Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 792
Copyright (C) HIX
2000-04-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: CHAT (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Re:DIV (mind)  12 sor     (cikkei)
3 VC++ howto... (mind)  34 sor     (cikkei)
4 Uj lev. lista (mind)  22 sor     (cikkei)
5 setjmp & longjmp (mind)  10 sor     (cikkei)
6 C++-Kerdes (Korrigalt) (mind)  36 sor     (cikkei)
7 Delphi - toolbar (mind)  7 sor     (cikkei)
8 MS Access- ujbol (mind)  23 sor     (cikkei)
9 D3D Retained Mode (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Re: CHAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem irt valaki Novell Netware halozatra chat programot?
Nem Novellre irtam, hanem IPX protokollra, de gyakorlatilag Novell halon
szinte mindig az (is) van.

>Mondjuk olyat, amiben OP is lehet vki.
Ez alatt meg mit ertesz?

>De ha valaki tudna nekem
>irni egyet, megkoszonnem, ugyanis egy van itt a suli serveren,
>de az nem nagy szam!
A http://prog.pmmf.hu -n a Kommunikacio rovatban az IPX/SPX protkoll
leirasanak talalsz egy ilyen chat peldaprogit, de ezzel egyszerre csak 2
ember "beszelgethet" egymassal. Ha konferencia-jellegu chat kell, akkor
legegyszerubb megoldaskent egy helyi IRC szerver letrehozasat tudom
javasolni (igaz, ez a Novell szerverre nem fog felkuszni, de ha legalabb egy
Windows-os geped van akkor mar megoldhato a dolog). Kliensek DOS es Windows
ala is nagy szamban elerhetoek. Fontos azonban, hogy ezek futtatasahoz
TCP/IP protokoll kell!

Gabor
+ - Re:DIV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > >Nincs vkinek egy olyan (tisztan 32 bites) assembly
> > >proggyja, ami tud ugy nagy binaris szamokat (>256bit)
> > >ossztani ugy, hogy a maradekot is kiszamolja?
> > Pont ezt csinalja a DIV elemi utasitas. (Ti. a hanyados mellett a 
> > maradekot is eltarolja a DX ill. EDX regiszterben.)
>
>En nem vagyok igazan benne az Intel assembly-ben, de azt azert
>ketlem, hogy a div tudna tobb, mint 256 bites szamokat osztani ...
Oppp! Bocs, igazad van... Elkerulte a figyelmem a ">256bit" - en leragadtam
a "32 bites"-nel... Sorry.

Gabor
+ - VC++ howto... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Most ismerkedem a Visual Studio 6.0-val,
azon belul is a VC++ - szal. Van MSDN is.

  Kerdesem: Hogyan lehet egy Dialogon levo
objektumra hivatkozni egy ugyanazon Dlg-n
levo masik objektumbol? Vagy akar sajat
magara hogyan hivatkozik?

  Konkretan: van 2 gomb, ha az egyiket
megtaszajtom, akkor az legyen Enabled=false;
a masik meg Enabled=true.

  Addig oke, hogy letrejon egy ONButton1 esemeny
(BNClicked tortenessel), oda kellene beirni, hogy
mit csinaljon. Delphiben egyszeruen:
  MainForm.Button2.Enabled:=true;
  MainForm.Button1.Enabled:=false;

De hogy van ez VC++ ben? (Vagy jobb lett
volna, ha egy C++Builder-t kerek kolcson?)

Neztem az MSDN-t is, de azzal ilyen alacsony
szintre nem sikerult lejutnom, konyvre meg
nincs penzem. (Az email az munkahelyi...)

 Szal' ez lenne a gond, minden segitseget
elore is koszonom!

(Olvasom a Coder-t, nem szukseges maganba... :)  )

-- 
Üdv: Gilbert atya ~~~~ (Gilby/MKSZTSZ) ~~~~ 
+ - Uj lev. lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Indult egy uj lev. lista, 
ami a logikai jatekok programozasaval foglalkozna. 
Peldaul : 
tisztan strategiai : sakk, GO, dama, othello, amoba stb.
ill. keves veletlent tartalmazo : backgammon stb.

A lista temaja a lehetseges algoritmusok megvalositasa,
uj otletek kiprobalasa, tapasztalatok megvitatasa,
fejlodesi tendenciak, jelenlegi iranyvonalak stb.

Kedv csinalonak a tema gyakoribb kulcsszavai :
minimax algoritmus, alfa-beta algoritmus, horizont effektus,
gyilkos lepes heurisztika, nyugalmi allapot kereses,
iterativ melyites, megnyitastar adaptiv epitese,
aspiracios kutatas, null move, principal variation stb.

Jelentkezes : >
cimre kuldott ures levellel. 

Udv !                                       Csaba
+ - setjmp & longjmp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A minap olvasgattam a C szabvanyt, & szembe jott velem ez a macro &
fuggveny.  Valahogy nagyon nem ertem, hogy mire valok.  El tudna
valaki meselni erthetoen?  (Esetleg egy peldavel?

Koszi
-- 
Imre Palik
            Microsoft Certified Angry OS Rebooter
+ - C++-Kerdes (Korrigalt) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Probaltam megfejteni a kovetkezo kerdest. Edig nem
talaltam a valaszt. Van ket C++-osztaly. Az egyikben van 
egy enum definalva. 

///////// C++ - Code /////////////////////////////////////////////////

class A
{
public:
 enum abc { a, b, c };
};

// -------------------------------------------------------------------

// Az enumot a masik osztalyban szeretnek 
// is hasznalni typedef-vel. Ugy hogy a scopeot az elso osztalyra mutatom
// (A::abc) sikerul. 

class B
{
public:
 typedef abc A::abc; 

 void Laber()
 {
  abc a1 = A::a; // Ok

  abc a2 = a;     // Error

  // A scopeot A:: nem akarom hasznalni mindenut
  // de megis csak egyszer A ban akarom definalni az
  // enumot
 }
};

Martin
+ - Delphi - toolbar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hogyan lehet Delphiben olyan toolbart kesziteni, amit a vegfelhasznalo
tester tud szabni? (mint pl. M$ word)

Koszonom, Viszlát.
)
+ - MS Access- ujbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

 Lenne egy ujabb kerdesem accessban:
 Adott ket tabla, az egyik:
  Ingatlan-struktura:
    	azonosito-n,5-indexelt
	sorszam-n,5
	megnev-c,10
  Hirdetes-struktura:
	azonosito-n,5-indexelt
	sorszam-n,5
	ingatlan-n,5-az ingatlan kodja van itt.

A problemam a kovetkezo egy lekerdezest kellene ra csinalni, ahol 
ha egyfajta ingatlant keresek, akkor az osszes hirdetest erre a 
talalatra behozza. Ja es lehetoleg a lekerdezes szerkesztovel 
kellene. Ha valaki veszi a faradsagot es mintat gyart ra es elkuldi, 
annak jovok egy sorrel...

Szoval, megoldasok?

Dezso ;)
-=< Light Wave forever >=-
+ - D3D Retained Mode (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All!

Két dolgot szeretnék kérdezni a Direct3D Retained
Mode-al kapcsolatban:

1. Mi miatt lehet az, hogyha több tíz objektumot rakok
ki, akkor elképesztően lelassul a program. Ha össze
vonom 3DS-ben, akkor nincs ez az "effekt", de így meg
nem lehet őket külön mozgatni.

2. D3D Retained Mode-ban (D3DRM) lehet valahogyan
light map-eket használni?

És úgy egyáltalán: használ valaki rajtam kívűl
Retained Mode-ot, vagy mindenki csak az Immediate
Mode-ot alkalmazza?

Ha valaki tudna nekem segíteni, azt nagyon
megköszönném. Írhattok ide a lev. listára is, és az
 címre is.

Accord

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS