Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 988
Copyright (C) HIX
2001-01-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Riaszto kerdes... (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Re: jogsi ugrott (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Akksi (mind)  12 sor     (cikkei)
4 Re:Re Zastava (mind)  28 sor     (cikkei)
5 va:kispolak (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Akkumulatorsaru leszerelese (mind)  48 sor     (cikkei)
7 viszkokuplung (mind)  37 sor     (cikkei)
8 Genf (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re: Erdelyi kirandulas 2 (mind)  24 sor     (cikkei)
10 re: viszko (mind)  15 sor     (cikkei)
11 fesszab, biztositas, akksi, matrica (mind)  58 sor     (cikkei)
12 KZG-nek (mind)  25 sor     (cikkei)
13 Pottyok a kilometeroran -> fordulatszam maximum? (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Re: Akkumulator kiiktatasa (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Akkusaru (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Kispok skoda kezdoknek (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Riaszto kerdes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

Az uj automban lesz riaszto, immobilizer, kormanyzar,
sebessegvalto zar (automata valto) es meg egy rejtett
REED-reles kapcsolo is, ami a gyujtast blokkolja.
A kozponti zar becsukja az ablakokat es a tetot.
A kulccsal való nyitas nem hatastalanitja a riasztot.
A kerekeken lopasgatlo csavarok. +Gravirozas...

Elegendo ez ?
Ezutan lehet mar valamelyest nyugodtan aludni ?

Esetleg van meg tovabbi tipp ?


Szep napokat: Antal Attila
+ - Re: jogsi ugrott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> mi tortent? normal 1x1 savos uton ment elotte a zebran allt
> egy gyalogos a szembejovo savban. a srac nem allt meg, nem
> adta meg az elsobbseget a gyalogosnak. 100m odebb rendorok
> meszeltek le. vegul a srac orulhetett, hogy szandekos
> veszelyeztetesert csak annyivel meguszta. ovatosan a zebran!

Autoskent atelve nagyon szornyu.(uj munkahely)
Gyalogoskent meg pl. a gyomroi uton sokszor percekig nem lehet atjutni a zebran
 mert inkabb gyorsitanak, dudalnak.........


+ - Akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Teebytol kerdenem:
> Mert nem mindegy, melyik sarut veszem le az akksirol?
> Ha elovigyazatlan vagyok, barhogy lehet heggeszteni, robbantani az
> akksit,akar rajta van

Minden akksi utmutatoja 16 felkialtojellel megtuzdelt figyelmeztetest
is tartalmaz, miszerint nem mindegy, melyik saruval kezdesz.

Cs.
AR 146
+ - Re:Re Zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Jut eszembe az elso ulest is jo lenne kicserelni.
>>Nincs valami hasznalhato otlete

>Mar hogy a fenebe ne lenne. :-)
>Az ifjabbik fiam  most cserelte keresztbe az elso
>uleseket. Azon rohog, hogy most jo a kilatas a
>mellette ulo feje felett.

En is gondoltam ra, de sajnos a masik ulesnek a vaza
torott, mert ha nem ul rajta senki "klattyog".

---

RE: :  [International]

Sajnos a Zastavaba nem igazan menne bele az Omega ulese,
de koszi az ajanlatot.

RE: viszko kuplung

En is gondolkodtam ezen a viszkozitas dolgon.

En is ugy kepzeltem el, hogy a viszko kuplung olyan mint
a hidraulikus tengelykapcsolo. Szoljatok ha ez marhasag !

 Koszi a Zastis segitsegeket !

Udv: Jenő
+ - va:kispolak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fresi BaCSi irja...
>Szerintem meg pont ilyenen kell elkezdeni. Aki el tud
>vezetni egy oreg kispokot, ladat, Skodat az barmivel el fog
>tudni indulni, le tudja kezelni...

Holgyrol leven szo - igaz ez akkor, ha a Lada, Skoda, Kispolak
muszakilag tipp-topp alapotban van.
Azert ahhoz eleg mazohizmus is kell, amit neha mi ferfiak
csinalunk. A fulunkig szarosan turkalunk a kocsiba, vagy alatta,
jogy par kilometeren keresztul megint elvezzuk a vezetest.
Nagyak altal vazolt Kispolak is ez a kategoria lehet :-)
--
Meszaros Geza
+ - Akkumulatorsaru leszerelese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A dolognak nagyon egyszeru magyarazata van. Ugyanis mikor veszed le az
akkumulator polusairol a sarukat olyankor a villaskulcs azon a
polaritason
mint vezeto funkcional.
Ha a pozitiv sarut szeretned levenni eloszor, akkor fennall a veszelye
annak,
hogy mivel az akkumulator negativ be van kotve, ha a villaskulcs a
pozitiv
polaritast vezetve hozzaer a karosszeriahoz zarlat keletkezik. Ugyanis
ha
leveszed a negativ polaritasrol a sarut, akkor nem lehetseges a zarlat
letrehozasa, hiszen azonos toltottsegu a karosszeria is es az akku
kapocspontja is. Igy ha azt levetted egy aramkort szakitottal meg. Ezek
utan
mar nyugodtan kezdheted a pozitiv saru leszereleset is, mivel mar nincs
esely
az aramkor rovidre zarasara.
Tudni kell ugyanis, hogy egy akkumulator csak kis ideig tud magas
aramerosseget leadni, ami lerheti a tobb szaz A-t is. Igy az Ohm
torvennyel
R=U/I Kiszamithato, hogy mekkora ellenallast jelent a villaskulcs egy
ilyen
rovidzarlatnal.
Az ellenallas erteke kicsi, de a nagy aramerosseg miatt az U*I keplettel

kiszamithato a jelentkezo teljesitmeny. Ezert az ellenallassal termelt
homennyiseg is jelentos merteku (energia=U*I*t). Vagyis magyarul: a
villaskulcs felizzik. De masik problemaval is kell szamolnunk, ennek a
folyamatos teljesitmenyleadasnak az akkumulator latja karat. Ugyanis a
megnovekedett leadott teljesitmeny akkora munkat jelent, hogy az
elektrolit
felhevul es ezert terfogatvaltozast szenved el. Amit az akkumulatorhaz
nem
toleral, es igy szetnyilik, legroszab esetben felrobban. Valamint
veszelyes
meg az ilyenkor a kemiai reakciok soran az elektrolitbol kivalo Oxigen
es
Hidrogen kevereke az u.n. durranogaz. Ami ha ho hatasara oxidalodik (pl.
a
felizzott villaskulcs) szinten robbanas kovetkezhet be. Volt mar ra
pelda,
ezert az autoszereloi gyakorlatban elfogadott teny, hogy mindig a
negativ
kapocspontnal szereljuk le az akkumulatorsarut eloszor.

Remelem a valasz ertheto, korultekinto es kielegito volt.
+ - viszkokuplung (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Teeby es a Tobbiek,
El kell keseritenem teged, ez meg ma is igy van. A viszkokuplungos
szerkezetet meg mindig hasznaljak. Tehat:
Elol (kocsi eleje) van a huto, mogotte a vetillator, ami a viszkokuplunggal
van csatlakoztatva nalam a vizpupma tengelyere. Azt nem tudom hogyan mukodik
a viszkokuplung (de Fogash baratunk nem szokott ilyen teren tevedni, uhhogy
valoszinuleg azon az elven), szoval ha forro a motor, akkor porog mint
allat, es porzik alatta
a talaj (persze csak ha van ott por, de poros uton nagyon jol nez ki, ahogy
fujja ki maga alol). Tehat a viszkokuplung annal szorosabb lesz, minel
melegebb a motor, es a vegen mar 1:1-be forog a vizpumpa tengelyevel -
gondolom, mert nagyon gyors. Ha a motor hideg es all, akkor kezzel lehet
porgetni a ventillatort. Ha azonban forron leallitod, es akkor probalod
megporgetni, akkor lehet erezni, hogy sokkal szorosabb, es
nem forog korbe. Ez a rendszer atszivja a huton a levegot, magyarul elorol
szivja a levegot (ugyanabba at iranyba, ahogy a levego is aramlik menet
kozben, elorol hatrafele). Meg elol is van egy ventillator, ami
elektromotorral mukodik, es kulonosen nagy melegben vagy klima mukodesenel
kapcsol be (kis kiegeszito). Nem tudom te hogy gondoltad, hogy a hutore
fujja a levegot. Menetszellel szemben tenyleg nem sok ertelme lenne, de ha
sziv, ugy igenis van, es azert eleg nagy hatast kepes kifejteni, meg a kocsi
elejen is erezni, ha odarakod a kezed.
Amugy meg ez ledaralja a kezed ha odarakod es nem all le. Ez tuti. Amugy ez
vagy fel meter atmeroju, kb 3. szor akkora, mint amit kisebb autokra raknak.
Az Opellal valami gaz lehetett, mert ha csak ugy le lehet allitani akkor
nemsok levegot szallithat, mert nem birja a legnyomast se. Amugy a baratnom
FIAT Bravojan egy 20 centis elektromotoros ventillator van osszesen, az se
mindig megy. Azt en is meg mernem allitani kezzel. De egy 1.4-es motor nem
termel akkora hot.
Pl. a BMW-men 0 fokban kb. 2-3 perc alatt uzemmelegre emelkedik a viz
homerseklet (persze ha kozben ovatosan megyek is vele). Ugyhogy azert
nagyobb motorokhoz elkel a hutes. A klimaval hasznalt nyari idoszakrol meg
ne is beszeljek.
Remelem ebbe belenyugszol.

Udv,
Vaddiszno
+ - Genf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Deejaytiszy!

En szivesen megfigyelnem a genfi kiallitast, csak kene egy ket reszlet meg.
Mindenki sajat kocsival megy? Akkor jo hosszu konvoj lesz. Jo moka lenne,
meg vegre nem a magyarorszagi kiallitast kene neznem, mert amiket ott
mutatnak be, ahhoz nem kell autoszalonba menni.

Elore is kossz,
Vaddiszno
+ - Re: Erdelyi kirandulas 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> Szatmarnemeti utjai rogton probara tettek az uj lengescsillapitokat, nagy
> veszelyt jelentettek az egesz napos eso miatt szinultig telt katyuk,
> amirkrol nem lehetett tudni milyen melyseguek. Kierve a varosbol remek
> szeles uj ut vart rank, a nemregi valasztasok eredmenyekent. Igy jo tempoban
> mentunk egeszen Zilahig, ott a varoson belul megint a rossz utak, de a varos
> utan minden rendben. 
[...]
> Szep varos, most sok epitkezes is folyamatban van, az utjai sajnos neki is
> rosszak. Azutan vasarlas es del korul indulas a Bucsinra. Ez egy 1430m magas

Azert van igy mert a benyo arabol beszedett osszeget csak az orszagutak,
autopalyak epitesere forditjak. A varosi utakat az onkormanyzat kene karban
tartsa de ezek penzhiany miatt tehetetlenek, igy nem kell meglepodni, ha az
Erdelyi varosok utjai ugy neznek ki ahogy es azokrol a varosokrol ahol
magyar a tobbseg nem is akarok beszelni.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - re: viszko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Megis elegendo volt egy 1.8-as Opel Rekordban es a 2.3TD Omegaban.
>Soha nem volt melegedesi problemam es tulhutesem sem...
>
>Erdekes volt, hogy a lazan forgo ventilatort meg lehetett fogni ujjal,
>persze csak a hideg allapotaban... :-)

Igy lehet ellenorizni pl. hogyha rossz, persze nem ujjal, hanem valami
kevesbe ertekes bottal. Alapjaraton folizzitott motornal ha meg lehet a
ventit allitani, akkor szar a viszko.
Na jo, ez csak binaris hibakeresesre valo. (Tok szar - vagy nem)

A ketkedok elhihetnek, hogy nem annyira gagyi megoldas ez a viszko, lattam
mar bnv-be is...

andi
+ - fesszab, biztositas, akksi, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit, AUTOsok!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Kispolszki_help ( 10 sor )
> Idopont: Thu Jan 11 19:02:02 CET 2001 AUTO #986
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Sziasztok ! Tudja-e valaki, hogy regi tipusu kispolszkiban (dinamos
> valtozat)
> a jelfogos rendszeru fesz.szabalyzot lehet-e helyettesiteni vmi
> modernebbel, Ă©s
> ha igen, hogyan? Ha valaki tud megoldast, megköszönnem. (Maganba is
> lehet.)
> Koszike.

> N.Jozsi

A dinamoshoz is letezik elektronikus feszultsegszabalyzo. Gyali piacon, vagy
Polsko boltban, de szerintem barmelyik autosboltban lehet kapni. Harom evvel
ezelott 2,300 volt. Sokkal laposabb, mint az eredeti. Ugyanazok a vezetekek men
nek
ra, mint a jelfogosra es a furatok is ugyanott vannak benne, mint a regin,
tehat a regi helyere tokeletesen beepitheto.

Mas.
Ha egesz ejszaka toltok egy 98.XI-i akksit es reggelre egy kivetellel az
osszes cella bugyog, akkor a nem bugyogo cella rossz, ugye? Zarlatos? Mitol
alakul ki a hiba?

Mas.
Igaz, hogy 2001.I.1-tol nem eleg igazoltataskor a biztositasi kotveny, hanem a
befizetett csekket is magaval kell hordania az embernek?

Mas.
Miert van az, hogy kamionoknak, esetleg buszoknak a hatuljan sebessegkorlatozo
matrica van (piros korben egy szam)? Gondolom azert, mert ennyi az adott jarmu
maximalis megengedett sebessege. De. Miert kell ezt kirakni a kocsi hatuljara
es miert kell rogton _harom felet egyszerre_??

Mas.
Mit jelent nemet kamionokon a zold rendszam?

Mas.
Mit jelent kamionokon zold korben L, U, meg mittudomenmilyen betu?

Mas.
Nem tudjatok, a neten meg lehet-e talalni a rendszamtender megbukott
probalkozasait?

Hat kerdes, egy valasz. Nem is rossz :-)

Most megyek. Elore is koszi a valaszokat; nem muszaj maganba, olvasom a
listat. :-)

s.cs.
L.L.A.T.

*** IVICZ Laszlo    
+ - KZG-nek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit, AUTOsok,
KZG!

Irod:
> Mas.
> Ivicz Csokis Laci!
> Mi az az LLAT ?Ha lehet tudni. :-))
> Udv
> KZG

Lehet. Bar mostanaban L.L.A.T.-kent hasznalom. Jelentese pedig:
(a) Lista Legoregebb Audijanak Tulajdonosa
Lehet, hogy inkabb igy kellene: A.L.L.A.T. :-)

Azert a legoregebb, mert a listakon, ahol elofordulok, tudtommal nincs az
enyemnel idosebb Audi (24 eves). Idestova 25 eves. Mint a gazdaja. :-|

s.cs.
L.L.A.T.

*** IVICZ Laszlo    
*** Tel, SMS:       +36 (20) 977 1097
*** Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, ajto- es ablakracs, stb. keszitese es szere
lese
*** Biztonsagi zar szerelese
+ - Pottyok a kilometeroran -> fordulatszam maximum? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A kilometeroran (Ford Escort, 1988, 1.3B) 3 potty par talalhato:
20-30, 70-80 és 150-160 Km/h-nál.

Ezek ugy tudom az egyes sebessegi fokozatokhoz tartozo
maximalis fordulatszamot jelolik. Csak eppen nem nagyon tudom 
osszeegyeztetni a tapasztalatokkal.
Az elso ket jelzes az elso es masodik sebesseghez meg OK is,
de az auto 5 sebesseges, es a vegsebessege alig eri el a 140-et.
A maradek egy jelzest hogyan ertelmezzem a maradek 3 sebessegi
fokozatra?

Bessenyei Zsolt

HIX Auto tipushiba gyujtemeny:
http://www.extra.hu/tipushiba
http://www.nexus.hu/tipushiba

-- 
Bessenyei Zsolt
+ - Re: Akkumulator kiiktatasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Teeby irta:

>Ne felejtsetek el: ha akkumulatort szereltek ki, MINDIG A NEGATIV SARUT
>kell ELOSZOR levenni!!!

Ha ez igy van, kosz az infot! En eddig a pozitivval kezdtem mind a
leszedest, mind a visszaszerelest.

Banoczi Zoltan
+ - Akkusaru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 1/13/2001 +0100, you wrote:
>Ha elovigyazatlan vagyok, barhogy lehet heggeszteni, robbantani az
>akksit,akar rajta van
>akar nem.Raadasul amit lekotok rola, az mar nem okozhat galibat. Vagy?

Ez igy van, de nagyobb az esely hogy a pozitiv saru leszerelesenel a 
villaskulcs hozzaer a barmi femhez, minthogy a negativ leszerelesenel a 
pozitiv saruhoz hozzaerinted a villaskulcsot..

Ant
+ - Kispok skoda kezdoknek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 1/13/2001 +0100, you wrote:
>Szerintem meg pont ilyenen kell elkezdeni. Aki el tud
>vezetni egy oreg kispokot, ladat, Skodat az barmivel el fog
>tudni indulni, le tudja kezelni ha nincs leg ero a motorban
>es nem fog masokat letolni, ALA szokeno szindroma.

Tan fura amit irok, de a kispoknal egyszerubben vezetheto auto nincs.. 
Latja az ember minden oldalat, igaz tukor nincs amibol visszalehet 
pillanatani de az reszletkerdes, lefulladni vele szinte lehetetlen.. Szoval 
ezert ajanlott kezdoknek, nem azert mert ezen lehet igazan megtanulni 
vezetni..
Amit meg konnyu vezetni azok a nagy regebbi fiatok mint a croma, tempra, 
igaz nagy dogok de nagyon lehet erezni oket, en azon tanultam. Bar abbol 
mikor beleulhettem anyam ertekes polszkijaba a polakot egybol tudtam vinni, 
ellenben a suzukival lefulladtam minden indulasnal, ugyanakkor a polakkal 
egyszer se fulladtam le eletemben, a hondaba beulve kozom se volt hol ferek 
el hol nem vagy 2-3000 km kellett hogy tudjak vele emberien kozlekedni, a 
citroen xm egy nagy katasztrofa szerintem ahhoz is par ezer km kell egy 
gyakorlott embernek, szoval nem a polak meg a skoda az amin ha azember 
megtanul vezetni akkor mar mindent tudni fog.. (a skoda is ojan volt 
beleultem es mentem)

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS