1. |
Diagnizis (mind) |
58 sor |
(cikkei) |
2. |
BMW fogyi (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
3. |
Kodkiolvasas (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Kenmentes es JTS (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
5. |
Javitas (mind) |
70 sor |
(cikkei) |
6. |
JTS, JTD, benzin, nafta (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
7. |
Utazas, autozas, ... (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
8. |
Kodkiolvasas, Simson tuning (mind) |
49 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Diagnizis (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Mert nem szeretik, ha a draga muszeruket arra hasznaljak, hogy par
> forintert diagnozist mondatnak. Utana meg a nagy boltot, a javitast
> mas viszi el. Majd ha neked is lesz penzed ilyen eszkozokre meg
> eszed, akkor majd te is tudsz diagnosztizalni. Akkor majd javithatod
> is ezeket.
------------
Koszonom kedves Teeby, hogy felnyitottad a szemem! Most mar tudom, hogy
mindezt eszetlenul, hozzaertes nelkul csinalom immar alig tobb mint 25 eve.
( Lehet, hogy az azota felvett munkaberemet is vissza kellene adnom?)
---
> Megint csak konnybe labado szemmel fogsz szomoruan nezni. Munkalap!
> Ha pedig naluk javittatod miert ne kozolnek. Amint alirod a javitasi
> megrendelo lapot mar el is mondjak.
----------
Tenyleg konnyes a szemem!!!!! A ROHOGESTOL!!! :-D
Be kell ismernem alabecsultelek. Azt gondoltam a tegnapinal nagyobb
marhasagot meg Te sem tudnal kitalalni. Es lam itt van egy ujabb
"gyongyszeme" elmednek.
Ez az utobbi idok legnagyobb talalmanya, szabadalmaztatni kellene!!!
------------------- BIANKO MUNKALAP !!! -----------------------
Elosszor alairni, azutan kitoltik kedvuk szerint. Ha a vegen nem tudod
kifizetni, akkor ott hagyod nekik az autot. ( mert ezt is vallaltad az
alairaskor!!!!)
Nem is ertem a sok "idiota" autotulajdonost, mindig tudni akarjak mit es
mennyiert kell javitani az autojukon, mielott megrendelik
A jovo heten bevezetjuk mi is!!! Eloszor elmegyek veszek 3-4db baseball
utot, mert valoszinuleg nehany ugyfel tiltakozni fog, Oket meg ugye
valahogyan ra kell "beszelni"a dologra. Egyetlen szepseghibaja
talalmanyodnak, hogy a BTK szerint ez buncselekmeny!!! Gondolom Nalad
ez a legkevesbe sem okoz problemat.
---
> A megfelelo fordulatszamhoz megfelelo gazpedalal allas szukseges.
> Terhelestol fuggoen lehet elteres de nem jelentos. De olyan nincs
> hogy a 3.000-hez 3-ban felso pedalallas szukseges. Az 1.200-hoz 5-ben
> meg tovig nyomott gaz. Ezt remelem te sem hiszed el.
----------
Teljesen igazad van!!! Barmennyire idiotanak is gondolsz engem, ezt a
suletlenseget bizony NEM HISZEM EL!
---
> Es meg tedd hozza, hogy mekkora tapasztalatod van fektisztito spray
> fujkalasban. Vagy a kannas fektisztito lotyogeteseben. Es hogy mindez
> nem csak elmelet. De attol meg nem fogod tudni mibol van a
> fektisztito. Ha megnezed a bizt. tech. adatlapjat (ha kaptal hozza
> egyaltalan) azon van egy keves informacio.
>Teeby
---------
OOOOOOOOORIASI TAAAAAPASZTALATOM van fektisztito fujkalasban!!!!!!!!!! (
igy jo lesz?) Az osszes altalunk hasznalt segedanyaghoz rendelkezunk
"adatlappal", amit a KF es Munkavedelmi Felugyeloseg rendszeresen
ellenoriz is! Es raadasul el is olvastam ezeket, meg ha nehez is
elhinned. A fektisztitoeban az all, hogy kozombos a gumialkatreszekkel
szemben!
Ja es tapasztalataim ( elmeletileg is!) szerint az uza. rendszer
gumialkatreszei ellenallnak a szenhidrogeneknek!!!! :-P
Udv, Triznyak
|
+ - | BMW fogyi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ha most itt meg mindig arrol van szo, hogy a BMW hogyan evett 5
> litert autopalyan 90-nel, hat az nem lehetetlen eppen. Magyarazat: ha
> nem gyorsit, a tomege nem szamit.
>Gumo
----------
Nos teljesen ez sem igaz, de a lenyeg az, hogy anno valamikor trefanak
szantam ezt az egeszet. A lista tobbsege, es maga VD is, valoszinuleg
igy is viszonyult hozza. Akadt azonban nehany ember aki raugrott mint
gyongytyuk a meleg takonyra, es nem tud szabadulni a tematol.
Tulajdonkeppen senki sem allitotta, hogy nem fogyaszthatott ilyen
keveset. A magyarazok pedig mindig ugy kezdtek -AKKOR HA, es IDEALIS
ESETBEN.
--UFF--
Udv, Triznyak
|
+ - | Kodkiolvasas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Epp az, hogy en ugy tudtam generikusan 96-tol alkalmazzak az uj
> rendszert, de abban a dokuban Astrara van 98 is, masra meg 2000
> is... Gondoltam, van aki biztosabbat tud...
> Peldaul, hogy az X18XE motorhoz Simtec 56.5 ECU tartozik az F
> Astrakban, akkor ugyanez a motor egy G Astraban mas vezorlovel
> jott-e ki? Ha ugyanezzel, akkor a kodkiolvasast is tudnia kell?
Konkret ismeretek nelkul, elvi szinten: A kodok tarolasa es
kiolvasasa a szoftver egyik legosibb resze, ha jol mukodik, nem
kell hozzanyulni. Igy valoszinuleg az uj verziokban is benne van a
lampavillogtatos resz is, legfeljebb az a kivezetes, ahonnan
inditani kell, nincs meg. Vagy megvan, csak meg nem deritettek ki,
melyik az egy uj tipusu csatlakozon, Esetleg nincs mar erre kulon
lab, amit eleg testelni, hanem mondjuk egy masik labat kell
valameddig testelni, elengedni, ujratestelni. A lehetosegek tara
korlatlan, de mire ezek a kocsik abba a korba kerulnek, hogy
gyakran lehet szukseg ilyesmire, addigra mar jobban elterjedhet a
hir, es a lelkes amatorok is tobb kutatast vegeznek :)
|
+ - | Re: Kenmentes es JTS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Fri, 22 Aug 2003 wrote:
> Az uj 2.4 JTD (175 LE) mint nagynyomasu td szinten megel
> hagyomanyos benzinen?
en ezt ketlem :-)
c
--
"We're always fun loving, so don't start bugging
If your girlie comes up and starts kissing and hugging..."
|
+ - | Javitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Gumo!
>attol meg tobbnyire koszos es idoigenyes munka marad, es a hatam kozepere
>sem hianyzik az autoszereles pupnak...
Neked lehet, hogy nem. De 10 emberbol 6-7-nek igen. Foleg azoknak, akik nem
varosiak. Meg azoknak, akik szeretnek gemkapcsokkal bibelodni a hibakod
kiolvasasahoz.
>Es persze mindenkinel figyel otthon szereloakna, nagyemelo, celszerszamok,
>meromuszerek, szakkonyvek, ugyhogy lazan nekiallhat az ut szelen kuplungot
>cserelni vagy fotengelyt esztergalni :)
El kell latogatni falura es korkepet kesziteni. A 4-5 eves auton hazilag
cserelik az olajat, hazilag javitjak a feket es minden mast, ami bonthato es
osszepitheto a keznel levo eszkozokkel (nem szerszamokkal, nem
celszerszamokkal, emelo es akna nelkul is).
10 falusi muhelybol 9 azt mondja, hogy ezert nincs munkajuk. Emellett megvan
a diagnosztizalasi lehetoseguk, a felszereltseguk es a szakertelmuk.
Azok az emberek, akik ezen helyeken kieso forgalomkent jelentkeznek egyik
masik szervizben nem jelentkeznek plusz forgalomkent.
Itt Gyor kornyeken hodit egy hatalmas divat mar evek ota. Csak ki kell
deriteni mi baja az autonak. Aztan majd a szomszed srac, aki az Audiban
dolgozik megjavitja. Mert o mar latott hasonlot es ezert ert hozza. Nem is
ker sokat: 2 sor meg egy doboz cigi.
Ha sikerul megoldani a javitast szerencsejuk volt.
Ha nem akkor ket eset lehetseges. Idoben kiderul, vagy nem.
Ha kiderul idoben, akkor a kontar munkajukat szakemberrel szeretnek
kijavittatni fillerekert. (gusztustalan viselkedes)
Ha nem akkor megint ket eset lehetseges. Sajat kar tortenik, vagy baleset.
Sajnalatos modon nem mindenki ugy gondolkodik mint te.
Manapsag mindenkinek letszukseglet a gepjarmu (mondjak ok). De a terheit nem
kepesek, es nem is hajlandoak viselni.
Egy komplex diagnosztikai muszerallomas tobb millio forint. Amit pedig sokan
elfelejtenek, ez nem kozvetlen termeloeszkoz. Csak egy technologia resze.
Tehat nem fog effektive penzt hozni a konyhara.
Arra jo, hogy a munkat konnyitse, gyorsitsa es megfogja. Tehat elvallalhato
legyen a zsiros (profitalo) munka.
De nagyon nem eri meg 2.000 HUF-ert meregetni, meg hibat megallapitani.
Ugyanis ennyi penzt elkerhet barmely mas munkaert, amihez ilyen jellegu
eszkozhasznalat sem szuksegeltetik. Ami egy ilyen meresnek a beveteli erteke
lenne, azt meg nem fogja kifizetni a tulnyomo tobbseg. Ergo igy nem terul
meg a berendezes ara, a befektetes.
Attetelesen hoz penzt a konyhara. Diagnosztika + javitas. A jo diagnosztika
feltetele a pontos es gyors munkanak. Tehat a szolgaltatas nem csak
mennyisegi, hanem minosegi is lesz. Nem beszelve arrol, hogy a profit az
alkatresz arresen + a munkadijon van. De mericskelni apropenzert a mai
vilagban egy tobbmillios berendezessel senki nem fog. Foleg nem azert, hogy
aztan a hiba ismereteben a hasznot mas folozze le. Plane egy olyan, aki nem
hajlando invesztalni a sajat boltjaba.
A megoldas nagyon egyszeru es mukodik. Munkalap. Ha az megrendelo alairta
elfogadja a felteteleket. Bele kell foglalni, hogy csak es csakis akkor
kozlik az eredmenyt a tulajjal, ha elvallalja adott esetben a javitast is. A
vizsgalati dijat pedig minden esetben koteles kifizetni. Mert az a termelest
folytato szemelyt elvonta mas termelo tevekenysegtol. Ilyen tekintetben, ha
megrendeli a javitast, nem muszaly a diagnosztikat kifizettetni (gratisz).
A javitasi megrendelon pedig annyi all, ami kell. Utana, ha megtortent a
javitas, megtudhatja a reszleteket is.
Akinek ez nonszensz annak javaslom ereszkedjen le a foldre, es nezzen korul.
Foleg azoknal az embereknel, akik sajat maguk visznek egy javitouzemet,
sajat zsebbol.
Teeby
|
+ - | JTS, JTD, benzin, nafta (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
bar Fogash szolittatott meg, en is valaszolok:
> Irtad, hogy az Alfa JTS az egyetlen direkt befecsis motor,
egyetlen direkt befecsis BENZINES motor
> Miert van ez? Illetve, hogy lehet ez?
ez nem egy megszokott DBM, mint a GDI, FSI, a szegeny keverekes
uzemmodot ugyanis csak 1500 fordulat / percig hasznalja, utana jon a
kakao. Ennek is koszonheto, hogy ugyanugy huz, +20 Nm, +15 LE,
megis jobb a henger hutese, vagyis magasabb kompresszio
alkalmazhato. Elso olvasasra talan viccesnek tunhet a szuk
szegenykeverekes tartomany, azonban az emissziot es fogyasztast
tekintve kiderul, hogy megiscsak jelent valamit, teljesiti ugyanis az
EURO 4-es normat es kevesebbet eszik, mint a 150 (155) lovas TSpark.
> Az uj 2.4 JTD (175 LE) mint nagynyomasu td szinten megel
> hagyomanyos benzinen?
Turbodizel motor benzinen? Nem nagyon ertheto a kerdes. Az uj JTD
16V (Multijet) ugyanannyi _gazolajat_ fecskendez az egesterbe, mint a
JTD (Unijet), csak tobb reszletre elosztva. A nagyobb nyomas finomabb
porlasztast eredmenyez, tehat javul a hatásfok es csokken a
koromkepzodes. Ezert is 385 Nm az uj 2.4 JTD 16V a 175 lovacska
mellett.
> Olaj temahoz: en 5W 50-est hasznalok.
En mindig is Castrolos voltam, ezen belul viszont valtogattam es
nagyon megjartam (lasd a honlapomon). Az autonak a 10W60 tetszik,
igy mostantol csak azt kap.
Cs.
www.cuoresportivo.sk
|
+ - | Utazas, autozas, ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
akit erdekel egy kis olvasnivalo rolunk (en + az autom), annak
elmondom, hogy megujult par dolog a www.cuoresportivo.sk
oldalamon, uj fekeim vannak, foliaztattam, na meg reszletesen
megirtam korzikai utunk. kivancsian varom a velemenyeket :)
Cs.
www.cuoresportivo.sk
|
+ - | Kodkiolvasas, Simson tuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>tud valasztani. De ha esetleg megsem, akkor legfeljebb 12V-ot tud
>rossz helyre adni, amit elvileg az elektronikanak minden
>ki/bemeneten el kell viselnie.
A vezerlo egysegben levo processzor valoszinuleg nem 12 voltrol megy,
hanem 5 vagy meg alacsonyabb feszultsegrol, tehat altalaban a logikai
ki/bemenetek is alacsony feszultseguek. Egy ilyen ki/bemenetre rakotve a
12 voltot szepen haza lehet vagni az elektronikat. A kimenetek a foldre
kotest altalaban tulelik, de ezt sem szokta garantalni a gyarto. Ugyhogy
jobb ovatosnak lenni, es nem kotogetni ossze-vissza semmit. Az ujabb
(OBDII) autokon altalaban amugy sem megy a dolog specialis kiolvaso
nelkul.
Szereny velemenyem szerint egyebkent ez az egesz tok gusztustalan
hozzaallas az autogyarak reszerol. Abszolut semmibe sem kerulne nekik pl.
a digitalis kilometer szamlalon kiiratni a hiba kodokat. Nehany auto tudja
ezt (pl. a Chrysler Stratus a nullazo gombot nehany masodpercig lenyomva
tartva kiirja a kodokat). Hogy a tobbi auto ezt miert nem tudja? Nyilvan a
gyar megprbobal meg egy adag penzt lehuzni a markaszervizeken es a
kiolvasok eladasan keresztul. Nem eleg, hogy szar autot gyartanak es
elromlik, meg fizessunk egy ujabb vagyont azert hogy megtudjuk mi a baja.
>Anno Simpsonon rajta volt a valto hazon, hogy hany fokozatu a valtu
>(jobb oldalt, jo nagy szam beleontve a fedelbe). Innen tudta a
>rendor. A karbit nem tudta ilyen konnyen.
A pontossag kedveert: Simson.
A 3-as vagy 4-es feliratu dekni a szamon kivul semmbiben sem kulonbozott.
Igy a 3-as feliratu "hazba" is siman bele lehetett rakni a 4 sebesseget.
En meg nem lattam olyat hogy a rendor barkit basztatott volna Simsonert,
ez akkoriban olyan hallgatolagosan elfogadott dolog volt.
Egyebkent meg az N sorozat kicsit tobben kulonbozott a B sorozattol mint
ahogy azt itt valaki irta. A karburatorban levo folytason kivul mashol is
voltak folytasok. Pl. a N sorozat kipufogo rendszereben a leomlo cso jo
hosszu volt, benyult vagy a dob feleig. Ezt persze minden magara valami
ado Simsonos lefureszelte, aminek hatasara a vegsebesseg vagy 50%-ot
novekedett. Aztan a kipufogo tobbi reszeben is voltak kis keresztmetszetu
atfolyo nyilasok, amiket egy kihegyezett betonvas atutesevel volt szokas
orvosolni.
Ezen felul a hengeren levo kipufogo nyilas is kisebb volt, ennek a
felreszelesehez mar le kellett venni a hengert.
Udv,
G.
__________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! SiteBuilder - Free, easy-to-use web site design software
http://sitebuilder.yahoo.com
|
|