Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2270
Copyright (C) HIX
2004-08-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: HIX repulo (mind)  25 sor     (cikkei)
2 szirenazo elengedese (mind)  26 sor     (cikkei)
3 RE:Gyujtotrafok (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Valasz: Golf, szlovak arak, autopalya 160*** HIX AUTO * (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Re: Kek lampa - Amerikaban (mind)  49 sor     (cikkei)
6 Olaszorszag - kukas melleny; Eu - E111 (mind)  17 sor     (cikkei)
7 re: Valasz:re: Valasz: re: savas, lugos (mind)  13 sor     (cikkei)
8 re: Re: Gyujtotrafok (mind)  29 sor     (cikkei)
9 re: autopalya 160 (mind)  14 sor     (cikkei)
10 re: Akku merules (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Re: HIX repulo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

OFF
A nyaralas miatt kicsitt meg vagyok csuszva az olvasassal. Triznyak irta meg
jo
 par szammal ezelott:

>Minden bizonnyal a Harrier-re gondolsz, ami mindmaig az >egyetlen hadrendbe
al
litott helybol fel es leszallni >kepes harcirepulo. A 100 meteres nekifutas
az
uza >takarekossag miatt szukseges, megnovelve ezzel a >hatotavolsagot. ( a
hely
bol felszallas rendkivul sok  >uzemanyagot hasznal el)

Ha jol tudom az oroszok is csinaltak ilyet Jak-37 neven. Az nem lett vegul
rend
szerbe allitva?

Udv,
Peter
-
Ne igyal ha veztesz! Meg a vegen kilottyen a pia!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: tec-ig01-f-5-1-1.fasttelco.net)
+ - szirenazo elengedese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 

>Ha egy vonulo gepjarmuvet hallunk vagy latunk azonnal
>le kell huzodni az ut szelere es meg kell(!) allni. Nem csak
>lassitani, vagy manoverezkedni. Allni kell akarhol is vagy!
 ...
>Az utrol valo lehuzodas nem nehez mivel itt meg a
>mellekutak is 2x2 savosak, tehet nem nehez megoldani a feladatot.
Hat nem tudom, ha egy 2*1 savos uton, ahol az ut szelen vastagon
parkolnak lehuzodsz es megallsz, akkor azzal jobban akadalyozod a
tuzoltoautot aki nem fer el melletted, mintha odalepsz neki es az elso
autobuszobolbe kivagodsz es megallsz.
Ezek utan mindenki dontse el hogy minek van ertelme.
En azota nem lepek oda hogy elengedjem az autopalyan a mogottem jovot,
amiota egyszer a rendor gyorshajtasert megbuntetett egy ilyen
alkalommal (o kenyszeritette ki azzal hogy "tolt"). Csak egyszer
buntessenek meg azert hogy odalepek es elengedem ahelyett hogy
felreallnek es feltartom, es azontul felre fogok allni es nem
mozdulni, keruljon ki ha tud.

A'kos



--
Ákos Szalay
+ - RE:Gyujtotrafok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Ez nem biztos. Ha egyszerre 2 _parhuzamosan_ kotott gyertyat probalsz
szikraztattni, ott indul meg a szikrakepzodes, ahol kisebb az ellenallas a
szikrakozben. Marpedig az a forro, benzines, nagynyomasu kozegben kisebb,
mint a ritkabb legteru CO2-vel telitettben. Ha meg a szikra megindult, a
mukodo ivnek megkisebb lesz az ellenallasa. Ilyenkor a masik gyertya mintha
ott sem lenne, a leesett gyujtofeszultseg miatt nem fog szikrazni->nem
fogyaszt->nem kell nagyobb teljesitmeny.
(Ezt egyebkent nem tudom, csak igy gondolom...)
KI

>Egyebkent ha ket gyertyat egyszerre szikraztatunk,
>akkor ketszeres teljesitmenyu vegfoktranzisztor kell a vezerlesben.
+ - Valasz: Golf, szlovak arak, autopalya 160*** HIX AUTO * (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Golf, szlovak arak, autopalya 160 ( 29 sor )
> Idopont: Mon Aug  9 08:35:47 CEST 2004 AUTO #2269
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>...
Viszont meg mindig kaphato kurblis VW, ami mashol mar nem nagyon
fordul elo (low end-et ne szamold ide). Nalunk peldaul van olyan
cegkocsi, hogy Octavia TDI 4x4 5 millioert, kurblis ablakkal. A ceges
 ...<<<<<<<<<<

Visszakerdezek: melyik masik cegtol kapsz ekkora 4x4-es turbodizelt 5
millioert? Egyebkent ez valami csodabogar lehet, mert Octavianal ma
hivatalosan a harom felszereltsegi kategoria kozul egyedul a legalsoban es
csak hatul talalsz kurblit, minden mas ablak villany. A 4x4 meg amugy is
csak a legfelso kategoriaban volt eddig, ezert biztosan csinaltak valami
budget 4x4-et :-)

udv, Akos
+ - Re: Kek lampa - Amerikaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> le kell huzodni az ut szelere es meg kell(!) allni. Nem csak lassitani,
vagy
> manoverezkedni. Allni kell akarhol is vagy! Ha nem teszed meg akkor
a vezeto
> (vagy a mellete ulo kollega) bediktalja a gepjarmuved rendszamat es
az autod
> tipusat es szamithatsz ra, hogy par kilometer mulva az utanad
vagtato 200
> loeros rendorauto szirenazva lekapcsol es helyben elveszik a
jogsidat vagy
> minimum 2000 dollaros buntetest akasztanak a nyakadba (az en havi
keresetem

Nos, ez a lo masik oldala: a merev, es eppen ezert a jogasz altal is
konnyen kezelheto "megoldas"... plane, ha bizonyitani se kell, eleg,
ha a tuzolto feljelent es buntetnek, lecsuknak, felnegyelnek... :-(

A videokon is latszik nehany valoban dobbenetes dolog, es nehany
olyan eset is, amit az "amerikai" modszer se tud lekezelni (lampanal
minden sav tele...) sot lehet olyan is, ahol eppenhogy rosszabb
eredmenyt ad...
Sajat pelda:
Lampanal 2 savbol balrakanyarodas 2x2 savos utra (Bp. Regi
Foti-Szentmihalyi). A ket szembesav hosszasan tomve, bekanyarodas
utan az elottem levo furgon index...jobbra kisorol...latom mar,
miert... mento jon a belso (neki szembe) savban, elozve az allo
kocsisort...
Mennek ki jobbra, de nem lehet, mert nincs hova, hiszen 8-10
kocsival elorebb, valaki "jo amerikai" modszerrel megallt... es all
renduletlenul... meg azutan is, hogy a mento elhaladt mellette...
Emiatt all a szelso sor, a belso nem tud hova menni... a mento se
:-(
Ha video keszult volna rola, akkor csak annyi latszana, hogy az a
balfek (en) nem megy el a mento utjabol... Persze ha en meg befertem
volna, akkor se tudna menni a mento, mert mogottem van meg ket-
harom
auto... :-(

Az sajnos igaz, hogy nagyon sokan egyszeruen nem tudjak, mit kellene
tenniuk ilyen helyzetben, illetve kiszamithatatlanul manovereznek...
Nem kekeckednek, hanem egyszeruen fogalmuk sincs, mit kellene vagy
lehetne tenni...
Persze olyanok is vannak, akik kihasznaljak a mentonek adott szabad
utat es ratapadnak... mert ok "ugyes" fickok... (nem a mentot
"kisero" hozzatartozokra gondolok, mert van olyan is...

G.Laci
+ - Olaszorszag - kukas melleny; Eu - E111 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok,

nemsokara lesz egy kisebb nyaralas a del-franciaorszagban, ahova
olaszon keresztul vezet az ut. Mintha nem is olyan regen hallottam
volna, hogy Olaszorszagban bevezettek egy olyan szabalyt, hogy az
autopalyan minden autosnak rendelkeznie kell egy "kukasmellennyel". Ez
igaz, a kulfoldiekre is igaz, vagy meg csak remhir? Ha jol emlekszem
Cs. volt mostanaban arrafele, ill. ha talan tobben is jartak
mostanaban olaszban, toluk is kerdeznem, hogy mi a helyzet ezugyben?

A masik kerdes az eu-s E111-es nyomtatvany. Akik mar az eu csatlakozas
ota voltak mas eu tagallamban nyaralni 1-2 hetre, ok hogyan oldottak
meg a biztositast? Eleg volt az E111-es papir, vagy kotottetek melle
utasbiztositast is, vagy ne szarakodjak es kossek ugyanugy csak
biztositast, mint a csatlakozas elott?

-Almos-
+ - re: Valasz:re: Valasz: re: savas, lugos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Mint az F1-ben! :-) Arra gondoltam, hogy van egy bazi nagy hordozhato
>  (ertsd: huzhato, tolhato, kerekeken gurulo) kompresszor, kivulrol
>  csatlakozik es indit.
Mozdony eseteben erdekes lenne, ha mindig hurcolnak utana az inditot.
Ettol az indito kompresszortol egnek all a hajam ( ha volna), ez a Palik
L. agyszulemenyeinek egyike. Az F1-es kocsikat pneumatikusmotorral
hajtott inditoval inditjak. A kompresszorral az ehhez szukseges
levegot(gazt) lehet osszesuriteni. Vajon miert nem arultak el ezt a
Paliknak evek ota?

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: Gyujtotrafok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Athidalo megoldas: elektronikus eloszto. Megoldas: hengerenkent 1-1
>  gyujtasvezerlo+trafo egybeepitve. Elonyei: a gyujtoelektronika
>  negyedakkora igenybevetelnek van kiteve (csak minden 4. utemnel kell
>  szikrazni, nem pedig minden utemnel /tovabbra is negyhengeres,
>  negyutemu motorrol beszelek/); gyujtaskabelre nincsen szukseg, mert
>  az egesz egybe van epitve a gyertyaval. Hatranya: dragabb.
A kerdesben szereplo Renault ( 4 db, gyertyankenti trafoval) kapcsolasi
rajza szerint az 1.-4., es a 2.-3. henger trafoja sorba van kotve, az
ECM-rol trafo paronkent 1-1 vezerloszalat kap. Ebbol kovetkezoen ez
hengerparban gyujt, minden masodik utemben. Ugyanez van a Ford
Mondeoknal, Az Alfa TS gyujtasanal, az Astraknal. Mind parban gyujtanak.
Pedig valahogy kepesek megkulonboztetni, hogy melyik henger milyen
utemben van, mert a befecskendezest hengerenkent vezerli mindegyik.

>  Felmegoldas: 2 gyujtasvezerlo + 2 trafo + 4 gyujtaskabel. Hogy ebben
>  muszakilag mi a plane, azt nem igazan ertem, a mechanikat mar az
>  elektronikus eloszto is megszuntette.....
Nem ez volt elobb, es kesobb a gyertyankent trafos?

>  .....Raadasul csak 4 vagy ennek egesz szamu tobbszorose darab
>  hengernel lehet ilyet csinalni
Pedig pl. a VW VR6-os (6 hengeres) motorjan ilyen van, es mukodik vele.
( marmint hengerparonkent 1db ketkivezeteses trafo, es osszesen 1db
fotengely, es 1db vezermutengelyhelyzet sensor.)


Udv,  Triznyak
+ - re: autopalya 160 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Pedig az egesz kommunikacio arrol szolt, hogy az az 1-2 ora nagyon
>  jelentos :)
Ezert irtam, hogy kulon vita targya, hogy kinek mi a jelentos. :-P

>  Ha 12 oras utnal +/- 2 ora nem jelentos, akkor feleslegesen koptatjuk
>  napok ota a billentyuzetet :)
Erdetileg 1-2 orarol volt szo, a +/- 2ora akar 4orat is jelenthet, az
tenyleg jelentos.
A magam reszerol nem zavar, ha ekkora tavnal 1-2oraval kesobb erek oda,
_csak odaerjek_.

Udv,  Triznyak
+ - re: Akku merules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Persze az sem mindegy, hogy hogy mered: egy mezei muszer jol atver,
>  ha peldaul impulzusokban veszik fel az aramot a fogyasztok...
Haaat, bizony ez megeshet. Akkor ezek az autok csak mindennapos
hasznalatra alkalmasak? :-( :'(

Udv,  Triznyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS