Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AGYKONTROLL 2161
Copyright (C) HIX
2004-08-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Napi gondolat (mind)  6 sor     (cikkei)
2 Tanulas 2. (mind)  173 sor     (cikkei)

+ - Napi gondolat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem a céljaink állítanak szembe minket egymással - ezek lényegében ugyanazok
-, hanem a módszereink, melyek eltérő gondolati utak következményei.
Saint-Exupéry, Antoine de (1900-1944), francia író

Orsi
Nincsenek problémák, csak kihívások vannak"
+ - Tanulas 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatagok!

Ma az írásos programmódszer kibővített változatát állítottam össze a 
számotokra. Sok sikert kívánok hozzá!

A képességeket kifejlesztjük, hogy örömet okozzon a cselekvés

Ahhoz, hogy eredményesen tudjunk tanulni, vagy bármilyen más 
területen sikereket érhessünk el, az szükséges, hogy rendelkezzünk a 
szükséges képességekkel.
Ha mégsem, akkor ki kell fejlesztenünk. A kifejlesztéshez viszont 
ismernünk kell néhány alapvető fogalmat az agyunkról.

Az agy
Két féltekére osztjuk, bal és jobb féltekékre. A bal félteke a racionális 
dolgokkal foglalkozik, a jobb pedig a művészettel. Ezt nem is ragozom 
tovább, mert az agykontroll tanfolyamon ezt szépen elmondják.

Az agyat úgy is fel szokták azonban osztani, hogy tudatos és 
tudatalatti agyműködést végző részek.
A tudatos rész foglalkozik a gondolkodással. A tudatalattihoz pedig az 
ösztönöket szokták sorolni.
A mi szempontunkból a tudatalatti az érdekesebb. Nézzük csak, hogy 
mit is tartalmaz még a tudatalatti, ill. mit csinál? (A többi funkciója most 
mellékes.)

1.	30000 (harmincezer)-szer gyorsabb a működése, mint a 
tudatos részé.
2.	Óriási tárolókapacitással rendelkezik. Itt tárolódik az előző és 
a jelenlegi életünk összes emléke, tapasztalata.
3.	Célkövető mechanizmust is tartalmaz. Csak be kell állítanunk 
az iránytűnket, hogy működésbe lépjen.
4.	Itt található életünk programja. A tudatalatti azokkal az 
adatokkal dolgozik, amit a tudat szolgáltat. A tudatalatti nem 
foglalkozik az adatok vizsgálatával, elemzésével, csak lefuttatja a 
programot, és szolgáltatja az eredményt. És itt el is érkeztünk a 
programozási ismeretekhez.

Az agy programozása
Annyiféleképpen lehet programozni, ahány érzékszervünk van. A 
probléma azonban az, hogy a program tudatunktól elzártan, attól 
védett területen fut. Ezért bizonytalan az, hogy mindabból amit látunk, 
hallunk, vagy gondolunk, abból mi épül be és mi nem.   

A mi általunk összeállított program két csatornán juthat el életünk 
programjához. Az egyik a képekben történő gondolkodás (pl. elmetükre 
technika), a másik pedig az írásos programmódszer. A képekben 
történő gondolkodás esetében inkább a kimenetet, a célt állítjuk be, a 
megvalósítással nem foglalkozunk, azt rábízzuk az agyunkra. Találja 
meg a megfelelő módszereket, lehetőségeket, és juttasson el a célba.
Az írásos módszer azonban mindazt beírhatja a programunkba, amit 
roppant nehéz elképzelni képek formájában. Itt vértezhetjük fel 
magunkat a szükséges tulajdonságokkal. Pl. kitartó akarok lenni. Ezt 
mondat formájában ügyesen megfogalmazhatom, de képekben 
elképzelni nagyon nehéz.
A programszöveg elkészítésekor is hasonlóan kell eljárni, mintha igazi 
számítógépet programoznánk. Figyelembe kell venni az agy 
(processzor) utasításkészletét, és lehetőleg alacsonyszintű, vagy más 
néven gépközeli („agyközeli”) nyelvet kell használni.
Ennek szabályai:

A program pozitív állításokból áll. A pozitív állítások viszont speciális 
feltételeknek kell, hogy megfeleljenek.
1.	Az állításnak hihetőnek kell lennie.
2.	Csak tőmondatokat, vagy nagyon rövid, egyszerű szerkezetű 
mondatokat lehet használni. A tudatalatti programvégrehajtó része 
ugyanis nagyon primitív. 
3.	Csak jelen időt használhatsz.
4.	Csak egyes szám első személyben fogalmazhatsz. Pl. Én …
5.	Tilos a feltételes mód használata, mert a tudatalatti ezt nem 
ismeri. Pl. ha, szeretném

A pozitív állításokban használható, ill. nem használható szavak:
1.	Tilos a nem, sem, ne, se szavak használata, mert a tagadás 
figyelmen kívül marad, a többit pedig végrehajtja. pl. nem vagyok buta 
helyett okos vagyok. A tagadást sem ismeri a tudatalatti.
2.	Tilos a megpróbálom, vagy vele rokon értelmű szavak 
használata. Ez a lerázó mondatok része, ezért a tudatalatti nem hajtja 
végre, vagy nagyon bizonytalan a végrehajtás eredménye.
3.	A probléma szó negatív töltésű, bajjal párosul. Ezért a 
helyzet szót kell használni helyette.
4.	Kötelező a megteszem, megcsinálom, vagyok szavak 
használata, vagy olyan mondatok használata, amely jelentésben 
ennek megfelel.

Ha a pozitív állítások elkészültek, akkor a teendő a következő:
A pozitív állításokat le kell írni. Lehetőleg nagyon sokszor, de napi 10-
szer mindegyiket le kell. Amikor már fejből tudjuk, akkor a könnyebbség 
kedvéért érdemes áttérni a relaxáció közbeni ismételgetésre. 
Az írás egyébként azért olyan nagyon hatékony, mert részt vesz benne 
a szem, a mozgató izmok, a belső hallásunk, agyunknak figyelnie kell a 
helyesírásra, valamint arra, hogy a sor egyenesen menjen, hogyan 
kapcsolja a betűket, stb.

Az első hatások már néhány nap múlva is jelentkezhetnek, de 3 hét 
türelmi idő után lehet majd érezni igazából a hatást.
Abbahagyni persze nem érdemes sem a türelmi idő alatt, sem utána.

Az a diákom, aki nyáron még a pótvizsgára készült, most pedig a 
ugyanabból a tárgyból főiskolai felvételire, csak ezt a módszert 
alkalmazta, mégpedig relaxálás nélkül. Egyébként ez az egyetlen olyan 
módszer, ami ellenőrizhető, és akár szülői ráhatás eredményeképpen 
is végig csináltathatjuk azzal, akinek jót akarunk.
Az ellenőrzés alatt azt értem, hogy egy papírlapra felírom a dátumokat. 
Amikor jön a diák, bemutatja, hogy mindegyik alatt megvan-e az előírt 
darabszám. Az agykontrollozást viszont hazudhatja, mert nincs nyoma. 

Szóval első lépésként a szükséges képességeket kell kialakítanunk, 
hogy a továbbiakban a végzett tevékenység sikerélményt jelenthessen.
Még mielőtt valaki kétségbe esne, hogy milyen sokat kell majd írnia, azt 
javaslom neki, hogy csak a legfontosabb mondatokat gyűjtse össze. 
Aztán majd mások lesznek a legfontosabb pozitív állítások.

Most következzen néhány pozitív állítás a fenti programozás szabályai 
szerint. (Az összeállításuknál Brian Tracy személyiségfejlesztő 
anyagaiból indultam ki.)

1.	Intelligenciám szintje egyre nő.
2.	Elmém nagyon aktív.
3.	Rendkívül fogékony vagyok.
4.	Nagyon okos vagyok.
5.	A memóriám kiváló.
6.	A logikám nagyon jó.
7.	Képességeim határtalanok.
8.	Gyorsan és könnyen tanulok.
9.	Megértem a tananyagot.
10.	Átlátom az összefüggéseket.
11.	Minden feladatot meg tudok oldani.
12.	Tele vagyok ötletekkel.
13.	Értékes a tudásom.
14.	Tele vagyok értékes tudással.
15.	Minden eszembe jut, amire szükségem van.
16.	Kitartó vagyok.
17.	Feladataimat befejezem.
18.	Precízen dolgozom.
19.	Agyféltekéim összhangban vannak.
20.	Saját magamért tanulok.
21.	Örömmel tanulok.
22.	Vágyok a tudásra.
23.	Rendszeresen ismételek.
24.	Rendszeresen gyakorlok.
25.	Ellazult állapotban tanulok.
26.	Dolgozataimra a lehető legjobb osztályzatokat kapom.
27.	Nyugodt vagyok.
28.	Nagyszerű dolgok történnek velem.
29.	Sikeres vagyok.

Néhány állítás külön magyarázatot is érdemelne, de már megint a 
helyszűke szól közbe. Ezért csak a legfontosabbak: 
7. Nem szabad úgy a tanuláshoz fogni, hogy kevésnek tartjuk 
magunkat az anyag elsajátítására. Ez a mondat feloldja a hiedelem-
korlátainkat.
12. Feladatmegoldáskor (és máskor is) az ötlet rendkívül fontos! Ez 
szolgáltatja a megoldáshoz vezető utat!
17. Ha agyunkat arra szoktatjuk, hogy nem muszály befejeznünk egy 
cselekvést, akkor sohasem jutunk el sehová. Ez a kifogások és a 
mentségek melegágya. Ez képes elfojtani minden pozitív állítást. 
Tulajdonképpen megideologizáljuk a kudarcot.
19. A tanulás akkor hatékony, ha mindkét félteke részt vesz benne. A 
bal félteke gondoskodik az ismeret agyba juttatásáról, a jobb pedig 
asszociálja, beépíti. Képeket rendel hozzá. És ezeket a képeket könnyű 
eltárolni, mint a memóriafogasnál is. 
A hatékony tanulás ott kezdődik, ha megtanulunk képekben 
gondolkozni. (Ez növelni fogja a telepatikus képességünket is.)
25. A tanulás akkor megy a legjobban, ha agyunk laza. Előző 
levelemben adtam néhány tippet erre is. 
26. Ezt mindenki pontosítsa a saját igényei szerint. Ötöst kapok, 
négyest kapok, stb. Ez rendkívül fontos! Ez teszi fel az i-re a pontot.

Mára ennyi. A következő levélben a villámolvasásról lesz szó.
Baráti üdvözlettel:

István (Borsodból)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS