Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 954
Copyright (C) HIX
2000-12-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 dobokocka, prius/tdi, generator (mind)  37 sor     (cikkei)
2 VW motorok (mind)  23 sor     (cikkei)
3 wankel, xm (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Re: design ajanlatok (mind)  30 sor     (cikkei)
5 Miben jobb? (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Olaj (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Toltes (mind)  37 sor     (cikkei)
8 holanc (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Bogar mania (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Uj Renault modell a piacon - tesztelmenyek (mind)  72 sor     (cikkei)
11 Kesik a 206-os (mind)  42 sor     (cikkei)
12 Diesel (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - dobokocka, prius/tdi, generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Felado :  [Hungary]
> Namost egy ilyennel rokonitani (vagy akar csak erre utalni is) sertes az
> igazi terepes terepjarok szamara es rohejes a nem Suzuki-tulajdonosok
> szemeben. Inkabb vegyel pluss dobokockat a visszapillantora...

Szerintem me'g azt se. Egy sportos amerikai autoban, ott oke. Ok talaltak
ki, naluk volt divat, hadd ne kelljen ezt meglatnom egy Suzuikban, mert
menten sirva fakadok.

> Szoval:
> 1. A Prius tobbet fogyaszt (PR: 4,6/5,9/5  --> OCT:3,8/5,1/5,6)
> 2. A Prius gyengebb (nyomatek, teljesitmeny, gyorsulas, vegsebesseg)
[...]
> 6. A Prius dragabb
>
> Akkor mondja mar meg valaki, hogy miben jobb?!

Abszolut egyertek veled, de Csabaval is. A hideg raz, amikor valaki
reszletesen taglalja, hogy milyen nagyszeruek is a Prius parameterei
(menetteljesitmenyek, fogyasztas), majd igyekszem tagitani a latokoret,
hogy ennel jelenleg meg van olcsobb es jobb megoldas is... peldaul az
emlitett 1.9TDI. Ugyanakkor fejlodni, uj utakat keresni muszaj, es
a Toyota elindult egy olyan iranyba, ami 10 ev mulva esetleg mar
tenyleg racionalis alternativa lesz. Hangsulyozom: racionalis. En ettol
fuggetlenul a budos eletben nem fogok venni ilyen autot, abban teljesen
biztos vagyok.

Generator/muszerfalhalvanyulas tema: jelentem, mind a Vectra, mind a
Porsche teljesen erzeketlen a gazadasos tesztre. Feltetelezem, a
generatornak egy Kadettben sem kene maskepp mukodnie, mint ezekben.

udv,
Zoli

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu -  ] .
+ - VW motorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Prius vs. Octavia vagyis benzin vs dizel ( 86 sor )
> Szerintem is zsakutca a Prius, de legalabb valaki kezdemenyez. A benzin nem t
un
> t
> el, csak kevesebb fogy. Es kornyezetkimelobb mint a VW ultraszuper TDI-k.
>
> Mellesleg nem azert nyomja a VW ennyire a dizelt, mert nem kepes normalis
> benzimotort kifejleszteni???? Rohej, hogy ma egy ketliteres VW benzinmotor
> 115 LE-s... Ja, es meg mindig kaphato az 1.6-os 75 loeros motor... Ilyet mar
> csak a VW konszern gyart...

Micsoda drama. :) Az irasod elso felevel egyetertek, de ez mit keres itt?
Attol jo egy motor, hogy 136 LE-s, vagy attol, hogy esetleg 20 LE-vel
gyengebb (kulonbseg: 10 mp. helyett csak 11 alatt gyorsul 100-ra), de bevalt,
kiforrott, olcson javithato es eloallithato darab? Ha a VW-konszern gyartja
a vilag legjobb kisebb meretu dizelmotorjait, akkor azert gondolhatod, hogy
az egyszerubb gyartastechnologiaju benzinesekkel is megbirkoznanak valahogy.
(Mellesleg nem azert, mert ok ertenek hozza a legjobban a vilagon - bar az
is lehet -, hanem mert anyagiakat nem kimelve raalltak az ugyre.)
Azert nem fejlesztettek ki uj ketliteres motort, mert nem volt ra szukseg
+ - wankel, xm (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

A Wankel-motorrol: _nem_ azert bukott meg, mert nem valt be,
nem is azert, mert nem vettek volna meg, hanem egyszeruen
nem volt annyival jobb az Otto-motornal, hogy erdemes legyen
atallni ra. Ha ugy tetszik, az autokonszernek gancsoskodasa
okozta a bukasat.

Joe: gratula az XM-hez, a francia kenyeztetesnel nincs jobb 
a vilagon. :)

udv,
Zoli

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu -  ] .
+ - Re: design ajanlatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz!

A #953-as HIX AUTO-ban irta Zsolt ):

> Van egy web-lapom, amit fel szeretnék futtatni. Szeretnék
> ajánlatokat begyűjteni, hogy mennyibe kerül, mennyi idő alatt
> készül el a design. Diák vagyok nem tudok 100e-eket fizetni. Akit
> érdekel a meló keressen meg magánban, akkor mondom meg a
> design-olandó web-lap címét!

Zsolt, ket megjegyzes:

1.Ez nem a HIX GURU-ra (esetleg a WEBMESTER-re) 
akart menni? Nem igazan a HIX AUTO temaja...

2._Komoly_ ajanlatot nem fogsz kapni addig, amig 
legalabb is korvonalakban nem tisztazodott, mi a 
melo... Nem fogsz, mert nem lehet lataltlanban mit 
mondani. Igy neked er valamit: 2000ft/ora munkadij a 
feltoltessel es a beregisztralassal (egyutt)...? Mekkora 
melo? Es: mit szeretnel? Sok minden lehetseges az 
olyan egyszeru, statikus lapoktol kezdve, amilyen az 
en WEB lapom is (lasd sig) egeszen a php-s, 
adatbazissal csatolt WEB anyagig... 

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - Miben jobb? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Fogash!
 Miben jobb?

>1. A Prius tobbet fogyaszt (PR: 4,6/5,9/5  --> OCT:3,8/5,1/5,6)
>2. A Prius gyengebb (nyomatek, teljesitmeny, gyorsulas, vegsebesseg)
>3. A Prius tele van homalyos elektronikakkal
>4. A Prius elektromos hajtasanak karb. igenye tobblet 
>5. A Prius kisebb, kevesebb helyet nyujt a bennuloknek.
>6. A Prius dragabb

Csak sorjaban:
1. lampanal all a motor, stop and go uzemmod =>0 karosanyagkibocsatas.
ekkor is sokat fogyaszt?
2. 44 Lo+10kW egyutt gyorsithat szukseg eseten, amugy vagy-vagy
3. minden auto tele van homalyos elektronikakkal, a PDE plane
4. a villamos hatjas a karbantartasmentessegerol hires.
5. nem 1 kategoria a 2 auto
6. a kis sorozatu gyartas kovetkezmenye

 A lenyeg: a Prius arra lett kifejlesztve, hogy varosban 0
karosanyagkibocsatassal uzemeljen! Ebbol a szempontbol az Octavia
egyaltalan nem felel meg a kovetelmenyeknek.
--
 Udv
  Levente
+ - Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Tebby :-((( !

>A kopas soran levalo anyag egy resze lebeg a kenoolajban, ezt hivjuk
>kavitacionak.
 Ejnye Teeby, mit hallgattal te a Szechenyiben? Irgum-burgum, tessek
utanezni a dolgoknak a teringettet! :-(((

  A motorolajnal nem igazan van kavitacio, elsosorban a vizre jellemzo.
Kivetel, teli reggelen amig morgo hangot ad az olajszivattyu a suru olaj
hatasara.
--
 Udv
  Levente
+ - Toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Gyimi!

 Bosch rendszeru generator eseten a toltesjelzo lampa sok infoval tud
szolgalni, ehhez azonban ismerni kell a bekoteset.

akku+ (30)----GyK/30-GyK/15----F/15----L----D+
GyK gyujtaskapcsolo 30 akku,15 gyujtas
F biztositek (Fuse)
L toltesjelzolapma
D+ generator segedegyeniranyitoegyseg

 Mikor vilagit a lampa? ha a 2 vege kozott feszultsegkulonbseg van.
1. all a motor, ekkor az elogerjesztoaram folyik rajta
2. jar a motor van toltes, DE
- rossz a segedhid valamelyik diodaja
- rossz a fohid valamelyik diodaja
- feszultsegese van a gyujtaskapcsolo-biztositek aramkorben
3. forditva mukodik, allo motornal nem jelez, jaro motornal jelez,
toltes van?
- + diodazarlat, akku gyorsan lemerul, mert allandoan folyik a
gerjesztoaram

Hibakereses? Voltmero elokap, ramer:
1. akku + - mennyi kb.14V? mert az a jo
2. generator
 - B+ mennyi?
 - B+-D+ kozott mekkora a feszultsegkulonbseg
 - akku- generator- kozott mekkor a feszultsegeses
3. halozat
 akku+ biztositek kozotti feszultseg merese (foleg parazslo lampa
eseten)


 Ha ezeket megmerted, akkor mar tudod miert vilagit a lampa. :-)))
--
 Udv
  Levente
+ - holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egyetlen valaszt kaptam csak a konnyen szerelheto holanc kerdeseben,
azt, hogy legyen ket potkerek, elore felszerelt holancokkal. Az
otletet koszonom, de nem nyero, egyreszt nem szeretnenk meg egy
potkereket venni, masreszt ha sielni megyunk (akkor kellhet csak a
holanc), van pont eleg cuccunk, nem igazan hianyzik meg egy potkerek
:-))

Viszont az otlet akkor is jo. Arra gondoltam, hogy ha feltetlenul fel
kell tenni a holancot, akkor talan egyszerubb a kocsit felemelni, ugy,
mintha kereket cserelnenk, es a levegoben levo kerekre szerelni a
lancot. Mi a velemenyetek?

   Anna                          mailto:
+ - Bogar mania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Ma indult be a Bogaram motorja elore. Szep hangja van, teszik ahogy mukodik.
Ami nem tetszik az, hogy a karbi automata szivatoja nem mukodik, borzaszto
sokat fogyat szivatoval mukodve, mivel a benzint nem a tartalybol
eresztettem latni lehetett ahogy fogy a 2 literes falkonbol. Azt hiszem nem
lesz mas megoldas mint lecserelni a karbit, megprobalom atepiteni a Skodri
karbijat a Bogarra, remelhetoleg kevesebb lesz a fogyasztas.
Olajat 20W50-est vettem. A marka lenyegtelen, itt finomitjak Brassoban,
mindenki ezt veszi. Kivancsi vagyok milyen minosegu lesz. Kb ugyanennyi a
Metroban az ara a Texaco olajnak is.
Ha megcsinalom a fekeket akkor egyet kerulok a kocsival, mar alig varom.

Arra kerlek benneteket erositsetek meg nekem a Bogar gyujtassorrendjet.
Ami nalam van ha a motorral szemban allok
3---1
4---2
Az ebbol adodo jelenlegi gyujtassorrend 1-4-3-2. Ez a sorrend vagy sem?
Elore is koszonom a segitsegeteket.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Uj Renault modell a piacon - tesztelmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Tekintettel arra, hogy remenyeink szerint nagy durranas lesz a
januarban eladasra kerulo Renault Thalia, szeretnek nehany szoban a
kedves, kisletszamu :-) HIXAutos kozosseg elott pici beszamolot
tartani. Az oriasplakatokat, meg a puzzle-kirakokat :-) talan mar
mindenki latta, ha nem, szeretettel varom barmelyik szalonunkban!


Szoval az auto kivulrol:
Nem probaljuk tagadni, ez egy Renault Clio alapu valami. A hatso ajto
vegeig minden stimmel, cskhogy utana jon egy tisztessegesen
kialakitott lepcsos csomagtarto OTSZAZTIZ LITERREL. IGEN, JOL
OLVASTATOK! 510 liter. Megtartva az ivelt hatso uveget, nagy C
oszlopos az auto. Feneke kicsit Pontiacos-DaewooNexias. Nem rossz.
Lokharitoi elol-hatul kulonboznek a rendes Clioetol.

Elmelet:
Miutan az auto pozicioja radikalisan fog kulonbozni a Clioetol, ezert
NEM HIVJAK Clionak, hanem tejesen egyedi nevet kapott. A pozicio
lenyege: OLCSOBB LESZ A SZUZUKI-BUZUKInal (es igy mindenki masnal is).


Belulrol:
Minimalis kulonbsegek a belterben. Elektromos ablakok a kozepkonzolon,
muszerfal tetejen kis pakoloureg. Elso ajtokarpit kisebb. Kulonben
minden ugyanaz.
Alapfelszereltseg: 2 airbag, szervo, el.ablak, el.tukor, allit6o
kormany, dontheto hatso ules, szinrefujt tukrok-lokharitok, el.
fenyszoro magassagallitas.

Motrok:
MIndehhez tarsul egy atdolgozott, 75 LE-s 1.4-es motor hengerenkenti
befecskendezessel, nagyon jo nyomatekgorbevel. Masik motor: 98LE 1.4
16V, ismeros mar a Megane-bol, Cliobol.


Vezetes kozben:
Ugynugy, mint a Clio, "lebetonozott" futomuvel rendelkezik. A zart
csomagter miatt meg sokkal csondesebb is a hatso futomuve. A
csomagtere (510 liter) ugyanakkora, mint a Megane Classic-e. A kulon
helyezett lengescsillapitok miatt pedig igen nagy a belso szelessege.
Engem meggyozott. Volt viszonyitasi alap: uj Astra Classicot es Swift
Sedant is probaltunk. A Swift eletveszelyesen billeg a legkisebb
kormanymozdulatra, fekhatasa MINUSZ NULLA, valtoja tragikus. Igaz,
kettesben viszi a 110-et. Az Astra igenytelen, mint mar 8 eve.
Menetdinamikaja (1.4 60LE) kabe az indiai elefanttal van pariban.
Sorjas belso elemek az Astraban, sima a suzukiban, de zorog. A Seat
Cordobat - Polo Classicot sajnos nem tudtuk probalni, gondolom, ez
legalabb szinvonalasabb lett volna.


Szoval mi szep sikereket varunk, foleg ugy, hogy a Daewoo csodot
mondott (zuhan a hasznalt ara!!), a Suzuki meg (e heti hirek szerint)
leallitja a Sedan gyartasat 2001 ev vegeig (egyebkent is oskovulet
konstrukcio). Opel Astra Classic szinten a veget jarja. Tisztesseges
konkurrensunk csak a Seat Cordoba, az meg sokkal kisebb belulrol. A
Polo Classic a 2.8-4.4 millios araval nevetseges (az eladasaik
igazoljak...).


A heten fel fogom pakolni a rendelkezesemre allo par Thalia kepet a
Netre, es/vagy irjon, aki keri,  hogy kuldjem zippelve.


udv, deejaytiszy
Renault



PS: ja, az arat elfelejtettem: 2,2 millio alatt lesz!!
+ - Kesik a 206-os (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Nandinak kesik a 206-osa.:
>Nincsen erre valamilyen szabaly, hogy egy auto kifizetese utan,
>hany nappal koteles a kereskedo vizsgaztatva, levamolva atadni
>az autot? (KERESKEDOK, SEGITSETEK!!!)
>Ha nincsen, akkor elvben ez csuszhat honapokat is?
>Szerintetek ilyenkor mire lehet szamitani a kereskedonel, szokas
>valahogy karpotolni a vevot, vagy csak nagyon fogjak sajnalni...


Alapeset: Te alairtal egy foglalopapirt (veteli elojegyzes), sot, ha
jol sejtem, mar a szerzodest is. Minden kereskedo a sajat szaja ize
szerint alakitja a szerzodeseket. Ha ez valakinek nem tetszik, el
lehet menni a szomszedba az ugyanilyen autoert. Ez ennyire egyszeru.
Nekunk 15 SOR (A4-es oldal) a foglalopapirunk, de sajat felmereseim
szerint (az uzletkotoink kozott) a vevok 60-70%-a meg EZT SEM OLVASSA
EL!!!

Ezek utan mit akar a kedves vevo? Ha vesz egy 3 millios lakast,
elviszi az ugyvedjet, ha meg megrendel (pl. nalunk) egy 6 millios
Lagunat, bekuldi a feleseget. Kiraly, nem? Termeszetesen minden autos
ceg levedi magat. 1-2 vevovel lehet hadakozni evente, de tobb szazzal
lehetetlen lenne. Tehat MI DIKTALJUK a felteteleket. Ez hangozhat
kokemenyen, meg egoistan, meg nem vevobarat, meg egyeb siramok, de
kerem, kapitalizmus van, meg piacgazdasag, es van 67 masik Renault
kereskedo az orszagban (peldanak okaert ... ahol ugyanezek a
feltetelek :-)))

Technikai oldal: az auto kesedelmes szallitasaert az esetek 2%-ban a
diler a felelos. Persze vele all a vevo kapcsolatban, csakhat meg kell
ugye probalni a dolgok moge latni: nem a diler gyartja - ellenorzi -
szallitja - vamolja - szallitja a gepet.  Legfeljebb orul, ha megjon a
gep idoben. A gepkocsi dilerhez erkezeset kovetoen (ha az auto nem
serult!!) nullrevizioval, finanszirozassal, forgalomba helyezessel
egyutt 4-6 munkanapon belul at kellene tudni adni az autot.

Talan megvilagositottam dolgokat.


udv, deejaytiszy
Renault
+ - Diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 12/9/2000 -0500, you wrote:
>Miben szennyez a Diesel jobban mint az Otto? Habar neha-neha latni meg egy
>regebbi fustolgo Mercit (ne hasonlitsuk a kamionokat a kiskocsikhoz) meg 
>ez sem
>szennyez annyira mint egy regebbi, kopott Otto motor amibol csak ugy dol 
>az NOx
>meg CO.

nem kell regebbi autot keresni ami fustolog, egyszeruen korbenezek es 
szinte mindegyik diesel fustol mint az allat, zsir uj autok utan menve ha 
odalepnek neki nem akarmi jon ott ki hatul..

Az hogy a regi rossz allapotu autok meg kormolnak, fustolnek egyertelmu, 
mind1 hogy otto vagy diesel..

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS