Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1934
Copyright (C) HIX
2003-09-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: melyik autot vegyem? (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Meroeszkoz (mind)  11 sor     (cikkei)
3 re: Mit vennetek ennyiert? (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re: Mit vennetek ennyiert? (mind)  61 sor     (cikkei)
5 hatasfok (mind)  59 sor     (cikkei)
6 Fogash Alfaja (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Magyarazkodunk, magyarazkodunk... (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Hatso biztonsagi ov Ladaba (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Re: leallitas seregben (mind)  18 sor     (cikkei)
10 re Opel 1.0 funyiromotor (mind)  36 sor     (cikkei)
11 elado Fenner radiosmagno (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Suzi (mind)  22 sor     (cikkei)
13 Auto vasarlas (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Re: melyik autot vegyem? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

ha meg aktualis (most potlok 2 heti hix-autot):

http://www.auto1.hu/archivum/auto12003052914275613.html
http://www.vezess.hu/hir.php?idx=1717
http://www.vezess.hu/hir.php?idx=3494

udv
+ - Meroeszkoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Ahamm. Es a kodkiolvaso megmondja a pontos hibat is (folyamat,
>  alkatresz)?
-------
Sajnos beszelni meg nem tud, mindossze kiirja ezeket a kijelzojere. :-)
---
>  Majd pedig felajanlja a lehetseges megoldasokat?
 >Teeby
------
Persze, sot azonnal kicsereli a hibas alkatreszt is. :-P

Udv,    Triznyak
+ - re: Mit vennetek ennyiert? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

"Mondjuk 3 eves, 25e km, 1.3 Suzuki; 6 eves 65e km, 1.4 Astra.
(Es hasonlo kategoriak.)

Ti inkabb megvennetek a fiatalabb, de fapadosabb Suzukit, vagy az
idosebb, tobbet futott Opelt?
"

Hát nem akarom azzal leloni a poént, egyiket sem, bár...
Szóval akkor talán már inkább a Suzuki.
Az Opelnek ugyan jobb a imidzse, de az 1.4-es, 60 lóeros autó
menetteljesítményei tapasztalatom szerint kétségbeejtoek.
Amúgy szerintem 1,4 millióért már nem olyan fapados az a Suzuki, ha 3-4
éves.
Vagy ha Opel, akkor minimum 1.6 szerintem,de abból is inkább a 16 szelepes.

Gábor
+ - Re: Mit vennetek ennyiert? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En is hasonlo dilemmaban vagyok. Kocsit
kene vennem, de egyelore nem tudom milyet.

Elsosorban budapesti kozlekedesre hasznalnam,
napi minimum 40 km. Csepelrol Budara jarok,
szoval a futomuve massziv legyen. Ezen kivul
rovidebb videki utak, jellemzoen Bp-Kecskemet.
Ugy altalaban 2000 km megy bele havonta.
1-2 szemely ul benne, viszont videki utakon
csomagok is vannak, amikkel a Wartburg
csomitartojat is kepes vagyok megtolteni
(525 liter). Nem kell sportkocsinak lenni,
de varosban ne legyen lomha es orszaguton
is legyen tartaleka ha 100-zal megyek,
autopalyan pedig ne okozzon gondot a
120-130. Nyilvan nem mindegy hogy nez ki,
marpedig manapsag egyre kevesebb
olyan autot latok ami tetszene :-(((
Es persze ne legyen tucatauto, ne lassak
magam korul folyton egy csomo pont
ugyanilyen vasat.
De ami a legfontosabb: mindezt megbizhatoan, uzembiztosan es biztonsagosan!

Anyagi lehetosegeim nem tul tagasak, igy
elso lepesben egy 93-as 1.5D Corsa A-ra
gondoltam. Ultem mar ilyenben sokat,
vezettem is, tetszik. 600e korul elerheto.
De sajna eleg "oreg" mar, ilyen korban
sok gyiksag kezd elojonni barmelyik
kocsinal. Ezert feljebb toltam az
ertekhatart, olyan masfel millioig.
Ennyiert mar 5-6 ev koruli gepeket arulnak. 

Amik tetszenenek:
Corsa B - vezettem ilyet is (1.7D Combo),
   tetszett.
Astra Classic - jokat hallottam rola.
Peugeot 306 Sedan - e fele huz leginkabb
   a szivem, de szinte semmit nem tudok rola.
Ford Escort - allitolag a motorja nem valami
   fenyes.


Amik meg nem:
Suzuki Swift - 4 eveset is kapnek ennyiert,
   de rengeteg van belole, anyamek piros
   gepet neha alig talalom meg a parkoloban
   (tudom, jegyezzem meg hova allok :-)).
Skoda Felicia - tetszene, de a 3 helyen
   csapagyazott motorjatol felek.

Velemenyekre, tapasztalatokra lennek
kivancsi, esetleg mas javaslatokat is
szivesen fogadok
(cvisoma kukac axelero pont hu).

Koszonettel: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - hatasfok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sandor, koszonom a linkeket. Irod:
: > Tehat az uzemanyagtartalytol a fotengelyig szerintem siman
elkepzelheto
: > ezeknek a hatasfokoknak a duplaja, de bizonyitani sajnos nem tudom.
:-(

: Nem is fogod tudni:-) A VW altal adott szamok meg akkor is optimistak
ha 
: nincs veszteseg az olajkuttol a benzintankig. A 3. oldalon levo abra
mar 
: kozelebb jar azokhoz a szamokhoz amiket mas forrasokbol is lattam: 
:
http://www.chevron.com/prodserv/fuels/bulletin/motorgas/tech_fuels_bull.pdf

: Ez varosi ciklus

Namost nem tudom, automotoroknal mi a szokas, villanymotornal a
hatasfokot
a nevleges teljesitmenynel adjak meg. Pl. Diesel elso motorjaval tuti,
hogy
nem varosi ciklusoztak -- legfokeppen azert nem, mert stacionarius motor
:-)),
az elmeleti hatasfokszamitasok meg plane nem. 

Egyebkent a Chevron-doksi 3. oldali abra forrasa a Lubrication
Engineering c.
szaklap 34. evfolyamaban jelent meg. Az aktualis evfolyam az 59., tehat
a
szamok 25 evesek, ergo amerikai "benzintemetok" hatasfokarol van szo.
Azota a fogyasztas kb. megfelezodott, azaz a hatasfok kb. a duplajara
nott,
vagyis a tanktol a kerekig levo 12%-bol maris 24% lesz. Ez a becsles mar
egesz
jo osszhangban van a VW 18%-aval, lasd lejjebb.

: Egyebkent a http://www.concawe.be/Download/Reviews/CONCAWE_CR121.pdf
4a 
: abrajan lathato hogy tenyleg nem jelentos az olajkut-benzinkut
veszteseg a 
: benzintartaly-kerekhez kepest bar ez nem magarol a vesztesegrol szol).

Az olajkut-benzintank energiaigenye az abra szerint 12-14%-a az
olajkut-kerek energiaigenynek, ami tenyleg csak kb. 2 szazalekpontot
javit a VW ertekein, ha csak tanktol-kerekig szamolok. Igy a 18%-bol 20%
lesz.
Ez nem lehet olyan irrealis a fenti 24%-os durva becsles alapjan.

Osszefoglalva tehat nem latom megdontve a hipotezisemet, hogy egy
dizelmotor 40-45% hatasfokot tudjon tanktol a fotengelyig, egy
benzinmotor meg 30-35%-ot.
Es az also erteket esetleg valami varosi ciklusban is tudhatja, nem csak
a
nevleges teljesitmenyenel.


Udv,
marky
+ - Fogash Alfaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Hat nem sikerult eladatni Fogash Alfajat, pedig mar kimeszeltem a
 >garazst >is.... :-)))) >Gyengek vagytok!...  :-))

Ha sikerulne eladatni rabeszelhetnenk egy XM-re... :-)

Udv!

GERI

Ui: Amugy meg csak Alfa miatt meszelsz garazst?
+ - Magyarazkodunk, magyarazkodunk... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Es a kodkiolvaso megmondja a pontos hibat is (folyamat, alkatresz)? Majd
> pedig felajanlja a lehetseges megoldasokat?

Adott esetben meg ez sem kizart, csak nem kozvetlenul irja ki,
hanem egy tablazatot kell megnezni.

> A kodkiolvaso vegsosoron berendezes, meromuszer, vagy meroeszkoz?

Szerencses esetben egy gemkapocs, vagy nagyon felos emberknek egy
100 ohmos ellenallas, 10 forintert mar deluxe kivitelu kaphato :)

> Mi a kulonbseg a meroeszkoz es a meromuszer kozott?

Errol lehetne hosszan filozofalni, de erdemes visszagondolni, hogy
is indult az egesz. Arrol volt szo, hogy a dolgozo menjen el egy
szervizbe, es 2-3 ezerert olvastassa ki a hibakodokat. Miutan erre
batorkodtam egy egyszerubb modszert javasolni, jott minden az
elektronika tonkreteteletol a tobbmillios muszerekig, de azota
kiderult, hogy egyik sem kifejezetten helytallo. Ez persze nem azt
jelenti, hogy egy elektronikat nem lehet tonkretenni, vagy nem
leteznek tobbmillios muszerek, csak eppen ennel a temanal nem ezek
a kulcsszavak. A hozza nem ertok elrettentesere persze jok, de
mint kiderult, azert akadnak itt egy paran, akik atlatjak a
dolgot.
+ - Hatso biztonsagi ov Ladaba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

Azt szeretnem kerdezni, hogy regi, kereklampas 1200-as Ladaba be
lehet-e szerel(tet)ni hatulra biztonsagi ovet? Ha igen, akkor hogyan?
Erdemes-e sajat kezuleg belefogni vagy inkabb szervizre bizzam a
munkat?

Elore is koszi a segitseget!

udv: Robi
+ - Re: leallitas seregben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy hallottam, foliaba hegesztik az egeszet nehany kilo nedvszivo
>anyaggal együtt, de lehet, hogy ez csak legenda.

nekem volt (erintolegesen) kozom ilyesmihez. igaz ennek 15 eve. akkoriban
rendszeresen voltam orsegben egy loszerraktarban, ahol un. m-zarolt
"teknika" (igy k-val mondta a mernok-ornagy szazadpk.) is volt (akkor meg
tudtam, mit jelent az "m"). ezek kozott voltak "man" teherautok (ha jol
tudom csepel kasztniban man licensz motor), haboru eseten ezekkel kellett
volna elaknasitanunk a jugo hataron 200 km szakaszt. (a teherautok
allapotabol kiindulva ebbol nagy rohoges lett volna.)
naszoval ezek a teherautok nem igazan voltak foliaba hegesztve, csak alltak
kint a szabadban, elvileg naponta egyszer be kellett inditani oket.
idonkent termeszetesen meghajtottuk oket, nemelyikrol csak utana derult ki,
hogy pl. egy csepp olaj sem volt benne. ugy osszessegeben eleg lehangolo
allapotban voltak. lehet, hogy ertekesebb keszulekeket (pl. tartalek
parancsnoki uaz) lefoliaztak, de ezeket nem.

robi
+ - re Opel 1.0 funyiromotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia djtiszy!

Nem masztal a lelkivilagomba, azert ennyire nem fontos a dolog, de nem
szeretem, ha az 1.0-as motort hasznalhatatlannak allitjak be.


CORSA:
"A mechanikaval nincs gond. Benzinesben keruljuk a haromhengeres 1.0 12V
motort, mert  kiegyensulyozatlan es nagyon zajos."

Ezt mind alairom, zajos, plane a gyari Firestone gumikkal. Alapjaraton is
raz, ez a harom henger atka. Ellenben a valtoja jo, a motor a B Corsat
szepen viszi, az orszaguton sincs gond 1-2 szemellyel, a forgalom ritmusa
konnyen tarthato, elozni is szepen lehet vele, nincs szukseg a 120-as
Skodamban megszokott fel oraval elotte padlogazzal megkezdett es 10 percig
tarto horrorjatekra. Habar hengerenkenti 4 szelepes, es 4000-nel erezhetoen
megno az ereje, azert nem porgetem agyon, leven 2500-3500 kozott szoktam
hajtani. Speciel nekem tetszik a varosi 6 literes fogyasztas, a Samara 9-10
literjehez kepest oriasi elorelepes.
A varosi forgalomban kivaloan megfelel, szinte csak ott hasznalom.
Orszagutra ritkan viszem, ott viszont 100-110 korul szeret menni, ez otosben
3000-3500-as fordulatszamot jelent, itt van a nyomatekmaximuma. Az, hogy "a
varoskozpontokbol kierve mar minden orszaguti barangolast lehetetlenne
tesz", egyszeruen hazugsag.
Nem allitom, hogy ez minden idok legjobb motorja, de nem hasznalhatatlan.
Nana, hogy az egy hengerrel nagyobb testvere erosebb es jobb, de ez
termeszetes. Aki tudja, termeszetesen inkabb azt vegye, mert sokkal jobb, de
a kis haromhengeres se rossz. Erdekes hangon kerreg - vittem mar szervizbe,
hogy hallgassak meg, milyen a hangja, de ez a gyari -, alapjaraton raz, de
szepen megy, jo a valto, jol porog, keveset fogyaszt. C Corsaban meg nem
probaltam, de a B-ben  - kompromisszumokkal -, de jol hasznalhato. Ellenben
3-4 felnott eseten mar tenyleg gyenge a motor, meg sik terepen is megerezni.
1-2 szemellyel a Mecsekben elmegy 4-esben, nehany helytol eltekintve, ahova
csak 3-ban maszik fel.

udv: yerico
+ - elado Fenner radiosmagno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok!

Elado egy alig hasznalt, majusban vasarolt Fenner AF 063B 
radiosmagno. Eredeti ara Media Marktban 8 ezer volt, iranyar 
legyen 5ezer, szamla termeszetesen van.

-Almos-
-----
icq# : 94439104
+ - Suzi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

>Elso ulesen meg csak-csak autoban erzi magat az ember, de
>hatul.... Komolyan mondom en csak alltam es neztem ki a fejembol vagy fel
>oran at...

Van olyan valtozat is, amiben meg csak fejtarto pup sincs hatul a tamlakon.
Azert hivom pupnak mert egy szivacsos kituremkedes. De csak segit eltorni a
csigolyakat adott esetben.
Tehat van olyan valtozat amiben ez sincs. Csak egy sima hatlap. Es
felkonyokolhetsz a kalaptartora.
Ha pedig frontalisan utkozol, a hatad kozepenel kettetorsz. A felso reszed
egybol pottyan is a csomagtartoba.
Eszmeletlen a hely-kihasznaltsag ezekben a kocsikban....

Bocsanat a morbiditasert, de azt hiszem ez nem semmi.

Amugy mi igaz abbol a hirbol, hogy a Subaru egyik kisautojat esztergomban
fogjak osszeszerelni? Valamint abbol, hogy az Ignis ugyanazt az
osszkerekhajtast kapja majd meg?

Teeby
+ - Auto vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Smidi!

A kerdes alapjaban veve szvsz helytelen. Mert mindenki mast venne.
Az erzelmi kotodes es a tapasztalatok miatt is.

Azert en ugy gondolom, hogy ha mar 1 mill. felett vasarolsz barmi is az
igenyed, keves kilometerrel es lehetoleg minel fiatalabbat.
Utana pedig a komfort.

Suzukis tapasztalataim vannak.
Az altalad irt osszegbol mar lehet kapni jol felszerelt 1.3-asat 3 eveset
is. Ha nincs benne sok kilometer es meg nem is fogsz kulonosebben sokat
beletenni, akkor koltened nem sokat kell ra. Alketreszigeny szinte alig.
Csak a kotelezo (olajszuro, levegoszuro, olaj, izzok, fekbetetek stb.).
Viszont ebben az esetben a komfortot illetoen ne legyenek nagyok az
elvarasaid. Kemenyebb belsoter, gyengebb futomu, kisse spartai megoldasok.
De ezt majd meglatod, ha osszehasonlitod mas kocsikkal.
Torni sem szabad. A legutobbi modositasok ota meg nem nagyon van
utangyartott alkatresz. Sarvedo 12.000, index 6-7.000, motorhazteto 25.000,
lokharito szinten olyan 10.000 korul, lampatestek sem olcsok.
Ettol fuggetlenul megbizhato es igenytelen. Csak etetni meg mosdatni kell.
Eladni is jol lehet ha jo allapotban marad.

Astraval kapcsolatban nincs kulonosebb tapasztalatom. Alkatreszben nincs
elszallva annyit tudok.

Teeby

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS