Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2766
Copyright (C) HIX
2006-01-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: kod, vilagitas, fek (mind)  39 sor     (cikkei)
2 Re. Vita 01 (mind)  8 sor     (cikkei)
3 re: Valasz: Re. Re:re: kod, vilagitas, fek *** HIX AUTO (mind)  22 sor     (cikkei)
4 elindulas emelkedon, feklampa kapcsolo (mind)  8 sor     (cikkei)
5 re: Valasz: Re. Re:re: kod, vilagitas, fek *** HIX AUTO (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Re: ujabb pszichologus korunkben. (mind)  49 sor     (cikkei)
7 :re: kod, vilagitas, fek (mind)  27 sor     (cikkei)
8 re: Re. Vita 01 (mind)  10 sor     (cikkei)
9 RE: *** HIX AUTO *** #2765 (mind)  39 sor     (cikkei)
10 Emelkedon indulas (mind)  19 sor     (cikkei)
11 re: Vita 01. (mind)  48 sor     (cikkei)

+ - Re: kod, vilagitas, fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>> Amikor en tanultam vezetni 1982 az oktatom 
>> melettem azt mondta, hogy emelkedon megallasnal ha 
>> a kezifeket behuzom ugy pofan vag, hogy kiesem az 
>> autobol :-) ! Azota igy indulok akar nagyon
> Eleg szomoru, hogy ilyen fa$2fejek oktatnak!

'80-ban az en oktatom is majdnem szoszerint ezt mondta (de nem
hiszem hogy ugyanaz az oktato lett volna :-) )
Sot, az elso orak egyiken jodarabig az volt a dolgom, hogy egy
forgalommentes emelkedon gyakoroljam az auto megtartasat, es 
amikor mar ment, akkor adta az utasitasokat, hogy 20 centit elore, 20
centit hatra stb. :-) 
Mondjuk ha az o sajat autoja let volna biztos nem csinalta volna,
kepzelhetitek, mit kapott az a kuplung... :-)
...mint ahogy a mostani oktatok 100%-a se csinalja...nem eri meg
neki...

> tizedmasodperceket, en meg elkezdhetnem szamolni, hogy ez
> mekkora lejton  hany centi hatragurulast jelent,

Nem tul sokat...

> egy biztos: a kuplungodnak tobbszoros terheles, mert nem nulla a
> mozgasi energiad, hanem a kivant haladasi  iranyhoz kepes
> negativ. 

Mint ahogy plusz terheles az is, ha meg mindig fog a kezifeked,
amikor mar meglenne a szukseges vonoerod...

A kezifekest talan azert preferaljak az oktatasban, mert
ha a delikvens meg nem is kepes a megfelelo kuplung-gaz
koordinaciora, a kezifekkel biztonsagos tartalekot kap, pont a
kuplung terheles rovasara...
Biztos, ami biztos, nem fog belegurulni a mogotte levobe, max kesobb
engedi ki a kezifeket...

G.Laci
+ - Re. Vita 01 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>mellett - attol (is) tudok sikitogorcsot kapni,
>ha latom, hogy a gyerek hatul all a "kardanboxon"

Szamomra az eddigi legdurvabb az volt, amikor a parhonapos gyerek a
hatso kalaptarton jatszott, az "anyuka" pedig "o'vo'n ott tartotta a
kezet"...mintha barmit is szamitott volna ez...
Ja, mindezt olyan 70-80-as temponal orszaguton.... :-(
Szo szerint kirázott a hideg...:-(
+ - re: Valasz: Re. Re:re: kod, vilagitas, fek *** HIX AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Fek, kuplung  - gaz
>> kombinacioja. Gyakorold ! En nem gurulok hatra.
>Frigyes, hany labad van? Ha haromnal kevesebb, akkor a fenti
>gyakorlatilag lehetetlen, hacsak a fekpedalrol a gazpedalra
>atugras idotartama nem pontosan nulla.

Pedig egyszeru... Jobbal nyomod a feket, ballal kuplung, berakod egybe a 
sebvaltot. Engeded a kuplungot, es amikor erzed hogy fogja a motort, akkor 
ott tartod a kuplungot, lelepsz a fekrol, es gazt adva elindulsz, kozben 
perszemar engedheted tovabb a kuplungot. Ugyanez ervenyes kezifek eseten is, 
csak ott ugye nem a fekkel, hanem a kezifekkel jatszod el ezt.... Eltartott 
egy darabig, amig a torok soforoket megtanitottam igy elindulni a 30 fokos 
bulldozer nyomon. Es csak csodalkozak, hogy milyen siman megy az addig 
fekrolleugrunkkuplunggaz kombinacio helyett, ami ugye a Landrover hirtelen 
megugrasaval jaro elindulast tett csak lehetove, nem egyszer azt is csak 
nemi visszagurulas utan. Persze a sofor mellett a motorhazteton a 
potkerekben ucsorgo kollega orult ennek legjobban :-)))
(Persze lehet, hogy ezt csak 2000+ kobcentis dizelmotorral lehet 
megcsinalni?)

Udv joe
XM 2.1TD
+ - elindulas emelkedon, feklampa kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Injektoros autoval szinte barmekkora emelkedon el lehet indulni kezifek 
nelkul. (Anelkul hogy a kocsi akar 1 cm-t is visszagurulna!!!)
Frigyes Skodajaval kicsit bonyolultabb a mutatvany, de talan nem lehetetlen.

A regi wartburgon is nyomaskapcsolos volt a fek. Kisebb fekezesnel nem 
is kapcsolt be. :(

Zotya
+ - re: Valasz: Re. Re:re: kod, vilagitas, fek *** HIX AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>
>Frigyes, hany labad van? Ha haromnal kevesebb, akkor a fenti gyakorlatilag 
>lehetetlen, hacsak a fekpedalrol a gazpedalra atugras idotartama nem 
>pontosan nulla. Innen kezdve elkezdhetned mericskelni a 
>tizedmasodperceket, en meg elkezdhetnem szamolni, hogy ez mekkora lejton 
>
>  
>
Pedig megoldhato! Igy csinalom mar jo huszon par eve.
Sarkad a feken, lab elso resze nyomja a gazt, kuplung enged.
Pont mint a kezifeknel, csak praktikusabb.
Telen azert mert felek, hogy a kezifek befagy, nyaron meg
azert mert megszoktam telen :-))

Arpi
+ - Re: ujabb pszichologus korunkben. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Elvtársak, Tisztelt Polgártársak!
(Fifti-fifti! Így jó lesz?)

Tárgy: 

Itten most kedvenc állatorvosi vízilovunkból, a kátyúkról lesz szó. 

Egy hete korlátolt felelősségű miniszterelnökünk 6 milliárd forintot 
ajándékozott a mi pénzünkből Kóka Helikopter Jánosnak kátyújavításra.
Ha karácsonyi ajándék, kicsit megcsúszott a timing-gal, ha kampánykezdet-ajándé
k, az okés, éppen szezonja van.
Nyitott vagyok, mint az osztálynapló. Vártam egy hetet. Az „egy-két órán belüli
” javítás ígéretén már egy hete is meglepődtem, de azt gondoltam, láttunk 
már varjún karórát, biztosan van annyi eszük, hogy az akciót (lásd még „logiszt
ika”) bizonyosan megszervezték. Tegnap végigautóztam a főváros x tucat útj
án, utcáján és közén, és azt tapasztaltam, hogy kb. annyi történt a témában, mi
nt ami a lónak a hasa alatt van. Mondhatnám annyira jókedvem lett, hogy a mosol
yt az arcomról utólag csak plasztikai sebészek tudták eltávolítani.
Sejtettem, hogy a Gyurcsány és Kóka mögött álló spindoctorok (lásd még „kommuni
kációs tanácsadók”) már egy hete is tépték a hajukat, hogy mikért fognak ebb
37;l az eleve córeszre ítéltetett kampányígéretből jól kijönni.
Hát, sajnos rosszul. Amúgy teszek a kampányra, és a két politikai mamut küzdelm
ére, nem érdekel áprilisban melyik csapat jön ki győztesen a négyévente me
grendezett Activity Show-ból. Ne felejtsétek Orbán-hívők! Ne felejtsétek G
yurcsány-hívők! A létünk forog kockán, ha a másik nyer!
Más szempont: a Fleto-team különös kommunikációs bravúrja, hogy pont azt a feje
t bízták meg kátyúzással, aki hét közben inkább a helikoptert, weekendezés idej
én pedig a méretes vitorlás hajót részesíti előnyben. Nem kellett volna in
kább egy „szárazföldi patkányt” keresni? (lásd tengerész szleng, aki nem tudná.
 Tehát  maximálisan píszí.) Sőt, visszakoznék: talán túlzás, sőt, dem
agógia volt a miniszter urat „K.Helikopter János” – nak neveznem, végtére is me
gtehetné azt is, hogy Concorde-dal járjon…
De térjünk a lényegre: azt javaslom politikai hovatartozástól függetlenül minde
n kedves olvasónak, hogy péntek reggel álljon oda egy kátyú mellé, és telefonál
jon a megadott zöld számra (06/80/204386), miszerint kátyújavítást kér. Aztán s
zánjon rá két órát, és könnyűatlétikai edzőket megszégyenítő kit
artással, stopperrel a kezében várja meg, mikor érkezik meg a javítóbrigád. Teg
yük próbára a pudingot. Ha helytállnak, leveszem a kalapomat. Ha nem, derüljön 
ki fényesen, hogy megint hazudtak, és újfent hülyének néztek minket.
Tehát: péntek 8 óra, kéretik, telefonáljatok. Jöjjön el az „Armageddon”. Nekik.
 Az eddig sem működő rendszer 60 perc alatt fog összeomlani. Így talá
n egyszer, majd (?) nekünk is jobb lesz. De csak akkor, ha nem tűrjük tétl
enül, hogy épp adott hatalom naponta pofán hazudjon minket.

2006. január 11.

ZORRRO

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dsl5400f28f.pool.t-online.hu)
+ - :re: kod, vilagitas, fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Eleg szomoru, hogy ilyen fa$2fejek oktatnak!
Most nagyon elszomorodtam! Engem is hasonlo ( esetleg ugyanaz?) oktato 
okitott. Elso nap fel a Gellert hegyre, es emelkedon elindulas kezifek 
nelkul, gyakorlasa kovetkezett. _Hatragurulas nelkul_ !!!!!!!!  Nem 
kivant sokat, eleg volt, ha 10-bol 10 sikerult.
Persze ez meg abban sanyaru atkosban tortent velem, ahogy Frigyessel is, 
es mint tudjuk, amit akkor tanitottak az csak megtevesztes lehetett.

>  Akkor te szerintem feltalalnad a perpeetum mobile-t :-) Frigyes, hany
>  labad van? Ha haromnal kevesebb, akkor a fenti gyakorlatilag
>  lehetetlen,........
Akkor en is feltalaltam!!!!!!!!!! Mert bizony ket labbal is mukodik a 
dolog, es __1cm-t__ sem gurul vissza az auto!!!!!!!!!
Attol, hogy Te nem tudod megcsinalni, masnak gond nelkul sikerul/het!!!!!!

>  hacsak a fekpedalrol a gazpedalra atugras idotartama nem pontosan
>  nulla. Innen kezdve elkezdhetned mericskelni a tizedmasodperceket, en
>  meg elkezdhetnem szamolni, hogy ez mekkora lejton hany centi
>  hatragurulast jelent,.....
Nulla hatragurulassal nincs ertelme szamolni!
Nem kell ugralni a pedalrol, szepen all egyhelyben az auto amikor 
elengedem a feket.


Udv,  Triznyak
+ - re: Re. Vita 01 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> a celnal talalkozunk. Azota kenytelen ulni a
> keresztlanyom. Hatul nincs biztonsagi ov. Mostmar

Nono, mikori Skodad van, hogy ennyire nincs ov? Nekem
a 82-es Skodrin (120L) mar megvoltak a biztonsagi ov gyari
elokeszitett furatai hatul. Csak ki kellett tapogatni hogy hol
vannak, es belecsavarozni az ovet, ami elso dolgom volt
miutan megvettem a kocsit.
VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - RE: *** HIX AUTO *** #2765 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  
> >
> > A fenet !
> > Amikor en tanultam vezetni 1982 az oktatom
> > melettem azt mondta, hogy emelkedon megallasnal ha
> > a kezifeket behuzom ugy pofan vag, hogy kiesem az
> autobol :-) ! Azota igy indulok akar nagyon
> 
> Eleg szomoru, hogy ilyen fa$2fejek oktatnak!
Szerintem egyaltalan nincs igazad. En sem hasznalok kezifeket.

> > meredek utcan is. Fek, kuplung  - gaz
> > kombinacioja. Gyakorold ! En nem gurulok hatra.
> 
> Akkor te szerintem feltalalnad a perpeetum mobile-t :-)
> 
> Frigyes, hany labad van? Ha haromnal kevesebb, akkor a fenti gyakorlatilag

> lehetetlen, hacsak a fekpedalrol a gazpedalra atugras idotartama nem 
> pontosan nulla. Innen kezdve elkezdhetned mericskelni a 
> tizedmasodperceket, en meg elkezdhetnem szamolni, hogy ez mekkora lejton 
> hany centi hatragurulast jelent, egy biztos: a kuplungodnak tobbszoros 
> terheles, mert nem nulla a mozgasi energiad, hanem a kivant haladasi 
> iranyhoz kepes negativ.
> 
> udv: Akos

Ha egy kicsit is van ebben gyakorlatod, akkor egy mikromilimétert sem
gurulsz hatra.
(Esetleg 20% feletti lejton apr centit)
Eloszor egy kicsit felengeded a kuplungot addig, míg erzed a kocsin, hogy
mar huz. Ezt alapjaraton is siman meg lehet tenni. Utana mar lelephetsz a
fekrol, mert a kuplung mar megtartja a kocsit, gaz, kuplung felenged es mar
mesz is.
Ez az egeszet persze nem ilyen darabosan teszi az ember, hanem folyamatosan.
Mikozben emeled a kuplungot, emeled a feket is, stb...
Szoval nem kell lefa$2fejezni valakit, aki maskepp gondolkodik, mint Te,
lehet az __IS__ jo :))
KI
+ - Emelkedon indulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> meredek utcan is. Fek, kuplung  - gaz
>> kombinacioja. Gyakorold ! En nem gurulok hatra.
>
> Frigyes, hany labad van? Ha haromnal kevesebb, akkor a 
> fenti gyakorlatilag lehetetlen, hacsak a fekpedalrol a 
> gazpedalra atugras idotartama nem pontosan nulla. Innen 
> kezdve elkezdhetned mericskelni a tizedmasodperceket, en 
> meg elkezdhetnem szamolni, hogy ez mekkora lejton hany 
> centi hatragurulast jelent, egy biztos: a kuplungodnak 
> tobbszoros terheles, mert nem nulla a mozgasi energiad, 
> hanem a kivant haladasi iranyhoz kepes negativ.

Meg a feken vagy, amikor a kuplung kezd feljonni; tenyleg 
meg lehet csinalani ket labbal, hatragurulas nelkul.

Azoknek persze elkepzelhetetlen, akik a kuplungot csak 
jocskan lenyomott gaz mellett kezdik felengedni. Naluk jol 
fogy a kuplung is, es nem sikeredik az indulas bizonyos 
szituaciokban nyari gumival, de neha meg telivel sem...
+ - re: Vita 01. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> legszivesebben az autobol rangatnam ki, hogy a motorhaztetobe verjem
>> azt a hulye fejet! Ha nem kepes raszolni a gyerekre, hogy uljon le
>Ezzel nem lehet vitazni, mert valoszinu mindenki igy gondolja.

En egy kicsit arnyalnam a helyzetet. Eloszor is szeretnem leszogezni, hogy
alapvetoen en is ugy gondolom, hogy szepen bekapcsolva ulni kell a
gyerkocnek, termeszetesen az a legbisztonsagosabb.

De hogy nez ki a gyakorlat? Ezt talan csak az tud6ja, akinek van/volt
gyereke es eleg surun szallitotta, hogy keruljon az alabbi helyzete:

Tegyuk fel, hogy _muszaj_ menni valahova kocsival. Tegyuk fel, hogy
feluton elkezd uvolteni a gyerek. Hogy miert? Mittomen. Nem kell sok:
nem a viragos harinya van rajta, hanem a kiskutyas. Ehes/szomjas.
Megfojtja a sala. Melege van. Kell a maci, de nem eri el. De lehet,
hogy szimplan faradt es ahelyett hogy szunnyadna, uvolt (ez
szamomra mar orok rejtely, hogy miert van igy, de egyeseknel igy
van). Egy darabig birja az ember a +sok decibelt, de mi van
azutan? Visszauvoltes nem nyero (meg nem is hasznal). Van,
amikor semmi sem hasznal, mert a hiszti teljesen eluralkodott.
(Igen, lanyaim vannak.)

Te megallnal 5 percenkent, vagy szorosabbra huznad a salat, vagy
te is uvoltenel, vagy ...?

Nalunk a gyerekek bekotve utaznak. De volt ra pelda, hogy inkabb
hagytam, hogy kicsatolja magat es tenyleg meg ovatosabban,
lassabban mentem, mert igy a vezetesre tudtam figyelni, marpedig
az uton ott kell lennie a figyelemnek. Szerintem sokkal kevesbe
voltam igy balesetveszelyes, mint ha ragaszkodtam volna a
bekotottseghez. Gyerek megnyugodott. Amint lehett, visszakapcs.

Tudom, veszelyeztettem a gyerekem eletet. Tudom, nem minden
nem bekotott gyerek ezert nincs bekotve. Tudom, adott esetben
hatraltattam a forgalmat.

Sz'al csak azt szeretnem kihozni a litaniabol, hogy ha valaki nem
ugy kozlekedik, ahogy szerintunk elvarhato, amogott lehetnek olyan
okok, amire nem is gondolunk. Ezert ez a motorhaztetobe
fejbeveregetes nem biztos, hogy jogos. Az egyeb buntetes (tolas,
veszelyes beelozes+visszafek, eszement villogas, dudalas,
szoritgatas) meg csak "fokozza a helyzetet" :-) Egy ilyen helyzetben
a turelem meg a megertes is egyfajta ovatossag, ezert ugyanugy
nelkulozhetetlen a balesetmentesseghez.

Uff, beszeltem. Jozsi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS