Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 2813
Copyright (C) HIX
2005-03-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 >Feladó: petoh_uh.orelexa (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Re: oo (mind)  22 sor     (cikkei)
3 Re: re: magan repules (mind)  90 sor     (cikkei)

+ - >Feladó: petoh_uh.orelexa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Most olvasok egy könyvet ...
  Hat igen, azt meg szabad..
> A világmindenség - Mai kozmológiai
> Addig talán valaki megírhatná, hogy lehet egy feketelyukba beleesni,
>amikor az eseményhorizonton megáll az id?.
  Mondom en,, azt sem tudjuk mi az az ido!!
 Es aztan hogy mi is all meg??
 Mi mint megfigyelok adunk neveket "valaminek", Mi is az az
esemenyhorizont? Es akkor miert is allna meg 'barmi'lyen esemeny?
  Ido mindeg volt es lesz. Nem tudjuk visszavezetni hogy egy adott
pillanatban "keletkezett" volna.
>Szerintem sehogy, s vélhet?leg a listán se
>tudja senki, mert már kérdeztem, de senki sem adott rá választ.
  Lehet hogy igazad lesz, hacsak Gyula (dgy) nem ir valamit.
  Es aztan epp az miert is lenne igaz? Amiert nem tudjuk igazolni?
Majdcsak kiderul egyezer ev mulva, csak azt is el kelene erjuk.
  Udv. Csaba.




-- 
This message was scanned for spam and viruses by BitDefender
For more information please visit http://linux.bitdefender.com/
+ - Re: oo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Agyhalott!
Csak par kerdesedre reagalok roviden, mert keves az idom.
> Ha semmilyen információ sem hagyhatja el a fekete lyukat, akkor hogyan
> lehet megállapítani, hogy létezik? Vagy a gravitációs hatása nem
> hordoz információt? Ezek szerint a gravitáció csak elhagyja?
Lenyegeben valaszoltal is a kerdesedre - akkor minek tetted fel?
Ezen kivul meg a Hawking sugarzas is elhagyhatja, bar ezt meg
megfigyelesekkel nem bizonyitottak.
> Ha ma azt látjuk, hogy a legtávolabbi csillagok kb. 13 milliárd
> fényévre vannak t?lünk, akkor a világegyetem 26 milliárd éves kell
> legyen, mivel az égitesteknek el is kellett jutniuk oda, ahol ma
> látjuk ?ket.
Csakhogy nem ott vannak, "ahol" ma latjuk oket! Ne felejtsd el,
hogy a terido gorbult, es az a feny, amit most detektalunk egy
13 milliard fenyevnyire levo objektumrol, az nem olyan uton
jutott el hozzank, mint a fenti elkepzelesedbol kovetkezne, ha
igaz lenne. Igy egyaltalan nem kell 26 milliard evesnek lennie
a vilagegyetemnek.
Udv: S. Zoli
http://www.sandorzoltan.fx3.hu/index.html
http://www.enevjegy.radio.hu/sandorzoltan
http://www.fw.hu/sandorzoltan
+ - Re: re: magan repules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!  

Koszonom szepen a reakciokat, orulok nekik.

Starters irta:
>Most is zsufolt a legter
Hmm.. Minden viszonylagos.
Autobol sok van az utakon, de repulobol alig van az egen.
Eleg felnezni az egre: ures.

Janos irta:
> 20 000 000 Ft ra becsulnek egy ilyen repulo kapszulat.
Erdekes, szerintem egyszerubb konstrukcio lenne,
mint egy auto. Test, hajtomu, muszerek.
Egy maganban kapott reakciora irt 
valaszomat atszerkeszve ide is beidezem:

------
Nezzunk egy egyszeru home-made sportgepet:
http://www.airbum.com/pireps/PirepDavisDA2.html

Labak, huvelykek, gallonok es fontok helyett:

motor: 65 LE
szarny: 7,7m2
br. tomeg: 506kg,
utazosebesseg:  184 km/h
Torzs keresztmetszet:  1,2 m2
Fogyasztas: 19 liter/ora = 10 liter/100km 

Ha a pilota hason fekudne, akkor 0,2 m2 eleg lenne neki.
Ez 6 szoros legellenallas csokkenes a torzsnel.

Ha 1 fo repulne, az ossztomeg lehet alig 126kg is.
Ehhez negyedannyi szarnyfelulet elegseges
(azonos utazosebesseg eseten).
Ennek megfeleloen negyed az ebbol eredo fekezoero is.

Durva becslessel tehat otodannyi vono teljesitmeny eleg.
65/5= 13 LE -> Fogyasztas pedig 2 liter 100km-en!
A szarnyfelulet is csak 2 m2(!), ha egy fo repul es kozben hasal!

Egy masik, igen egyszeru konstrukcio:
http://www.usua250.org/history/earlyul.htm  - Alul!.

14 lab = 4,3m fesztav,
Szarnyfelulet a foto alapjan kb. 5 m2.
175 font = 78 kg sajattomeg,
20LE = 15 kW motor,
a pilota ulo helyzetben, a kerekek pedig fixen kint vannak. Nem epp aramvonalas
 .

Ha a gep sajattomege fele ennyi volna (marpedig azota sokkal jobb anyagok letez
nek), a pilota pedig hasonfekudne, es kapna egy aramvonalas format, mint pl. ez
 itt:
http://www.core77.com/competition2000/glider/main.html ,
megintcsak oda lyukadnank ki, hogy minimalis koltseggel
lehet ropkodni.

Ha a mini repcsit szamitogep iranyitana meter- es masodpercpontos ter-ido koord
inatak alapjan forrastol a celig, akkor a repules helyett inkabb amolyan telepo
rtacio jellege lenne a dolognak. Az utas meg csak befekudne egy szivacs a'gyba,
 es par perc mulva felkelne. Kozben nezi a tajat.

------

Szoval ez jart a fejemben, amikor felhoztam a temat.
Az elkepzelt repulo kapszula tehat kb. franciaagy
meretu lenne, es mivel a sebessege a meretehez kepest
nagy, a vadaszgep-forma a nyero. :-)

De az is igaz, hogy ki merne befekduni egy par meteres
repcsibe, ami 180 km/h-val puskagolyokent ropkod a tobbi
hasonlo repcsi kozt es szamitogepre van bizva,
hogy ne keresztezzek egymas utjat? En biztos nem. :-)

Me'g az jutott eszembe, hogy a 2 literes fogyasztast
kapjuk akkor is, ha megnezunk egy robogot. Ennyit
fogyaszt. Nem repul, ez igaz, de nem is aramvonalas.
Ha a test "hosszaban" haladna, fejjel elore,
akkor a megsporolt energiabol akar repulhetne is.
Ugyanott vagyunk. Bp-Siofok = 600Ft es 40 perc.

Es arrol me'g nem is szoltunk, hogy par km magasban
maris fele ennyi a kozegellenallas..  :-)

Tovabbi velemenyek?
a BenceMiki

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pd9e2205e.dip.t-dialin.net)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS