Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 816
Copyright (C) HIX
2000-07-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kromkarika mar megint felnire + osztokor (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Re: Norbito nemi hozzaszolas (mind)  37 sor     (cikkei)
3 Re: dizelgeneratorok, Paks (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re: RE: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Re: Trabi (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Horvatorszag es a meszko (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Gumi sulya (mind)  22 sor     (cikkei)
8 Re: Vilagitas VD sztori (#812) (mind)  39 sor     (cikkei)
9 Re uvegen karcolas (mind)  15 sor     (cikkei)
10 tud valaki normalis, megbizhato szerelot ajanlani? (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Re: Onbiraskodas (mind)  34 sor     (cikkei)
12 FIAT, sogorek, meg minden (mind)  37 sor     (cikkei)
13 Tetocsomagtarto Audira? (+VD) (mind)  40 sor     (cikkei)
14 Daewoo Lanos rangatas (mind)  7 sor     (cikkei)
15 Allat Germanok ?*** #815 (mind)  46 sor     (cikkei)
16 Klima kerdes (mind)  11 sor     (cikkei)
17 Partoloi tagdij (mind)  4 sor     (cikkei)
18 velem is megtortent (mind)  17 sor     (cikkei)
19 trabi (mind)  22 sor     (cikkei)
20 VD, mint bunbak? (mind)  53 sor     (cikkei)
21 Bocsi az anonym hozzászólásért, nincs kedvem tálcán kín (mind)  85 sor     (cikkei)
22 Ekezet nelkul ismet! (mind)  86 sor     (cikkei)
23 Re: elsobbseg (mind)  10 sor     (cikkei)
24 Re: Lada osztokor (mind)  15 sor     (cikkei)
25 balesetes kepek (mind)  2 sor     (cikkei)
26 Opel pillangoszelep (mind)  12 sor     (cikkei)
27 szotar (mind)  4 sor     (cikkei)
28 kodlampa? (mind)  9 sor     (cikkei)
29 re: allat germanok (mind)  28 sor     (cikkei)
30 weblap, hasznalt auto, _mask_ (mind)  15 sor     (cikkei)
31 VAti a boncmester :)) (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Fiat - olaj (mind)  29 sor     (cikkei)
33 Kozlekedes biztonsagosan (mind)  66 sor     (cikkei)
34 Eliras (mind)  17 sor     (cikkei)
35 Sikos szakaszok Dunaujvarosban (mind)  19 sor     (cikkei)
36 Reaktor (mind)  13 sor     (cikkei)
37 VD (mind)  23 sor     (cikkei)
38 Kozlekedes kulfoldon (mind)  40 sor     (cikkei)
39 Re: OPEL lista!! NEW (mind)  17 sor     (cikkei)
40 Re:Lada osztokor stb. (mind)  7 sor     (cikkei)
41 re: SEAT Ibiza venni, vagy nem venni? (mind)  34 sor     (cikkei)
42 Elsobbsegadas, olajfogyasztas (mind)  40 sor     (cikkei)
43 W1.3 ismet... (mind)  10 sor     (cikkei)
44 offtopic zene (mind)  16 sor     (cikkei)
45 Addusery2k (mind)  40 sor     (cikkei)
46 VD es a LISTA (mind)  37 sor     (cikkei)
47 "max. a sajat karan tanul" (mind)  18 sor     (cikkei)
48 Re: Teszt (mind)  31 sor     (cikkei)
49 Anomaliak (mind)  103 sor     (cikkei)
50 Re: *** HIX AUTO *** #815 (mind)  13 sor     (cikkei)
51 fire (mind)  14 sor     (cikkei)
52 Kozlekedesi moral... + VD (mind)  41 sor     (cikkei)
53 RE: *** HIX AUTO *** #815 (mind)  35 sor     (cikkei)
54 atom (mind)  51 sor     (cikkei)
55 Re: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind)  6 sor     (cikkei)
56 Re: Helyesiras, VD (mind)  29 sor     (cikkei)
57 Re: szabalyok betartasa (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Kromkarika mar megint felnire + osztokor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Nos, nezelodtem boltokban, es sikerrel jartam! Egy masik boltban
4900-ert talaltam kromkarikat, raadasul esztetikailag is rendben
van. Igaz, az egyik egy picit serult, de nem olyan veszes. Meg is
vettem.

Johet a felnifestes... :-)))

Masik kerdesem: mit jelent pontosan az osztokor fogalma? Konkretan
arra gondolok, hogy pl. a Lada 4*98-as.
Ehhez kapcsolodoan: minden Lada ilyen osztokoru? Azaz pl. a 2107
felnijet ra tudom rakni 2101-re?


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Norbito nemi hozzaszolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0813-ban irta Norbi ):
>No, hozzaszolnek ehhez az indexelos meg egyeb dolgokhoz. En
>mindig hasznalom az indexet, ha kell, de van amikor rosszabb,
>mintha nem hasznalnam. Vegyuk azt az esetet, mikor pl.
>a fout balra kanyarodik a keresztezodesben, alsobb rendu
>utak jobbra es egyenesen. Te jossz, es egyenesen tovabb
>akarsz menni, tehat elhagyod a foutat. Indexelsz. A
>jobb oldali keresztezodesben hosszu szoke egy kiskocsiban
>(vagy nagy kocsiban, az talan meg rosszabb...).
>Termeszetesen ki fog kanyarodni eled, akarmit csinalsz,
>mivel azt hiszi, te jobbra akarsz fordulni, es
>elmenni mellette. Nem eloszor jartam igy, ma is volt egy ilyen
>esetem. Lehet, hogy ilyenkor jobb, ha nem indexel az ember,
>akkor ugye tuti megvarja, hogy elmenjek elotte. Inkabb
>legyek szabalytalan, mint hogy szabalyosan osszetorjem
>a kocsit.

Ezt a helyzetet meg lehet oldani szabalyosan, megis
veszelytelenul. Nagyon egyszeru. Nem akkor kell elkezdeni
indexelni, amikor meg csak kozeledsz a keresztezodeshez, hanem
akkor, amikor mar benne vagy. Es akkor a jobbrol erkezonek
ideje se lesz felreerteni a jelzest, megis idoben megkapja a
szembol erkezo a neki szant infot. En is szoktam jelezni, de
csak kettot-harmat villantok, es csak akkor, amikor a kocsi
orra mar majdnem egyvonalban van a jobbrol erkezo bal
oldalaval.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****

Ez a level a HixEditor 1.14-gyel keszult
2000.07.25.-n 15:01:23-kor.
+ - Re: dizelgeneratorok, Paks (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Peter!

A AUTO 0815-ban irta KOVACS-F. Peter, 
>:
[...]
>Egyebkent Tisztelt HIXAUTO olvasok, ha egy hivatalos
>eromu-latogatast
>tamogat a tarsasag, akkor lehetoseg van ezt megszervezni!

En benne vagyok!
A solti radioadoban is jartam, es nagy elmeny volt!
Akit erdekel, hogy mit lattam, irjon maganban!


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****
+ - Re: RE: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello VAti!

A AUTO 0815-ban irta :
[...]
>Hibasak voltak az osztrakok, hibas volt VD, a tanulsag
>pedig az, hogy mindig bele kell kalkulalni donteseinkbe
>hogy a masik autos is hibazhat, lehet hulye es vak, es
>nem jo emiatt nekunk meghalni. Vagy evekig jarkalni a
>birosagra es esetleg bortonbe kerulni.
>Ahogy irta mar valaki ez veszelyes uzem, es minel
>gyorsabban hajt valaki, annal veszelyesebb ezert 1-2x
>biztonsagi rahagyassal kell dolgozni.

Az en irasomra pedig ezt:
>Kossz, hogy megirtad helyettem.
>100% egyetertek az egesz levellel.

Viszont koszonom ezt a cikket!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****
+ - Re: Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0815-ban irta :
>Somanak es a tobbi Trabi tulajnak tudom ajanlani a szomszed
>bacsi tapasztalatait:
>O a trabiba keverek olajkent a Stihl motorfureszhez ajnlott
>olajat hasznalja.
>Ezt az olajat a Stihl uzletekben lehet beszerezni. Velemenye
>szerint sokkal jobban megy a Trabi, es a motor sem csorog
>annyira.

Gondolom az az olaj sokkal finomabb, jobb kenohatasu, es nem
utolsosorban jobban birja a terhelest. De mibe kerul mindez?


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****

Ez a level a HixEditor 1.14-gyel keszult
2000.07.25.-n 21:09:39-kor.
+ - Horvatorszag es a meszko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Felado : 
> A masik ami emlitesre kerult, az a "meszalapozasu ut" (?). Hat nem
> tudom ezt merre tapasztalta Tibor,  en mondjuk ott esoben (telen
> hoban) tobbet vezettem mint nyaron szaraz uton, es nem lattam
> (=tapasztaltam) meg ilyet. Esetleg nem a gumiabroncs volt tulsagosan
kopott?
> Merre tortent ez egeszen pontosan?

Hat en ezt tapasztaltam ( igaz meg a haboru elott ) Dubrovnik-tol
Koper-ig.
Az egesz Dinari hegyseg teruleten.
Tavaly: Elol olyan Sava tipusu gumiabroncsom volt amiben kb 5000
km volt. Hatul kb 2 mm-es bordazatu.
Rovinj-tol Koper fele mentunk es a hatarig 3 koccanas volt.
Iden megusztuk eso nelkul.
Nem csak en allitom, hogy nagyon csuszik, bar en szaraz uton
meg nem mentem el a csuszashatarig. Kulfoldon ovatosabban
vezetek, mert a tajat is szeretnem latni.
Na jo Zagrabtol Kutinaig az autopalyan nem sok latnivalo van.
Viszont szerencsere majdnem ures. Nehany holland rendszamu torokot
lattam csak hazafele tartani. Odafele 1 auto/km volt az ut
kihasznaltsaga.

Udv. Tibi
+ - Gumi sulya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Qrucz kerdezte:
>>>
  Eszembe jutott meg valami: melyik a nehezebb kerek: 12"-os felni 135
  R12-es gumival, vagy 13"-os felni, 135/70 R13-as gumival? Atmero es


Ez alapvetoen nem atmero kerdese (foleg, ha gyakorlatilag ugyanakkora
gumikrol van szo). Az osszetetel tobbet nyom a latban. (lasd
autosujsagok tesztjei ugyanolyan meretu gumikrol, ahol kabe 5%-os
sulyelteres mindig adodik.)

Kulonben meg miert lenne fontos a gumi sulya? A rugozatlan sulyt
akarod csokkenteni a Kisfityon? Ahhoz inkabb konnyufenmfelni
javasolt.


Szoval ne aggodj, ha emiatt aggodnal... :-)


deejaytiszy
+ - Re: Vilagitas VD sztori (#812) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ez azert erdekes, mert a kodlampa kizarolag tompitottal kapcsolhato, mig
> a reflektor kizarolag helyzetjelzovel. KRESZ szabaly.

Volt. Valaha. Jelenleg:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának
műszaki feltételeiről
(3) A ködfényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e
fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen
bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták.

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 
  a közúti közlekedés szabályairól 

(3) A tompított fényszóró helyett távolsági fényszórót használni -
fényjelzés kivételével - csak lakott területen kívül szabad. Tilos a
távolsági fényszóró használata
a) másik járművel vagy hajtott (vezetett) állattal való szembetalálkozás
esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró a szembejövő jármű,
illetőleg állat vezetőjét elvakíthatja,
b) a másik jármű követése esetében olyan távolságon belül, ahonnan a
fényszóró - a visszapillantó tükrön át - az elöl haladó jármű vezetőjét
elvakíthatja,
c) ha a fényszóró az úttal párhuzamos vasúti pályán vagy vízi úton haladó
jármű vezetőjét elvakíthatja.
(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót,
továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha
a látási viszonyok ezt indokolják.


Ettol fuggetlenul nincs ertelme a tavolsagi fenyszoro + kodfenyszoro
parositasnak.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Re uvegen karcolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Akkor mivel probaljam eltuntetni az ablak karcokat?

Kalapaccsal probaltad mar? Isteni :)
Bocs, ezt nem tudtam mar kihagyni. En amugy nem hiszek benne, 
hogy azt el lehetne onnan tuntetni. Mar a kaszni levo karcolasok 
eltunteteseben sem bizom, de ebben meg plane nem.

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - tud valaki normalis, megbizhato szerelot ajanlani? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Van egy 5.5 eves transporter 2.4D (T4) amit markaszervizbe vinni 
kicsit lukszus lenne. Viszont szerintem a szerelo, ahol volt 
lehuzhatja magat rendesen, ugyhogy kene neki valami jobbat 
talalni legkozelebbre. Helyileg IV. vagy XV kerulet kene.

Ja, valaki meg tudna mondani, mi a franc az a hidrotoke? Azt 
cserelt benne legutobb, de ugyanolyan hangja van a motornak. Na 
meg total alaszedett kormanynal eszbontoan nyuszito hangot ad, 
ami szerinte normalis (szerintem meg marhara nem)

Koszi
Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Onbiraskodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nehany gondolat  levelere

Meg nem irtam eddig VD kapcsan, mert velemenyem szerint toleransnak kell
lenni a kozlekedesben is ahogy az elet mas teruleten is.

De, azert egy ket gondolat a leveled kapcsan.

Egyetertek avval, hogy sok olyan reakcio van VD levelere ami
valoszinuleg ugyanolyan intolerans stb. egyenisegu szemelytol szarmazik
mint VD. Ettol fuggetlenul azzal nem ertek egyet, hogy az ilyen jellegu
levelekre szukseg van, hogy a lista izzon. Szerintem egyaltalan nincs
szukseg arra hogy a lista izzon.

Mas:

Termeszetesen azzal egyetertek, hogy egy M5 es egy kisauto nem ugyanaz,
meg akkor sem ha adott esetben a kisebb auto is kepes a 160 as tempora.
A lenyeg az, hogy egy adott balesetben a serules kockazata illetve a
serules nagysaga alapvetoen a sebessegtol fugg. Termeszetesen egy
nagyteljesitmenyu autoban azonos sebesseg mellett a serules nagysaga
kisebb mint egy azonos sebesseggel halado kisebb gepkocsiban
(feltetelezve az azonos aktiv es passziv biztonsagi szintet), de a
kozlekedesben a balesetek egy reszeben a kozlekedes egy masik
resztvevoje is erintett, es igy mar nem mindegy, hogy egy 160-nal hajto
de biztonsagosan kozlekedo M5-el utkozom, vagy egy 80-al hajto Astraval.

Sajnos nem tudom annak a filmnek a cimet - a Spektrum vagy a Discovery
csatornan lattam - amelyik a kozlekedes biztonsagarol szolt. Csak egy
gondolat a filmbol: telen (havas sikos utviszonoyk kozott) amikor
valoszinuleg tobb a "baleset", koccanas sokkal kevesebb a sulyos
baleset, mert sokkal lasabban kozlekedunk. Erdemes lenne mindenkinek
megnezni.

Udv Jeno
+ - FIAT, sogorek, meg minden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Egybegyultek,

hosszu hallgatas, de lelkes olvasas utan ismet hozzaszolok. Nos en eddig kb.
95 k km-t tettem egy Tipo TD-be, es a rendszeres olajcsere kivetelevel NEM
volt eddig szukseg utantoltesre. Vegyesen hasznalom, varos-autopalya, ahol
170 folott nem MEREK autozni, mert felek attol, hogy elemjon Rutintalan
Bela, aki 85-tel elozi a 84-el halado teherautot. Erdekes modon a Miautonk
nagyresze meg akar elozni autopalyan, bar soha nem provokalom oket. Ez
valamifele tudatalatti bizonyitasi vagy lehet. Pedig ha tudnak, hogy csak
egy poccintes a gazpedalon, es visit egyet a turbo, aztan maris en
nyertem.:-)))
Erdekes, hogy forszirozott autopalya-temponal, 130-150, kevesebbet eszik az
auto, mint varosban. Sokkal.

Nos, szeretnek meg megemlekezni a Lajtan tul elo barati nemetajku nepekrol,
foleg a D betuvel jeloltekrol, akik egyetlen dologrol nevezetesek. Amint
elhagyjak szulofolduket, akkora TAHO BUNKOK lesznek, hogy nem tudok ra
peldat mondani. Akar autoval, akar repulovel, vagy akarhogy mennek
kulfoldre, pofatlanul viselkednek. Utaljak oket mindenhol, de elviselik,
mert a penzukbol elnek. 

Kedves autostarsak, kik ugy hiszik, jobbak nalunk.
Attol, hogy valaki az osszes fenyforrast felkapcsolja, es a megengedett
ketszeresevel kozlekedik, attol meg nem jobb, mint mi, egyszeru emberek.
Csak kerlek, gondolj arra, valaki egyszer nem figyel Rad, es akkor
meglegyinthet a halal szele. Azt vegkepp nem kivanom Neked, hogy esetleg Te
okozz balesetet, mert vannak egyszeru emberek, mint en, aki eltorne kezed
labod szilankossa, ha csaladomat a felelotlenseged miatt megsebesitened.
Lehet, hogy radikalis a gondolkodasom, de ha egy kis kocsog suttyo BMW-s
gyerek(nem, nem VD, hanem mondjuk CSE) megolne, akkor biztos, hogy nem
varhatna eveket a targyualasra, hanem ket heten belul mar a sza***hoz is a
noverkenek kene csongetnie. Ez mar nem a vetlen baleset, hanem az EN
MEGTEHETEM, MERT EN ISTEN VAGYOK kategoria. az ilyenekert nem kar.

Udvozlettel
Metya
a radikalis?
+ - Tetocsomagtarto Audira? (+VD) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Az Audi listan mar kerdeztem, de sajnos nem kaptam ra valaszt.
Tud-e valaki arrol, hogy szivar Audi 100-asra lehet-e
tetocsomagtartot szerelni. Fontos lenne. Ha igen boltcimnek,
vagy szerviznek is orulnek.

Kiegeszites VD-hoz:
1. Termeszetesen az osztrak is hibas volt, nem vedem. Az ilyenbol
   azonban NAGYON sok van es bizony fel kell rajuk keszulni.
2. Egy felmeres szerint a _ferfi_ autosok _jelentos_ resze
   azt gondolja magarol, hogy az atlagosnal jobban vezet.
   (Kicsit forduljunk magunkba! Erdemes lenne itt a listan is
    egy felmerest kesziteni. Szerintem itt az arany ugy 100% korul
    mozogna.)
3. A fektavolsag nem nagy mertekben fugg a gepkocsi tipusatol!
   Egy 40 tonnas 80-al kozlekedo kamion becslesem szerint 1/3
   ut alatt megall, mint egy 160-al kozlekedeo M5 BMW.
4. A tegnap tortent BKV jarat es kisteherauto karambolrol mi
   a velemenyetek?
5. Vaddisznonak igaza volt, megneztem a KRESZ-ben. Megfordulasnal
   tilos a jarmuforgalom akadalyozasa.
6. Ha szabalytalanul kozlekedunk, vegyuk figyelembe azt, hogy
   ettol meg a tobbiek feltetelezik, hogy szabalyosak vagyunk.
7. Tegnap kicsit jobban figyeltem a szabalytalansagokra.
   Kb. 15 perc termese: rengeteg gyorshajtas, elozes a szembejovo
   villamosvaganyon, elozes a villamosvaganyon megalloban (!),
   megfordulas zarovonal+dupla villamosvaganyon. Piros lampa 
   figyelmen kivul hagyasa, stb. A KRESZ nem kivansaggyujtemeny, 
   amibol kivalogatom azt ami tetszik! Nincs benne peldaul az, 
   hogy 3x tulterhelt IFA-val tilos olyan uton haladni, ahol
   meg a 20-al torteno folyamatos kozlekedesre is keptelen.
   Megis majdnem minden nap szivat egy ilyen (10-es ut,
   lehet, hogy ismeritek)
8. Elnezest kerek Vaddisznotol is, mert igy kiakasztott, 
   mar sokszor volt olyan, hogy irni akartam, de elszamoltam
   100-ig. Most ez kevesnek bizonyult.

UFF, en beszeltem.
Jako Attila
+ - Daewoo Lanos rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Daewoo Lanos SE 1.5-os motorral nehany oras parkolas utan ujra meg ujra veletle
nszeruen valtozo intenzitassal rangat sebessegben az elso 100-200 meteren,teli 
hidegben es nyari kanikulaban egyarant!


       Bertók István

+ - Allat Germanok ?*** #815 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.
85 ota elek Nemetorszagban ´is´: attol a 2 evtol eltekintve, amit a csaladom
is itt toltott, rendszeres hetvegi pesti tartozkodassal. Naponta vezetek,
hol itt, hol otthon. 
Masok mar remekul leirtak, milyen nyugisan vezetnek a nemetek a sajat
orszagukban: ez igy is van. Legalabbis Frankfurt es kornyeken: Munchenben
pl. picit elenkebb a kozlekedes, es egy-egy muncheni BMW itt FFM-ben is
csodakat tud muvelni, turelmetlenul ugral a savok kozott, mintha csak magyar
lenne :o).
Ami a nemetek magyarorszagi viselkedeset illeti:
1. _Altalaban_ nem ´szuletett´ nemetek jarnak Mo-on, hanem itt dolgozo
magyarok, atutazo jugok, torokok, stb-k (lasd vermerseklet... ;o) ). 
2. Mo es No kozott nincs kozlekedesi szabalysertesi egyezmeny: ha rendor nem
olvassa, bevallom, nemet rendszamu kocsival en is inkabb szaguldozom otthon,
csak a helyszini birsagolokra figyelve, mig itt betartom a szabalyokat, mert
feltem a penzemet es a jogsimat. Mikor magyar rendszamu kocsival jarok,
forditva mukodik a ´belso´ ellenorzo rendszerem :o), itt FFM-ben pl. nem
torodom az egyebkent nagyon tisztelt, altalam is ismert helyen levo
fenykepezogepekkel.  
A szabalyos kozlekedest betartato okok No-ban _szerintem_: sok rendor van a
kozuton, akkor is, ha nem erezheto a jelenletuk; es komolyan, korrektul,
korrupcio nelkul buntetnek; a rengeteg, utakon kintlevo fenykepezogep es
trafipax; a nemet vermerseklet (az egymas figyelese bejelentesi celzattal
is(!) ); az aranylag egyforma minosegu kocsipark; ebbol eredendoen az
aranylag egyenletes tempoju kozlekedes - nincs lassu kocsi pl; a masik
kocsijanak tiszteletbentartasa; a sajat penztarca feltese (karok es
birsagok); az itt jogsit szerzett magyar kollegak adatai alapjan maga a
kivalo autosoktatas. Hirtelenjeben ennyi...jo lenne tanulni belole - bar az
en peldam alapjan ugye magam sem tartom igazan be otthon az itt
megszokottakat :o( -mit csinaljak, elkap neha engem is a virtus...
3. Az osztrak autos nem autos....legalabbis a nemetek szemeben nem...
(persze leneznek ok mindenkit).

> =======================================================
> Felado :  [International]
> Temakor: Allat Germanok? ( 36 sor )
> Idopont: Mon Jul 24 02:43:41 EDT 2000 AUTO #815
> -A rohadt allat osztrak buszsoforje meg tepett tovabb ezerrel.
> Miert van az, hogy a Mo-n tartozkodo nemetek, osztrakok (tisztelet a
> kivetelnek) allat modjara kozlekednek?Otthon is igy csinaljak?Nem nagyon
> hiszem...
> Johetnek a subjectbeli hozzaszolasok.
> K.G.
> =======================================================
Udv
Ildiko
+ - Klima kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Adott egy uj Citroen XSARA "Beach" Automata klimaval:
termeszetes dolog az, hogy a klima egy csokkentett intenzitassal
akkor is muködik, ha nincs a gombbal bekapcsolva? Ha
bekapcsolom akkor mutatja a fordulatszammeron, hogy terheli a
motort -ezt az elektronika kompenzalja- es jobban hu:t. De
kikapcsolva is marad valami -nem is keves- hutes!
udv.Con.
Mas: most jottem az Isztriarol aktualis arak: Benzin:6,48 Kn.
Autopalya Varazsdig: 10Kn / Zagrabig: 10Kn / Karlovacig: 15 Kn /
Rijeka elott: 12 Kn / Ucka alagut: 20 Kn
A Kunat kb. 35,-ft-ert adjak.
+ - Partoloi tagdij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok és Klubtagok!
Kaptatok Ti is a szubjekthez fűződő csekket? Ugye ez nem kötelező? Mit
csináltatok a csekkel? Több kérdésem nincs! Köszi!
Gyoengyoesi Attila
+ - velem is megtortent (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 
En mentem elol. Eleg kanyargos volt az ut, nem 
minden kanyart lehetett belatni. A forgalom eleg gyer, csak neha 
egy-egy auto, szembol szinte semmi. A teherautokat "lenduletbol"
eloztem. Neha persze nagyokat kellett fekezni. Egyszer szerencsetlen
szembejovonek kellette lehuzodni. Szoval olyan 140-el mehettunk,
amikor a baloldalon meglattam egy rendorautot. Hat kicsit megijedtem, 
amikor meglattam, hogy utanunk jon. Ez szivas. De nehogy mar ne 
hagyjam ott. Ez egy sportkocsi! Egy barom allat teherautoval 
vanszorgott elottem es pont ekkor szembol is jottek, igy jobbrol 
eloztem, igaz elvittem ket utszeljelzot, de mostmar mindegy. 
Olyan 190-el mehettem, amikor szinten kanyarban eloztem, de jott
szembe egy kamion. Es az a rohadt windows mar megint lefagyott !!!

Erre csak ennyit:  LOL:)))))))))))

K.G.
+ - trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Romania]
> Temakor: Trabi ( 11 sor )
> Idopont: Mon Jul 24 04:03:33 EDT 2000 AUTO #815
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sziasztok,

Somanak es a tobbi Trabi tulajnak tudom ajanlani a szomszed bacsi
tapasztalatait:
O a trabiba keverek olajkent a Stihl motorfureszhez ajnlott olajat
hasznalja.
Ezt az olajat a Stihl uzletekben lehet beszerezni. Velemenye szerint sokkal
jobban megy a Trabi, es a motor sem csorog annyira. 

--
Minden jot, Fekete Zoltan


Igen ezt en is alairom. Nekem CASTROL moped olajjal ment eleg jol.
Mindenesetre a benzinkutak keverekeiben nem szabad megbizni. 

	Takacs Laszlo
+ - VD, mint bunbak? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Az alabbi levelet teljes egeszeben beidezem meg egyszer, na-
	gyon jo! Az erintetttek gondolkodjanak el rajta! Fogash, a
	szivembol szoltal! (Csak en mar belefaradtam, hogy hasonlot
	irjak a listara, kulonben is en lettem volna a bunko...) Ne a
	gyorshajtot szidjuk mar a maga egy szabalysertesevel a sok ta-
	pir, nemnormalis, reflextelen, vezetni, gondolkodni keptelen
	agyatlan kretennel szemben! Uff, en beszeltem! Udv mindenkinek:

							Nagyak

	U.i.: koszonom a SIC-es kerdesemre adott valaszokat!
	U.i.2.: "Hajts!" :-)

>Felado :  [Hungary]
>
>Mas: konnyesre rohogom magam azon, hogy hanyan kaptok agyverzest Vaddiszno
>legutobbi, amugy igen szemleletesen megfogalmazott iromanyan... Arra
>vonatkozoan azonban egy betu nem hangzott el, (ill. bocs, egyvalaki
>emlitette, hogy o is elmegy valami keresztezodesig, ha meg akar fordulni),
>hogy mekkora istenbarma az, aki az orszagut kozepen all neki megfordulni.
>Es ha nem VD jon 2 tonnaval+160nal, hanem egy 40 tonnas marhaszallito
>kamion 90nel? Vagy akar csak a szabalyos 70nel? Ja, az mas? Akkor mar hibas
>az, aki keresztbe all az uton? Amig VD jon, addig szent egyugyuseg?
>Eszrevehetnetek, hogy az osszes veszelyes uzemben el kell felejteni a
>bizalmi elven torteno mozgast. Mindig mindenre felkeszulni es ugy
>cselekedni, hogy ne a masiktol fuggjon, megmarad-e az en eletem. Sot,
>lehetoseg szerint ugy viselkedni, hogy a masik hibajat is tudjam korrigalni
>az EN eletem es epsegem erdekeben. VD ebben jo, hiszen autojanak aktiv
>biztonsaga es vezetesi gyakorlata a mienknel nagyobb sebessege ellenere is
>sokkal tobb balesettol menti meg, mint amennyi vezshelyzetert o lenne
>okolhato. A baleseti forras nem a 160nal nyomulo M5os, hanem az a
>"gumicsizmas budos sunkarago paraszt" (es itt nem feltetlenul a falun elo
>emberekre gondolok), aki nem tudja mire valo a tukor, az index, stb., mert
>abban a vilagban el meg mindig, ahol hetente 2 auto ment el a fouton.
>Konyorgom, annak a vilagnak 20eve befellegzett. Az ilyen gyoposagyu tespedt
>barmok hol voltak azota? A holdon? Igenis azt kene  buntetni, aki
>balra kanyarodaskor elobb kihuzodik jobbra, nehogy elferj mellette, aki
>fekez es csak akkor teszi ki az indexet, amikor mar befordult, aki
>kikanyarodik eled, aztan nem kepes raallni a gazra, stb. Igen, en is
>szoktam 140-150nel utazni 2szamjegyu fouton, de en akkor FIGYELEK!
>Ugyanugy, mint VD. A budos paraszt nem figyel, aki 80-100zal alszik a
>volannal, es ha nekiall egy 60nal meno teherautot elozni, akkor nem nez
>elotte a tukorbe. Az ilyennek nem eleg a
>reflektor+szuro+kodlampa+kekvillogo sem... :(
>Meggyozodesem, hogy aki gyorshajto, sokkal inkabb figyel a tobbi
>kozlekedore, mint az a vasarnapi autos, aki a sebesseghatar betartasaval
>automatikusan azt hiszi, hogy o szent es serthetetlen. Marpedig az utobbiak
>tobben vannak, csak a mediaban az a hir, ha veletlenul egy VD-jellegu sofor
>szenved balesetet, nem pedig az, amikor a 68eves papa beleront hatulrol a
>teherautoba 72kmh sebesseggel, mert a koszvenye miatt nem birta eleg erosen
>megnyomni a feket...
+ - Bocsi az anonym hozzászólásért, nincs kedvem tálcán kín (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nemzetvédelmiseknek. Megjegyzem rendszert kritizáló észrevételt senki 
ne tegyen interneten (mint egyre több listatársnál is olvasom), nem 
paranoia, de a Nagy Testvér mindent lát, még sokkal jobban, mint eddig.
(S nem tudod, miért égett ki az autód..., esetleg miért nem kaptad meg 
a álmaid állását) Óvatosságra intek mindenkit, a levélszabadság viszont 
alkotmányos(abb) jog, mint a véleményszabadság: (jópofa) címem él és 
működik.
 
Egyre gyakrabban szóba kerül a két év múlva szóba kerülő x-elés!
Egyre nagyobb keserűséggel. Magam is időnként azt érzem, hogy a 
rendszerváltást követően még nagyobb kolonc ült a nyakunkra, de 
menthetetlenül legitim módon. De demokrácia van ezt soha ne feledjétek! 
Ami nem csak abból áll, hogy a tálcán kínált étel közül kiválasztom 
amelyik legjobban ízlik, hanem magam is főzhetek, vegyíthetek ezt-azt...

Nemrégiben - van már egy hónapja is - találkoztam egy rádióhírben az 
autósok pártjával. Max. két mondat volt, de inkább csak egy. 
Tiltakoztak a benzináremelés ellen... Azóta fülelek, olvasom a HIX-et 
is még szorgalmasabban, de semmi hír róluk. Csend és hullaszag...
Nem tud róluk valaki valami bővebbet?
Mindegy, milyen kutyautő társulatra szavazunk úgy is kényszerpályán 
mozognak, ami (politikai) szabadságuk létezik, az maximum az, hogy 
kidobják, lebontják (elpocsékolva) a régit. Mellékesen Németh Miklós-t 
tartom az egyetlen korrekt személyiségnek az utóbbi fél évszázad magyar 
történelmében, alig várom, hogy hazaegye a fene, bocsi ez off topic; DE 
hajlandó lennék bármely hiteltelen autóspártra átvoksolni miatta.

ISMÉT: Ki mit tud autóspártügyben? Csend van körülötte. 

Gyerekek, mi lenne, ha végre valahára nekigyürkőznénk itt a  
és lenne még két évünk tető alá hozni egy pártot. Országos 
reprezentációnk már van, sőt SK és RO határontúli bázis is él (Stevie 
lesz a bolgár nagykövet;-) 
Ennél nagyobb tömegbázis nem létezik: két millió szavazóképes és 
jellemzően mérges autótulajdonos, ezek pereputtya (asszony is huhog, ha 
drága a benzin, vagy zöldkártya a kosztpénzből van; nagyik is 
megszenvedik, ha amiatt nem jön a gyerek, unoka csak nagyritkán; mert 
nincs pénz kocsit vizsgáztatni, vagy üres a tank), nem túlzok, hogy 
minden szavazópolgárnak szívügye az autó.
Azt a közel ötven százalék lábbal szavazó polgár jelentős többségét is 
mozgósítani lehetne ez ügyben.
Ehhez képest az 5% küszöb nem is elérhetetlen, NE FELEDJÉTEK, MINDENKIT 
ÉRINTENE, itt nem úgy ígérek, mint a többi párt, hogy valakitől 
elcsaklizok valamit (csupán nem kötöm senki orrára, majd akkor derülhet 
ki amikor késő).

Mi is lenne fontos (segítsetek bővítgetni..., kérem ne kötözködjetek, 
próbáljatok konstruktívan hozzászólni, senkinél sem vagyok okosabb!) 
egy programban?
- üzemanyag közterhe: középtávon az ebből befolyó adó nem csökkenne, 
csak x-szerese lenne az eladott mennyiség, különösen ha a 
tranzitautósok is itt tankolnának meg. Makrogazdaságilag nem nonszensz, 
higyjétek el. A szlovén gazdasági csoda félig erről szólt...
- MOL természetes monopolhelyzetének visszafogása; OMV, orosz importtal 
megversenyeztetni egy kicsit stb.
- egyéb sarcok megszüntetése (átírás (pláne a sorbaállások!), 
eredetvizsgálat, GFB anomáliák, műszaki és környezetvédelmi vizsga), 
önköltségi szinte csökkentése.
- utak, a "magyar ugar" járhatóvá tétele, "new deal"; európai szintű 
közút és autópályahálózat bármi áron. Városi kezelésben lévő utak 
rendbetételéhez kormányzati segítség. (kátyúért büntetni a 
közútkezelőt!)
- ingyenes autópályahasználat következő parlamenti ciklus végére minden 
főút legalább autóútban végződjön a határon
- Déli autópálya a balkáni tranzitforgalomnak
- vasútra a kamionokkal!
- MO északi bezárása
- Új Duna (ill. Tisza) hida(ka)t (nonszensz SK felé több híd van, jobb 
állapotban, mint M0-tól délre)
- határátkelők minden irányban
- környezetvédelem: LPG támogatása KGST gépcsodákba - meg amúgy is
- nyugatról hozott használtautók büntetővámjainak eltörlése
- városi tömegközlekedés fejlesztése P+R parkolók üzemeltetése
- (fővárosi) parkolási mizéria megszüntetése, csúcsforgalom kezelése
- 1kocsi-1ujj, drákói szigor autólopásoknál; autós közbiztonság 
jelentékeny javítása tűzzel-vassal!
- rendőrség nagyon alapos gatyába rázása, (mint Bulgáriában;-) 
(követelek tőlük, de megfizetem őket)

A jövendő kormányok gazdasági-, szociális igéreteire, politikájára 
senki nem kiváncsi (tele van vele mindenki padlása), azt legjobb 
elhallgatni (lásd: Putyin papa), úgyis mindenki ugyanazt csinál(hat)ja, 
bármit ígérget.

Sok csokit, legjobbakat mindenkinek!
+ - Ekezet nelkul ismet! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsi az anonym hozzaszolasert, nincs kedvem talcan kinalni magam a 
nemzetvedelmiseknek. Megjegyzem rendszert kritizalo eszrevetelt senki 
ne tegyen interneten (mint egyre tobb listatarsnal is olvasom), nem 
paranoia, de a Nagy Testver mindent lat, meg sokkal jobban, mint eddig.
(S nem tudod, miert egett ki az autod..., esetleg miert nem kaptad meg 
a almaid allasat) Ovatossagra intek mindenkit, a levelszabadsag viszont 
alkotmanyos(abb) jog, mint a velemenyszabadsag: (jopofa) cimem el es 
mukodik.
 
Egyre gyakrabban szoba kerul a ket ev mulva szoba kerulo x-eles!
Egyre nagyobb keseruseggel. Magam is idonkent azt erzem, hogy a 
rendszervaltast kovetoen meg nagyobb kolonc ult a nyakunkra, de 
menthetetlenul legitim modon. De demokracia van ezt soha ne feledjetek! 
Ami nem csak abbol all, hogy a talcan kinalt etel kozul kivalasztom 
amelyik legjobban izlik, hanem magam is fozhetek, vegyithetek ezt-azt...

Nemregiben - van mar egy honapja is - talalkoztam egy radiohirben az 
autosok partjaval. Max. ket mondat volt, de inkabb csak egy. 
Tiltakoztak a benzinaremeles ellen... Azota fulelek, olvasom a HIX-et 
is meg szorgalmasabban, de semmi hir roluk. Csend es hullaszag...
Nem tud roluk valaki valami bovebbet?
Mindegy, milyen kutyauto tarsulatra szavazunk ugy is kenyszerpalyan 
mozognak, ami (politikai) szabadsaguk letezik, az maximum az, hogy 
kidobjak, lebontjak (elpocsekolva) a regit. Mellekesen Nemeth Miklos-t 
tartom az egyetlen korrekt szemelyisegnek az utobbi fel evszazad magyar 
tortenelmeben, alig varom, hogy hazaegye a fene, bocsi ez off topic; DE 
hajlando lennek barmely hiteltelen autospartra atvoksolni miatta.

ISMET: Ki mit tud autospartugyben? Csend van korulotte. 

Gyerekek, mi lenne, ha vegre valahara nekigyurkoznenk itt a  
es lenne meg ket evunk teto ala hozni egy partot. Orszagos 
reprezentacionk mar van, sot SK es RO hatarontuli bazis is el (Stevie 
lesz a bolgar nagykovet;-) 
Ennel nagyobb tomegbazis nem letezik: ket millio szavazokepes es 
jellemzoen merges autotulajdonos, ezek pereputtya (asszony is huhog, ha 
draga a benzin, vagy zoldkartya a kosztpenzbol van; nagyik is 
megszenvedik, ha amiatt nem jon a gyerek, unoka csak nagyritkan; mert 
nincs penz kocsit vizsgaztatni, vagy ures a tank), nem tulzok, hogy 
minden szavazopolgarnak szivugye az auto.
Azt a kozel otven szazalek labbal szavazo polgar jelentos tobbseget is 
mozgositani lehetne ez ugyben.
Ehhez kepest az 5% kuszob nem is elerhetetlen, NE FELEDJETEK, MINDENKIT 
ERINTENE, itt nem ugy igerek, mint a tobbi part, hogy valakitol 
elcsaklizok valamit (csupan nem kotom senki orrara, majd akkor derulhet 
ki amikor keso).

Mi is lenne fontos (segitsetek bovitgetni..., kerem ne kotozkodjetek, 
probaljatok konstruktivan hozzaszolni, senkinel sem vagyok okosabb!) 
egy programban?
- uzemanyag kozterhe: kozeptavon az ebbol befolyo ado nem csokkenne, 
csak x-szerese lenne az eladott mennyiseg, kulonosen ha a 
tranzitautosok is itt tankolnanak meg. Makrogazdasagilag nem nonszensz, 
higyjetek el. A szloven gazdasagi csoda felig errol szolt...
- MOL termeszetes monopolhelyzetenek visszafogasa; OMV, orosz importtal 
megversenyeztetni egy kicsit stb.
- egyeb sarcok megszuntetese (atiras (plane a sorbaallasok!), 
eredetvizsgalat, GFB anomaliak, muszaki es kornyezetvedelmi vizsga), 
onkoltsegi szinte csokkentese.
- utak, a "magyar ugar" jarhatova tetele, "new deal"; europai szintu 
kozut es autopalyahalozat barmi aron. Varosi kezelesben levo utak 
rendbetetelehez kormanyzati segitseg. (katyuert buntetni a 
kozutkezelot!)
- ingyenes autopalyahasznalat kovetkezo parlamenti ciklus vegere minden 
fout legalabb autoutban vegzodjon a hataron
- Deli autopalya a balkani tranzitforgalomnak
- vasutra a kamionokkal!
- MO eszaki bezarasa
- Uj Duna (ill. Tisza) hida(ka)t (nonszensz SK fele tobb hid van, jobb 
allapotban, mint M0-tol delre)
- hataratkelok minden iranyban
- kornyezetvedelem: LPG tamogatasa KGST gepcsodakba - meg amugy is
- nyugatrol hozott hasznaltautok buntetovamjainak eltorlese
- varosi tomegkozlekedes fejlesztese P+R parkolok uzemeltetese
- (fovarosi) parkolasi mizeria megszuntetese, csucsforgalom kezelese
- 1kocsi-1ujj, drakoi szigor autolopasoknal; autos kozbiztonsag 
jelentekeny javitasa tuzzel-vassal!
- rendorseg nagyon alapos gatyaba razasa, (mint Bulgariaban;-) 
(kovetelek toluk, de megfizetem oket)

A jovendo kormanyok gazdasagi-, szocialis igereteire, politikajara 
senki nem kivancsi (tele van vele mindenki padlasa), azt legjobb 
elhallgatni (lasd: Putyin papa), ugyis mindenki ugyanazt csinal(hat)ja, 
barmit igerget.

Sok csokit, legjobbakat mindenkinek!
+ - Re: elsobbseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> hello,
> 
> > az elsobbseg meg nem adasa, vagy a megteveszto iranyjelzes. Azt hiszem,
> > a masodikat fogjak kihozni sulyosabbnak...
> 
> nalam az elso a sulyosabb....

Arra gondoltam en is... Nem az a lenyeg mit irok, hanem mire gondolok :-)

pezoli
+ - Re: Lada osztokor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meg tudna valaki mondani, hogy a Lada felninek hany mm az osztokor
>atmeroje?

Sziasztok!

 A hatsokerekeseke 98, de a 100-as felni is felmegy, csak atlosan, 
egyenletesen kell meghuzni a csavarokat. Tobben evek ota igy jarnak 
minden problema nelkul. A Samara osztokoret nem tudom, de eros a gyanum 
hogy ugyanannyi. 
 Ha erdekelnek a Ladak nezd meg a honlapom, ahol tobbek kozott majd' 
1000 kep es magyar Ladas kiindulópontok is talalhatok. 
http://www.tar.hu/palika

Udv. Pali
 (-nem osszekeverendo Palikaval! :))
+ - balesetes kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most mar eleg sokan megkaptatok a remes kepeket. Mi a velemenyetek?

+ - Opel pillangoszelep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>U. i. Opelesekhez egy kerdes: mitol tud kiakadni az 1,6-os sima Astraban a
>pillangoszelep???

Elment melletted VD, nekinyomtad a pedalt a hutoracsnak, a pillangoszelep
meg szegeny atfordult... :)))

Amugy VD nem szent, de legalabb tudja magarol, hogy veszelyes, ezert
FIGYEL. A sok idiota aki  soxor CSAK a sebessegkorlatozast tartja be az
osszes szabaly kozul, az meg meg van gyozodve rola, hogy o biztonsagosan
vezet... :(
Fogash

+ - szotar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ujabb bovules pontos J fronton:

KONVOJ es nem konvoly

+ - kodlampa? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokat gondolkoztam azon, hogy lehet gyari bekotes mellett is egyutt egetni
a reflektort es a kodlampat? Aztan rajottem: nem kodlampa, hanem kiegeszito
fenyszoro, gy.k. reflektor van a kocsin. Valszeg mas a fenykeveje is, mint
a kodlampae, es ezert van gyarilag ugy kotve, hogyha valaki ejjel egyedul
az autopalyan gyorsabban akar menni 120nal, akkor is megfelelo uthossz
legyen elotte vilagos. Ehhez jol jon a bomos 4 szeme melle meg valami
kiegeszito pilacs...


+ - re: allat germanok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudod Mo-ra _leginkabb_ azon a german rendszamu jarmuvek erkeznek,
melyeknek 1. soforjet Gejze Uzumir, Ukmukci Azalat, Mohamed Guluye stb
nevre keresztelte igazi arja anyjuk, akihez epp nyomulnak a nyari szabadsag
alatt Bizanc iranyaba. Ezek kozlekedesi moralja a "Staatsgrenze Republik
Osterreich" tablanal atvalt "deleuropaira", aztan elje tul, aki birja.
2. soforjei azok a etikailag magasan feljett bundesliga-frizuras ("Vorne
praktisch, hinten modisch!") ex-keletnemet majdnem-munkanelkuliek, akik
odavannak, hogy a 38eves Honecker-Trabijukat a DDR-markarol 1:1-ben DEM-re
valtva most vehettek maguknak kettes Golfot, KIA-t, vagy Hunyadit... Namost
ezek (nagy kisebbsegi komplexusukban, mert a "nyugat"nemetekkel beszelgetve
azert kiderul, hogy ezek meg mindig Ossinak tartjak magukat) azt hiszik,
hogy ok mar NEMETEK, mi meg csoro magyarok valahol Macedonia es Crna Gora
szintjen mozgunk, tehat ok kiralyok, mindent szabad. Ezt latni Gyorben, a
Balatonon, mindenhol. Tudomasul kell vennunk, hogy a nagy budos orszagimage
olyan, hogy az a nemet jon ide, aki fel repulore ulni Mallorca iranyaba.
Mert dragabb az sem lenne... 
Szoval a masodik tipus azt hiszi, o a jani, pedig a legtobb megerdemelne
egy hatalmas, nyitott tenyerrel adott, megszegyenito naaaagy pofont a
csaladja elott. 
egyszer lattam egy ilyen dokfilmet, osztrak-olasz hatar, nemetek vonulnak
nyaralni Istriara. Sok hulyegyerek az ultetett cseppkadettel bezugott a
60as tablaba 100zal, 130cal: helyszini birsag 1100-1300DEM (v. annak
megfelelo ATS), + jogsi helyben elvetele. Aztan az egesz atadasa a nemet
ugyeszsegnek. Lehet gondolkozni. A mi 5-10eFt-os birsagunkat rohogve
kifizeti barmelyik nemet majom, nincs visszatarto ereje. Talan kellene
differencialni? Vagy kipontozni a kulfoldieket? Az EU-tag orszagokban van
ilyen...

+ - weblap, hasznalt auto, _mask_ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Harom kerdessel fordulok a nagyerdemuhoz.

1. Hol talalhato jelenleg a HIX-AUTO honlapja ?

2. Hasznalt auto vasarlasanal hogyan celszeru ellenorizni (ellenoriztetni)
a motor kopottsagat ? Elolvastam volna a veblapon a hasznalt auto
vasarlasi tanacsokat, csak nem talaltam az oldalt.

3. Mi az a _mask_ elolap ?? Több autoradio hirdetesben is lattam mar.


Koszi,
     Zotya
+ - VAti a boncmester :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho Attila!

Teljesen egyetertek veled, a temat igy kell megkozeliteni.
Es amugy velem is tortent hasonlo.
Csak eppen ott szabalyosan haldtam a savomban, az ut enyhen szukult (ket
auto elfer boven), viszont egy potos liaz teljes gozzel jott az ut
kozepetol enfelem tartva. (en 50-60, ugyanis enyhe kanyar es lapos
hidacska). Kerdem en, ilyen szituban mit lehet tenni, meg akar 80-90-el
is, nem 160-al... De gondolom ott azert az sem megy 160-al aki amugy.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Fiat - olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Megint megszolalt valaki, aki meg nem is latott kozelrol sem Fiatot, sem
>autogyarat...

Elirtam az 10.000-et 1.000-nek. Ezutan kiteszem a pontot. De azert ilyen
erosen nem kell egybol biralni.

Attol fuggetlenul ezt olyan szaki mondta, aki eleteben fiatokat szerelt.
Es cegek eloszeretettel hordtak hozza Fiatjaikat (mig nem volt
markaszerviz kotelezettseg), nem a munkadija miatt, mert az sem volt
kicsi.

Ugy vettem eszre, hogy mostanaban ha valaki hibazik, akkor egybol
agressziven ramenosen, es "na majd en megmutatom" stilusban valaszolnak
az emberek.
Nem pedig "gondolj bele hogy ez hulyeseg" stilusban.

Azert ez furcsa nem gondoljatok? Miert szabadulnak el ennyire az
indulatok? Mindenki csak acsarkodik, meg furja a masikat. Ez mar nem egy
segito szandeku lista. Jobban hasonlit egy bakivadasz, jol aladrakok
listara. Ez nem beszelgetes, de nem is vitatkozas, ez mar a ki tud
flegmabb es lekezelobb lenni jatek. Csakhogy ez hosszu tavon kicsit
unalmas.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Kozlekedes biztonsagosan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

>Lenyeg az, hogy biztonsagosan
>kozlekedjunk, a kozlekedesi kornyezetnek megfeleloen - mely
>kornyezetbe beletartozik a jarmu is.

Kedves Iroja ezen soroknak!

Azert azt gondolom be lehet latni, hogy a biztonsagos kozlekedes nem
csak a minosegi kozlekedesrol szol.
A kozlekedes eppen azert veszelyes, mert emberek iranyitjak (a
reszvetelukkel) es olyan kepessegeket hasznositanak, amikre ok maguk
termeszetszeruleg nem kepesek. Igy senki sem tudhatja, hogyan kell jol
csinalni. Csak torekedhet ra.
Mindenesetre ez mar innentol kezdve az emberi tenyezo, es nem a gepek
kerdese. 
Vannak viszont, akik egy kategoriaba soroljak ezta ket fogalmat.
Konkretizalt hatarokat huzva fel olyan dolgok koze, amelyek folytonos
kolcsonhatasban vannak egymassal. (O" - Nekem, En igen - O" nem, Mienk -
Ovek, Autos - Gyalogos - Kerekparos...)

A hatarok onkenyes kiszabasa, es a feltetelezett jgogosultsagokhoz
ragaszkodas nem tarsasagi viselkedesforma. A kozlekedes pedig egy
tarsas, tobbresztvevos jelenseg. Ahol az onkeny es az intolerancia nem
celravezeto tulajdonsagok. Meg akkor sem, ha feltetelezheto hogy
megalapozott. Egy tarsas jelensegben az oda-vissza kolcsonhatas
termeszetes dolog. Ezert termeszetes, hogy egy akcio kivelt egy
raekciot, igy probalvan egyensulyt letrehozni.
Az hogy te ezek kozul melyiket tartod viccesnek, csak rajtad mulik, es
teged minosit. Termeszetesen mindket oldalon vannak megkerdojelezheto
allitasok.

Ez a dolog reszben szol csak arrol, hogy ki mennyivel megy es mekkorakat
fekez stb. A kulcs a viselkedesben van. Vajon egy celiranyosan vegzett
tarsas cselekvesben ez a helyes viselkedes? Pl. hangoztatni azt, hogy
szabalytalan voltam de mas is, es mindezert csak a masik a felelossegre
vonhato. 

Ezeken kellene elgondolkozni es igy eldonteni, hogy min nevetunk.
Mert nem csak az a szomoru, hogy sokan tulreagaljak az ilyet (ami szvsz
ertheto), hanem az, hogy a kiindulo viselkedes egyeseket nevetesre,
jokedvre ingerel.
Es ne lepodjunk meg, ha a szuksegestol eltero a viselkedesunk. Mert csak
akkora visszahngokat varjunk, amekkora hangunk van sajat magunknak is.

Mielott valaki relativitasra hivatkozna, kozlom, a relativitasi pont, a
nemzetkozileg elfogadott, irasban rogzitett, torvenyszintu Kozlekedesi
REndSzabalyok. Vagyis: KRESZ. Es ne felejtsuk el, hogy egyikunknek sem
all hatokereben es lehetosegeben (jogaban) ezeket megvaltoztatni legalis
uton. Onkenyesen pedig tilos. Aki pedig ezzel ellenkezoen cselekszik,
vallalja tettei kovetkemenyet, es ne haborodjon fel! Mert mielott a
cselekvest elkezdi, akkor is tudataban kell lennie ennek. Gondolom senki
sem cselekszik ugy, hogy a tetteinek bizonytalan kovetkezmenyeit
vallalnia kell. Mert ha megis akkor altalaban nagyot kockztat okkal,
vagy nagyon ostoba ok nelkul csak ugy (ez altalaban ugy jon az ilyen
emberekbol).

Azt hiszem eleg lesz mar ebbol, mert akire kellene arra ugysem hat,
akire meg hatna arra meg felesleges.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Eliras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eliras tortent, az idezett sorokban a ? helyett , van.
A szerkesztoseg ezuton is keri kedves olvasoi elnezeset.
Tovabbi jo olvasast!

>"MAS SZABALYTALANSAGA SENKIT NEM JOGOSIT FEL SEM HASONLO
>VISELKEDESRE? SEM ONBIRASKODASRA."
>
>Gondolom a kerdojel csak typo.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Sikos szakaszok Dunaujvarosban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Jeno irta:

>Nalunk Dunaujvarosban es a kornyeken is vannak ilyen szakaszok.
>Valamikor "kiserleti jelleggel" csinaltak.

Igen, ez Kisapostag mellett volt a 6-os uton, a 77...80 km-ek kozott.
Orolt marvanyt tettek az aszfaltba, az orolt bazalt helyett. Nedves
idoben ugy csuszott mint a takony (mar elnezest).

Mar lefedtek a szakaszt normal aszfalttal, mert ugye a 6-os utat
muszaj javitgatni a tulterheles miatt.

Mar csak nehany negyzetmeter van ebbol a bizonyos utburkolatbol,
a kisapostagi bejaro elso 10-15 meteres szakasza... Ja, es Kisapostagon
a Jozsef Attila utca.... 

Peter.
+ - Reaktor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Palika irta:

> . Az egesz reaktor 2,5m magas es 1,5m atmerolyu a tobbi kutyu barhol
elfer.

Ennel egy icipicivel nagyobb...

Ugy latom, hogy mindenki tisztan lasson, tenyleg nem artana egy latogatast
megszervezni....

Peter.
+ - VD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ritkan irok a listara, elsosorban muszaki temak erdekelnek, kevesbe az hogy
kinek milyen kocsija van es mennyire jo (mindenki a sajatjat szereti).
Ha tenyleg igaz a VD tortenete akkor en is azt tudom csak ajanlani hogy kicsit
fogja le magat.
De az sincsen kizarva, hogy kitalalta az egeszet, mivel tanuja nincsen, honnan
tudhatom hogy realis dolgokat ir le? A ket osztrak biztosan nem olvassa a
listat!
Sajnos nekem nincsen ilyen super M5 BMW-m (sajnos meg mas se) de ha volna akkor
sem nyomulnek ilyen tempoval, mar csak azert sem, hogy mindenki lassa es meg a
kapuban ulo venasszonyok is tatott szajjal maradva mondjak: "Nezd meg te milyen
kocsit vett ez a Zoli". No meg ne is beszeljunk a nokrol akik megfordulnanak
utanam. Ha ilyen 160-as tempoval mennek csak azt mondana mindenki "Nezd mar ezt
a hulyet is. Azt hiszi, hogy a Hungaroringen kocsikazik".
Remelem nem sertett meg senkit ez a level.

UI: En nem kell veljek VD-tol mert eleg messze lakok. :)

--
Minden jót, Fekete Zoltán

...nem is olyan rossz ez a Linux...
+ - Kozlekedes kulfoldon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> A rohadt allat osztrak buszsoforje meg tepett tovabb ezerrel.
> Miert van az, hogy a Mo-n tartozkodo nemetek, osztrakok (tisztelet a
> kivetelnek) allat modjara kozlekednek?Otthon is igy csinaljak?
> Nem nagyon hiszem...

Ennek 2 fo oka van.

1.) Az osztrakok, nemetek - foleg utobbi - otthon joval szigorubban
szabalyozott rendszerben elnek, a nemetet onnan ismerni meg, hogy a
jardarol derekszogben fordul be a kapun. Ha kijutnak kulfoldre, elotor a
valodi enjuk, es bizony van, akinel ez az osparaszt. (Errol lesz egy
vicc a vegen, ha addig el nem felejtem.) Tehat otthon NEM akkora
parasztok, mint _bizonyos_esetekben_ kulfoldon.

2.) A masodik ok pedig ugyanaz, ami okbol en, tusko allat magyar, a
Tatraba menet a hatar utan ralepek a jobb oldali pedalra es csak a
tenylegesen lakott teruleteket tartom tiszteletben, a seb. korl.
tablakat es a zarovonalat nem igazan. Tehat hogy a rendor a kulfoldivel
szemben *viszonylag* tehetetlen, jogsit nem nagyon vehet el, penz nem
feltetlenul van nalad. (Raadasul egy atlag nemet nalunk vigyorogva
kicsengeti a birsagot - tobbnyire zsebbe - es donget tovabb.) Mas tema,
hogy en kulfoldon sem kezdek veszelyes manoverbe ill. eszetlen
szaguldozasba, de ez kizarolag a sajat belatasom miatt van igy - a sajat
belatas pedig nyilvanvaloan egyenenkent kulonbozo. 

Megoldasi javaslatom - marmint megvalosithato - nem igazan van a
problemara. Multkor egyebkent a nemetek elkaptak valami arab sejket 280
korul a 100-as tablanal. A sejk kifizette a 2000 markas birsagot, majd
elhajtott. Ezt csak miheztartas vegett irtam. :-)

Ja, a vicc: mi a kulonbseg a nemet turista es a terrorista kozott? Hat a
terroristanak vannak szimpatizansai is.

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     H-1143 Budapest, Hungaria krt. 128. / 3.401
                        Tel.: (+36-1) 471-3281, Fax: (+36-1) 471-3002
+ - Re: OPEL lista!! NEW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>>Probaljuk ki, hatha bevalik a kozeljovoben. Nem kerul semmibe,
>>csak iratkozz fel a mailto:  cimen.
> Bocs, hogy belekotyogok:
> A fenti cimre lehet a leveleket irni, jelentkezni itt lehet:
> mailto: cimre irt level, vagy
> a http://opel.hu.listbot.com cimen.
> G.Laci
Teljesen igazad van. Koszi hogy figyelmeztettel. Valahogy ez lemaradt a
levelembol. Koszi a kiegeszitest.
Varok mindenkit az OPEL listan. Termeszetesen nem opelesek is johetnek, ha
tudnak segiteni, vagy kozbeszolni opel temaban. :-)

Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - Re:Lada osztokor stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Meg tudna valaki mondani, hogy a Lada felninek hany mm az osztokor
> atmeroje?

98 mm.

-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - re: SEAT Ibiza venni, vagy nem venni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Attila!

Ne vegyel olyat!!

Nekunk 1.5-os volt, a motorja egy allat, de minden mas el van cseszve!

A motor tul-, a fekek alulmeretezettek, a valtoja is, a kocsi nagyon
orrnehez, zabalja a gumikat, a fekbeteteket meg a tarcsat is, es mindenhez
odaveri a karter-deknijet, termeszetesen a leeresztocsavarnal, hatso kipuff
csove ketevente elfogy, a rozsda szerintem sokkal tobb helyen elojon, amint
elmulik az eladas elotti lekezeles... a hatso ablaktorlo motorja berohados
fajta (szinten ketevente csere), a pedalok bovdenjei allando apolast
igenyelnek, a kuplunge elszakados, a gaze beragados-befagyos.
Ja a kezifek is szarakodik, a hatso fekek is szarabbak, mint az elsok.

Folytassam?

Egyebkent koccanas? Szerintem ezt a kocsit arra talaltak ki!

A motorja annyira kurva, hogy fentiek ellenere majd 7 evig marasztalta
nalunk, raadasul csak a szepre emlekezunk (kiveve, ha tanacsot ker valaki
itten):


andi


>6-700 eFt koruli osszegert szeretnek autot venni. Egy Seat Ibiza
>Chroma 1992-es 1.2 benzines hengerenkenti befecskendezeses Porsche Systemes
>kocsit neztem meg amit 650-ert lehet elhozni. Egy koccanas miatt ket
>helyen egy kicsit rozsdasodik. Mi a velemenyetek?
>
>Attila                          mailto:
>
+ - Elsobbsegadas, olajfogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Rovid leszek:
 Fogash! "Orszaguton" a KRESZ szerint nem tilos megfordulni.
Vati! Ezzel akar zavarhatom is a forgalmat.
Vd! Birom az ilyen kurv@ fontos embereket, akiknek
mindig sietniuk kell.

Marci! (nyilvanosan is) Az aszalyos buzamezoknel
mar sirtam a rohogestol.
> ----------------------------------------------------------------------------

Olajfogyasztas

>>A Fiat pl. talan a regebbi Puntoknal(?) 1000km/4dL korul normalizalta,
>>ami egy Fiatos szakerto szerint elerheti hamar az egy litert is.

Fogash:
>Megint megszolalt valaki, aki meg nem is latott kozelrol sem Fiatot, sem
>autogyarat...
Csaba:
>Akkor az a szakerto a roncstelep ugyeletes roncstologatoja...
>Vagy pedig elirtad, es nem 1000, hanem 10000 km-rol van szo.

Foleg Fogashon lepodtem meg. O pedig biztosan tudja, hogy
ez egy gyar altal megadott hatarertek, erre felhoz peldanak 1 azaz
egy darab oreg Fiat-ot, amelyik nem eszi az olajat.

Senki sem gondolhatja, hogy minden Fiat ennyi olajat fogyasztana.
Csak hihetetlennek tunik, amikor az ember eloszor talalkozik
ezzel az ertekkel.
Megjegyezem a 4dl/1000 km meg viszonylag alacsony is.
Mas tipusoknal 5-7dl-rol hallottam, az en Opelem
konyveben pedig 8 dl szerepel. Termeszetesen ennek az 1/10-1/20-at
sem fogyasztja az auto.

Nem ertem, hogy a gepi osszeszereles es a szoras miert
zarnak ki egymast? (Egyebkent a kezzel osszeszerelt motorok
alkatreszeit nem gepek csinaljak?)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - W1.3 ismet... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem Mindenkinek!

Nem tudja vki, hogy hol lehet 1.3-as Varnyuhoz muanyag doblemezeket
szervalni?
Tovabba mennyibe kerul es milyen bonyolult felrakni, stb?

Koszi,
KELLER Tibor 

Ui.: Csak hetfon tudom olvasni a valaszokat.
+ - offtopic zene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Zeneugyben nagyon koszonom mindenkinek (Chip, Nme1, Varga Gabor,
Dr. Szabo Dani, Felso Zsolt, Barna Istvan, Lantos Tibor, Domonkos Balazs)
a valaszokat, igazan meghatodtam, hogy ennyien megprobaltak segiteni.
A HIX ZENE-n valoszinuleg leharaptak volna a fejem, hogy kommersz
kategoriaban kerdezni merek. (Meg nem probaltam, de allitolag szornyen
nagykepu egy banda.) A harmadik szam viszont _nem_ a Sting: Desert Rose.
Hallottam meg ket tippet, valami "Shikidim"-et es Manu Chao: Bong-bong.
A Desert Rose szerintem egyaltalan nem tancos-porgos zene.

Kosz mindenkinek meg1x,
Zoli

	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www. relax.hu --- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - Addusery2k (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho, ismet a szinen !

addusery2k irta:
>Meg egy kommentar: ahogy leszurom VD szavait, azt probalja
>mondani, nem ugyanaz, ha valaki BMW-vel hajt 16O-nal, vagy
>Fiat Pinocchioval. Lenyeg az, hogy biztonsagosan
>kozlekedjunk, a kozlekedesi kornyezetnek megfeleloen - mely
>kornyezetbe beletartozik a jarmu is. Kerek mindenkit, ne
>kezdjuk el fejtegetni, hogy "ha akarna", o is mehetne 16O-
>nal Astrajaval, mert az autok es a soforok kepessegei nem
>ugyanolyanok, bizzunk abban, a tobbseg kepes megitelni
>sajat korlatait.
Igazad van. Nem ugyanaz, ha az ember ele 160-nal kifut egy oz. Nem ugyanaz,
ha 160-nal a foldesutrol elekanyarodik egy traktor. Nem ugyanaz, ha 160-nal
elekerekezik egy kisgyerek BMX-el, vagy a foldesutrol egy reszeg esik ele.
Tenyleg nem ugyanaz. A rendor biztos maskepp helyszinel, ha BMW-vel nyomtak
el az illetot, mint ha Fiattal. Szerinted. Szerintem ugyan annyira sittelik,
meg ha a reszeg is volt a hunyo. Szerinted, ha mar nem ugyanaz akkor
melyikuk kap tobbet :)) Szerinted ketsavos uton 160-nal kozlekedni
biztonsagos ? Gratulalok. Szerinted bizzunk abban, hogy az autosok tobbsege
kepes megitelni sajat korlatait. Ezt komolyan irtad ??? Eljutott az agyadig
amit irtal ??? Ugye nem. Ha a tobbseg kepes megitelni ezeket a korlatokat
akkor -engedd meg, hogy sarkosan fogalmazzak- minek a KRESZ. Mindenki mindig
mindent megold. Aki nem, az ugyis elhullik. Logikus...neked. Vegre el kene
jutni egyes "soforok" tudataig, hogy nem a kiszamithato veszelyekre kell
felkeszulni, hanem a kiszamithatatlanokra. Pl: kb ket honapja elemugrott egy
oz 120-130km/h kozott, negysavos uton. 30cm-en mulott a tores. Most
megusztam. Erre kell szamitani, es arra, hogy mas is hibazik. Ezt nekem is
tudnom kell korrigalni, es itt nem a szabalyokrol van szo, hanem a
tulelesrol. Azt mar meg sem merem emliteni, hogy az ember defektet is
kaphat, mert ugye vd autoja szerencsere ebbol a szemszogbol kozelitve is
sebezhetetlen. Jo lenne, ha legalabb autos szemmel vegiggondolnak vd
magatartasat azok is, akik probaljak szarnyuk ala venni, es legalabb evente
egyszer, legalabb 3 percre beulnenek egy autoba, es kiprobalmak a forgalmat.
Jako Attila jol szemleltette a helyzetet. Sok ember megy ket kort az NFS
III-mal, es mindjart tollat ragad. Nem semmi.

Mara ennyi.
Köszönettel:
Marci
+ - VD es a LISTA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy ideje olvasgatom a VD kontra LISTA hozzaszolasokat. 
Egyik fel sem tudott igazan meggyozni. 1-2 gondolatot 
fuznek csak hozza, mindenfele elkotelezettseg nelkul.

1. Miert nem lehet azt elfogadni, hogy van akinek a 160 
km/h sem nagy sebesseg?
2. Miert nem lehet megerteni, hogy minden ember egyedi 
egyszeri, megismetelhetetlen es utanozhatatlan?
3. Miert kell a masik torkanak ugrani azert, mert maskepp 
gondolkodik, mert sokkal jobb autoval esetleg reflexekkel 
rendelkezik mint az atlag?

Tovabba miert nem tudja VD megerteni, hogy ezen a listan 
olyan emberek leveleznek (90%-ban), kiket felhaborit ha 
valaki 50-80-120-nal tobbet megy? Miert kell mestersegesen 
feszultseget szitani?

Ami pedig igen elgondolkodtatt leveleiben: ha en 160-nal 
megyek, (kovezzetek meg nyugodtan, van, hogy lakott 
teruleten is)milyen alapon haborodok fel azon, hogy valaki 
szabalytalanul ugyan, de pl. megfordul elottem, vagy kijon 
elem, stb. Ugy gondolom, alapjaraton en vagyok a 
szabalytalan. (VD szerint nem, hiszen szabalyosan a sajat 
savjaban kozlekedett 160-nal) Tehat semmi jogom arra, hogy 
ugassak, refizzek, stb.

Emberek! (mert ugye az embert az kulonbozteti meg az 
allattol, hogy mindig szabadon donthet es valaszthat, nem 
csak az osztonei alapjan cselekszik) Nem kellene egymas 
torkanak esni egybol (kettobol sem). Meg kellene probalni 
kommunikalni, vitatkozni, erveket es ellenerveket felhozni. 
Mert az nem vita, hogy pl.: bunkó paraszt, meg vadallat es 
tarsai. Foleg heteken keresztul...

KAL-19
+ - "max. a sajat karan tanul" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szalljatok mar le szegeny Vaddisznorol, mindenki ugy kozlekedik 
> ahogy tud, max. a sajat karan tanul. :)

Ez a vegkovetkeztetes hibas. 
A "max." sokkal tobb is lehet, mint a "sajat karan tanul". 
Lasd a Pesti uton tortenteket, ahol a furgonrol a vascsovek bementek 
a kek buszba es ket utas halalat okoztak.
Amikor megtortenik a baj (amit soha, senkinek nem kivanok) a vetkesnek
nagy szerencseje, ha csak sajat kara van.

Tudom, hogy ez kotozkodes egy mondattal, de itt a listan eszunket,
mentalitasunkat, illatunkat, szepsegunket es zengo baritonunkat (vagy
tavaszt idezo, udito szopranunkat) csak a leirt betuk kepviselik.
Olyanok vagyunk - amit es ahogy leirunk.

Ilyen vagy ? Tenyleg igy gondolod ?
--
Meszaros Geza
+ - Re: Teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv evribodri,

 irta:
>Egy kerdesem azert lenne : ha mar jo messzirol lattad,
>hogy valaki keresztbe szerencsetlenekdik, akkor mi a
>francokert kezdtel az utolso pillanatban fekezni? Ha egy picit
>korabban athelyezted volna a patadat a kozepso pedalra,
>akkor nem kopik a gumi meg az idegrencered, es lehet,
>hogy a sogor mar 80-al ment volna, mire odaersz.

Abban a pillanatban kezdtem el fekezni satubol, ahogy a kocsi mozogni
kezdett. Tehat amig csak az ut szelen allt, addig nem tudtam, hogy mit akar.
Lehet hogy csak megallt az ut szelen pihenni, vagy amit akar. Mondjuk
megallas utan kb. 1 mp-cel megfordult, ugyhogy szerintem korul sem nezett.
Index ohne. Tehat nem tudtam volna elobb megkezdeni a fekezest. Ebbol is
latszik, hogy hozzam olyan kozel kezdte meg a kanyarodast / megfordulast
(kb.100 m vagy annyi se), hogy nem ertem, hogy nem vett eszre, ha
korulnezett. Azert 100 meterrol mar meg lehet allapitani, hogy 80-nal megy-e
valaki, vagy sem, valamint azt is merlegelni lehet, hogy 100 meter alatt
sehogy sem tudom a manovert ugy befejezni, hogy a  masiknak (masikaknak) ne
kelljen megallnia. Mivel mogottem jo messze senki sem jott, valamint az
ellenkezo savbol sem erkezett a mar ott veszteglo 2 auton kivul senki, igy
meg kb 5 masodpercet igazan varhatott volna. En nem tudom, hogy Ausztriaban
hogy tanitanak vezetni, de a "ne kanyarodj ki autostarsad ele" es a forgalom
akadalyozasa ott sem minosulhet szabalyos cselekedetnek. Elozekenyseg ide
vagy oda. Szoval a fent felsoroltak mind azt bizonyitjak szamomra, hogy a
tag vagy teljesen vak volt, vagy esze agaban sem volt korulnezni. Erre csak
azt tudom mondani, hogy idiota!

Udv,
Vaddisznaj
+ - Anomaliak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Autosok!

 irta:
>Sokan felpaprikazodtatok vd szokasos 160-as utazo tempojan. Kar volt. Sok
>hasonlo kaliberu es szellemi teljesitmenyu fickot ismerek, es mindegyikuk
>igy hajt. Szoban. Itt nem arrol van szo, hogy az autojuk nem tudna, mert
>160-nal meg az en Mercim is megy, de o nem tud. Jo. Egyszer-egyszer itt-ott
>nyomja neki. Ez a manus tipikus hangember, kar raformedni az ilyen
>kirohanasaitol. Jokat mulatok rajta. Annak idejen en is mindig a
megengedett
>triplajaval kozlekedtem, de legtobbszor csak szoban.

Nagyon koszonom mindenkinek az epito es a kevesbe epito jellegu
hozzaszolasokat is. En is (tobb listatarsammal egyetemben) jot mulattam
azon, mennyire fel lehet huzni ezt a sok szabalytisztelo es tudo, valamint
azokat teljes mertekig betarto autost. Pedig nem ez volt a celom. De mar
megint ez lett belole. Az egesz olyen hangnemben irodik, mintha en most
ebben az esetben halalra gazoltam volna a kocsijaban ulo 2 osztrak
uriembert, csak az en hibambol, ok egyaltalan nem voltak hibasak, csak en.
De ezenkivul meg hetente tobb 10 ember halalat okozom veszes magatartasommal
az uton, valamint nehany iskola udvarara is behajtok halalragazolosat
jatszani. Hat nem igy van! Mielott tovabbhaladnank, meg kozlom, hogy a leirt
esetek valoban megtortentek! Egyesek mindig megkerdojelezik azt, amit irok.
Erdekes. Ha valakinek nem zsiruj Suzukija van, akkor az mar csak hazudhat.
Ugyanigy volt, amikor sokan nem akartak elhinni, hogy M5-osom van. Aztan
tenyleg az van. Meg motorom is. Ja most lecserelem ujra. Ha valakinek ez is
faj, akkor csak irja meg. Sokan nem akarjak elhinni, hogy 160-nal megyek,
hat pedig tenyleg annyival megyek. Aki 80-nal megy az uton, annak ugy kell.
Soha nem er oda sehova. Azonkivul mostanaban vezetgetek egy T4-es
transzportert. Sima dezso, azzal en is 80-100-zal megyek max, mert az annyit
bir (mar vegre birna a 140-et is), de nincs meg hozza a megfelelo
felfuggesztes, fek, stb. Szoval en nem eszetlenul szaguldozom, csak annyival
megyek, amit az autom es az utviszonyok megengednek. Valaki irta, hogy nem
en voltam ugyes, hanem a kocsim. Hat igen, en ritkan megyek a kocsim nelkul
kocsikazni, tehat mivel ismerem az autom tulajdonsagait, azt aszerint
vezetem. Auto es vezetoje valammilyen egyseget kell alkosson a biztonsagos
vezetes megteremtesehez. Hangsulyozom, en meg nem okoztam balesetet az
M5-tel. A mostani esetben sem okoztam balesetet. Tehat a sebesseg es egyeb
dolgok megvalasztasa reszemrol teljesen OK volt. (Nem a KRESZ szerint, hanem
az utviszonyoknak megfeleloen.) En ugy gondolom, hogy amig en meg tudok
allni, addig tok mindegy mennyivel megyek.

>Az,  hogy vd hol olvasta attila.jako leveleben, hogy a foutat
>ekvivalensnek tekinti az autopalyaval maig rejtely a szamomra. Vd te biztos
>tudod! Elarulnad? Naaaa ne legyel ilyen. Mutasd meg a kedvunkert. Olyan
>gyorsan hulyenek nezted miatta. Vagy nalad ugyanaz? Akkor kene egy kis
KRESZ
>frissites nem?

Az autopalya, fout hasonlattal azt szerettem volna erzekeltetni csupan,
hogyha ott nem lenne szalagkorlat, akkor tutira vennem, hogy ott is siman
megfordulnanak egy paran, neha kinezve, hogy ugyan jon-e valaki. Gondolom
valaki megiscsak egyetert velem, mert az is igy gondolta, aki azt
odaepitette. Vagy lehet hogy tapasztalaton alapul a szalagkorlat bevezetese?
Szoval az ilyen tipusu autosoknak tok mindegy, mert ugyis megforulnak, ha
jon valaki, ha nem. A szembevakitas elkerulese masodlagos lehet csupan, mert
arra eleg lett volna novenybol is kialakitani egy savot, de azt tuti, hogy
az azon valo atkanyarodast elelmes autostarsaink valahogy megugyeztek volna.
Biztos ami biztos.

>>az egyenesvonalu kozlekedesben nem akadalyozhat.
>Az egesz gondolatsor egyetlen helyes megallapitasa.

Tehat, ha ez igaz, akkor o hibas, mert engem akadalyozott, nem? De az meg
hagyjan, mert a mogotte halado ket kocsi ele is kivagott, tehat nekik is
0-ra kellett fekezniuk. Ez mar 3x-os akadalyozas. Pedig ok nem mentek
160-nal. Szerintem ilyen esetben amugy mindenki satufekezne, ugyanis nem
tudna, mekkora tav alatt kepes megallni, kesobb mar esetleg feljebb engedi a
fekpedalt, amikor latja, hogy lesz ut a finomabb megallashoz. De ha 80-nal
mentem volna, akkor is meg kellett volna allnom, es akkor sem lett volna
szabalyos az a mod, hogy befordul, index nelkul, nem korulnezve.

>Na, idos fiam futhatsz a tankonyvedert ! Itt dobbentem ra arra, ha vd akkor
>ulne legkozelebb autoba mikor sikeresen folmondta a KRESZ-t, haaat addigra
>szegeny M5-nek osszerohadnanak a hengerei.

Ez hulyeseg, most vizsgaztam nagymotorra 2 honapja. Tehat ismerem annyira a
KRESZT mint te, a vizsgalap szerint legalabbis. De nem csodalkozom az ilyen
tipusu hozzaszolasokon, mert nem nehez elkepzelni, ahogy ulsz az 1.6D Golf
egyesedben, nezel kifele 80-100-nal az ablakon, es feltunik, hogy mindenki
lehagy, mindenki jobbnal jobb autokkal jarkal, sok penzbe kerulnek, val
bennuk legkondi, omlik rolad a viz kozben, telen meg nem mukszik a futes,
szoval ezekutan jo hogy elkezded anyazni a masikat, es arra hivatkozol, hogy
bizony te aztan helyesen kozlekedsz, meg betartod a sebesseghatart. Olyan
autoval en is betartanam, de nem lattam meg nagymercit 80-nal menni
folyamatosan kozuton. Szoval a tipikus magyar mentalitas, a "dogoljon meg a
szomszed tehene is" megint  kozbeszolt. Ha valakinek jobb kocsija van, es
gyorsabban tud menni, az rohadjon meg. Mindenkinek elsobbsege van veluk
szemben, mert ok gyorsan mennek, es
allandoan veszelyeztetnek masokat, miattuk van az osszes tomegkarambol, az
osszes balesetet ok csinaljak. Csak amig te vezetes kozben ilyenekkel vagy
elfoglalva ocsikem, addig nem a  utat nezed, aztan veletlenul
megfordulsz az ut kozepen, es majd egyszer nem en jovok ott, aki meg tud
allni hanem olyan aki ilyen helyzetben elfedi a szemeit a kezevel, es sikit,
ahelyett, hogy a fekre lepne, aztan akkor majd halalod utan elgondolkozhatsz
hogy akkor most aki jott, az gyorsan jott, vagy netan nekem _nem_ kellett
volna keresztbe allnom elotte 10 meterrel.

Hat csak ennyit fuznek hozza a vezetesi fookos es mindenttudo ur
elkepzeleseihez a vezetesrol meg a szabalyokrol.

Maradok tisztelettel:
Vaddiszno
+ - Re: *** HIX AUTO *** #815 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 7/24/00 -0500, you wrote:
>Akkor vagy az aksid rossz, vagy a dinamod, de ez semmilyen kocsitol
>sem normalis, akar dinamos akar nem! Akkor telre leallitod a kocsit?
>Nekem a fapados Skodam is birta telen vegig ugy, hogy allandoan
>tompitottal+bekapcsolt futessel+bekapcsolt ventillatorral kellett
>menjek.

Nekem is van dinamos kispolszkim, uj koratol kezdve olyan, hogyha eg a 
lampa, es alapjaraton megy a motor akkor nem mukodik az index.. Ha jol 
forgatom akkor meg csak, de ha nyomom a feket akkor tenyleg nagyon kell 
porgetni.. :)))))))

Ant
+ - fire (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia fogash es lista!
FIRE az tudtommal "Fully Integrated Robotized Engine".
Az Uno-m ilyen, olajat olajcserekor ontok bele,
benzint meg neha:) A legutolso mert eredmenyem,
"tempos" autozassal (pl 3-ban 70-80) 5.4L(+-.2) lett.
Hidegverubb vezetessel ez 5L-re leviheto.
Meresi eljaras a teletankolas-elfogyasztas-teletankolas.
Udv

Zozi


-=+  +=- -=+ http://www.extra.hu/Zozi +=-
REALITY.DAT not found. Attempting to restore Universe........
+ - Kozlekedesi moral... + VD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

 Hat a mai nap nagyon felkaptam a vizet. Megyek a varosban
(Kaposváron). A Berzsenyi hid alatti lampahoz erek, eppen piros, igy
inkabb azt a Porsche-et nezem a visszapillantoban ami mogulem
kanyarodik ki a benzinkuttol. Elmegy mellettem a jobbra kanyarodo
savban, majd mit csinal a _barom_, kikerulve a piros lampat,
szabalytalanul kikanyarodik a negysavos utra. Egy picit ideges lettem,
meg felugrott a fordulatszam 3-4 ezerre. Zold lampanal enyhen egett
gumiszag, ennyi eleg is volt megnyugtataskepp. De nem. Utolerem a
masodik lampanal, mert o is pirosat kapott, igy mogeje sorolok be.
Nyomja neki rendesen, igy eltavolodik tolem, majd leall az ut
szelere es kirakja a bal indexet. Mivel itt szukul ossze az ut,
villogok neki, hogy menjen. Ettol mar minden kitelik alapon inkabb meg
is allok. Nem hianyzik meg egy karambol is mara. De nem mozdul.
Egy picit nezzuk egymast, de nem igazan intene, hogy menjek, igy
magamtol indulok el, enyhe szitkozodas mellett. A visszapillantoban
meg kozben latom, hogy a csavokam nagy lazan megfordul a zarovonalon...
 Ezek utan dontse el mindenki, hogy milyen a kozlekedesi moral itt
Mo-n.

 Vaddiszno, te merrefele is laksz? Ha jol ertelmeztem az utobbi par
leveledet, neked volt Golf-od is. Annak a sracnak is az volt, aki
majdnem megolt tavaly nyaron...
 Siklosnal kikanyarodtam egy utra este, ahol egyik iranyban sem
latszott auto a kozelben. Par masodperc mulva csikorgast hallottam, es
egy Golf kb 100-as tempoval elhuzott mellettem az arokban (!). A
csikorgas az volt, amikor fekezett a 180-200 koruli sebessegrol... Es
orulok, hogy a sracnak volt annyi lelekjelenlete, hogy elrantotta a
kormanyt jobbra, mert kozben jottek szembol. Elkepzelni is rossz, mi
tortent volna, ha abban a pillanatban nezek a visszapillantoba... Most
valoszinuleg nem irnek ide.
 VD! O is azt hitte, hogy tokeletesen ura a gepkocsinak, megis majdnem
tragediat okozott. Most tulelte, de legkozelebb is tul fogja? Es az
artatlan aldozatok?

Udvozlettel,
         Domika
_______________ _____ ____ __ _
#mail: 
#web : http://www.kaposhir.hu/domika
+ - RE: *** HIX AUTO *** #815 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Marvanyi Peter irja:
....
>VD es a biztonsagos kozlekedes kerdese igenis osszefugg. Sokan megertest es
>turelmet kernek VD fellepeseivel kapcsolatban, ez amugy rendben is lenne,
de
>akkor ne beszeljunk biztonsagrol, normalis kozlekedesrol, mert 160-nal
>menni, a szabalyok helyett a sajat kepessegeimben, plane a kocsim
>technikajaban bizni: nem biztonsagos kozlekedes. mas forgalmi szereplok
...
>Azok neveben, akik nem egyedul feszitenek a kocsijukban, hanem a
>szeretteiket, a csaladtagjaikat viszik benne: kikerem magamnak, hogy ne
>tamadjam VD-t, hogy ne ellenkezzek vele, hogy ne irjam meg: veszelyes es
>melysegesen erkolcstelen, ahogy gondolkodik, es feltehetoen ahogy vezet.
>Legalabb egy eve olvasom a listat es idonkent irok is - mindig nagy
...
stb.

Ha egy eve olvasod a listat, nagyon jol tudod, hogy ez a tema egyszer
mar lement. VD akkor is megkapta a magaet, most is, tobbek kozt en is
leirtam ugyanezeket. A jelek szerint nem igazan hatott ra az erveles,
es IMHO nem is fog, az elso komolyabb baleseteig. (felteve ha tuleli)
Akkor vagy korultekintobbe valik, vagy elobb-utobb elfogy a szerencseje,
c'est la vie, igy mukodik a termeszetes szelekcio.

Amiatt tartozkodom megis az anyazastol, mert 1/ nem hianyzik ide,
2/ nem tesz jot az objektivitasnak 3/ nem vezet sehova viszont 
lerohasztja a listat.
Hogy megis miert valaszolok? Hatha harmadik szemelyekre lesz egy
szemernyi hatasa, vagy ha VD csak egy evvel hamarabb lehiggad, mar
hasznaltam vele: sot lehet hogy eletet mentettem. :-)

udv: VAti
p.s.: minden agrarszektorban dolgozo kedves listatagtol ezuton kerek
elnezest a retkesnyaku jobbagyokra tett tulzo, altalanosito es serto
megjegyzesemert. (ld. elozo szam)
+ - atom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Palika irja:
>
>A mifelenk epult reaktorok VVER 440 ez aregebbi tipus es 440MW energiat
termel,
> tovabbfejlesztett valtozat a VVER 1000 - igen 1000MW.
>Ezek a reaktorok az orosz tengeralattjarokbol !!! lettek ipari celra
szeliditve
> . Az egesz reaktor 2,5m magas es 1,5m atmerolyu a tobbi kutyu barhol
elfer.
>
>Veszleallasok minden atomeromuben vannak, 1-2 veszleallas evente az
elfogadott
>ertek, akkor a fenti dolog tortenik vagyis a maghasadas tulontuli
expandacioja

??? ezeket hol olvasod? Az UFO-magazinban?

>ellen belezuhannak a borrudak - de ezt a biztonsagi rendszerek ellenorzik
es ke
>zelik.

Honnan veszed ezeket a torteneteidet???

A VVER sorozatnak semmi koze a tengeralattjarokhoz, es elvileg sem tud ugy
megszaladni mint a csernobili mert NEM LEHET a biztonsagi rendszerek 
kikapcsolasa mellett mukodtetni, masreszt maximum tonkremenni tud meg
joval a reaktormag leolvadas elott.
NEM LEHET meg szandekosan sem megszalasztani hacsak az osszes letezo
biztonsagi automatika plusz az ezek allapotat ellenorzo rendszer mind 
egyidoben el nem romlik + ekkor is "csak" tonkremenve leallni tud a rekator!


A csernobili egy katonai celra epult rektor volt -pont azert volt alkalmas
ilyen kiserletekre- amit jo ruszki szokas szerint polgari energiatermelesre
is hasznaltak. Ott azert volt lehetseges a megszaladas, mert nem
nyomottvizes
reaktor reven nem all le automatikusan a reakcio tulhevules & moderatorkozeg
elfolyas eseten, hanem plusz borrudakkal kellett (volna) lenyomni a reakciot
megnovelve az neutronelnyelest. Ilyen konstrukcio a polgari rekatorokban
regota nincs.

Ilyeneket "sztorikat" olvasva tenyleg jo lenne egy paksi turat szervezni...
:)
Hogy ne csak a hulye zoldpokos propaganda mukodjon... :(

En 1987-ben voltam egy ilyen szervezett latogatasan, amit ugy hiszem
azert szerveztek, hogy a BME akkortajt indulo energetikai uzemmernok
szakara csabitsanak embereket. Az en esetemben nem jott be a dolog,
tul kicsinek talaltam Paksot :)

udv: VAti
+ - Re: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tokeletesen egyetertek!

"Szitkozodas es anyazas helyett inkabb okuljunk belole,
kulonosen akit illet." .....

SZaboZE
+ - Re: Helyesiras, VD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Es ha nem VD jon 2 tonnaval+160nal, hanem egy 40 tonnas marhaszallito
> kamion 90nel? Vagy akar csak a szabalyos 70nel? Ja, az mas? Akkor mar
hibas
> az, aki keresztbe all az uton? Amig VD jon, addig szent egyugyuseg?

Igen, es ha egy fa van kidolve az uton  keresztbe? Akkor a fa a hibas?
Fel kell keszulni a veszelyhelyzetre, kulonosen ilyen nagymerteku
sebessegtullepes eseten!

> Eszrevehetnetek, hogy az osszes veszelyes uzemben el kell felejteni a
> bizalmi elven torteno mozgast. Mindig mindenre felkeszulni es ugy
> cselekedni, hogy ne a masiktol fuggjon, megmarad-e az en eletem. Sot,
> lehetoseg szerint ugy viselkedni, hogy a masik hibajat is tudjam
korrigalni
> az EN eletem es epsegem erdekeben. VD ebben jo, hiszen autojanak aktiv

Ez mind szep, es VD pont nem ezt tette.
Itt a listan azert van mindenki felhaborodva, mert VD is
_nagyon_sulyos_ kozlekedesi kihagast kovetett el es ennek tukreben szor
masra anyazasokat.
Ezt mind elfogadnam, ha VD 80-al kozlekedett volna _tompitott_-tal. Vagy
akar 100-al.
De nem kilohatvannal 4x fekuttal!
Tudod ha Te nem tartod be a szabalyokat, akkor miert varod el mastol hogy
betartsa?

SzaboZE
+ - Re: szabalyok betartasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudomasom (es a leirtak) szerint Vaddiszno mindossze egyetlen szabalyt, a
> KRESZ 20§ -at (sebesseghatar tullepese, a sajat buntetocetlimrol olvastam
> le!) szegte/szegi meg rendszeresen. Az ot es sajat magukat is veszelybe
> sodrok viszont csokorszam hagjak meg a szabalyokat...

+ Tavolsagi feny és kodlampa indokolatlan használata.

SzaboZE

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS