Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1674
Copyright (C) HIX
2002-12-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re. Nagy banatom van :-( (mind)  44 sor     (cikkei)
2 Re. Vaszonteto (mind)  32 sor     (cikkei)
3 furcsa tablak (mind)  15 sor     (cikkei)
4 RE: kerekcsavar (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Segitseg (mind)  26 sor     (cikkei)
6 egyedi autok - csak ugy irogatok (mind)  94 sor     (cikkei)
7 A mesebeli hasznaltauto: Lada 1300 (mind)  35 sor     (cikkei)
8 BX (mind)  17 sor     (cikkei)
9 Re: auto valaszok (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Re: Se kep, se hang... (mind)  5 sor     (cikkei)

+ - Re. Nagy banatom van :-( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Peter.

>Tegnap este elgazoltam egy vaddisznot.

oszinte reszvetem :-( En is ateltem hasonlot egy ozzel kapcsolatban. Tudom,
hogy mennyi az utanjaras.

>. BE lampa, BE helyzetjelzo-
>iranyjelzo la,pa, BE sarvedo, gephazteto, BE ajto, huto... ez a gyorsfel-
>meres eredmenye, es alabujni meg nem mertem :-(

Eleg nagy karod van :-( Ha a bolcso nem serult azaz nem maszott el erdemes
javitani szerintem. Ha kell valami utangyartott lemezek teren segithetek +
lampa stb.

>Az egy masik mise, hogy a vadasztarsasag kepviseloje azt mondta,
>nem fizetnek karteritest, (nincs is erre biztositasuk) mert ki van teve a
>vadveszely tabla. :-(

Olyan nincs kotelesek neked kifizetni a karodat !!! Hatabla van es alatta
kiegeszito tabla korlatozo sebessegmegjelolessel, te viszont abban a
sebessegtartomanyban kozlekedtel akkor kutya kotelesseguk kifizetni avagy
igazolni azt a tenyt, hogy valoban annal a vadasztarsasagi teruleten tortent
a karesemeny. Ezt neked kell kiverni beloluk !!!! En ket honapig jartam anno
a vadasztarsasag nyakara, mig meguntak kiallitva az iratot melyben
elismertek bizonyithatoan, hogy az o vadjuk okozta kocsimban a seruleseket.
Ezert kerlek teged, hogy el ne tavolisd semmi esetre sem a karosszerian
fennmarado VD sortet szorzetet, mert csak ezzel tudod kesobbiekben
bizonyitani a tenyallast !!!

Udv: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Re. Vaszonteto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Zsolt.

>Fiat nouva 500 (1959)

Micsodaaa :-) Ilyen kincs van a birtokodban ? Gondolom farmotoros a kicsike.
Keblemre tesokam ;-) Az autod tobbet er a szememben mint a mostani
agyonelektronizalt 250 Le - s gepcsodak.

>Sziasztok! Jon a ho, vaszonteto kopik szakad.Tudja valaki mivel lehet
>kezelni?
>Hogyan lehet vedeni?

Tul keson kerdezted :-( Nyakunkon a hideg + a ho. Tippem van csak.
Campingszinten van egy satorimpregnalo anyag. Szivacsra kell atitatni, majd
a vaszon feluletet alaposan atkenni. Ez a szalakat egy kicsit puhitja es egy
vedoreteget kepezve megakadalyozza, hogy ne azzon at a vaszon. Vagy
valamilyen viaszos anyag ami lepergeti a nedvesseget.

Udv: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - furcsa tablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ujabban (legalabbis nekem) latok az autopalyan szamomra ismeretlen
>"tablakat" vagy "jelzooszlopokat" (azert az idezojel, mert fogalmam sincs
>hova soroljam). piros-feher csikos (vekony) oszlopon piros balra/le vagy
>balra/fel mutato nyil (kb 20cm). eleg surun latni, de nem tudtam semmi
>rendszert felfedezni a felallitasukban, kiveve, hogy (menetiranyban)
>eloszor a balra/fel, majd kb.(50-300m tavolsagra) a masik lathato. a
>tavolsag sem allando. tudja valaki, mit jeleznek ezek?

Ezt az egyik kollegam megfejtette! (Legalabbis azt hisszuk.)Ezek a tablak
a hotoloknak szolnak. A felfele mutato azt jelenti hogy az ut mellett padka
kezdodik, a lefele mutato pedig a padka veget jelzi.


Udv,
      Zotya
+ - RE: kerekcsavar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>szervizben a 16 csavart, meg is hoztak, es az aposom ment el ertuk...
>>1500Ft volt darabja (16*1500Ft...), igaz olyan dobozkaban volt mintha
>>minimum aranybol lenne...

>Szerintetitek itt nincs valami atveres?

Nem biztos. Egy zsiguli tocsavargarnitura se sokkal olcsobb.

Udv. Pali
+ - Segitseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kicsit valsagban vagyok, ezert fordulok hozzatok autovasarlas ugyben.
Adott kb. 400.000 Ft onero. Max. 1.000.000 Ft-t vennek fel hitelre. Igy jonne o
ssze az az 1400.000 Ft, amibol autot szeretnek venni. 
Hasznalat: Altalaban varosban, de hetvegenkent gyakran megyek videkre 200km. Sz
empontjaim: megbizhato, keveset fogyasszon, és menjem ha kell. Az eddigi eselye
sek az Opel Astra 1,4GL, Opel Corsa, Fiat Punto 55s, Suzuki Swift 1,3GLX.
Nem tudok donteni, pedig mar minden adatom megvan roluk, nemi hianyossagaim tal
an Astra fogyasztas teren van. Az eddigi szamitasok szerint a Swift lenne a leg
jobb, mert 1,4 M Ft-ért ebben kapom a legfiatalabbat, legkevesebb km-t futottat
, extrasabbat. Bar a kasznitol nem vagyok eltelve, de legalabb konnyu, es gyors
. Image 0, de nem akarok sznob lenni.
Segitsetek, mert minden hasznos tapasztalat nagy hasznomra lenne. 
Mit javasoltok?
Ebben az arban az alabbi evjaratok vannak:
Astra 96-98 talán 99-es , de az mar sok km-rel
Corsa 97-98
Punto 96-98
Swift 99-2001
Ezeknek kb. mennyi a Cascoja, ha 22 eves vagyok?
A napokban egy biztositot is felkeresek, ha valaki ebben is ajanlana tutit, kos
zonettel veszem.

Koszonom!
 -ra irjon, aki segitene
+ - egyedi autok - csak ugy irogatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Miota irogattok a listan a kek LED-ekrol, azota kezdem 

Szombaton Becsben voltam bevasarolni (persze kabat nelkul, 
mert otthon 8 fok volt, aztan Becsben 0 es havazott, de ez 
nem autos tema, viszont a torkom erzi...). Hazafele bekesen 
autozunk, egyszerre csak hatalmas orditas, a baratnom 
majdnem elkapta a kormanyt. Megint orditas, nem 
hallucinalunk. Pirosat kapunk, kiszallok: mogottunk egy kek 
LEDes, neonos Golf 3 beepitett MEGAFONNAL. Es a vidam kedvu 
(sponzored by ??) fiatalok neha rakapcsoljak a radiot, neha 
csak ugy beleuvoltenek eneklest imitalva. Igy leirva talan 
szaraz tortenet, de atelve picit leesett az allkapcsunk.

Valaki irta, hogy a LED nem gaz, mert egyedive teszi az 
autot. Erre csak azt tudom mondani, hogy a csorepedeses, 
100 liter buzos folyadekkal leontott Trabi is egyedi, 
raadasul nehezen utanozhato. Ez a 
mindenautokorulottemegyforma szimptoma mar evtizedek ota 
letezik, mikor 3-4 fajta autot lehetett kapni 3-4 szinben. 
Emlekeztek a fosbarna Skoda 120 hullamra? Az utcankban 9 
darab volt (30 haz). Most a helyzet sokkal jobb, csak az
emberek valtoztak meg es nem az elonyukre. Regen is megvolt 
az igyekezet egyedive tenni az autot, de foleg arrol volt 
szo, hogy az auto ugy at legyen szabva, hogy a gazdinak 
megfeleljen. Kozepkonzolok, fordulatszammerok vandoroltak 
fel s ala, ventilatorok lette egyenesen az akkura kotve, 
kodlampak kerultek fel, kormanyok lettek betekerve 
mindenfele borre hasonlito anyaggal, esetleg szorrel. Ez 
volt a bologato kutyak korszaka. Aztan hatalmas divatba 
jott a monogram kiragasztasa, meg a fenyvisszaveros Skoda, 
Lada feliratok. Am az izlestelensegnek hatara volt. 
Valahogy senki nem lepte tul a barkacsoljunk mozgalomban
a sajat arnyekat, es valahogy jobban figyeltek arra, hogy
rendben legyen az auto. Most a helyzet katasztrofalis. A 
legtobb fiatalnak arra kell az auto, hogy ne kelljen hotelt 
fizetni, megis megkefelhesse Icukat. Es az auto ugy is nez 
ki. A LEDen es a neoncsovon kivul csak az ulesdontes 
mukodik rendesen. A feket eskudozik, hogy vizsgara rendbe 
hozza, de a nagycsocsu szoke a szomszed utcabol a mely 
kipufogora bukik, igy valami bontott Remus kell inkabb. A 
vizsgara meg ott a fater ismerose, majd atmegy valahogy. 
Philips izzo is kene, mert az tiszta xenon. Igaz, hogy 
csalen all es picit vakit, nem kell belenezni es kesz. Huz 
a kormany? Van nekem erom, megtartom. Amugy is 2000 W-ot 
Hifit kell vennem, mert a Zsanieknak nincs csengo, igy 
messzirol meghallja, ha jovok. Raadasul multifunkcios, 
elnyomja a nyogest is, ha arra kerulne sor. Raadasul 
kiralyul nez ki a bar elott a sok (szurkeimportos) Golf meg 
apuka Fabiaja a kek neonnal alulvilagitva, tudod, a Fast 
and the Furiousban is ilyen volt. Nitrom meg nincs, de ha 
lesz allasom, veszek azt is. 
A masik oldalon azok allnak, akiket a tarsadalom az utolso 
15 evben egy kategoriaval hatrebb sorolt. Vagy sosem voltak 
elobbre, csak eppen most higultak par diplomassal. Ha volt 
autojuk valamikor, szerettek, dedelgettek, apolgattak. Ok 
voltak az igazi tuningmesterek. Mostanra nem erdekli oket 
semmi. Nincs penzuk ablakmoso folyadekot venni, vagy nem is 
akarnak. Csillagaszati aru a teli gumi, ket ev alatt sem 
sporolnanak ra ossze eleg penzt. Pedig utazni kell. Munka 
utan. Elokerul a feltett csaladi auto, aki kitaszitottnak 
erzi magat, regota csak benzint kap, mast nem. Ha soha nem 
volt autojuk, megveszik mas levetett roncsat, altalaban 60-
80000-ert jutnak autohoz. Amig megy, addig megy. Reggel 
beimadkozas. A Skodri szivdobogassal, de beroffen. Dusito 
maximumra, Skodra fustfelhobe burkolozva szegyenli a slick 
gumikat, de legalabb annyi orome van, hogy nem tapossak ki 
a lelket. Beszallnak mind az 5-en. 5 pufajka. Nem fu:t a 
Skodri mar jo regota. Begasztottuk azt a franya csovet, de 
hat ujra kilyukad. Az uj meg a gazdagoknak van. Tudod fiam, 
manapsag, mikor nem eleg egy otszazas a napi bagora meg 
pofa sorre... Ilyen vilag ez! Tankolassal nincs gond, hat 
es felet eszik, 5 fele osztjuk meg mindig olcsobb, mint a 
vonat vagy a busz. Teli gumi? Az meg minek? 70-tol 
gyorsabban nem jarunk soha, elmegy ez a gep tuzon vizen at. 

Szimpla autos, akinek az auto a mindene mar nagyon ritka. 
Nagyon polarizalodnak az autosok, meg jobban, mint maga a 
tarsadalom. Es mindez kemeny irigyseget, sokszor 
gyuloletet, a masik oldalon lenezest kelt. Deformalodott az 
egesz autos vilag. A 17 evesen csaladik okok miatt ido 
elott jogositvanyt szerzo csemete, aki 18-ra uj autot kap 
szulinapjara, mikor fogja megerteni, hogy a tanito is 
ember, meg akkor is, ha 26 ev sporolas utan sincs meg uj 
autoja? Az egesz eleteben gurcolo ketkezi munkas mikor 
fogja megerteni, hogy a szomszed suhanc 2 eves fizetesbol 
legalisan vett uj BMW-t? 

Na mindegy, ezt en ugysem oldom meg soha. De ki kellett 
magambol irni. 30 evvel korabban kellett volna szuletnem. 
Vagy kesobb. 

Cs.
+ - A mesebeli hasznaltauto: Lada 1300 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Utolert engem is az : "Olcso autot venne kedves
holgyismerosom, 200 Eft-ig." kezdetu helyzet:))

Kimentem egy kereskedesbe es korbeneztem. Azt hiszem,
nagy mazlim volt, mert szinte elsore ratalaltam a mesebeli
Ladara, amit csak a nagyapu hasznalt, es garazsban toltotte
elete utobbi 11 evet. Mindossze 36 EKm-et futott es meg
a MERKUR-os szamla es a kezelesi kezikonyv is benne van!
Az auto egyetlen hibaja egy rozsdafolt, amit  a motorhazteto
mellett van. A kasztni mas reszein meg az alvazvedo csillog!!

A menetproba is abszolult meggyozo volt, igaz hogy nagy
hideg miatt bikazni kellet. Alig par perc alatt kellemes meleg
volt bent, es allitom hogy a motor szebben jar (hidegen meg
plane) mint  a szuleim vadiuj Wagon R+ 1.3-asa!
Nekem kulon elmeny volt a hatsokerekhajtas, ami mar az 1.3
-as motorral is kellemes elmenyt produkalt.

Az autot 350 Eft- re tartjak, de az akksi miatt es a fenyezesre
maris kaptam 30 Eft engedmenyt!! Igaz hogy meg igy is dragabb
a cel-arnal, de nem hiszem hogy az autot egy lapon lehetne
emliteni mas, tobbet futott modelekkel. A motor es a motorter
peldaul meg femtiszta.
Kerem, akinek van tapasztalata a modellel, fentartassal az
irjon rola.

Elore is koszonettel,

Tamas

---
   Mitsubishi 3000GT-VR4
---
+ - BX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Seg=EDtseget szeretnek kerni toletek, mert egy par napja a jobb
> elso=20 kereknel csopog az olaj. A fek vagy a telo a ludas a
> szivargas miatt. Keresem a kovetkezo lenne:

Valoszinuleg egyik sem, egy U alakra hajtott dupla visszafolyocso
szokott ott megrepedni...

> Ha valaki tud megbizhato szerelot aki megnezne az kerem dobjon egy=20
> levelet.

Sopronban, vagy Zahonyban? :))

Megnezeshez nem kell szerelo, kapd le a kereket, es fogod latni a
csovet. Ha magad butykolod, akkor hazilag is megoldhato, csak a
bilincs felrakasahoz kell egy kis ugyesseg; ha szerelohoz hordod,
akkor meg tudja csinalni, semmi rendkivuli Citroenes trukk nincs
benne.
+ - Re: auto valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1673-ban irta :

>Megoldas: gyogyszertarban venni egy uveg glicerint
>bar egy kicsit nehez felhordani, mert
>egyaltalan nem nedvesit.
Oreg gumis tanacsolta: glicerint vizzel higitva kell hasznalni. Fele, fele
aranyban. Igy bosegesen kenheted.  Mindenre jo, ami gumi, vagy muanyag.
Sanyi
mailto: 
+ - Re: Se kep, se hang... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Ha ennyire gazos a dolog bikazas soran is, en megnezetnem
az inditomotort, es a kabeleit egy autovillanyasszal.
Lehet hogy par ezresert csodakat tudnak majd muvelni.
Udv: Tibor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS