Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 1127
Copyright (C) HIX
2001-03-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Rational Rose (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Re: teglalap (mind)  24 sor     (cikkei)
3 3d forgatas (mind)  38 sor     (cikkei)
4 C : Lib, Header stb. (mind)  31 sor     (cikkei)
5 Re[2]: Veletlenszam_gen (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Re: idomeres (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Re: teglalap (mind)  30 sor     (cikkei)
8 Re: Ezredmasodperc alatti idomeres? (mind)  15 sor     (cikkei)
9 formatumok (mind)  5 sor     (cikkei)
10 Grafilogika (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Rational Rose (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Foglalkozott mar valaki Rational Rose-zal? Konkretan az
lenne a kerdesem, hogy a Shortcut menut hogyan lehet sajat
menupontokkal kiegesziteni.

Talaltam a helpben egy peldaprogramot, de az nem volt
teljes, igy nem futott le.

elore is koszonom a segitseget,
 Peter
+ - Re: teglalap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> >En a 8 kiralyno problemahoz latom hasonlonak.
>> hol talalok errol valami bovebbet, esetleg forraskodot
>
>Nem hasonlit ra elegge. A 8 kiralyno problema a backtrack
>algoritmusra szokott pelda lenni. A backtrack lenyege, hogy ha a
>probalkozas kozben viszonylag gyorsan kiderul, hogy az eppen
>kiprobalt ut nem jarhato, akkor rogton visszabb lehet lepni egyet,
>igy a lehetseges probalkozasok szama drsztikusan lecsokken. Itt
>viszont csak az osszes teglalap lerakasa utan derul ki, hogy hany
>darabot lehetett lerakni.[...]
IMHO, ez a teglalapos is tipikus backtrack problema. A backtrackben nem csak
az a lenyeg, hogy nem kell az osszes esetet lejatszani, mert mar menet
kozben ki lehet szurni a total zsakutcakat (ami egyebkent itt is megvan,
csak itt sokkal kevesebb a "zsakutca", mint a 8 kiralyno problema eseten),
hanem az is, hogy az elkovetkezo lepesek egyertelmuen az elozoekben
megtettektol fuggenek. Adott esetben arrol van szo, hogy a kovetkezo
lepesben szoba joheto illesztesek (poziciok) az elozo lepesekben elhelyezett
teglalapoktol fugg.
Szoval szerintem ezt is backtrackkel kell megoldani, ahol minden egyes
lepesben egy elore jol meghatrozott prioritasi sorrend szerint kell
megprobalni egy-egy ujabb teglalpot helyezni a meg szabadon maradt teruletbe
ugy, hogy az a mar ott levokhoz illeszkedjen.

Gabor
+ - 3d forgatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

hogyan lehet megoldani egy 3d-s forgatast ugy, hogy a forgatassal a
tengelyek is forognak? tehat pl. ha a kamerat forgatom, akkor az x, y, z
tengelyek a kamerahoz kepest nem mozdulnak el. meg tudom csinalni, de
szerintem, egyszerubben is megoldhato. (remelem)

x tengely koruli forgatas igy nez ki:

m_identity(tmp_matrix);
m_axis_rot(tmp_matrix, x_axis, -rot.x_axis);
m_mul(rotate_matrix, rotate_matrix, tmp_matrix);
m_identity(tmp_matrix);
m_axis_rot(tmp_matrix, x_axis, rot.x_axis);
mv_mul(&z_axis, tmp_matrix, z_axis);
mv_mul(&y_axis, tmp_matrix, y_axis);

x_axis, y_axis, z_axis: az aktualis x, y, z tengelyek.
a rotate_matrixot az OpenGL-nek adom at a glLoadMatrixd()-al.
rot adja meg, hogy mekkora szoggel kell forgatni x tengely, y tengely,
        es z tengely korul.

m_identity(MATRIX m): m-be egysegmatrix
m_axis_rot(MATRIX result, VECTOR v, double angle):
        resultban egy v tengely koruli angle nagysagu forgatomatrixot ir.
        tehat, ha ezzel a matrixal megszorzunk egy vektort, akkor az
egyenlo
        a vektor v tengely koruli angle szoggel valo elforgatasaval.
m_mul(MATRIX result, MATRIX m1, MATRIX m2):
        result = m1 * m2;
mv_mul(&VECTOR result, MATRIX m, VECTOR v);
        result = m * v;

szerintem biztosan van ettol (sokkal?) egyszerubb megoldas is, de
nem tudok kitalalni egyszerubbet.

Bye,
Szabi
+ - C : Lib, Header stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csa!

A kov. a problemam : Mar egy ideje tanulgatok programozni
C-ben, s elolvastam egy ket konyvet is, de van par dolog
amit tisztazni kene:
1.Vannak ugye ezek a header fajlok.Pontosan mire is
jok ezek? Megneztem egy-ket szabvany headert pl.stdio.h
de csak egy rakas makro definiciot talaltam, igazi kodot
sehol.De van pl. az gl.h(opengl header for windows)
s itt is csak deklaraciok vannak pl ilyen:
WINGDIAPI void APIENTRY glVertex4fv (const GLfloat *v);
Mi az a wingdiapi s mi az az apientry?
Valahol halottam hogy a headerekben deklaraljak a lib-ben
tarolt funkciokat.Hogy valositjak meg az osszerendelest,
hogy melyik .h melyik .lib-hez tartozik, s egyatalan, hogy
kell egy sajat gyartmanyu lib-et hasznalni, s a header-t
elkesziteni.Lehetseges dinamikusan betolteni(osztott kodkonyvtar)?
A dll-bol hogyan lehet a fuggvenyeket meghivni.Ha
lehet a libben globalis valtozo deklaracio?
2.Hogyan lehet egy programhoz make fajlt kesziteni?

3.Valamint tudna valaki olyan webhelyet mondani,
amelyik leirja hogy hogyan kell a Linuxhoz kulonallo
modulokat leforditani es a kernelhez hozzaszerkeszteni?
illetve erdekelne hogy milyen felepitesuek az eszkozmeghajto
programok, hogyan lehet ilyet kesziteni(win es linux alatt)?

Bocs ha kicsit terjedelmes, de most igen skizo allapotban
vagyok ezert legyszi segitsetek.
kosz
Lacc
+ - Re[2]: Veletlenszam_gen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

CODER #1124, :
>> 1. generalsz egy veletlen szamot,
>> 2. megnezed, hogy volt-e mar, ha igen, akkor 1.
>> 3. egyebkent elteszed
>> es ezt annyiszor, ahany szam kell. (nem tipikus FOR ciklus... )
>Ez nem lottohuzas!
>Lotto eseten a kihuzott szamot kiemelik a tobbi kozul es kovetkezoleg mar
>eggyel kevesebbol huznak.

Miert? Ugyanugy veletlen. Vagy tevedek?
De ha megsem tetszik, indexeld a szamokat 1-tol 90-ig.
0. Alaphelyzetben ez ugye maga a szamsor.
1. i=0
2. Indexet sorsolunk: Random(90-i).
3. Ujraindexeled, a kisorsolt szamot kihagyva.
4. i=i+1
5. goto 2

De igazabol ez ugyanaz, mint a fenti, csak kicsit bonyolultabb. Akkor lehet
ertelme ennek, ha nagyon sok szambol kell kihuzni kb. a felet.

Engem inkabb a Random fuggveny mukodese erdekelne... mi alapjan generalja a
veletlenszamot?

Udv,
		Hunter				-[HE 1.15beta6]-
+ - Re: idomeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kedves Lista!

>Talan valaki tud segiteni. (Bocsanat, ha korabban ilyen kerdes mar
>napvilagot latott, teljesen uj tag vagyok.)

>A lenyeg, hogy PC-n, Win (98/2k) alatt, Borland C++ Builder
>Professional kiadassal (Visual Component Library kereteben keszul
>a program) szeretnek idot merni, ami elvileg egyszeru, van is ra

Hi Tommyca!

Regen foglalkoztam hasonlo problemaval, akkor sikerult megoldani. Ehez a PC
belso orajanak megszakitasat vettem at. A temarol reszletesen Peto: A'd'm
ROM BIOS e's ami mo:go:tte van c. muveben talalsz. Sajnos a konyv eleg regi
nehez megtalalni, de jo! Ha nem sikerulne akkor tudom ajanlani a kovetkezot:
Laszlo Jozsef Periferiak programozasa PASCAL es asemb. nyelven c.
muvet.Termeszetesen ha tovabbi dolgok erdekelnek szivesen segitek. A
konyveket azert ajanlom mert azokban reszletesen megtalasz mindent, plusz
pelda prg-ok is vannak. (zarojelesen jegyzem meg azert vannak buktatoi a
dolognak pl az idozites pontossaganak beallitasa nem mindig egyszeru).
Sajnos ehez ASM-ben kell programot irni plusz megszakitast kezelni :-((   .
A hangkartya kezeleserol a tudtommal a fenti szerzo (Laszlo Jozsef) irt
konyvet : Hangkartyak kezelese cimen.

Udvozlettel: Mike Lajos
  Ui.: Ment maganba is
+ - Re: teglalap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > >En a 8 kiralyno problemahoz latom hasonlonak.
> > hol talalok errol valami bovebbet, esetleg forraskodot
> Talan a genetikai algoritmusok kornyeken lehetne probalkoznod. Ilyet

Sem ez sem az, hanem egyszeruen kritikus ut kereso problema.
A vagasi sorozat lekepezheto egy iranyitott halora, ahol az elek
erteke a leszabott csikokbol vaghato darabok. Az elso helyzetben
2x2=4 lehetoseg van: a lemez szelesebb vagy keskenyebb oldalan
vagjuk a szelesebb vagy a keskenyebb csikot. Mind a negy esetben
kiszamolhato, hogy a leszabott csikbol hany darab vaghato ki.
Ezutan a maradekbol szinten negy iranyban haladhatunk tovabb. Ez
mar 16 fele folytatas. De ettol kezdve mar nem fa, hanem halo lesz,
mert a 16 kozul vannak olyanok amelyek ket fele modon is kijohetnek.
Pl. vagjunk szeles csikot a lemezbol elobb felul, aztan baloldalt. A
maradek akkor is ugyanaz, ha elobb baloldalt es utana felul vagunk.
De nem ugyanannyi a ket ut eredmenye. Es itt jon a kritikus ut keresesi
algoritmus lenyege: az egy pontba befuto tobb el kozul a nagyobb
ertekut valasztjuk, es ezt az erteket tovabb is gongyolitjuk. Ha tovabb
folytatjuk az elagazasokat es az elek osszefutasanal a nagyobb erteku
kivalasztasat, akkor eljutunk a halo vegpontjaba. Ekkor a megjelolt elek
a vagasok sorrendjet mutatjak.

Az algoritmust lehet azzal egyszerusiteni, ha csak szeleseb csikkal vagunk,
es igy csak ket fele agazik el a halo. Abban nem vagyok biztos, hogy
igy is mindig a maximumot kapjuk. De technologiailag ez a szokas, mert
kisebb az elcsavarodas veszelye.

Ez alapjan mar lehet programot irni.

Peter
+ - Re: Ezredmasodperc alatti idomeres? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> On 21 Mar 2001, at 1703, Szakacs Tamas  wrote:
>
> > Elvadult vagyam onnan nyert olajat a tuzre, hogy RedHat Linux 7.0
> > alatt a ping a korabbi verziok msec-a helyett usec-ben irja ki a
> > pattogtatas idejet, es igy felkeltette kivancsisagom, milyen alapon
> > jelent ki ms-nal pontosabb idoket? Linearis interpolacioval? A kernel
> > tud valami trukkot? Es foleg: Win alatt lehetseges ugyanez?

Tegnap megneztem valami MS help filet, es abban volt irva, hogy
NT alatt lehet hasznalni a QueryPerformanceFrequency() es a
QueryPerformanceCounter() fuggvenyeket, ez utobbi azt hiszem a
TSC-t olvassa, az elobbi meg a masodpercenkenti novekmenyt adja
vissza.

_tgz
+ - formatumok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresem a java .class vmint a jpg file-ok felepiteset.
Ami konkretabban erdekelne jpg-nel, hogy hol tarolja
a commentet.

A'kos
+ - Grafilogika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Coder-esek!

Az alabbi dolog jutott eszembe, remelem
valaki tud erre egy kivalo algoritmust.
(Bar eleg remenytelennek tunik a dolog :-( )

Szoval... Talan talalkoztatok mar rejtveny
ujsagokban a Grafilogika nevu feladvannyal.
Aki ismeri, az tudja mirol beszelek, annak a
kedveert aki nem tudja... Van egy negyzetracs
aminek a bal oldalan es a tetejen szamok
talalhatoak. Ezek a szamok hatarozzak meg
hogy hany kifestett negyzet van a sorban
illetve oszlopban. Ha tobb szam van akkor
persze ezek a negyzetek tobb csoportban
helyezkedhetnek el. Tehat ha a szamok
3 4 5 akkor van 3 kifestett negyzet egymas
mellett utana 4 majd 5, de ezek akarhol is
lehetnek, csak a sorrendjuk a fontos.

Tehat ha erre valaki tud szamitogepes algoritmust,
vagy legalabb otlete van hogy hogyan allna neki,
az kerem irja meg.
Nagyon kivancsi lennek a megoldasotokra!

Elore is koszonom
fpeter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS