Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1511
Copyright (C) HIX
2002-06-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Matricak, felni, stb (mind)  46 sor     (cikkei)
2 tuninggyertya (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Alufelni vs. acelfelni (mind)  26 sor     (cikkei)
4 direktszuro (mind)  7 sor     (cikkei)
5 fogyasztas, meg1x (mind)  21 sor     (cikkei)
6 adalekok (mind)  14 sor     (cikkei)
7 kijelzo (mind)  13 sor     (cikkei)
8 auto 500e-ig (mind)  48 sor     (cikkei)
9 octavia, buvar (mind)  25 sor     (cikkei)
10 uj kisauto (mind)  58 sor     (cikkei)
11 Dajcsland (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Matricak, felni, stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

HIX buvarok szama +1. :)
(udv nem_csak_nick_buvar :) )

Matrica,
van meg motoros matrica is. Tapasztalom is nap mint nap a
kulonbseget, amikor motorral megyek. Van aki inkabb leszoritana,
van aki elenged.


Felni:
>Sosem ertettem hogy mi indokolja a rendes es a konnyufem felnik 
>kozti jelentos arkulonbseget, illetve hogy a kulonbseg ellenere miert 
>olyan kaposak az utobbiak.
Maganvelemenyem, hogy egy normal autosnak csak az esztetika
szamit. Az ara meg azert annyi amennyi, mert amig megveszik
az emberek X HUF-ert, addig nem fog X/2-be kerulni...

Tunezia:
Nem volt tul meleg Csaba? En megfogadtam, hogy nyaron soha tobbet
nem megyek Tuneziaba. Minden turara elmentunk, es meg igy is 3x 
csereltem bort 2 het alatt. Ugyanazokat tapasztaltam, amiket leirtal.
Tuniszban azert furcsa volt, hogy 3 felfestett savbol 5 sav lett pirosnal,
de senki nem foglalkozott vele igazan. Baleseti statisztikahoz annyit, 
hogy a 2 kulonbozo buszos is siman athajtott a vasuti pirosjelzes ellenere.
Engem meg vert a viz rendesen...

Akos:
>Ti tudtok 180 folott ablakot totrolni ? Nekem hozza sem er a szelvedohoz
>olyankor az ablaktorlo :-o

Lehet hogy nem 180 feletti sebessegre talaltak ki az autodat? :)))
Amugy szokott sikerulni. :) Mondeo, Passat semmi gond. Motoron
meg kicsit felrehajtod a fejed jobbra majd balra es mar le is vitte a szel
az osszes vizet :)))

nemet autopalya javitasrol is megvan a velemenyem. A3 fele nem jarsz?
Frankfurttol Wurzburgig egy katasztrofa! Epitenek valami zajvedo falat most
mar 2!! eve, de meg legalabb ennyi lesz, amig befejezik. Ezzel a produkcioval
halalra szopatjak a rengeteg autost. Koln - Frankfurt kozott volt, hogy 30
lezarast szamoltam meg... Nesze neked no limit autopalya.
M7 pest fele vezeto oldalat atadtak mar?

Udv
 Gabor
+ - tuninggyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Steve,
jol sejtem, ugye, hogy a tuninggyertya es a platinagyertya az ket kulonbozo
fogalom? (Az elozo tulaj az utobbit rakta a gepbe, azzal, hogy ez nagyobb
elettartamu.)

Udv,
pJ
+ - Alufelni vs. acelfelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Sandor kerdezte:
>>>
Ha mar felni, volna egy kerdesem. Sosem ertettem hogy mi indokolja a
rendes es a konnyufem felnik kozti jelentos arkulonbseget, illetve hogy
a kulonbseg ellenere miert olyan kaposak az utobbiak. Mert jobban neznek
ki? Valamilyen modon csokkentik a fogyaszast (hogyan?), nagyobb az
elettartamuk? Vagy valami mas?


Az elettartam, fogyasztascsokkentes ESETENKENT igaz lehet.
Nem szabad elfelejteni, hogy van ALUfelni 20 000 Ft-ert, es van KONNYUFEM
(pl. Magnezium) 50-80 000 Ft-ert. Ez elbol oriasi kulonbseg. A Magnezium
felninek nincs sulya, meg sokkal szilardabb is.


Az arat illetoen: megint csak javareszt MARKETING. Ha csicsazni akarsz,
fizess! :-)
Pl a Laguna2 acelfelnijeben (15" es 16") nincs is acel, hanem az is
aluminium. Csak ronda. Direkt. Draga is (a beszerzesi ara is!), nem sokkal
marad el a csilivili kf-felnijetol.

udv,
tiszy
+ - direktszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

 Erdeklodni szeretnek,hogy a direktszurok pontosan miben kulonboznek
 a normalis szuroktol? Regebbi tipusu autoknal, ahol a levego-szuro-
 haza olyan kerek,lapos, hasznalhato-e? Kb.mennyibe kerul?

			Gyu
+ - fogyasztas, meg1x (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: Nem akartam, hogy olyan vita legyen ebbol, mert mindig van, akinek -
: akarmennyi is a fogyasztasod - 1 literrel kevesebb a fogyija. En egy
csoppet
: keveslem a 2.2-es automata, legkondis kocsi varosi fogyasztasanak a
8-at.
: Amekkora dugokban en is alldogalni szoktam... De mindenki azt hisz el,
amit
: jonak lat.

Jol latod a helyzetet. Az emberek imadnak jopar literrel kedvezobb, -
hogy finom legyek - ugynevezett "optimalizalt" ;) erteket mondani a
valosagos helyett. Az meg messzemenoleg nem zavarja oket, hogy varosi
csucsfogyasztasrol van szo, ok abba beleszamolnak mindenfelet, de
semmikepp sem csucsforgalmat meg kizarolagos varoson beluli hasznalatot.
Aki azt mondja, hogy egy ketezres benzines auto ilyen korulmenyek kozott
10 liternel kevesebbet eszik, az hazudik. Vagy az osszes eddigi auto,
amivel jartam, 2-4 literrel tulfogyasztott. De akkor tenyleg
kimeletlenul elbant velem a sors ;)

Zoli
+ - adalekok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: Hasznalni lehet viszkozitasjavito es egyeb kenokpesseg-javito
anyagokat de
: azok fele ennyibe sem kerulnek.Csodak pedig nincsenek.
: Az egesz egy pszicho-marketing.

Te mar csak tudod. Volt itt a listan par eve egy Yahni nicku srac, o
talan meg tudna ertetni veled, hogy csodak marpedig vannak, csak 1.)
altalaban nem erdek, hogy forgalomba keruljon, 2.) ha megis megtortenik,
akkor sem terjed el az emberek bizalmatlansaga miatt - ami persze
ertheto, az adalekpiac kamu anyagok altal elcseszett renomeja okan.
Ilyenre volt mar pelda, meg Magyarorszagon is.

Zoli
+ - kijelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
: Mennyit er, hogy szemmagassagban van a kijelzo?

Nekem nagyon sokat. A Saabom '91-es, a radio meg nem vezerelheto
kormanyrol, viszont gyarilag a muszerfal tetejeben van a helye (ket
centivel folotte mar az utat latom), nagyon kozel a kormanyhoz. Baromi
jo erzes, hogy ha valamit allitgatni kell, vagy nezni a kijelzon, akkor
nem kell lefele tekintgetni. Nem gondoltam volna elotte, hogy ez fontos
dolog, de mar rajottem, hogy megis az. Persze nem egy nagy talalmany,
sok esz nem kell hozza, de akkor a tobbi autoban - egy-ket nagyon ritka
kiveteltol eltekintve - miert nem tudjak ugyanezt megcsinalni?

Zoli
+ - auto 500e-ig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Geza!

> Felado :  [Hungary]
: - Milyen autot erdemes venni 500 ezer Ft alatt, amivel
: - keves baj van
: - keveset kell rakolteni
: - nem "keleti"
: - lehetoleg ne dizel

Egy kritikus hatart talaltal meg. Kb. ennyibe kerul egy fiatalabb
szocialista autot "megcsinalni" olyanra, hogy az tenyleg jo legyen; es
itt kezdodnek azok a - meg nem veszesen oreg - nyugatiak is, amik mar
hasznalhatok, viszont nem csillognak olyan szepen.

Ennyi penzert en valoszinuleg egy Skoda Rapidot vennek meg es ujitanek
fel. Utana megbizhato, nagyon olcson fenntarhato, es elmeny vezetni is.
Ja, es nem dizel! ;)
Mivel a lelkesedesemet valoszinuleg nem fogod osztani, a kovetkezo tipp
egy regi E30-as BMW, esetleg egy kesei capa 5-os, Alfa 75-os, talan egy
utolsoszerias Citroen BX. Alulrol surolod az Omegat es a Vectrat is.
Esetleg - hogy kicsit hazabeszeljek - kaphatsz egy elfogadhato allapotu,
fuggoleges fenyszoros Saab 900-ast is a nyolcvanas evek kozeperol.
Ezekre azonban biztos, hogy kolteni kell - talan meg a BMW 5-osre es a
Vectrara mernem legjobban rabizni magam.

Harom konkret tipust tanacsolnek neked, amelyek szerintem nagyon megerik
az arukat:
- Skoda Favorit (1993-95 kozotti kozepso emblemas): igaz, nem igazan
szep, nem igazan modern, de kenyelmes es a VW korszerusitesei ota
kulonosen megbizhato - a korukhoz kepen olcson meg tudod oket venni.
Talan meg egy igenyesebb Black Line vagy Silver Line valtozat is
belefer.
- Peugeot 309: a 306-os elodje, megbukott az unalmas formaja miatt,
viszont MEGLEPOEN kenyelmes, es a korabeli statisztikak szerint igen
megbizhato is. Szinten olcson lehet belole fiatalt venni. 1992-ig volt
talan.
- es vegul, a Hook altal is emlegett Ford Sierra. Szoktak fikazni, hogy
kisse elavult, miegymas, ami a kategoriatarsaihoz kepest TALAN igaz is,
de attol meg megiscsak egy kozepkategorias auto, tehat egy kisautonal
szazszor kenyelmesebb. Raadasul fosert-hugyert adjak. Elso lepesben en
maris utanarohannek annak a gyonyoruszep allapotu '92-es DOHC motoros
Sierranak, amirol szo volt - ennyi penzert ilyen jo autot csak a meseben
lehet kapni. Pont.

Sok sikert mindenesetre, es aztan majd meseld el, mit vettel.

udv
Zoli
+ - octavia, buvar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

: Felado :  [Hungary]
: Kerdezem a kedves listatarsakat, akiknek van tapasztalatuk Skoda
Octaviaval, ho
: gy ha valasztaniuk kellene a kovetkezo valtozatok kozottt:
: Octavia kombi 2.0 Elegance,
: Octavia kombi 1.8 Turbo Elegance,
: Octavia kombi 1.8 Turbo 4X4 Elegance

Nincs tapasztalatom vele, de a 4x4 barmilyen autoban oriasi buli!
Kanyarstabilitasban is, de telen is olyan sebezhetetlensegi erzetet
nyujt, hogy csak na. Viszont tenylegesen csak ritkan _kell_ az a
tobblet, tehat pusztan a hasznossaga okan nem fizetnek erte 1 millaval
tobbet. Ha viszont a vezetesi elvezet szamit, akkor hajra!

> Felado :  [Hungary]
: Mar regota gondolkodom, hogy miert van olyan sok buvarmatrica az autok
: hatuljan. A halmatricakrol sejtem, hogy a keresztenyseg fele hajlo
: emberekrol van szo, na de ennyi buvar egy gyongyhalaszatbol elo
: orszagban sincs, mint amennyi matricat itthon latok.

Dehogynincs. Rengetegen konnyubuvarkodnak szabadidejukben. Nyilvan nem a
hivatasos buvarok ragasztjak ki elsosorban, hanem akik hobbibol
csinaljak.

Z.
+ - uj kisauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Balazs,

> Felado :  [Hungary]
: A kovetkezo hetekbe szeretnek egy uj autot vasarolni, es a subj.-beli
autok
: kozott gondolkodom leginkabb. Pontositva:
:
: Opel Corsa Comfort 1.2 16V
: Ford Fiesta (Comfort?) 1.4 16V
: Fiat Punto 1.2 (Dynamic?) (60 LE)  ajandek klimat adnak hozza

En kivetelesen egyetertek K_malaccal, pedig igazan nem vagyok elfogult:
Ford, Ford, Ford!

* Corsa: sok rosszat nem hallottam rola, viszont annyi van (lesz)
belole, mint a szemet; ez meg nalam donto szempont.

* Punto: hallottam mar tobb helyrol, hogy allitolag "csendes". En
valahogy nem igy ereztem. A helyes megfogalmazas: csendesnek TUNIK.
Aztan rajossz, hogy megse az, mert olyan mely (infra)hangokat bocsajt ki
magabol, ami rovid- es hosszutavon is kellemetlen; Skoda Fabiaval
osszehasonlitva - bar a Skodaban autopalyan nem ultem - eg es fold a
kulonbseg! A rugozasa - ugyancsak a cikkben foglaltakkal ellentetben -
cseppet sem komfortos. Nem beszelve az 1.2-es 80-85 loeros motor
hangjarol, ami
tipikus 16 szelepes zajt produkal, erces es sipolo egyszerre, brrr. A
forma mar izles kerdese, szamomra gyomorforgato (bocs az erintettektol,
kulonosen Cgoncitol ;), de hozzateszem, a Fabiae sem kevesbe az.

* Fiesta: hat nem mondom, hogy sokkal, de valamivel szebb - raadasul
biztosan kevesebbet fognak eladni belole. Siman van olyan muszakilag,
mint a masik ketto, de inkabb jobb.

Erdemes lenne talan megvenned a legujabb auto Magazint, abban van egy
eleg reszletes kisauto-teszt; bar nekem eros a gyanum, hogy megint hazug
es szandekosan feligazsagokat kozlo, csusztato eszrevetelek vannak
benne. Pl. megint alaposan lefikazzak a Skoda-blokkot az eredete miatt:
"hangosabb a megszokottnal, es tobb vibraciot is kelt". En viszont eppen
azt figyeltem meg, hogy hihetetlenul csendes, es tokeletesen
vibraciomentesen forog. Valahogy nehezen tudnam elkepzeni, hogy a tobbi
jobb lenne. A Punto biztos, hogy rosszabb, arrol meg leirjak, hogy
milyen csendes. Szoval azert k. szivesen meghallgatnam errol mondjuk
DjTiszy velemenyet, lehet, hogy o hivatalbol kicsit jobban ralat a
kisauto-szegmensre.

Szoval ovatosan az aM eredmenyeivel, de azert itt a vegsorrend:
1. VW Polo es Ford Fiesta
3. Seat Ibiza
4. Skoda Fabia
5. Peu 206
6. Fiat Punto
7. Renault Clio
8. Opel Corsa
9. Citroen C3
10. Honda Jazz

udv,
Zoli
+ - Dajcsland (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Segitseget szeretnek kerni, hogy le tudjam ellenorizni mindenre gondoltam-e.
1 hetre Nemetorszagba kell utaznom, sajat autoval. Milyen autoval
kapcsolatos okmanyokat kell magammal vinni? Gondolok itt olyanra, hogy pl
par evvel ezelott szukseges volt nemzetkozi jogositvany...
Hol erdemes tankolni? Ausztria? Nemetorszag? Hol olcsobb a benzin?
A Sopron Linz Passau Nurnberg Wurzburg utvonalon tud-e valaki friss infoval
szolgalni?(Elterelesek vagy gyorsabb/rovidebb ut az erdon at...)
Segitsegeteket elore is koszonom

P.Istvan
Honda Accord

ui: Lecci maganba is - koszonom

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS