Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2772
Copyright (C) HIX
2006-01-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 haromlabas elindulas; biztonsag (mind)  40 sor     (cikkei)
2 re: Csak nem sikerul megerteni (mind)  27 sor     (cikkei)
3 re: Re: Biztonsag (mind)  16 sor     (cikkei)
4 HIX 123 (mind)  7 sor     (cikkei)
5 Re: vita 2 (mind)  24 sor     (cikkei)
6 re: RE:re: Emelkedon indulas (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Autogaz szervizt keresek (mind)  4 sor     (cikkei)
8 Re: re: Re: Jobbra tartas (mind)  29 sor     (cikkei)
9 Re: Re: kezifek (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Re: Reg irtal felig off :-))) (mind)  37 sor     (cikkei)
11 re: vihart kavartam (mind)  9 sor     (cikkei)
12 re: vihart kavartam. (mind)  13 sor     (cikkei)
13 re: re: automata P-be (mind)  14 sor     (cikkei)
14 Re: gazfroccsos visszavaltas (mind)  7 sor     (cikkei)
15 Re: szelvedo polir (mind)  4 sor     (cikkei)
16 Re: jobbratartas (#2771) (mind)  9 sor     (cikkei)
17 re:re jobbratartas (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - haromlabas elindulas; biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


KZG irta:
: Mar csak az a kerdesem, hogy mi az eu-konform es tarsadalmilag
: elfogadott elindulasi modszer emelkedon folfele, ha:
: -nincs a kocsin alapjarat, es
: -nem mukodik a kezifek?
: :-))

Ezt nem tartom viccesnek. Valahol a Kresz elso paragrafusai kozott van
olyasmi, hogy az elindulas elott meg kell gyozodnod a kocsi kifogastalan
muszaki allapotarol.

###

Sandor irta:

: Azota kevesbe tartom nevetsegesnek az allitast, bar tovabbra sem hiszem
: hogy "biztonsagosabb" gyorsan menni, hanem azt hogy mindket helyzetet
: kell tudni kezelni (es ha mindkettot tudod kezelni, akkor a lassabb
: menes tovabbra is biztonsagosabb).

Ezt en rendszeresen eljatszom Budapestrol idefele jovet. amibol az elso
600km autopalya/autout, a nemet oldalon pedig utana 80 km falurol-falura
araszolas. Ez utobbi pszihologiailag megterhelo, plane a "2 falu kozotti 2
km-nyi orszaguton minek gyorsitsak" tipusu vezetesi stilus miatt (elozni
meg a szembeforgalom miatt nem lehet). Kell mindig egy 15-20 perc a
cseh-nemet hatar utan, amig ujrakalibralom a lelkivilagom. ;-) Egyebkent
ha itt a 3-savos A9-es autopalyan Potsdamtol Lipcseig beallitott
tempomattal lezavarom a 100km-t egy fel ora alatt a ceges kocsival, utana
a lehajtoban a 80 olyan, mintha allnek. A lehajtot ezert km-orara
pillantva veszem be, nem pedig sebessegerzes alapjan, mert ugy elszallnek,
mint a gyozelmi zaszlo. Amit mondani akarok: nemcsak lassan es gyorsan
kell tudni menni, hanem viszonylag gyorsan at is kell tudni allni a 2
sebesseg kozott.


Udv,
marky
+ - re: Csak nem sikerul megerteni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mivel elofordulhat olyan forgalmi szituacio,  ahol
>hosszu idon at csak 90-nel, vagy annyival sem lehet haladni,
Es ebben az esetben mit csinalok? Leszoritom az elottem
totyogokat, jobbrol padkan elozok, 3 auto is elfer egymas
mellett (kozepen elozok), vagy beallok a sorba? Annyi segitseg,
hogy 700k levezetett km utan meg eletben vagyok.

>Hiaba igaz a konkret esetben, meglehetosen szuklatokoru 
>onigazolasi kiserlet...
Ezt a masik oldalrol irtad? A szabalyokat gorcsosen betartok
mondjak, hogy mi lett volna ha lassabban megy. Soha nem
azt mi lett volna ha gyorsabban. En egyebkent olyasmit is
olvastam, hogy: Megyek En is gyorsabban, de ezzel esszeru
kockazatot vallalok. En is ezt teszem, csak nekem tobb
(kevesebb :-) ) eszem van. Egyeni szabalyokat nem lehet hozni:
En qrva jo vezeto vagyok mehetek 120 -al, ellenben a masik
holt bena eleg a 60 neki. A nemet autopalya szabaly tetszik,
de szerintem Magyarorszagon bevezetethetlen: Mehetsz amennyivel
akarsz, de 130 folott Te is hibas vagy. Ez igy teljesen korrekt,
akinek az ajanlott sebesseg keves, az menjen gyorsabban, de akkor
bunhodjon is, ha rosszul dontott. Csak az a baj, hogy nalunk 10M
Senna van, aki azt hiszi a sebesseg a lenyeg, pedig a megallas fontosabb.
Latod En mit tartok esszerunek? A megallast.

>kisebb sebessegnel nagyobb az esely a problema eszlelesere,
Melyik a jobb mar kerdeztem? 7 oran keresztul 160, vagy 14 oran
keresztul 80? Az elso 7 oraban talan egyertelmu. Es a masodikban?
+ - re: Re: Biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>tempomatot 130ra, es azt hittem hogy alldogalok.
Ez a rovidtav, ami mindenkinek feltunhet. En nagyobb
osszefuggesre gondoltam. Van egy Ferrarim, tokeletes
es ures ut. Itt a 130 indokolt, vagy elalszol? Itt 250 -nel
kezd eledni a figyelmed, mert az mar kihivas. Nezzuk az
ellenkezojet: szakadt, fek nelkuli kis Polski (sajnos csak
ilyet vezettem, a Trabant 100x jobb auto), budapesti utak
(Lengyel orszagut ...), almos vezeto. Itt a 90 indokolt,
vagy esetleg a 60, vagy meg annyi sem? Sokkal nagyobb
figyelem kell az ilyen autoval autozashoz kisebb sebessegen
is, tehat a figyelem elkalandozasa kevesbe valoszinu. En az
autohoz, uthoz, kedvemhez igazitom a sebessegem. Hogy
mindig figyelnem kelljen, ne lehessen az az erzesem, hogy
az auto maga is elmenne, minek ide vezeto? Jobb autonal,
ures utnal nagyobb a hatar, de megeri gyorsabban menni,
hogy odafigyelj a vezetesre.
+ - HIX 123 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem kellene elkezdeni valamit szervezni? Lassan itt a nyar :-), es a
lista kozismert gyorsasaga ... En tavaly talaltam egy tuti helyet, de
kicsi. Max 20 ember, es nagyon keves kulonallo szoba, tehat
csaladosok hatranyban. Viszont a hely (felujitott kastely + Bukk),
a hazigazda, a kornyezet, a programok, az ar szerintem megfelelo.
Tavaly ott volt a 323F talalkozo: Banhorvati Kastelyszallo. En inkabb
3 napra mennek, tehat valami unnepi hetvegere gondoltam.
+ - Re: vita 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

>>>>>>>>>>>>>>>
        Aki nem igy tesz, azt mi motivalja? Majd en megmu-
	tatom, hogyan kell lassan, szabalyosan kozlekedni?
	Pszichesen idegesiti, hogy valaki elmenne mellette?
	Onkentes rendor, aki feltetlenul be akarja masokkal
	is tartatni a szabalyokat? Csakazertis dogoljon meg
	a mogotte halado? Sok olyan "sofort" latok (kalapos
	oregurak, unatkozo anyosok stb.), aki csak azert
	megy a belso savban (meg ha szabalyosan is, de gyak-
	ran a forgalom ritmusahoz kepest is lassan), mert
	ket orszag mulva abbol a savbol akar elkanyarodni,
	es persze savot valtani azt sem nem tud, sem nem
	mer. (Nos hat szerintem inkabb az ilyennek vegyek el
	a jogsijat, mint egy gyorshajtonak, mert a gyorshaj-
	tas csak egy jogi deklaraciobol kovetkezo szabalyser-
	tesi fogalom, mig az ilyen emberek viszont _nem_tud-
	nak_ vezetni!)
<<<<<<<<<<<<<<<<

Teljesen egyetertek. Szerintem amugy a legtobbje onkentes rendor.

udv: lukit
+ - re: RE:re: Emelkedon indulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tamas!

>Majd IGYEKSZEM, baratom, meg par 10 000 km-t vezetni...
>es rajonni...
>
Jol teszed, a gyakorlat sosem art :-)
Kar ilyen nagyon felidegesiteni magad ilyen marhasagon.
Kovetkezo ilyen:
Ti kifuzve huzzatok le/fel az edzocipot, vagy bekotve?

Arpi
PS: nehogy valaszoljon valaki :-)
+ - Autogaz szervizt keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Budan a XXII. keruleti Barok Bela ut kornyeken vagy onnan konnyen elerheto
helyen keresnek autogaz szervizt. Tartaly nyomasproba(csere?), szemle,
zoldkartya, es utana autovizsga kellene.
Koszi elore is a segitsegeteket.
+ - Re: re: Re: Jobbra tartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Engem nem mindig a szabályok érdekelnek, mert
>sok helyen nem tökéletes a szabályozás, hanem
>az, hogy minél többen tudjanak minél hatékonyabban
>autózni, egymásra figyelve.

Ez a figyelés megtestesülhetne például a zipzár-elv
alkalmazásában is. És akkor nem állna le a forgalom
az autópályán egy sávlezárás miatt, hanem simán lehetne
50-60 km-es tempóval is haladni.

Amúgy ahogy elnézem, tényleg nem helyes ha a belsőben
haladok akkor, ha a külső üres. Már csak egy mentségem
lehet, ha a belsőt jobb állapotúnak és
biztonságosabbnak ítélem meg, mint a külsőt.

>A közlekedés (mint sok más az életben) egy
>közös "társasjáték", ahol nem mindig csak
>és kizárólag az én igényeimnek kell teljesülnie,
>sokszor jobb, ha figyelek a másikra is, és
>azt is szem elott tartom, hogy neki mi a jó...

..és ez sokszor úgy összegészében nekem is jó.
Lásd fentebb, a zipzáros esetben.

Üdv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: davidi.otpbank.hu)
+ - Re: Re: kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Hat az aztan baromi nagy hiba ...
> kezifek nelkul 1 tapodtat se!

Ha valamilyen oknal fogva az üzemi fek meghibasodna,
a kezifekbe még kapaszkodhatsz.
Vagyis biztonsagi szerepe is van nekije.

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: davidi.otpbank.hu)
+ - Re: Reg irtal felig off :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Szerencsere epp volt a kuton egy
>>Sargaangyal (marmint Autoklubos :-)),
>>aki segitett, o merte meg a toltest is.
>>Az persze nem jutott eszebe, ....-....
>
>Ezek az Autoklubos fazonok csak mericskelni tudnak
>:-( Arra mar nem volt esze, hogy a generatoron
>levo fesszabalyozot kicserelje :-( ? Mert
>gondolom, gogy a Skodaval voltal ugye ?

Nos, meg kell követnem a Sárgaangyalt. Ez ugyanis
már nem Trabi, ami a világból is kimegy generátor
nélkül. Itt már a sok elektromos kütyü meg AC meg
mifrancok 10A-es nagyságrendben szipojozzák az akksit.
Sikerült is a Kecskemét-Bp távon fullra lemeríteni
szegénykét, mert ugye ráadásul világítani is kellett.

Azóta már megoldódott a probléma, generátorcsere
(felujított) lett belőle. A réginek ugyanis már
csapágyhangja is volt, meg a torka is vérezgetett.

Az út szélén történő fesszabályzócserét pedig remélem
nem gondoltad komolyan Frigyes mester. Nem hinném hogy
ilyen szintű tartalékalkatrész-ellátással kéne furikázniuk.


>Mondd Soma Kecskemeten hol van hosszu lejto ;-) ?

Például a Korona utca környékén akad pár. Aztán ott
az aluljáró, meg a felüljárók. Ja és persze a
tanpályán is akad egy dombocska... :-)

Üdv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: davidi.otpbank.hu)
+ - re: vihart kavartam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Mert mindenkeppen nullatol kulonbozik az az ido, ami alatt atlepsz a
>  fekrol a gazra, es (nyilvan csak emelkedon) ezalatt az autonak
>  muszaj valamennyit megmozdulnia hatrafele.
>  udv: Akos
Olvastam, volna mit mondanom, de nem teszem.

Udv,  Triznyak
+ - re: vihart kavartam. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azaz mégis harom mondat.

>  Aztan az is lehet, hogy az oktatonak Wartburgja, Trabantja vagy
>  Barkasa volt, aminek egyszeruen a sok hasznalattol eltorik
>  (meghajlik) a kezifekkarja, es innen datalodik a Nagy Es Serthetetlen
>  Elv.
Akkoriban az autovezeto kepzes allami monopolium volt, nepvagyont kepezo 
jarmuvekkel ( Skoda, Zsiguli, UAZ, VW Bogar), az oktatok meg 
alkalmazottak voltak.
Kutyat sem erdekelt, hogy mi art, vagy mi nem, az oktato kocsiknak.
Ennyit a jol kigondolt  "Elv"-ről.

Udv,  Triznyak
+ - re: re: automata P-be (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Megnyugtato valasszal sajna nem szolgalhatok (gondolom majd
>  Triznyak:) ), de szoritok, hogy ugyanolyan makod legyen, mind nekem
>  volt egyszer evekkel ezelott.......................
Tulajdonkeppen az lenne meglepo, ha valami baja lett volna.
A "P"-be rakas mar kicsit huzosabb, _ha sikerul_. De ahhoz nagyon 
durvanak kell lenni, a kerreges csak a valto tiltakozasa a dolog ellen. 
Ha sikerul "P"-be rakni mentkozben, akkor vagy leblokkol a hajtott 
kerek, vagy torik valami, de maga a valto ilyenkor sem szokott serulni. 
Ha csak nem maga a reteszeles.Tulajdonkeppen a valto "P"-ben is uresben 
van, csak a kimenotengelyt mechanikusan reteszeli a valtohazhoz.

Udv,  Triznyak
+ - Re: gazfroccsos visszavaltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kétszer kuplungolsz (gázfröccs nélkül). Egyébként visszaeső fordulatnál kö
nnyebb reccsenés nélkül betalálni a megfelelő fokozatba. Az első Fiat
 X1/9emnél a váltójavítás után is ilyen "gondolkodós" (kiveszed kettőb!
7;l, gondolkozol egy picit, rakod 3ba) volt a 2-3 váltás, kb. egy év és 5-6 ekm
 kellett thozzá h 90% fölötti legyen a hangtalan váltások aránya. :)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fwall.essnet.se)
+ - Re: szelvedo polir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem hasonló karcra a butaörsi t**co parkolójában dolgozó szélvédős srác 
többezer forintos javítási árat mondott...

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fwall.essnet.se)
+ - Re: jobbratartas (#2771) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> azokat, akik gyorsabban szeretnének menni. Vagyis ha az úton
>> engedélyezett maximális sebességgel haladsz, akkor mindenképpen
>> szabad.
>
> Az alapelv jo (ahogy a KRESZ is mondja), a kovetkeztetes hibas.

A következtetés nem az enyém, hanem a KRESZ-oktatókönyvecskéé.

Ed
+ - re:re jobbratartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az eredeti level lakott teruletrol szolt es arrol, hogy van jobbra hely,
a hatso autostars meg levillogja az elote haladot.

Ebben a helyzetben:
1. a hatso nyugodtan elozhetne jobbrol, hisz lakott teruleten belul van.
2. az elol halado is nyugodtan jobbra huzodhatna, hisz van helye es
    vannak nala gyorsabbak. (De ettol meg nem szabalytalan, es a ker-
    dese erre vonatkozott.)

Volt aki felreertett, mert nem fejtettem ki bovebben a sajat allaspontomat.
En sem vagyok szent, nem szoktam az 50 vagy a 70-nel kobevesve annyival
"docogni" a belso savban, kulonosen nem "nevelesi szandekkal".
Mint irtam, ha van hova, lehuzodok, mert nem leszek tole tobb ha a belso
savban megyek, es kevesebb sem hogyha lehuzodok masok elol.

Viszont azt is utalom, hogy amennyiben tenyleg van hely, akkor az aki
"szaguldozni" akar, mi a feneert villog, ahelyett hogy savot valt es elmegy.
Inkabb beall valaki seggebe es dudal-villog.

Szvsz ilyenkor az is hunyo aki nevel es az is akit nevelnek.

Cocas

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS