Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 657
Copyright (C) HIX
2000-02-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Talalkozo (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Rendori intezkedesek (mind)  38 sor     (cikkei)
3 Opel motorok bejaratasa (mind)  33 sor     (cikkei)
4 Elerzekenyultem (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Cegek koszonetei (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Bosszanto autos esetek (mind)  70 sor     (cikkei)
7 RE: Forgasirany (mind)  34 sor     (cikkei)
8 Re: Allandoan ego index (#656) (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Re: bejaratas (#656) (mind)  9 sor     (cikkei)
10 walky-talky (mind)  27 sor     (cikkei)
11 teli gumi Gorogorszagban (mind)  12 sor     (cikkei)
12 felnifelujitas ara (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Shell? (mind)  7 sor     (cikkei)
14 talalkozo (mind)  5 sor     (cikkei)
15 re: Civil kezdemenyezes (mind)  15 sor     (cikkei)
16 kodlampa (mind)  19 sor     (cikkei)
17 M1 matrinya ellenorzese (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Allandoan ego index (mind)  12 sor     (cikkei)
19 Halacska-matrica (mind)  13 sor     (cikkei)
20 Casco/milyet (mind)  15 sor     (cikkei)
21 Re: tavaszi talaka (mind)  15 sor     (cikkei)
22 Re: jogsi nelkul (mind)  39 sor     (cikkei)
23 hokarom (mind)  20 sor     (cikkei)
24 Szabalytalan rendorok (mind)  21 sor     (cikkei)
25 Halacska (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Rendszam (mind)  19 sor     (cikkei)
27 Homokfuvas (mind)  15 sor     (cikkei)
28 jogsi, meg birsag, meg ilyesmi (mind)  16 sor     (cikkei)
29 Csaszar Elod, 2 savos ut (mind)  47 sor     (cikkei)
30 Ha mar szoba kerult a 71-es ut... (mind)  6 sor     (cikkei)
31 va: Re:Rendorjog (mind)  12 sor     (cikkei)
32 Napszemuveg / pofozkodas (mind)  24 sor     (cikkei)
33 pofozkodas - off topic 4 pdown (mind)  40 sor     (cikkei)
34 Teli gumi - nyari gumi (mind)  26 sor     (cikkei)
35 jogsielvonas (mind)  21 sor     (cikkei)
36 hokarom (mind)  16 sor     (cikkei)
37 Trafipax (mind)  16 sor     (cikkei)
38 forgasirany, rendorok (mind)  34 sor     (cikkei)
39 Uvegjavitas, index, bejaratas (mind)  58 sor     (cikkei)
40 Riaszto (mind)  44 sor     (cikkei)
41 gorog tel (mind)  8 sor     (cikkei)
42 Regi akkumulator leadasa (mind)  8 sor     (cikkei)
43 halvany index, Teli vs 4evszakos gumi, Shellpoen, (mind)  62 sor     (cikkei)
44 Re: Fuzfo - 40km/h*** HIX AUTO *** #656 (mind)  37 sor     (cikkei)
45 Tavaszi talalkozo (mind)  52 sor     (cikkei)
46 halacska, ir jogsi (mind)  12 sor     (cikkei)
47 Rali (mind)  3 sor     (cikkei)
48 Re:A motor es valto helyzete (Nissan) (mind)  26 sor     (cikkei)
49 Belso sav (mind)  19 sor     (cikkei)
50 AirBrush (mind)  10 sor     (cikkei)
51 Suzuki vs Skoda eredmeny (mind)  9 sor     (cikkei)
52 re: teli gumi (mind)  29 sor     (cikkei)
53 Halacska :) (mind)  16 sor     (cikkei)
54 Re: bejaratas (mind)  45 sor     (cikkei)
55 Re: halacska (mind)  10 sor     (cikkei)
56 Re: Autopiac (mind)  16 sor     (cikkei)
57 Re: jogsi nelkul (mind)  9 sor     (cikkei)
58 Homokfuvas (mind)  13 sor     (cikkei)
59 Gyari beinditas (mind)  10 sor     (cikkei)
60 Re: Civilszervezodesre varva.. (mind)  35 sor     (cikkei)
61 Re: hasznaltautokereso, eleg volt a reklamodbol (mind)  10 sor     (cikkei)
62 index (mind)  13 sor     (cikkei)
63 Elado auto (mind)  8 sor     (cikkei)
64 Re[2]: Rendorjog (mind)  14 sor     (cikkei)
65 K: P205 1.9 GTI motort =?UNKNOWN?Q?=28haszn=E1lt=29?= (mind)  5 sor     (cikkei)
66 Re: jon a tavasz... (mind)  15 sor     (cikkei)
67 tali (mind)  6 sor     (cikkei)
68 Re: Allandoan ego index + sebessegtullepes (mind)  53 sor     (cikkei)
69 a megoldas (mind)  11 sor     (cikkei)
70 Re:jogsi nelkul, mutogatas (mind)  54 sor     (cikkei)
71 Maruti tippek (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatarsak!
Kedves Zssanya!

Engem erdekel a tavaszi talalka, meg a nyari, oszi, stb.
A helyszin sem kritikus.

Vegso valaszt persze csak az idopont pontos ismerete
utan tudok mondani.

Zotya
+ - Rendori intezkedesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

>autozokat, folosleges kerdesekkel (kedvencem: "hova
>utazik ?") tartjak fel oket, legfeljebb a lakast eppen
>kipakolo rablokat segiti.

Semmikepp a balesetmegelozest.
Ugyanis ilyenkor az emberek tobbsegeben felmegy a pumpa, netan a tobbi
bennulovel elkezd beszelgetni az esetrol. Ha egyedul van, akkor
gondolkozik, "mi a halal futyijeert allitottak meg".

Mindezen dolgok veszelye.
Figyelemelterelodes, ezalatt az autos problja behozni a lemaradasat.
Kovetkezmenyei, a balesetek illetve balesethelyzetek.

Velemenyem szerint nalunk az emberek nincsenek olyan pszichikai
viszonyban a rendorseg - rendori ellenorzes fogalmaval, hogy utana
nyugodt lelkulettel, mint a megallitas elott, folytassak az utjukat.
Es errol csak a rendorseg tehet.
Valamilyen szinten ok is potencialis veszelyhelyzetket tudnak teremteni.

>Igy legalabb nem gondolhatnank
>sokan, hogy a Karacsony elotti ellenorzesek egyetlen celja
>a karmesterek zsebeinek idoben torteno (adomentes)
>feltoltese...

Peldaul. Ez csak egy csekely hanyada azoknak az idegesito gondolatoknak,
amelyek a becsuletes adofizeto figyelmet elvonjak egy kozuti ellenorzes
utan a vezetesrol - vezetes kozben.

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Opel motorok bejaratasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem ismerem annyira az Opel motorokat.
De feltetelezem, hogy nagytobbseguk ECOTEC.
Aminek az egyik konstrukcios tulajdonsaga az ECOTEC-szelep.
Jelntossege azt hiszem a kipufogogaz kornyeken van. Pontosan nem tudom
milyen statuszban (ha kivanjatok utana nezek).

A lenyeg, hogy az ECOTEC motorokat nem szabad relative hosszu ideig kis
fordulaton jaratni, mert kokszolodik tonkremehet az ECOTEC-szelep.
Opelszervizesek mondtak, hogy sok kocsit visznek hozzajuk emiatt.
Pedig neha allitolag egy jo kiados porgetes lehordja rola a
szennyezodest! (nem bejaratosan)

Most jon az altalam feltetelezett osszefugges a bejaratas alatt.
Nem szabad allando kis fordulaton bejaratni, meg akkor sem ha birja a
motor, mert az E...szelep es annak mukodese nem kielegito lesz, ami a
motor osszes uzemi jellemzojet befolyasolja.
Es velemenyem szerint nem igazan lehet bejaratni tokeletesen egy rosszul
beallitott motort. Tehat ha E..motorral szerelt a jarmu akkor erre oda
kell figyelni.

Amugy tenyleg valtozo uzemi korulmeyek kozt kell bejaratni a motort.
Minden gyarto ezt mondja, es a muszaki tudomanyok is ezt indokoljak.

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Elerzekenyultem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok!

>Biztos
>vagyok benne, hogy nelkuletek szegenyebb lennek.
>Barati udvozlettel:
>VTI
>
>u.i: ha ezekutan kihagynatok a talalkozot, magam megyek ertetek:)))

Elerzekenyultem egy kicsit! (legkozelebb ne hagyjatok elerzekenyulni)
Ez nagyon jol esett.
Valamit azonban be kell vallanom.
Titkon biztam benne, hogy elteved itt nalunk a hatalmas Gyor varosban,
es akkor majd oda kell mennem megmutatni a helyes utat, igy
megmustralhatom a hires VTI-Hondat. :-)
De ezek szerint tul jol elmondtam az utvonalat. :-( -> :-)

Tenyleg jol esett, es oszinte leszek, nem csak az elismeres, hanem az is
hogy segithettem!

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Cegek koszonetei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Sziasztok!
>
>Kepzeljetek, kaptam a Shelltol egy nevnapi koszontolevelet. Pici
>figyelmesseg toluk, de nagyon jol esett.
>
>Udv: Balint

En a Ford-tol kapok minden karacsonyra, husvetra, es a szulinapomra.
Meg persze ajanlatokat, hogy vegyek ezt vegyek azt...

Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Bosszanto autos esetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Tartozom en is egy oszinte vallomassal, neha belolem is elojon az allat.
Hadd irjam le eloszor is mi a jellegzetes szituacio, ami ezt kivaltja
belolem.

Adott egy relative keskeny ut, az egyik oldalan panelhazak 10 emelet
magassagban, a toveben kocsmaval. A masik ldalon egy hatalmas garzssor
parkoloterulettel!
A keskeny uton rendesen kozlekednek jarmuvek, sot menetrendszerinti
buszjarat is.
De vannak gatlastalan emberek, akiket ez cseppet sem zavar. Bemennek a
kocsmaba, es kint felejtik az ut egyik oldalan az autojukat.
Ami nem, hogy a keskeny ut egyik oldalt elfoglalja, de raadasul a kanyar
kellos kozepen. Nem beszelve arrol, hogy ritka VADBAROM az amelyik
ismeri a veszvillogot.

Most jon a lenyeg.
En is erzo ember vagyok es ezert akar el is lehet itelni, de elmondom
mit szoktam ilyenkor cselekedni.
1. varians:
- amint meglatom mar tovig nyomom a dudat es addig teszem mindezt mig el
nem hagyom. (a dudaszoval lehet figyelmeztetni veszelyhelyzet eseten, a
kresz szerint ez szabalyos)
Eredmenye:
- lemegy a pumpa, bekepzelem, hogy ilyen dudalasok mondjuk vasarnap
delutan 2-kor a lakokat is arra ingerlik, hogy lemenjenek es szoljanak.
Jogosan teszem mindezt, es torvenyesen.

2. varians:
- lassitas ablakletekeres, es a garat kornyeken osszegyult testvaladek
uritese a szoban forgo jarmure, a legjobb, ha le van engedve az ablak
nal is es az utasterben tala maganak helyet a nyalkas anyag
Eredmenye:
- jobb kozerzet, elegtetel erzete, nyugodtsag (legszebb orom a karorom),
es a torkomat is tiszticcsa.

A 2. varians akkor jon szoba, ha:
- latom, hogy az illeto nem feltetlenul var valakit
- nem taxi (kapcsolatos 1. ponttal, de ok sem feltetlen kivetelek)
- ha nem teszi ki a veszvillogot
- es ha eppen nincs jo kedvem

Mondhatja barki, hogy ez onbiraskodas.
De azert gondoljunk bele, en csak torvenyesen, es csak szabalyosan
teszem mindezt, mig ok fittyet hanyva minden eloirasra raadasul meg az
en testi epsegem is veszelyeztetik.
A testvaladekos dologban a legjobb az, hogy igazabol nem is
bizonyithato. Hacsak valaki nem all a ket kocsi koze es nem mondja azt,
hogy "Je, innen repult ide...". Vagy DNS vizsgalat.

De jon az ujabb bunteto otlet otlet!
Ablakmoso spricni beeptese a visszapillanto kornyekere, kulon savtartaly
felszerelese a motorterben. Kritikus esetekben egy gombnyomas es serul a
draga fenyezes. (kromofag es egyeb dolgoktol)

Nakeremszepen lehet itelkezni felettem. De engedtessek meg megjegyeznem
az utolso szo jogan, hogy egy fenyezes nem kerul annyiba, mint egy
emberelet, vagy egy ember egeszsege! Es ha a torveny tehetetlen, nekem
akkor sem kotelessegem elviselni a testi epsegem veszelyezteteset.
Nem helyeslem, de megprobalom felfogni, ugy mint onvedelem.
Koszonom a szot.

Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - RE: Forgasirany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek !

Elerkezettnak latom az idot, hogy a forgasirannyal
kapcsolatban elmeseljek egy kellemes :-(( sztorit.
Nem legenda! - Velem esett meg, mikor eloszor
szantam ra magam a Skoda valtojanak szerelesere.
(Megjegyzem: nem vagyok autoszerelo.)

Bordastengelyt es tanyerkereket kellett cserelni.
Mivel azelott meg soha nem csinaltam ilyet és spec.
szerszamok es meromuszerekkel sem rendelkeztem,
mindent ketszer kellett atgondolnom  - hat lassan
haladt a javitas.
Egyszer csak elkeszult, nehany ora alatt sikerult is
visszatenni a valtot. Este 11 ora, de ha mar vegre
kesz, ideje kiprobalni:
Inditas, 1. sebesseg, gaz, kuplung fel, kocsi
megindul... hatra !!! Probalom 2, 3, 4 fokozatot...
Akar 120-szal is tolathattam volna! Nem tudtam,
hogy sirjak vagy nevessek kinomban :-(())
Kapcsolom a hatramenetet, el is indul szepen
elore... Szoval elore 1 hatra 4 sebesseg ...

Kozben mar kitalalhattatok, hol csesztem el az
osszeszerelest: forditva tettem be a difimuvet.
Tovabbi ket napom ment ra...

Nem tudom, hogy mas autok difijevel is meg
lehet-e ezt csinalni, de a Skodaeval biztosan.
- Nem csak a motor es a valto fuggvenye a
kimeno forgasirany !

Udv.
T.Csaba
+ - Re: Allandoan ego index (#656) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyre tobb a varosban az allandoan halvanyan ego indexszel jaro auto. Mi ez?
> Miert csinaljak? Mintha Volvon szeria lenne, szinte mindegyik csinalja.
> Illetve lattam mar teherautot is. Divat?

Az. Olyan amerikainak tunik tole az ember. Ott nagyon elterjedt. Hogy
utalom! A jarmuvek vilagitasarol szolo rendelet persze nem engedi meg, de
ez nem erdekli azokat, akik igy jarnak.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: bejaratas (#656) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Oke, de ugye tudod hogy a gyarban mikor kesz a kocsi beinditas
> utan hideg motorral letiltasig porgetik am a motorokat ??

Melyik gyarban? A te Suzukid gyaraban pl. nem teszik ezt.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - walky-talky (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

azt szeretnem megkerdezni toletek, hogy meddig nem kell engedely a
"vokitoki"-hoz?
Freqi fuggo-e vagy teljesitmeny fuggo-e?
ezzel kapcsolatosan erdekelne, hogy mennyiert lehetne szerezni egy Maros-B
tipusu hasab radiot?
A parja mar megvan...


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
 	HA0-OX
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 




Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - teli gumi Gorogorszagban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Cgonci (Csaba) irta: "- 4 evszakos gumit a gorogoknek 
talaltak ki, akiknel evente 2x havazik."

Iden nagy a szivas, legalabbis itt 80 km-re a gorog 
hatartol... :-|

Fuggetlenul a mediterran orszagoktol ;-) a 4 evszakos gumi 
nyaron ugy viselkedik mint egy nagyon vacak nyari gumi, 
telen meg mint egy nagyon vacak teli gumi, ehhez kepest 
viszont draga :-(

Stevie
+ - felnifelujitas ara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap ez is szoba kerult. Nekem a 13"-os konnyufem 
felnijeimet homokfujtak es poliroztak masfel evvel ezelott, 
gyonyoruen, kerekenkent 4e forintert. A muvelet egy hetig 
tartott, arra az idore kaptam kolcson (ingyen) negy 
lemezfelnit. A 4x4 gumiszereles (2x4 leszereles, 2x4 
felszereles) szinten ingyen volt. 

Mozaik-R Kft, a Hajogyari sziget bejaratatol nem messze, a 
Szentendrei uti feluljaro alatt (autos ujsagokban is 
hirdetnek).

Stevie
+ - Shell? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Redei Balint matricadesigner ;-) irta: "Kepzeljetek, kaptam 
a Shelltol egy nevnapi koszontolevelet. Pici
figyelmesseg toluk, de nagyon jol esett."

Honnan tudtak a cimedet? 

Stevie
+ - talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A 27-i talalkozo szuppper lenne, eppen akkor leszek otthon. 

Hurra hurra hurra.

Stevie
+ - re: Civil kezdemenyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 tegnapelott irta, hogy hianyolja a BM 
honlapjarol az egyes kozlekedesi kihagasokert jaro 
buntetesek teleszeru felsorolasat. Peldakat is irt, amiket 
azt hiszem felreertettetek (vagy en ertettem felre?). 

Aldo _peldaival_ nem ertek egyet (65 felett jogositvany 
bevonasa stb), de az _otlettel_ igen. Igenis lehessen elore 
tudni, hogy ha lefenykepeztek/bemertek 71 km/h-val, akkor 
fillerre pontosan xx xxx forint xx fillert fogok fizetni. 
Akkor is ha nyolcgyermekes hatranyos anyagi helyzetu 
csaladapa vagyok egy zold Moszkviccsal, akkor is ha egy 600-
as Mercit vezetek (de az fontos, hogy a mercis _is_ 
fizessen).

Stevie
+ - kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halista!

>Keves dologra vagyok allergias az utakon, de a hatso 
>kodlampara nagyon(foleg a duplara,varosban)!
>Szerintetek?
En is ruhellem. Egyesek keptelenek felfogni, hogy csak eros 
kodben szabad hasznalni. Mondjuk az elso gyariak tobbnyire 
pitek, ezek nem annyira zavarnak. Viszont nagy kodben jok, 
mertugye erre csinaltak. De a nagy kockalampak, amiket 
utolag raknak fel 1000Wattal nagyon szarok, meg fenyes 
nappal is bantoak. A hatsobol kivetel nelkul mindegyik 
bantja  szemem. Es sajnos a tobbsegnek hiaba villogsz:((
Marad az elozes:))))
VTI

u.i: en azota nem frankie-zek a kodlampa+helyzetjelzo 
verzioval miota itt valaki szovatette (meg regebben, talan 
Fresi bacsi), hogy zavarja. Ha fogekony az ember a HIX-AUTO 
meg/atneveli:)
+ - M1 matrinya ellenorzese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>> Es visszafele? Ugy ertem, ha a nullasrol megyek az M1-
esen a varos >>fele?
>M0-n az M1 keresztezodese elott csak a gyori iranyhoz van 
kiteve a
>matrica-tabla, Buda fele nem.
Mult heten az M1 Gyor felol M0 Szeged fele lehajto 
embereket igazoltattak. Engem nem allitottak meg, pedig meg 
friss volt a gyori MOL-nal vasarolt 9napos matrinya.
Udv!
VTI
+ - Allandoan ego index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sziasztok!

>Egyre tobb a varosban az allandoan halvanyan ego indexszel jaro auto. Mi
ez?
>Miert csinaljak? Mintha Volvon szeria lenne, szinte mindegyik csinalja.
>Illetve lattam mar teherautot is. Divat?

>Peter

Az. Legalabb 5 eve. De nemcsak Volvon. Es tudtommal szabalytalan is.

                    Zsozso
+ - Halacska-matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Most csak nagyobb lett a homaly... :o) Ennyire setet lennek???
>>Most akkor kik a HITesek?

>Hit gyulekezet.
>Sok vitat kavart vallasi csoport.



A tagok felajanljak fizetesuk 10 szazalekat egyhazuknak. Szerintem abbol
futja a sportcsarnokra, de meg matricara is. A Gyomroi uton, mikor bulijuk
van, nem  lehet kozlekedni. Eszem megall ....

                              Zsozso
+ - Casco/milyet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudom, hogy ez tipusonkent-biztositonkent valtozo,
>es pont ez az ami miatt a segitsegeteket kernem:

>Magyaran: milyen autot kellene venni 1.5-2M kozott,
>amire alacsony (legalacsonyabb) a CASCO?


Van a neten valahol egy site, talan valamelyik biztositoe, ahol beirod a
kocsid parametereit, meg a sajat adataidat (hol laksz, mennyi idos vagy -
kockazati tenyezo) es output -nak megkapod a biztositasi dijat. Most nem
tudom hol van, de en is igy nezegettem egy rakas kocsiet es a Suzuki volt a
legolcsobb meg a Skoda. Keress ra, de lehet, hogy a listarol is tudja
valaki !

                              Zsozso
+ - Re: tavaszi talaka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


Ezuton jeleznem reszveteli szandekomat a tavaszi talakara.

Viszont az Ulloi uti laktanya nem igazan jo helyszin, ui ez egy
maganterulet, amit amikor eppen szlalomrally van, a skoda klub
berbeveszi egy reszet. (akkor sem lehet ott igazan o9ssze vissza barhol
lofralni)
Szoval keressunk masik helyszint, erosen gondolkozok.....

Amugy a februar 27 OK


Udv....Adam
+ - Re: jogsi nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Van egy allat ismerosom, aki jogsi nelkul autokazik, de nem csak varosban
> am! Nem is volt soha jogsija, mert  ahogy o mondja, nincs ideje elmenni
> tanfolyamra.
> [...]
> Szerintetek mit kaphat, ha megfogjak?
> Sajat verzio: min. 100 ezer Ft, + vademeles (emberelet veszelyeztetese,
> stb...), legalabb 1 ev felfuggesztett...
> Udv.: Bela

Kedves Bela!

Nem vagy Te egy kicsit idealista?
Egy kis tortenetet hadd meseljek el.

Kollegamba tavaly (Jasz... vagy Kun... nevu faluban, pontosan nem
emlekszem) mellekutrol belehajtott egy ficko. Ugy osszetorte szegeny
kollega kocsijat, hogy ott kellett hagyni szervizelni. Johetett fel
vonattal BP-re.

(-Nem latta, hogy elsobbsegadas kotelezo?
-Bocs, nem vagyok idevalosi.
-Miert, maguknal milyen a STOP-tabla?)

A rendor jott. A fickonak se jogsija, se igazolvanya, se semmije.
Felirtak az adatait (bemondasra). Feljelentettek.
Kollegam rosszallasa ellenere elengedtek. 
A pasi beult az autoba, ment tovabb.

Nehany het mulva a kollega mar mehetett is a megreparalt kocsiert.
Nehany honap mulva pedig utazhatott le a birosagi targyalasra.
Hogy-hogynem, a vetkes nem jelent meg. Azota is keresik.

Szoval meg lehet uszni. 
(Mazli? ismeretseg? penz? A pasi az eleg vacak autoja alapjan nem a
helyi maffiavezer elsoszulott gyermeke lehetett.)

Udv,
Istvan
+ - hokarom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Bocs ha mar volt a kerdes, de nem talaltam infot sehol.
Hokarmot keresek az automra. Ki tudja hol lehet beszerezni ilyesmit es mennyier
t?

udv
     Zsolt
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Nekem november ota van. Majdnem egesz telen hasznaltam, mert hegyen lakom
es a kornyekbeli utakat nem sozzak, nem takaritjak. Olyan helyeken el tudtam
menni vele, ahol masok holanccal elakadtak (pl. emelkedon, tukorjegen).
Eddig ugy 120 km-t mentem vele, meg nem kopik lathatoan.

Ara 80 eFt korul van, szerintem barmelyik jobb gumis meg tudja rendelni
(en is ugy vettem). Valamelyik autoslapban is irtak rola par hete.
Altalaban mindenki rendeli, nem keszletezik, mert nem fogy belole
valami sok.

Udv: Afonya
+ - Szabalytalan rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>Gondolom ti is szoktatok, olyat csinalni, hogy bealltok a rendor moge es ha
>o jelzes nelkul megy 50 helyett 70-nel akkor mentek utanna. Nagyon helyes,
>had szokjak.

	  Meg vagy harom eve tortent: a BMW-mmel jottem nyaron a Balatonrol
	vissza Pestre. Mentem vagy 130-cal, es meg az autopalya elejen
	megelozott egy megkulonbozteto jelzest nem hasznalo rendorauto.
	"Ratapadtam", mondvan, ha Neki lehet, nekem is... Igy mentunk
	vegig a teljes M7-esen 150-nel, aki a belso savban ment elotte
	lassabban, azt "levillogta". Nem reflektorral, hanem intelligens
	modon balra index-szel. (Ezt a "trukkot" akkor tanultam tole,
	azota en is ezt hasznalom, nem a reflektort, csak az vele a baj,
	hogy a reflektort majdnem mindenki eszreveszi, a balra index-et
	pedig csak a gyakorlottabbak.) Szoval ugy Budaors magassagaban
	elhagytak az autopalyat, de meg kozben intettek (=elkoszontek).
	Azaz meg csak nem is zavarta Oket, hogy szinten 150-nel megyek
	utanuk... Hat csak ennyi, udv:

							Nagyak
+ - Halacska (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Kicsit iteralni szeretnek: A halat barmilyen *kereszteny* jogosan rakja
ki ha akarja. Az egesz eredete, hogy gorogul a 'Jezus Krisztus Isten Fia'
kezdobetui a halat jelentik (szinten gorogul). Egyes halakban ezek a
kezdobetuk benne is vannak. Kettesek szoktak kirakni halacskat, aminek
labai vannak, es bele van irva, hogy Darwin.
  Mindez persze nem jelenti azt, hogy nem kereszteny nem rakhat ki halacskat,
csak a kivulallo szamara nem nyilvanvalo, hogy miert teszi (lasd GOY rendszam).
Hogy miert pont zold a halacska egyeseknel, arrol fogalmam sincs (hacsak nem
muzulman kereszteny az illeto :-)

Gyula
+ - Rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Ha szeretnek venni egyedi (4betu 2 szam) rendszamot _ajandekba_, azt
>hogyan, mi modon, mennyi ido alatt es fokent mennyiert tudom megtenni?
>Mi (ki?) kell hozza? Ha felkerul az ajandekozott autojara, mi lesz a
>jelenlegivel? Es ha eladja a kocsit, (a rendszamot megtartva) milyen
>rszammal tudja eladni?
Ajandekba nem tudom, de a tobbi kb.100.000Ft. Rendorsegen
kapsz egy papirt + egy par csekket. Kitoltod, kifizeted, mehetsz
legyartatni. A kulonleges rendszam (nem 3+3) ara 75.000FT
+ AFA, a valasztott (ha jol tudom) 25.000 + AFA. Erre rajon az
ugyintezesi dij. Elmesz, kifizeted a legyartas arat, ket nap
mulva kesz. A rendszamot megtarthatod, az uj tulaj kap egy uj
rendszamot. A masik kocsirol le a regi rendszam, fel az uj, atiratod
a rendszamot, persze szinten nem ingyen, de legalabb csak a
rendorsegnek kell fizetni ha jol tudom 4313FT-ot. Nem tudom ki
volt az az okos, aki kitalata a 313FT ugyintezesi koltseget, de a
postan biztos nagyon orulnek neki.
zivos
+ - Homokfuvas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>u.i.: Azt szamolgattam, ha eladom a 4 felnit ugy ahogy levettem,
>hozzarakom az egyengetes, homokfuvas, szinterezes kolteget,
>meg egy kicsit, rendelhettem volna 4 uj O.Z. felnit... :-)
Regen homokfuvattam sok mindent, igy tavalyi arakat tudok mondani.
Homokfuvas negyzetmeterenkent kb. 2000FT, a szinter jo minosegben
kb. 3000-5000FT. Ha hajlando vagy vele szaladgalni, akkor 1-1 nap
alatt megvan. Leirasodbol itelve valamivel tobbert csinaltattad.
Lattam mas is erdeklodik, ezert leirom a cimet: Mattfeny GMK
XIII. Balzac 30 Tel:329-53-73. A felnit a masik telephelyukon csinaljak,
ha az kozelebb van: XI. Gepesz 36 Tel:227-59-15. Itt meg komplett
autot is csinalnak. Szinterezest tobb helyen csinalnak, Nekem igazan
jot nem sikerult kifognom, igaz en 1.500-as szintert kertem.
zivos
+ - jogsi, meg birsag, meg ilyesmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Valamelyik nap lattam a teveben valami autos musort, ott rendoroket
fagattak, nagyjabol idezek: 
Mar nincs olyan, hogy helyszini birsag, csak postautalvanyos, [...] jogsi
elvonas pedig csak (megengedett sebesseg + 50% + 3) km/h utan esedekes
tehat, ha 50 a megengedett, akkor 78 utan jar elvonas, ha 120, akkor 183
stb... 
amugy az erdekes az volt amit utana volt: nehany emberrel interjut
csinaltak, hogy mi a velemenyuk a rendorokrol/kozuti ellenorzesekrol
mostanaban eredmeny: meg vagyok veluk elegedve, nagyon udvariasak, csak a
leglenyegesebb dolgokat ellenoriznek, tiszteletben tartjak, ha az ember
siet... mintha nem is magyarorszagon lennenk :))))))

udv:
Col Tuci
+ - Csaszar Elod, 2 savos ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho !

 [Hungary] irta :

>Abban az esetben, ha a rendor hibajabol esetleg baleset lesz akkor mas
a
>helyzet . Szepen kihivsz egy masik rendort
>aki megallapitja, hogy te vagy a hibas (lasd Csaszar Elod) kiveve ha a
dolog
>annyira egyertelmu , hogy lehetosege
>sincs a kotekedesre.

Megkezdodott a szerecsenmosdatas. Nem hiszem, hogy Magyarorszagon van
olyan epelmeju autos aki azt gondolja, hogy abban a balesetben Csaszar
Elod nem volt hibas. Megszegett minden letezo irott es iratlan
kozlekedesi szabalyt, raadasul embert olt !!!

Ennek ellenere a poprajongok azt hiszik, hogy a rendorok akarjak
csobehuzni imadott sztarjukat.

SZVSZ Csaszar Elodot kimossak a szarbol. Ennek ellenere azt hiszem, hogy
a koznep mar leirta ot. Ha valakirol vicc szuletik azt vagy nagyon
szeretik, vagy nagyon utaljak. Szerintem a kozismert vicc Csaszar Elod
"erkolcsi halalat" jelenti :

- Mi volt XY. rendorhadnagy utolso mondata eleteben ?
- Te ! Az ott nem a Csaszar Elod ?

>Odajott es jol letolt, hogy mitol vagok en be ele a ketsavos uton a
belso
>savba amikor tudhatnam, hogy csak a kulsoben szabad haladni (mar ezen
egy
>jot rohogtem magamban , en ugyanis megtanultam a KRESZt nem ugy mint
o).

Ez attol fugg, hogy az adott eset lakott teruleten belul, vagy kivul
tortent. Ha lakott teruleten belul tortent akkor Neked van igazad, ha
viszont kivul tortent akkor a rendornek.

Nem ismerem a helyszint, de tudom, hogy a varosi kivezeto szakaszok egy
resze olyan, hogy "egyszercsak" vege lesz a lakott teruletnek, de az
autosok nem vesznek tudomast arrol, hogy ebben az esetben mar mas
szabalyok ervenyesek.

Udv mindenkinek

Kadlec Istvan
+ - Ha mar szoba kerult a 71-es ut... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keneserol-Akarattya fele. A pup utan, ahol a
kapaszkodo sav elfogy. Ott surun mernek sebesseget.
A masik szakasz - onnan nem messze - a MOL es a JET
kut kozott. Ott is harapnak.
--
Meszaros Geza
+ - va: Re:Rendorjog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Gondolom ti is szoktatok, olyat csinalni, hogy bealltok a 
> rendor moge es ha o jelzes nelkul megy 50 helyett 70-nel 
> akkor mentek utanna. Nagyon helyes, had szokjak.

Nem szoktam, mert a benne keltett feszultseget majd
mason vezeti le. Ilyet csak az csinal, aki ellensegnek 
tekinti oket. A rendorok vaditasahoz nem kell nagy
tudomany.
Probaltad mar szeliditeni oket. Finom, muveszi feladat.
Miert nem ebbe feccolsz nagyobb energiat ? :-)
--
Meszaros Geza
+ - Napszemuveg / pofozkodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

A napszemuveg temahoz annyit tennek hozza, hogy NEM kell, 
hogy napszemuvegben rosszabbul lassak sotetebb reszeket. 
Ugyanis nem a lathato fenyt kell elsosorban kiszurnie hanem 
a karos-koros sugarakat. A sotet szemuvegek inkabb a  
Balatonpartra valok vagy csak ritkan nagy nyari Napsutesben.
Az en szemuvegemmel jol latok meg szurkuletben is, mikor 
kicsit bujkal a Nap. Ez persze nem egy sotet "mafiozo" 
szemuveg. Van egy masik amit csak a nagyon-nagy Napsutesre 
hasznalok. A Polaroidnak van olyan dioptrias szemuvegre 
csippentheto szemuvege is ami UV es polarszuros.

A multkor elkezdtem irni, de most is megerositem   - 
nehanyotok keseru tapasztalatat- hogy nem az utcan a 
forgalomban kell oktatni egymast. En marcsak tudom. sokszor 
elkovettem ezt a konnyelmuseget. Vegulis mindegy hogyan 
zajlik le a balhe, mert az is rossz erzes, ha nekem 
sikerult valakinek elbakkantani a napjat (bocs a "napjat" 
szoert).



Bby
+ - pofozkodas - off topic 4 pdown (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

A CORA-ba mentem vasarolni szombaton delelott, amikor a 
legnagyobb a tomeg es a legertetlenebb egyedek (akik 
elalljak a forgalon utjat)csodalkoznak rad, ha felrelokod a 
bevasarlokocsijat, mivel Te nyomorult tovabb akarnal menni.
Idore kellett hazavinnem a kajat, mert vartak ra: fejbe 
elterveztem mi mindent kell venni, hogy ne kelljen megint 
idejonni. Mivel a sorok kozott olyan "ertelmes" 
tanyerfejuek sorakoztak, akik csak az arcedulakig latnak 
ezert a kocsit kinnt hagytam a sor kezdeten. Igy berohantam 
a sor koze es kimartam ami nekem kellett. Trtent egyszer, 
hogy mire visszaertem nem volt sehol a kocsi csak a 
bennelevo cuccok fele kipakolva a foldre. GUTAUTEST akartam 
kapni. Hogy lehetnek ennyire gazemberek az emberek? Mocsok 
diszno, majd en adok nektek! A szeme't meg felig be is 
vasaroltatott velem, mert elvitte a kenyeret es tejet meg 
az utikonyvemet! Ekkora szemetet. 
Uj kocsit szerezni alig lehet, mert kinnt mar nem szokott 
ilyenkor lenni, de meg 20Ft-osom sem volt, igy gyosran 
vegigjartam a penztarokat, hiszen a ket baguette-rol es 5 
lityi tejrol meg a Torokorszagi utikonyvemrol felismerem. 
Nem volt. DE: akkor ott kell lennie meg az aruhazban! Eleg 
hamar meg is talaltam a kocsit: szetneztem hatha meglatom a 
tolvaj gazembert, jol beolvasok neki, a francba ... de az 
illeto sehol. Na, nembaj visszalopom a kocsit. 
Buszke voltam magamra milyen to:ko:s egy gyerek vagyok ...
Hazafele gondolkodtam el, mikor emberi ertelmem kezdett 
visszacsodogalni az agyam helyere, hogy mi a valoszinusege 
annak, hogy egy kosar-loponak epp 2 baguette-re es 5 liter 
tejre meg egy utikonyvre van szuksege?
Nem, ugy tortenhetett ahogy gondoltam, hanem en felejtettem 
el, hogy hol all a bevasarlokocsi es maseba tettem a 
cuccokat. Az illeto meg kirakta es tovabb tolta a kocsijat, 
bosszankodva, hogy micsoda barmok elnek ezen a foldon ...

Szoval nehez masok szemszogebol kikandikalni de neha nem 
art!
A tanulsagot mindenki vonja le egyedul.
Bby
+ - Teli gumi - nyari gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A fenti temahoz kapcsolodva:
Tobben hivatkoztak arra a tobb helyutt elhangzott tanacsra, hogy ha 
nincs penzunk ket garniturara es keveset megyunk az autoval (<10.000 
km/ev), akkor allandora inkabb a 4 teli, mint a 4 nyari, Gonci Csaba 
megtoldotta azzal, hogy a 4 evszakost olyan helyekre talaltak ki, 
ahol evente ketszer havazik.
Nos, en is eleget teszek a fenti kiteteleknek, megis CSAK nyari gumim 
van. Az indokok kozott persze az is szerepel, hogy ket eve vettem uj 
autot, amit ugye nyari gumikkal adnak, igy a teli max. pluszban 
johetett volna szoba, amivel az aran kivul pl. az is a gondom, 
hogy - garazsom nem leven - szezonon kivul nem tudom hol tarolni.
DE: amit hozzatennek, hogy bar elfogadom, hogy nyaron jobb a teli, 
mint telen a nyari, viszont evek ota ugy tapasztalom, hogy aki zommel 
varosban hasznalja az autot, mint en is, es nem jellemzok pl. telen a 
hosszu videki utak, siturak, stb., annak sokkal kevesebb problemas 
igazi teli nappal kell szamolnia, mint nyarival, tehat nalam ez is a 
"ha csak egy garnitura, akkor inkabb nyari" fele' billenti a kerdest, 
hiszen igy megiscsak az ev donto tobbsegeben a megfelelobbet 
hasznalom. Persze az igazi megiscsak telen a teli lenne, de ha azt 6 
evente illik cserelni mar csak az oregedes okan is, akkor nekem kb. 
20-25 ezres futas utan kellene kidobnom a gumikat.

Udv,
Viktor
+ - jogsielvonas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SzaboZE irta:
Nem tudom hol elsz de remelem nincs sok autos korulotted. Jogositvany
elvonas _csak_indokoltan_sulyos_szabalysertes_alapjan veheto el... Ezt
azert elolvashattad volna. Ez azt jelenti hogy notorius visszaeso
vagy, halalos balesetet okoztal  stb... Mellesleg ha mar utananezel,
akkor megtalalhatod sok helyen a bunteteseket. Pl, lakott teruleten
kivul 103-ig helyszini birsag, ezutan mar feljelentes. stb...

Egy peldaval mondanek picit ellent: felesegem kollegajaval tortent a 
kovetkezo: ne'mi alkoholfogyasztast kovetoen (ez egy munkahelyi 
nevnapozason 3 ora alatt elfogyasztott 3 sort jelentett) ult autoba, 
es egy nem atgondolt elozes utan megbillent, porgott 3-at, majd 
megallapodva konstatalta, hogy totalkarossa torte a Vectrajat (amit 
egyebkent 2-3 honap mulva szandekozott volna eladni). Neki nem lett 
gyakorlatilag semmi baja, es ami fontos es szerencses, senki nem jott 
szembe, ugyhogy MASBAN semmilyen kart nem tett, elotte soha nem volt 
dolga a rendorseggel (majd' 10 eve vezet). Az eredmeny: 30.000 Ft 
penzbuntetes + jogsielvonas 1 evre. Ezev nyar vegen jar le...

Udv,
Viktor
+ - hokarom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

/Felado :  [Hungary]
/Temakor: hokarom ( 8 sor )
/Idopont: Tue Feb 15 04:15:09 EST 2000 AUTO #656
/Sziasztok!

/Bocs ha mar volt a kerdes, de nem talaltam infot sehol.
/Hokarmot keresek az automra. Ki tudja hol lehet beszerezni ilyesmit es mennyie
r
/t?

re! 

Lehet, hogy nagyon muveletlen vagyok, de mi az a hokarom?

bye:
Dobosi Daniel
+ - Trafipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Hixesek!
	16.-an reggel a 31-es uton Kucorgotol R.keresztur fele jobb oldalon egy
feher Suzukira(trafipaxos???) lettem figyelmes, de mar akkor amikor
melle ertem keso
volt (sajnos).Altak a kerekeim, de kb. 60 km/h -val becsusztam az
optikaja ele.
Utana nem allitott meg rendor. Nem tudom, hogy trafipax volt vagy nem.
Nagyon sok esetben nem tudom eldonteni hogy leizzadjak vagy ne.
- Megszeretnem kerdezni toletek, Mo. milyen berendezesek vannak    
rendszeresitve a rendorse'gnel, kozuti berendezesek, trafipax,es nem 
csak trafipax (rendszam ellenorzo gep,...).
- Hogy lehet esetleg a buntetest csokkenteni,"lesirni"?

					Koszonom 

						Szabolcs
+ - forgasirany, rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A hosszaban beepitett motoroknal szerintem tradicio volt (-> kurblis
korszak), hogy az oramutato jarasaval megegyezoen kelljen tekerni. 
Ednek kiemelve: valoszinuleg ezert lett "szabvany" a jobbra forgas.
Hosszaban beepitett motornal egyebkent mindegy lenne, mert a diff.muben a
kupkerek masik oldalara teve a tanyerkereket maris fordul a menetirany.
Tudomasom szerint a Robur tgk.ba be is lehet fordítva rakni, ilyenkor van 4
hatra, ez 1 eloremeneti fokozatunk....

Rendorok:
Szvsz nem lenne tul celszeru a tablazatos formatum, mert az 50 kmh
tullepese egesz mast jelent mondjuk a Petőfi S. utcaban hetkoznap reggel,
mint vasarnap hajnali 3-kor az Ulloi uton. Nem? Amugy a Csaszar Eloddel (->
Mester hozzaszolasa) nem szerencses peldalozni, hiszen a TV-felvetelek
szerint jocskan atlogott a masik savba, amit emlekezetem szerint el is
ismert. Ja, es mas eseteben ha ittasan/kabszerezve, nem az ut-, latasi- és
forgalmi viszonyoknak megfelelo sebesseggel, (absz. es rel.) gyorshajtast
elkovetve (halalos) kozuti balesetet okozol, akkor az mind-mind SULYOSBITO
KORULMENY. Ha te vezetsz, vagy en. Nala ezt szetdaraboltak, egyenkent
vizsgalva a balesetet, a gyorshajtast, a kabszeres befolyasoltsagot (a
minta eltuneset nem!), stb. Igy valszeg mindre kapott egy kis
felfuggesztettet, meg valami penzbirsagot. Az en szemem is konnybe labadna,
ha a tizen x milliot ero M3-as BMW-m porra torese utan meg 100kHUF birsagot
is a nyakamba varrnanak...

Amugy a Bp tabla utan 50-100 meterrel (M1-M7 bevez.) kitett 80kmh azert nem
lehet a helysegnevtablaval egy nyelen, mert akkor az egesz falura
vonatkozna. Ha meg ele tennek, akkor a Bp.-tabla levenne 50-re. Tehat
szorosan veve tenyleg 100-50-80 kmh-val lehetne athaladni a szakaszon. Mas
kerdes, hogy a legnagyobb szemetseg (ha nem jogtalan) itt merni. Itt nincs
valami rautalo magatartas, jogalkoto velelme, vagy mas?


Fogash

+ - Uvegjavitas, index, bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amit en tudok:
csak a krateres hibak javithatoak, hiszen itt van lehetoseg a hianyzo resz
kitoltesere. Ha tiszta a felulet (ezert kell hamar megcsinaltatni), akkor
kitoltik a mugyantaval, ami legmentesen hozzatapad az uveghez, es mivel
azonos a toresmutatoja, nem fog latszani.
A repedes viszont az uvegnek olyan torese, amikor keletkezik ugyan egy uj
felulet, (ez tukrozodik oly szepen, de annyi res nincsen, amibe a
toltoanyagot bele lehetne eroltetni. Mellesleg a ragasztott (marmint a
kasznihoz) szelvedo teherviselo elem is, igy a repedes addig no, amig ki
nem er az uveg szelere. Vagy elefursz?

A halvanyan, folyton ego index ejropaba elvileg tilos. Amerikaban szokas
(eloiras?), hogy a helyzetjelzo elol es oldalt sarga, hatul pedig piros.
Indexeleskor ez kezd el pulzalni. Vagy 2 szal van az izzoban, vagy
feszultseg-ingadoztatassal oldjak meg. Amugy a Volvo S40/V40 tipusanak
oldalara tettek CSAK OLDALRA elol sarga, hatul piros helyzetjelzoket. Meg
10 evvel ezelott a Dacia 1310 TLX-re. De az iranyjelzo ezeken mindenhol
kulon van, vagyis a KRESZ eloirasainak megfelelnek.

A bejaratasrol par szot. (hivatkozva az Audi gyori motorgyaraban lehuzott
bo 2 evemre).
A manapsag alkalmazott gyartastechnologiak csaknem a "bejaratott"-tal
megegyezo feluletminoseget produkalnak, igy a korszerubb gyartmanyok (ezek
alt. a draga tipusok, Audi, BMW, Mercedes...) tkp. nem igenyelnek olyan
odafigyelo, stb. bejaratast, mint regen. A megmunkalasok soran a huto/keno
emulzio akar 80 bar (nyolcvan bar) nyomassal is mozog, illetve a zart lancu
technologia soran a megmunkalo fazisok utan a blokkot, hengerfejet, stb.
mossa. Suritett levegovel lefuvatjak, igy szaraz is lesz. A motor
osszeszerelese feher kesztyuben tortenik (nem vicc, mindenkin az van), kosz
bejutasa kizart. Az egesz gyar padloja feher tipox (olyan mint a
tekepalyak, csak vilagos), muszakonkent 2x felmossak. Ablak nincs, kapuk
nyaron is zarva. A szellozo levego szurt. Olaj zart rendszerben tobbszaz
m3-es tartalybol direkt a motorba jut. 
Szoval a gyori motorral szerelt autok elso szervize 15 ekm-nel esedekes.
Eddig a volt fonokom 2 db 0km-es Audi A3-asa, valamint 2 Skoda Octavia es 2
VW Bora volt nalam, amit parszaz km-rel az orajaban kaptam kezbe, a
szerviz-utasitasok mindegyiknel 15ezerre szoltak. MAS CEGEK GYARTMANYAIRA
EZ NEM FELTETLENUL VONATKOZIK!!!!!!!!!! A GYARTOI ELOIRASOK KOTELEZOEN
BETARTANDOAK!

Es most tenyleg a jaratas: A sorrol lekerulo minden egyes motor kb 3 percet
tolt a fekteremben. Ez ido alatt rakotnek, egy standard teszt lefut, majd
lekotnek. A standard teszt 1 inditas, ~30 sec. jaratas a max telj. 60%-val,
majd a max fordulat 60%-val, majd uresjarat. Ekozben emmissziovizsgalat,
tomitettseg-vizsgalat. Motor le. Szo nincs a max. teljesitmeny
megkozeliteserol sem. 
Eleinte az elso 1-2 ezer km-en (inkabb csak a biztonsag kedveert) azert
celszeru a magasabb (4-5000) feletti fordulatszamokat, valamint a
"padlogaz" jellegu szituaciokat akar alacsony fordulaton is kerulni.
Szerintem ugyan jot tesz a motornak, ha allando fordulaton mehet hosszabb
ideig, tehat celszeru nem a varosban bejaratni az autot. Lakott teruleten
kivul, autopalyan viszont erdemes tobb fordulatszam-tartomanyban is utazni
hosszabb-rovidebb ideig. (Bar annak az 1.6-os A3-nak sem lett semmi baja,
amivel 1300 km-es koraban mentunk egy fel tanknyit harom szemellyel
170-nel...)

Fogash

+ - Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Igazitsatok el egy kicsit autoriaszto ugyben: milyen tipusok vannak,
mely(e)ket
> erdemes venni ar/ertek szempontbol, arak es beszerelesi koltsegek, stb.

A Hungaria biztosito oldalan: www.hbrt.hu
A Casco/vagyonvedelmi lista alatt megtalalhato
az elfogadott riasztok listaja.
Tobb szaz tipus, es ez csak a minositett riasztok listaja.

En a sajat lovunkat dicsernem:
Eurocar ugrokodos riaszto es immobiliser beszerelve 30e Ft.
(A fent emlitett listan a legmagasabb kategoriaban szerepel)
Erdeklodes, idopontegyeztetes: 296-0717
Cim: 1183 Gyomroi ut 79-83. (Trioda Rt telephelyen).

>A masik kerdesem: mikor kiszallok es becsukom az ajtot magam utan
"kisulok", mi
>ntha megrazna az auto.
>Mi lehet ennek az oka (uleshuzat, sajat ruham)? Mit lehet ellene tenni?
Hallott
>am valami gumirol amit az
>auto aljara kell szerelni ugy, hogy erintkezzen a folddel. Mit javasoltok ?

Velemenyem szerint nem az auto raz meg teged,
hanem te az autot. Vagyis te toltodsz fel es utana
sulsz ki (el:).
A feltoltodes oka a ruhazat es az ules egymashoz
dorzsolese. Altalaban a puloveres idoszakra jellemzo
ez az "elmeny".
(Sajnos komoly tapasztalatom van benne.
Egy riaszto, nem a fenti tipus, taviranyitojanak egy
sorozata rosszul viselte a kisulest. A meghibasodasok
az enyhebb teli idoszakban, amikor mar kabat nelkul
ul az ember autoba, jelentkeztek, foleg a Mitsubishi
tulajoknal)

A kasznit foldelo gumicsik ez ellen nem ved.
Lattam olyan kulcstartot, amin keresztul a kisules
"megrazkodtatas" nelkul megoldhato.
Ha megis az auto toltodik, akkor persze jo a gumicsik.
Egy probat meger.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - gorog tel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>?- 4 evszakos gumit a gorogoknek talaltak ki, akiknel evente 2x havazik

Igen, de csak a hegyekben es ott is elvetve. 10 fokban majd megfagytak
es csak a sokadik helyen kaptam fagyallot, azt is -5 C-ra bekeverve :)

Fresi BaCSi
+ - Regi akkumulator leadasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

Valaki tudja kozuletek hol adhatnam le regi akkumulatorom,akkor kerem
irjon.(Budapesten)
Koszonom.

Jo utat!
Gabor
+ - halvany index, Teli vs 4evszakos gumi, Shellpoen, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Egyre tobb a varosban az allandoan halvanyan ego indexszel jaro auto. Mi
ez?
>Miert csinaljak? Mintha Volvon szeria lenne, szinte mindegyik csinalja.
>Illetve lattam mar teherautot is. Divat?

Amerikai helyzetjelzo. Nekem a legutobbi Kawasaki GPZ600R-emen volt ilyen
gyarilag, mert amerikabol hoztak. Megvetel utan rogton, forgalomba
helyezeskor csak betoltam a Mozaikba es siman atment. aztan mikor a40ik
autos kanyarodott ki elem es kockara fekeztem a gimujaimat azok miatt akik
ugy lattak hogy indexelek, megkerestem melyik ket csatit  kell lehuzni es
kiiktattam a  parazslo indexeket, majd vettem egy garnitura uj Michelin
gumit.
Ezek utan neztek a motorosok csodabogarnak, hogy egy 10 eves gepen uj gumik
vannak, es en ezek utan hataroztam el, hogy amikor csask lehet uj gumit
fogok venni.
A motor eladasa elott visszakotottem, es erdekes mod akkor mar senki nem
nezte indexelesnek. 2 ev alatt ennyit "fejlodtunk".
A sok magyar "amerikas" poennak tartja beepiteni olyan autokba, ahol
gyarilag sincs:((

_____________________________________________________________________
Re: Re: teli gumi nyaron, kodlampa:) ( 9 sor )

>> Errol jut eszembe: az Autoklubosok most kaptak azt az
>> infot, hogy aki evi 10000Km korul jar az nyugodtan hagyja
>> fent a teligumit egesz evben. Jo mi? Ha jol tudom az ADAC-
>> tol kaptak az infot.
>Igen, a gumigyartoktol kaptak az infot... A teli gumi puhabb anyagbol
keszul
>mint a nyari, ezert gyorsabban is kopik nyaron. Ezert kell lecserelni.
Ugyan! Ha evi 10ezret mesz akkor 6 ev alatt 60 ezret ugyi? Ha ennek a felet
teligumival akkor az 30ezer. Neked volna szived egy 30ezret futott teli vagy
nyari garniturat eldobni, mert lejart a hat ev, ami a gyartok szerint a gumi
eloregedesenek hatarideje?
Szoval ven ebben racio keremszepen!

c>(szerintem nem biztonsagos a gumit evente 2x
>fel- leszerelni (autorol van szo :-)) es nem letszukseglet az auto,
>annak jo kompromisszum lehet a 4 evszakos gumi.
A fel le szerelgetes nem art a felninek es a guminak sem a gumisom szerint.
A toyota gyari felnijere mondta, hogy kb 100db fel-le szerelest bir ki. A
negyevszakos guminak viszont szerintem is megvan a letjogosultsaga. En
vezettem hoban egy 626os 2.2es automata Mazdat ilyen gumikkal, de jol
viselkedett a havon. En  azt mondom, aki keveset megy es telen is muszaly
mennie, teli gumit vegyen es lehetoleg szilikasat, aki pedig keveset megy es
a ho leestekor nem mer menni 2 napig (ertheto okokbol), az vegyen 4
evszakost.
_________________________________________________________________
Shellpoen:

>Kepzeljetek, kaptam a Shelltol egy nevnapi koszontolevelet. Pici
>figyelmesseg toluk, de nagyon jol esett.
Huha!!! Ehhez mennyi Shell V-Power-t kell venni?:)))

Udv!
VTI

> -----------------------------------------------
FREE! The World's Best Email Address @email.com
Reserve your name now at http://www.email.com
+ - Re: Fuzfo - 40km/h*** HIX AUTO *** #656 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Fuzfo - 40km/h ( 16 sor )
> Idopont: Tue Feb 15 01:47:41 EST 2000 AUTO #656
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>> Plane, hogy Fuzfo belteruletenek egy resze most mar csak
>> 40-es, ami szerintem pofatlansag egy atmeno foutnal.

...
> Ket oldalt keskeny jarda es a helybeliek lakohazai.
> Kozel es tavol az egyetlen szakasz, ahol 5 meterre van az agya
> Jozsi bacsinak az orszaguttol. Idonkent, pedig at szeretne
> menni a tuloldalra is.
> Ha mar a "pofatlansag" szobakerult, akkor ezt nem figyelembe
> venni, szinten valami hasonlo dolog :-)

Igen, ez valoban igaz, de (feltetelezve, hogy az autosok betartjak az
engedelyezett sebesseget, de a korlatozasokat kitalalok csak ebbol
indulhatnak ki) zaj szempontjabol (ha a kozeli hazakat nezzuk) nem igazan
jobb a 40, mint az 50, mert a 40-et az autok tobbsege nem birja 4-ben, es a
gordulesi zajnal ennel a temponal szerintem meg erosebb a motorzaj (ott eleg
sima az aszfalt, nem duborog), az pedig igy 40-nel nagyobb lesz. Mas kerdes,
hogy a kamionoknal jol johet az a -10 km/o rezgesvedelem szempontjabol, de
azt kulon is lehetne tablazni, hogy mondjuk 5t felett ervenyes.

Az orszagut itt valoban nagyon kozel van a hazakhoz, viszont eleg szeles,
8-10 meter biztosan megvan. A gyalogosok atkelese miatt pedig sokkal jobb
lett volna egy kozepso jardaszigetes megoldas, csak az persze egy kicsivel
tobb penz, mint kirakni ket tablat.

A lenyeg az, hogy igazad van, onzo modon csak autos szemmel neztem a dolgot
(nagyon sokat jarok arra), de szerintem ket jardaszigetes zebraval sokkal
tobbet nyertek volna a helyiek - akkor valoban nott volna a biztonsaguk; igy
egy honapban ketszer, amikor mernek a zsaruk, valoban 40-nel fognak menni
arrafele az autok.

udv,Akos
+ - Tavaszi talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello ZsSanya!


>Ennyire senkit nem erdekel egy ropke
>tavaszi talalkozo?

Dehogynem!


>Ketten jeleztek vissza, hogy jonnenek.
>Nagyobb aktivitast varok az ugyben!

En is csatlakozom!


>Tehat, nekem johet maganba, akit erdekel
>a dolog, otlettel egyetemben, hogy hol,
>es akkor kisakkozzuk a helyet.

OK, de biztos ami biztos megy a listara is.
Otletet sajnos nem tudok adni, de amit kitalaltok, azt elfogadom.


>Ha nincs otlet, akkor egy bolintast kerek,
>hogy egyetertetek-e az Ulloi uti laktanya
>helyszinevel.

Biztos... :-)
Azert ha meglesz a fix helyszin, akkor egy pontosabb
helymeghatarozast kerek! Neztem a terkepet, de csak egy gyanus
objektumot talaltam, a Raday Gedeon utcanal...


>Idopontnak: Febr. 27. (vasarnap) jo lenne?

Nem 100 % (nem tolem fugg), de remelem ossze tudom hozni.


>Mas idea?

Nincs, de egy kicsit masfele kanyarodnek.

Az eddigi harom talalkozobol ketto Budapesten volt. Ez lesz a
harmadik. Igen erik egy videki talalka!!!
A Levente fele dunaujvarosi szerviztalalkozorol mi a velemenyetek?
Na es persze a Dombori helyszinrol se feledkezzunk meg!!!


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - halacska, ir jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

AFAIK (ahogy en tudom) a halacska egy kereszteny/keresztyen szimbolum
(illetve szimboleum, haogy Horvath Balazs mondta volt), es itt Irorszagban
azt jelenti, hogy az illeto papot ker, ha barmi tortenne vele az uton.

Gandalf (Dublin)
http://go.to/Eire
Ui: atmentem a muszaki vizsgan, ez egy vicc, amit itt muvelnek. Holnap, ha
nem felejtem el, beirom az reszletes eredmenyt..
UUi: az Ir gulyas c. ujsag oktoberi szamaban van egy cikk az ir jogositvany
megszerzeserol, a cim: http://go.to/Ir_gulyas, de a lapomon is van egy link.
+ - Rali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olvastam egy ciket ahol van egy meglepi hir: ELMARRADNAK a Salgo es az 
OMP-Miskolc ralik, de lesz egy uj verseny Zalaegerszegen (Augusztus 
24-26-ig).
+ - Re:A motor es valto helyzete (Nissan) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


 irta:
> Szoval ha jol tudom, a Nissanoknal is bal oldalt a motor van,
> jobb oldalt van a valto, de mivel a motor ott a "megszokott" ;-)
> iranyba forog ezert a valtojukban van egy plusz tengely.
> Van itt olyan nissanos aki meg tudja ezt erositeni, vagy cafolni?

Van. :) Primeraban, Sunnyban es hasonlokban jobb oldalt van a motor,
balra a vezeto elott a valto. A motor forgasiranya a vezermulanc felol
nezve oramutatoval megegyezo. Fofekhenger, rasegito szinten bal oldalon.
Gondolom azert, mert ezeket eleve fokent europai piacra terveztek, igy
nem volt szukseg barkacsolasra a balkormanyositashoz. Egyebkent a
motorterben megvan az osszes felfogo, furat, akarmi a jobbkormanyos
valtozathoz.

Multkor (meg tavaly volt...) nem mindenkinek koszontem meg az AF-es
alvazszammal kapcsolatos irasokat. Most akkor koszi. :) Vegul elszantam
magamat, el mertem menni Ausztriaba. Nem kellett a sogoroknak Primera-m,
es engem se akartak tomlocbe vetni, pedig egyszer igazoltattak is. Na
ekkor azert eleg ideges voltam, de egy szot se szoltak, talan fel se
tunt nekik a forgalmiban az AF...

udv,
Laci
+ - Belso sav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta anno:
>Joga van "csak" 50-nel menni, de ne akarja ezt a tobbiekre
>kenyszeriteni (ne akarja nevelni oket), ez nem az o feladata!!!
>Pedig de sok ilyen van... :-((

Es de sok olyan aki akkor tenyleg le is dudal/villog, es nem tanusit
semmilyen turelmet. Pedig hanyszor elofordul, hogy megyek a Trabival a belso
savban, mert max. 500 meteren belul balra kellene kanyarodnom, es a barom
mutogat mogottem. Az pedig nem az o feladata, hogy eldontse helyettem, hogy
en merre akarok menni, mit akarok csinalni.

Szerintem sokkal veszelytelenebb belul 50-nel poroszkalni, mint az utolso
pillanatban 3 savot valtani egy olyan kocsival, amiben nincs meg az ehhez
szukseges menes.

Udv: Balint
Tel: (20) 3277-494
+ - AirBrush (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Olyan ceget keresek aki foglalkozik Airbrush-ok keszitesevel. Tud valaki ajanla
ni? Koszike!
Udv!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Suzuki vs Skoda eredmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom mindenkinek, aki irt az ugyben. Az eredmeny a
kovetkezokepp alakult. Mindenki a Skodara beszelt ra, meg
olyan is volt, aki Suzuki tulajdonos jelenleg. Koszonom az
otleteket es tanacsokat, most mar nyugodt szivvel valasztom
a Feliciat.

Balage
+ - re: teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello ,

> Ez utobbi nem annyira fontos szerintem, mert a gumikereskedo azokra celzott,
> akik nagyon keveset mennek az autoval
Ja, ez nem derult ki abbol, amire valaszoltam. Igy mar nem akkora
hulyeseg.

>  - vagyis akiknel a gumi elettartama
> _evekben_ es nem _kilometerben_ merheto.
>  Biztonsagi szempontbol inkabb teli gumi nyaron, mint nyari telen.
Ebben van valami. Bar sok embert ismerek, aki telire pihenore teszi az
autot, es tavasszal veszi ujra elo.
A teli gumival nyaron kozlekedve, ami meg eszembe jut:
gyorsan kopott, nem csoda, hiszen nem nyari homersekletre talaltak ki.
Melegedett is rendesen.
nagyobb szelerzekenyseg
Erdekes modon kanyarban hamarabb csikorgott, de nem volt olyan
latvanyosan rosszabb a nyarinal, mint a fekutnal.
Aquaplainingben kiraly volt viszont a teli gumi nyaron.  :-)
A fekut resz bosszantott az egeszbol legjobban.

>  A 4 evszakos gumi szerintem rossz kompromisszum.
Csudatudja, nem probaltam meg. Bar aki folyamatosan egesz evben,
viszont aki keves km-t hasznalja, annak nem lehet szerintem olyan rossz.
Persze en is jovo telre a nyari garnituram melle be akarok szerezni a
kopott helyett egy telit, igy az igazi.

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - Halacska :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Frigyes irta:
"En ugy tudom, hogy a halacska az autok hatuljan a jehovistak jele."

Szommer Akos irta:
"Halacskat a HIT-esek ragasztanak ki."

Afonya irta:
"Gondolom, a Hit Gyulekezete nevu, Nemeth Sandor
meg Hack Peter fele szektarol lehet szo."

Haaat, ha ez igaz akkor en lekaparom az Opel hatuljarol
a delfint. Meg valaki halnak nezi..:)

Udv Mindenkinek   -Dani-
+ - Re: bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Oke, de ugye tudod hogy a gyarban mikor kesz a kocsi beinditas
> utan hideg motorral letiltasig porgetik am a motorokat ??
> Es azt is, hogy alacsony fordulatszamon valo kozlekedesnel a
> motor erolkodik, es az is legalabb annyira art neki...

A'csi! Nem azt irtam hogy 1000-es fordulaton jarjon. Egy 16 szelepes motort
gond nelkul ki lehet porgetni 7000-ig, es egy-egy komolyabb elozes soran
erre szukseg is lehet. De ezt a bejaratas soran nem celszeru elerni.
A (nekem) legkellemesebb fordulat az ~2000 kornyeken van, ez inkabb
varosban. Sztrada az mas tortenet.

> Ez az opel uj motorjara meg bejaratas utan is igaz, mert opel
> szerelok szerint nagyon nem szereti ha kis fordulatszamon
> kinozzak szegenyt..

Ezt egyik 16 szelepes sem szereti. Viszont a Scorpio V6-osa, a 2.9-es
1100-1200-as fordulaton gyonyoruen ment.

> Persze ez nem azt jelenti, hogy gyilkolni kell az autot, de nem
> szabad nagypapasan bejaratni, tobbet art neki mint hasznal..

Amikor (ezer eve:) atvettem anyam Trabantjat, 80-at lehetett belole kihozni
maximum. Egy ev mulva mar kiakadt a muszer az M1-en.:-)

> Ez helyes, bar nem tudom hogy a festek puhasaga a gond vagy
> mi, de tenyleg csak kezimoso ajanlott..

A kefe szalak felkaristoljak. Tovabba a festek az egy fel evig meg raadasul
puha is.

> valami eszembejutott a rendorokrol..
> Mi lenne, ha a motorhazteto ala egy rejtett kamerat epitene be par
> autos, es veletlen felvetel keszulne a veszelyeztetve
> szabalytalankodokrol, es a 'nekunk mindent szabad' hozzaallasu
> rendorokrol ???

Mar erosen gondolkodtam az ilyesmin en is. Aztan jol megbuntetnenek
kemkedesert.:-)


Istvan
+ - Re: halacska (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A halat ez esetben az indokolhatja, hogy a hal
> figuraja 2000 eve a keresztenyseg egyik
> szimboluma. Hogy ezt miert kell kitenni? A katolikusok
> se tesznek ki keresztet a kocsira.

Gondolom ugyanazert, amiert mi a hix matricat kitesszuk...

Nincs ebben semmi bonyolult... :)

jts
+ - Re: Autopiac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kevesbe fiatal fovarosikent azt javaslom, hogy inkabb ne menj
> autopiacra. :-) Hirdesd meg elobb az interneten, van epp eleg ingyenes
> hirdetesi forum, esetleg a Kepes Auto Expresszben vagy az Auto
> Traderben, vagy add be egy kereskedohoz, es ha nem megy el, akkor vidd
> csak az autopiacra... [lehet, hogy csak en vagyok paranoid, de az
> autopiac az utolso hely, ahol autot vennek/eladnek...]

Igy igaz... Viszont ha nem tul kapos az autod, akkor az ablakba erdemes a
hirdetest elhelyezni, es valami forgalmasabb hely elott parkolni (pl. bank
elott :).
Nekem Alfa 33-as volt, a kutyanak nem kellett 3-4 hirdetesre sem, viszont az
utcarol megvettek, az ipse rendszeresen oda jart a bankba, egy darabig
szemezett az autoval, vegul aztan jelentkezett, es elvitte... De pl. egy opel
kadettet alighanem eleg egyszer is meghirdetni...

jts
+ - Re: jogsi nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Van egy allat ismerosom, aki jogsi nelkul autokazik, de nem csak varosban
> am! Nem is volt soha jogsija, mert  ahogy o mondja, nincs ideje elmenni

Es mit csinal ha a tanyersapkas zseblampas ember integet neki, hogy alljon meg
ellenorzesre ?
Ez velem eves atlagban kb. havi 2 alkalommal elo szokott fordulni.
Budapesten...

jts
+ - Homokfuvas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A 12.000 Ft a 4 db. szinterezett 15"-os felnire vonatkozott, kivul-belul.
Ha nem szinterezett, akkor csak 2.300 Ft/db.
Azt, hogy a lemezfelnit mennyiert csinaljak, biztosan nem tudom.
Ahol eddig jartam, mindenhol az atmerot neztek.
Ha valakit komolyabban erdekel az arkulonbseg, megkerdezem.

Jo utat:

Kotai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Gyari beinditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Oke, de ugye tudod hogy a gyarban mikor kesz a kocsi beinditas
>utan hideg motorral letiltasig porgetik am a motorokat ??
En a japan motorokrol hallottam, hogy meg a szalagon 1 perc tiltasnal.
Nem hiszem, hogy valami komoly olajat ontenenek bele. De ha egy 
alkatreszben van valami anyag vagy gyartasi hiba, az nagy valoszinuseggel
akkor kibukik. Nem a tulaj alatt 250-nel...

Kotai 16V Peter
+ - Re: Civilszervezodesre varva.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ne tamadjatok mar ennyire!
 csak azt irta, hogy jo lenne egy egyertelmuen, nem
felreertelmezhetoen leirt buntetesi tablazat.
A felsorolt esetek a _peldak_, hogy a BM-nek hogyan kellene leirni, pont
azert, hogy mint Marss Gyula is irta, _NE_az_eloado_joindulatan_muljon_a
buntetes merteke. (Ezt annek ellenere irom, hogy _en_ eddig szerencses
voltam:))
Mert valahogy mindig azokkal joindulatuak, akik "merdzsoval" szaguldoznak,
kocsisorokat elozgetnek, stb., de jo helyen van az apukajuk.
Az anyukajuk is.
(Ugye Laszlo Csendes, mondtam hogy soxor fogod meg megkapni a magadet a
mercid miatt, de majd megszokod  :))) )
Na sziasztok
KI

> > Felado :  [Hungary]

> >   Pl. nagyon hianyolom a BM honlapjarol a kovetekezo listat:
> >
> > - Gyorshajtas varosban 55-ig nem buntetett cselekmeny. 56 
> 
> Ez mind szep es jo, de ne haragudj, ha valaki 60-al megy 
> azert ne mondd mar
> ......
> 
> SzaboZE
> 
> Nos ez azert nincs a BM honlapjan, mert nem igaz.
> ......
> Ha egyszer lakott teruleten belul 50 km/h a megengedett 
> Szerintem tenyleges targyi tudas nelkul nem celszeru 
> ilyeneket leirni, mert csak felrevezeted az autos tarsakat.
> ......
> 
>   Marss Gyula
+ - Re: hasznaltautokereso, eleg volt a reklamodbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: hasznaltautokereso, eleg volt a reklamodbol 

> :) Szerintem a skac nem is olvassa a hircsoportot.

> SzaboZE

Ment maganba is termeszetesen.

raki
+ - index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Sweden]
> Temakor: Re: index ( 15 sor )

> Svedorszagban (legalabbis itt Stockholmban) az autosok kb. 80-85%-a 
> _nem_ismeri_ az indexelest. Ugyanakkor szinte mindenki 30-cal megy a 
> 30-s tablanal, es akkor sem dudal, hadonaszik, amikor az o zoldjenel 
> neki kell fekeznie a pirosban athalado gyalogos miatt (aki egyebkent
> szent tehen - tudja es ki is hasznalja ezt).

Itt Finnorszagban is sokkal ritkabb az indexeles, a gyalogosokat
es a bicajosokat tisztelik ( bar mar nem annyira mint regen).

raki
+ - Elado auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado sorba kerult egy 82-es evjaratu Toyota Celica.
Ara mindossze 100EFt, negy kereke van ,gurul, 1.6-os.
Bovebb informaciok: Papp Laszlotol kaphato, Kethely 
(Somogy megye) T.:85-439031
Udv:Csaba From Balatonma'riafu:rdo''-also'

E-mail:  [ Ezt hasznalom ! ]
               [SMS celokra, max. 72 kar. a subjectbe]
+ - Re[2]: Rendorjog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Abban az esetben, ha a rendor hibajabol esetleg baleset 
>lesz akkor mas a helyzet . Szepen kihivsz egy masik rendort
>aki megallapitja, hogy te vagy a hibas (lasd Csaszar Elod) 
>kiveve ha a dolog annyira egyertelmu , hogy lehetosege
>sincs a kotekedesre.

Hogy van ez? Szerinted a piros lampanal allo rendor volt
a hibas a hegyrol 80-100-al erkezo es kisodrodo beszivott 
kis  szemben?

Udv
Balazs
+ - K: P205 1.9 GTI motort =?UNKNOWN?Q?=28haszn=E1lt=29?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keresem a fent említett használt komplett motort.
IDE:

vagy:
06209-807712
+ - Re: jon a tavasz... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > M1-M7 osszenovese utan maradtam a jobb szelso savban, mivel
> > beterveztunk egy kis bevasarlast a budaorsi nagykozertben (no reklam
> > ;). Elottem egy feher Escort, raerosen 90-nel ahol 100-zal is lehetne.
> > Balra mellette egy
> 
> Csak a pontossag kedveert: a jobb szelsoben csak 80 a megengedett, a
> tobbiben 100.

Pontositok: az altalam leirt viaskodas az M1-M7 osszeolvadasa utan
kezdodott, ahol is mind a 4 savban 100 a megengedett sebesseg. Kesobb
amikor mar vastag szaggatott vonal elvalasztja a jobb szelso savot a masik
haromtol, ott mar valoban el a 80-as korlatozas a jobb szelso savra.

Udv:
-- Bka
+ - tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Mivel Sanya cimerol allandoan visszapattannak a levelek, ezert ide irom,
az Ulloi uti laktanya OK nekem, a 27 nem, inkabb 26. :))))

PeterX
+ - Re: Allandoan ego index + sebessegtullepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyre tobb a varosban az allandoan halvanyan ego 
indexszel jaro auto. Mi ez?
> Miert csinaljak? Mintha Volvon szeria lenne, szinte 
mindegyik csinalja.
> Illetve lattam mar teherautot is. Divat?

Mar korabban szo esett ezeken a lapokon arrol, hogy az 
amerikai kozuti jarmubiztonsagi eloirasok nemileg 
szigorubbak, mint az europaiak. A skandinavok altalaban be 
is vezetik ezeket szinte automatikusan az amerikai 
bevezetes utan.

Kb. 1988 környékén irtak elo be a bekapcsolt lampa eseten 
vilagito iranyjelzoket. A dolog lenyege az, hogy (bar ez az 
USAban is tilos), megfigyeltek, hogy a motorosok hajlamosak 
parban kozlekedni (ld. meg BRFK "delfinek"), ami onmagaban 
veszelyhelyzetet jelenthet. Minthogy a buntetes ezt nem 
szuntette meg, kotelezove tettek a szemelyautok indexeinek 
kivilagitasat, igy ugyanis megkulonboztetheto az este 
kozeledo motor, illetve auto.(A motorok indexlampait is ki 
kell vilagitani, 2x2=4).

A magyar szabalyok ezt is tiltjak, az amerikai auto 
behozatalakor 
ki kell kotni a vilagito indexlampat. (Mar 
alig varom a hozzaszolasokat, hogy ez milyen helyes, hiszen 
az indexlampa is vakit):o)

> A jogositvany elvonasi tunetek pedig 75 folott kezdodnek, 
tekintve, hogy 75
> alatt a gyorshajtasod kozuti kozlekedesi szabalyok 
kisebbfoku megsertesenek
> szamit, es ezert nem vehetik el a jogsit.

Ehhez csak egy szemelyes elmeny; Tatabanyan a 
varoskozpontban van egy 30-as seb. korlatozas. Kb. 3 eve 
jartam arra, es jo allampolgarhoz melton lassitottam is, 
amikor az integeto ember engem is marasztalasra birt. 
Szerinte 47-tel mentem a tablanal, van ra bizonyiteka, itt 
a felvetel (lezeres kameraval orokitettek meg). Mondtam 
neki, hogy lassitas kozben kapott el, tiz meterrel a tablan 
belul mar valoszinuleg harmincnal voltam. Erre o: “On kozel 
60%-kal ment tobbel az eloirt sebessegnel. Ez azt jelenti, 
hogy fel kell jelentsem, mert 30%-ot meghalado 
sebessegtullepes eseten jogositvany bevonas JAR”. Azt 
hittem, 
viccel, de kesobb az eloado az "ugyem" elbiralasakor 
kozolte, hogy a szabaly a kovetkezo: az eloirt sebesseg 30%-
os tullepese = jogsi nelkul tovabb a lenini uton. Kivetel 
az autopalya, ahol ugyanez fix +30km/h elteres. Hosszas 
konyorgesem/magyarazkodasom + tiszta jogositvanyom 
eredmenyekeppen "megusztam" 16.000 Ft birsaggal, es 
feddessel. Maig orzom a hatarozatot !
+ - a megoldas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Mars? Gyula irta:
>A piroson athaladas jelenleg kiemelt szabalysertes 60e Ft-ig buntetheto es
>12 honapra vonhatjak be a jogsit. 

Hat igen, igy kellene megoldani a kozlekedesi problemakat Pesten, 
ha rendorok egy hetig rendesen dolgoznanak... 
Alig maradna autos...   :-))))

Koli
+ - Re:jogsi nelkul, mutogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi All !!

>En mondtam neki, hogy ha elkapjak, a helyszinen agyonlovik, de 
>nem igazan
>hiszi el. Szerinte max. nehany ezer forintra megvagjak!!!
>Szerintetek mit kaphat, ha megfogjak?

Hallomasaim szerint a jogositvany nelkuli vezetest a rend eber orei 
nemi birsaggal + feljelentessel honoraljak, aminek az eredmenye 
lehet, hogy _5 evre elore megtagadjak tole a jogositvany kiadasat_.
(vizsgazhat, de nem kapja meg a jogsit + jon a 2 ev kezdo vezetoi 
engedely :((((   )

---------------------
Mas :
SzVSz a 4 evszakos gumi nem olyan szornyu dolog.
Nyaron eleg jo (gordulesi zaj suxx)
Telen, esszel vezetve megbizhato.

Jelenleg is ilyen gumik figyelnek a kocsin.

-------------------

>2. Ha mutogatsz, ne jarj kispolakkal, mert erofitogtatasra ingerel.
	(sajnos mutogatas nelkul is... :-(( )

Megtortent eset : Terez krt  Podmaniczky keresztezodes,
Kispolski + Opel Ascona  csikorgo gumikkal megallnak a pirosnal, 
kispolskibol gorilla meretu ember ki, asconabol ugyszinten.(Az 
asconas elozoleg leszoritotta a kispolskist) Uvoltozes egymassal, 
ki-kivel-mit-hogyan :)  idokozben a lampa zold lett es befutott egy 
hasonloan kisportolt 'egyed' egy 600-as merdzsoval es rajuk szol: -
Fiuk! Huzzatok mar a francba!  :))
_Lass csodat, szo nelkul megtettek!_

--------------------
Kodlampas esetem (II.14)

A Becsi uton jovok az Arpad hid fele, elottem egy Opel Astra, 
verofenyes napsutes. Az Astranak villogott a hatso kodlampaja :(
A szemem kineztem, hogy kitalaljam, hogy most fekez vagy 
valami mas baj van. 
Ketten ultek benne inkabb nem villogtam, a pirosnal pedig nem 
szalltam ki szolni nekik

Ez van ezzel kell egyutt elnunk! (vagy tennunk ellene valamit 
 => HIX 80%)   

Bocs a hosszaert! Ch
 
Udv: Ch
            .....
             o o
  ........o0.(_).0o.......
+ - Maruti tippek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Ha van valakinek tapasztalata 800-as Marutival /jellemzo hibak, 
szerelhetoseg, amire figyelni kell/ akkor legyen szives megirni 
nekem!

Elore is koszoni egy leendo Marutis: Ch


Udv: Ch
            .....
             o o
  ........o0.(_).0o.......

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS