Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2062
Copyright (C) HIX
2004-01-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re[2]: guminyomas telen (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Re: Eredetisegvizsga (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Re: okoskodas (mind)  76 sor     (cikkei)
4 Re: Lenz+Ohm... (mind)  38 sor     (cikkei)
5 Kozlemeny (mind)  10 sor     (cikkei)
6 gumiabroncs (mind)  7 sor     (cikkei)
7 Ervek kellenenek... (mind)  35 sor     (cikkei)
8 dakar, palik, media, hazugsagok ... (mind)  9 sor     (cikkei)
9 RE: *** HIX AUTO *** #2061 (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Re[2]: guminyomas telen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2061, :
 >Hogyan illik beallitani a guminyomast telen? En most -5C-nal ellenoriztem a
 >kuton...

Gondolom, tovabbra is az amugy ajanlott guminyomas a jo, nem?
pV=NkT
Ebbol V, k, es N allando, azaz pl. 278 kelvinrol 268 kelvinre huleskor
a guminyomas kb. 3.5%-kal csokken. [idealis rendszerben]
Tehat ha reggel -5 fokban negnezed, hogy 2.0 bar a nyomas, es delutanra +5
fok lesz, akkor lesz benne 2.07 bar. De ha masnap reggelre -14 fok lesz,
mint a mult heten, akkor is csak 1.93-ra csokken. Ha napkozben bekoszont a
tavasz [mondjuk 20 fok], akkor a tegnap reggeli 2.0-bol 2.18 fog lenni.
Nyaron sokkal nagyobb ingadozas is megtortenik, megis ugyanolyan
biztonsaggal kozlekedsz az elso 100m-en, mint 100km autopalya utan.
Ezt en ugy ertelmezem, hogy nincs kulonosebb tennivalo ezugyben.
--
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re: Eredetisegvizsga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2061, DISCLAIMER: >:
 >   Meg tudna mondani valaki nekem , hogy mennyibe kerul kb. egy Honda
 >500-as motorkerekparnak az eredetisegvizsgaja ?

Neten kutakodva talaltam egy 2003-as arlistat, ami szerint ez 15eFt.
http://vnet.hu/harasztker/eredet.htm
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-
+ - Re: okoskodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Kedves Csaba! Az okoskodasod meg mindig nagyon messze van a valosagtol! 
Hozzaszolasaid, amelyek egyre jobban az onigazolas megnyilvanulasai, 
teljes mertekben bizonyitjak, hogy fogalmad sincs a lejatszodo 
folyamatokrol! Egyre jobban rahuzod a hurkot a sajat nyakadra.
---

>  Pedig az olcso, mezei bikakabeleknek bizony nem nagyobb a
>  keresztmetszete, aztan megis mukodnek...
-------
Hat igen! Ezek a kabelek az olyan hiszekeny vasarloknak keszulnek mint 
Te is.
Ha valaha is kiprobaltal volna egy ilyen ( olcso "gazdasagos" hiperben 
vasarolhato)
kabelt nem irnal ilyeneket. Leirom mi tortenik az ilyen kabellel, ha 
teljesen lemerult akkut probalsz vele bikazni.
1.sec: fust
2.sec: szigeteles olvad
3.sec: meggyullad/ felizzik ( legtobbszor a csipesznel levo csatlakozas 
eddigre eleg, ugy hogy a felizzas elmarad)
Dieselnel nem tart ilyen sokaig hogy elegjen.
Erdemes hasznalat elott a csipesz mua. burkolatat visszahuzni, es 
megnezni a kabel csipeszhez csatlakozasat. Aki ilyeneket gyart, vagy 
forgalmaz az szandekosan akar kart, vagy balesetet okozni a felhasznalonak
---

>  No igen, a generator "nyom", a feszultsegszabalyzo viszont szabalyoz.
>  A teljesen lemerult allapotbol indulo toltes elso pillanataitol
>  eltekintve 14.4 volton nem vesz fel ekkora aramot az akku. Hogy akkor
>  megis miert tud ennyit a generator? Egyszeru: az
------
Az "elso pillanatai" ugy 1,5-2perc. A szabvanyos toltofeszultseg 
13,8-14,2V kozott van. ( nem tudom honnan szarmazik ez a 14,4V) A 
legtobb szabalyzo azonban terhelten a 14,0V-ot sem tudja tartani. A 
teljesen lemerult akku azonban nem vesz fel egybol nagy aramot, azt a 
bikazo akku veszi fel, ezert folyik nagy aram a bikazo kabelen!! A 
normal allapotu akku nagy teheles utan (inditozas) kepes 40-70Amper 
aramot felvenni, ez rovid ideig tarto folyamat, de ha ilyenkor szakitjak 
meg az aramkort akkor baj tortenhet. ( es valojaban mindossze errol szol 
a vita) A lemerult akku lassan veszi fel a toltoaramot.
---

>  Hogy akkor megis miert tud ennyit a generator? Egyszeru: az akkunak
>  akkor sem szabad lemerulnie, ha egyutt hasznalsz minden leheteseges
>  fogyasztot. akkunak akkor sem szabad lemerulnie, ha egyutt hasznalsz
>  minden leheteseges fogyasztot.
------
Ha ezt most nem arulod el hulyen haltam volna meg!
---

>  Es amikor a starter arama szunik meg?
------
Nagyjabol van sejtesed a nyitott es a zart aramkor kulonbsege kozott??
Rogeszmed ez a starter. Azt a kapcsolo levalasztja a halozatrol, akkor 
hogyan jut el az indukalodott fesz  az elektronikahoz!?
---

>  Miert kell negyszer, es nagybetuvel? Talan inkabb a sajat fejedben
>  kene eloszlatni a kodot, es ujragondolni az egeszet... Mindket akku a
>  sajat generatoraval van korrekten osszekotve, ezek biztositjak rajtuk
>  a 14.4 voltos toltofeszultseget. A ket akku kozotti, joval nagyobb
>  ellenallasu bikakabelen pedig - mivel kozel azonos potencialu
>  pontokat kot ossze - nem fog jelentos aram folyni.
--------
Irtam kisbetuvel is, meg egyszer, de nem fogtad fel mirol is van szo. 
Most mar latom, ha szazszor irtam volna le akkor sem ertened. Azt hogy 
"ujra gondolni"  menekulesi utnak szantam, de nem akarsz vele elni, 
hanem tovabb szajkozod ezeket a suletlensegeket.
Hogy mitol folyik nagy aram, az elobb leirtam. A feszultseg kulonbsegnek 
tovabbra sincs semmi szerepe.
Alapvetoen  az sem biztos hogy a bikazo auto motorja is jar, minthogy az 
sem volt feltetel hogy csak masik autorol lehet bikazni!!!
Felenk tiszta,kodmentes ido van!  :-P :-P

Udv,  Triznyak
+ - Re: Lenz+Ohm... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Marky irta:
>  Amikor mindket motor jar, akkor mindket generator is jar, es az
>  inditokabelen az altalam szamolt 5 ill. 12A folyik legrosszabb
>  esetben. Ilyenkor tokmindegy, hogy benzin- vagy dizeluzemu motorrol
>  van szo.
------
Viszont szo sincs arrol, hogy mindket motor jar!!! Lehet egyszeruen csak 
egy akku.-rol is bikazni! A 12Amper meg mindig  nagyon tavol van a 
valosagtol. ( a valosagot nem kiszamolva ertem!!!!) Az sem mindegy hogy 
diesel, vagy benzines, a dieselben nagyobb akku van, az nagyobb aramot 
is vesz fel.
---
>  A lemerult akkumulatort esetleg a sajat generatora is tolti, nemcsak
>  a masik kocsie (lasd Kirchhoff I.). Masreszt, ha egy aksi lemerult
>  11V-ra es mondjuk ilyenkor 0,5 Ohm belso ellenallasa van, akkor
>  14,4V-rol toltve 6,8A fog belefolyni (lasd Ohm es Kirchhoff II.).
-------
Kicsit bele kellene merulni az indito akkuk tulajdonsagaiba, akkor 
bizonyara ertened hogy miert folyik a kabelen nagy aram. (lasd Re: 
okoskodas cikk) A 11Voltra "merult" akku az fel van toltve!!!!! Legalabb 
is 1-2napos allas utan 0°C koruli homersekleten nem fogsz tobbet merni 
rajta. ( terheletlenul!!!!!)
Ez a 6,8A elmeletileg nagyon szep, biztosan nagy oromet is okozott Neked 
a kiszamolasa, de valojaban  marhasag.  Mereseim szerint 55Ah-s akku 
16Volt feszultseggen ( a tolto ennyivel indit) 15-20 Ampert vesz fel a 
toltes kezdetekor, ha le van merulve. 70-80%-os toltottsegnel 30A-rel 
indul ( ennyit tud a tolto) A 100% -ra lemerult akkunak kell 5-8 perc 
mire elmozdul a toltesmero a nullarol.
---

>  A magas loval az a baj, hogy kegyetlen nagyot lehet rola esni. ;-)
-------
Bizony-bizony. Plane ilyen nagy kodben! Remelem senki sem utotte meg magat.
:-P :-P :-P

Udv,  Triznyak
+ - Kozlemeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

A bikazassal kapcsolatos "felvilagosito" tevekenyseget  a mai nappal 
beszuntetem!!
A "ketelkedoket" valoszinuleg tovabbra sem sikerul felvilagositani, a 
tobbieknek pedig tele lehet a toke mar vele.

Udv,   Triznyak

Ui. A hozzaertoknek pedig ezuton megkoszonom a tamogatasukat.
+ - gumiabroncs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Elcserelnek 2 db 13"-os, 175X70 -es nyari gumit, fellnivel egyutt,
termeszetesen centirozva, kb 75%-os allapotban, 2 db 14"-os teli
gumira, S-100 hoz. Lehetoleg szinten fellnivel egyutt.  Ha a csere nem
erdekel, megvennem, ha megegyezunk..
Sanyi
06 30 347 1699, (esetleg 34 487 238) vagy e-mail.
+ - Ervek kellenenek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >De akkor nezzuk sokkal gyakorlatibb oldalrol a dolgot: amikor a
> >bikazott  kocsin  a  starter  motort allitjuk le, akkor ott 100 A
> >nagysagrendu aram szakad meg, ami nem gond, csak a 10A ?
> Nem  idezem,  olvasd  el  errol  Triznyak  levelet  a 2060-as Hix
> Autoban !

Pedig idezned kene, legalabb olyan precizen, mint a biztositasnal
a jogszabalyt, mert errol egy szot sem irt... A motor
leallitasanal fellepo helyzetrol meselt, amikor a legtobb
fogyasztonak - koztuk az elektronikanak is - egyszerre szunik meg
a tapellatasa, de a starter lekapcsolasa nem ez az eset. Ugy
tunik, a nagy bikazasi szakertok nem vettek eszre a kerdest, igy
ujra felteszem: inditas utan a starter aramanak megszakitasa miert
nem oli meg az elektronikat?

> >Nem  a  biztositonak  kell  felmondani,  hanem neked, erdekmulas
> >cimen.  A biztositasnak pedig semmi koze ahhoz, hogy hol parkol a
> >kocsi...
> Ily   modon   a  torveny  nem  engedi.  Uzemben  tarto  valtozas,
> forgalombol  valo kivonas es ideiglenes kivonas eseten lehet csak
> a  szerzodest  felmondani.  **58/1991. (IV. 13.) Korm. rendelet a
> gepjarmu uzembentartojanak kotelezo felelossegbiztositasarol**

Valoban nem engedi, elneztem, mert nem merult fel bennem, hogy ugy
akarna valaki felmondani a biztositasat, hogy meg a neven van a
kocsi...

> Biztosan van meg egy tucat dolog, amit maskent latunk :-)))

A biztositasnal nem vettem eszre, hogy a kocsit nem eladta, hanem
csak tovabbertekesitesre atadta, igy teves megoldast javasoltam.
Ezt keszseggel elismerem, viszont ettol meg bikazas ugyben nem
lesz igazad. Foleg akkor nem, ha mar gondolkodni, vagy ervelni sem
meltoztatsz, csak a magas lorol tevesen predikalo profetadra
hivatkozol.
+ - dakar, palik, media, hazugsagok ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szemely szerint kicsit fajlalom a dolgot - bar nem lep meg - mert pont az
egyik emlitett nagycsapat (nem nehez kitalálni melyik :) ) említett
versenyzojenek szoritok (szoritottam). a palikrol szolo reszhez no comment
...

http://totalcar.hu/tukor/palik/

robi
mg 1.8td
+ - RE: *** HIX AUTO *** #2061 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
 
Szeretnek kijavitani egy teves infot. A ravatalozobol lett disco nem
Ostfiasszonyfan volt, hanem Celldomolk-Alsosagon es nem
Hullahop volt a neve, hanem Avokado Disco. Ez az epulet sose volt
ravatalozokent hasznalva, mert nem kapta meg a temeto az
engedelyt. Ma mar nem letezik (asszem trafohaz ), de igen jo buliknak adott
otthont.
 
Tovabbi jo "autozast"!
 
Joco

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS