Sziasztok!
Az elso "autom" egy bilikek Trabant 601 kombi volt, elozo tulajdonosa 12
ev
alatt alig 40E km-t tett bele. Nalam hat evet szolgalt, jo 150E km-t vezettem,
kapott ket motorgeneralt, egy valtocseret és egy uj dinamot a kopo alkatreszeke
n
kivul. Valami mindig tortent vele, de soha nem hagyott ott. Zajos, lassu
es
budos volt de nagyon szerettem. Utodja egy Opel Kadett GSI lett. Szinten
nemet,
fronthajtasu megis teljesen mas vilag. Barhogy nyomtam neki, nem sikerult
elerni a Trabi zajszintjet az utasterben. 121 LE-vel volt erosebb, megis
kevesebbet fogyasztott, az ot ajto meg hatalmas kenyelmi extra volt :-)
.
Telen
nem csak uveghangon volt futes, hala a vizhutesnek. Nagyon sokat mentem
vele,
heti atlagban 2E km-t, majd harom even keresztul, ez nem mult el nyom nelkul,
a
km szamlalo negyedik atfordulasa utan elcsereltem egy Diesel Polo-ra. A
mai
napig nem tudom, jo dontes volt-e. A Polos korszakban talaltam ra a HIX
Autora,
ez egyertelmuen jo dolog, de autofuggetlen. A Polot is szerettem, bar nem
volt
problema mentes a kapcsolatunk, hala az elozo tulajoknak. Sokfele elvitt,
mikozben pimaszul keveset fogyasztott, cserebe nem kellett tartanom a trafipaxt
o
l. A csalad gyarapodott, kinottuk a kisautot, csere egy nagyobbra, egy
Nissan
Bluebird lett a kovetkezo. Egyik vegletbol a masikba, a ket auto a parkoloban
egymas mellett eleg komikusan mutatott, a Polonak ott volt vege, ahol a
Nissan
hatso ajtaja kezdodott. Menet kozben a kisauto furgebb volt, pedig az sem
egy
aszfaltszaggato, a Nissan majd ket es fel tonnajahoz 68 LE tarsult, ebbol
nem
nehez kitalani mennyi ido alatt van szazon... Ez is elso kerek hajtasu,
bar
nem
nemet auto. Ha lett volna benne klima, talan meg ma is meglenne. Utana
ismet
Opel kovetkezett, Astra sedan. Neki a legnagyobb bune a csomagter nyilasa
volt,
a hatalmas csomagtartot pocsekul lehet pakolni a kicsi nyilason keresztul.
Egy
akkumulator hiba miatti el nem indulason kivul nem volt vele problemam.
Jelenleg szinten Opelt hajtok egy Omegat. Mult evben 380E utan hengerfej
hiba
miatt megallt, kapott egy bontott motort (ismert eloeletu ropira tort Omegabol)
.
Most koszoni szepen, jol van. A csaladban kozben volt meg Kispolszki, Fiat
Uno,
Mazda 121 es Peugeot 306. A Mazda egy csodabogar volt, Svajcbol behozott
darab.
Az elozo tulaj nem tudom mit tett vele, de a két elso kereken 130 LE korul
mutatott a fekpad. Pont idealis auto a gyereket oviba hordani anyucinak.
Volt
meglepetes az 525D BMW-ben ulo kopasz majomnak, amikor 400 m belul harman
is
megeloztuk. Most a Peugeot a noi szakasz autoja, francia es ez sem hagyott
ott
minket sehol. Legkomolyabb hibaja egy uzemanyag szivattyu tonkremenetele
volt,
ezen kivul a zarakat kellett kiszerelni, ledugozni, mert megprobaltak feltorni
az autot.
Az elmult tizensok evben volt a csaladban nemet, olasz, japan es francia
auto.
Keves kivetellel nagyon sokat futottak, de a karbantartast megkaptak es
meghalaltak a megbizhatosaggal. Autok mellett voltak, vannak motorjaim,
japan,
nemet, olasz gyartmanyok. A japan es olasz robogo a nemet igazi vaddiszno.
A
japan robogoval voltak kalandjaim, a meg belefer kategoriaban, az olasz
meg
teljesen friss, elektromos hibaval vettem (banalis kontakthiba, kb ket
ora
alatt javitottam meg).
Eddig minden autom "bejott" nekem, ahogy valtoztak az igenyek ugy erett
meg
az
autocsere igenye is. Tobbnyire eszervek (a motor eseteben ez nem mondhato
el)
alapjan valasztottam es nem bantam meg, szerettem mindegyiket, mindre jo
szivvel emlekszem vissza.
Peter
Opel Omega 25D 1997-bol
|