Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1199
Copyright (C) HIX
2001-08-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: sorrend (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Galant V3000 (mind)  38 sor     (cikkei)
3 Fugger (off) (mind)  7 sor     (cikkei)
4 Safrane Biturbo Baccara (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Cibie lampa (mind)  6 sor     (cikkei)
6 Maybach + egy kis flame (ugyis 30C van) (mind)  42 sor     (cikkei)
7 Transit (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Defekt (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Motorbaleset (mind)  10 sor     (cikkei)
10 Hutoviz (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Re: amcsi almok (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Utazas (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Hutoviz (mind)  35 sor     (cikkei)
14 Defender (mind)  39 sor     (cikkei)
15 Francia uzemanyagarak (mind)  36 sor     (cikkei)
16 BEE-getes (mind)  109 sor     (cikkei)
17 Clio = trombita? (mind)  33 sor     (cikkei)
18 Re: Trabant (mind)  54 sor     (cikkei)
19 Sziasztok autosok! (mind)  51 sor     (cikkei)
20 miegymas (mind)  19 sor     (cikkei)
21 =?us-ascii?Q?HEEEEEEEEEEEELP_-_kerek_csikorgas?= (mind)  38 sor     (cikkei)
22 hogy usztam meg egy draga fotot :)) (mind)  21 sor     (cikkei)
23 fogyasztas (mind)  22 sor     (cikkei)
24 Re: Merci buszok torokbol (mind)  16 sor     (cikkei)
25 Re: Trabant forgalombol kivonasa (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Re: Merci buszok torokbol (mind)  40 sor     (cikkei)
27 Re: Hutoviz (mind)  30 sor     (cikkei)
28 Polski fiat 126 olajnyomás-probléma (mind)  28 sor     (cikkei)
29 Re: sorrend (mind)  16 sor     (cikkei)
30 Re: TDI (mind)  16 sor     (cikkei)
31 titan dipol (mind)  7 sor     (cikkei)
32 Re: Clio lopasok (mind)  18 sor     (cikkei)
33 Benzin, motor vs. auto, markaszerviz (mind)  49 sor     (cikkei)
34 gumi (mind)  18 sor     (cikkei)
35 Hutoviz (mind)  16 sor     (cikkei)
36 Re: Hutoviz (mind)  33 sor     (cikkei)
37 Re hutoviz (mind)  16 sor     (cikkei)
38 hutoviz megint (mind)  5 sor     (cikkei)
39 Re: Hutoviz (mind)  24 sor     (cikkei)
40 lamborghini - foti Cora (mind)  10 sor     (cikkei)
41 Aksi halal + almok (mind)  26 sor     (cikkei)
42 Re: Fogyasztas - Magyar uzemanyag ? (mind)  11 sor     (cikkei)
43 Re: Re: Thalia vasarlas (mind)  11 sor     (cikkei)
44 Re: Klimakompresszor (mind)  12 sor     (cikkei)
45 Re: help me! (mind)  5 sor     (cikkei)
46 VTEC (mind)  14 sor     (cikkei)
47 Polo fogyasztas (mind)  33 sor     (cikkei)
48 szelepvezerlesi diagram (mind)  36 sor     (cikkei)
49 Clio Tech-run (mind)  26 sor     (cikkei)
50 30ekm szerviz (mind)  27 sor     (cikkei)
51 hutoviz fogyasa (mind)  14 sor     (cikkei)
52 autopalyaepitesek (mind)  35 sor     (cikkei)
53 kispok-klub es tankolas (mind)  36 sor     (cikkei)
54 Re: Hutoviz + en is kerdezek (mind)  47 sor     (cikkei)

+ - Re: sorrend (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A #1198. HIX AUTO-ban irta :

>Mi hatarozza meg a levelek sorrendjet a listaban? Volt egy idoszak,
amikor
>szinte mindig az enyemek voltak legelol, ma meg en voltam a vegen. 

Kinel hogy, nalam a HixEditor a subject szerint abc sorrendbe teszi :-)
Amugymeg (legjobb tudomasom szerint) regen meg beerkezesi ido szerint
volt rendezve, most viszont mar teljesen veletlenszeruen rakja be a
szerver a digestbe a leveleket, hogy mindenkinek egyenlo eselye legyen az
elrekerulesre. 

--
Windisch Gergely -  - ICQ: 16688379
"Az elet szep, de en szebb vagyok."
HIX-Editor 1.15beta7
Kocsim meg nincs :-)
+ - Galant V3000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

„A mire te gondolsz az nem Galant, hanem siman Mitsubishi 
3000 GT.
3.0 V6 24V        2972 ccm    225 LE    275 Nm
3.0 V6 24V T    2972 ccm    280 LE    427 Nm    5,9s a 
gyorsulasa a
turbonak., valamint oszkerekhajtasu es kormanyzasu.

A Galant legnagyobb motorja 2,5 V6 24V T 280 LE 363 Nm. Van 
egy 2000-es CD-s autokatalogusom, ami a PC Worldben jelent 
meg, abbol neztem az adatokat. Van harom kepem rola, ha 
valaki igenyli szivesen elkuldom.”

Lecci kuldd el! A Galant is 4WD, stb? Nalunk (Mo) ilyenrol 
nem tudok.

Zak irta:

„Nem lehet, hogy inkabb Sigma (EU-kivitel) vagy Diamanta 
(US-kivitel)
lesz az? '95 kornyekerol meg veletlenul se tudnek 
haromliteres
Galantot mondani... 2.5 V6 volt a legnagyobb akkoriban, 
3literest
szvsz nem gyartottak a Sigma megjelenese ota. Es a Sigma 
orra konnyen
osszekeverheto a jelenlegi Galanteval. Nezd mar meg 
legyszi, mert ha
tenyleg Galant 3.0 V6, akkor idegbeteg leszek es kenytelen 
atmennem a
varos masik felere megkeresni, mert akkor az igazi 
kuriozum!!! :-)”

Zak, szivembol szoltal! Szorol szora.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Fugger (off) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Fuggerek nemetek voltak (Augsburg-bol szarmaztak). Bar 
totek pl Kesmarkon a szlovak Thokolyrol irnak, stb. Ahhoz 
kepest nem nagy tevedes. Vagy pl Valentin Balasa, a nagy 
szlovak kolto…

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Safrane Biturbo Baccara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kellemes darab, 3 literes V6, alapban asszem 263 LE 
gyarilag, ami akkor (a 90es evek kozepen gyartottak par 
evig) nem volt rossz. Ma azert mar egy 3 lityis biturbonak 
ez keves. (Audi RS4 380, Oettinger Passat 400, Maserati 3.2 
mar reg 335, stb). Azert enyhe tuninggal konnyen eleheto a 
300 LE. Ja, es persze full (Baccara). Ja, es 4WD, valamint 
szabalyozhato futomumagassag (kiraly). Tiszy?

En is majdnem vettem egyet, csak egy picit nagy nekem, es 
eleg csunya a nagy alufelnik es beomlonyilasok dacara.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Cibie lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Frigyes, ez egy marka (ld Hella). Azt hiszem, talan ok is 
vettek meg.
Csak erdekelt, hallottal-e rola jot-rosszat.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Maybach + egy kis flame (ugyis 30C van) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Persze, hogy van elegans (sot, szep!) nemet auto. De a 
Maybach-et felhozni, az azert finoman szolva is mennyire 
reprezentativ? Hany szalad a nemet utakon? Hany fog 5 ev 
mulva? Na es Mo-on? Eleve limitalt a darabszam.

Te eletedben hanyat lattal kozelrol vagy eppen hanyban 
ultel? Ha mar feltetted te is ezt a kerdest. En speciel 
ultem mar Rollsban, Bentleyben, de azert nem mernem mondjuk 
egy angol autos osszehasonlitasnal felhozni oket. Ezek nem 
autok, hanem alomszeru csecsebecsek milliardosoknak.

A tipikus „nemet” auto nalunk mondjuk pl feher Astra 
Classic 1.4, fekete Golf 1.6, szurke Vectra 1.6, Audi 80, 
Merci 190, BMW E30, E36, Skoda Felicia 1.3, Seat Cordoba 
1.4, Ford Escort 1.3. De mondd, hogy Audi A4 1.6, esetleg 
1.8T. Az is feluton all a Moszkvics es a Maybach kozott :).

Ettol fuggetlenul irod, hogy neked az olasz autokkal 
szemben tetszenek az elegans nemetek/angolok. Azert a 
Maserati Quattroporte szerintem elegans. Bar lehet, hogy 
izles dolga. Sot, talan meg az a szar Alfa 166 is. Vagy a 
Lancia uj otmeteres nagyautoja, most nem jut eszembe a 
neve. Vagy a Bugatti. Ha mar Maybach. Bar amiota Piech 
mester osszehegesztett VR6 motorokkal akarta feleleszteni…

Azert mondjuk az a gagyi sufni-auto Ferrari is hogy 
bukdacsol a Forma 1-ben! Kb ugy, mint anno az AR 155 a DTM-
ben. De hat olaszok raktak ossze oket, mit is varjon az 
ember.

Szoval en nem vagyok olasz auto-imado, de azert tulzasokba 
nem kene esni. Ami teny az teny. Mint peldaul, hogy a 174 
Le-s Corrado meg a bohom Lancia Kappa 2.0 turbot (220 LE) 
is csak nagyon kanyargos hegyi uton nyomhatja le esetleg 
egy kis szerencsevel. GTV-re kivancsi lennek. BMW 330 xi 
peldaul mar mas teszta. Az auto, ha mar itt tartunk. Es bar 
csodalatos egy remekmu, azert megsem az eleganciajat 
emlitenem elso helyen. A Golf pedig igenis jo auto. Mindig 
is az volt. Nem rosszabb a Focusnal :))).
 
K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Transit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Country irta, hogy tobbek kozott az is baj, hogy 
hatsokerekes. Vannak am elsokerek hajtasu modellek is (1 
tonnasak) az ujnal. Es persze a hasznalat dont: nagy 
tehernel (min 1, de inkabb mondjuk 1,5 t) talan jobb a 
hatso. Persze a T4 1 tonnat bir max. Valahogy azert ez a 
szar Transit vagy 35 eve eleg jol elvan es evtizedekig 
trukkosen piacvezeto Nyugat-Europaban.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Defekt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

„A savatrantas es a muszaki hiba meg mas uton is barmikor 
bekovetkezhet, es
ott sincs kulonosebben tobb eselyed kivedeni...”

Ja, egyszer – meg ’93-ban – 1100 km reszben alpesi vezetes 
utan belso savban elozeskor 120-nal 3 utassal + tetoboksz 
Waresz kereke felrobbant. Stomil acelradial volt, raadasul 
tomlos – halalos kombinacio! Nehezen sikerult valahogy 
megfogni egy kicsit, elozendo elhuzott, aztan a vegen fejen 
allt meg a gep. Szerencsere be voltunk kotve (mar elol 
persze).
Ugyhogy kimaszik, utasok kisegit, emlekfoto megcsinal, 
vigyorog, hatba vereget. Akkor meg persze nem volt csalad. 
Csak egy dobozos narancsle folyt ki (mar nyitva volt). 
Hulye fejjel 20e-ert hazahuzattam, ahol 80e lett volna a 
lakatosmunka, ugyhogy 5000-ert bonto (es ebben a radio is 
benne volt + kivalo motor).Az a ketutemu gep 160-at ment 
egy 2 km-es lejton lefele! :))) Egyebkent nemet palyan 130-
140 alatt ritkan mentem.

Bocs a hosszu sztoriert.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Motorbaleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

N. Jozsi (P126) irta:

„Szomoru, hogy egyszer veszfekezessel sem sikerult meguszni 
a
dolgot. Szegeny motorkam tk-s lett :-(„

Na es Te hogy usztad meg? Tores volt?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

MyChroLesLie! Jol vigyazz, nehogy egyszer csak varatlanul 
elarassza a kocsit! Tarts benne uszoszemuveget :). Esetleg 
20000 km-enkent meresd meg a sulyat! 100 liter mar 
szamottevo :).

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Re: amcsi almok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta tobbek kozott:

„1965
 400 cu in, 4-bbl Rochester, 10:25.1 CR, 345 , 440 
ft/lbs
.”

Mester! Kerlek avass be e jelolesekbe, ill. add meg az 
atvaltast europai mertekegysegre, hogy en is ertsem! A hp 
(LE, ezt pl kivetelesen ismerem) Angliaban soxor miert bhp? 
Elore is koszonet es hala!

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Utazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irt fogyasztas temaban. Valamit nem ertek.
Csak nem egyben mentel Szolnokrol Zurichig Davoson, Fluela-
hagon, stb keresztul? Az komoly. Ha viszont ilyen vezetogep 
vagy, akkor miert alltal meg visszafele pl Linzben? 
Stuttgarttol Bp-ig vegig sztrada; ketutemu Wartburggal 
Luxemburgtol lazan belefert (es akkor meg nem volt kesz az 
M1).
Igaz, hogy onindito meghalt, jaro motorral kellett 
tankolni, igy sok idot nem vesztegettem el…

Vagy tankolasonkent irtad es a fogyi ugyanannyi (talan 7,6) 
volt tobb szakaszon is Szolnok-Zurich kozott, igy nem 
reszletezted? Pedig azert nem mindegy, hogy autopalya vagy 
hago.

Bocs mindenkinek, ma ram tort az iraskenyszer. Igy legalabb 
van mas is, nem csak Alfa-flame :)))). Majd esetleg velem 
is foglalkoznak kicsit - Fogash, 2 sorrel jossz :)) .

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia MyChroLesLie!

 Nem akarlak rémisztgetni, de az öcsémnek
 akkor csinálta ezt az autója mikor henger-
 fejes lett. 100 km alatt 1 lityi fogyott neki is.
 Az én javaslatom az, nézd át újra a kicsikédet
 valóban nem folyik e belole valamelyik
 csokötésnél, esetleg a hutonél, vízpumpánál.
 Ha valóban nem, akkor jöhetnek a találgatások,
 mivel diesel a tied elofordulhat a szelepek
 közötti "gátszakadás" bár ekkor fel is forr-
 alja a vizet (általában), vagy egyszerűen a 
 hengerfejpakolásod adta meg magát! 
 Akkor is megeszi szépen lassan a motor a vizet,
 mint nekünk, 1. 3-as golfba a "szerelő" 1. 5-ös
 hengerfejtömítését tette bele, gondolva
 :" Jó lesz a parasztnak! De nem !!!!
 Egy idő után elégett a kényesebb
 helyeken és elkezdte enni a vizet.
 Kicseréltük a megfelelőre most O.K.
 Reméljük neked, sincs komolyabb baj!
 De ezt már úgyis a te szerelőd fogja
 megmondani, a hengerfej levétele
 után.
 De azért volna egy kérdésem, 
 nem kergetted meg nagyon??!
 (Vagy még az előző tulaj!!?)
 Sajna a dieselek elég kényesek erre.
 
 Mindenesetre remélem egy "kis mókus"
 rágta csak ki az egyik gumicsovet !!!! :))

 Balesetmentest mindenkinek!

 Üdv: Bazsi
+ - Defender (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Szommer Akos irta:

>>"Irtam mar, hogy apam egy Defenderrel jarja az erdot?
>>Eros tulzas lenne azt allitani, hogy elnyuhetetlen.
>>Igaz eleg sokat volt mar rendeltetesszeruen :) hajtva a vas."

>Mik a tapasztalatok?

>KZoli


Gepjarmueloado voltam egy olajkutato cegnel, amelyik 30-40 db Land Rovert
uzemeltetett "durva" korulmenyek kozott, en is kozlekedtem veluk tobbfele
terepen, kozuton. A rendszervaltas elott UAZ-okat uzemeltett a ceg. A
Defender lett az a terepjaro, amelyik a modernebb terepjarok kozul felvette
veluk a versenyt. (Az arat is figyelembe veve)
Tapasztalataim: (sok kareseti jegyzokonyv, es sajat elmenyek alapjan)
Leggyengebb pontja: a kormanyosszekoto rud. Tuskotol, sarban sziklatol, nem
vedi semmi, es olyan utest tud kapni, hogy utana a kocsi kerekei ugy allnak
mint a reszeg ember szeme. Ha a potkerek a hatso ajton van, erdemes a
motorhaztetore atszerelni. Kemeny, fapados auto, es a razkodastol a kerek
sulya kepes ugy meghuzni a hatso ajtot, hogy az meggorbul.
Remek rajta a fek, es az eros turbo motor. Jol gyorsul, de orszaguton nem
erdemes vele vaganykodni, hirtelen kormanymozdulatra eleg borulekony.
Konnyen, jol takarithato bellulrol is.
Amit nagyon meg kellett szokni: nagyon kozel vannak egymashoz a pedalok. Az
elso idoben nem csak velem, es nem csak egyszer fordult elo, hogy elozni
akartam. Felgyorsitottam, kimentem balra, aztan valtani akartam, es ugy
beletapostam a fekbe, hogy lefejeltuk a szelvedot. Nem egy elmeny:(  sot
komondottan veszelyes. Ezt a reszet tenyleg nagyon szokni kell.)
Osszefoglalva: szivos, igenytelen, eros, fapados. (Ha az allatvilagbol
keresnek hasonlatot, leginkabb egy oszverre emlekeztett, egy teliverrel
szemben)
Nem diszko-terepjaro.

Udv: Honor
        CXT 864

A technika ordoge 3* kuldte be a levelet:( Remelem most azert elmegy...
+ - Francia uzemanyagarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Attila irta:
>>>
A kulfoldi kutaknal az atlagfogyasztasnal lenyegesen nagyobb
elterest tud okozni az uzemanyag ar:
Morez: 7.34 FRF
....
Chaville: 5.95 FRF



Ez ugyebar 55 Ft kulonbseg. Nyugodjon meg mindenki, nem az 
adotartalom valtozik kutankent :-))

Csakhat a magyar eleg birka nep, es veri a segget a 
foldhoz, hogy vehetett 6 Ft-tal olcsobban benzint (es 
sporolt 250 Ft-ot ... rohejes). Kozben az olcso kutas meg 
nevet a markaba, mert puccos kutfej es hiper-shop nelkul is 
extraprofitot realizalhat a svarcban fizetett 8-altalanosos 
(5 elso + 3 masodik osztaly) kutkezeloknek. A magyar meg 
elnezi, hogy "kicsit szarabb" a benzin ott (persze, mert 
meg adalekolva sincs - nem mintha attol menne az auto).

A birkasagrol engedjetek meg egy cikket a kovetkezo mailben.


udv,
deejaytiszy


PS.: Mielott valaki megkovezne: ismerem a francia 
uzemanyagok adotartalmat (+T.i.p.p.), meg a realizalt 
arrest is. A magyar adotartalom hasonlo.
+ - BEE-getes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

itt a birkasagrol szolo cikk. OFF is, kisse anarchista 
hangvetelu is, de a magyar igazsagot jarja korul (ja, es 
nem AlfaVW-flame temaju :-). Talan volt mar a MOBIL listan 
is, nem tudom. Sajnos szerzo neve nelkul kaptam meg. 
Ekezetes :-(


************************************
Mostanság az egész ország a PannonGSM új, a napokban nagy 
dirrel és durral leleplezett, ruhamárkát sejteto reklámmal 
útjára bocsátott díjcsomagjáról, a BEE-rol beszél. 

Valahogy nem tudok tapsolni a dologhoz. Lássuk! Van egy 
ország, ahol van már 4 millió mobilelofizeto, és van egy 
ország, ahol a Központi Statisztikai Hivatal 10 évvel 
ezelott csupán pár tízezer mobiltelefont prognosztizált
az  ezredfordulóra, vagyis napjainkra. Természetesen lehet 
szájtátva tapsikolni ehhez a hihetelen fejlodéshez, mely 
még a szakembereket is meglepte, ugyanakkor nincs ebben 
semmi meglepo, mert igazi sznob, birka nép vagyunk. 

Képesek vagyunk családunk havi jövedelemének akár 20-25 
százalékát is eltapsolni mobiltelefonálásra, közben 
állandóan sírva, hogy mennyire nincs pénzünk. De mobil az 
kell nekünk, mi? 

Más szempontból is károsnak tartom a magyarság e hihetelen 
affinitását a mobil-költekezésre. A lakossági kiadások 
aránytalanul nagy részét teszi ki ez az alapvetoen - 
általunk - ész nélkül folytatott költekezés; a
kormány meg állandóan sír, hogy rossz tendenciát követnek a 
lakossági megtakaritások. Ezeket leírva kedves, de 
ugyanakkor kissé egyszeru muhelytanárom kétségkivül 
vulgáris mondatai jutnak eszembe: "...mi magyarok 
tipikusak vagyunk, fizetés után 2 napig vastagot sz*runk, 
aztán meg sz*punk."

Nos, nézzük a PannonGSM új csomagját. Mily jó hozzánk a 
nagy PannonGSM isten, mi úgy szeretjük ot, és tapsikolva 
üdvözöljük a horizonton már-már feltunni látszó távközlési 
liberalizáció közeledtével az új, baráti árú díjcsomagját. 
De jó ez nekünk? Jó egy fenét. Ez csak arra jó, hogy a 
média által szétbutított kis lurkó kisírja aputól új 
mobiltelefonját egy BEE csomaggal, a családról pedig újabb 
xy százaléknyi havi jövedelmet húzzon le a PannonGSM. 
Persze ok csinálják jól. Birkák vagytok - gondolják
helyesen és joggal - , bégetni akartok, csatlakozni a 
felfújt, mindent átfogó hazai mobilforradalomhoz: hát 
tessék itt egy csomag BEE névvel, csak most, csak 
nektek birkáknak! 

Sok kis birka lurkó kisírja otthon a mobilt, mert már 
mindenkinek van az osztályban, mondván ezt nekünk, direkt 
nekünk, a 10-18 év közötti korosztálynak talalták ki, hisz 
ez jól látható a 7 és 14 óra közötti csúcsidoszakból, 
a "színes és fiatalos élményvilágot közvetíto, 
díjszabásában és szolgáltatásaiban is a korosztály 
elvárásaihoz igazodó elore fizetett csomagból". 
Kijövünk a suliból, értelmetlen és lényegtelen dolgokról 
diskurálunk a butus  kispajtásainkkal, együtt bégetünk a 
többiekkel, birka-anyu és birka-apu pedig örömmel, 
magyarosan büszke feltartott fejjel nyögi a BEE-számlát.
Úgy kell nekik, mert a kis birka nem esett messze a 
fájától, pont annyira birka, mint anyu meg apu. 

Ezután meg leülünk a családdal a TV elé, átkapcsolunk egy 
igazán f*sza tudatmódosító kereskedelmi csatornára, 
azonosulunk a szappanoperák ultimate hoseinek szomorú, 
szívbemarkoló sorsával, hisz hasonlók vagyunk:
szegények, állandóan szüttyögünk, itt élünk a "Balkán 
peremén", nincs pénzünk, de azért lassan csak kifizetjük 
jövedelmünk tetemes részét mobiltelefonálásra. 

A hazai mobiltársaságok vezetoi meg folyamatosan oltanak 
minket a hazai mobilrevolució töretlenségérol, amin persze 
röhögnöm kell! Nálunk ugyanis a mobilkultúra csupán addig 
terjed, hogy sznobságból megveszünk minden szemetet. Mi 
magyarok már nem leszünk vevok a GPRS-re, az UMTS-re, az
igazán áttöro dolgokra, mert még azt sem tudjuk mi az 
internet, nem is vágyunk hasznos dolgokra. Mi csak bégetni 
szeretnénk, mert hát a leszolizott szomszéd srác is béget, 
nekünk is azt kell. Ezt hivják kényszeres asszimilációnak. 
Nem vágyunk információkra, csak és csupán bégetni akarunk a 
többiekkel, csak butító mocsokra vagyunk vevok, de azért 
fölényesen arctalanoknak tituláljuk a németeket, butáknak 
az amerikaiakat, ugyanakkor nagyon tehetséges népnek 
gondoljuk magunkat, pedig ez már nem így van. Elvesztettük 
az arcunkat, beállunk a sorba, bégetünk jókat, a kultúrára 
való fogékonyságunk pedig a nullához konvergál. 

Sajnos ezt már a világ is tudja. Jó idejönni, 
mobiltársaságot alapítani, mert a magyarok nagyon hülyék, 
még a gatyájukat is kifizetik egy jó kiadós bégetésért. 
A vicc pedig az, hogy nem szabad haragudni a Pannonra, mert 
ok nem hibásak ezért, csupán kihasználják, hogy birkák 
vagyunk. Sot, annyira hülyék vagyunk, hogy megveszünk egy 
olyan csomagot, amit azzal a szlogennel reklámoznak: A 
hülyeség ragad, dekódold magad. A Pannon ötletességét
pedig csak koronázza - minket meg degradál - az a tény, 
hogy a reklámokban szereplo rajzos, szürreális figurák 
(talán mi vagyunk...) határozottan nem normális, debil 
emberek látszatát keltik. 

Nem fáj, hogy már önérzetünk sincs??? Gyere te kis birka, 
vegyél BEE-t, bégess egy jót, mert hát a hülyeség ragad, és 
te aztán nagyon hülye vagy! 
Úristen, szégyellem magam: ide jutottunk...
+ - Clio = trombita? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
A haveromnak kb. fel eve fujtak meg a szinten 7-8 honapos 
TechRunjat.

HEEEE! Az az EN haverom is!!! :-))))



Az autolopasok egyre gyakrabban mennek alkatreszre. Nem 
tudom, irtam-e, aprilis elejen behoztak Baumgartnerhez 
treleren egy HK--- rendszamu Cliot (talan 2001 februari).

Nem volt rajta: 
4 alukerek
2 legzsak + vezerlo
vizhuto
2 E sarvedo
2 fenyszoro
komplett lokharito
gephazteto
radio

Az autoban talan 2000 km volt, erintetlen. Az alkatreszeket 
leszereltek, az autora egy erdoben talaltak ra. Mondanom 
sem kell, az auto TOTALKARos.


Ez van.


deejaytiszy
+ - Re: Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Azt beszélik, hogy a trabantot par even belul kivonjak a
>forgalombol.

    Nekem 90-92-ben volt Trabantom, mar akkor is ezzel a
hirrel ijesztgettek "jolertesult" ismerosok.

>Remelem ezzel nem gerjesztek trabant flame-t, de azert, ha a
>trabantosoknak rendszeresen trabant mogott kellene mennieuk
>es szagolniuk, akkor kevesbe vedenek ezt a remek gyartmanyt.

    Szerintem egy trabantos eppolyan valoszinuseggel halad egy
Trabant mogott, mint amilyennel Te, vagyis pont annyira szagolja.
Igaz, ha egesz pontos akarok lenni, akkor igazad van, hiszen ha
n a forgalomban levo Trabantok szama, akkor o csak n-1 Trabant
egyike mogott tud haladni, aminek a valoszinusege kisebb, mint
annak, hogy n Trabant egyike mogott haladjon (ez a Te eseted
nem trabantos leven) :-) De mivel n viszonylag nagy szam, igy n
kozelitoleg egyenlo n-1 -el.

    Masreszt viszont az az erzesem, hogy az utobbi evek soran
jocskan megcsappant a Trabantok szama az utjainkon. Igaz, en
Budapestet latom csak, videken talan mas a helyzet, de a fovarosban
csak elvetve latok Trabantot, amikor otthon jarok. De ez
termeszetes jelenseg, hiszen ma mar a legfiatalabb ketutemu
peldany is min. 12 eves, lassan onmaguktol is kihalnak az utakrol.
Konkret szamokat nem ismerek, de a megkockaztatom hogy a
budapesti gepkocsiallomany 1 %-at nem haladja meg a ketutemuek
aranya. Mellesleg egy tizen x eves  negyutemu kocsi is (legyen az
keleti, vagy nyugati) tizszer annyi karosanyagot bocsat ki, mint a
pareves, szabalyozott katalizatoros tarsa (ezt viszont konkretan,
meresi eredmenyekkel alatamasztva olvastam).

>Magam reszerol az egeszet nem ertem. Minek ez az egesz ovatoskodas.
>Ha megvan a dontes, hogy nem kell tobbe ketutemu, akkor jol meg kell
>adoztatni.

    Nem akarok hosszan elemezni a kerdes moralis felet, csak azt
jegyeznem meg, hogy nem tul etikus azzal az emberrel szemben
ilyet tenni, aki annak idejen evek osszesporolt penzebol nagy
nehezen megvette johiszemuen a Trabantjat attol az allamtol,
aki ma betiltja ugyanezt a jarmuvet. Illetve ilyenkor jobb helyeken
illik karteritest fizetni.

    Udv:

            Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Sziasztok autosok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Frigyes, mi van veled? Amiota volt a virusod nem hallunk 
feloled.
Renault Thalia: Valahol olvastam, hogy a Renault limitalt 
peldanyszamban
neten keresztul is ertekesit Thaliat olcsobban, mint a 
kereskedesben,
gyorsabban atveheto, a vasarlo altal megjelolt 
markakereskedonel.(www.renault.hu)
Vasarlas elott erdemes utananezni. 
Suzuki nem indul hosszabb allas utan: nem lehet, hogy 
valami miatt 
visszacsordogalt a benzin a tankba a vezetekbe es amig az 
AC ujra
feltolti addig nem indul? Nekem mechanikus AC-vel fordult 
elo hasonlo
gondom, a porlasztonal volt egy egeszen kicsi repedes az 
uzemanyagcsovon.
A benzinszagot nem lehetett erezni.
Kerekpar, motor: enis szeretek biciklizni, motorozni, de 
sajnos tenyleg
nem kezelik partnerkent a ketkerekueket. A biciklisjogsi 
szerintem nem 
oldana meg a "a bemaxolt,
vilagitas nelkul, kigyovonalban kozlekedo biciklistak" 
problemajat.
Ezt csak a rend eber orei tudnak visszaszoritani.
Kedvenc auto: minden korban mas es mas. Paromnak van egy 
kispolszkija,
amiota megvan, azota a csalad, barati kor osszes gyereke 
a "motoroseger"-rel
akar utazni. Volo 460, Audi 80, Renault Clio, Nissan 
Bluebird labdaba sem 
rug mellette. Elso kedvenc autom egy Fiat 850-es volt, most 
a szamomra
elerheto kategoriabol az Opel Vectra a cél.
Hutovizfogyas Leslie autojaban: jelenlegi ismereteim 
szerint a csapviz
nem tesz jot a hutorendszernek, mindenfele kicsapodasokkal 
rontja 
a hoatadast. A folyadek fogyasat persze ez nem 
befolyasolja. Az Opel
hutoje elvileg zart, es ezert a kulso homerseklet nem 
befolyasolhatja
a fogyast, persze ha a rendszer valami miatt nem zart, 
jelentosen 
megnohet a parolgas. A kiegyenlitotartaly sapkajaban van 
ket kis szelep
azok nem akadtak fel?

Legyetek jok, ha tudtok!
Peter
+ - miegymas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Benzin/gazolaj ellenvelemeny:

Mivel Satoraljaujhelyen lakom többnyire a varos szlovak oldalan tankolok,
mint teszik azt a kornyekbeliek is, igy a szlovak kutnak minimum 10-szer
nagyobb forgalma van mint a magyar oldalon levonek. Nem azt mondom, hogy a
benzinkutasok direkt vizezik vagy barmit is csinalnak, annal tisztabb
modszereket is ismernek szerintem, de a szlovak benzinnel 7,2 a fogyasztas
mig a magyarral 8,3. Ezt mar sokszor mertem. Az is igaz, hogy ha Miskolcon
tankolok, szinten nagy forgalmu kutnal, 7 literek is kijönnek, de ezt a
nagyobb orszaguti aranynak tudhato be. Igenis lehet erezni a kulonbseget
benzin es benzin kozott. Itt a hegyi utakon kulonosen, ahol tudod melyik
emelkedon hanyadikkal szoktal kimenni, hol kell visszakapcsolni, stb...

Üdv!
	Takacs Laszlo

(aki jelenleg sajnos autonelkuli...)
+ - =?us-ascii?Q?HEEEEEEEEEEEELP_-_kerek_csikorgas?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs, hogy elragadtadtam magam... :-)

Tegnap a Citroen Xsara 1.4-es csaladtagom a Citroen Nagy szervizben
toltotte, mert folyamatosan csikorgast hallok az elso kerekek felol.
Nem meglepoen a Citroen Pasztor es a Citroen Ormezo utan ok sem talaltak
semmit, kipucoltak a fekeket megint, csiszoltak a beteteken, stb. ami semmit
nem javitott a csikorgason, amit ok persze nem is hallottak a probaut
soran... :-(

A vegso elkereseredes stadiumaban vagyok, segitsetek!

Vagy felgyujtom a kocsit majd baltaval esek a szenes romoknak amig
nagyitoval ismerhetok csak fel az alkatreszek, vagy VEGRE VALAKI JOJJON RA
mi a kocsi baja.

A betegseg szimptomai:
- szinte folyamatos csikorgas (mint a madarcsiripeles), botfulem szerint
mindket elso kerek felol
- amikor abbahagyja:
  - ha szervizben van :-)
  - kanyar kozben, azaz mar kisebb kormanymozdulatra is abbahagyja
  - fekezeskor.

Egyeb info:
- kb. 65000 km van a kocsiban
- max 5000 km van a fekbetetekben (azaz szinte ujak)

Szoval,
- ha valakinek van otlete, hogy mi lehet a baj vagy
- van tippje, hogy milyen tapasztalt szerelohoz lehetne elvinni, aki
megoldast hoz es nem atvizsgalasi szolgaltatasokat nyujt.
irjon, hivjon, kuldjon fustjeleket...

Elore is koszonom,


EuG
Xsara 1.4
+ - hogy usztam meg egy draga fotot :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy kis szosszenet zaraskent. :)

Tortent, hogy Kecsemeten ert ma a delelo, es marhara megeheztem. Vartak
viszont a bokrosok, marmint a teendok Szegeden es nem volt idom kajalni, igy
kenytelen kelletlen utkozben alltam neki a mekiben vasarolt patkanyhusnak.

Az ember ugye eves kozben nem nagyon tud szaguldozni, mert meg kionti a
bivalynyalat (kola) vagy elejti a kruplit, igy hat szokasommal ellentetben
es sietsegem ellenere 50-nel kullogtam a Kecskemeti 5-os kivezeto uton.

Arra lettem csak figyelmes, hogy hirtelen beertem egy hosszabb kocsisort es
mindenki jobbra indexel elottem, hogy megall. Nem ertettem elsore, mi ez a
nagy parkolhatnek, de aztan lattam, hogy a szervek allitjak le sorban az
osszes autost az ut szelere (rajtam kivul), mert sebessegmertek.

Na igy usztam meg egy draga fenykepet ma.
Tanulsag: egyel az autoban es bambulj... es nem buntetnek meg ;)


EuG
Xsara 1.4
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudom kisse elkestem vele, de most vannak friss adataim.
Opel Zafira, most tart 15ezredik km. korul. 2250 km-t autoztunk vele az
Isztriara, meg ott mindenfele, no meg utana vissza. Ket felnott ket gyerek,
es sok csomag. A klima szinte vegig ment, mert szerencsere jo ido volt. Az
atlagfogyi a komputer szerint  7,3 l/100 km. Igaz, az atlagsebesseg csak 57
km/h, koszonheto a sok dugonak. Ahol lehetett, 150 korul mentunk, de sajna
eleg keves volt az autopalya.
Szerencsere az autozas esemenytelennek volt mondhato,leszamitva a vasarnap
esti hazautat, annak is a veget, amikor az M7-en kellett megtenni az utolso
szaz kilometert. Na, hogy ott mennyi barom volt :-)).

Megallapitottam, hogy a terkepek semmit nem ernek. Nekem Cartografia
terkepem volt Horvatorszagrol. Ha a fouton mesz, semmi gaz, de mihelyst
letertunk alsobbrendu utakra, nem tudtuk hol jarunk ! A kisfalvak zome nincs
a terkepen. Aztan beersz egy faluba, es a keresztezodesben levo tabla olyan
helyekre mutat, amik nincsenek a terkepen !!! Tobbszor elofordult, hogy a
fakitermeloktol kerdezgettuk a terkepet mutogatva, bokjenek mar ra, hol is
vagyunk .-)....... "Szerbiaban", jott a vicces valasz.
Vegul aztan sikerult valami foutra visszatalalni, ahonnan mar nem mertunk
leterni.

Sziasztok : Laci
+ - Re: Merci buszok torokbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

> A szerviz elott allas nem lehet veletlenul tankolas? Amikor egyszer
> forgalomszamlalo voltam a buszon (Kisalfold Volan helyi, foisk.
> koromban), mi is napkozben mentunk tankolni + mosatni a szerviztelepre,
> mert a Volannak ott volt sajat kutja es mosoja.
  A Volánnak van saját műhelye és kútja az Ikarus buszok számára, a
Kft-hez csak a Merci buszokat viszik, és némelyik egy-két napot is ott
tölt a rendszám alapján, vagy hajszálpontosan ugyanoda állítják vissza,
ha arra járok... :)
  Másrészt nem tudom mi a logika abban, hogy akkor áll itt a legtöbb
busz, amikor kinn kellene lenniük az utakon... vagyis inkább a Kft
munkaidejében álldogálnak ott... mindenesetre nagyon érdekes... :)
-- 
Frank O'Yanco - Auth Gábor -=- Mobil/SMS +36203494743 /+36303687792
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 7.1 -=- http://andromeda.rgstudio.hu
+ - Re: Trabant forgalombol kivonasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Remelem ezzel nem gerjesztek trabant flame-t, de azert, ha a
>trabantosoknak rendszeresen trabant mogott kellene mennieuk es
>szagolniuk, akkor kevesbe vedenek ezt a remek gyartmanyt.
Tenyleg nem flame, de rendszeresen megyek Trabant mogott Trabanttal,
ugye mostanaban tobbszor volt alkalmunk a markatarsakkal konvojban
haladni, de en nem erzem veszesnek (igaz, az is lehet, hogy elfogult
vagyok). De. Trabant mogott a legrosszabb, ami eddig ert, hogy budos.
Ellenben a hasonlo korosztalyu dizelek mogott haladva, mar elofordult
parszor, hogy a szo szoros ertelemben marta a szemem az, amit kitolt a
kipufogocsoven. Ha mar valasztanom kell, inkabb a Trabant.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: Merci buszok torokbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>2 honapja volt szerencsem a pesti Merci-szervizben megfordulni, akkor
>epitettek at a volanbusz szamara frissen hozott torok buszt: sarga
>kapaszkodocsovek, leszallasjelzo, ulesek surubbre, hogy meg egy sor
>beferjen, plusz par aprosag. Lehet, hogy nem is a torokok voltak
>trehanyak???
Inkabb azt mondanam, hogy megpalyaztak (es megnyertek) egy kiirast,
aztan azokat a buszokat, amik kozel hasonloak voltak atepitettek.
Valoszinuleg anelkul, hogy engedelyeztetve lett volna az atalakitas.
Ebbol is csak az derul ki, hogy mashol sem mukodik ez jobban, mint
nalunk.

>Az meg a Volan hulyesege, hogy 46-48 uleses IC-buszokat jarat
>tavolsagi helyett helykoziben (gyk: falujaro, esetleg elovarosi). Ez
>nem arra valo, arra is van Merci busz, de az az Ikarus 400-as 
>sorozatra hasonlit, vagy a Raba Contract-ra.
Erre van egy egyszerubb magyarazat is. Sztm. azert vesz tavolsagi
buszt az elovarosi helyett, mert azt minden gond nelkul be tudja
allitani (le tudja vizsgaztatni) nemzetkozi forgalomba is, ha a
helyzet ugy kivanja. Letiltja az alloutasokat, es mar mehet is. Meg
akkor is, ha ez nem tul szabalyos.

>A Vasi Volan es a Veszpremi Volan viszont epp forditva
>csinalja, ok az elovarosi buszokat (Ik 415, mint a BKV-buszok, csak
>nem DAF, hanem Raba technikaval) jaratjak pl. a Veszprem-Gyor, vagy a
>Szombathely-Gyor viszonylaton is. Na egy ilyen utazas az nagy
>csapas... Tobb mint ket orat allni/ulni azon a buszon, amit arra 
>terveztek, hogy minden fanal megalljon, es max 30 perc alatt mindenki 
>leszalljon rola. De errol nem a busz tehet, hanem az az idiota 
>forgalmista, aki csak azt nezi, hogy "uj busz?Akkor ez menjen 
>messzire!".
Ebbol is az derul ki, hogy hianyos a magyar szabalyozas. Sztm.
nyugodtan megszabhatnak, hogy milyen jellegu vonalon milyen
kategoriaju busz kozlekedhet, aztan csak neha ellenorizni kellene.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: Hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Az utobbi idoben rendszeresen eltunik a viz a hutoviz tartalyabol

Szerintem semmikepp sem tud elparologni csak ugy, mert nincs akkora 
nyilt parolgasi felulet, amin ennyi viz elmenjen. En ammondo vagyok, 
hogy valahova a motoron belul megy el.
Lehetosegek:
viz -> olajba: latnod kell az olajon, hogy gaz van
viz -> egesterbe: massa valik a motor jarasa, kipuf.kinezete
En az utobbira tippelek, szerintem kepes ugy kimenni az egesterbol a 
viz, hogy a kipuf vege nem lesz nedves a dizel gep eseten.
Namost ha tenyleg ez a palya, akko meg kell keresni az okot, lehet hogy 
csak a tomites fircent meg (bizzunk benne) es nincs komolyabb gond.

VW vs. ALFA flame:
eddig csak olvasgattam a vagdalkozast, DE:
mindenkinek meg vannak a gepekrol a velemenyei, akinek egy jarganyrol 
rossz sajat tapasztalatai vannak, az logikus, dehogy ilyen "az szar, 
mert valaki mondta" az nem valami perdonto dolog.
Sajat velemeny: az uj alfak teccenenek, de elrhetetlenek most nekem.
Golfot meg sose vennek, mert olyan ga'z kicsi a csomi tartoja, hogy 
nekem nem jonne be akarmilyen szuper nemet teknika :). Amugy csak 
regebbiben ultem, hat azis csak auto vot.

Es vegul, en roppant szeretem a mostani automat, neklem az most a 
jarmuISTEN: 84-es ford orion 1.6 D (4l fogyi a siraly :) )

Na csakesz!
tafi
+ - Polski fiat 126 olajnyomás-probléma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!
1999 Novemberében vettünk egy 73E km futott '90-es évjáratú Kispolskit. Azóta f
olyamatosan jelentkezik a következő probléma. Egy bizonyos távolság megtétele u
tán, ha alapjáraton pörög a motor felgyullad az olajnyomás visszajelző a műszer
falon. Ez régebben olyan 15-18 km megtétele után kezdődött, de mostanában már 1
2 km után jelentkezik a probléma. Amúgy sem vezetünk (az anyukám és én használj
uk az autót) túl durván, de valamelyik nap kifejezetten finoman mentem és igy i
s világít az olajnyomás. Ez csak alapjáraton vílágit, ha egy kicsit rálépek a g
ázra, akkor nem, de az akkor is aggasztó, hogy nem lehet 20 km.-t autózni a gép
kocsival. Hosszab út megtétele után, egyre magasabb fordulatig világít.
Korábban egy ismerős szerelő javítgatta az autót, legelőször megbontotta a motr
ot, és meggyűrűzte a dugattyúkat, és elvégzett minden szükséges dolgot. Hazafel
é jövetben újra felvillant az olajnyomás visszajelző. Később kicserélte az olaj
nyomószelepet, (legalább is ezt mondta én nem értek hozzá).
A probléma azóta is fenn áll. Végülis azt mondta, hogy ő már nem tud mit tenni,
 úgy gondolja a főtengely csapágyat kellene kicserélni. Szintén a szerelő mondt
a, hogy a motor nem melegszik túl, tehát a normális hőmérsékleten dolgozik.
Az utóbbi időben úgy is autóztam, hogy a motorháztetőt kitámasztottam olyan 12-
15 cm-re, de alig észrevehető a változás.
Amúgy az autóval nincs semmi más gond, szép esztétikai állapotban van, szóval m
indenképpen úgy gondoljuk, hogy megéri megcsináltatni.

Szóval ha valaki tudja mi lehet a probléma, vagy tud olyan szerelőt ajánlani ak
i vállali a probléma kijavítását, annak mindenképpen várom a levelét!
Légyszi cc-zetek magánba (  ) is mert nem mindig olvasom a lis
tát. Előre is köszi minden hozzászólónak!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m020-balassagyarmat.dial.elender.hu)
+ - Re: sorrend (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Mi hatarozza meg a levelek sorrendjet a listaban? Volt egy idoszak, amikor
> szinte mindig az enyemek voltak legelol, ma meg en voltam a vegen. Igy
> konnyebb atugrani azoknak, akiket nem erdekel?

a beerkezesi sorrend. Ha a HA postazasa(megjelenese) nem valtozott, akkor
csaka leveleid beerkezesenek ideje valtozhatott meg.
1. mas idopontban olvasod/irod a leveleidet mint eddig
2. amikor postazod a leveleidet, azok nem egybol tovabbitodnak a HA fele,
hanem valamifele policy szerint kesobb, mondjuk esti/ejszakai/hajnali
orakban.

A visszaigazolasokat eygbol meg szoktad kapni? Nekem pl. 1-2-3 perc mulva
visszaigazolja a HA hogy megjott a levelem.
homer
+ - Re: TDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> A TDI a turbodiesel es a direct injection osszevonasabol kepzodott,
> turbofeltolteses, kozvetlen befecskendezeses motort jelol. VW-konszern
> altal vedett jeloles, mas nem hasznalhatja. Ahol minden betuje krom, ott
> all. geom. turbo van rajta (Audi 80 1.9TDI), ahol az i betu piros, ott
> valtozo geometriaju a turbo, 110LE, ahol a DI piros, az mar un. pumpe-duse
> (adagolofuvokas) motor 130 LE-vel, ahol mindharom betu piros, az az erosebb
> pumpe-duse, ami 150LE (ez is 1.9-es), es csak a Golfhoz lehet kapni.

a szegedi vw szalonban ugy magyarazta nekem a sales, hogy ez a PD az
valami olyasmi, hogy a befecskendezesnel a szokasos nyomas tobbszorosevel
nyomjak be a dizeltanyagot, amitol jobb lesz a porlasztas, es jobban eg el
az anyag, ettol erosebb (130le) a motor. modositott hengerfej is tartozik
hozza, tehat nem ugyanaz a blokk.
homer
+ - titan dipol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

aki hasznal Titan-Dipol, kerem irja meg a tapasztalatait.
Szivesen fogadok bevalt beszerelomuhely cimeket/arakat is.

Koszonettel,
Tibor
+ - Re: Clio lopasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!
>Nem ertem, ennyire viszik a Cliokat?

Nem ertem, hogy mit nem ertesz...
IMHO a Clio Tech-Run igen jol illeszkedik az erosebben 
motorizalt Golf-Bravo-Punto vonulatba, valamint azon 
divatos es formas autok korebe tartozik, amibe egy 
menojenonek sem szegyen beulnie. R-Go: van ra kereslet 
es lopjak is rendesen. Amit en nem igazan ertek (ill. ertek,
csak nehezen fogadom el): aki ilyen autot vesz, az miert nem
kepes a lopasvedelemre is tobb figyelmet forditani?
(Mielott vki felhorgadna a jelzokon: senkinek nem akartam
megbantani a lelkivilagat.)

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Benzin, motor vs. auto, markaszerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezt mar megbeszeltuk regebben. Mire odakint tankolsz, addig
>szepen kieg minden varosi cammogas a kocsidbol, megtisztulnak
>a gyertyak, stb. A jelenseget ne ird a kinti benya javara.
HA> Bizony annak a javara kell irni sajnos! Sot!
Szerintem is van benne valami. En tankolok neha Szlovakiaban. Odafele
magyar benzin, vissza szlovak Agip kut. Ugyanaz az ut, tempomattal
megyek, megis van elteres boven.

HA> csak nehany fontosabb dolgot az extrak kozul: Manualis
HA> klima, elektromos ablakok elol, elektromos kulso (futheto)
HA> tukrok, elektromos fenyszoromagassag allitas, ket legzsak,
HA> 4 hangszoros
HA> radio, taviranyitos kozponti zar, hovedo uvegezes stb.
A 4 hangszororol jut eszembe: anno, amikor a Cliomat vettem a
Baumgartnernel, azt mondtak, elol lesz benne hangszoro, hatul
elokeszites. Ehhez kepest elol nem volt hangszoro, es hatra sem ment
egy nyamvadt drot sem.

HA>   Egy: biciklis, motoros tema: mivel szinte mindenhova (varoson belul)
HA> motorral jarok, van egy kis laratasom a dologra. Megpedig az, hogy
HA> az autosok tobbsege - tisztelet a csekely kivetelnek - egyszeruen
HA> semmibe nem nezi a ketkerekuvel kozlekedoket.

Igazad van. De vedd figyelembe azt is, hogy az sem kellemes, amikor
ulsz a dugoban, es egy motoros elimbolyog melletted, elorearaszolva az
allo kocsisorok kozott, es veletlenul meg talalja huzni az autodat,
vagy nekimegy a tukrodnek. Szerinted hany motoros all meg, hogy "Jajj,
elnezest! Tessek, itt van egy kalap penz, hogy ujrafenyezze az ajtot,
aminek nekimentem"? Nem egy ismerosom autojat huztak meg motorosok,
biciklis futarok.
Egyebkent (szerintem) tok felesleges ezen vitazni, mert ugysem fogjak
soha egymast megerteni a motorosok es autosok (akar csak az Alfa- es
VW-hivok).

HA> korlatoz :) ) Ez nalam foben jaro bun. Nezzel korul azon a
HA> helyen ahol szervizeltek az autot, szerintem valahonnan
HA> onnan fuj a szel! A felesegemnek is Clioja van most 1 eves,
HA> volt is egyszer enyhen serulve, de csak a Baumgartner-hez
HA> merem vinni, nehogy igy jarjak.
Es ha tudnal arrol, hogy van egy VW markaszerviz, ahol ket
szerelobacsi szepen masolja az immobilizeres kulcsokat, es
rendszammal, lakcimmel eladja rosszarcu tolvajbacsiknak? Tenyleg
hiszel a mesekben? "Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy
markaszerviz, ahol nem vertek at az embereket, tenylegesen elvegeztek
minden kiszamlazott javitast, nem jart vissza egy csomo ugyfel
reklamalni..."
Hat, szep lenne.

M.
+ - gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sikerult egy apro kis vasdarabot begyujtenem a bal hatso kerekembe,
ami ettol szepen le is eresztett. Sikerult 10 perc alatt felszenvednem
a potkereket, ami legnagyobb meglepetesemre 185/70R14-es volt, viszont
az auton 195/65R15-os van. De jo... Elgurultam egy gumishoz (Fehervari
ut.) Gumis ranez: Nem javithato. Vagyek ujat. De ilyet sehol nem fogok
kapni (C651-es mintazat), csak naluk(!) tudom megrendelni 25 eFt-ert.
Kerdem, miert nem javithato? "Mert olyan a serules jellege, hogy
eletveszelyes lenne a javitas utan a gumi, ezert a gyar nem engedi a
javitast."
Hmm, hat jo legyen, megrendelem. Elmentem Csepelen egy ejjel-nappali
gumishoz, hogy hatha. Megnezi, kihuzza a vasdarabot, mindenfele
szerszammal birizgalja: Ok, holnap reggelre kesz.
Mondom neki, hogy mashol azt mondtak, nem javithato, veszelyes stb.
Nez ram nagy szemekkel a gumis: "A szovet nem serult, a gumit
megvulkanizalom, mi ezen a veszelyes?" Ja, es mindez 1450 Ft-ba
kerult.

M.
+ - Hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az utobbi idoben rendszeresen eltunik a viz a hutoviz tartalyabol. Eddig
meg
>semmi erdekes nem is lenne, de az a poen, hogy nem folyik sehol semmi, meg
>csak nem is csopog, pedig naponta tobbszor is ellenorzom, raadasul olyan
>helyen allok mindig ahol latni lehetne ha egy csepp is lecsoppen

Nem is fogod latni, mert nem csopog a viz, csak szivarog
es azonnal el is parolog.
SZVSZ a vizpumpanal kezd kimenni a szimering. Ha tobb
mint 100e km van a vizpumpaban, amugy is cserere erett.
Asszem' illik vele egyutt a vezermuszijat es a feszitogorgot
is csereltetni. En legalabbis igy csinaltam. El is mult az
UFO-k lathatatlan vizlopo tevekenysege :)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Koszi mindenkinek az epito jellegu valaszokat, sok hasznos tanacsot es
tippet kaptam a hutoviz problemam ugyeben. A legvaloszinubbnek Dr. Antal
Jozsef tippje latszik, miszerint van egy betegsege a dizel opel motoroknak,
hogy a motor mogott van egy rejtett gumicso, ami a meleg miatt elobb
eloregszik mint a tobbi tarsa, es ezen keresztul szivaroghat a viz, ami
racsoppenve a motorblokkra azonnal elparolog. Meg sajnos nem jutottam odaig
hogy ezt le is ellenorizzem, de hamarosan ez is meglessz.
Tobben is tippeltek arra hogy esetleg hengerfejes a gep. Ezt nemigen tartom
valoszinunek, tobbek kozott azert is, mert nincs semmilyen fustoles (feher
szinu meg aztan vegkepp nincs), nem bugyborekol a kiegyenlitotartalyban a
viz, es nem sziszeg. Meleg motornal ha leveszem a kupakot akkor is csak a
normalis szisszenes van, ami ertheto a felmelegedett viz miatt (ujkoraban se
szisszent kisebbet). Ugyanezen ok miatt nem tartom valoszinunek a
gatrepedest sem.
Ugyanakkor a motorral semmi gond nincs, nem fustol, jol huz (mar amit egy
1,7-es szivo dizeltol el lehet ugye varni), nagyon jol eszik (5,2-5,5), olaj
szep tiszta, olajat nem eszik, es a motorban kb 145000km van, ami egy
dizeltol nem sok. Ja es nem Isuzu dizel, hanem eredeti GM. Nemreg volt
vizsgan a gep, es az Opel szervizben megneztek a mocit is, es csak
gratulalni tudtak hozza, hogy ilyen jo allapotu 11eves dizel motort mar
nagyon reg nem lattak. Igaz vigyazva is van. :-)

Szoval megnezem azt a csovet, mert az a leggyanusabb pont. Ha nem talalok
semmit, akkor kap egy huto-tomito adalekot, es meglatjuk hogy segit-e, bar
ezekrol a folyadekokrol sok rosszat is hallottam, miszerint a vekony
csoveket a motorblokkban hajlando eltomiteni. Hat nem tom. Sokan ellenzik
ezen folyadekok hasznalatat.
Koszi,
Udvozlettel,
MyChroLesLie
mailto:
+ - Re hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Leslie,

Ez sajnos nem tul baratsagos hiba lehet. Az valoszinu hogy csak nyomas alatt
kezd el fogyni a viz (meleg jaro motor, vagy csak szimplan meleg motor). A
kerdes hogy milyen oreg az a motor, mert nalam elofordult, hogy kirohadt egy
fagydugo, de csak annyira hogy nyomas alatt konnyezte a vizet ami a forro
motoron el is parolgott izibe (nem volt vizfolt) tehat lehet ez is, vagy ami
a rosszabb hogy hajszalrepedes van a huton valahol ami szinten csak nyomas
alatt fossa el a vizet ami a melegben ugye elparolog. Alltalaban ugy lehet
kiszurni,hogy a gozolgo fagyallonak van egy tipikus szaga, azt kell keresni.
Azert nezd at a gumicsoveket foleg a bilincseknel hatha meg van repedve
valamelyik.

Sok sikert
Udv
Shake
+ - hutoviz megint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs elfelejtettem hogy csapvizet eszedbe ne jusson tolteni hutokorbe,
elvizkovesiti a rendszert es nezhetsz hogy miert forr a motor. Csak fagyallo
meg desztviz semmi mas

Shake
+ - Re: Hutoviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az utobbi idoben rendszeresen eltunik a viz a hutoviz tartalyabol. Eddig
meg
> semmi erdekes nem is lenne, de az a poen, hogy nem folyik sehol semmi, meg
> csak nem is csopog, pedig naponta tobbszor is ellenorzom, raadasul olyan
> helyen allok mindig ahol latni lehetne ha egy csepp is lecsoppen. A fogyas

Hali!

Tippek:

1. Tomitetlenseg a hutorendszerben.
2. Hutospaka szelepe nem tomit
3. Vizpumpa (Opel!!!)

Az elso ket esetben egyszeruen elforr a viz, de nem biztos, hogy
drasztikusan. Nezd at a bilincseket, minden cso jol a helyen van-e (en mar
jartam igy, a kiegyenlitotartalyba meno folso cso lelazult egy kicsit, es
mivel nem volt nyomas alatt a rendszer, menetkozben elparolgott a viz.)

A vizpumpa meg tudja ugy nyomni ki a vizet, hogy csak amig mesz, es melegen
a nyomas alatt a tomitese mellett kinyomja. Ha leallsz, akkor mar nem nagyon
csopog. Kozelrol meg kell nezni!

Szabolcs
+ - lamborghini - foti Cora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Almaim autoja lathato a foti Cora-ban, egy Lamborghini kepeben..
> Igazan megnyero igy kozelrol, tuzpirosan, mind a 350 (vad)loerejevel..
> Eleg konnyen elhittem, hogy a szarny nem csak optikai tuning..
> Volt egy Testarossa is, de mellette labdaba se rug!

Arra jartam hetvegen, ime nehany kep rola:

www.tar.hu/jts/cora/page_01.html

jts
+ - Aksi halal + almok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosbanda!

Szuleim autojanak varatlanul elhalalozott az aksija
egy toltest kovetoen. A jelensegek: a motort keptelen volt megforgatni,
ha raadtam a vilagitast, akkor elkezdett zugni az aksi, mintha forrna
es zaptojas szagot arasztott magabol.

Elmes kerdesem a kovetkezo: ez most vegelgyengules, esetleg tul
eros toltes utan produkal ilyet? Egyaltalan mitol buzlik es zug??

Mas:
Alomgep. Nekem is tetszett a Mustang anno, a '69 fastback,
+ a Camaro-k, + me'g a Chevy Blaser is, de miota meglattam
ezt a dogot, azota egy ilyan az alom:
http://www.chargerclubofwa.asn.au/MembersCars/dodge.htm

Hmmmm... Eddig ebbol megvalosult 1200 kbcm, platoi lav. :)
A fenti link egyben velemenyem az Alfa vs. VW vs. mindenki mas 
flame-hez ;)).

Lahati



___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Re: Fogyasztas - Magyar uzemanyag ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mivel a Francia frank mostansag ~40 Ft, ezert ez nem 2-3 Ft
elterest okozhat literenkent...

Szia Attila!

Nem 40 Ft, hanem 37,70, minden nap megnezem a francia frank arfolyamat, mert mo
stansag kell kifizetnunk egy 2,8 millio FRF-es muszert, ott mar sok kicsi sokra
 megy.
Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - Re: Re: Thalia vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

,az RT Alize limitalt modellre. 
,Es mindez 2 475 000 Ft-ert. Szamoljon barki utana, ez 
olcsobb, mint a Swift Sedan. Mi kell meg?

Szia! Suzukiskent is egyet kell, hogy ertsek az ertekeleseddel. Engedd meg hogy
 megkerdezzem viszont: mennyi a garancia? Gondolom 1 ev. Megvarjatok amig az Eu
ropai Unio kotelezove teszi a ket evet? Egy kereskedo gondolkodasaban a hosszab
b garancia tobb koltseg, ezt is szamitasba kell venni az arban. 
Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - Re: Klimakompresszor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem a lakas klimakompresszora nemet gyarilag, de itt leteszem a hivatali
>nagyeskut, hogy utoljara !!!

Nekem meg olasz a klimakompresszor itthon, es csak megy csak megy csak 
megy... :)))

Ant
En meg fogadok, hogy mindkettot a tavolkeleten gyartottak. Thailand, Malaysia, 
Taiwan menok ebben, de pl. Siemens hutogepek kompresszora made in Singapore. Ud
v, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - Re: help me! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hm. Lattam maar ilyet a kollegam Suzukijan, ott kontakthibas volt az egyik veze
tek. Lehuzva meg visszanyomva minden megjavult. De ha te nem piszkaltad meg a v
ezetekeket, akkor ez egy nagy rejtely. Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - VTEC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello auto, szia Fogash,

> A "WTEC" az Vtec, valve technic, azaz szelep-technika osszevonas eredmenye,
> a Honda jeloli igy a valtozo vezerlesu motorjait. Roviden arrol szol, hogy
> minden henger szelepjeit ketfele butyok vezerelheti, a fordulatszam
> fuggvenyeben a motorvezerles donti el, melyik legyen az aktiv.

Latom, a Honda meg nem a szived csucske... ;-))
VTEC=Variable Timing Engine Control, valtoztathato (szelepnyitasu)
ideju motorvezerles.

Udv,

      Mark                         mailto:
+ - Polo fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >1997-tol orszaguti és varosi ciklust mernek. Az orszaguti a
kovetkezokepp
> >alakul : eloszor felgyorsitanak 90-re majd egy ido utan 120-ra .Ebbol
> lesz[...]
> >A Polo adatai helyesen: orszagut 5.6  varos 9.9  atlag 7.3
> >Az atlagertek megallapitasanal az orszagut nagyobb sullyal kerul
> szamitasra
>
> Igaz, az elado hulyesege, hogy a kocsira varos, 90, 120 volt kiirva a
> megfelelo adatokkal parositva. Ez persze nem mentseg nekem, de az eltero
> kalkulacios mod ad mondjuk 10% pontatlansagot, viszont nem magyarazza,
hogy
> a pont 2x olyan eros, raadasul bo 300kiloval nehezebb olasz szemetlada
> miert eszik csak 7-8 decivel tobbet, mint a tokeletes es takarekos nemet
> isten???
> Ezen persze a vilag vegeig lehet vitatkozni, csak szamomra ugy tunik,
hogy
> amikor kenyelmetlen volna komoly tenyekkel szembenezni, akkor "ugyrendi
> hiba"-ba kell beleakadni. Addig sem figyel senki a lenyegre. (nem
konkretan
> neked cimezve, altalanositottam!)
>
> Ja, es amitol beszartam: az extralistan egy sor all:
>
> "tornadovoros fenyezes"
>
> INGYEN! mert akcios modell...
> 
> AR 155 2.0TS16V Super
>
>
>
>
+ - szelepvezerlesi diagram (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ehhez a motorhoz kene szelepvezerlesi diagramm a megpontsabb
beallitashoz.

 Mit akartok meg pontosabban beallitani? Alaphelyzetben a vezermutengely
fixen kapcsolodik a fotengelyhez, ez biztositja, hogy a szelep mindig
ugyanannal a dugattyu-helyzetnel kezdjen nyitni-zarni. A szelep-nyitas
karakterisztikajat a butyok profilja adja meg, vagyis ezt a diagramot
kiszerelt vezermutengelyrol viszonylag konnyen le lehet venni.

A kiszerelt vezermutengelyt ket csucs koze kell fogni, az egyik vegere
szogskalat kell erositeni. A meroora tapintojat a bulyok legalso pontjara
kell tenni, majd a kivant pontossagnak megfeleloen 1-5 fokonkent
lejegyezni
az emelkedest. Ebbol lehet egy diagramot szerkeszteni, aminek a
vizszintes
tengelyen a szogelfordulas, fuggolegesen pedig a szelep-elmozdulast
abrazolod. Ez az egy szelepnyitas idobeni lefutasanak diagramja. Ha a
skalat rogzitve a mellette levo kipufogoszelep gorbejet ugyanebbe a
diagramba abrazolod, megkapod a szelep-osszenyitas merteket is. Ha egy
diagramba veszed az elso es a negyedik henger butykeit, akkor az
elonyitas illetve kesobb zaras merteke is megjon. Az 1-4 henger egyutt van
FHP-on,
de amikor az elso henger a suritessel vegzett es gyujt, vagyis mindket
szelep zarva van, a negyedik hengerben akkor van szelepvaltas, vagyis itt a
kipufogo szelep nyitasanak veget es a szivo szelep nyitasanak kezdetet kell
abrazolnia a diagramnak. Igy jon ki a FHP-hoz viszonyitott korabbi nyitas.

Az egesz ertelmet viszont nem latom, hiszen az egesz rendszerben nincs
allitasi lehetoseg, jellemzoen minden lanckerek, vagy bordasszij-kerek csak
egy meg6arozott pozicioban mehet fel a tengelyre, a butykok nem allithatoak
a tengelyen, szoval minden fix. (Kiveve Alfa Twinspark, ahol a vezermukerek
elfordulhat a vezermutengelyen. :))
A csatolt file a varhato diagram formajat mutatja. Egy Alfistitol. :)
 Udv

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Clio Tech-run (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Minden egyutterzesem a tulaje. A tobbieknek mi a velemenye a
 kocsilopasokrol? A rendorseg ugyan gyakran reklamozza, hogy igy-ugy
 csokkentek a kocsilopasok, viszont ritkan latni olyant, hogy hany autot
 talaltak meg. Raadasul amikor Gyorben lefuleltek egy bandat, megtalaltak
 naluk vagy 10 autot egyben meg 20at szetszedve, masnap delutantol megis
 szabadlabon vedekezhetett mindenki, akit bevittek. :(((((

 Esemenydus 8 honap lehetett, ha elobb gorbult, aztan meg szublimalt a Tech
 Run.  Ha tenyleg olyan budos bunko paraszt lennek, mint amilyennek egyesek
 szeretnenek itt beallitani akkor most mondanam, hogy ez is biztos olyan
 "200-nal is tok nyugodt volt, es fek is volt rajta", azert torott az
eleje.
 De nem irom, mert minden auto ugy csinal az uton, ahogy vezetik. Ha az
 eleje torott, az nagy valoszinuseggel a sofor hibaja (kovetesi tavolsag be
 nem tartasa, nem az ut-, forgalmi- es latasviszonyoknak megfelelo
 sebesseg-megvalasztas, stb). Egyebkent mostanaban meglepoen sok Swiftet
 latok, aminek porra van torve az eleje. Mert megy, de nem all meg a konnyu
 kasznija a virsligumikon.

>Ezust szinu, kb. 7-8 honapos, jobb oldalt a szelvedon van
 >egy kavicsfelverodes. Az auto mar volt torve, elol a
 >motorhazteto cserelve lett, igy nem teljesen tokeletesek
 >az illesztesei hezagok elol.

 
 AR 155 2.0TS16V Super
+ - 30ekm szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>-Azt olvastam a katalogusban, hogy csak 2 ev vagy 30000 kilometerenkent
kell >kotelezore vinni es elvegezni a szukseges javitasokat, olajcseret
stb. Ez
>tenyleg megfelelo vagy csak reklamfogas, hogy a kissebb szervizelesi
>gyakorisaggal is megfogjak az embereket? En nem ertek annyira a
motorokhoz,
>tehat lehet, hogy ha a gyar azt mondja, hogy igy jo, akkor ezzel tenyleg
nem
>viccelnek, de gondoltam hatha valaki masnak mas a velemenye
Elvileg a gyar eloirasa a kotelezo ervenyu, tehat elvileg nem fajhat, ha
csak a gyari intervallumonkent cserelnek olajat benne. Ehhez persze elvaras
a megfelelo olaj is, illetve az atlagos hasznalat. Az olaj tobbfelekeppen
farad: egyreszt megtelik szilard szennyezodessel, femkopadekkal, masreszt
korom keletkezik benne, harmadreszt savasodik, igy veszit a keno- es
korroziovedo kepessegebol. A szennyezodes egy resze tul apro ahhoz, hogy
barmilyen szurovel is kiszurheto legyen. Nalam ugyan 20ekm az eloirt
periodus, de mivel a kocsi mar nem garancialis, igy cserelhetek magam is
olajat, ami a gyarival egyezo minosegu Texaco olajjal is csak 6-7eFt. Nekem
van ennyi pluszban 10ezrenkent, ha mar ilyen "draga" autot vettem es
szeretnem, hogy meg sokaig szolgaljon.

Teherautokban nem ritka a 80-120ezer kilometeres olajcsere-periodus sem,
ezekben viszont az olajszuro mellett szeparator is van, ami kicentrifugalja
az osszes szennyet, es igy is brutal draga olaj kell bele.

 
AR 155 2.0TS16V Super
+ - hutoviz fogyasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem megeszi. Az, hogy a kipufogo szaraz, nem sokat jelent, ennyi
vizet siman elparologtat a meleg motor. Ha valahol kezdodo gatrepedesed
van, akkor jaro motornal felfujja a tagulasi tartalyt. Hosszabb menes utan
allj meg, csavard le a sapkat. Ha nagyon fel van fujodva, sajna elobb-utobb
hengerfejes lesz. Egy kis pisszenes normalis, a hutorendszer valamennyire
tulnyomasos. Ha nagyon rossz a helyzet, folyamatosan buborekol a tagulasi
tartalyba alapjaraton.

B megoldas: olyan helyen szivarog el a vized, ahol rogvest el is parolog,
ezert nincs alatta csepp. A desztviz/sima viz parolgas egyforma, az
asvanyos vizbol is csak a H2O parolog el... Raadasul a hutorendszer zart,
tehat nem parologhat.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - autopalyaepitesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Komoly dilemmakat tapasztalok az M1-M7 epitese kozben.
1.) az M1-et gyakorlatilag Gyortol Biatorbagyig ujraaszfaltozzak, mindket
palyan felmarnak a regi aszfaltbol 6-8cm-t, aztan telibe huzzak a
leallosavot es a ket savot is egyszerre. Erre racsikoznak, aztan kesz. Ami
csodalatos benne: Megfogjak a forgalmat 60kmh-ra, osszevezetik egy savba,
atterelik a szembejovore, ott felengedik 80ra, aztan kb 10-15km-en
keresztul 2x1 savos utkent mukodik az autopalya egyik palyaja. Elozesi
lehetoseg nincs (kozepen bolyasor), parhuzamos kozlekedes nincs, tolakodasi
lehetoseg nincs. A kamionok is 80-90 kozott kotornak, ha az ember nem fog
ki valami bena IFA-t, akkor tkp. nagyon nem is erzi meg menetidoben a
kulonbseget. Raadasul amint elkeszul egy ujabb 5-6km-es szakasz, azonnal
atadjak a forgalomnak, azaz az attereles szakasza elobbre csuszik. Raadasul
ez kb 2-3hetente megtortenik, tehat a munka folyik, nem csak emberek allnak
az ut szelen. Balesettel (akar csak a legkisebb koccanassal) eddig NEM
talalkoztam. Pedig ez az orszag gazdasagi autopalyaja, ami aru az orszagba
kozuton jon, az erre jon. Az M7 ezzel szemben honapok ota valtozatlanul
szet van barmolva, a sok hetvegi autos halalra tori magat a 2m-es savokban,
az egesz tele van ertelmetlen korlatozasokkal, ugy szar, ahogy van. A
parhuzamos sav eleve elozesi ingert gerjeszt ("mit benazik ez a barom, ha
2centit lejjebb menne, elfernek mellette"), az irrealisa alacsony(nak
gondolt) sebessegkorlatozas gyorshajtast gerjeszt, ezert van sok baleset.
Idiota megoldas.Arrol nem beszelve, hogy egyszerre nem csinalnak semmit.
Emeszthetobb lenne, ha a lezart 10km vandorolna, az elkeszult szakaszt
pedig egybol atadnak a forgalomnak.

2.) Van egy kb 80 km-es autopalya, az M7es. Miert jo az, hogy kozepen (ca a
30-50km kozott) 2x3 savos lesz, amugy meg 2x2??? Nem az lenne logikus, hogy
ahogy no a forgalom, ugy lesz tobb sav? Pl: Bp-Velencei to 3 savos, utana 2
savos. Vagy azert lesz kozepen harom sav, mert a velenceiek, agardiak is
atjarnak Siofokra? Ha a savok szama aranyos a kozlekedok szamaval, akkor
ennek igy kellene lennie... Mar most latom, hogy a harom savos szakasz
vegen minden hetvegen 20-30 autos rafutasos sorozat-balesetek lesznek...
:(

AR 155 2.0TS16V Super
+ - kispok-klub es tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Jozsi!

> Lenne egy kerdesem is: volt valamikor a net-en egy kispok klub,
> ami egyszercsak (honlap-valtozas miatt) megszunt letezni. Azota
> sem talalom. Tud errol valaki valamit esetleg?

http://groups.yahoo.com/group/fiat126clubhungary

Ha mar ugyis irok...
Szoval, van nekem egy lassan haromhetes Matizom, amibe tegnap tankoltam
harmadszor.  Ugye se a kocsit nem ismerem me'g igazan, se a
fogyasztasat, es a benzinmutato mar nagyon kozel jart az E betuhoz, es
bar nem egett semmi piros figyelmezteto lampa, de ugy ereztem, nagyon
ures mar a tank, igy elveimmel ellentetben olyan kutnal tankoltam,
amilyennel egyebkent nem szoktam. (S-sel kezdodik a neve :-))

Teletankolast kertem, ott alltam vegig a kut mellett, lattam, hogy
kattanasig ment bele a benzin, a vege kicsit vissza is frocskolt. A kut
30.64 l-t mutatott.

Este neztem a kocsi kiskonyvet, a tank 35 l, tehat kevesebb, mint 4.5 l
volt meg a tankban. A kiskonyv szerint viszont amikor mar csak 5.5 l
van, kigyullad a piros tajekoztato feny, hogy fogytan van a benzin.

Tobb lehetoseg van:
1. A tank nagyobb mint 35l - nem tul valoszinu
2. A piros lampa nem mukodik - ez elvben megtortenhet
3. A piros lampa nem 5.5l-nel gyullad ki, hanem kesobb - ez se
lehetetlen
4. A kut 30.64l-t mutatott, de sokkal kevesebb benzint adott - na ez a
kerdes, hogy ez lehetseges-e? (Nullarol indult es vegig a tankba kopte a
benzint.)

Mit gondoltok?

Anna
+ - Re: Hutoviz + en is kerdezek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

>Az utobbi idoben rendszeresen eltunik a viz a hutoviz tartalyabol. A fogyas 
>pedig elegge nagy, hiszen 200 km utan majdnem egy liter viz >eltunik a 
>semmiben. Soha nem melegszik tul a dolog, mindig a normalis >homerseklet 
>tartomanyban van a hofok, vagy az alatt.
Eleg erdekes. Ha csak sima csapviz van benne, akkor esetleg meg lehetne 
nezni, hogy a hutorendszer fem-gumi csatlakozopontjain (a gumicsoveknel) 
nincs-e feheres elszinezodes a blokkon. Esetleg azert is eltunhet a 
rendszerbol viz, mert a 90C-ra felmelegedett viz nagyobb goznyomast idez elo 
a rendszerben, es ez a megnovekedett nyomas mar eleg arra, hogy 1-2 laza 
bilincskotesnel atfujjon, es menet kozben "csopogjon", amit nem veszel 
eszre, mert a forro blokkon a viz rogton el is forr. Erre esetleg abbol 
lehet kovetkeztetni, hogy feheres vizkolerakodas van a blokkon a laza 
bilincs kornyeken. Ha tenyleg csak sima viz van benne, esetleg leeresztheted 
az egeszet, es a gumicsoveknel a csatlakozasokat le kellene pucolni az 
esetleges vizkotol (mert az jelentosen rontja a tomitest a koteseknel), es 
utana jol meg kell huzni a bilincseket.

>a kipufogo is szaraz, tehat a motoron keresztul nem
>megy el.
Szaraz a kipufogo ? Es a kondenzviz ? :-))

>Amugy egy dizel (1,7) Opel vectrarol van szo, ha ez segit.
Ha 3-4 evesnel fiatalabb, akkor a fent leirtakat ne vedd figyelembe, de egy 
6-8 evesnel (foleg ha csapvizzel volt toltve) jelentkezhet a 
csocsatlakozasnal vizkovesedes es atfujas (tapasztalat).

Na es az en kerdesem: varosban vizhofok normalis. Orszaguton nyugis tempoban 
normalis. Palyan 140->180-ra gyorsitva (4-5 padlo) vizhofok egy fel 
rublikaval feljebb kuszik, ha tovabb nyomom neki (altalaban nincs hely :-) ) 
megindul fejlebb is. Olajfogyasztas 0.5l/5000km, a viz nem olajos, (ezeket 
csak azert irom, mert sokan remisztgettek hengerfejtomites cserevel). Nekem 
ugy tunik, hogy nincs eleg hutesi teljesitmeny. A huto kivul-belul tiszta. 
Lehet, hogy a termosztat nem nyit ki teljesen ? Erre azert is gondolok, mert 
visszalassulva 120-ra (vagy palyarol leterve) fel perc alatt visszaall 
normalra. Szoval eloregedhetnek a termosztatok ? Vagy ne hajtsam tul a 
kocsit, es nyugodjak le ? :-) Vagy bontobol hozzak egy rossz termosztatot, 
ekeljem ki teljesen nyitva es miutan normalra melegedett, hajtsam meg a 
gepet ? Nekem mar mas otletem nincs.

Udv,
B Gabor


_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS