Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1203
Copyright (C) HIX
2001-08-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Versenygyoztes TD motor. VW vagy BMW? (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Ford szerelo (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Tytan Dipol (mind)  37 sor     (cikkei)
4 autoapolas (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Form(ul)a 1 (mind)  18 sor     (cikkei)
6 Mennyi benzin a tankba (mind)  33 sor     (cikkei)
7 Trabantfustolges (mind)  37 sor     (cikkei)
8 Re . Militec (mind)  50 sor     (cikkei)
9 Re: horganyzas (mind)  76 sor     (cikkei)
10 unalom (mind)  45 sor     (cikkei)
11 Re: Lopasvedelem (mind)  47 sor     (cikkei)
12 Digitalis fotok... (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Tetoablak (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Versenygyoztes TD motor. VW vagy BMW? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azért mielott lehülyézel valakit nézz utánna a dolognak. TDI Golf III
ami
> azzal nyírta ki az ellenfeleit hogy kevesebbet állt ki a boxba mint
benzines
> társai.

Viszont én úgy emléxem, hogy ezt a BMW 320d az alapban 135 lóeros
motorjának 19x lóerore felnyomott motorjával tette és nem a GOLF III.

Esetleg van itt olyan aki igazságot tud tenni? :))

Üdv, Gábor
HIX-745
AR 145

P.S.:
Még mindig Isztriáról :)))))
+ - Ford szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudtok ajanlani egy megbizhato, alapos, ugyes Ford-hoz 
(Scorpio) erto szerelot, aki mondjuk nem az Auto-Fort 
szinvonalat nyujtja? A valaszokat (listara v. maganba) 
elore is koszonom.

Sziasztok,
Kovacs Peter
+ - Tytan Dipol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

A luk marpedig helyes, nezd meg a magyar helyesiras szabalyai cimu konyvben,
valamint nem a Dipolt irtam felre, mert ez Tytan Dipol, ez egy markanev.
Suzunal nem lett nagyobb a menetzaj, mivel egy szar muanyag burkolat amugy
sem csokkenti a zajt.

Udv: Tom

> Tom irta:
> >>>a burkolat alatt es csak oldalt van egy luk.
>
>
> Egyreszt: lYuk
> Masreszt: dYpol
> (tegnap nem jottek at az ipszolonok? :-)
>
> Szoval:
> Jelentos hatranya a bebarkacsolt sebvaltozarnak, hogy a
> tisztesseges utaster-szigetelesu autokban (Clio es
> nagyobbak) igen erosen bejon a mechanika zaja a kis lYukon
> (foleg kozepes sebessegnel). Szemelyes tapasztalat. Persze
> van rajta gumidugo, de az halottnak a csok. De ez biztos
> tipus- (ill. kialakitas)fuggo.
>
>
> Ennek ellenere meg mindig ez tunik az egyik leghatasosabb
> vedelemnek. Persze a folyekony Nitrogent ez sem birja,
> darabokra hullik. Persze ugyesseg kell a kipiszkalasahoz.
>
>
>
> udv, deejaytiszy
>
>
>
>
+ - autoapolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

Ki tudna megmondani, hogy mivel lehetne eltavolitani azokat a kis potty
foltokat, van sargas es pirosas szinu, nem tudom mi ez pontosan, de a heten
probaltam bogaroldos anyaggal, de az nem hozta le.
Varom valaszaitokat.

Udv: Tom
+ - Form(ul)a 1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Attila!

 >Igaz, valoban hosszabb. De ettol fuggetlenul meg hasznalhatnak(en ezt
 >teszem).
 >Egyebkent pedig ez joreszt a media magyarositasanak kosszonheto.
Akkor ajanlom megtekintesre a nemet RTL txt-jet. :-) Egyebkent hivatalosan 
FIA Formula-1 World Championsip.

Udv.

Zoli




                   "The Matrix has you....follow the white rabbit!" /Matrix/
                                     mailto:
                                      Ekezet: Johet, rengeteg!
+ - Mennyi benzin a tankba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>"En rendszeresen nullazom a computert tankolaskor. mikor
>beallok a kutra,

En is rendszeresen nullazom :-) Skoda rulez ;-))))

>sose annyi megy bele, amennyit a computer szerint
>fogyasztott, hanem
>rendszeresen 1.5 - 2.5 literrel tobb.

  Magyarazat egyszeru. Ugyanis a minden kut talajviszonya mas es mas. En
egyebkent mar 20 eve tankolok alltalaban egy benzinkutnal rendszeresen. Ez a
Hattyu utcai Shell kut. Tankom 36 L - es es mindig pontosan annyit tankolok
amennyit en kb/ sacc gondoltam. Ugyanis a kutoszlopnal a talaj kifele lejt,
igy a toltonyilasom feljebb van. Ha mar viszont mas kutnal tankolok mar a
kut fele lejthet a padozat akkor 2 - 3 literrel kevesebb mehet bele.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
HiX autos matrica kaphato
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Trabantfustolges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Nem tudom mi a bajotok a Trabival ? Lassu es fustol ? Semmi gond, hisz a
listan jobbnal jobb autok vannak. Kis nyomas a jobb pedalon es nem erzed az
illatat :-))) Ezt a Trabanthiszteriat en mar nagyon unom, ugyanis NEM a
Trabantok szennyezik legjobban a levegot es pusztitjak az ozonreteget, hanem
azok az orszagok pusztitjak akik nem irtak ala azt az ozonegyezmenyt pedig
naluk nincs is Trabant jarmu. Csak most nalunk kezdik uldozni a
ketutemueket, hisz segget kell nyalnunk valahova :-( Es aki kitalalta, hogy
katalizatort kell tenni a ketutemuekre az egy fasz. Ugyanis a katalizator,
max 3 iditas utan tonkremegy. Reklamok is verik az agyunkat, hogy adjuk le
Skodankat - Ladankat - Trabantunkat es veheunk cserebe egy kis rizsestalat
 Suzuki ). Egy francot inkabb a Skoda -  Lada - Trabant mint ez. Skodamnak
sokkal jobb fekkel rendelkezik, mint ez a Suzukinak nevezett negy utemu
Trabant. Egyebkent emmi bajom a Suzukikkal ). Nagyon kellemesen halk motor,
de a fekrendszere az hajmereszto. Lattam az esztergomi gyarban :-)

>djtiszy Wrote irta.
>Talan megeri (egy jo karban levo) Trabiba is jo benzint es
>minosegi olajat tolteni (akar kulon). Biztos meghalalja,
>fokent a mogotte meno autosok az erdi emelkedon. :-)

Arpi te is ott voltal Solton. Ott egyik Trabant sem futolt erdekes modon
:-))) Ugyanis letezik szintetikus 2T olaj is es a trabisaink azt is tesznek
bele.

Udvozlettel: Frigyes

Ui: Bocs a listatol a szokatlan hanvetelu levelemert :-)) Trabant parti
vagyok.


Skoda 120 L
 
+ - Re . Militec (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szaisztok autosok, szia Zak.

Peter regebben reklamalt most viszont meg fog unni :-)))

>Tudom, hogy regebben volt mar rola szo, de nemtalalom:
>What about Militec?

www.militec.hu

>Milyen? Jó? Nem jó?

Nos nem akarvan markecinges dumat, partatlan maradok :-) Skodamban
eppenseggel jo ;-) halkabb sokkal a motor es a valto sokkal konnyebben
kapcsolhato, sot zsirba is kevertem ebbol az anyagbol, kerekcsapagyat
zsiroztam meg vele. Skodalista szerint mar ezt iszom reggelire is.

>Csak motorba vagy valtoba is?

Automata valtoba is, hidraulika olajba ( pl, kormanyszervo ) . kivetel a
fekolaj, klima, zsir, stb.

>Kelljen vagy ne?

Ezt neked kell eldontened ;-)

>Es hol lehet?

Tuggya a rossebb ;-)))

>Erdemes? Es mennyiert?

Teljes ara:    7400 Ft
Listatarsi:     6500 Ft

>Es ezert mennyit kapok?

5 evet felfuggesztve :-))))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 

MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re: horganyzas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: horganyzas ( 42 sor )
> Idopont: Fri Aug 10 07:33:05 CEST 2001 AUTO #1195
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Udv HIX-autosok!


> Fogash:
> Komolyra forditva: Az osszes autogyar a horganyzasnak egy viszonylag
> sajatos formajat hasznalja. Az igazi horganyzas a kovetkezo:
> horgany-femet tartalmazo elektrolitba martjak a horganyzando femdarabot,
* Itt Dunaujvarosban tobbszor voltam a Dunai Vasmu(asszonyneven Dunaferr)
*horganyzojaban, ott olvadt zink-furdobe meritik a horganyzando
*termeket.

Ezt hivjak eredeti neven tuzihorganyzasnak.

> az egyenaram egyik sarkat erre, a masikat egy sima elektrodara teszik. A
> vezetokepessegbol szuksegessegebol kovetkezik, hogy csak femet, illetve
> elektromosan vezeto anyagokat lehet igy horganyozni.

 *Igen, emlekeim szerint ezt hivjak galvanizalasnak. :-)))
Ez igy korrekt !

*Hasonlo eljaras az elektroforetikus festes, ami arra is jo, hogy igy
*lehet a leheto LEGKEVESEBB festekkel bevonni 1 autot, ugy, hogy minden
*rejtett zugba eljusson a festek. :-)

Csak az elektromossag hasunalata miatt van egy kis hasonlosag.
Az elektroforetikus festesnel a festeket elektromosan pozitivra toltik
nagyfeszultseggel, mig a festendo targyat negativra. Igy a kodszeru
festekfelhot a celtargy magahoz vonzza, ezret a levegobe nagyon keves jut.
Termeszetesen a a festendo targy legmelyebb zugaba is bekerul a nagyon finom
festekko:d.


> Ez a horganyzas
> mukodik ereszcsatornaknal, aki viszont foglalkozott ilyenekkel, az
> tudja, hogy erre fesetni csak 2-3 ev idojaras altali kezeles utan lehet,
> kulonben mindent ledob magarol.
* Hasznalni kell cink-kromatos alapozot, akkor nem dobja le a festeket.
 *Festeni horganyzott lemezt??? Olyan vagy, mint a volt baratnom,
*tabletta melle gumit is kell. :-(((

Az egyszeruen zsiros volt. Az on ( ami az ereszcsatornara is kerul tobbek
kozott) nem dob le magarol semmit. De femet festeni csak zsirtalan es
oxidmentes feluleten lehet szepen, es tartosan. Ezert a tuzionozott
autokarosszeriakat egyenesen a festodebe viszik desztillaltvizes lemosas es
szaritas utan.

> A Tipotol kezdodoen egyebkent nem csak a horganyzas jelent meg, hanem a
> kerekjaratok belso muanyag burkolata is, ami a kofelverodes miatti
> serulesnek legjobban kitett feluleteket vedi, emellett biztositja a
> zeg-zugok megfelelo szellozeset. Regi tudomany,
> hogy ami folyamatosan szellozik, sokkal lassabban kezd rozsdasodni, mert
> nincs ideje bedunsztolodni. Csak sokan nem alkalmazzak...

*.Lasd Werling Geza szabadalmat. Ott kulon szellozojaratok vannak a
*muanyagelemekben kikepezve, megakadalyozva az atrozsdasodast, meg az
*atkosban tervezett autokon.
*--
 *Udv
 * Levente

Nem tud a kocsi alvaza es a nedves sos sar elektrolitot letrehozni szarazon.
De ehhez eleg komoly es pontos tervezes szukseges.
A Werling fele vedelem ebben volt nagy ujdonsag. Es meg a mai hyper-szuper
feluletvedelem mellett is van letjogosultsaga, mivel az autogyarak altalaban
az atrozsdasodasra (magyaran kilyukadasra) vallalnak garanciat. Es azt azert
tudjuk, hogy meg egy Ladanak is kell tiz ev, mire kilyukad.

Udv: Refi J

> =======================================================
+ - unalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Szotyi  :)) ( 21 sor )
> Idopont: Sun Aug 12 10:13:14 CEST 2001 AUTO #1197
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> >egy ideig probaltam a 60at tartani de elalszom vezetes kozben.. komolyan.
>Nekem bejott a szotyi elalvas ellen. Kar, hogy kicsit (?) koszol.
*
**Mint otlet nem rossz, de inkabb nem koszolom ossze a kocsit. Max
visszaadom
*ill. elveszik a jogsimat, mert nem tudok lassan menni. Mar mindent
*megprobaltam, de ha lassan megyek es raerek osszetorom az autot, nem veszem
*eszre ha valaki mogottem nem tud megallni, egyaltalan ugy megyek mint aki
*se lat se hall. Ha meg nyomom neki akkor megoldom ha valaki mogottem jon de
*elfelejt fekezni, ha menet kozben letakarjak a tukroket akkoris
*emlekezetbol felsorolom hogy hol vanak mogottem autok, neha meg a kocsik
*markajat is, tudom mit fog tenni az elottem levo es mennyi ido mulva fog
*mit tenni, es hogyan fogja ezt tenni, mire az elottem levo megkezdi a bena
*manovert mar felkesztulem az elharitasara.. Ellenben ha lassan megyek az
*elottem levo autot nem veszem eszre, 3x toltam meg valakit, egyszer eso
*miatt es a suzuki :))) nem allt meg, a tobbi kettonel meg raertem es
*elbambultam. Ugyanez van az autopalyan, ha 60-al megyek egy ido utan mar a
*savomban nem tudok megmaradni, unom magam nezelodok, atcsuszok a masik
*savba mig nem elore nezek, egyszeruen nem tortenik semmi semmit nem kell
*csinalni....

Ant
*****

Nagyon erdekeset irtal. Ami minden masra is igaz volt nekem eddig, ami kozel
otven ev :-(
Sajnalom, hogy nincs a listan pszihologus, aki ala tudna tudomanyosan is
tamasztani az unalom veszelyeit.
De ugy gondolom, hogy minden tevekenysegunknek van egy altalunk megszokott
sebessege, amitol ha le, ha felfele elterunk biztosan hibazunk.
Ez nem csak a vezetesre igaz, hanem meinden mas tevekenysegunkre is.

Mas: Frigyes jovoltabol mar tobb mint egy honapja ki van cimkezve az Opelem.
Hol a feneben jar a HIX-es tarsasag, hogy meg senki sem villantott ram.
Ha valaki tudja ismetelje meg az egyezmenyes jelet, mert en ezt nem
olvastam. Nehogy egy esetleges talalkozasnak okolrazas legyen a
kovetkezmenye :-)

Udv: Refi J
+ - Re: Lopasvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

K malac:
> Mi az a szappanhabos modszer? Trailert sejtem.

En sem tudom, de gondolom, a pl. sebvaltozarral rogzitett autok
kerekei ala locsolando le', amitol konnyebb felcsorlozni a
trailerre...
Kollegam sebvaltozaras Omega kombijat feltortek, fenyes nappal,
forgalmas helyen, ugy nez ki, megprobaltak kirancigalni a
parkolohelyrol, mert kb 2m-el hatrebb talalta. De megvolt!

> Es foleg, mi az a mobilzavaro? Minden GPS-t, rablasgatlot
> (Mini Skyguard neven VW ilyet ad el GPS-kent sokaknak), stb
> elintez? Vagy csak mondjuk a pager riasztasa mobilra nem
> mukodik? Ott akkor learnyekolja vagy teljesen kiuti? Mi
> van, ha kesobb majd jelez? A GPS, ha mondjuk tenyleg
> hatastalanitjak (akar ideiglenesen), nem adja le a jelet,
> hogy zavarast eszlelt? Vagy a muhodok nem jelzik, hogy
> eltunt az auto?

Nem tudom, a Skyguard direktben muholdas-e, azt hiszem az,
de az atlag GPS-es riasztok a GPS muholdak adataibol tudjak hol
vannak, es riasztas eseten GSM mobilon tudatjak a kozponttal
a poziciojukat.
A mobilzavaro egy par tiz dollaros szerkezet, amely x m sugaru
kornyezetben leulteti a 900, 1800 megas savon a mobilok vevojet,
amely igy elveszti a halozatot.
Ezt mindaddig mukodtetik, amig elemelik az autot, es kioperaljak
belole a riasztot :-(((
A direkt muholdas kommunikaciora is lehet megoldas egy elektromosan
arnyekolt kontener (Faraday kalitka), es _folyamatosan_ nyomkovetett
autok eseten is a kozpont csak azt tudja, hogy mi volt az auto utolso
ismert pozicioja, es amire odaernek, az mar nincs ott :-(

Ebbol talan kitunt, hogy szerintem sincs ellophatatlan auto, viszont
esszeru hatarok kozott lehet tenni ovintezkedeseket, amellyel az esely
elegendoen alacsonyra csokkentheto.
Nyilvan a fenti modszerekkel felszerelkezett elkovetok nem valoszinu,
hogy az en Astramra fognak szemet vetni, ugyhogy megelegszem az
immobival, sebvaltozarral. (T.Dypol)

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Digitalis fotok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Hat az 1505 fenykep az rengeteg. Nekem egy uton kb. 500
:> volt a max, igaz, hogy papirra. Digitalisra ez mind rafer?

Vittem magammal egy LapTop gepet es estenkent lementettem
a merevlemezere a memoriakartyak tartalmat.
(128MB + 96 MB ~ max. 260 foto/nap) 


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Tetoablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ugy emlekszem, hogy korabban sokan dicsertetek a tetoablak 
hasznossagat, foleg, ha nincs klima a kocsiban, es valaki nem nagyon 
szereti/birja a huzatot.
Elgondolkodtam azon, hogy esetleg szereltetnek az Astraba, 
felmerult nehany kerdes:
- gyanitom, tobbfele tipus, kialakitas van, mire kell figyelni a 
valasztasnal
- kb. mennyibe kerul egy ilyen moka (penzben es a beszereles idejet 
illetoen)
- mivel kenyes vagyok az ilyesmire is, remelem, a technologia olyan, 
hogy pl. belulrol is gusztusos lesz a vegeredmeny (nem beszelve egyeb 
gondokrol, mint esetleges beazas, stb.)
- vegul tudtok-e ajanlani megbizhato bp-i ceget a szerelesre (esetleg 
szemelyes tapasztalattal)

Koszi,
RViktor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS