102. Semmi nem teszi nemesebbé a lelket, mint ha valaki az élet
jelenségeit módszeresen és tárgyilagosan tudja vizsgálni, és mindig úgy
tudja szemügyre venni õket, hogy világosan látja: a dolgok melyik rendjéhez
tartoznak, mire használhatók, mi az értékük az összesség, mi az egyes ember
szempontjából, ki a polgára annak a legmagasabb rendû államnak, amelynek
a
többi államok mintegy csak házai.
103. Tartsd mindig készen alapelveidet az isteni és emberi dolgok helyes
megismerésére. Mindenben, a legcsekélyebb dologban is úgy járj el, hogy
ne
felejtsd el: e kettõ kapcsolatban van egymással. Mert semmi emberi dolgot
nem intézhetsz el jól az istenire való vonatkoztatás nélkül. Ugyanez áll
megfordítva is.
104. Ha belsõ parancsolód a természetet követi, akkor úgy viselkedik
az
eseményekkel szemben, hogy mindig könnyen igazodik ahhoz, ami lehetséges
és
adott.
105. Ha nem gondolod azt, hogy bántalom ért, akkor nem is ért bántalom,
s
ha nem ért bántalom, akkor kárt sem szenvedtél.
106. A jelen mindenki számára egyre megy. Hiszen sem a múltat, sem a
jövõt el nem veszíthetjük. Hogyan is vehetné el valaki tõlünk azt, ami
nem
a mienk? Két körülményt vegyünk mindig figyelembe: elõször, hogy minden
öröktõl fogva azonos formában ismétlõdik, s nem számít, hogy valaki száz,
kétszáz évig vagy beláthatatlan ideig szemléli-e ugyanazokat a
jelenségeket; másodszor, hogy a leghosszabb és legrövidebb életre rendelt
is ugyanannyit veszít. Mert csak a jelen pillanattól fosztható meg, csak
ez
az övé, s amije az embernek nincs, azt el sem veszítheti.
107. Ne fecséreld el életed hátralevõ részét másokról való
képzelgésekben. Mert ha azon töröd a fejed, mit is csinál a másik ember,
miért csinálja, mit beszél, mit kíván, min mesterkedik - minden ilyen
megzavar és elvon téged saját vezérlõ értelmed figyelmes szolgálatától.
Zárj ki tehát gondolataid körébõl minden ötletszerût, minden
hiábavalóságot, még inkább minden hiúságot és rosszindulatot.
108. Mindenki csak a jelenben él, ez pedig röpke pillanat: a többi idõ
vagy már elmúlt, vagy bizonytalan. Arasznyi az ember élete, arasznyi az
a
földzug, ahol él, de arasznyi a legtovább fennmaradó hírnév is. Hiszen
ezt
a hírnevet gyorsan pusztuló emberférgek egymást felváltó nemzedékei
hordozzák, ezek pedig még önmagukat sem ismerik, nemhogy arról tudnának,
aki már régen meghalt.
109. Ha a józan ész szabályainak megfelelõ módon, buzgón, határozottan,
békés lélekkel azt teszed, amit a pillanat kíván, ha sem jobbra, sem balra
nem nézel, hanem géniuszodat olyan tisztán igyekszel megõrizni, mintha
már
vissza kellene adnod. Ha még hozzá mit sem vársz és mitõl sem remegsz:
ha
úgy cselekszel, hogy tevékenységed mindig összhangban áll a természettel,
és minden szavadban, megnyilatkozásodban beéred a hõsi idõkre emlékeztetõ
igazsággal, akkor boldogan élsz. Márpedig ebben senki meg nem akadályozhat.
110. A jó embernek van egy különös sajátossága: szíves örömmel fogadja,
ami a sors rendelésébõl történik vele, a keblében lévõ géniuszt nem
mocskolja be, és képzetek zavaros tömegével sem nyugtalanítja, hanem
derültnek õrzi meg, és az istenségnek illendõ módon alárendelve magát,
beszédében mindig igazmondó, cselekedetében mindig igazságos. S még ha
az
egész világ kétségbe vonná is, hogy egyszerûen, erényesen, derûsen él,
akkor sem neheztel senkire, és nem tér le arról az ösvényrõl, mely az élet
céljához vezet, ahová kinek-kinek tisztán, nyugodtan, minden földi
béklyótól mentesen, sorsával kényszeredettség nélkül megbékélten kell
elérkeznie.
111. Az emberek búvóhelyet keresnek maguknak: falun, tengerparton,
hegyen. Micsoda korlátoltság! Hiszen megteheted, amikor csak akarod, hogy
önmagadba visszavonulj. Mert az ember sehová nyugodtabban vissza nem
vonulhat, mint saját lelkébe, különösen ha olyan a belsõ világa, hogy
beletekintve azonnal teljes békesség tölti el. A békesség pedig azonos
a
lélek harmóniájával.
112. Minden, ami történik, igazságosan történik, sõt mintha valaki érdem
szerint rendelkezne. Továbbra is erre figyelj tehát, s bármit csinálsz,
azzal a szándékkal csináld: légy jó; jó a szó valódi értelmében. Erre
vigyázz minden cselekedetedben.
113. Boldogság és boldogtalanság, szeretet és gyûlölet valójában
ugyanannak a dolognak a két oldala.
114. Szellemi technikák alkalmazásával segítséget tudok nyújtani
embertársamnak, hogy gyengéjét erõsségévé változtassa, éspedig oly módon,
hogy tudata rezgését megemelje, mert a pozitív pólus mindig magasabb
rezgésszámú. Tudatunk rezgésszintjének emelésével azonban nem csupán
magunkat változtatjuk, hanem egész életünket is, hiszen a rezonancia
törvénye értelmében más eseményeket, személyeket és életkörülményeket
vonzunk magunkhoz.
115. Minden létezõnek megvan a saját individuális ritmusa, a növekedés
és csökkenés. Mindennek megvan a maga árapálya. Az inga ugyanannyit lendül
ki jobbra, mint amennyit balra. Minden szélsõséget egy ellenirányú
szélsõség egyenlít ki.
116. Az egész lét egy állandó ki- és beáramlás, amely két pólus között
jön létre, ezért a ritmus törvénye szoros összefüggésben áll a polaritás
törvényével. Ez a törvény érvényesül a különféle kultúrák születésében
és
letûnésében, valamint az ember szellemi lelkiállapotában is. Ezért volna
kívánatos, hogy mindenki találja meg a maga individuális ritmusát, és ne
annak ellenében éljen, hogy ekképpen felfelé ívelõ szakaszában saját
ritmusunk lendítsen elõre bennünket. Az aktivitás a pihenés és lazítás
szakaszaival váltakozik, és együttesen hozzák létre a harmóniát.
117. A megfelelés törvénye, azaz az analógia azt jelenti: "Mint fent,
úgy lent, mint lent, úgy fent. Mikén a legkisebben, azonképpen a
legnagyobban, miként bent, úgy kint." A törvény azt is jelenti, hogy egy
adott tartalomhoz mindig egy adott forma illik - a tartalom és a forma
azonos.
118. A hasonló hasonlót vonz magához, és általa megerõsödik.
119. Viselkedésünk meghatározza a körülményeinket.
120. Az ellentétek igaz természetük szerint egyek és ugyanazok, bármely
pillanatban átfordíthatjuk õket önmaguk ellentétpárjába. A gyûlölet így
fordítható át például szeretetbe. Nem kell mást tennem, csupán
álláspontomat megváltoztatnom, s a dolgok megváltoznak. A félelmet
bátorsággá alakíthatom, a sötétséget fénnyé. Tudatom rezgésének
megváltoztatásával "álláspontomat" változtatom meg.
121. Tudatunk rezgésének emelésével olyan erõket és képességeket
ébresztünk ekképpen bennük, amelyek létezésérõl korábban tudomásunk sem
volt. A szó szoros értelmében "felébresztjük" az emberben rejlõ jót,
ekképpen mi magunk válunk "gyógyszerré" a többiek számára - és áldássá
az
egész világ számára.
Barátsággal üdv. Anikó.
Dancs Jánosné Anikó Oriflame Menedzser 03 70 413 2347
my.oriflame.hu/anikooriflame
|
Kedves Lista!
Szükségem lenne a gondolataitokra, ezért vegyétek már elõ az összes
hazafias, agykontrollos lelkesedéseteket és írjátok meg a
gondolataitokat nekem, ide a Listára!!
Régebben sokat beszéltünk arról, hogy a zene mennyire befolyásolja a
magzati létet, és a további életet is. Tudom, hogy Amerikában sok
fiatal lett öngyilkos az adott zene szövege, dallama, üteme miatt. No,
ha nem is a magzati léthez, de a zenéhez és a szövegéhez kapcsolódik a
kérdésem.
A youtube-n találtam meg Keanu Reeves Bad Romance dalát ami Az ördög
ügyvédje c. film zenéje. Aztán amikor hallgattam, bejött a lányom és
hanyatt esett, hogy ezt hallgatom, mert ez egy Lady Gaga szám és
nagyon durva a video klip és a szöveg is. Tényleg. A klipben a végén
egy foszló hullával hentereg. stb. A szöveg is elég durva.
Viszont továbbra is azt mondom, hogy maga a zene - a dallam, az ütem -
nekem tetszik.
Ennyi bevezetõ után jöhet a kérdés!
Vajon hat e rám negatív értelemben egy zene és a szövege, ha nem értem
szöveget, mert idegen nyelven van, a zene pedig számomra kellemes?
Tehát nem stresszel, nincs zavaró hangzása, stb. stb..
Köszönöm a válaszaitokat.
Szeretettel, István. (Bp.)
|