Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1056
Copyright (C) HIX
2001-03-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Fiat Bravo (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Trabit leszorito teherauto (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Minek nevezzelek, olaj, stb... (mind)  30 sor     (cikkei)
4 Cimvaltozas (mind)  27 sor     (cikkei)
5 va: Elozes, Mazda szerviz (mind)  16 sor     (cikkei)
6 re:Bravo (mind)  7 sor     (cikkei)
7 uj Mondeo (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Kis ARO terepvalto (mind)  12 sor     (cikkei)
9 shell (mind)  7 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #1055 (mind)  11 sor     (cikkei)
11 Leganza (mind)  7 sor     (cikkei)
12 Durva,olaj,Dacia (mind)  58 sor     (cikkei)
13 Bemutatkozas (mind)  35 sor     (cikkei)
14 RE: Bemutatkozas (mind)  29 sor     (cikkei)
15 Re. Dako segitseg (mind)  37 sor     (cikkei)
16 Re: olaj (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - Fiat Bravo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
>Most ajanlottak egy 0km-es, de hasznalt Fiat Bravo 1.2-t.
Ja, csak beultek radiot hallgatni :)
>Mennyire alja ki az auto az "ido probajat"?
Ebben a tempoban _viszonylag_ sokaig...

Piece
nme1

"Know your enemy"
+ - Trabit leszorito teherauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia pinkapeter!

Ha egyertelmu leszoritasrol volt szo, meg kellett
volna jegyezni minimum a rendszamot, ha lehet, a
teherauto hovatartozasat, azutan minden torvenyes,
esetleg torvenytelen :( eszkozzel megkeseriteni a
sofor eletet. Aki ilyen baromallat, azzal szemben
ne legyen kimelet, mert 1x tenyleg leszorit vkit
az utrol.

P.s. Van egy masik magyarazat is, Vaddiszno tesztelte
a uj Kamaz menettulajdonsagait...    :)

Piece:
nme1


"Know your enemy"
+ - Minek nevezzelek, olaj, stb... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

A tema sugallta magas labdat nem adom at, az olajat tovabbra is olajnak 
fogom nevezni, a keresztelo kesobb lesz. Eloszor is elnezest minden 
Gabortol, hogy mindegyikuket a sajat keresztnevemen szolitom, de 
tortenelmileg igy alakult ki (talan emlekeztek, magam is Gabor vagyok). 
Szoval ezen a franctuggyaigyeloremilyen napon (mert ma meg csak 23-a 
van) BOLDOG NEVNAPOT GABOROK.

Most jon az olaj tema. Szo volt itt a silany, olcso, valamint a 
szintetikus, draga olajok kartekony-jotekony hatasarol. En hallottam 
egy olyan velemenyt (autoszerelotol, ami persze meg nem jelent semmit), 
hogy jobb a motornak, ha egy olcsobb olajbol mondjuk 5000-kent 
csereljuk le az olajat. Igy mindig friss, tiszta olajban forog a motor, 
es lehet, hogy arban ugyanott, vagy meg ott sem vagyunk, mint a 
szintetikussal 15000-es periodussal. Megjegyzem, en a kozepmezonyt 
valasztottam (Castrol X... mittudomen) 10000-kent. 

Javaslat volt druszamtol egy becenev valasztasa, amin sokat 
gondolkodtam, ime a levezetes: Monogramom (BG) alapjan sokszor neveztek 
B.G.Hooker-nek (ejtsd angolosan), ami egy kisse maceras lenne, ezert 
ugy gondoltam, hogy mostantol legyek csak Hook.

Gabor 

Bocs!   Hook


---
 Mi az Ön MailBox címe? - http://mailbox.hu
+ - Cimvaltozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy a mail-cim is melto legyen az uj tulajdonoshoz, ime ez lett. Azert 
a Gaborra is hallgatok meg. 

De ha mar itt vagyok, az elozeshez is nehany szot. 
> A legnevetsegesebb az amikor szinten tobbsavos, ures ut,
> 50-es tabla, belso savban 50-el halado auto. Amikor 1-2
> km kovetes utan ravillantasz, hogy mi lenne ha...
> Akkor o felteszi a kezet es mutat egy otost. Bravo.

Mivel Trabanton nevelkedtem 10 evig, bizony meg kellet 
tanulnom "kello_korultekintessel" viseltetni a forgalom irant, 
lenduletbol elozni, utana igyekezni vissza a helyemre. Most a merciben 
sincs nagyon maskepp, de azert jo erzes, hogy elottem harman huzodnak 
le egyszerre. De mint minden lehetoseggel, lehet elni es visszaelni is. 
En ugyanugy visszahuzodok ketszer annyival is a szelso savba, attol nem 
tobb senki, hogy a belsoben pocsol. De az ellenkezojet is gyakran 
tapasztalom, a "na_megint_egy_bunko_mercis" alapallast, mikor pl. 
sorolnek be valahova, es az onerzetes gyoker az akarmilyen autojaban 
inkabb vizet facsar a kormanybol es majd nekimegy az elotte haladonak, 
csak nehogy beengedjen, most majd megmutatja ... Szerintem az ilyen 
kisebbsegi komplexusban szenvedok akarjak moresre tanitani a tobbieket.

-Hook-


---
 Mi az Ön MailBox címe? - http://mailbox.hu
+ - va: Elozes, Mazda szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> engem halalra idegesit, ha kimegyek vki mogott, es meg 2 perc 
> utan is a szembejovo savban kell haladnom. Ha nincs meg a 
> lendulet en visszakapcsolok, foleg, ha latom, hogy a mogottem 
> jovo is be akar ferni.
Ez egy erdekes tema.
Elkepeszto latni, hogy sokszor ugy mennek ki vakon masodiknak,
harmadiknak elozni, hogy csak az elso megitelesere bizzak magukat.
Ez az "orosz rulett". Kivetel az a keves szituacio, amikor latni jo elore, 
hogy egy hetig nem jon szembe senki.
Ha ramragad valaki elozes kozben, akkor en atvaltok hosszu szerelvenyre
jobban nyomom es joval hosszabb uton sorolok vissza - ahogy ToBa is irja.
Az ember igy a meleg szobaban a billentyuzet elott azt mondja, hogy ez
olyan egyertelmu, hogy kar is rola beszelni. Azutan beul az autoba es azt
latja, hogy rengetegen nem tudnak kozlekedni.
--
Meszaros Geza
+ - re:Bravo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Most ajanlottak egy 0km-es, de hasznalt Fiat Bravo 1.2-t.
Ezt nem ertem: mire hasznaltak? Nyulketrecnek?


csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - uj Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok!

>nagysebessegu vezeteskor. Szep-szep, de az ara meg
>nem volt a magyar Ford oldalon, gondolom nem keves lesz...

A hivatalos Ford oldalon tenyleg nem sok minden van, de a 
www.szeleczky.hu-n lehet rola talalni sokmindent, az arat 
is.
Van egy iras arról is, hogy miert erdemes teli gumit 
használni. 

Udv. LLaci
+ - Kis ARO terepvalto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mindenki!

   Nemreg vettem egy DACIA motoros kis ARO-t. (Elonyeivel,
 hatranyaival egyutt). Minden OK, csak senki nem tudta meg
 elmondani, hogy mi micsoda a terepvalto kornyeken. 
 Nagyjabol rajottem a dolgokra, de jobban szeretnem, ha 
 hozzaerto szemely leirna, hogy a terepvalto melyik allasa
 mit eredmenyez, mire kell vigyazni.
  
   Elore is koszi.

   Jotz
+ - shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Tud valaki valamit a shell 100-as benzinerol?
Kutas ajanlotta mar parszor, ismeros dicsoitette,
en meg sokallom a 290-et erte. Irjatok le a
velemenyeket, tapasztalatokat.

Zozi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1055 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pont  az  a kozonseg vagy akire a Castrol utazik. Mitol jobb a Castrol
mint pl a Mol/Aral/Shell/Noname stb azonos teljesitmenyszintu olaja?
Megforditom, miert ne vegyel azonos teljesitmenyszintu de nem pedigres
olajat.
Yahni

> Amin soha nem sporoltam, az az olaj. Miert jo az olajon sporolni?
> Tudom, milyen labam van, tudom, hogy ki fogom porgetni
> parszor leszabalyozasig... Az olajnak az igenybevetelnek kell
> megfelelni, ezert az en kocsim Castrol RS Racing-et kap
> minden 15000 km utan.
+ - Leganza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Vezetett mar vki Daewoo Leganza-t? Mi a velemeny rola esetleg?

Udv,

	awender
+ - Durva,olaj,Dacia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok loeroorultek!

Szemelyemben egy ujabb listatagot udvozolhettek, majd meglatjuk hogy nekem
is sikerul-e a pole position mint Gabornak. Az en jarganyom egy Volvo 360
GLT
2.0i kicsit spécizve, gyári állapotban. Igaz hogy idén majdnem megváltam
tole
csaladi okok miatt, de aztan hala a fentieknek nem kellett. Eppen egy
honapja
hogy felkerult ra a Remus kipuffrendszer, es mintegy keteves keresgeles utan
megtalaltam azt a szerelot akire ra mertem bizni, hogy beallitsa a
befecskendezo
rendszert. Ha valaki ismeri ezt a tipust, szivesen meghallgatnam a
velemenyet,
tapasztalatait.

Durva: Egy ilyen esemenyre en is csak annyit tudnek mondani hogy igen, ez
durva, a teherauto sofor anyja meg egy Na de ezt hagyjuk. Ilyenkor probalj
felulemelkedni rajta. O ezert teherautosofor, es gyanitom neki ez volt a nap
csucspontja. Bar lehetseges verzio meg egy par kilometerrel odebbi lesallas
kiepitese, ha gondolod maganban adok tippeket, vegulis hivatasos katona
vagyok. Bar szerintem nem er annyit, mert ha be is jon, annyit kapsz erte
mint
egy rendes emberert.

Olaj: En biztos hogy nem sporolnek ilyen dolgokon. Soha nem hajtom a gepem
leszabalyzasi fordulatig, igaz ha annyira szaguldozni akarok, en eloveszem a
Honda CB650-em a garazsbol es azzal igenis lehet. Viszont en eddig minden
gepembe a gyarilag megadott tipusu olajat, es lehetoleg nem a legolcsobb,
legismeretlenebb flotyit rakom bele. Igen, az olcsobbak, meg a nevtelenebbek
kozul vannak olyanok, amik jobbak,mint nehany ismert marka. Viszont
ellenpelda
joval tobb van. A nem megfelelo minosegu olaj okozta karokat pedig nem
azonnal
fogod eszrevenni, hanem evek mulva. Es ez a karosito hatas vezetesi
stilustol
fuggetlen. Nehezebb jobb labbal persze elobb elojon. Szoval ahogy tanult
katonam
Klompar Bobby mondana Szummarum szummum, en csak a gyar altal javasolt
viszkozitasu, lehetoleg nem a legocskabb minosegu olajat toltenem a motorba.
Vegulis nem veletlen hogy a gyar javasol egy olajtipust. Az mogott valami
van is.

Dacia: En a porlaszto korul tapogatoznek. Leirasodbol gyanakszom egy jo kis
bezabalasra. Menetkozben mit mutat? gyorsul normalisan? Fogyasztasa?
Szerintem vagy az uszoszint van rosszul beallitva, vagy a tuszelep enged at
egy
kicsit, vagy valamelyik fuvoka a ludas. Vagy a gyorsitoszivattyut iktasd ki
azzal,
hogy inditasnal nem adsz gazt, plane nem pumpalsz. Remelem talaltal valami
hasznahatot.

Hat, bocsi mindenkitol hogy ilyen bo lere eresztettem magam. Raadasul
elsore..
Na megyek is, allok a sarokba.
Sziasztok
Csonti

+ - Bemutatkozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!
Az utobbi napokban kicsit lerovidult a lista, igy gondoltam elolepek a
hallgatasbol es szemelyesen is
tiszteletemet teszem. :o) Magamrol annyit, hogy lassan 12 eve vezetek, a
nevem Pataki Tibor.
Az elso autom egy 80-as kiadasu 2T Wartburg Tourist volt, ezt nagypapamtol
kaptam kolcson egy evre.
Mivel Ladan tanultam, maig is meleg erzes tolt el az elso utjaimra
emlekezve, mert ugye a kormanyvalto,
a hinta-palinta rugozas, az ajto lemezhangja, a szabadonfuto, a kuplung
nelkuli valtas lehetosege
mind-mind ujdonsag erejevel hatott. Nehany hetes jogsival viszont mar
megjartuk Eszeket, Miskolcot, 
Kassat (mindezt Pecsrol indulva) es egy hengerfejpakolas csere utan az auto
teljesen hozzam idomult. 
A kovetkezo autom egy 4T Trabi volt, szinten kombi. Sok emlek kot ehhez az
autohoz is, de vegulis
lecsereltem egy 4T Warci-burcira. Tagasabb utaster, toloteto, 1.3-as motor,
elfogadhato fogyasztas 
jelentettek az elorelepest. Ezt az autot ocsemnek sikerult megtornie, utana
sohasem lett az igazi, bar
sokaig es sok eselyt kapott az auto. Nehezen jott ossze a penz a cserere :-(
Jelenleg Magyarorszagon egy megkimelt, hasznalt Skoda Felicia boldog
tulajdonosa vagyok, csak 
sajnos ritkan hasznalhatom, igaz akkor sokat megyek vele :-)).
Finnorszagban, ahol majdnem harom eze dolgozom egy 12 eves Opel Kadett
jelenti a mobilizaltsagot. 
Azt kell mondanom, hogy bar jobb autokat is el tudok kepzelni, de az osszes
eddigi automat szerettem
a hibaik ellenere is. Balesetem eddig meg soha nem volt, masnak is ilyen
szerencset kivanok.
Bocs, ha kicsit hosszu lett a bemutatkozasom, es kulon bocsanat akinek
szemet szur a vallalati cim.
Udvozlet mindenkinek:
Tibor
+ - RE: Bemutatkozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!
 Az utobbi napokban kicsit lerovidult a lista, igy gondoltam elolepek a
hallgatasbol es szemelyesen is  tiszteletemet teszem. :o)
 Magamrol annyit, hogy lassan 12 eve vezetek, a nevem Pataki Tibor.  Az elso
autom egy 80-as kiadasu 2T Wartburg Tourist volt, ezt  nagypapamtol kaptam
kolcson egy evre.  Mivel Ladan tanultam, maig is meleg erzes tolt el az elso
utjaimra emlekezve, mert ugye a kormanyvalto, a hinta-palinta rugozas, az
ajto lemezhangja, a szabadonfuto, a kuplung nelkuli valtas lehetosege
mind-mind ujdonsag erejevel hatott. Nehany hetes jogsival viszont mar
megjartuk Eszeket, Miskolcot, Kassat (mindezt Pecsrol indulva) es egy
hengerfejpakolas csere utan az auto teljesen hozzam idomult. A kovetkezo
autom egy 4T Trabi volt, szinten kombi. Sok emlek kot ehhez az autohoz is,
de vegulis lecsereltem egy 4T Warci-burcira. Tagasabb utaster, toloteto,
1.3-as motor, elfogadhato fogyasztas jelentettek az elorelepest. Ezt az
autot ocsemnek sikerult megtornie, utana sohasem lett az igazi, bar sokaig
es sok eselyt kapott az auto. Nehezen jott ossze a penz a cserere :-(
Jelenleg Magyarorszagon egy megkimelt, hasznalt Skoda Felicia boldog
tulajdonosa vagyok, csak sajnos ritkan hasznalhatom, igaz akkor sokat megyek
vele :-)).
 Finnorszagban, ahol majdnem harom eze dolgozom egy 12 eves Opel Kadett
jelenti a mobilizaltsagot.  
 Azt kell mondanom, hogy bar jobb autokat is el tudok kepzelni, de az osszes
eddigi automat szerettem
 a hibaik ellenere is. Balesetem eddig meg soha nem volt, masnak is ilyen
szerencset kivanok.
 Bocs, ha kicsit hosszu lett a bemutatkozasom, es kulon bocsanat akinek
szemet szur a vallalati cim.
 Udvozlet mindenkinek:
 Tibor
+ - Re. Dako segitseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Laci.

>Dacia-guruk, elore is kosz a segitseget :-))

En nem vagyok Dacos guru, de azert sgithetek ;-)))

>Kollegam Daciaja rosszalkodik. A kocsi hidegen 1-2 poccre >indul, de ha
kisse
>mar meleg a motor, es leall, az istennek sem lehet beinditani.

Nekem van egy tippem ezt a Skodam is eljatszotta anno ugyanis :-))) Viszont
egy kerdes. Dacia II. torok nyito mechanizmusa milyen ? Mechanikus avagy
vakumos. Ugyanis arra tippelek, hogy a II. torok pillangoszelepe felvan
akadva egy picit. Mivelhogy hidegen szivatoval benindul: Tobb levego kell
neki de mar melegedes stadiumaban a szivato visszatolasaval a a II. torok
nyitott pillangoszelepe lefolytja az alapjaratodat. Ha ilyenkor gazt adnal
akkor a motor ledadog . Van meg otletem de ha ugy gondolod maganba hivj fel
mobilon. Segitek amit tudok persze :-))))

Udvozlettel: Frigyes

Ui: Erre mar a raolvasas mar nem segit. Vagy javallom az alabbi szavakat
elmormolni neki :-))) Ide figyelj Dacos, ha nem futsz, ugy kuron ruglak,
hogy bou sem ismer rad :-))))))))))))

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re: olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amin soha nem sporoltam, az az olaj. Miert jo az olajon sporolni?

Errol nem is volt szo.
A manapsag forgalomban levo olcsobb motorolajok 'atlagos' motorba,
'atlagos' uzemviszonyok melleti kielegito minosegere volt pelda.

>Tudom, milyen labam van, tudom, hogy ki fogom porgetni
>parszor leszabalyozasig... Az olajnak az igenybevetelnek kell
>megfelelni, ...

az utolso mondatot en is alairom...;-)

Zsolt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS