Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1429
Copyright (C) HIX
2002-04-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 B rendszam (mind)  160 sor     (cikkei)
2 Re: *** HIX AUTO *** #1427 (mind)  36 sor     (cikkei)
3 Renault Megane (mind)  31 sor     (cikkei)
4 Stoptabla megallas (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Re: Stoptabla (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - B rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy baratom sztorijat idezem:

>>>
Apro kis mese kovetkezik a ma delelottomrol, ajanlom mindazoknak a
batraknak aki hasonlo rendszam ugybe vagnak, igy lathatjak mire
szamithatnak meg ;)

A "minden-legyen-mar-rendben-az-autoval" elhatarozas lenduletenek
heveben a tegnapi napon ugy dontottem szerzek hatra kis, "B" tipusu
rendszamot, hiszen az milyen szep, odavalo, nem szol a rendorbacsi sem
akkor mar a mostani begyomoszolt miatt, es igy tovabb. Nehany telefon,
zenehallgatas erdeklodes, okmanyiroda kapcsolgatas, aztan mozaik utca
erdeklodes, reggel 6-tol szeretettel varnak.

(1. helyszin: Indulas otthonrol 5:25)
Reggel 5-kor frissen, begyogyult szemmel riadtam fel, gondoltam, ha 6-ra
   odaerek, hamar lerendezodik majd a dolog (Ha-ha-ha :).
Megerkezes mozaik utcai telepre, soromponal kiszallas, portas gyozkodese
hogy ha nem tudok beallni, nem tudom bemutatni az autot, majd portas
sorompot felengedi. Bent teljesen szabalytalan utvonalakon 5 ott parkolo
auto mozgasi lehetoseget elzarva leparkolas, majd ijedt felismerese
annak, hogy egy kisebb meretu falu lakossaga all hordakba verodve egy
epuletnel kekre fagyott vegtagokkal. Erdeklodes a meg tiszta tudattal
rendelkezo egyedektol, majd irany a diszpecser iroda.

(2. helyszin: A diszpecser iroda 6:05)
A bejaratnal a porta mellett talaltam ra erre a helyisegre, ahol mar jo
25 ember allt szedett-vedett sorokban elnyutt arckifejezessel sorsara
hagyatva. Idonkent bejott nehany helyi, befolyasos arc, es "Figyu ma
Laca ba akko ezeket meg csinad ma meg" felkialtassal kisebb paksametakat
   adtak oda az 50-es eveiben jarhato, veteran-diszpecser kulseju
alaknak
aki egyszal egyedul allta az elkeseredett emberek rohamat. Egy fel ora
mulva azonban nem birta tovabb, es a mellekhelyisegre tavozott, igy
aztan az ujonnan erkezo benfentes arcok "Ho van Laca ba?" kerdeseire
csak a szinten beavatott, nagy tudasu, friss informaciokkal rendelkezo
helyi dolgozok "Erookodik" valasza erkezett ugy jo fel oran keresztul.
Laca ba mikor feltunt ujra, sikerult elcsipnem h egyaltalan jo sorba
allok-e, majd osszefuggestelen valasza utan egy masodik, alaposabban
atfogalmazott kerdesemre megnyugtato valaszt adott. Fel ora elteltevel -
apro intermezzo: beavatott os-mozaikos kulsejo ember megjelenik, es
osszecsavart mai nap-ot es blikk-et atnyujt Laca ba-nak, majd
titokzatos, mely pillantas erejeig talalkozik tekintetuk - Laca ba mar
ki is toltott egy "Valaszlap"-nak elkeresztelt lapot a reszemre, majd
kozli melyik utvonalon hova alljak be az autoval. Kerdesemre, hogy a
zoldkartya valamint a muszaki ervenyesseget igazolo matricak hogy es
mikent fognak atkerulni az uj rendszamra, szettarja a kezet.

(3. helyszin: I/0 bejarat a hatso reszen 7:20)
Autoval kiallas, senkit sem akadalyoztam szerencsere, persze 10
percenkent ellenoriztem a diszpecser irodabol nehogy felrobbantsa egy
felduhodott lefagyott vegtagokkal rendelkezo elkeseredett ember, nehany
kanyar, megerkezes az I/0 bejarathoz. Egy ertelmes fiatalembernek
megmutatom a problemat, elmagyarazom neki h a "B" tipusu rendszam pont
jo, hisz nekem, majd elkuld "A Penztar"-hoz h fizessek be 1750 Ft-ot
majd jojjek vissza, forgalmim hagyjam itt, addig o mindent elintez.
Felkeszit, hogy lehet hogy fel orat is kell varnom. Kerdesemre, hogy a
zoldkartya valamint a muszaki ervenyesseget igazolo matricak hogy es
mikent fognak atkerulni az uj rendszamra, szettarja a kezet.

(4. helyszin: "A penztar" 7:40)
Majd szaz ember kilogva a belso terbol a hidegben kekre fagyva all,
mozgas semmi. Kettes penztar 100m-re talalhato, ami zarva van, nehanyan
kozlik hogy onnan jottek at ide mert itt tobben vannak (Ez is zarva
persze). Nehany os-mozaikos azonba ugy veli, Marika biztos kinyitja ezt
nemsokara, a masikba csak 9 korul szokott atmenni. Bent jo hangulat,
kaveznak, megerkeznek paran. Nyitvatartas nincs feltuntetve, legendak
kapnak szarnyra a tomegben efelol, es kozben lassan korvonalazodik a
valasz, hogy ha a dinoszauruszok eljutottak a civilizacio eme
burokratikus szintjere, nehany hasonlo reggel ertheto modon vegzett az
egesz allomannyal. Nehany remenyt vesztett ember megprobalkozik a masik
penztarnal, majd visszaaslattyogva elkeseredetten all be az egyre
hosszabb sor vegere. Egy ember mogottem hozzam szol "Megnezem a masik
penztarat, szolok ha kinyit, vigyazna addig a helyemre"? - beleegyezoen
bolintok. Az ember eltunik a szemunk elol. Soha nem lattuk tobbe. Negyed
kilenckor bent mozgas, a mostanra pedig kizarolag osztonvezerelt tomeg
elvakultan rohan a penztarak fele - vesztukre, mert jegyet kell kerni a
szamitogeptol, igy a sor vegere kerulnek ok is. Az idosebb generacio
tagjai szinten vesztuket lelik a "Valasszon" feliratu monitor elott,
amig hummogesre keszen allukhoz kozelitenek kezukkel addig tucatnyian
nyomjak meg a megfelelo gombokat a gepen. Sikerult megkapnom a "23-as"
sorszamot. A bufeben fel ora varakozas utan, "Mi van Zsocikam mit kersz?
hany cukikaval? Ponyci jol van?" diszkurzusokbol kiokosodva kapok kavet,
   amitol az eletbentartast remelem. Kozben vagany modon az
informacional
felteszek nekik egy egyszeru kerdest,  hogy a zoldkartya valamint a
muszaki ervenyesseget igazolo matricak hogy es mikent fognak atkerulni
az uj rendszamra, mire szinkronban szettarjak a kezuket. A plafonon
rogzitett es nemi egyszeru modositassal millioszor attekinthetobbe
varazsolhato, de amugy elsore kisse kaotikus kijelzon, mely mindenki
tekintetet ellentmondast nem turo alazatot megkovetelve az eg feli
emeli, nemsokara felvillan a "23"-as szam.

(5. helyszin: "A belso penztar" 9:10)
Bejutok a folyosora, a penztarnal kb. 25 ember all sorban. Ez furcsa,
hiszen az en sorszamom vilagit, de rogvest erthetove valik mikor a
pulthoz lepve egy ember eppen a "Boldog karacsonyt, erot egeszseget, azt
szeretnem kerni hogy" - kezdetu udvozlessel probalkozott, sorszam
nelkul. Kijelentesemre, hogy egy jo ideje en is itt varok, es en
kovetkezem, elnezo kohintessel reagal, majd miutan a penztaros kidobta,
megkerdezte tolem, mennyit kell fizetnem. Szerencsere odafigyeltem, es
tudtam hogy 1750 ft-ot, mire kiderul, hogy csak 1075-ot. Rendben -
feleltem - de inkabb fizetek tobbet, csak biztos eleg legyen, nem
szeretnek megegyszer itt allni. Kerdesemre, hogy a zoldkartya valamint a
muszaki ervenyesseget igazolo matricak hogy es mikent fognak atkerulni
az uj rendszamra, szettarja a kezet. Forgalmi elker, ami nincs mert a
I/0 kapunal maradt. Fizetes, sietes vissza I/0 kapuhoz.

(6. helyszin: "I/0 kapu #2" 9:20)
A kapu zarva, se kep, se hang. Kis ablakon bekukucskal, embert
eszrevesz, kopog, ember nem reagal. Kopog hangosan, ember eszrevesz,
megmutatom ablakon keresztul a papirokat, ekkor ismeretlen kultura
kezjeleit hasznalva eltunik egy ajtoban. Fel-ala setalgatas kozben ismet
atfagytam,  autoba beul, fut. Fel ora elteltevel embernek ismet kopog,
mire mar univerzalisabb mozdulatot megertve epulet megkerul hatso ajton
bemegy, ember megkeres. Bent kollega megvar, papirok keres, kitolt,
kollega autot megnezi, monopolhatalmanal elve elso rendszamot ablakba
teteti. Kerdesemre, hogy a zoldkartya valamint a muszaki ervenyesseget
igazolo matricak hogy es mikent fognak atkerulni az uj rendszamra,
szettarja a kezet. Irany az okmanyiroda!

(7. helyszin: utban kifele, 9:40)
Miutan a fekete VW sirocco tulajdonost aki elallta a kifele utat nem
sikerult megtalalni, de negyed ora elteltevel felszabadult nehany hely,
irany az okmanyiroda.

(8. helyszin: Okmanyroda, 10:15)
A mar ismeros, hihetetlen lusta, sokat csevego, kisse molett szoke
kisasszonynal en vagyok az egyetlen varakozo. Nehany fontos telefont
befejez, de amikor a kiskegyed olvasasaba kezdene kozelebb lepek hozza,
igy hajlando foglalkozni velem nehany percig, amig odaad nehany papirt
kitoltesre, majd abban a pillanatban lelep. A papirok kitoltese 1 percet
vett igenybe, holgyet hatul - aki eppen a cora akcios hus-ajanlat -20%
reklamujsagba merulve pihente ki a munka faradalmait - megkeres, szol
hogy minden ok. Holgy ekkor bonusz lehetoseget megragadva ad egy 1500
ft-os csekket, amit fizessek be postan es jojjek vissza.

(9. helyszin: Posta, 10:40)
Postan sor kivar, csekk kitolt mert tokures termeszetesen, csekk
befizet, sima ugy.

(10. helyszin: Okmanyiroda #2 11:00)
Holgy kisse durcas hogy mar vissza is ertem, de 10 p mulva mar
foglalkozik is velem (Egyetlen varakozo vagyok ismet). Holgy
szamitogepet szidja, majd jokat nevetnek baratnojevel akivel ketten
foglalkoznak az autokkal kapcsolatos teendokkel, hogy milyen jo hogy a
baratnoje ma meg senkivel nem foglalkozott es nem csinalt semmit, es az
egeszet a szgepre foghatja milyen okos 5let. A szoke molett
ugyfelszolgalatos elintez nehany privat telefont, ekkor elhatarozom hogy
szuros szemmel addig nezem amig nem intezi el nekem. Ez egy ido utan
szemmel lathatolag zavarba ejti, leteszi a telefont es megprobalkozik a
szgeppel, majd megkapom az okmanyokat... Kerdesemre, hogy a zoldkartya
valamint a muszaki ervenyesseget igazolo matricak hogy es mikent fognak
atkerulni az uj rendszamra, szettarja a kezet.

dH

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1427 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> (este - reggel tökmindegy) és azon veszed észre magad, hogy egy 40-el
> robogó Ifa mögött száguldasz, mert az ÚTBURKOLATI JELEKET!!! nem látod
> előre 100 m-nél tovább. Most nem akarok visszatérni arra a témára, hogy
> hány méter is kell egy előzéshez, de azért azt is kalakuláld bele, hogy
> egy pótos IFA nem épp az átláthatóságáról híres, mármedig ha nem üvegből
> van, akkor csak azt látod amit akkor látsz ha kihúzódsz mellé, namármost
> ha kihúzódtál és nem jön semmi, én pl. nem a középvonalat nézem, hanem a
> leelőzendőt és az esetleg szemben felbukkanót próbálom sas szememmel
> kiszúrni.(Eddig még a repülőorvoson is megfelelt) 


Ez igy annyira ertelmetlen. Marmint a magyarazkodas, meg vita. 
Mindenki megszeg kisebb-nagyobb szabalyokat, mert ..... sok oka lehet. 
De ha lebukik, csak a szabaly megszegesenek tenyet veszi figyelembe 
a rendorseg / birosag. 
En is jartam mar igy, fizettem, es tudomasul vettem, hogy pechem volt. 


> Ja, és ha ekkor amikor
> teljesen mellette vagy a Teherautónak, még az út jobb oldalán elhelyezkedő
> előzni tilos táblát 

Az elozni tilos tabla jobb ES bal oldalon is kint van.... :-)). 

> (amely részben teljesen érthetetlen az adott,
> belátható, kereszteződéstől mentes úton) is észreveszed, akkor neked
> röntgen szemed van, és ólomdobozzal kell a fejeden mászkálnod, mert a
> sugárzás, mint tudjuk akár rákot is okozhat.

Legkozelebb meg majd a behajtani tilos tablat, meg a piros lampat 
sem veszed ersze valamiert, azutan nekiallsz megmagyarazni. 
Jobb esetben....

Tibor
+ - Renault Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Koszonom mindenkinek, aki a subjectbeli kerdesemre valaszolt, es megosztotta
velem tapasztalatait.
Miutan a kerdest feltettem, eppen utana jelent meg az auto2 magazinban egy
rovid teszt a Megane-rol, de olykor eleg furcsa, kicsit talan hihetetlen
megjegyzesek voltak benne.
Ezeket beidézem, es nem lenne rossz, ha valaki cafolna oket :)

"A muanyag elemek (kulonosen a kozepkonzol) hajlamosak a zajkeltesre,
elofordul, hogy a muszerfal kapcsoloi kiesnek a helyukrol. A kormany es a
sebessegvaltogomb mar 30 000 kilometeren fenyesre kophat, a kesztyutarto sok
esetben nehezen zarhato, a futes es a szellozes gyenge. A muszerfal
visszajelzoi gyakran uzemkeptelenek, ilyenkor a teljes muszeregyseg csereje
az egyetlen megoldas."

"Az elulso kerekcsapagyak mar akar 50 000 kilometer utan zajosakka
valhatnak, a hatso lengescsillapitok olajszivargasa a hatso futomu
elpattogasan erezheto leginkabb. A fekek gyengek, a fekut feltunoen hosszu,
es elofordul, hogy a munkahengerek eresztik az olajat. A fekeroeloszto
hibajat jelzik a konnyen megcsuszo hatso kerekek. "

"Gyakoriak a toltesi problemak, a befecskendezok szelepei is konnyen
elkoszolodnak, a benzinesek ilyenkor nehezen veszik a fordulatszamot. A
rossz gazreakcio masik oka a szorulo gazbowden is lehet. A hiba elsosorban a
benzinmotorokra jellemzo."

"A sokat futott valtok rudazata kikopik, ilyenkor nehezen talalhatok meg az
egyes fokozatok. A hatramenet gyakran csak hangos reccsenessel kapcsolhato."

tolmik
+ - Stoptabla megallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

"Lehet hogy en tudom rosszul, de en eddig ugy tudtam, hogy stoptablanal nem
vagy koteles feltetlenul a tablaval egyvonalba megallnod, hanem csak ott
ahonnan rendesen belatod a keresztezodest. Csak a piros lampanal kell
megallnod a lampa elott, a stoptablat tulhaladhatod.
Ha rosszul tudom, javitsatok ki.
Udv
Szilard"

Nekem ugy tanitottak, hogy ha van felfestve vonal, akkor ott kell megallni,
lampanal is, es stop tablanal is. Ha nincs vonal, akkor a tabla elott. Utana
lehet csurogni, es nezelodni, hogy szabad-e a palya. Ha belathato helyen van
stp tabla en sem allok meg, de nagyon lelassitok, vissza ketto, es
ovatossag. Volt mar, hogy rendor jott mogottem, de nem allitott meg
ilyenert.
Egyebkent is, mintha mostanaban intelligensebbek lennenek a rendorok...
(KOPP-KOPP-KOPP)

Adios,
Chucky
+ - Re: Stoptabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

2002. április 6. 14:23 dátummal  írta 
(hun.lists.hix.auto hírcsoportban): 

> Lehet hogy en tudom rosszul, de en eddig ugy tudtam, hogy stoptablanal
> nem vagy koteles feltetlenul a tablaval egyvonalba megallnod, hanem
> csak ott ahonnan rendesen belatod a keresztezodest. Csak a piros
> lampanal kell megallnod a lampa e lott, a stoptablat tulhaladhatod.
> Ha rosszul tudom, javitsatok ki.
  Ha a STOP tábla mellett fel van festve a megállás helye, akkor ott 
meg kell állni. Ha nincs, akkor nem feltétlenül ott kell megállni, de 
meg kell állni.
  ,,[...] a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás 
helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jal hiányában az 
útkereszteződésbe való behajtás előtt - meg kell állni és elsőbbséget 
kell adni [...]''
-- 
Frank O'Yanco -=- Mobil +36203494743 +36303687792 -=- ICQ: 49179141
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 7.3 -=- http://andromeda.rgstudio.hu
SuSE Magyar levelező lista: https://lists.sch.bme.hu/wws/info/susemagyar
Key fingerprint = E99D 1A55 0DF2 3AAC 2A15  FD55 0D71 B88D 35E5 C50D

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS