Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2443
Copyright (C) HIX
2005-02-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Korrekcio.... (mind)  7 sor     (cikkei)
2 re: Re. gumik, ulesek, 5gang, futoszal (mind)  11 sor     (cikkei)
3 re: Re: *** HIX AUTO *** #2441 (mind)  17 sor     (cikkei)
4 re: Citroen (mind)  9 sor     (cikkei)
5 citrom szerelo (mind)  69 sor     (cikkei)
6 C5 (mind)  7 sor     (cikkei)
7 >>: vegyes2 (mind)  68 sor     (cikkei)
8 Re: *** HIX AUTO *** #2441 (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - re: Korrekcio.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Igen, tied a pont!
Koszonom!! Beirtam.  :-)   ( tulajdonkeppen levontam egyet a rossz 
pontokbol)

Udv,  Triznyak
+ - re: Re. gumik, ulesek, 5gang, futoszal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Nem lehet azonos tengelyen ket kulombozo mintaju gmiabroncs.
Biztos vagy ebben?
Amit en tudok, az ugy szol, hogy egy tengelyen azonos _muszaki 
jellemzoju_ abroncsoknak kell lenniuk. A muszaki jellemzok alatt pedig a 
meret, terhelhetoseg, sebesseg index, es a mintazat _tipusa_ szerepel. 
Kivetel ez alol az az eset, amikor a gyar, az adott tipust "manko" 
potkerekkel szallitja.

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: *** HIX AUTO *** #2441 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ami mellesleg, nem biztos, hogy sokkal jobb. Egy satuzva
>  iranyithatatlanul csuszo Ikarus legalabb olyan izgi, mint egy fek
>  nelkuli Citrom.
Azert ez a buszos dolog sem egeszen igy mukodik. A legfekes jarmuveknek 
is ketkoros a fekrendszere. a nyomastaroloi is minimum ket egysegre 
vannak bontva, es ott van a "kezifek", ami mar az egyik kor 
nyomasvesztese eseten is automatikusan befekez, de csak a hatso kereket, 
es korantsem allora ( szaraz uton). Valamint van rajtuk kipufogofek, es 
retarder (buszokon). Ezek ugyan nem tudjak a jarmuvet megallitani, de 
igen komolyan lelassitjak.
A kuplungot sem szokas tisztan levegosre csinalni ( legalabbis az 
Ikaruson), tehat lehet azzal azert visszavaltani is. ( retarderes buszon 
nem feltetlenul szukseges)

Udv,  Triznyak
+ - re: Citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Egyébként a motorleállitást autópályán 140-nél kipróbáltam, és minden
>  tökéletesen működött!
Ez termeszetesen az osszes hidros Citroennel igy mukodik.
Itt azonban arrol volt szo, amikor masodperceken belul elveszti az auto 
az _osszes_ hidraulikanyomasat.

Udv,  Triznyak
+ - citrom szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lukit irja:
---idezet---
Triznyak mester azt akarta mondani, hogy ha berosal a
kormanyszervo, akkor meg azert illene mennie a feknek! Ez
szerintem (is) 1 tok alap kovetelmeny.
---idezet---

Hogy Triznyak mit akart mondani, abban o a legilletekesebb.
O nem ertette felre a hozzaszolasomat. Valoban alapkovetelmeny
amit irsz, de ezt a Citroen is tudja. A kormanyszervo tonkreme-
netelenek hosszu sora van, aztan jon a rugozas, es legutoljara a fek.
Mindez jo husz perc, eeeeeeeeeekora vilagito piros lampaval a
muszerfalon. (Raadasul a computer is reklamal folyamatosan!)
A nyomastartolo akkumulatornak koszonhetoen pedig kizart,
hogy pillanatok alatt eltunjonek a Bar-ok. No persze, ha a hid-
raulikaszivattyu megall (exijszakadas), a nyomastarolo nem mu-
kodik (kilukadt) a fekcsovek is eldurrantak (mert a rendszerben
egy ideig van valamennyi remanens nyomas) es a kezifek sem
mukodik, akkor valoban gaz van.
No de ekkorra mar melyik autoban maradnanak ateistak ;-)
Nem olyan egyszeru am ez, hogy durr es sotet lesz!!! :-)

Gigiga irja:
---idezet---
Es azert
a Citroen sem veri nagydobra hogy figyelem, ez egy nagyon sepcialis
auto, a hetkoznapi szerelok nem ertenek hozza, es ha nincs karbantartva
akkor lehet hogy egyszercsak egyszerre elszall benne
fek/rugozas/kormanyzas.
---idezet---

IMHO minden autogyar eloirja a rendszeres, szakszeru karbantartast.
IMHO minden autogyar figyelmezteti kedves vevoit, hogy a karbantar-
tas hianya ido elotti tonkremenetelhez vezet.
IMHO ma mar ritka az a szerelo, aki minden autotipushoz kitunoen ert.
IMHO gyanus is az ilyen ezermester :-)

Triznyak irja:
---idezet---
Citroenhez (szerintem)olyan szerelo kell, aki csak ezzel foglalkozik, es
kicsit megszallotja a markanak.
Nem azert, mert bonyolult, [...]hanem azert, mert ehhez valoban szuk-
seges a tipus ismeret ahhoz, hogy elfogadhato idon belul  jo munkat
vegezzen a szerelo, [...]
---idezet---
tovabba
Fogash irja:
---idezet---
A sok fuseralo koklert a kozelebe se illene engedni az autonak.
Egyiknek se!
---idezet---

No, diohejban errol lenne szo :-) Aki sufniszerelohoz viszi az autojat,
az sufni minoseget kap akkor is ha Zaporozsec, akkor is, ha Jaguar.
Az ember sokmindent meg tud csinalgatni maga is. Ki ennyit, ki annyit.
A fontos az, hogy az ember tisztaban legyen a sajat korlataival, illetve
az, hogy megbizhato szereloje legyen. (Vagy megbizhato szervizhattere
a markanak, a vegeredmeny szempontjabol ugyanaz.)
Ahhoz meg igazan hulyenek kell lenni, hogy az ember egy feltenyernyi,
piros, STOP feliratu lampa kigyulladasa eseten ugy javitsa meg az autot,
hogy kiszedi az izzot :-)
Check Engine lampa eseteben mar lattam ilyet :-(

Mindenesetre nagyon orulok, hogy a tema sokakat felrazott. Kulon
orom az ervek es ellenervek kulturalt hangvetele, ami egy intelligens
vitat - IMHO - mindig jellemez.

Péter
Citroen XM V6 3.0i
+ - C5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"riasztó beszerelésre vittem egy Citroent nem ismero muhelybe, a szerelok is
csodájára jártak,"

Es hogy szereltek bele a riasztot?! ....Azt sem tanacsos csak ugy ide-oda
bekotni..:-((  Nem igazan aludnek nyugodtan ezek utan.

Dodo
+ - >>: vegyes2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A szokasos: nem olvasol, csak irsz. Indulatbol.

Ki mondta? Azt irtam, hogy "hosszu ideje nem szoltam hozza", nem azt, hogy
"hixet se lattam t ideje". Olvasok en boseggel, pont azert nem birtam
tovabb, mert a sok nyari gumis hos (hős) tombol.

>Azt irtam, hogy a _teli Bakonyban_ kozlekedtunk betontombbel - olyan 
>idoszakban, amikor a teligumi meg ismeretlen luxus volt. Szerinted ki lett 
>volna az az elmebeteg idiota, aki ilyen korulmenyek kozott pusztan 
>kivagyisagbol nem rak plusz sulyt a Lada csomagtartojaba?? 
A fater, mikor elvitt minket szankozni. Felvezette szepen a hegyre a
Skodrinkat (S120), aztan visszasetalt es felvezette a masik csalad Ladajat
is. (1200s), beton nelkul, teli gumi nelkul. Igaz, nem gyorsan, de
felmaszott az is. Mas kerdes, hogy egy teli gumis Audi quattro vezetoje
agyverzest kapott volna mogottunk, annyi hely es ido kellett hozza. De akkor
meg nem volt feltalalva a teli gumi, vagy Mo-on cocom-listas volt...

>Hehe. Meg mindig futes nelkuli jobbkormanyos jargannyal kerulgeted a thai
>rendoroket? :-)
Pontosan. Ja, 10ekm statisztikaja: a klima bedohosodott, bepeneszedett,
olyan szag volt benne, mint a Badacsony legmelyebb pincejeben. Konstans 12-t
eszik. Menet kozben a B oszlop kornyekerol neha olyan "elengedett a
ponthegesztes" hang jon (csak orszaguton hasznalom, a magyarnal simabb
utakon. Hiaba, itt nincs tel, az sokat kimel...).

>Errol volna egy kerdesem. (Nem rohogni!) Mindig mindenki dobolasrol,
>visszarugasrol ir. En ilyent nem tapasztaltam, sokkal inkabb valamit amit
>kerceleskent irnek le. Surun apro pattanasokat hallani, a pedalban ha erzem
>is akkor sem visszarugaskent hanem csak pattanaskent (de az is lehet hogy
>olyan finom hogy nem is erzem csak az agyam egesziti ki a hallott
>dolgokat).

>Az autoban Bosch 5.7 tipusu ABS van (3 szabalyozocsatorna, 4 erzekelo; 8
>szelep, akarmit is jelentsen). Akkor most:
>- kulonbozo tipusu ABSek maskent pumpaljak vissza es ritka az amelyik ilyen
>finoman csinalja? (nem azt mondom hogy jobb lenne, fogalmam sincs)
IGEN. Az ABS-ek jellemzoen 16-20Hz kozotti szabalyozo-frekvenciaval
dolgoznak, vagyis masodpercenkent ennyiszer tudjak elengedni a feknyomast es
ujra felepiteni a csuszashoz elegendo fekeroig. KEREKENKENT. 
Ezt az ember talpa nem erzi (nem is erezhetne, akkor se, ha a pedalon
megjelenne). Az elengedes viszont ugy tortenik, hogy a szabalyzocsatornakbol
elengedi azt a nyomast, amit te a fekpedal-fofekhenger utvonalon generalsz.
(Citromosok hidroszivattyuval generaljak, a pedal alatt csak egy
hidraulika-szelep van, nem munkahenger). Ez tokugyanolyan, mint amikor pl a
legtelenito csavart kinyitjak, es elspriccel az olaj. Ugyanugy a pedal
beesesehez vezet. A kulonbseg, hogy ezt az olajat egy gyujtotartalyba
keringteti vissza a rendszer, ahonnet (es itt a dobolas!) egy elektromos
szivattyu preseli vissza a fofekhengerbe (vagy annak nyomaskorebe). Ez a
szivattyu szakaszos mukodesu, amikor egy adagot visszanyom, akkor a pedal
megemelkedik. A szivattyu finomsagatol fuggoen lehet ropogo-rugdalo erzes,
vagy zummoges, vagy akar semmi. Ez utobbival is kiserleteztek, de rajottek,
hogy jo ha a pedalon erezni, hogy mar ABS tartomanyban vagyunk, ez ugyanis a
"He paraszt! Csuszik!" jelzest tovabbitja a pedalnyomo ember fele. Ami
elvileg ovatossagra int. Masokat (akik nem olvastak gepkonyvet, es nem
probaltak ki egyszer egy elhagyott helyen, bekeidoben) megijeszt, ezek
leugranak a pedalrol, aztan a Havaria Press tudosit roluk, a fotoikat meg a
langlovagok.hu oldalon lehet megnezni... 

>- az emberek csak megszokasbol beszelnek rugkapalo pedalrol, es ma mar
>mindegyik ugy csinal mint az enyem?
A focvagenek (es csaladja) meg a honda kimondottan rugkapal, a 156os Alfak
szintugy. 

>- ami nekem kerceles az masnak rugas (mi van a talpatokban hogy ilyen
>erzekeny?:)
A "kerceles" ige ugyan ismeretlen szamomra, de nyomasra az emberen a talp az
egyik legerzekenyebb elem. Kulonben nem tudnal megallni, elesnel...
Fogash
+ - Re: *** HIX AUTO *** #2441 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva Fogash

ezt irtad:

"ABS: taposni mint a barom! A pedal rugdalasa csak arrol szol, hogy a
fekero-szabalyozas kozben  elengedett fekolajat visszapumpalja a pedal ala,
nehogy az beessen. Pont az a gond, hogy sokan befosnak a dobolastol, es
leugranak a pedalrol. TILOS! Tiporni, ahogy birod, kozben probalni KIKERULNI
az akadalyt es bizni, hogy vagy a megallashoz, vagy a kikeruleshez lesz eleg
hely. Mellesleg kb 15 oldal ezzel foglalkozik a talicska gepkonyveben. A
ciki az, hogy az emberek 98%a eleteben egyszer probal veszfekezest. 3
masodperccel a halala elott."

Ebben  nagy  valoszinuseggel  igazad  van.  En  viszont  kiprobaltam a
Renault-ot  mindjart  akkor  amikor  eloszor  ultem  benne. Nem 60-rol
fekeztem  le,  hanem  mondjuk  20-rol,  az  eredmeny: halk pattogas es
majdnem  azonpercben  valo megallas. Onnantol kezdve elkonyveltem hogy
"ezen  az  auton van fek". Namarmost ez teljesen maskepp nyilvanul meg
telen, amint a napokban is irtam. Meg mindig nincs teligumim...

Balesetmentes napokat!

Udv,
Szabee

Renault Megane II Estate 1.9 dci 120 hp
Seat Ibiza II 1.4i 65 hp

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS