Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1404
Copyright (C) HIX
2002-03-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: C5 (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Re: uldozes, ovek (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Re: Dugoban savvaltas (mind)  31 sor     (cikkei)
4 USA (mind)  19 sor     (cikkei)
5 Laguna felsz (mind)  6 sor     (cikkei)
6 Re: Dugoban savvaltas (mind)  31 sor     (cikkei)
7 Re: M7 - Porsche (mind)  20 sor     (cikkei)
8 Probajogsi (mind)  12 sor     (cikkei)
9 5 meterre a kamiontol (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Sebessegmero (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Miert faj (mind)  51 sor     (cikkei)
12 reakcioido (mind)  11 sor     (cikkei)
13 Meg mindig az 1.6 (mind)  42 sor     (cikkei)
14 BMW az isten (mind)  13 sor     (cikkei)
15 alagut (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Re: Kovetesi tavolsag (mind)  91 sor     (cikkei)
17 RE: Guminyomas (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Re: Guminyomas (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Isuzu (mind)  24 sor     (cikkei)
20 va: ablaktorlo (mind)  10 sor     (cikkei)
21 va: Re: probajogsis sogor (mind)  8 sor     (cikkei)
22 va:kovetesi tavolsag (mind)  18 sor     (cikkei)
23 Re: lufi (mind)  13 sor     (cikkei)
24 sebessegmero (mind)  15 sor     (cikkei)
25 Hutoviz folyik + Scenic acelfelni (mind)  17 sor     (cikkei)
26 gyorshajtasrol megegyszer (mind)  99 sor     (cikkei)
27 HR (mind)  19 sor     (cikkei)
28 BMW x20 (mind)  14 sor     (cikkei)
29 Mondeo V6 (mind)  26 sor     (cikkei)
30 Citrom kontra BMW (mind)  15 sor     (cikkei)
31 amcsi rendorok (mind)  28 sor     (cikkei)
32 amcsi rendorok meg mindig (mind)  33 sor     (cikkei)
33 csak 1 kerdes (mind)  8 sor     (cikkei)
34 Moci oil. (mind)  46 sor     (cikkei)
35 Re: Sivatag (mind)  32 sor     (cikkei)
36 Bonusz (mind)  8 sor     (cikkei)
37 Letolas a zuttrool (mind)  40 sor     (cikkei)
38 Durrdefekt (koromfekete humor) (mind)  36 sor     (cikkei)
39 Bunti (mind)  19 sor     (cikkei)
40 Re: Probajogsi (mind)  17 sor     (cikkei)
41 Re[2]: uldozes, ovek (mind)  7 sor     (cikkei)
42 Re: KAMION (mind)  16 sor     (cikkei)
43 Laguna nyelvet atallitani (mind)  16 sor     (cikkei)
44 Sieles vontatokotelen (mind)  56 sor     (cikkei)
45 az igazi video Vilinek (mind)  17 sor     (cikkei)
46 Merevedik a Thalia (mind)  24 sor     (cikkei)
47 Re:autoszalon beszamolo (mind)  16 sor     (cikkei)
48 sulyos buntetes? (mind)  19 sor     (cikkei)
49 4x4, guminyomas (mind)  17 sor     (cikkei)
50 uberalles nemetek (mind)  63 sor     (cikkei)
51 Re: HR (mind)  37 sor     (cikkei)
52 mondeo+elozes (mind)  34 sor     (cikkei)
53 Ki voltal a 2/A-n ? (mind)  22 sor     (cikkei)
54 Re. SAHAL, HIX matrica es ... (mind)  30 sor     (cikkei)
55 Re. ablaktorlo (mind)  22 sor     (cikkei)
56 Re: Letolas 2x (mind)  14 sor     (cikkei)
57 Valasz: KAMION*** HIX AUTO *** #1403 (mind)  22 sor     (cikkei)
58 Valasz: Yotanacs *** HIX AUTO *** #1403 (mind)  14 sor     (cikkei)
59 Valasz: lufi+bunkok+...*** HIX AUTO *** #1403 (mind)  13 sor     (cikkei)
60 Tunning (mind)  17 sor     (cikkei)
61 Kezdo (mind)  7 sor     (cikkei)
62 HR: OFF Pls PgDn (mind)  39 sor     (cikkei)
63 Re: Re. ablaktorlo (mind)  9 sor     (cikkei)
64 BMW (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Re: C5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 11 Mar 2002 11:19:53 CET,  wrote:

>Joe, sose csuggedj, kb. 10 ev mulva mar a Citroen is fog
>tudni olyan autot gyartani, mint a mai BMW-k. Csak hol tart
>majd addigra az elvonal?

Bocs, hogy belétekszolok, de az, hogy TUD meg az, hogy AKAR két kulon
dolog. Szvsz tokre mas stilus, mas vasarlokozonseg, celpiac, mas
fejlesztesi iranyok. 30 evvel ezelott a Maserati-motoros Citroen SM
volt a technika csucsa, ki tudhatja elore, hogy 30 ev mulva ki, mi es
mivel lesz ott?

Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - Re: uldozes, ovek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ja meg valami eszembe jutott.

>Kint USAban olvastam egy cikket az ottani rendorautokrol. A jarmuvek ha jol
>emlekszem Ford Crown Victoria (?) tipusok voltak, 5.5-os motorral, es

...meg Chevy Caprice, meg Lincoln Town Car, meg elvetve nagyobb
Chryslerek, illetve ahol olyan a terep vagy a feladat (K-5 kutyas
osztag), ott Ford F-150 ill. Bronco pickup ill. terepjáró,
autopalya-rendorsegnel, meg jellemzoen Mustang, Camaro, Firebird.
Egyben egyeznek: nagy V8 elol, meghatjtas a hatso kerekeken. :-))) [ez
az igazi!!!] [[mondom en, a az elsokerekes, keresztben L4
japcsi-user... :-) ]] Teny, hogy amiota lealltak a Chevy Caprice
gyartasaval, azota jellemzoen Ford Crown Victoria (es szerintem 4.6
literes az az 5.5...)

Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - Re: Dugoban savvaltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

 Aztan persze sok fugg attol, hogy mennyire vagy
> ismeros. Sokan azert valtanak savot, mert tudjak azt, dugo eseten melyik sav
> a leggyorsabb. Nalam hazafele pl. Kozepso, belso, belso, kulso. Tehat
> legalabb ketszer valtok savot dugoban.

Itt igazabol nem volt kulonbseg a ket sav kozott. Mondjuk a belso kicsit
gyorsabb volt, de az emlitett delikvens, ha volt 20 meter ures hely,
akkor kivulrol megelozte a belsoben elotte haladot.
> 
> Nem ketlem, hogy a kreten veszelyeztetett teged, de ha megkerdezzuk azt, aki
> mogott te 140-el par meterre nyomultal, nem lesz jobb velemennyel rolad.
> 

Igazad van, de ez az un. 22-es csapdaja, ugyanis ha 7-8 meternel nagyobb
tavolsagot tartottam, akkor mindig bejottek elem. Ez volt az a tav,
amitkor ez mar nem fordult elo - az emlitett esetet kiveve - viszont meg
ugy ereztem, van eleg idom, hogy a fekbe tapossak, ha felvillan az
elottem levo lampaja. Persze mindenki hibazhat - na de ekkorat? - ezert
talan meg inkabb felduhitett az, hogy meg egy "sorry" kezlegyintes sem
"hangzott el"...
(Amugy azt hiszem a sebesseg nem volt 140, csak olyan 120 koruli, de
most nem ez a lenyeg.)

Ilyenkor lehet rajonni egyebbkent, mennyire is nem hulyeseg a hatso ov.
Ugyanis akik a hatso ulesen alszanak egy ilyen esetben, elegge le tudjak
fejelni az elso ulest.

Bye,
Gabor
+ - USA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Nem ismerem a hatterjogot, de a dokumentumnak beallitott filmeken a
>Realis TV-n az USA-ban bizony letoljak azokat, akik nem allnak meg a
>rendor felszolitasara.
: Ez itt Magyarország. Az USA-ban meg akkor is hatrabilincselt kezzel
: visznek be, ha tullepted 15 mph-val a korlatozast és nem akarsz a
: helyszinen fizetni vagy ittasnak bizonyultal, vagy csak anyaztal vagy
: akarmi. Inkabb elek Kozep-Eruopaban.

Zak, nagyon szuk resen keresztul nezed a dolgot. Az USA-ban fokozottan
ugyelnek arra, hogy betartsd a torvenyt, illetve hogy ha hibaztal, akkor
bunhodj. Europai fejjel ez sokszor nevetseges szinjateknak tunik,
viszont ha ott lennel elotte es utana is, akkor egeszen maskepp elned
meg a dolgot. A jogaid ott ugyanennyit ernek, mig idehaza majdhogynem
semmit.

Z.

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - Laguna felsz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok Kocsisok.
Egy kerdesem lenne a Renault taborhoz.
Mit takar egy Lagunanal az RXE, ill RT felszereltseg?
1995 2.0RT és 1994 RXE; az utobbinal nem tudni a motor meretet.
Maganba is kernem, koszi.
KZG
+ - Re: Dugoban savvaltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Taljania, nemetek, horvatok es egyebek... ( 71 sor )
>Idopont: Mon Mar 11 22:03:20 CET 2002 AUTO #1403
>Ezek utan Munchen es Salzburg kozott egy german uber BMW 530d kombinak
>koszonhetoen majdnem szarra tortem a kocsimat. A szokasos dugo az
>autopalyan, par kretennel aki nem erti, hogy nem lehet gyorsabban menni, es
>az altalam tartott 6-7 meteres kovetesi tavolsag sem nevezheto
>biztonsagosnak 140-es temponal a belso savban, mert hatalmas fekezesek
>vannak (mondjuk pont az ilyen folyamatosan savvaltogato kretenek miatt).
>Egyszer csak bevag elem az emlitett delikvens, abba a 6-7 meterbe amikor is
>az elottem - illetve ekkor mar elotte - levo auto ralepett a fekre. Szoval
a

Ha dugo van, akkor mindenkeppen nagy kovetesi tavolsagot kell tartani, mivel
varhato hatalmas fekezes. Dugoban a tobbseg azert nem tartja be a kovetesi
tavolsagot, mert nehogy eleje menjen valaki a masik savbol. Eleg sok dugoban
voltam mar - legalabb napi egyszer :), es a tobbseg szepen turelmesen, sajat
savjaban megy, belso savban is akar 150 meter kovetesi tavolsaggal. Ekkor
persze eleje mennek. Aztan persze sok fugg attol, hogy mennyire vagy
ismeros. Sokan azert valtanak savot, mert tudjak azt, dugo eseten melyik sav
a leggyorsabb. Nalam hazafele pl. Kozepso, belso, belso, kulso. Tehat
legalabb ketszer valtok savot dugoban.

Nem ketlem, hogy a kreten veszelyeztetett teged, de ha megkerdezzuk azt, aki
mogott te 140-el par meterre nyomultal, nem lesz jobb velemennyel rolad.

Udv,

awender
+ - Re: M7 - Porsche (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: M7 - Porsche ( 49 sor )
>Idopont: Mon Mar 11 11:23:28 CET 2002 AUTO #1403
>meg azok is tudnak emberkedni. Szoval jottek a belsoben, 
>gyorsabban, mint ahogy mi mentunk, de mikor meglattak a 
>Porschet (meg/vagy engem:-)), szepen fekeztek es bealltak 
>mogenk. Valahogy azt az autot nem elozte meg senki, pedig 

Mult heten ugyanilyen elmenyem volt, ha nem is Porscheval (Stuttgart).
Picassom mogott feltunt egy nagy, lapos piros sportkocsi. Kb. Fel meterrel
szelesebb volt az automnal. Mit ne mondjak, szo nelkul lehuzodtam, pedig nem
is jelzett, csak lazan gurult 150-el. Egyebkent valoban gurulasnak tunt.
Amin meglepodtem, hogy mindenki aki elottem volt belso savban, szinten igy
tett. 

Udv,

awender
+ - Probajogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado : Kertesz Vilmos
>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Re: probajogsis sogor ( 12 sor )
>Most marcius vegen jar le a probajogsija, azaz egyaltalan nem kezdo.

Mi az a probajogsi?

Udv,

awender
+ - 5 meterre a kamiontol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

meg valami eszembe jutott. Volt par alkalom, mikor ejjeleztunk 
a munkaban es en vittem Malacky-ra a kollegaim. Az ut vegig
autosztrada, jo minoseg. Huztam is mindig kemenyen, de parszor
lassitottam, mert oreg Skodakat lattam beragadva a kamion moge.
Gondoltam, lassitok, hogy kijohessen. Nem jott ki. A 3. alkalom
utan a kollegam elkezdett morogni, hogy miert lassitok, le lopjam
az idejet. Mikor megmagyaraztam, jol kirohogott. Azt mondja, ez
normalis dolog, a kamion szelarnyekaban autoznak, hogy kicsi
legyen a fogyasztas. Es valoban. A Skoda 105-120 (tobb 10 eset)
a kamiontol 1,5-2 meterre!!!! 110-el jar a sztradan.
Azt hittem, mar mindent lattam, de ez sok(k) volt!!!!

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Sebessegmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Pont a hetvegen en is teszteltem az M0 sebessegmerojet 
> kontra az en kilometeroramat. Nemreg volt itt tema a 
> listan, hogy az autokba szerelt

Osztrak falukban van neha radar, mely a sebesseget is 
mutatja. picivel 50 alatt volt a mutato, a tablara 
kiirta, hogy 47 km/h Danke bla bla bla.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Miert faj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Most nem azert, de nekem pl a Punto is az "izek" koze 
> tartozik, es azzal kapcsolatban is olvastam itt feleseg 
> altal emberkedesrol  :))) 
> nemely dzsipekkel szemben (pozitiv elojelle)L

Megint nem fogtal fel valamit, vagy mar en nem vagyok
kepes irni ;(
Szerinted ugyanaz a ket szituacio? Olyan dolgokat kotsz
ossze, amiknek semmi kozuk egymashoz.

> En meg egy csomo olyan sztorira emlexem, amikor Te ezerrel 
> lenyomtal masokat, tisztan csak azert mert "nehogy maaaaaaa". 

Egy ilyet idezz tolem es mutass ra, kit akadalyoztam, 
kinek voltam utjaba, kinek van oka voros fejjel szidni
az anyamat. Soha nem viselkedek az utok "nehogy maaaaaa"
stilusban. Valakivel keversz...

> A legerdekesebb a rendorauto volt. Ezzel persze nincs 
> semmi baj, versenyezni mindannyian szeretunk. De minden 
> versenyzes arrol szol, hogy "miert en, miert nem te". 
> Amikor Te gyorsulsz, az is.

Semmi koze. A rendorauto veszelyeztetett, ezert elhuztam.
Soha egyetlen pillanatra nem volt olyan szituacio, amire
ravarrhatod, hogy "miert en, miert nem te". 
Nalam nem fordul elo olyan, hogy miert mennek en le,
miert adnek en elonyt. Nagyon kevered...

> Ez az, amikor tolerans vagy, vagy amikor nem? Mert en 
> szemely szerint nem szeretem, ha en vagyok az 
> "allatmenjafrancba". Mert ha ramvillantanak, hogy 
> "oreg, mert felejtetted ott magad", 

Ha a 4. alagut bejaratanal is eljatsza a nem megyek
a kulsobe, de 100-ra lassitok, akkor mar kenytelen 
vagyok villantani. Az, hogy "tunjazanayadba" vagy
"kerlekmenjle" villantas, csak a joisten tudja. Neki
az jelzes, hogy menjen elolem, olyan, hogy ottfelejted
magad a kozlekedesben nem letezhet. Aki feledekeny,
ne uljon autoba, mert egyszer csak a feket felejti el
megnyomni es megkarcolja az autojat...

Kar volt ennyit predikalnom, a lenyeg ugysem esett
le senkinek. Anyazzatok tovabb, majd en autozok 
helyettetek is.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - reakcioido (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A tipikus reakcioido 0,3-0,5sec, a profik 
> 0,1-0,2 korul reagalnak. Legalabbis en igy tudom.

Ennyi ido alatt fogja fel, hogy valamit tenni kene.
De legalabb meg egyszer ennyi, mig az agy 
parancsot ad a labnak, hogy megnyomja a pedalt.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Meg mindig az 1.6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Az szep (illetve nemtom hogy vezet a szomszed, mert velem 
> ilyen anno nem fordult elo). Pedig 9,6 alatt kellene szazon 
> lenniuk. A Te 1.6 Alfadnak mi a gyari adata? 

> Minden bantas nelkul, ezt nem hiszem. :( 

He k_malac!!!!!!!
Tenyleg nem vetted eszre a 16442 smiley-t? :))

Nehogy mar egy 1.6 lehagyja a 2.5 V6-ot.
Azt akartam mondani, hogy azert vannak 1.6-os motorok,
melyeket nem kell teljesen leirni.

A szomszed Mondeoi Ghia felszereltseggel nem lehettek
valami konnyu autok, gondolom ment neki a klima is, 
min. 100000 km mar bennuk volt - szerinted ilyenkor mi
lesz a gyari 9,6-os gyorsulasbol? Nalam a gyari adat 10,5,
de ora szerint 0-100 9,7.  (ora szerint 98-99-nel mar 3-at kell rakni)

Egyebkent soha nem versenyeztem vele, azonos uton jartunk
sokaig munkaba, tehat mindennapos szituaciokra ertettem, hogy
tartottam a lepest.

Szabaly #1. Kis kobcenti nem mindig automatikus alazas
Szabaly #2. Eros motor nem mindig er hamarabb munkaba

Ha mar az 1.6-om hasonlitjuk nagyobb autohoz, akkor
mondom:  Octavia 2.0, Bora 2.0, Astra Classic 2.0, az 
osszes 8V. Utoljara eppen tegnap tortent - 2 savos ut,
allok piroson, mogottem jon Octavia 2.0. Megall mogottem,
meglatja az 1.6 feliratot, tolat es atjon mellem (100 meterrel
arrebb utlezaras van). Csak hat nagyon pechje van, mert...
Nalam szeles vigyor, nala cukor az egekben, ezert meg
elhuzott vagy 120-al mellettem (varosban). 

Na erre gondoltam, mikor a funyiromotor altal okozott meglepetest
irtam.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - BMW az isten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Tobbek kozott ezert is csodalom a BMW-t (meg me'g egypar 
> automarkat), mert mindig 10 evvel a koruk elott jarnak.

A sima 156 futomuve megis jobbnak bizonyult, mint az M3 futomuve :)
Raadasul nemet ujsag tesztje alapjan :))

Ennek ellenere a bajorok valoban tudnak, foleg diesel es nagyobb
benzinmotorok teren.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - alagut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Es valahol igaza is van. Az alagutakban nem a 
> sajat eleteddel jatszol. A frissen megnyitott 
> Mont-Blanc alagutban 70, hetven km/o a megengedett sebesseg. 

Engem meg abszolut nem erdekelnek a statisztikak.
Ha igaza van, akkor huzzon a kulsobe es ne tartson fel.
Hihetetlen, hogy arrogans volt, feltartott, es meg
neki volt igaza. :(((

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Re: Kovetesi tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash,

  Ugy latszik regen voltal fizikaoran :-)

> 5m az egy normalis csaladi auto hossza. Vagyis amikor haladsz, 1
> kocsihossznyira kozelited meg a megelozendo targyat, mielott savot valtasz
> es egy kocsihossznyival utana sorolsz vissza.

  Szamoljunk. Eredeti peldaban kamion megy 80km/h (39 m/s) sebesseggel, elozo
auto megy 140 km/h sebesseggel (22 m/s). Ez azt jelenti, hogy a koztuk levo
5m tavolsag kb. 0.3s alatt fogy el teljesen, ennyi ido alatt kell a belso
savba eljutni (de legalabb elkerulni a lokharitot). Tekintve, hogy nem az
arokba igyekszik az elozo auto, oldaliranyban fele idoben gyorsul, fele idoben
lassul (ilyen elozesnel ez eleg jo kozelites, mert az egyenestol alig ter
el, tehat masodrendben elhanyagolhato a kulonbseg). Szoval 0.15s alatt
kell nulla oldaliranyu sebessegrol indulva mondjuk 1.5 m utat megtenni.
Ez 'a' gyorsulas eseten 1.5=0.5*a*0.15*0.15 -> a=65 m/s/s gyorsulas, azaz
kg. 6.5 g. 
  Ennek alapjan NEM, ekkora sebesseg kulonbsegnel NEM ekkora tavolsagnal
kezdem meg az elozest, mert ekkora erot meg egy F-1 kocsi sem tud atadni
az utra (gy.k. atlag kocsi tud talan 0.8g-t). Meg 50m-nel is eleg eros
manover lenne.

>>es ha lehet, tartsunk 10-12 masodperc korul a kovetesi tavolsagot.
>Az 140kmh sebessegnel 230m. 230-rol egy mai atlagos szemelyauto kb
>100meteren tud megallni.

  Atlagos szemelyauto NEM TUD 230-cal menni. Errol 100m-en megallni 2g-t
kivanna, ami nem megy a gumi miatt. Ha veszek 1g-t, ami szerintem tul jo
ertek, akkor talan 160-rol meg lehet allni 100m-en.
  Egyebkent meg a 'tipikus reakcio ido' messze nem 0.3-0.5s ha *varatlan*
esemeny tortenik. Ez a szam akkor igaz, ha tudod elore, hogy reagalnod kell
es tudod mit kell reagalni. Valos eletben eloszor is eltelhet akar 1s
amig egyaltalan odanez a vezeto (mert eppen a radiot hangositotta fel),
jo par masodperc amig felfogja, hogy mi van, eldonti, hogy mit kell csinalni,
stb. Ezert mondjak a 4s minimalisat, mert kb. ennyi a tipikus *maximum*
amig a vezeto tenyleg elkezdi csinalni, amit csinalnia kell. Ezek valos
eletbol vett szamok (balesetek analizisebol). A 10-12s ehhez meg hozzaszamolja
a fekidot is normalis sebessegrol (ott 100-120km/h de inkabb kevesebb). 
Ami nem hulyeseg, mert a fenti peldaban idezett kamion vezetoje eppen alhat
is es 80-nal belefuthat egy csomo baleset miatt allo kamionba, tehat ez a
12s all rendelkezesedre, hogy reagalj es MEGALLJ. Ezert mondjak azt, hogy
ha lehet, tarts ennyit. De 4-et mindenkeppen.
  Alvo sofor nem legbolkapott otlet, volt fonokom jart igy. Autopalyan dugo,
mindenki all (baleset volt elorebb). Fonokom is. Jon kamion, a sofor bamulja
az ellenkezo iranyba halado palyan tortent balesetet. Majd elorenez. Volt
meg kb. 30 meter a fonokomig. Ment ugy 80km/h-val. Fonok kiszalt a kocsibol,
de azert mert ovek mukodtek, lufi mukodott es (ez volt vszg. a szerencseje)
az ules szabalyosan kiszakadt a feneklemezbol. Igy a nyaka nem tort el, mert
a hatso ules segitett megfogni (hatrabillent). Ha csak egy paraszt hajszallal
gyorsabban megy a kamion vagy kicsit kesobb reagal a pilota, akkor vszg.
10 centivel a feje elott es nem mogott van a kamion lokharitoja. Igy viszont 
meg a hazameno gepet is elerte (illetve a kovetkezot). Rendor elvitte (nem,
nem bilincselte meg -- nem tevebol kell kulturakat megismerni) odaig.
  Mondanom se kell, a kamion mogott halado nem uszta meg, nem birt megallni,
pedig nem az ongyilkos 5m kovetesi tavolsagot tartotta (de o is labon
tavozott).

-----

K_malac,

>Gyula! Ha veszem, hogy mondjuk 11 masodpercet javasolsz, 
>akkor 412-550 meter kovetesi tavolsagot kellene tartani 140-
>es sebessegnel? Ezt komolyan mondod? 

  Igen. Ha olyan a szituacio, akkor igen. Peldaul az I-95 Richmond es
Jacksonville kozott telen (Virginia-Florida). Orankent elment 10 auto,
tovabba 3 orankent megtorte a sztyeppet egy benzinkut. Ott betartottam
a 10+ masodpercet. Mert lehetett es igy 5 masodperccel kesobb ertem oda.
Normalis forgalom eseten probalom tartani a 4-et. Ha ez ala megyek, akkor
sokkal jobban koncentralok, stb. Ha 1s kore kenyszerulok, akkor meg
halal figyelek. Ez utobbira pelda a NJ turnpike New Yorkba bevezeto resze:
dupla autopalya (3+2 sav mindket iranyban), reggeli csucsban 20m koruli
kovetesi tavolsag, minden sav tele es mindenki 65-tel (kb. 100km/h) 
megy. Baleset ott is nagyon ritka, de az egy mas vezetesi stilus mint
ami Europaban szokasos...
  Csak egy referenciaadat: USA-ban evi 50 000 ember hal meg balesetben
(illegalisokkal egyutt vszg. 300 millio ember), Nemeteknel 25 000
kb. 80 millio lakosra. Ha ehhez hozzateszem az USA beli sokkal magasabb
evi vezetett tavolsagot es az autoval rendelkezok nagyobb hanyadat, akkor
mellbevago adat. Szamomra. Tudom, devians allat vagyok, akinek az okoz
oromet, ha hazaer es nem az, ha 200-zal megy. Szegyen es gyalazat,
sosem vezettem meg 200 felett es mint utas is csak ritkan (egyszer
egy Nascarban, egyszer meg Nemetorszagban stoppolva egy 7xx BMW-ben).
De nem is hianyzik. Ha fog, akkor berlek egy Ferrarit es kimegyek vele
valami zart palyara, oktatoval. Almaim autoja egy Volvo (mert nagy, kenyelmes,
biztonsagos es elnyuhetetlen).

Udv,
  Gyula
+ - RE: Guminyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kosz, atneztem, de itt sincs olyan, ami pont jo nekem. Scorpioban nincs
205/55R16, csak Mondeoban. Vagy ennyi kulonbseg mar nem szamit?

Udv,
pJ

-----Original Message-----
From:  [mailto:]
Subject: Re: Guminyomas

ezen az oldalon van 1 táblázat; abroncs-, felniméret, légnyomás stb.:
http://www.gumibolt.hu/
+ - Re: Guminyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 11 Mar 2002 17:23:20 CET, in hun.lists.hix.auto you wrote:

>Sziasztok,
>Azt szeretnem kerdezni, hogy letezik-e valamilyen okolszabaly az idealis
>guminyomas meghatarozasara? Tudom, gepkonyv. De ha nincs?

ezen az oldalon van 1 táblázat; abroncs-, felniméret, légnyomás stb.:
http://www.gumibolt.hu/

-=pt=-
astra classic 1.4
+ - Isuzu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Nezd meg a http://isuzuperformance.com/isupage -t.
Ezt megtalatam elobb is, koszi.

>Pozitivumok.
Igen. Full extra volt. Nem csak a kormany magassagat lehetett allitani,
hanem a kezelogombpanel kormanytol valo szelesseget is, klima,
meg egyeb nyalanksagok. Viszont belul elegge le volt lakva, es
elegge nagy darab volt az izlesemnek. De ennyi penzert elgondolkoztam.

>Negativumok: Sokba kerul a fenntartasa. Bontott alkatresz nincs.
Na ezen elgondolkozva, es az evi 40.000 Km autozasomon, lemondtam
rola. Bonto pont itt kobanyan lett volna, talan szerelom is akadt
volna, de egy-ket alkatresz arat megkerdeztem. Igy lett egy
Mazda 323F, ami 100.000 -vel dragabb, de tulajdonkepp erre is
akartam valtani. A turbotol amugy is felek, mert egy Mitsubishi Tradiamban
nem volt turbo, es 120 volt a vege. A fogyasztas is belejatszott, bar
10L koruli erteket irtak tobb helyen, ez meg belefer boven. Tulajdonkepp
az osszes normalis kocsi megvolt mar, szoval a Mazda utan nem tudom
mire fogok valtani, esetleg 2 ev mulva ha latok akkor ujra meggondolom.
Lattam meg egy Nissan 200SX -et, de elegge fustolt. A Toyota Celicak
miert ilyen dragak mostanaban? 1,5M alatt nem volt egy ertelmes darab,
az is csak 90 koruli, nem tul fiatal (ennyi penzert).
+ - va: ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Valamikor irtad, hogy az Escorthoz a Champion ablaktorlok
> valtak be
Legutobb utkozben, Szekesfehervaron a Tescoban vettem.
A penztarak mogotti uzletsoron egy auto felszereleseket
arulo kuckoban. Elotte, pedig a nagyobbik fiam vette
Pesten a Reiter Ferenc utcaban levo nagykerben.
A Szegedi ut utan ket sarokkal. Nem tudom a nevet :-(
Ott, majdnem minden Champion.
--
Meszaros Geza
+ - va: Re: probajogsis sogor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ra  kene  ebreszteni,  hogy  lehet  80-90-nel  is  menni.
> Mikor  rajon,  annyival  megy,  de aztan belassit megint.
Jaj Vilmos, akkor megvan az oka. Azert tartja a 60-at, mert
ott erzi kenyelmesen a labat.
Tessek az ulest egy foggal elobbre allitani.
Mielott azt mondod, hogy hulyeseg, probald meg.
--
Meszaros Geza
+ - va:kovetesi tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irja...

> A tipikus reakcioido 0,3-0,5sec, a profik 0,1-0,2 korul
> reagalnak. Legalabbis en igy tudom.

Meglehet. Steril, laboratoriumi korulmenyek kozott. Allandoan
kihegyezett, lankadatlan figyelem eseten. De hangozzon el az
is, amit a szakemberek javasolnak. Az pedig a kovetkezo:
Kerekitsuk a reakcio idot 1 sec es adjunk hozza meg 1-et.
Bekes, nyugodt, majdnem minden esemeny kivedesere elegendo
kovetesi ido 2 sec.
Ahol   tanitjak   a   vezetest,   ahol  vezetes  elmelettel
foglakoznak, ott a 2 sec resze a tizparancsolatnak.
Ezt persze mindenki ugy eroszakoljam meg, ahogy akarja, de
nem  art tudni, hogy hol a cserepkalyha, ahonnan a tancot el
lehet  kezdeni.
--
Meszaros Geza
+ - Re: lufi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Elkepzelem, ahogy a mama a bevasarlokozpontban nekitolja a
> bevasarlokocsit
> a kocsi oldalanak, mire dorran az osszes lufi, mint a csupasz
> pisztolyban

Vagy 3-4 eve lattam a TV-ben, egy autotolvaj bemutatta, hogy pont 
a biztonsagi berendezesek miatt Audit a legkonyebb kinyitni. 
Odament, hatalmasat rugott az elejebe, lufik pukkantak, ajtok 
nyiltak. Persze azota ezt biztosan kikuszoboltek valahogy, de az 
elkepzelt helyzet igy mar nem is olyan lehetetlen. Mondjuk 
kikapcsol gyujtas mellett azert furcsa.

Hai:  T
+ - sebessegmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

"Ja, meg egy: az M0-n van egy sebessegmero (Annahegy korul, M5 fele
iranyban). Az nekem mindig centire ugyanannyit mutat, mint a km-oram."

nekem erdekes modon - ha pl. pontosan 80-on all az oram - mindig
88-at mutat. Letezik hogy az oram ennyit csal? Merugyebarminttuggyuk
a km orak altalaban felfele csalnak biztonsagi okokbol, tehat ha 80-at
mutat akkor az a valosagban csak kb. 75 korul van. Mi lehet az oka 
ekkora elteresnek? A gumi merete gondolom nem okozhat ekkora kulonbseget,
egyebkent meg teljesen atlagos 185/70 R14-es gumik vannak fent (Scorpio).
Masik tipp: a hidon levo sebesseg mero van direkte ugy bealliva hogy
jol raijesszen az autosra...

Ropi
+ - Hutoviz folyik + Scenic acelfelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ket kerdesben remelem segitsegeteket:

1. Astram hutovize egy ideje fogyogat. Mondjuk 1500 km-enkent kb. 1 liter. 
Megszemlelve/korbetapogatva nem latok/erzek sehol csopogest, de multkor 
hosszabb ideig betonon allva a huto sikjaban a foldon talaltam egy kb. 
feltenyernyi foltot, ahol csak epphogy nedves volt, tocsa nem maradt, 
szoval eppen csak szivarog. Kerdes: irany a hutos (ha igen, akkor orommel 
vennek budapesti cimet) vagy inkabb kedvenc markaszervizem (ahol talan 
teljeskorubb a feltaras, de nyilvan penztarcaapasztobb a manover)?

2. Baratom Scenicre szeretne venni 15"-os acelfelnit (4 db) hasznaltan, 
emberi aron, szinten Budapesten. Van esetleg konkret otletetek, hol keresse?

Valaszaitokat elore is koszi, udv,
RViktor
+ - gyorshajtasrol megegyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vaddiszno!

>Kamion max 80-nal tud menni, mert ujabbakban korlatozva van 
>a vegseb, de a tachograf jelzi mindenkeppen, igy ha 
>gyorsabban megy, mint a megengedett, akkor jol 
>megbuntethetik, ezt csak kevesen kockaztatjak. 

Ezt nem tudtam, most tanultam valamit. Az az igazsag, hogy evek ota az
USA-ban buvarkodok (es elek), otthon evente csak par hetet vezetek. Igy mar
ertem... mindig csodalkoztam otthon, hogy miert ilyen erotlenek... :-(
Itt a kamionok epp ugy mennek, mint en...  szerintem ez csokkenti a
veszelyt, nem ertem a Magyar (europai?) szabaly okat, de ez biztos az en
butasagom.

>Szoval 
>kiindulasi pont legyen az, hogy kamion nem megy 110-zel. Te 
>meg azt irtad, hogy 10-zel tulleped a megengedett seb-t, 
>tehat en egesz mas sebessegkulonbsegekkel szamoltam. 
>Legyszi szamold at ezekkel a sebessegekkel ujra, egesz mas 
>fog kijonni. Nekem az jott ki: hogy 60 km/h kulonbseg az 
>durvan 17 m/s, tehat a 115 metert 7 mp alatt teszed meg 
>durvan. Mivel az en sebessegem 200, igy dupla akkora a tav, 
>tehat elozes megkezdesekor en csak 115 meterre vagyok a 
>hatad mogott. 

Meggyoztel, ilyen korulmenyek koztt termeszetesen nem megyek eled.

>.... Meg te nem gyorsitassz. Ezentul ha kiallsz 
>elozni, nyomd tovig a rohadt gazpedalt, es huzodj le minel 
>hamarabb. 
NEM!  Ha elkezdtem elozni, akkor elozok, az altalam maximalisnak itelt
elfogadhato sebesseggel. Kulonosen autopalyan, ahol nincs szembejovo
forgalom, tehat senkit sem akadalyozok, es nem okozok veszelyhelyzetet (ha
jossz mogottem, akkor Te okozod, tehat Te vagy olyan, mint az alabb peldad
gorog zenesze) :-)))

>Egy hasonlo:
Nem ertem, mi a hasonlo? Hogy orea is haragudtal? Mas hasonlosagot en nem
latok.

> Tegnap megyek tok sotetben, elottem kb 200 
>meterre Buzukis indexel jobbra. ....
>Szoval kedves buvar, ilyen esetben te siman belerongyolsz a 
>Buzukiba, mert neked ne kelljen mar fekezned egy taho 
>miatt? 

Nem, nem, osszekeversz a Vaddisznoval, o az aki nem akar meg csak lassitani
sem, mergelodik, ha valaki elotte szabalyozan kozlekedik es nem tud miatta
felelotlenul szaguldani. En termeszetesen ugy vezetek, hogy minden akadaly
elott meg tudjak allni... remelem. :-)

>Vegul is o szabalytalan, neked miert kene elkerulo 
>manovert tenned? 
Hogy elkeruljem a balesetet. Ez termeszetes.

>Te szabalyosan kozlekedsz nem? A KRESZ 
>megved es mivel te betartottad a sebesseghatart neked nem 
>eshet bajod, ha nem fekezel, nem kell alkalmazkodnod. 
A KRESZ sem igy szol. Valamit tragikusan felreertesz. Magyarazzam, vagy
szandekosan teszed?

>Szoval tartod a megeng. max. sebesseget es belemesz. Sot 
>ezzel a magatartasoddal a Buzukist sem sodrod veszelybe. De 
>vegulis az amugy sem szamit, mert o szabalytalan volt. 
>Szoval valami ilyesmit probalsz meg nekem levezetni? Kerlek 
>ird meg, hogy te a fenti szituban mit tennel, mert kivancsi 
>vagyok ra, hogy az eleted es mas eletek megmentese, 
>esetleges karambol elkerulese vegett varhatjuk-e toled, 
>hogy nagybecsu fekjeidnek extra kopasat kezdemenyezd?
 
Felreertettel, meg feltetelezni is serto ilyet valakirol. Csak akkor nem
vagyok hajlando szabalytalan (buntetendo, draga) vezetesre, ha annak
egyetlen motivacioja az lenne, hogy Teneked mogottem ne kelljen lassitanod,
es mehess 200-zal.
Termeszetesen mindent megteszek azert, hogy elkeruljek egy balesetet. 

Bevallom augusztusban siettem egy kicsit, 12-val voltam a sebesseghatar
folott. Epp arra olalkodott egy sheriffhelyettes: $152.60 a birsag, es a 10
pontombol 4 ugrott.
Ha arra kersz, hogy nem masert, csak a te szabad szaguldasodert gyorsitsak,
akkor en arra kerlek: alld a szamlat.

Ha egy lejton fekevesztett kamion , vagy kar fekevesztett vaddiszno
szaguldana mogottem, termeszetesen gyorsitanek, barmekkora sebessegre (az
en autom; 2001-es Honda Accord is tud gyorsan menni) hogy elkeruljem az
utkozest, Azt hittem, hogy egy listan mint ez, az ilyen nyilvanvalo. :-)

>Mert kulonben nem ertem mire akarsz kilyukadni.
Az az igazsag, hogy en sem ertem. Jot vitatkoztunk, ismerjuk egymas
allaspontjat, es nem ertjuk. Egyetertunk abban, hogy Te szandekosan, elore
megfontolt szandekkal folytatolagosan veszelyhelyzetet teremtesz, en azt
szeretnem, ha Te is kooperalnal az elharitasaban, Te viszont szeretned, ha
en tennem egyedul.

Azt hiszem, nem tudjuk egymast megygyozni, tehat meg megvarom a valaszodat,
de hacsak kulon nem kersz ra, akkor a Te valaszoddal zarjuk le ezt az
eszmecseret, jo?

Udv:  buvar
+ - HR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Na de vissza HO-ba. Szoval felemas. Minden keresztezodes ele nyomnak egy
>70-80-as tablat. Eloszor lassitottam, aztan mar ignoraltam oket.
Nem volt szep toled, mert azokat a kikanyarodok vedelmere es a kikanyarodas
megkonnyitesere tettek ki...

>A 60-as tablak tobbsege szinten kamu, ha esszel vezet valaki, nem letezik,
hogy 60-al
>kelljen menni. Viszont ennek ellentetje az 50-es tabla. Ugy latszik kisebb
>nincs nekik, mert az 50-et a hajtukanyarokban hasznaljak, szerintem olyan
>kanyarokban STOP tabla kellene :)
Ezzel egyetertek, az 50 tenyleg durva kanyart jelol.

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - BMW x20 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Gergő
>E30 320i ('83.07.)

Az E30 nem a 91 (92)-ig gyartott szeriat jeloli? Abban mar 150LE a 320i, a
325i meg 192LE. Szerintem amire te gondolsz (az utolso capa 3as) az E23.
Tevedek?

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Mondeo V6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az szep (illetve nemtom hogy vezet a szomszed, mert velem
>ilyen anno nem fordult elo). Pedig 9,6 alatt kellene szazon
>lenniuk. A Te 1.6 Alfadnak mi a gyari adata?

Az is mindig benne van, hogy a szomszed hogy vezet, de a 146-1.6TS-nek is
10sec alatt van a gyorsulasa. Szerintem hasonlo jatszodhat le a 320BMW-vel
szemben is, nem?

A Mondeo 2.5-V6 alapban 170LE, a BMW 320i meg 150. 20LE tobblettel azert nem
egeszen "negy emberrel is lenyomom, mint a belyeget" helyzet van, nem?
Esetleg tuningautod van? Optikai tuningot leszamitva, mert emlexem, hogy az
van. :-)

Mellesleg en annak idejen a Skoda S100 tipusu gjmuvel, nyaron, 4 szemellyel
is eloztem meg D felsegjelzesu szemelyautokat a Bakonyban. Mondjuk
E-Kadettet, Golf II-t, stb. Soxor nem a teljesitmeny szamit, hanem a
ritmuserzek. De ezt mar irtam.

Fogash




_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Citrom kontra BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Joe, sose csuggedj, kb. 10 ev mulva mar a Citroen is fog
>tudni olyan autot gyartani, mint a mai BMW-k. Csak hol tart
>majd addigra az elvonal?

A BMW meg mar kezdi feltalalni azt a futomuvet, ami a Citroent 40 (NEGYVEN)
eve a vilag legkenyelmesebb autojava teszi...  :))))))))))
Elismerve a BMW erdemeit azert ne huzzuk le a vizet a Citroenrol sem. Van
par dolguk, amivel igenis vilagelsok. A mai napig.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - amcsi rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*ok igy szamolnak: 1 bunos << sok normalis elet. ( << = sokkal kisebb )

. Mar elnezest a kifejezesert, de a LEGROVIDEBB autos uldozes is
sokkal veszelyesebb es tobb kart okoz, mint az, hogy egy bankrablot csak a
jovo heten kapnak el. Csak egy ilyen kocsog kovboj-mentalitasu orszagban,
mint a sotet amerika az nem megoldas, hogy majd holnap elkapjuk, vagy
lezarjuk a kovetkezo hat autopalya-kijaratot es mar meg is van. A sokat
emlegetett reality-tv musorokban is latni, hogy minden autos uldozes soran
elutnek par autot, gyalogost, biciklist, keritest, stb.

Persze kesobb ezt is raverik a menekulore, de kerdesem:
nem egyszerubb lenne ideig-oraig futni hagyni, mintsem belekenyszeriteni egy
kollektiv amokfutasba?
Raadasul ahogy en neztem az ilyen felveteleket, leggyakrabban NEM a rendor
volt ugyes, hanem az uldozott HIBAZOTT el egy kanyart, fekezest, vagy
okozott olyan karambolt, amibol o sem tudott tovabb menni.  :(((((((
Ervenyes ez arra a baromra is, aki tankot lopott, de autopalyan menekult
vele, nem a szantasokon. Ezt ugy fogtak meg, hogy a kozepso elvalaszto
betonra ment fel (a la M0), de hosszaban, az idiotaja. Lanctalp a levegoben,
szevasz...

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - amcsi rendorok meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudom miert amerikazunk... A magyar rendorsegnek is van ilyen
oktatopalyaja, ahol egy vasuti sinnel (vagy egyenerteku hasonloval)
korbevett ladaval toszogatnak egy masikat gyakorlaskeppen....

Amugy az elmelet pofon egyszeru, csak gondolkodni kell hozza 1 teljes
percig:
csak azt tudod kiloki, akinel egy pillanatban jobban tapadsz az uthoz. Tehat
ha (mai valosag) rendorunk az Octavia RS-sel (orrmotor) odabujik akar csak
egy pillanatra is VD M5-osenek hatulja melle (RS elso kereke es M5 hatso
kereke egy vonalban), majd  a kormanyt elrantva oldalra megloki, jo eselye
van, hogy a BMW-t maga elott keresztbe forditja. Konnyebb hatulju
(elsokerekhajtasu) autot meglokve ez fokozottan ervenyes. Egy 120as Skodat,
Tatra 613-ast (gyk: farmotor) viszont mar nem biztos, hogy meg tud igy
forditani, mert annak a hatulja kb annyira tapad az utra, mint az uldozo
eleje.
Ilyen esetben meg kell varni, amig az uldozott kanyarodik es ekkor az uldozo
elejevel (homlokfallal, nem elso sarvedovel!) kell meglokni az uldozott
hatuljat OLDALROL (hatso sarvedot). Ez szinten megpordulest eredmenyez.

Farmotoros autoval az uldozott ele kell jutni, hogy annak az elejet tudd
oldalra meglokni, de ez eleg kockazatos megoldas, ti. keteselyes (lehet,
hogy magadat pordited meg).
Mivel az USA-ban szinte kizarolag hasonlo sulyelosztasu autok jarnak,
mukodik a legeloszor leirt valtozat (hatuljat oldalra)

ENNYI, nincs csoda. .)
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - csak 1 kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

VD!

Tenyleg nem kotekedni szeretnek, csak erdekelne:
Elofordult mar, hogy vki ugy legyorsult, hogy csak neztel utana az M5-bol?
Ha igen irnal rola?
Koszonom!

zoli
+ - Moci oil. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>PS.: djtiszy, remek a gumi! Felraktam es meghajtottam egy kicsit -
>gyonyoruen viselkedik. Jutalmul le is mostam az autot es most orankent
>nezegetem az ablakbol.:-)

Most boldog vagyok, nem csak en tudok igy orulni az automnak! :)))))

Elvittem az automat egy kis reviziora, kiderult meg par dolog azokon kivul 
mint amire en is gondoltam. Sok kozul a legfontosabb, hogy (ellentetben a 
kerek kitoros Skodrival aminek valszeg' a "feke sem fog" ) az en 
kovuletemnek meg allandoan fog a feke elol. Bar be kell, hogy valljam
Skodriban 
sokkal jobb a fek mint a Ladan, es a kerek kitores is kozos vonas! 
Tehat, berohadtak a munkahengerek, csere, ez mar tuti! 
De en szivem szerint tarcsat es beteteket (neeeem, nem szarnyast! :) 
is ujakat tennek bele. Szerintem biztos elegtek mar:(( 
Arra gondoltam kicserelem magam, de eddig nem volt meg alkalmam 
hozza es orulnek ha megdobnatok egy ket tapasztalattal. Foleg az erdekelne 
maga a munkahenger hogyan jon le feknyeregrol??? Trabim elso feket anno 
felevente ujitottam fel, mindig osszefosta magat, uj munkahengerek fekpofak.
De itt tarcsa es fekbetet van. 
Szoval ne kimeljetek! Tanuljon mas is.

Frigyes, sajna meg most sem tudok biztosat mondani. Viszont Faterom 
nagy halaval koszoni a termosztatot!!! :)))))))

Egy ki erdekesseg, a 2101 eredeti uzemeltetesi konyveben fel vannak tuntetve

gyartmany ill "automarka" szerint is a szukseges olajok, kenozsirok Ladahoz!
Pl.: nyari motor olaj
      -Szovjetunio=     M-12(+ciril betu)
      -SAE=     SAE30
      -AGIP=    F1 MOTOR HD  /  SAE 20W/30
      -"FIAT" =    Unigrado VS 30
      -SHELL =    Shell X-100-30
      -MOBIL OIL=     Mobil oil 30
      -BRITISH PETROLEUM=     BP Energol HD SAE 30

es ez folytatodik meg a teli olaj, teli-nyari olaj, hajtomuolaj TROPUSI!!!!,
teli-nyari.
Ja es ez a fuzet 1978-as kiadasu!!! Coccialista-lusta idokbol!
Ilyen es hasonlo adatok vannak a mostani UJ autok kis konyveikben?
Sokan kerdezgetik mibe, milyet, vajon nincs ez most mar kulon feltuntetve?

udv. Simon Jani
+ - Re: Sivatag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho, ott kinn a pusztaban!

"Rengetegen jottek,  bar soporni azert nem kellett. Viszont 
ha szel van, eltunnek :-) Csak  tudnam hova..."

A forro homokba csak nem. Jo kerdes. Mint a midge-ek 
Skociaban, a Highlanden. Igen apro, igen agressziv es igen 
csipos homoki legyek, millioan vannak, berepulnek a 
fuledbe, orrodba, mindenhova. Arapalyos teruleten, illetve 
vizkozelben vannak, alkonyatkor a legrosszabb. Egyszer Skye 
szigeten kidugtam a fejem a satorbol, olyan volt, mintha 
tuparnaba fejeltem volna. Az emberek mindenfelet a fejukre 
csavartak, beoltoztek, ugy neztek ki, mint valami beduinok. 
Eloszor dokihoz mentem, azt hittem, kiutest kaptam...
> 
"> >  Pont az el-Alamein-i csatakrol lattam korabeli angol 
felveteleket, ahol iszonyu sok legy>volt, a legyfogo 
aljabol kiloszamra lapatoltak oket a tuzre.
> 
>Hol lattad azokat? "

World at war, 24 reszes dokumentumfilm, 8. resz, Eszak-
Afrika. Tele van eredeti nemet-angol felvetelekkel. Utolag 
megszolaltatjak benne pl O'Connor-t, Westphal-t, stb. Eleg 
autentikus, jo osszefoglalo.

Apropo, Kattara-melyedesnel jartal mar? Ott allitolag nem 
megy el semmilyen jarmu. De ki ne probald veletlenul, mint 
Dodonak a homokszorast! :)))

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Bonusz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"De VAN, epp ez az, hogy az egyik melle vettem masikat, es 
erre a masikra nem akarnak bonuszt adni.. :-(
Fogash"

Meg tudom erositeni. Nekem sem, A0-rol indulok vele.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Letolas a zuttrool (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

">Tegyuk fel, hogy
>1. letezik olyan letolasi technika, mely altal szemelyi
>serules es komolyabb baleset nelkul a delikvens 
pacifikalhato

Nem kell feltenni, nincs ilyen. Az amcsi rendorok kovetik a 
delikvenst villogva, aztan ahol nincs sok auto, ott 
meglokik a hatuljat, aztan mar benne is van az arokban. "

Ha becsuszik az arokba, az neked mar komoly baleset? 
Tehat letezik ilyen technika. :)

"Ezt ok tanuljak is, a kikepzes resze, azt is tanuljak, hogy
minel kevesebb kar legyen," 

Tehat letezik ilyen technika. :))

">Vagy lehet valamilyen jogszabalyban ilyen hatar (200, 
250, 300)?
Fenet..."

1.Bovebben?
2.Utananeztel?
3.Jogasz vagy? Tudtommal nem, en azert a 0-nal tobb felevet 
hallgattam jogot. De ez vegul is tokmindegy. :) 
4.Amugy megvannak a szabalysertesi es buncselekmeny 
kategoriak hatarai, mint ahogy a kozuti veszelyeztetes 
fogalma is letezik, amirol eddig ugy tudtam, hogy 100 alatt 
+50% (pl varosban 75), 100 felett +33%, de remlik, hogy 
valaki felvilagositott, hogy autopalyan 130*1,25. Banoczi 
Zoli?
5.Valaszodat nemlegeskent ertelmezve keszseggel elhiszem, 
hogy nincs ilyen limit.
6.Azert vigyazz, nehogy tulzasba vidd az ervelest.

T. Lista! Ugy latszik, azert jo temat dobtam fel, sok es 
sokfele hozzaszolast generalt. :)

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Durrdefekt (koromfekete humor) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyengebb idegzetu vizualisaknak PgDn!

Gonci Csabanak irta Vili: 

"Elhiszem, amit itt irtal. De olyan videod nincs, hogy egy 
belso savban meno autonak eldurran a kereke, s mindenki 
serules nelkul megussza azt? Az lenne az igazi video, ilyen 
soksavosat en is tudnek digizni :)) Abban semmi erdekes 
nincs..."

Volt szerencsem atelni a fenti helyzetet (belso savban 
elozes kozben elol durrdefekt, mindenki meguszta serules 
nelkul). 

Bocs, hogy nem videoztam, kicsit el voltam foglalva a 
kormannyal. :)

Majd legkozelebb multitaszkingolok es videozok, meg 
megkerek mindenkit, hogy mosolyogjon es integessen. :))

Igazad van, valoban sokkal erdekesebb dolog az ilyesmi, 
mint a sima soksavos tema. Az marha unalmas.

Vehetem a kameraval vegig az utasokat meg az autostarsakat 
is, akkor me'g sok ve'r es miegyeb is folyik, lesznek 
latvanyos utkozesek, esetleg tuz, az meg erdekesebb. :)))

Csak majd utana fel kene keresned a helyszint (majd ugyis 
bemondjak), hogy kivedd a szalagot a roncsbol digizes 
celjabol, mert sajnos nincs digi kameram. :( 

Majd a vegen szepen elhelyezem valahova a kamerat, hogy ne 
legyen gondod a hullamerevseggel. :)))

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Bunti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Ma akadt egy kis gondom. Tortent, hogy a Gubacsi uton megeloztem balrol a
megalloban allo villamost (aki nem ismerne a kornyeket 2x 1 sav + kozepen
ketiranyu villamos jardasziget nelkuli megalloval, tehat ha megall, az
uttest a megallo). Mea culpa, tudom, de siettem. Le is meszeltek. Az
intezkedo rendor nagyon korrekt volt, elmondta, mi a baj, mondtam, hogy az
nekem is bajom. Lenyeg, hogy feljelentes lett "sulyos kihagas" vagy ilyesmi
cimszoval. Ket even belul volt gyorshajtasom, amire azt mondta, hogy az meg
huzosabba teszi az ugyet, meg el is tilthatnak a vezetestol par honapra.
A kerdesem az lenne, hogy mi a kiszabhato bunti, mire szamitsak? Lehet
valami tenni?

Adios,
Chucky

OFF ui: reklam: Otthagytam a GE-t. Most forditok Magyar es Angol nyelven
esetenkent Spanyolul. Szoval, ha valakinek forditani valoja van, keressen
batran.
+ - Re: Probajogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Felado : Kertesz Vilmos
>>E-mail :  [Hungary]
>>Temakor: Re: probajogsis sogor ( 12 sor )
>>Most marcius vegen jar le a probajogsija, azaz egyaltalan nem kezdo.
NC> Mi az a probajogsi?
Most nem tudom, ez a hivatalos neve, vagy sem :)), talan nem. A
jogsiszerzes utan adott ideig (2 evig?) ha elkapjak barmi miatt, akkor
meghosszabbodhat a probaidoszak. De majd a hozzaertobbek kijavitanak.

Minden jot, Vili
-- 
Kertesz Vilmos
Macasoft Bt.
EMail: 
WWW: http://www.macasoft.hu
Phone: +36-96-437-318
Fax: +36-96-526-492
+ - Re[2]: uldozes, ovek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1403-ban irta :
>Naszoval nem koll azer hasraesni az amcsiktol _se_.
Ismet sikerult azt kiragadni, s arra reagalni az egeszbol amirol _szo_ sem
volt a levelekben... :((

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: KAMION (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1403-ban irta :
>VD-NEK IGAZA VAN!!!
Ez mintha isteni kinyilatkoztatas lenne :))

>Ma reggel baleset tortent az M1-en (49-es 48km kozott, enyhe emelkedo,
>egyenes ut). Kb 15 eves Iveco kamion hatulrol nekiment egy potkocsis IFAnak,
>ami pulykakat szallitott tyukketrecben. Nem telibe, az Iveco fulke jobb
>eleje akadt bele a potkocsi hatuljaba. Az ilyen IFA-k azon az emelkedon
>35-40kmh sebessegre kepesek. 20tonna, ujkoraban 120 LE. Takarodjon le MINDEN
>utrol!
Na ne hulyeskedj :)) Ha elottem megy az autopalyan valaki 40-nel, en akkor sem
megyek bele. Hogy ment bele az a kamion? Lattad? Tudsz reszleteket? Szerintem
nem. Akkor meg nem erdemes spekulacioba menni, nem?

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Laguna nyelvet atallitani (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Sanyi irta:
>>>
Havernak olaszul beszel a Lagunaja, kerdese, hogyan lehetne 
magyarra vagy legalabb angolra megtanitani.


Magyarul sosem tudtak a Lagunak.
Egyebkent meg tipusfuggo, de GO TO markaszerviz. 15 perc 
alatt atallitjak. Ha kered, beszelhet mondjuk torokul is!
:-)


udv, deejaytiszy
+ - Sieles vontatokotelen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


na, a cim talan kicsit zanzasitja a tortenetet. :-)
Bar alapvetoen Bencevel tortent, de megirom en, mert Bence 
baratom most eppen valahol orszagot jar ceges ugyben.


Szoval Bence elment Szlovenszkoba (Magyarorszagra :-) 
sielni a mult 7vegen. Szombat du. indultak haza, en akkor 
kaptam a telefont, hogy:
"Deejay, mi az esti programod?" 

Haat... vegul az lett, hogy a hatar elott 50 km-rel 
lerobbant Honda Civic-et hazavontassam... eszmenyi program, 
foleg, hogy egy szokevel vacsoraztam volna... de sebaj, 
eljen a HIXAutos + barati osszetartas!!

A gond: ledobta a gep az egesz szijtarcsat (!!!). Azt nem 
tudom, hogy a vezereles is onnan kap-e hajtast, talan nem, 
es akkor nem gubancolodtak ossze a szelepek. Persze a gep 
megallt.

Fel hetkor indultam Pestrol, negyed nyolckor Parassapusztan 
voltam (kurv@ gyorsan mentem, de nagyon elveztem a 
szerpentint). Addigra egy oreg es megrakott kisbusszal (10+ 
eves Totoja Hiace rogyasig csomaggal-emberrel-sileccel)
elvontattak a Hondat a hatarra, en ott vettem at.

A szemet vadiuj szlovak (speci) vontatokotel mar a lejton 
LEFELE elszakadt!! Ugyhogy maradt a medinhango:ri vastag 
kotel. Az Alfaba beultek ketten, ketto embert feltettunk 
elotte az Eurolines tavolsagi buszara, Bence pedig maradt 
az ellankadas jelzosvillogos Hondaban.

En feltem a szerpentinektol visszafele (ugye az a 
Borzsony?), de alaptalanul. A turbodizel motor 40-90-ig 
minden gond nelkul huzta a csomagokkal megrakott Hondat 
fix, negyedik seb. fokozatban!!!! Meredek emelkedon 
valtottam vissza 3-asba. Vegig kenyelmes 70-80-at mentunk, 
a 2/A jelu uton nehol lejton lefele lenduletet veendo 110-
zel is. (Na, ott mar lattam, hogy zoldul Bence feje :-)))

Bence rendesen fekezett mindenhol, en gyakorlatilag sehol. 
Eszmenyi vontato-partner. Csak felvillantottam a feklampat, 
es o fekezte a ket autot.

Erzesem szerint meg a fogyasztason sem nagyon erzodott a 
vontatas, raadasul 70-es temponal hegyekben akadalyt sem 
kepeztunk. Eppen csak mi nem eloztunk :-))

Hajra dizel!


deejaytiszy
AR 145 2.0 TD
+ - az igazi video Vilinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
De olyan videod nincs, hogy egy belso savban meno
autonak eldurran a kereke, s mindenki serules nelkul 
megussza azt? Az lenne az igazi video, 


M7-es belso sav, 130-140 km/h, jobb hatso durrdefekt Ford 
Focussal. 2*360 fok porges, kozben 3* becsapodas a 
szalagkorlatba.
> Idopont: 2001. szeptember 1. Ez a 2. szuletesnapom.
Video nincs rola, de ha a gyomrom vagy az idegeim vetiteni 
tudnanak... lenne kis Rieliti TiVi :-)


djtiszy
+ - Merevedik a Thalia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Peter irta (a valaszt):
>>hallottam, hogy pl. a Renault Thaliabol meg a
>>merevitesek egy reszet is kihagytak.
>
>Tiszyyyyyyy!!!!!! Mondd, hogy nem igy van!!!!
>:)


(Ugy latszik, atugrottam a fenti szoveget)

Egyebkent  meg ostobasag.

Az autonak un. konnyitett hatulja van, hogy ne kelljen a 
hatso futomuvet atszabni es ne valtozzon a kanyardinamika. 
Tehat ha belepakolsz 222 tonnat a csomagtarto vegebe, 
biztosan letorik, csakugy, mint a Peugeot 306-os Sedannal, 
ami pont ugyanilyen konstrukcio. Es ezert nem lehet a 
hatfalra vonohorgot szerelni (mint a Clional), mert 
megnyujtana az autot. :-)

djtiszy
+ - Re:autoszalon beszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Renault bemutatta az Espace concept car-jat. Az egesz olyan, mint egy
>nagy kinagyitott Lego modell. A Vel Satis es Avantime modellekhez alig
>lehetett hozzaferni. Ez utobbi szerintem csak belulrol nez ki ugy-ahogy,
>jo nagy kenyelmes, de kivulrol a hatulja igencsak el van ronditva.

En sem ertem, miert kellett az Avantime (most ez tim vagy tajm?)
feneket olyan melyen benyomni, nagyon elronditja, es meg a
hasznos teret is lecsokkenti a csomagtartoban.

>A Ford bemutatta a Mondeo ST220-at, Focus ST170-et es az RS-t.
>Kihoztak valami uj modellt is talan Fusion a neve, ha jol emlekszem,
>de nekem nem tetszett. Lenyegeben egy magasitott egyteru.

A Fusiont Fiesta alapra epitik.

Gabor
+ - sulyos buntetes? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

(bocs az ekezetekert, nem volt idom kiiratni)

Egy cikk az indexrol:  Kétszázzal gázolta el a gyalogost

Ot ev letöltendő börtönbüntetésre ítélték pénteken azt a 17 éves fiút, aki felt
uningolt autójával 200 kilométeres sebességgel
elütött egy gyalogost Új-Zélandon, Christchurch kertvárosi övezetében. A közeli
 iskola diákja, Xiaoxi Gao azonnal meghalt a tavaly
decemberi balesetben. A bíró a tárgyaláson azzal indokolta a súlyos büntetést, 
hogy az autót vezető Sharne Paul Van Der Wielen
'örültséget' csinált, mert autóját tulajdonképpen fegyvernek használta.

---

Ez sulyos? En biztos legalabb 20 evet adtam volna neki.
Mit gondoltok?

Attila
Xsara 1.4
+ - 4x4, guminyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a 4x4-es felvilagositast. A 6x2 -tipusu teherautoknal a 6 mit
jelent? 3 tengelyt vagy lehet 2 tengely is, ahol az egyiken ikerkerek van?

###

Petrenyi Jozsef kerdezte:
: Azt szeretnem kerdezni, hogy letezik-e valamilyen okolszabaly az idealis
: guminyomas meghatarozasara? Tudom, gepkonyv. De ha nincs?

Az autoban valahol esetleg van egy matrica az ertekekkel. Jellemzo helyek
a tanksapkat vedo fe'm fedel belso oldala vagy a vezeto ajtajanal
terdmagassagban elol.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - uberalles nemetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gonci Csaba irta:

: hozzaallassal (Klagenfurt - alagutban a belsoben 100-ra lassit a merci,
: ravillantok, hogy allat, menj a francba, erre felemeli a kozepso ujjat;

Azert megkerdezem Toled, hogy mennyi volt a megengedett sebesseg az
alagutban? Az altalam ismert osztrak alagutakban ugyanis 80 vagy 100,
tehat esetleg a pofa joggal lassitott az alagutba behajtaskor (mas kerdes,
hogy mit keresett a belso savban,talan elozott, de ez nem derul ki az
irasbol).

Azt szeretnem egyszer megelni, hogy egyszer megirod, hogy az elotted
halado nem a kozepso ujjat mutatja feled, hanem a mutatoujjaval megnyomott
egy gombot a kozepkonzolon, mire a kalaptartobol kiemelkedett egy
LED-tabla, amin a "bitte folgen" felirat villogott es buktal 200 eurot. A
multkor is feszitettel, hogy mennyivel mentel az 50-es tablanal, most
gondolom, dicseretre varsz, hogy csak 80-nal mentel. Ha mar csinalod,
legalabb ne buszkelkedj vele. Adocsalassal sem feszit az ember, vagy igen?

: osztrak falu, elonyt adok egy autonak a tabla szerint, mogottem a
: szutyok Regata dudal...) es nem kepesek ELOZEKENYEN vezetni. Miert nem
: tanul mar a mifajtank a picit delebbre levo nepektol?

Mire gondolsz? A folyamatos dudalasra? :-))

: Elszornyedve hallom, hogy a megaistenkiraly nemetek palyain mennyi
: baleset van.

Aha. Nehany konkret szamot is lehetne olvasni? Egyebkent nem "baleseti
statisztika" keszul, hanem "a rendorsegen jelentett balesetek
statisztikaja". Ami a nemeteknel gyakorlatilag ugyanaz, mert itt kepesek
minden kis karcolashoz rendort hivni, az olaszoknal meg esetleg ez maskepp
van. Tovabba megneznem az olasz statisztikakat is, ha ott a fel orszagban
hirtelen 3 cm-es jeg keletkezne az utakon (sikvideken!), mint ahogy a
germanoknal a tel evente egyszer-ketszer eloadja magat. Ezt nem a nemetek
mentsegere akarom folhozni, csak a statisztika ertelmezesevel illik
vigyazni.

: Keresztul kasul jarom Olaszorszagot, ahol magasrol tesznek a nemet
: precizitasra, szabalyokra, a free life mentalitasukkal mennek, amerre
: latnak, megis apro koccanasokon kivul ritkan latni komoly balesetet.
: Mondom, a mentalitashoz kepest.

Ez mit jelent nem valamihez kepest, hanem abszolut szamokban? Ketto
kilometerenkent egy koccanast? Egyebkent meg fogsz lepodni, Nemetorszagban
keresztul-kasul jarva szinten nem latok annyi balesetet, ami evi 500000
sebesultet es 7500 halottat jelentene (kb. ez a 2000-res adat, 2001-es meg
nincsen). Az USA-ban evente 42000-ren halnak meg kozlekedesi balesetben es
3,2 millioan sebesulnek meg, holott ott allitolag mindenki tok nyugodtan
vezet, odafigyelnek a masikra, a max. megengedett sebessegnel mindenki
legalabb 30 mph-val *lassabban* megy, a 48 legzsak mar 200 eve
szeriatartozek minden kategoriaban, a 8 meter hosszu kocsikban 3 meter vas
van az utasok elott, ami elnyeli az utkozes energiajat, stb-stb. :-)) [az
istenesitesek regebbi hozzaszolasok alapjan szurodtek le bennem]

Ennek fenyeben kernek szepen nehany szamot az olasz es a nemet
balesetekrol, hogy egyaltalan mire gondolsz. Balesetek szama?
Konnyen/sulyosan/halalosan serultek szama?

Udv,
marky
+ - Re: HR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

>>Talan emlekeztek ra, par hete ABS tema kapcsan irtam, >>hogy a hianya miatt f
ejre alltam egyszer.
>>Nos, az pont ezen a szakaszon tortent, szemerkelo >>esoben...
>
>*Gondolom, mert fekezhettel. 

Igen, meghozza satufekkel. Ha nem fekezek, akkor frontalisan utkoztem volna egy
 barommal, akinek okvetlen kanyarban kellett eloznie...

>De akkor is fejre lehet allni, ha csak iranyt valtassz >mondjuk kanyarodsz)! 

Azokon a vizes meszko utakon egesz konnyen! Nem is gondolna az ember, mig ki ne
m probalja egyszer.:)

>Ugye kaposvári listatagunk, ha olvasod a listát >jelentkezz!

Kaposvar jelentekzik, vetel... 
:)

>A kutyau:to" dolog az, hogy az ABS me'g tokeletes gumi 
>mellett sem ment meg a megcsuszastol iranyvaltoztatas 
>eseten.

Foleg egy kimondottan orrnehez, rovid autoban.... 
Nekem me'g valoszinuleg eleg lett volna, hogy iranyithato maradjon a gep. Igy v
iszont blokkoltak a kerekek, pordult a kocsi, aztan farral huss be az arokba. M
ajd 10m-t lefele...
De megusztam! :)

Legyetek ovatosak!
:)
Peter
Thalia RT

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: taz-bfce.taszar.tfeasg.army.mil)
+ - mondeo+elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>Valaki hazudik! A Mondeoban (mar a kislampasban is) reg szeria volt az
ABS,
>a Ford amugy is nagy ABS-uttoro, a Fiestaban is tok hamar megjelent. Ha
>tenyleg 2000evjaratu, keptelenseg, hogy ne legyen benne ABS.
Ne feledd, hogy orszagonkent valtozik a felszereltseg. Itt 2 literestol
lehet _rendelni_ abs-t, 1.8-ba meg rendelni sem lehetett.

Kulonben mindegy. Kiprobaltam, es cupido szabadsagon volt eppen :-)
(asszonypajtas ugy fogadta a hirt, hogy "hal isten, ugysem az a
legfontosabb most, hogy autot csereljunk, amikor a hazban nincs meg butor
:-)" ).
Szoval szep, jo, kenyelmes, de nem igazan ragadott magaval. Lehet, hogy
csak latszat, de lomhanak tunt :-o, legalabbis nem tunt (sokkal)
erosebbnek, az a 2l-es motor, mint az 1.6 a volvoban, pedig a katalogus
szerint kb 3 sec a kulonbseg 0-100km/h gyorsulasban.
Nem szerettem bele (Lehet hogy ezert sokan eliteltek a listan :-), de
"szerelem" nelkul nem veszek autot)
Lehet, hogy be kellene ulnom egy alfaba, vagy egy M3/M5-be ? :-)

>Felado :  [Hungary]
>Egyetertunk, csak en egyfolytaban elozok, es ezt szinte
>egyfolytaban balra indexelessel is jelzem.
Ezt (szinte) minden reggel megelem itt. a belso sav folyamatosan "eloz" 50
mph-val (80km/h), mig a kulsoben folyamatosan lehet haladni 70-80 mph-val
(csak felek ennyivel menni, mert sose tudni, hogy mikor jut vkinek eszebe,
hogy "sor" eseten kivulrol is szabalyos az elozes (az angol kresz szerint).

A'kos

--
Ákos Szalay, Architecture & Research, Sophos Anti-Virus
Real Business/CBI Growing Business Awards: Company of the Year
Email: , Tel: 01235 559933, Web: www.sophos.com
+ - Ki voltal a 2/A-n ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap koradelelott bekesen autokaztam a 2/A-n Vac fele a Felicia tetejen egy t
etobox, mi negyen a kocsiban.
Egyszercsak latom, hogy beall a  egy piros Golf (?).
Eloszor bosszankodtam. Aztan a tukorbol latom, hogy a vezetoje
nyitott tenyerrel "torolgeti" maga elott a szelvedot.
Azon gondolkoztam, hogy ilyen szar a Golf szellozese, hogy tavaszi
idoben is igy parasodik? Gondoltam, hogy ha ennyire paras, lehet hogy
eszre sem vette, hogy ilyen kozel van hozzam. Egy pillanatra felvillantottam a 
hatso kodlampat. Ezen mintha mosolygott volna, de nem maradt le. Aztan az elso 
adando alkalommal a gazra lepett es elozni kezdett. Kozben en meg mindig azon g
ondolkodtam, hogy miert kell egy ilyen kocsinak ot ujjal szettart tenyerrel tor
olgetni a szelvedojet.
"Te jo Isten, csak negy egy valodi HIXAUTOS mutogatott mogottem?"
Mikor leelozott, a bal hatso sarokban ott viritott a Mi matricank!
De ugy eltuzott, hogy meg a rendszamat sem volt idom megnezni.
Aztan o lekanyarodott Vac utan, en meg mentem tovabb eszakra.
No szoval  ki is voltal?
( Sajna egeszen mashol jartak a gondolataim , ugyanis a turaboxban egy koszorut
 szallitottam, ui. a papam temetesere igyekeztem. Kulonben valoszinuleg elobb k
apcsolok.)

Cocas
+ - Re. SAHAL, HIX matrica es ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Zoli.

>Szeretnek ujra felkerulni a SAHAL listara csak nem tudom, hogy kinek

Kinek - kinek, hat Ivicz Lacinak :-) O a SAHAL letrehozoja.
  

  >A masik dolog, hogy egy hix matricat is jo lenne beszerezni a kocsi
>hatuljara. Ez kihez tartozik?

Nem is tudom igazan, hogy ki az a pofa aki a matricaval foglalkozik ;-)

Mas.
Kedves Olasz autoval biro listatarsak. Hetfotol gyari Olasz alkatreszek
kaphatok nalam. Fiat, Lancia, Alfa stb autokhoz. CD katalogus formajaban van
ez is.

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, kaphato
Militec es a Bardi autotol alkatreszek 10% kedvezmennyel.
+ - Re. ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Jozsef.

>Valamikor irtad, hogy az
>Escorthoz a Champion ablaktorlok valtak be. Honnan szerzed oket?

Ha megengeded, hogy Geza helyett valaszoljak, gondolom nem fogsz
megharagudni :-)
Ezt a markat a START autosboltban kapod ! Tuti !!!

>ahol vasarolni szoktam
>(Unixtrade, Bardi) nem tartanak ebbol a markabol.

Bardinal Valeo van. Az sem rossz, meg is neztem a lapat anyagat. Olyan lagy
es selymes, mint egy gyonyoru noi popsi :-)

Udvozlettel: Frigyes

      Skoda 120 L

+ - Re: Letolas 2x (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
> Ez itt Magyarország. Az USA-ban meg akkor is hatrabilincselt kezzel
> visznek be, ha tullepted 15 mph-val a korlatozast és nem akarsz a
> helyszinen fizetni vagy ittasnak bizonyultal, vagy csak anyaztal vagy

Nem lehet a helyszinen fizetni es +15 mph-ert nem visznek sehova. Ha reszeg
is vagy, esetleg nem allsz meg akkor persze bevihetnek, bevonhatjak a
jogsidat stb. 

> akarmi. Inkabb elek Kozep-Eruopaban.

Tenyleg a 'reality tv'-ben latottak alapjan dontottel igy? ;-)

Imre
+ - Valasz: KAMION*** HIX AUTO *** #1403 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>
> Felado :  [International]
> Temakor: KAMION ( 15 sor )
> Idopont: Mon Mar 11 18:13:18 CET 2002 AUTO #1403
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ma reggel baleset tortent az M1-en (49-es 48km kozott, enyhe emelkedo,
egyenes ut). Kb 15 eves Iveco kamion hatulrol nekiment egy potkocsis IFAnak,
ami pulykakat szallitott tyukketrecben. Nem telibe, az Iveco fulke jobb
eleje akadt bele a potkocsi hatuljaba. Az ilyen IFA-k azon az emelkedon
35-40kmh sebessegre kepesek. 20tonna, ujkoraban 120 LE. Takarodjon le MINDEN
utrol!
>>>>>>>>>>>>>>>

Vagy huzzon veszvillogoval a leallosavba 60 alatt. Ellenpelda: vasarnap az M7-e
n
jott Pest fele egy Transit(?)+utanfuto, az utanfuton (gondolom) nem voltak jok
az alapfenyek, ezert veszvillogoval ment vegig, _stabil 140-nel_, fentiek miatt
no index, csak kivagodas, bevagodas, mint az allat. Ezeket is ki kellene
szedni...

udv,Akos
+ - Valasz: Yotanacs *** HIX AUTO *** #1403 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Yotanacs ( 52 sor )
> Idopont: Mon Mar 11 11:03:12 CET 2002 AUTO #1403
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kamion max 80-nal tud menni, mert ujabbakban korlatozva van
a vegseb,
>>>>>>>>>>>>>>

Te VD, ezt a kamionoknak is mondtad mar? Mert a tapasztalataim szerint 30-bol
legalabb 29 ezt nem tudja.

udv,Akos
+ - Valasz: lufi+bunkok+...*** HIX AUTO *** #1403 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [International]
> Temakor: lufi+bunkok+... ( 45 sor )
> Idopont: Mon Mar 11 18:33:17 CET 2002 AUTO #1403
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Aruld mar el hol van Fehervaron korforgalom (gyerekkent nem volt olyan anno
:-) )
>>>>>>>>>>>>>>>>

Pl. Szabadbattyan fele a 7-es uton a varoshatar elott.

udv,akos
+ - Tunning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Elhataroztam, hogy egy kis erot kellene adni a paripámnak. 
Milyen eszkozok vannak, melyekkel az auto teljesitmenyet novelhetnem,
de jelentosebb fogyasztasnovekedessel ne jarjon? Gondoltam itt mondjuk
egy dupla csöves kipufogora.  Vagy autocsere? 
Esetleg induljak lejtorol?  A hatasa olyan...        :-)))

De a kerdesem tenyleg komoly.  VD. kedvenc autojarol van szo LADA.
Esetleg Frigyes Neked van otleted? Vamelyik nap irtal tunning gyertyarol. 
Mit tud az? Akar maganba is johet, akit nem erdekel ne untassuk...

Elore is koszi!


Zsolesz
+ - Kezdo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Most marcius vegen jar le a probajogsija, azaz egyaltalan nem kezdo.

Szerintem o meg eroteljesen kezdo !!! (Meg egy par evig.)


Udv,
Zotya
+ - HR: OFF Pls PgDn (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

N.Gabor irta

>Aki azt allitja, hogy HR-ban nem lopnak autot, az vagy hazudik, vagy goze
sincs a valo vilagrol. A helyzet kb. hasonlo, mint Mo.-n sajnos...

Itt aztan paff voltam. Megszolalt es moresre inti a listatagokat a horvatok nag
y baratja, Gabor, akinek voros poszto minden, ami pozitiv es horvat. Kultura _a
'la balkan_. Nyari elmenybeszamoloja szerint akkor volt ott _eloszor es utoljar
a_, most meg mindenki hazug es infantilis, aki leirja a kinti tapasztalatait. H
at ilyen felforgato elemet vizummal se engedne'k be!

Megis ezt a hasonlo helyzetet honnan veszed? Kisujjadbol szoptad, avagy a vizel
etedbol kostoltad? Vagy csak altalanositottad?
Nem Kis-Jugoszlaviara, esetleg Boszniara, de akar Taljanfoldre gondolsz veletle
nul?
Esetleg tudnál linkelni egy-egy statisztikai adatsort legalabb, hogy neve legye
n a gyereknek?

Vagy ez a hasonlo helyzet mindket orszagban a _0 es 1 kozotti valoszinuseget_ j
elenti annak, hogy a kocsidat ellopjak-e? Ami teljesen 0 HR-ben sem lehet (irt 
valaki ilyet?), de hogy itthon messze van a nullatol, az tuti. Szukebb ismerets
egi koromben a rendszervaltas ota legalabb 10 kocsinak kelt laba:-(

Igy alaposan elolvasva a Delphoi jos veszett el benned, mert valojaban nem is a
llitottal semmi konkrétumot - legalabb annyi, lehet vagy feleannyi stb. - csak 
hogy ott is loptak mar el legalabb egyetlen autot. De ennyire lehulyezni listat
arsakata semmiert, ahhoz te kellettel.
-----------------

>Ilyenkor mar majdnem itthon erzem magam. :(

Mar a szerbeknel, avagy Mo-on ? Imadom, amikor valaki a befogado hazajat pocsko
ndiazza (nem jobb lett volna otthon?).
-----------------



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Re. ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz Frigyes,

Köszönöm a tippet, akkor a héten benézek egy START-ba.

>Olyan lagy es selymes, mint egy gyonyoru noi popsi :-)
Eh-eh, levettem a mintát.:-) Majd összehasonlítom...

Üdvözlettel,
pJ
+ - BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 2002.03.11.s +0100, you wrote:
>Tegnap kolcsonkaptam egy 520-as BMW-t, kb. 10 eves lehet. Azt sajnos nem
>tudom, hany LE-s lehet, de a tippem valahol a 120 es 150 LE kozott van.
>Meg sosem ultem BMW-ben, nem is vezettem, igy nagy elmeny volt

En kb 2 eve mentem egy 525el, olyna 91-es evjaratu volt még a 2 kereklampas 
szeria. meg bordo.
Hat az M5-ot tisztelem, de azt a rossz elmenyt, amit annak az autonak a 
vezetese nyujtott senkinek se kivanom. A motor a gazadasra kesve reagalt, a 
fekek vegulis jok voltak, olyan mint egy atlag autoe, a nagy karossszeria 
ellenere belul eleg szukos a hely. Szerencsere a szigetszentmiklosnal levo 
m0-s mekitol nem kellett vele messze mennem, csak fel a II. kerbe majd a XI 
keruletbe hozni, de ellensegemnek se kivanom azt az autot..

A feneket tenyleg jol lehetett csapatni, meg nagyon ment, de vezetni nem 
volt egy elmeny..

(mentsegul legyen mondva hogy mar 160-180e km volt abban a kcosiban tehat 
elegge elete vegen volt)

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS