Hello!
Egyesek, akik a telet vegeigveszeltek viszonylagos nyugalomban, most
bosszankodva tapasztaljak nehany elektromos csatlakozas bizonytalan
mukodeset. Egy-egy izzo meg hagyjan, de amokor a kulonbozo erzekelok, ne
adj' Isten az ECU csatlakozoja vacakol, akkor elerkezik az ido, hogy
csatlakozot takaritsunk. Nekem Citroen XM-em van, megpedig Seria1-es,
melynek bizonyos stekkerei hiresen vacakok. Olyannyira, hogy a gyar
egy-masfel ev utan le is cserelte oket. (Sajnos engem meg nem kerestek meg
ezugyben :-D ) Ilyen elozmenyek utan hitelt erdemlo az allitasom, miszerint
sokmindent kiprobaltam stekkerapolas teren. Noha sok erdekes kalandba
bonyolodtam ennek kapcsan, megis ugy velem, ezen a listan inkabb csak a
vegul bevalt modszert, modszereket ismertetem. A nem bevaltak egy reszet
talan kozzeteszem egy humor listan. (pl amikor a mugyantaba beleragadt a
kabel es fel centi hijan nem tudtam visszarakni a csatlakozot)
- Lapos, tobberintkezos stekkerek: (Ilyenek pl a lampak, az erzekelok
stekkerei, a diagnosztikai aljzat....)
Gyartottam egy kis tisztitoszerszamot. Femfuresz lapbol kisflex-szel
levagtam egy tizcentis darabot, Annak a veget kb ket centi hosszon
elkeskenyitettem ket-harom mm szelesre. A feluletet "megborzoltam" a
durvabbik koszorukovon, kifutas kozben, mikor mar aranylag lassu volt a
fordulatszam. A "nyelet" en zsugorcsovel vontam be, de lehet leukoplaszttal
is, sot, kergesebb tenyerueknek be sem kell vonni. Ezzel a specialis
celszerszammal (most akciosan keszitek barkinek, mindossze 999 Ft-ert!
+csomagolasi es postakoltseg :-DDD ) jol ki lehet pucolni a koszt is, meg az
oxidot is, ugyanakkor annyira nem durva, hogy mindent osszekaristoljon.
Utana kontakt spray.
- ECU stekker: ez Canon csatlakozo jellegu
Kiszolgalt fgkefevel es kontakt spray-vel lehet ragyogoan tisztara
varazsolni a mama felet, a papa oldalt pedig a csak nalam kaphato, egyedi
kivitelezesu stekkertisztito celszerszammal. (Kiszolgalt fogkefe is kaphato
nalam, mindissze 899 Ft+csomagolasi es postakoltseg! ;-) )
- Izzo foglalatok:
Ha nagyon koszos, akkor kis csavarhuzora ratekerek egy darab finom
dorzspapirt (gyk: smirgli), szigeteloszalaggal rogzitem (marmint a
csavarhuzo feloli veget! Alul logjon ki annyi, amennyivel lehet smirglizni!)
es sikasikasika. Persze csak a koszt, a bevonatot nem! Ha csak kicsit
koszos, akkor smirgli helyett papírtorlot tekerek es alkoholos illetve
kontakt sprayos takaritast rendezek.
Altalanos, hogy miutan jol kiszaradtak a csatlakozok - kompresszorral a
folyamat felgyorsithato - savmentes vazelinnal teletomom es ugy dugom ossze
oket. Ezzel a levegot elzartam, es joval tovabb tart az oxidalodasi,
koszolodasi folyamat. Akkumulatorcsatlakozonal is hasznalom!
Confiteor: maceras melo. Ugyanakkor megeri, mert igy biztos lehetek abban,
hogy a stekkerek abszolut uzembiztosak. Es ha megsem idul az auto, akkor
mashol kell keresni a hibat.
Pl vissza kell dugni a csatlakozot az injektorszivattyura is ;-)
Péter
Citroen XM V6 3.0i
|
Szia Tiszy,
Legjobb tudomasom szerint a Renault Hungarianal dolgozol.
Igy nem tud szamomra hiteles lenni a "maganvelemenyed" amikor is egy Renault
termeket hasonlitasz ossze egy konkurens termekkel, raadasul egyertelmuen
felnagyitva a hajszalnyi kulonbsegeket.
(Vezettem Daewoo Kalost es Lanost is. Semmi baj nem volt veluk pl. egy
Kangooval vagy Thaliaval osszevetve. Daciat nem, de hiszek Karottanak es
Winklernek)
Amennyiben nem a Renaultnal dolgoznal azota, akkor az erre vonatkozo reszet
visszavonom.
Udv,
Gabor
|