Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1341
Copyright (C) HIX
2002-01-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: 17-es felni + szervizarak (mind)  21 sor     (cikkei)
2 Dacia (mind)  26 sor     (cikkei)
3 hix matrinca (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Re: Alufelni kerdes (mind)  30 sor     (cikkei)
5 Nem jon a HIX Auto (mind)  6 sor     (cikkei)
6 17-es felni kerdes (mind)  41 sor     (cikkei)
7 Opel Corsa 1.0 (1984) (mind)  22 sor     (cikkei)
8 Felni Mondeora - gorbul, mint atom. (mind)  56 sor     (cikkei)
9 B.U.E.K., Olajok (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Tukorfutes utolag (mind)  9 sor     (cikkei)
11 futoszal ismet (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Akkumulator (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Felicia legterelo (mind)  18 sor     (cikkei)
14 Alom... (mind)  38 sor     (cikkei)
15 Re: BMW M5 (mind)  9 sor     (cikkei)
16 Re: Mondeo (mind)  49 sor     (cikkei)
17 Tores (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Re: 17-es felni + szervizarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

3.-an 60 ezres szervizre vittem a kocsimat
es fultanuja voltam , mikor egy ur a PUG607-re
gumikat rendelt. A negy Yokohama teli gumi
(205/valami, 17 coll), es a negy PUG gyari
acelfelni 197 ezerre jott ki. Hmm...
Ehez kepest az en 43 ezres szervizszamlam
szinte ingyen volt. Az ar ezt tartalmazta:
4l 5W40 ESSO olaj, olajszuro, legszuro,
elso fekbetetek (4 db), 1 db rendszam
megvilagito izzo, motorblokk lemosasa,
hengerfejcsavarok utanhuzasa, munkadij.
2,5 ora alatt vegeztek, szerintem realis az ar.
Lehet, hogy mashol olcsobban megcsinaltak
volna, de igy legalabb benne van a pecset a
szervizkonyvben... hatha eladom ;-)
Nomeg vegignezhettem, hogy mit csinalnak
az autommal.

Udv:   Jozsi (PUG Partner Break 1,4B)
+ - Dacia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Zsolti

Igen, jol sejted, a Daciak igencsak visszatertek Romanhonba. Es el is
magyarazom miert.
Ami autot a roman allam kikuldott exportra (Daciarol, Aro) az mind
jobban volt felszerelve mint amit a hazai piacra eladott. Ennek ellenere az
uj autot Magyarhonban (is) el kellett vinni a szervizbe, hogy minden csavart
ujra-szoritsanak.
Es most jonnek az okok: a magyar szemlelet szerint elve, a Mo-i Daciakat (es
minden mas autot is) jol karbantartottak a tulajok. A 89-es forradalom utan
kocsi kellett a roman nepnek. Mivel a torveny ugy irta elo hogy romaniaban
gyartott kocsira nincs vam, startbol jo uzlet volt jol karbantartott Daciat
behozni Mo-rol, plane hogy szerkezetileg is jobbak voltak mint a hazai ujak
:-). Olcson be lehetett oket szerezni, mert Mo-ra bejottek a nyugati
csodabogarak es lam, sznobizmus rulez... (nem kritizalni akarok itt).

Ezert nincs szerintem Magyarhonban Dacia. En speciel orvendenek neki, hogy
tisztabb a levego, nem lesz annyi ocskavas, biztonsagosabban kozlekedhetek,
stb. :-)
Hja, idevag: a ruszkik is vittek annakidejen hazafele a sok Zsigat, meg
tolunk is...

Szabi

Make quick cash, click here:
http://www.spedia.net/cgi-bin/tz.cgi?run=show_svc&fl=8&vid=2340163
+ - hix matrinca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

meg egy dolog

valaki tudna nekem kepet kuldeni a hix autos matricarol?
Nagy a gyanum hogy nem fog paszolni a kocsimra...

Szabi
+ - Re: Alufelni kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur! 

„K_malac! Azonnal felejtsd el. Mert igaz, hogy nagyon szep, 
de:

** igen huzosak a gumiarak mar ilyen meretben (ez egy
dolog, ha van della, tessek pengetni :)

** borzalmasan kenyelmetlenne teszi az eddig kenyelmes
jarganyt (erre igen sok szemelyes tapasztalatom van)

** nagyon serulekeny a felni belso oldala a 8 collos
szelesseg miatt, nem Mo-ra valo. (erre is sokat lattam)”

Koszi a valaszt. Igazabol arra iranyult a kerdes, hogy a 8 
x 16-nal jobb-e a 8 x 17, mivel szeles gumit mind a kettore 
fel lehet tenni. A 17-es draga, meg kenyelmetlenebb is 
(peresebb a gumi is). OK.

A 8-as szelessegre a 225-os gumik miatt gondoltam. Az elozo 
Mondeomon 7,5 x 16-os felnik voltak. Milyen seruleseket 
lattal a 8 collos szelesseg miatt bekovetkezni? A 7,5 
mennyivel jobb? Tudom, fel collal :) . 

Valahol viszont meg kell huzni a hatart, kulonben 1 
collossal jarnank. Szerinted hol lehet a jo kompromisszum? 
En 7,5-re tippelnek, 215-os gumikkal. Udv,

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Nem jon a HIX Auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A HiX Auto 1340, 1341 szamat nem kaptam meg.
Valoszinuleg az 1342-t sem fogom. A website-on sincs. 
Megszunt?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - 17-es felni kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok K_malac, Tiszy!

Tiszy irta:

>K_malac!
>Azonnal felejtsd el. Mert igaz, hogy nagyon szep, de:
>
>** igen huzosak a gumiarak mar ilyen meretben (ez egy 
>dolog, ha van della, tessek pengetni :)
>
>** borzalmasan kenyelmetlenne teszi az eddig kenyelmes 
>jarganyt (erre igen sok szemelyes tapasztalatom van)
>
>** nagyon serulekeny a felni belso oldala a 8 collos 
>szelesseg miatt, nem Mo-ra valo. (erre is sokat lattam)

Amikor meg 17-es kerekkel jartam egyszer vettem uj 17-es 
gumit, akkor kb. 50 e volt darabja. 205/40-17 Yokohama 
asszem A520-as. Diesel Golfon lekopott mind a negy kb. 10-
20 e km alatt, magyarul nem birt ki egy nyari szezont sem. 
Slick gumi lett belole par honap alatt, pedig csak mentem 
vele, semmi csikorgatas meg helyben forgas. Elhataroztam, 
hogy nincs 200 ezrem 2 havonta gumira. Ezert kerestem egy-
ket jo forrast, es lam 10-15 ezerert 90%-os gumikat birtam 
venni, de ami nem Yokohama volt, az kitartott egy fel evig 
is. Tehat az ara nagyon nem veszes. Viszont az auto 
stabilitasan es autoz6osagan klasszisokat emel. En csak 
ajanlani tudom. Az igaz, hogy jobban raz az auto, de ha 
gyari felfuggeszteshez rakod fel, akkor szinte alig fogod 
erezni (foleg 16-os utan), viszont az auto megis jobban fog 
viselkedni az uton es mellesleg sokkal jobban nez ki. 
Ami hatrany, hogy sokkal ovatosabban kell vele autozni, 
mert a peres gumi miatt serulekenyebb a felni. Ezt hamar 
meg lehet tanulni: kerulgetni a csatornafedeleket, 
katyukat, nem felallni a jardara, parkolasi nehezsegek 
adod6nak. De a vezetesi elmeny mindenert karpotol. 
Szerintem megeri.


Udv,
Vaddiszno
+ - Opel Corsa 1.0 (1984) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Régi, de nem rendszeres olvasója vagyok a HIX-nek. Nagyon jó fórumnak találom, 
épp ezért ragadtam "tollat" és kérem a Ti segítségeteket. 
Egy kérésem és egy kérdésem lenne:
1,
Régi Opel Corsahoz(993 cm3, 1984) keresek műszaki adatokat tartalmazó köny
vet. A "Javitsd magad" / "Így csináld" sorozatban régen jelent meg erről a
 típusról is könyv, de ma már csak a 1993 után gyártott típushoz lehet hozzájut
ni.
Ha valakinek van ilyen könyve - és nincs rá szüksége - azt szívesen megvásároln
ám, illetve lefénymásolnám.
2,
Mennyi a Opel Corsa (993 cm3) előgyújtási szöge?

Előre is kösz!

Üdv:
Csaba


(webes bekuldes, a bekuldo gepe: chip.kapsch.net)
+ - Felni Mondeora - gorbul, mint atom. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur KMalac & Co,

 
> Koszi a valaszt. Igazabol arra iranyult a kerdes, hogy a 8
> x 16-nal jobb-e a 8 x 17, mivel szeles gumit mind a 
kettore
> fel lehet tenni. A 17-es draga, meg kenyelmetlenebb is
> (peresebb a gumi is). OK.

Jobb-e? Szebb. 
A 16-17 kérdés egyrészt ugye pénzkérdés.
Másrészt a pl. így a Laguna2-nél a szuperkényelmes autó a 
sportosság címszavával igen rázós lesz, igaz, hogy úgy ül 
az úton, és úgy kanyarodik, mint egy villamos. (gumi 
szélesség 205 -> 225)



 
> A 8-as szelessegre a 225-os gumik miatt gondoltam. Az 
elozo
> Mondeomon 7,5 x 16-os felnik voltak. Milyen seruleseket
> lattal a 8 collos szelesseg miatt bekovetkezni? A 7,5
> mennyivel jobb? Tudom, fel collal :) .

az alufelni ugyebár puha. (-ább)

a peremabroncs rögzítése a felni külső szélén történik, így 
a kerék belső felét ért ütés hatására a perem begörbül 
(példa: elég sok Laguna2, ahol a gumi szépen lassan ereszti 
emiatt a levegőt.)


> Valahol viszont meg kell huzni a hatart, kulonben 1
> collossal jarnank. Szerinted hol lehet a jo kompromisszum?
> En 7,5-re tippelnek, 215-os gumikkal. Udv,

a 7-es felni előnye még, hogy az adott gumi szélesebb, mint 
a felni, tehát járdasziget mellé álláskor a gumi ér a 
j.szigethez, nem a felni. Sokat szívtam a Cinque 5,5-es 
felnijével, ahol 165-ös gumi volt (az 5,5-esre ajánlott 
gumiméretek 165-175-185-195). Az előző női tulaj 
szabályszerűen eldarálta a felni J peremét. Amikor 
felraktam a 175-ös gumikat, már elmúlt ez a veszély.


A 225-ös gumidhoz az optimális felniszélesség 7 col, de 6-8-
ig elvisel bármit. 


A többit magánban.


üdv, djtiszy

PS: szorri az ékezetért a listának.
+ - B.U.E.K., Olajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is balesetmentes, boldog uj evet kivanok mindenkinek!
Motorolajokkal kapcsolatos kerdesekkel fordulok hozzatok. Az autom egy
1.9 dizel Citroen BX. Kb. 230e km van a motorban es eddig mindig
asvanyi olajat raktam bele (alt. Total Quartz 5000, 15W-40). Most viszont
kozel ennek az araban Valvoline 10W-40 felszintetikus olajat kapnek. A
kerdesem az lenne hogy bele tehetem-e ezt az olajat v. barmely mas
felszintetikus olajat egy ilyen "oreg" motorba? Hallottam olyat hogy a full
szintetikusat egyaltalan nem szabad beletenni. Ha igaz, ennek mi az
oka?
A valaszokat elore is koszonom.

 Udv:
     Janos
mailto:
+ - Tukorfutes utolag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erot vettem magamon,  s megkerestem: az Auto2 2001/2. szamaban irtak a
temarol, s 2001/3. szamban megjelent a "futest elkeszito szakember"
telefonszama is: 06-1-337-5759.

Sok sikert.
Udv, Bazsi.

+ - futoszal ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!
Meg egyszer kernem a segitseget abban,
amire a legutobbi alkalommal nem sikerult
valaszt kapnom: hutorendszerbe valo
elomelegito elektromos futoszalat gyarto
ceg neve, cime es telefonszama, ill ami
ebbol ami megtudhato.
Asszem egy tavaly novemberi HA-ban kozolte mar
valaki, beszeltem is veluk, aztan
elkutyultam valahova a szamot es most ujra
kellene de nem talalom :- (
Akar maganba is johet az info.
Elore is kosz.
G.Laci Zoltan


_________________________________________________________________
Chat with friends online, try MSN Messenger: http://messenger.msn.com
+ - Akkumulator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az Opelemben(Astra, 1.4, 3 eves) kezd kipusztulni az akkumulator. A
mostani gyari, 36A-es. A kerdesem, hogy ki lehet-e, illetve erdemes-e
44A-esre cserelni. (Belefer-e, stb)
Elore is koszi!

Balage
+ - Felicia legterelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Elado egy par Skoda Felicia elso ajto legterelo ! Hasznalt, de nem karcos.
Stiga 06-20-362-6111 es szamon hivhato

Udv: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Alom... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autostarsak!


Tegnap reszem volt egy alomban, es az oromomet meg szeretnem osztani
Veletek. Az egyik Baratom Faterjanak van egy madara.. 
Paraméterei:
- Audi "A8" Quattro (jol irom???)  5 éves
- Automata valto
- 350 LE
- 4.2 motor benzines

Gyerekek... En nem tudtam még, hogy egy auto repulni is tud, de ez tudott...
Story: Allunk a Campona előtt kijövet a pakolobol. Piros lampa. Mellettunk
szoli gyerek dogos BMW. Valami vetelytarsat lathatott bennunk, igy porgeti
a zsir uj mocijat. Remelte, hogy a szoke cica majd felnez ra a jardan...
Jon a zold. A BMW elindul, mi csak utanna. Kapott tisztes elonyt... 
Na jottunk mi, allohelyzetbol szarra gyorsultuk a Bomit. 
Ilyet bevallom soha nem ereztem. Szerintem a borulesben most is ott van
a hatam nyoma, amint belepréselodtam. Gyomrom a hatso ulesen landolt,
labambol kiszaladt a ver. 
Ezt kovetoen kimentunk egy ures betonutra, amin csinaltunk egy gyorsulas
tesztet:
0-100-ra: kb: (stopper szerint) 6-7 mp
Gyorsabban nem mentunk, mert ferfi eros lelkem ellenere orditottam.

Egy szo, mint szaz, aki egyszer eleteben ul egy ilyen autoba, az min.
kivaltsagos... En annak ereztem magam.
Az auto ara allitolag 4 M Ft korul van még most 5 evesen is, de
nem lehet eladni a 4.2 motor miatt. 
Atlagfogyi a Faterja szerint 17-20 liter. Kemeny!
Amin lehidaltam, hogy a nyári guma garnitura, ami rajta volt 380.000 Ft.
 :-) Mit mondhatok erre? Aki teheti, az fizesse meg!!

A nap vegen visszaultem a Ladamba, es maradtam az almaimmal...

Udv.:
Zsolti
BA3 2101
+ - Re: BMW M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Egy provokativ kerdes fogalmazodott meg bennem..
> Van olyan parametere az M5-nek, amiben rosszabb, mint egy masik hasonlo
> gepjarmu?

egyesek azt mondjak, az nem is auto ami hatsokerek meghajtasu. masoktol
azt hallottam, az az auto, aminek legalabb 4 kereke hajtott :))
homer
+ - Re: Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Pepy, SABAT, Fidrich Laci, _ Mindenki Mondeot vesz?

Mert ez egy jo auto :))

Csendesen leirom (hogy az asszony meg ne tudja), gondolkodom egy ujabb kombi
V6-os Ghian. Nem surgos a dolog, ugyhogy van idom korbenezni. Vagy meg inkabb S
T200 :))

Sajnos ez az auto sem problemamentes. Tegnap ota valtaskor ha gyorsabban engede
m fel
a kuplungot hallatszodik egy-ket eles kattanas. Ugyanez hallatszik, amikor alac
sonyabb
fokozatban hirtelen lelepek a gazrol es motorfek uzembe kerul. Ugy tunik tehat,
 amikor
hirtelen nyomatekvaltozas lep fel, mintha valami tarto kilazult volna.
Otletek??

Aztan Genf kantonban a nagy tanacs ugy dontott, hogy identol kezdve az auto uta
ni ado
nem a hengerurtartalomtol fugg, hanem a teljesitmenytol, raadasul eleg aggressz
iven
emelkedik. Igy a tavalyi 280CHF-hez kepest most 310-et kell fizetni egy evre.
Ha V6-os lenne, akkor mar 510! 200CHF kulonbseg 40LE-re.
A nem titkolt szandek, hogy az emberek ne a benzinzabalo nagy gepeket vegyek, h
anem
a kissebbeket csokkentve igy a kornyezetszennyezest. A problema az, hogy aki me
g tudja
venni a Jaguart, annak ez nem valoszinu, hogy visszatarto ero lenne. Mig nalam 
mar igen.
Ezert is nem veszek meg egy ideig Jaguart :)))

Megegy valtozas, Svajcban kotelezo januar 1-tol nappal is a tompitott fenyszoro
, vagy
a nappali menetjelzo hasznalata mind lakott teruleten belul es kivul. Ez idaig 
nem volt az.
Aki erre jar, az ugyeljen.

Laci



--- --
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!


2001.12.29-en este mikozben mi edesdeden aludtunk, a haz elott osszetortek a
kocsit, amit reggel vettunk eszre. Azert nem ertesitett a rendorseg, mert
titkos a telefonszamunk. Mivel nem voltam ott a helyszinelesnel ezert nincs
jegyzokonyvem, majd 30 nap mulva kuldik. A biztosito 10.000,- kemeny forint
elleneben megcsinalta a karszemlet. A penzt majd a vegen visszakapom. A
kocsi a bal oldalan tort ossze a lokharitotol egeszen az elejeig, csak a
vezeto ajto nyithato ki ugy 10cm-re. A biztositonal az asszony volt, a
lokharitot, es a csomagtartot ( azota hiaba zarom be, lotyog) nem
szamitottak bele a karba, hogy miert azt nem tudom, szerintuk az nem attol
van. Eletem parja nem hagyta a dolgot, erre beirta a szakerto a lokharito
fenyezest  a serult reszen.
Fenyezetlen lokharitom van............

Ami az egeszben a legjobban boszant, hogy mivel a kocsi 6 eves elmult ezert
az anyag 25%-at nekem kell kifizetni. 
Mi ez ha nem kib.............s !!!! Ott allsz, kocsog beled, te meg fizess. 

A velemenyeteket es esetleges tapasztalataitokat szeretnem kerni.

Elore is kosz.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS