonkre tud menni a hajto fogazottszij, de ez (az olaszoknal
legalabbis) orok darab, nem cserelik a  vezermutengellyel egyutt. Miert? A
tengely sulya es perdulete (gyk: lendulet forgo megfeleloje, "forgasi
tehetetlenseg") KICSI. Hirtelen gazadaskor, vagy nagy motorfeknel, tehat
amikor a fotengely fordulatszama hirtelen es nagyot valtozik, akkor sem
lepnek fel nagy erok, konnyen felveszi az uj fordulatot, ellentetben pl a
vezermutengellyel, aminek ilyen esetekben a teljes szelep-mechanizmust meg
kell mozgatnia.

A tengely maga siklocsapagyakban fut. Ha valamiert megkoptak a futo
feluletei (olajnyomas nelkul mentel? Akkor nem csak a kiegyenlitotengely
halt meg...), akkor meg mindig ott a megoldas, hogy felhegeszteni, vagy
femszorassal felszorni, aztan ket csucs kozott gyari meretre, korkorosre
koszorulni. Ezt barmelyik gepmuhely megcsinalja rel. olcson.

Legvegso felvandal modszer, ha a tengelyeket a helyukon lefixalod, pl
mellefurt RAGASZTOTT stifttel, vagy csavarral. Ilyenkor vigyazni kell, hogy
allnak a tengelyek, mert rosszul forditva oket a hajtokar vmely kiallo resze
beleuthet a tengelybe. A motor mukodese ilyenkor annyit valtozik, hogy
kicsit vibralosabban jar, es a faradasos, repedes jellegu toresek kockazata
valamennyire megnovekszik.

A motorblokk meretezesekor az elsodleges meretezesi parameter a fotengely
csapagyazasain ebredo erohatas, ami nagysagrenddel nagyobb mereteket kivan
meg, mint a rezges altal okozott kifaradasnak tartosan ellenallni kepes
meret. A kiegyenlitotengelyek beepitesenek egyetlen oka van: a soros
4hengeres motor jaraskulturaja hagy maga utan kivannivalokat. A soros 6
hengeres motorban az osszes ebredo elso es masodrendu tomegero teljesen
kiegyenliti egymast, igy aztan nincsenek rezgesek. (Ezert nem kunszt egy
6hengeres BMW szelepfedelen megallitani a cigarettat.) Negy hengerben
hasonlo simasagot nem lehet elerni, de kozeliteni lehet hozza, pl
kiegyenlitotengelyek beepitesevel.

Ezt elhagyva (=kiiktatva) tehat tkp. csak a motorod jaraskulturaja valtozik
(=esztetikuma), de onmagaban ETTOL nem fog a motorod karosodni. En
legalabbis igy tudom. Lehet huhogni, de a mechanika attol mechanika marad.

Fogash
+ - hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

persze hogy a 4x4, pl. Alfa Romeo 155Q4, 164Q4, 33 Permanent4 a legjobb.
(gyk.? ezek mindegyike ALLANDO osszkerekhajtassal bir, nem csak olyan
"ha-megcsuszik-bekapcsolodik-a-hatulja-is" tipusu olcsojanos megoldassal,
mint az Opelek, vagy VW-k 4kerekhajtasa.

Az Audi is ketfelet hasznal, az A4-A6-A8-ban (es persze az S-valtozatokban
is), tehat a hosszaban beepitett motoros tipusokban Torsen differencial van,
ami nyomatekerzekelos, es 0-100%kozott tudja varialni az egy tengelyre juto
nyomatekot. Ha jol tudom, ilyen van a 33P4 es a 164Q4 Alfakban is.

A gagyibb megoldas az Alfanal a 155Q4-e, ami egy viszko-kuplunggal koti
ossze a ket tengelyt. Itt ha valamelyik megcsuszik, akkor par tized
masodperc alatt jon letre a viszko-kuplung viszkozitasvaltozasa, vagyis a
tengelyek kozotti zaras. Ilyen van a Subaru Imprezakban, Foresterekben is.

A gagyibb Audik megoldasa a Haldex-kuplung, ami a viszkonal lenyegesen
olcsobb, es muszakilag is kevesebbet nyujto megoldas. Ilyen van a TT-ben, az
A3-ban, az S3-ban, a Golf IV Syncro-ban, a Leon es Octavia 4x4-ekben. Ezek
az autok alapban elsokerekeskent viselkednek, a 4x4 elonyei csak az elso
kerekek "elverzese" utan jonnek elo. A megoldas epp ezert kevesebb:
menetstabilitas es menetdinamika szempontjabol egyaltalan nem mindegy
ugyanis, hogy mindig hajtott-e mind a 4 kerek, vagy csak az egyik kiesese
eseten keres valami masik utat a nyomateknak.

Fogash
+ - ketutemuek es EU-tagsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Feri irta:
: A ketutemu kornyezetszennyezo autok nem lesznek katalizatorra kotelezve.
: Az EU tagsag nem fog szigoritani az autok muszaki allapotan?

Nem. Olyan autot, amire egyszer megadtak a gyartonak a gyartasi engedelyt
(azaz anno megfelelt valami muszaki bevizsgalasnak a tipus), utolag nem
lehet a forgalombol kivonni. Magyarul VW bogarral, Trabival, Isettaval,
Ford T-modellel ma is kozlekedhetsz, viszont nem gyarthatsz ilyet
sorozatban. Az EU-ban (kozelebbrol a nemeteknel) az szokott valtozni
(emelkedni), hogy mennyi adot kell fizetni a nem katalizatoros autokra.

Udv,
marky
+ - LR Def (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HA,

hozzaszolasok hianyabol arra kovetkeztetek, hogy SENKINEK (legalabbis a
HA-snak) nincsenek negativ tapasztalatai LandRoverrel, igy nyugodtan
hatradolhetek ulesemben es elnezoen mosolyoghatok a nem terepjaros
autostarsaimra, akik harcolnak a tellel...

Amugy a Defenderen is Nokian gumik vannak, es rossz szavam nem lehet roluk..
pedig (figyelsz, Csaba?) en soha nem kapcsolom be az elejet az autonak, csak
terepen. Annak dacara, hogy egy hatarozottan orrnehez terepjaro hajtott
hatso kerekekkel es egy bazi eros TD-vel nem a legkezesebb allat.. de ettol
szep az elet!

fonokom, a fovadasz Mitsujanak bekapcsolja az elso kerekeit az elso
megcsuszasnal (ami altalaban mar a haza elotti arnyekos kanyarban van). Ez
nem is lenne baj, de elfelejti kikapcsolni (ami ennel a tipusnal ugy
tortenik, hogy miutan a kapcsolokarral kikapcsoltad, kell menj kb 3-5 metert
hatrafele egyenes uton, hogy szetcsavarja a szabadonfutot, ne porogjon
potyara a feltengely), es csak akkor veszi eszre, amikor helysegen kivul
80-90-nel elviselhetetlen lesz a morgas..
Ugy 1 honapja lehuzott az ut szelere, bevagta hatramenetbe, es elutotte a
mogotte megallt masik autonkat.. Mivel az is a tarsasag autoja volt, nem
lett nagy ugy (egy maszkcserevel megusztuk).
A rendorok nagyon rohogtek, amikor kerte oket, buntessek meg, mert
jegyzokonyv nelkul nem fizet a biztosito :-)
megbuntettek 300ezer lejre, hogy a biztosito kifizessen egy 1millios
javitast (Ftban kb 2000 vs. 7000)...

Vad Asz

2001 Defender 90
+ - RE: *** tores+parkolas *** #1727 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

# es ott van az automata.Nem igaz, hogy nem kotelesek minden
# fizetos utca KOZEPERE egy ilyen szajbalokott automatat kirakni!

jut eszembe: a VII. keruletben nagyon kell vigyazni, mert azonnal
bilincselnek bizonyos helyeken (Lovolde ter, Rottenbiller u.
jarda)
engem ketszer talaltak meg, egyszer sima jardan parkolasert, a
tabla elott, masodszor en sem talaltam az automatat
megkerdeztem a kozteruletest, hogy en miert kaptam bilincset,
mikor a mellettem levo kocsira epp akkor rakta ra a
mikulas-csomagot, mire a fazon kedvesen azt mondta, hogy hatvanan
ellenorzik a parkolast a keruletben, ebbol harom bilincses kocsi
azok azonnal bilincselnek, a tobbi "csak" mikulasozik...
na, dobtam egy hatast...
udv
kuttelke
+ - feltartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyebkent ez a "de ne engem tartson fel az uton" szovegek nem
>tudnak meghatni, talan ne legyen bun, ha betartom a szabalyokat...

En is szoktam mergelodni hogyha feltartanak, de csak akkor
hogyha az illeto lassabban megy a megengedettnel. (pl. kalapos
papa 30-al a belso savban.) Az 50 az teljesen rendben van a
kulso savban, en is annyival jarok lakott teruleten. Kivul
kicsit gyorsabban. :)


Udv,
      Zotya
+ - re: Teli gumival csak rukvercben? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*busztok,

:
> Aztan picit jatszottam a Hosok tere mellett a hoban, es lass csodat:
> HATRAMENETBEN ugy gyorsit megcsuszas nelkul, mint a szel. Elore meg jo ha
> elindul a gep egyaltalan. Dobbenetes kulonbseg van!!!!

Meg is valaszoltad a kerdesedet!

> 2. Az elsokerek hajtas miatt lehet? marminthogy rukvercben kicsit
leyomodik
> az eleje? Szerintem ekkora kulonbseget nem magyaraz.

De igen. Ebben _is_ jobb a hatsokerekhajtas!
S ha a vezetesi elmeny kulonbseget zongorazni tudnam...
(idezlek: Dobbenetes kulonbseg van!!!! )

Fer
320i oo
+ - hatramenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 2003. 02. 06. +0100, you wrote:
>1. Mielott kerdezne valaki, jo a forgasirany a kerekeken.
>2. Az elsokerek hajtas miatt lehet? marminthogy rukvercben kicsit leyomodik
>az eleje? Szerintem ekkora kulonbseget nem magyaraz.

Orrmotor es elsokerekhajtas..
Ezert is megy a kispolak nyari gumival mint a golyo, vagy epp a skoda 
120L.. :)
Ha teli gumival vlaahova nem tud az ember felmenni akkor elsokerekes 
orrmotoros kocsinal tolatni kezd es hoppa fenn is van :)

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS