Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2007
Copyright (C) HIX
2003-11-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Hyundai Accent k?zik?nyv (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Re: Kofelverodes 2. (mind)  32 sor     (cikkei)
3 Ke'rde's (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Meghivo a NOHAB-GM Alapitvany unnepsegere (mind)  7 sor     (cikkei)
5 Szelvedo (mind)  56 sor     (cikkei)
6 Koszonet : kavicsfelverodes (mind)  22 sor     (cikkei)
7 re: Kofelverodes 2. (mind)  11 sor     (cikkei)
8 re: re: Kofelverodes javitasa + szelvedoragasztas (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Gyorsabb feklampa (mind)  13 sor     (cikkei)
10 RE: *** HIX AUTO *** #2006 (mind)  14 sor     (cikkei)
11 gumi konzervalas (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Volvo, koszonet meg ajandek (mind)  20 sor     (cikkei)
13 nekem tetszik... (mind)  8 sor     (cikkei)
14 re: Re: Kofelverodes javitasa + szelvedoragasztas (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Re: Hyundai Accent k?zik?nyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> ?dv mindenkinek!
> Hyundai Accent 1.3i, 1998-as ?vj?rat? aut?hoz keresek magyar nyelvű ( es
et
> leg angol )k?zik?nyvet. Ha valakinek ilyen t?pus? aut?ja van, vagy ismer olya
t 
> akinek ilyen van, k?rem ?rjon. 
> Előre is k?sz?n?m.
> zuby

ez itt a reklam helye ;-)
a polus centerben van egy kis konyvesbolt, ahol mindenfele autohoz
lehet vagy magyar, vagy angol, nemet kezikonyvet kapni. eddig egyedul
az 1.2-es bravohoz nem tudtam ott szerezni. megnezzem neked? ott jarok
el minden nap.
homer
+ - Re: Kofelverodes 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> De saccolva az arrak osszessegeben csak az anyagot illetoen tobb mint 3.000
> HUF.
> Egy 5.000 Forintos javitason meg nincs is jelentosebb haszon.
> Ha innen vizsgalod akkor 3 javitas aran mar tenyleg adnak egy uj szelvedot.
> 1, max. 2 ora munkaval altalaban beragasztjak. Tehat szelvedo + 2 ora
> munkadij + hasznalt anyagok. A rakerulo pluszokkal igy azert no a koltseg.
> Ragasztokeszlet besz. Ara 3-7.000 forint kornyeken plusz min. 3500+Afa/ora.
> De ha ugyesen csinaljak meg mindig tobbet er mint egy javitott szelvedo.
> Persze kinek a pap kinek a paplan...

csinalok reklamot ;-) jelzem nincs kozom a ceghez.

fiatbravo-s topikban erdeklodtek szelvedo utan. en minden nap a
szallas utcaban jarok el egy autouveg ceg elott, beugrottam megkerdeni
mit kostal egy btravo elso szelvedo:
30e a nyugati szines uveg, 9e a munkadij, 3.2e a keret hozza. reggel
viszed az autot, este mehetsz erte, annyit kell min. kotnie.


> Amugy jelzem a sokak altallenezett Suzukival kozlekedes kozben sokszor
> kaptam kavicsot (napi effektive 8 ora, evi 40.000 Km) egyszer sem serult a
> szelvedo. Furcsalltam is. Igaz az auto mar volt elotte karambolos es nem is
> a szelvedo viselte kulonosebben a terheleseket. (padkara allaskor feszult
> mindenhol ropogott nyekergett)

92-es evjaratu tipot hajtottam vagy 110e km-t, es azon eleg sok
serules keletkezett az elso szelvedon. viszont a mostani puntoii-esre
is pattant mar fel tobbszor is kavics, es egyik sem latszik, ugyan ez
van a p406-osommal is. szal lehet mostansag jobbak az uvegek ebbol a
szempontbol?
homer
+ - Ke'rde's (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Segitsegeteket szeretnem kerni, mert jaratlan vagyok e teren. Elado
sorba kerult a kocsim. Meghirdettem ujsagban es az interneten tobb
helyen is. Szorolapokat keszitettem es idosebb autok szelvedoire
jartamban-keltemben felteszem, hirdeto tablakra ragasztom. Ennek
ellenere, nem erdeklodott meg senki, mondhatnam a kutyanak sem kell!
:-((  Pedig nagyon jo kis kocsi, en legalabbis szerettem.
Megprobalnam meg kivinni autopiacra, de nem vagyok tisztaban azzal sem,
hogy Budapesten /azon belul is Pesten/, hol es mikor van piac, ahova
erdemes kimennem, mennyibe kerul illetve kell-e fizetni a helyert?
Mivel no" vagyok, azt mar kigondoltam, megkerem majd a batyamat -bar o"
sem szakerto ebben a temaban-, kiserjen el.
Vannak valamilyen praktikak, amivel konnyebben tuladhatnek az automon?
Esetleg buktatok, amikkel nem art tisztaban lennem?
Elore is koszonom a segitsegeteket!
Gyorgyi
u.i.: Az eladasra varo kocsi adatai, hatha itt lenne ra erdeklodo:
SKODA Favorit 136L, 1289 cm3, gyartasi ev: 1990. nov., forgalmi: 2004.
jul., 106000 km. Koranak megfelelo karosszeria es muszaki allapotban.
+ - Meghivo a NOHAB-GM Alapitvany unnepsegere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Errol jut eszembe:
En fel vagyok iratkozva a forszazs listara is, ott szerveznek repulos
programokat. Iden meg 2 eloadas lesz - belepes ingyenes - repulos
temakban, es lehet, hogy osszejon egy ferihegyi latogatas is december
20 -ra. Ez 1.000 Ft korul lenne. Ha valakit erdekel, akkor maganban
keressen, mert meg nem biztos a dolog, illetve le kell adni a szemelyi
adatokat a belepeshez (es nem nekem, engem viszont kevesbe erdekel).
+ - Szelvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Amit me'g tudni illik! Nem csak ragasztott szelvedo van! Jelen vita 
>targyat kepezo BMW E-30-as szelvedoje is gumis, tehat nincs a 
>karosszeriahoz ragasztva!!!!!! Ennel fogva cserejenek koltsege, es
ideje 
>toredeke a ragasztottenak.

Igen igen. Ez igy van. Ott csak kimondottan karosszerialakatos orabert
kell fizetni altalaban. Mert a gumit sem kell cserelni, ha nem serult.

>ugrott a srac. Az uveg teljesen kiegyenesedett, de nem tort el!)
Viszont 
>az uveg, termeszetenel fogva, az utest nagyon rosszul turi, foleg
eles, 
>hegyes targy eseteben.

Bizony, mert a hegyes eles targyak pontszeru igenybevetelt jelentenek
a feluleten. Viszont a nem feluletre, hanem keresztmetszetre hato
statikus igenybevetelt tenyleg jol kell turnie. Es nem szabad
repedeznie tole.

>Hali!
>Ezt nem ertem.
>KI
>>Altalaban a legzsakos autoknal 4 ora a gyangabb tipusu ragacsoknal,
>>a jobbaknal 2. Ennek mindig fele a legzsak nelkuli autoknal.
>>A teljes atkotesi ido pedig tobbsegeben 48

Vannak gyorsabb es lassabb szaradasi ideju ragasztok. Olyan kotest,
amivel a gepjarmu mar mozgo allapotba hozhato (ezt hivjak talan
faze'kido"nek) mar 2 vagy akar 4 oran belul eleri a ragasztoanyag. Ez
azt jelenti, hogy a karosszeria-szelvedo kapcsolatban fellepo
terhelesek mar nem befolyasoljak a szelvedo helyzetet, es a
beragasztas poziciojat sem valtoztatjak meg.
Legzsakkal szerelt es legzsak nelkul szerelt autoknal kulonbseg van
ezt az idot illetoen. Hogy miert azt most pontosan en sem tudom,
hulyeseget meg nem akarok mondani. De utana fogok jarni es megirom.

>Azert kis kulonbseg biztosan van: nem hinnem hogy minden muhely
minden 
>(javitott) tipushoz felkeszitett ragaszto robottal rendelkezne.
Inkabb 
>semmi robottal es kezzel illesztik/ragasztjak :)

Az eljaras technologiat illeto resze viszont gyanitom ugyanaz.
Gondolok itt a hasznalt anyagokra, a felhordasi mennyisegre
(ragasztoanyag mennyisege), felhordas minosegere (ragasztoanyag
kinyomas utani profilja, merete), a segedanyagokra stb..

Abban viszont igazad van, hogy robotizalva pontosabb es precizebb.
Mindenesetre ismerek itt gyorben 2 szelvedojavitot is, akik szvsz
nagyon jo minosegu munkat vegeznek. Amit az elvegzett munkaik utan
keletkezo hibak, selejtek mennyisege is bizonyit.

Teeby
+ - Koszonet : kavicsfelverodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok !

Latom egeszen elo vitat nyitottam ezzel a temaval, koszonom 
mindenkinek az otleteket, a weboldalon vegigneztem a lehetosegeket 
a javittatassal kapcsolatban.
A dilemmam mar csak az, hogy a harom csillag alaku repedest (1 kulon, 
ketto egymashoz kozel) javittassam-e, mert a legolcsobb ragaccsal is 
3*3000Ft, vagy ugy ahogy van gumikeretbol ki a szelvedo (mint ahogy 
Triznyak helyesen megallapitotta, hogy az E30-nak gumikeretes a 
szelvedoje), bontobol szelvedo (10-11eFt) + szereles = max 13 e Ft. 
Vagy hagyjam igy a fenebe, a kettos csillag a kozepkonzol folott van, 
tehat a latoter jobb oldalso peremen, es majd a kovetkezo muszaki 
vizsga elott nyuljak hozza, hatha addig beszerzek meg 1-2 kavicsot.

Mindenesetre orom volt latni az otletborzet, ami kialakult. :-)

Udv,

Gabor

PS.: az akksit egy kollegam maszek uzleteben 3 perc alatt kicsereltuk, a 
regit leadtam.
+ - re: Kofelverodes 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!
>  A kozepes minosegu ragaszto nem tudom pontosan mit takar. Tudomasom
>  szerint egyfele specifikacio letezik. Azon belul lehetnek silanyabb
>  tulajdonsaguak. De ertelmes ember olyat nem hasznal.
-------
A  kofelverodes.hu-n olvashato arjegyzekben szerepel: osztalyon feluli, 
I.osztalyu, II.osztalyu ragaszto.
Szamomra ebbol az I.osztalyu a kozepes minoseg. Hogy a valosagban van-e 
kozottuk kulonbseg azt nem tudom.

Udv,   Triznyak
+ - re: re: Kofelverodes javitasa + szelvedoragasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ezt nem ertem.
>  KI
> > Altalaban a legzsakos autoknal 4 ora a gyangabb tipusu ragacsoknal,
> > a jobbaknal 2. Ennek mindig fele a legzsak nelkuli autoknal. A
> > teljes atkotesi ido pedig tobbsegeben 48
-------
Ezzel bizony nem vagy egyedul.
Mi a kulonbseg oka?

Udv,  Triznyak
+ - Gyorsabb feklampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Valamikor 5-10 eve hallottam olyan szerkezetrol, ami
felkapcsolja a feklampat, ha a vezeto gyorsan lep le a
gazrol. Szoval meg azelott kigyullad a feklampa, hogy a
fekre taposna.
Letezik ez meg? Tapasztalatok vannak?
A feklampakapcsolohoz kepest hogy kotik? Az eredeti funkcio
akkor is mukodik, ha bedoglik a keszulek?

Koszonettel

k_tibor
+ - RE: *** HIX AUTO *** #2006 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

<gonosz>
lehet, hogy az auto tudat alatt ezzel akarta kompenzalni az altala
nyujtott "vezetesi elmenyt" ;-)
</gonosz>

G. (D)

-----Original Message-----

Amugy jelzem a sokak altallenezett Suzukival kozlekedes kozben sokszor
kaptam kavicsot (napi effektive 8 ora, evi 40.000 Km) egyszer sem serult
a szelvedo.
+ - gumi konzervalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki!

Tudom, hogy mar volt tema, kerestem is, de nem talalom...

Leszedtem a nyari gumiabroncsaimat (pontosabban kerekeimet, mert felnin
van). +5..15 C-fokos, igen szaraz helyisegben fogom tarolni, egymason,
fektetve.
Hogyan lehet a leheto legjobban megovni az allagat? Nem kellene bekenni
valamivel? Mar most olyan nagyon vilagos szurkek... Mivel lehet tartositani?

Irjatok meg, mit kell tenni vele!

Koszi!


-- 
Laci

+ - Volvo, koszonet meg ajandek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


jo lenne tudni, miert marad ki idonkent 3-4 szam, szerencsere Frigyes 
atkuldte nekem az 1998-astol. Koszonet erte, es a neki jutalombol 
kuldott linket veletek is megosztom: 
http://www.gyorsulas.hu/magazin/autok/volga_v12_coupe/

Kopszonom a gombfejes temaban a valaszokat a többieknek is, 
felhivtam az egyik muhelyt ahol utananeznek es meg hatha Triznyak is 
tud intezni valamit.

Kerdeztem, hogy nincs-e valakinek tapasztalata V40-es Volvoval. Azota 
eldolt, hogy V40 benzines 1.8 vagy 2.0 lesz, ha lesz. Ismeri valaki 
ezeket a tipusokat?

Fallal szemben parkoljatok (na miert?). Modroczkynak udvozlet. nme1-
tol bocs a cimeket kevertem ossze.

avi
+ - nekem tetszik... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok megest,


ehhez mit szoltok:

http://www.moto-build.com/gallery6.html

avi
+ - re: Re: Kofelverodes javitasa + szelvedoragasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

csak leirom a sajat tapasztalataimat:

az iden haromszor voltam szelvedot javittatni, osszesen 4 serulest. ebbol
az egyik eleg komoly volt, reggel megkaptam a kovet, delre 40 centis
repedes (szeletol kozepe fele). a javitast minden alkalommal egy aruhazi
parkoloban uzemelo maszek vegezte, eddig teljesen elegedett vagyok a
munkajaval, a javitasok helyei latszanak, de nem zavaroak (mind vezeto
latotereben).
namarmost ez a tag azzal biztatott, hogy kockazatos a szelvedocsere, mert
vagy nem tisztitjak ki rendesen a regi ragaszto maradeket, es akkor beazik,
vagy nem sikerul egyenletesen ranyomni az uveget a helyere, ekkor
feszultseg keletkezik es elreped (ez utobbi a rosszabb - mondta -, mert ha
ezzel visszamegyek, nem tudom ervenyesiteni a garanciat, mert rafogjak,
hogy ez is kofelverodes miatt repedt el). allitasa szerint van olyan
ugyfele, aki tobbet koltott eddig javitasra, mint amennyibe egy csere
kerult volna. elmeselte, hogy neki betortek a hatso szelvedot (suzuki), az
uj uveget haromszor csereltette garanciaban, elso alkalommal egyszeruen
kiesett, utana ketszer beazott (harmadszorra is beazott, de akkor eladta az
autot).
egyebkent a javitas darabja 3e+afa egyszeru serulesnel, a repedes 7e+afa
volt. nem hasznalt semmifele egysegcsomagot, nem cserelt furas utan/elott
furot. a kitagitott es kitisztitott serulesbe szemcseppentovel csoppentett
bele vmi szintelen folyadekot, leragasztotta "cellux-szal", par perc utan
levakarta a ragasztocsikot, letorolgette es kesz, mehettem a kasszahoz.

robi
mg 1.8td

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS