Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 645
Copyright (C) HIX
2000-02-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Pirosnal jobbra fordulni (mind)  21 sor     (cikkei)
2 Re: sebessegkorlatozas (mind)  32 sor     (cikkei)
3 re 80 audi (mind)  23 sor     (cikkei)
4 re 100e FT (mind)  42 sor     (cikkei)
5 re: cd az autoba (mind)  10 sor     (cikkei)
6 re Tokaj (mind)  30 sor     (cikkei)
7 re: kodfenyszoro (mind)  8 sor     (cikkei)
8 lopas (mind)  28 sor     (cikkei)
9 Lakatos (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #643 (mind)  13 sor     (cikkei)
11 Re: *** HIX AUTO *** #644 (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Re: kodlampa (mind)  46 sor     (cikkei)
13 Auto karpit javitas (mind)  15 sor     (cikkei)
14 Re: Legkondi: volt amerikai auto rulez*** HIX AUTO *** (mind)  38 sor     (cikkei)
15 100.000 a felso hatar (mind)  10 sor     (cikkei)
16 100 rongy szajmontemplarnak is (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Kultura, lampaszinkron, stb. (mind)  99 sor     (cikkei)
18 Kamion(os)ok... (mind)  50 sor     (cikkei)
19 Piros lampanal jobbra kanyar (mind)  24 sor     (cikkei)
20 tabla-letakaras (mind)  22 sor     (cikkei)
21 Kodlampa-bosszu :-) (mind)  22 sor     (cikkei)
22 Gyorsulas - adatok (mind)  19 sor     (cikkei)
23 gyorshajtas (mind)  33 sor     (cikkei)
24 =:) (mind)  1 sor     (cikkei)
25 biztositok (mind)  14 sor     (cikkei)
26 Suzuki fekcso (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Lada bonto? (mind)  8 sor     (cikkei)
28 Szalonnasutes, HIX-szerviztalalkozo (mind)  20 sor     (cikkei)
29 vegyessali (mind)  28 sor     (cikkei)
30 SAHAL + LPG (mind)  28 sor     (cikkei)
31 riaszto (mind)  7 sor     (cikkei)
32 RE:oreg Skoda muszakija (mind)  25 sor     (cikkei)
33 moci koporaszik (mind)  13 sor     (cikkei)
34 Re: alapjarati fogy (mind)  5 sor     (cikkei)
35 Re: zajos auto (mind)  4 sor     (cikkei)
36 Kerdes dieselekrol. (mind)  9 sor     (cikkei)
37 Gyorshajtas vs 100 kHUF (mind)  91 sor     (cikkei)
38 rendor? (mind)  6 sor     (cikkei)
39 Nemet skoda alkatreszek (mind)  27 sor     (cikkei)
40 Kulcskerdes (mind)  19 sor     (cikkei)
41 skoda aprolekos muszaki adatok kellenek. (mind)  29 sor     (cikkei)
42 ado+nyaloka (mind)  18 sor     (cikkei)
43 Re: oreg skoda (mind)  22 sor     (cikkei)
44 Re: erdekes, bar offtopic (mind)  11 sor     (cikkei)
45 szimmetrikus (mind)  7 sor     (cikkei)
46 RE: fogyasztas - Hary Janos (mind)  33 sor     (cikkei)
47 Itelkezzunk mindenrol papirformaban! (mind)  40 sor     (cikkei)
48 Gyalogosok (mind)  16 sor     (cikkei)
49 Felicia riasztoja (mind)  13 sor     (cikkei)
50 Nem javasolt szerviz (mind)  20 sor     (cikkei)
51 nemet vamrendszam (mind)  13 sor     (cikkei)
52 TT Bocsi (mind)  17 sor     (cikkei)
53 Tablazat-gyorsulas (mind)  25 sor     (cikkei)
54 es a feklampa ? (mind)  25 sor     (cikkei)
55 va: OFF-TOPIC: Tokaj (mind)  6 sor     (cikkei)
56 Skoda muszaki, sebessegkorlat, bicikli, Fabia, kodlampa (mind)  132 sor     (cikkei)
57 CD az autoban! (mind)  4 sor     (cikkei)
58 Re: kodlampa (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Re: Pirosnal jobbra fordulni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Sziasztok AUTOsok!
>
> Nem kell olyan messze menni csak vegig mesz pesten a Nagy Lajoson és
> lass csodat nalunk is piros lampanal lehet jobbra fordulni igaz a
> kiegeszito lampa zoldnyila vilagit,de EGYENESEN ad szabadott.
> Teljesen logikatlan,illetve en nem igazan tudok magyarazatott ra.
Egyaltalan nem logikatlan! :))
Nezz szet egy kicsit! Nekem is eltartott egy ket hetig mig rajottem a
dologra.
Ugyanis az utpalyatol JOBBRA van a villamos. Es ha a villamos zoldet kap,
akkor jobb ha nem kanyarodsz ele! :))) Szoval ott a villamos miatt van.

> Raadasul nem egy keresztedodes ha nem mindnel.
Mindenhol van villamos!!  :)

> Aki nem hiszi jarjon utanna.
Utanna jartam.

Lajos
+ - Re: sebessegkorlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Magyarorszagon _nagyon_ sok helyen ertelmetlen sebessegkorlatozas van.
> .
> A hozza nem ertesuk, minden folosleges korlatozasnal lathato.

Dears,

Ez is visszatero tema. Az elvvel egyetertek, ne legyen _folosleges_
korlatozas. De ki es milyen alapon donti el, mi a folosleges, mi
nem az?

Biztosan hoznak rossz donteseket is. De. Az autos, aki egyszer, egy adott 
idoben jar arra (esetleg mindennap, de ugyanabban az idoben stb.) miert 
kerdojelezi meg a dontesuket? Birtokaban van az osszes informacio, ami
alapjan eldontottek, hogy marpedig ott ennyi es ennyi a korlatozas?
Ha nincs, akkor ne destruktivkodjon, hanem probaljon meg utanagondolni,
neaggyisten megtudakolni.
Kedvenc peldam az M7-s budaorsi bevezeto szakasza, ahol (emlekeim szerint)
80-s tabla van kint 22-06 kozott, _zajvedelmi_ okokbol.
Annak ellenere, hogy egyertelmuen kint az indok, biztos vagyok benne,
hogy sokan tartjak baromsagnak, es elso ranezesre az is. Hajnali
2-kor, alig valaki az autopalyan, egyenes szakasz, jo minosegu utburkolat,
mekkora baromsag ez a 80... es nyomjak is 140-nel. A kozeli hazakban
lakok meg agyastul tancolnak.

Nyar vegen, mikor visszajottem Pestrol, megirtam a 3 het alatt (ismet) 
megerositett velemenyemet: Budapesten csak az nem szegi meg a sebessegkorlatoka
t, 
akinek az autoja _fizikailag_ keptelen ra...
Ennek egyik oka az a mentalitas, hogy miert ne szegnenk meg, hiszen baromsag.


pezoli
+ - re 80 audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

> ***Audi 80
> Ez egy '89-es, mar a "kerek" Audi. Mennyit er egy ilyen auto? Klima,
> riaszto, ABS, immo, kp.zar, el. ablak, magno... Mire kell odafigyelni?
Szerintem célszerű a legfapadosabbat megvenni, mert a klima javitasa
iggggggen borsos. A Kp-i zar levegovel mukodik, ami elegans, de sok
problemaval jar. Sokan atkottetik elektromosra (nekem is az van)

Figyelj a kuplungra, az elso futomu felfuggszteseire, csukloira,
a hatso sarhanyo iv korrodalasara (a csomagterbol is!), esetleg a
kerekcsapagyakra.
Erdemes megkerdezni, hogy fogy-e a hutoviz, mert a hogombanal gyakran
szivarog.

IGazabol rejtett hibak nincsenek, hacsak nem vagtak kette az autot
kozepen...
:))


Joey  
mailto:
ICQ:47279634
+ - re 100e FT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloljaroban: szerintem a 100e Ft-os szankcionalas egy szemetseg,
ugyanakkor ertem a celjat. Az a nagyobb baj, hogy a rendoroknek NAPI
adagot kell teljesiteni, es azt a legkonnyebben a 40-es tablanal
lehet, mondjuk fouton a mezo kozepen, stb.
En mar majdnem mindenert fizettem, tilosban parkolas, zarovonal, stb,
de most mar mindenre figyelek, mert annyira sokba kerul, hogy
eszveszejto. Egyedul a gyorshajtas a baj, mert 50-nel 1100-at forog a
motor 5-osben, 4-esben meg 1600-1700 korul. Vili hogy nem megyek
3-asban...
DE!
>           Es ha azt mondod, hogy a piroson szabalytalanul athalado
>         gyalogos (tehat a gyalogosnak van piros) eletet kell vedeni,
>         mert kisebb a valoszinusege a serulesenek, akkor azt mondom,
>         mint fent: tiltsak be az autokat. A gyalogosok serulesenek
>         valoszinusege 0 lesz! A gyalogos meg mehessen at akkor es
>         ott, amikor es ahol csak ugy tartja kedve! (Mellesleg nem
>         mintha most nem ezt csinalnak!)
Mi donti el, hogy a gyalogos szabalytalansaga a nagyobb baj, vagy a mi
gyorshajtasunk? O miert nem hanyhat fittyet a szabalyra, ha mi azt
tesszuk? Es ha lelep a nyomorult fereg piros lampanal, akkor feltetlen
el kell utni?

Itt a fejekben van a baj...

Miert van az, hogy aki 2-3 hetig mondjuk Nemetorszagban kozlekedik, az
utana szornyulkodve megy egy kort mondjuk Budapesten. Ott o is le tud
lassitani, es at tudja engedni az embereket, itthon meg nem?

A baj az, hogy a jo pelda nem ragados, csak a rossz.

Ne ertsetek felre, nem vagyok kulonb senkinel, en is lukat furok a
zebran setalgato emberek kozott, de legalabb nem akarom elhitetni
magammal, hogy ez igy jo.

(Bocsanat, ha ezzel megsertek valakit)


Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - re: cd az autoba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Aki olcson meg akarja uszni, az nezzen el a Banki Donat utra, oda ahol
a Speci computer is van. Egyszer jartam ott, es bementem, aztan vettem
egy Clariont 35-ert...


Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - re Tokaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Miert, mit csinaltak Tokaj hegyaljaval? A boltok tele vannak tokaji
> borokkal, az aruk az egbe szokik
Kivagattak a tradicionalis szolotokeket, es mostani "felkapottabb"
fajtakat telepitettek a helyebe.
A mi boraink termeleset visszafogtak, most erosodik ismet az exportja.
Sok borunk megtalalhato francia cimkevel a nemzetkozi piacon, igy a
NY-Europai vasarlo ezt a markat naluk keresi, es nem jon el ide
vilagot latni.
Nem a piacszerzessel van bajom, hanem azzal, hogy emiatt egy tobb szaz
eves hagyomany szakadt meg. Azert mert megvettek a duloket, meg
folyhatna az o zsebukbe a penz, de nem, inkabb gepesitsunk, vagjunk ki
mindent, nevezzuk at, siboljuk el.
Menjetek el most Tokajba! Szellemvaros. Nyarra mindig felelenkul, de
ilyenkor...

Az meg hogy sokba kerul a bor szerintem varhato volt.
Miert a viz mennyibe kerul a fovarosban? (a vizmuvek is francia kezben
van)

Na mindegy, en abbahagyom, mert amiket itt leirtam a francokrol, az
_maganvelemeny_, es nem biztos hogy mindenkit erdekel.

Joey
mailto:
ICQ:47279634

ui: azert ha sok pentzem lesz, megveszek egy francia halaszfalut, es
berendezem kajszibarack termelesre, hadd szokjak...   ;))
+ - re: kodfenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy kerdes a bekapcsolt kodfenyszoro vilagitast ellenzoknek: hogyan
zavarhat ba
>rkit is ez a feny ? A kocsiszekreny aljatol lefele vilagit (ellentetben a
kozve

A hatso vakit. Es az tobbnyire az elsovel egyutt kapcsolodik.

andi
+ - lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Vegul kovetkezzek az en "megfejtesem": ahhoz, hogy a kocsit ellophassak,
>a lopoembernek nyilvan oda kell mennie a kocsihoz. Sokkal logikusabb,
>hogy ekkor a sajat zsebebol vegye elo a kulcsot es a forgalmit, mint sem
>hogy XIX. szazadi kemhistoriakba illo romantikus modszerekkel operaljon.
>Igy egyreszt a fentebb leirt lebukas kerulheto el, masreszt pedig a
>lopas elotti tukorfeszegetes is sokkal feltunobb, mint a sajat zsebbe
>valo elegans benyulas.

Nincs ebben semmi logikai bukfenc.

A szervezett autotolvaj-bandak ugyelnek arra, hogy a
tagoknak a leheto legkevesebb kapcsolatuk legyen,
lehetoleg ne ismerjek egymast a kulonbozo feladatokat
ellato szemelyek.
Ezzel a megoldassal a lopo embernek eleg telefonon
bemondani a cimet es a tipust, nem kell neki atadni
a kulcsot. A kulcsmasolatot keszito is konnyebb helyzetben
van. Nem kell magaval hordania a masolt kulcsokat, nem
kell talalkoznia senkivel.
Esetleges lebukas eseten igy a rendorseg sokkal
nehezebben deriti fel a teljes bunszovetkezetet.

Nem hulyek a tolvajok,



  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Lakatos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Teljesen artatlannak latszo hibakat irtak fel, pl.
>csomagtarto fedel korrodalt, emelobak kiszakadt, ennyi.
>Nosza, keresek karosszerialakatost. Vegre talalok, (III.ker Pomazi ut)
>csak ingatja a fejet, hogy az emelobak azert torott, mert az egesz
>kuszob el van rohadva, ha jol meg akarom csinaltatni, ugy 30 rongynal
>kezdodik.

Az ajanlolistan is szerepel:
Vig Robert 20/9294-592
Pomazon van a muhelye.
Nagyon szepen es nagyon barati aron
dolgozik.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: *** HIX AUTO *** #643 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hat igen. Ott nem szamit, de az itt altalanos kis motorok mellett
> radikalis teljesitmenycsokkenes varhato a legkondi miatt 
eletemben nem ultem 8-10 legkondis autonal tobben, de 
mindegyikben mikor odaleptunk az autonak a legkondi lekapcsolt, 
igy nem lehetett eszrevenni a teljesitmenycsokkenest.. 
Ez meg a suzukinal is igy van, nemhogy dragabb jobb autoknal..

A + 1 liter meg haat.. 100 km-re kivetitve 200 ft.. Szerintem azt a 
200-ast 100 km-re egy atlag magyar autos meg tudja 
finanszirozni.. 


AntForce
+ - Re: *** HIX AUTO *** #644 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> vagyok, kicsit szuk a buszon a labter. A busz legkondis, utazas
> esemeny nelkul 1:55 ora. Bp forgalomtol nagyban fugg. Elovetel Bp fele
> csaknem kizart. Deak terrol foldalatti 5 perc, teljes menetido alig
> rosszabb, mint kocsival.

Az 'osztyapenkotol' meg nem volt olyan eset hogy 25 percnel tobb 
lett volna a kodaly korond, pedig 2 eve naponta megyek arra.. 
Szoval minimum 40 percet takaritasz meg autoval, az majdnem 1.5 
ora naponta oda vissza...  Vegulis akinek nincs mas dolga annak 
biztos jo.. ;) 
Azt nem szoltad bele, hogy nem akkor indul es erkezik a busz, 
amikor te indulhatnal, ez mondjuk meg minimum 30 30 perc 
tetlenkedest jelent (lassabban veszem fel a kabatom, meg 
telefonalok egyet igaz nem kell de ha meg ugyis van egy fel oram), 
ha nem is a megalloban, akkor otthon munkahelyen, mert idore 
kell menni.. Ez meg 1 ora, jelenleg a szamitasom + 2.5 oranal tart. 
Igy mar kezd elegge komoly lenni az idokulombseg.. 

Bar igazad van, nem az auto a legkenyelmesebb eszkoz, hanem a 
TAXI, de sajnos szegeny orszagban elunk, es orulunk ha autora 
telik.

AntForce

AntForce
+ - Re: kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

> Egy kerdes a bekapcsolt kodfenyszoro vilagitast ellenzoknek: hogyan zavarhat 
ba
> rkit is ez a feny ? A kocsiszekreny aljatol lefele vilagit (ellentetben a koz
ve

Lefele? Ez erdekes. Talan elore es lefele. Az uttestet mindenesetre
megvilagitja 
elotted, tehat elore is eleg rendesen bocsajt ki fenyt. A kodfenyszoro -
a
tompitottal szemben - sokkal inkabb szorodo fenyt bocsajt ki. Tehat
sokkal tobb
feny erkezik a szembejovo szemebe.

Csak ismetelni tudom: Legyunk figyelemmel masokra is. Nem vagyunk
egyformak.
Ha Teged nem zavar a cigarettafust, vagy a hangos zene, attol mast meg
zavarhat.


Masik kerdes: Te jobban latsz akkor, ha felkapcsolod a kodlampat? Ha
igen, akkor 
allitsd be a tompitottat, mert a kodlampaval _tiszta_ idoben minimalisat
javul 
a latas.

Persze aki a KRESZ-t irja az mind hulye, es ugyanilyen hulye Europa
nyugati 
resze is. Ott legalab buntetik a fenti cselekedetet.

> lekedessel, gyakorlatilag NEM LEHET rosszul -vakitoan- beallitani). Az, hogy 
a
> rendorok vadasznak a kodfenylampat is felkapcsolo autosokra, csak azt igazolj
a,
>  hogy konnyu predat keresnek (kodfeny ritkan van alapfelszereltsegben -->>erg
o
> a vezeto "tele van dohannyal"), nem azt, hogy puszta hasznalataval barkit is 
ve
> szelyeztetnel.

Zaraskent kiegeszitenem a "Latni es latszani" szlogent: 
"Latni, latszani es latni hagyni"

udv,
Jako Attila
+ - Auto karpit javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

 Auto karpitost keresek.Tudtok ajanlani megbizhato mestert?
Levalt a teto karpitom,es az oldalso muanyag is toredezett,gondoltam
szovetre kene athuzatni.
Az arakkal ugyan nem vagyok tisztaba,ha valaki erre vonatkozoan is
tud infot legyen szives irjon.
Elore is koszi.

Sziasztok.

Jo utat!
Gabor

E-mail: 
+ - Re: Legkondi: volt amerikai auto rulez*** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Legkondi: volt amerikai auto rulez ( 18 sor )
> Idopont: Thu Feb  3 18:12:17 EST 2000 AUTO #644
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>> A legkondit sokan felesleges luxusnak itelik, pedig nagyon
>> fontos. Es az europai autokba valoban hihetetlenul draga.

> Furcsa, nekem a Focus-ba ~230eFt volt. Ennel tobbet alkudtam le a kocsi
> arabol.:-) Es ez is ~7%-a a kocsi aranak. __Nem__sok__! Továbbá olcsóbb
> mint egy
> közepes auto-hifi, vagy egy garnitura konnyufem felni, vagy sok minden mas
> haszontalan vacak.

Hat szerintem ~7% egy ilyen dologert sok! Az Octaviaban is van, nem arrol
van szo, de szerintem draga. Persze abba egy szazassal dragabb, mint a
Focusba, ha mondjuk az alap GLX-et vesszuk alapul, akkor 10% koruli felar
:-(( . Abban tokeletesen egyetertek veled, hogy pl. a konnyufem felni
teljesen felesleges, de azert egy kozepes hifi csak nem kerul ennyibe. Egy
honapja vettem egy Clariont 6CD-s tarral a Mediaban 80.000-ert, nem mondom,
hogy nincs jobb cucc a Foldon, de egy kozepes jelzot batran ra mernek huzni,
meg a gyari 8 hangszoroval egyutt is eleg szepen szol. Egyebkent szerencsere
nekem is sikerult a legkondi aranal joval tobbet lekanyarintani a
listaarbol.

> A fogyasztásról meg annyit, hogy tényleg többet eszik az autó, nem
> beszélve
> nyáron egy dugóról, de ősszel pl. életet menthet, hogy nem paras a kocsi
> ablaka
> es kilatok belole!!!!!!!!

A tobbletfogyasztasa engem sem erdekel. Ha nem sulok meg a kocsiban
utkozben, akkor megerkezes utan ugyis egy sorrel kevesebbet kivanok :-) ! A
paratlanito hatas pedig tenyleg frenetikus. A lenyeg a lenyeg: ha egyetlen
extrat vehetnek az autoba, az legkondi lenne, de ennek ellenere nagyon
draganak tartom!

udv,Akos
+ - 100.000 a felso hatar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Erdekes dolog, hogy az autosokat a buntetessel probaljak a kresz betartasara
rabirni. Szerintem elobb korul kellene nezni, hogy miert van sok
szabalysertes. SZVSZ a sok indokolatlanul elhelyezett tabla az oka ennek.
Annyi helyen lehet latni, hogy az autos osztonosen azt erzi, hogy a tablak
csak poenbol vannak kirakva. Akkor meg miert lenne figyelemmel azokra a
tablakra, amelyek valoban ertelmesen vannak elhelyezve?

SzaboZE, mailto:
+ - 100 rongy szajmontemplarnak is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudtommal a tarsadalom egy kozosseg, ahol a kozosseg szabalyai szerint
>kel viselkedni. A kihagasokra szankciok vannak, akinek ez a rendszer nem
>tetszik az elmehet mashova. Mas kozossegi rendszerekbe elni

Nem tudom lattad-e mar azt a rajzfilmet, amiben az allatok kozossegerol egy
tanulsagos tortenete jelenik meg... Tudod, mindenki egyenlo. Csak vannak
egyenlobbek. Es itt most arrol van szo, hogy nem teljesul mindenkinek az
akarata, csak egy bizonyos retege. Akik elmehetnek mashova, ha nem tetszik
valami... Nem hiszem, hogy az autosok akartak ezt a valtozast. Pedig roluk
van szo es ok vannak tobben... Ez mind szep amit irtal, de kinek van joga
egy egesz kozossegnek szabalyokat alkotni, ha nem a kozossegbe tartozo
embereknek? Nem azt mondom hogy nincs szukseg szabalyokra. Csak ismerjuk mar
a rendorseg stilusat. Tudod, nekik minden feher vagy fekete. Ez lehetoseget
ad nekik arra, hogy a legkisebb kihagasert a legnagyobb buntetest kapd.
Ezzel nem fog megoldodni semmi. Maximum tobb autos fog adossaggal es jogsi
nelkul jarni.... :)

SzaboZE, mailto:
+ - Kultura, lampaszinkron, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!!

Sokminden osszegyult:

Autos kultura:
  Aki Nemetorszagban vezetett mar, megtapasztalhatta, hogy a vezetoi 
kultura teren hasonlokeppen le vagyunk maradva a fejlett vilagtol, mint
az eletszinvonalban. 
  Az autopalyan a lassabb autos, megha nyakkendos ur is, 7-es BMW-
ben, kiter a gyorsabb elol, legyen az akar Fiesta Van, szobafestovel a 
volannal, letraval) ... 
  Es a kisautos is kiter, es akkor sem lesz frusztralva, mert a gyorsabb 
megvarja, turelemmel, akkor is ha o lenne a BMW-s... Nem liheg az 
elotte levo lokharitojatol 40 centire, nem villogtat, nem tenyerel a dudan, 
es nem mutogatja a kozepso ujjat... Kivar, es csak utana gyorsit...
  A lassabb autos viszont hasznalja a tukrot (es nem csak belenez, 
hanem fel is tudja - helyesen! - becsulni a tavolsagot), mielott kimegy 
elozni... 
  Es (sokszoros tapasztalat!!!, legalabbis a kulturaltabb nemet videkeken 
ez jellemzo) : ha a szelso savban utolerek (130-cal) pl. egy kamiont 
(90), es nekem nagyobbat kellene lassitani, mint a belso savban 
(akar joval gyorsabban, mondjuk 160-nal) erkezo, akkor o lassit, helyet 
adva nekem az elozeshez, hogy ne kelljen satuznom a teher mogott... 
Miutan megeloztem a tehert, utana gyorsit az eredeti sebessegere, es 
eloz meg engem... 
(Ilyen szempontbol negativ meglepetes volt Svajc, ahol mindez sokkal 
kevesbe volt jellemzo, mint a nemeteknel...)
  Es mar olyan messzirol felmerik a harom jarmu egymashoz viszonyitott 
sebesseget, hogy szinte mar ujra gyorsitananak (gondolva, hogy 
megsem elozok), mire en eldontom, hogy elozne'k... Sajna ez gyakran 
elofordult velem odakinn :-(, nem vagyok hozzaszokva ahhoz, hogy 
helyettem figyeljenek, es ne nekem kelljen fekeznem, ha kicsit keson 
nezek a tukorbe...
  Szoval, megbecsulni se tudnam, hany ev, mig ezt kulturaltsagban 
utolerjuk... A kocsik melle ezt hogyan lehetne importalni...?

Lampaszinkron:
  Tortent egyszer, hogy egy csendes-bekes vasarnap delelott a Veres 
Peter uton jottem, Matyasfold iranyabol...  Es lassatok csodat (?), 
akarmennyivel mentem, 40-nel vagy 70-nel, tokmindegy, a Nepstadionig
minden egyes lampa elottem valtott pirosra!!!  Alig lattam a pipa'tol...
Hogy lehet az, hogy egy olyan uton, ahol szinte nincs nagyforgalmu 
keresztut, nem lehet rendes zoldhullamot csinalni??  Raadasul 
vasarnap!  Nem kepesek a szakemberek ra?  Vagy ennyire jol mukodik 
a benzinkutas lobbi...?
  Szerencsere van pozitiv elmenyem is: Ejszaka, mikor nincs forgalom,
megallas nelkul lehet menni a Keleti PU - Rakoczi ut - ErzsebetHid -
AttilaUt - Szilagyi Erzsebet fasor - Janos korhaz utvonalon... Vegig zold
volt!!!  Egy bibi van csak a dologgal:  pontosan 60-nal kell menni!!!  
Ha betartod az otvenet, majd az osszes lampanal meg kell allni!!! 
  Ez hogy lehet?? Utoljara a 60km-es korszakban csinaltak 
lampaszinkront?  (Az nagyon regen volt!)  Ez is a szakembereken mulik?
Vagy ez is csak az autosnak lenne erdeke, senki masnak..?

Tokaj  (Off Topic, bocs, rovid lesz):
  Akos!!  Orulok a jo hireknek Tokajrol...
De egy kerdes (tenyleg nem kotekedes, hanem komoly): a francia v.
spanyol boriparnak tenyleg ugyanugy erdeke a tokaji aszu felfejlesztese, 
mint a magyar szolosgazdaknak?  Az aszu nem venne/vesz majd el 
piacot a francia muskotaly v. a spanyol malaga elol az EU-ban...?
(On)

Gyorshajtas:
  A 100eFt buntetes komolyan balesetveszelyes esetben egyaltalan 
nem sok (de csak akkor!)   Tenyleg nem mindegy, hogy valaki az 
Erzsebet-hidon savvaltas nelkul megy 80-at (persze tudjon lefekezni 
a vegen), vagy az Ulloi uton, cikazva...  Persze ha rendoreink abbol 
gyujtik be a begyujtendot, hogy a trivialisan felesleges korlatozas 
megszegoit kapjak el, akkor, hogyan tudnanak figyelneni arra, mi a 
nem igazan veszelyes (v. nem annyira, azaz ne keruljon olyan 
sokba) ?

Kultura 2.:
  Ha valaki betartja varosban az 50-et, az ovatossagaval tenyleg a 
biztonsagot szolgalja... De ha mindezt a belso savban csinalja, ugy 
hogy kozben a nalanal gyorsabbak kerulgetni kenyszerulnek,
akkor mar o is art a biztonsagnak, nem csak az, aki (szabalytalanul)
gyorsabban megy... (Plane, ha ezt 70-es tablanal csinalja...)
Jobb lenne, ha a szelso savban tartana be a szabalyokat!  
Joga van "csak" 50-nel menni, de ne akarja ezt a tobbiekre 
kenyszeriteni (ne akarja nevelni oket), ez nem az o feladata!!!
Pedig de sok ilyen van... :-((

Nonek a kocsik?:
>>>deejaytiszy irta:
Ez igy van. Amikor megjelent az uj Polo (a mostani), ugy hirdettek, 
hogy akkora (belul), mint az EGYES GOLF.  <<<
Igazolom, ultem mindkettoben, tenyleg kb. ugyanakkora...
A kocsik nonek, marketing-okokbol...  (Kiveve a luxusosztalyt...)
Konnyebb az uj modellt eladni, ha nemcsak jobb, hanem nagyobb 
is kicsit.  A kinalat aljara meg idorol idore bevezetnek egy uj kisautot... 
(marketing-okokbol me'gjobb... :-))


Remelem nem untattam senkit,
udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - Kamion(os)ok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!!

Namegegyszer, egyvalami kimaradt:

Fogash irta:
>>>A kamionos sztori.
 ...ugyanis sofor ki, anyaz, takarodjak ki, mert nekinyom az elottem 
 allo kamionnak. ...dontes: kifele. Mert az a  mar jott rank az 
 F16os Volvoval.
 Vajon mindegyik ilyen idegallapotban van? Hogyan reagal egy ilyen, 
 ha krizis-helyzet van? kikerulne ez egy szemelyautot/biciklist/
 gyalogost egy baleset elkerulese erdekeben? Nem kozveszelyes az 
 ilyen? ... 
 ilyen helyzetekben meggondolando, hogy egyaltalan autoba ulhetne-e 
 egy ilyen idegallapotu ember. Nem egy 40 tonnas dogbe, amit semmi 
 nem allithat meg. Es a sorban a tobbi is ilyen?
 Mit gondoltok? 
<<<

Kerdesedre nem teljeserteku a valaszom, de mindenesetre 
elgondolkodtato... Nekem is hihetetlen a sajat sztorim, ha nem velem 
tortenik, ta'n el se hiszem:

Kb. ket eve tortent, az 50-es uton jottem Pest fele... Este kilenc 
ora (sotet), kis forgalom, szolid, 90-es tempo (de a 80 se oldotta 
volna meg a dolgot...). Dabas utan van egy egyenes szakasz, a 
vegen egy kozepesen eros, tehat belathatatlan balkanyar... Az 
egyenesben reflektor felgyujt. A kanyarhoz kozelitve a fenykevebol 
latom, hogy a kanyaron tul jarmu kozelit, szinten  reflektorral. A 
kanyar elott idoben reflektor lekapcs, ezutan latom, szinten meg 
csak a fenykevebol, hogy a kozeledo is lekapcsol... (!!!Nyugtazom: 
latszik, hogy jovok...)
Mindezek utan par pillanattal, mielott meg a kanyarhoz e'rne'k, a
kanyarbol felukkan ket kamion egymas mellett, az egyik elozi a 
masikat, ezerrel...  Teljes onkivuletben reflexszeru satufek, majd 
pedal felenged, le a padkara mind a negy kerekkel!! (Mindez egy 
tizedmasodperc alatt...)  Eppen elferek, centikre tolem elviharzik 
a nyerges mind a negy tengelye...  Meg mindig automatikusan 
visszakapcsolas, vissza az utra... Epphogy kierek a kanyarbol, 
a szembejovo kamiont mar elozi a mogotte jovo, ujabb fekezes, 
(+fenykurt +duda), eppenhogy visszafer a helyere...
... A kovetkezo kilometerek nema csendben, adrenalin es 
kezremeges lassan csokken. Tiz perc utan baratnom elsirja 
magat...  Ezek meg akarnak olni...?


Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - Piros lampanal jobbra kanyar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Autosok!

Rakonczai Zoltan irta:

>Nem kell olyan messze menni csak vegig mesz pesten a Nagy Lajoson és
>lass csodat nalunk is piros lampanal lehet jobbra fordulni igaz a
>kiegeszito lampa zoldnyila vilagit,de EGYENESEN ad szabadott.
>Teljesen logikatlan,illetve en nem igazan tudok magyarazatott ra.
>Raadasul nem egy keresztedodes ha nem mindnel.
>Aki nem hiszi jarjon utanna.

A Nagy Lajoson tenyleg van kiegeszito lampa, de a piroson - amikor az
egyenesen szabad lampa vilagit - nem ajanlatos jobbra fordulni, mert nagyon
valoszinu, hogy osszeakadsz az eppen athalado villamossal. Egyebkent
mielott ezt igy megcsinaltak volna, mindenkinek piros volt, ha jott a
villamos. Akkor is, ha te csak egyenesen, a sineket nem keresztezve akartal
menni. Mas kerdes, hogy nagyon rosszul van kitalalva, mert messzirol nem
igazan latszik a kiegeszito lampa jelzese., raadasul, ha elotted valaki
jobbra akar fordulni, es csak a kieg. lampa vilagit, akkor kerulgetheted a
szembejovo savban.

Udv

B. Attila
+ - tabla-letakaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


marky irta:
>>>
Ez ugy mukodik,
hogy a kiszemelt varosban egy zsakkal letakarjak szinte az osszes tablat
(ertelemszeruen nem az iskolai zebranal a 30-ast) par honapra. A
kiertekeles utan a tablak fele-ketharmada leszerelesre kerul. 
>>>

Hu, ott lehet aztan csak nagy anarchia! (bar az Nemetorszag...)

off:
Annakidejen arrol almodtam, hogy le kene egyszer takarni minden tablat a parizs
i metroban. Hu, akkor meghalna a varos!!

(aki meg nem jart ott: nehol 5 vonal keresztezi egymast 3 szinten, iszonyu foly
osok mindenfele, a helyiek is a tablak utan mennek)


udv, deejaytiszy
+ - Kodlampa-bosszu :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
Engem is zavar a kodlampa, de en ugy tapasztaltam, hogy
sajnos, nem mindenki erti meg.
>>>

Engem is zavar, elol is, hatul is.

1 par honapja lattam Godollo magassagaban, hogy egy tenyleg teherhordasra haszn
alt Mazda B2500-as pick-upnak a kabin moge egy 3-400 W-osnak kinezo reflektor v
olt szerelve, gondolom az esti pakolast megkonnyitendo. Szoval a faszi, amikor 
az M3-on moge allt egy cirkusz-szuzuki 34526 felkapcsolt kodlampaval, o csak be
kapcsolta a rakodo-reflektort. Hat, mint mondjak, 30 meteres korzetben nappali 
feny lett... :-))) A suzukis meg felvehette a napszemuveget... :-)))

Vicces volt. Tiszta gigaszok haboruja.

Az elottunk meno (felesleges) kodlampara meg tokeletes az auto reflektora. Alta
laban a zene ritmusara kapcsolgatom.

udv, deejaytiszy
+ - Gyorsulas - adatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Attila irta:
>>>
A gyorsulasrol az jutott eszembe, hogy a leirasokban szinte mindig a 0-100
gyorsulast adjak meg.
Neha viszont latom, hogy ilyen adatok szerepelnek a tesztekben : 60-100 4.
fokozatban, 80-120 5. fokozatban (es meg lehet variacio).
>>>

Sokkal mervadobbnak tartom en is a franciak altal alkalmazott 1000 m-es merest 
allo helyzetbol valo gyorsulassal.

Amit pedig Attila irt, az meg mervadobb: a RUGALMASSAG.
HIszen evente 2szer gyorsul az ember allat modjara 100-ig, de naponta 2szer nyo
mja negyesben 60-rol 100-ig. Ugye?


udv, deejaytiszy
+ - gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

uj vagyok a listan, remelem nem ismetlek senkit, max. kiderul, hogy
egyetertek masokkal.
Gyorshajtas es gyorshajtas kozott is van kulonbseg, ahogy a KRESZ is
ismeri a relativ gyorshajtas fogalmat, de en nem is egyszeruen erre
gondolok:
- Sokkal veszelyesebb a gyorshajtas szerintem lakott teruleten belul,
mint azon kivul, mert lakott teruleten kell sokkal inkabb szamitani
varatlanul felbukkano veszelyhelyzetre. Nalam bevalt, hogy amikor beerek
a faluba, akkor igenis leveszem otvenre vagy csak egy kicsivel afole,
ugyis altalaban ott van a radar, es nem a nyilt teruleten. Ha kierek,
taposom, amennyire az ut, a kocsi, forgalom es a magam kepessegei
engedik.
- Ut, kocsi, forgalom, kepessegek - akkor veszelyes a gyorshajtas, ha
valami nem stimmel a sebesseghez.
- Tegyunk kulonbseget az aggressziv es a nem aggressziv gyorshajto
kozott. Lehet ugyis gyorsan hajtani, hogy kozben betartja az illeto a
defenziv stilus minden szabalyat, es lehet ugy, hogy veszelyeztet
masokat es magat is persze. Az a "normalis" gyorshajto, aki a helyzet
megvaltozasa eseten azonnal es idegbaj nelkul fel tudja venni a kisebb
sebesseget is, nem ragaszkodik a korabbi tempohoz, elfogadja a sort, ha
sor van. Amikor a kocsisor husszal megy, akkor aggressziv es elitelendo
a gyorshajto, aki negyvennel probal kivagni es bevagni, pedig amugy a
KRESZ vagy tabla szerint megengedett akar otven vagy nyolcvan vagy
szazhusz.
Szoval szerintem nem az abszolut sebesseg, hanem a viselkedes a donto.
Ezert nem segit a helyzeten az, amit a rendorseg csinal, mert nem azokat
szuri ki, akik igazan veszelyesek, illetve nem arra megy ki a jatek,
hogy az igazan veszelyeseket szurje ki.

Udv
Peter
+ - =:) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:) :)
+ - biztositok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

 Mint irtam, hamarosan uj (regi, de mas) autot akarok venni. A kerdesem,
van-e valahol a neten lehetoseg osszehasonlitani a biztositok ajanlatait
kotelezo biztositas (vagyis ado) szempontjabol. Melyik eri meg az en
felteteleimmel. A MOBIL lista honlapjat keszito Kolesar Andras csinalt
valami hasonlot MOBIL temaban. Esetleg itt is van ilyen?

Koszi:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Suzuki fekcso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Szoval a sokfele segitseg ellenere (SMS-es is, koszi ismeretlen de
probaltam), nincs '98 ota gyartott Suzukihoz hatso gumi fekcso. Szerencsere
a gyartol rendelheto, de allitolag ott meg nem veheto. (Igaz ez?). Ara
borsosnak tunik (6.xxx Ft, ahol az xxx akar sux is lehetne). Igy is ket
munkanap az atfutas. Jogos ez az egesz egyaltalan?????

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Lada bonto? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szamarahoz keresek egy-ket bigyot. Frigyes nem tud szerezni, igy bontot
keresek, ahol megnezhetnem. Ismer valaki?


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Szalonnasutes, HIX-szerviztalalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok! Udv Soma!

   A Tavaszi szalonna-sutos dunaujvarosi talalkozot megrendezhetjuk akar
a muhely eresze alatt is. Volt mar szalonnasutes, a fagyallos tepsi
hatoldalan rakott muhely-tabortuzon....

   Fenem a fogam az alabbi jarganyokra...
1db Audi 80          Ivicz Laci es csokinagyker
1db VW GolfI aut. Dorozsmai Karcsi
1db Opel Vectra (hengerfejtomites utan....)

  Temeszetesen mas is johet, akinek villanyos/gyujtas gondja van. Sajna
sok auto nem fer el kis helyen, hiaba vagyunk jok....
 Latnivalok:
- Moder szoborpark zenelo szobrok
- eg fusttel, minden mennyisegben
- szalonnazo HIX-autosok majdnem "minden mennyisegben"
--
 Udv:
     Levente
+ - vegyessali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Szoval nem azt akartam irni, hogy jobb 120-al beleszaguldani egy ozbe,
>de azzal, hogy lassan mesz, meg nem biztos hogy el tudod kerulni. (de
>nagyobb az eselyed az eletben maradasra)
Igen. Ez a lenyeg: Eletbenmaradsz!!!

>Amihez lenne egy kerdesem, az a 100kHUF-os buntetes. Ezt elsore
kiszabjak
>ram, vagy csak sorozatos kilengesek utan? A nemeteknel pl. a 2. ittas
>vezetes joval tobbe kerul, mint az elso (elevulesi ido, azt hiszem 5
ev).
Valami hasonlo, szoval nyilvantartjak es sultosbitjak a visszaesoknek.
Amugy jon a pontrendszer, amitol korrektebb lesz az egesz.

>Egy kerdes a bekapcsolt kodfenyszoro vilagitast ellenzoknek: hogyan
zavarhat ba
>rkit is ez a feny ? A kocsiszekreny aljatol lefele vilagit (ellentetben
a kozve
>lekedessel, gyakorlatilag NEM LEHET rosszul -vakitoan- beallitani).
Lehet. Es azert zavar, mert szemuveges vagyok es kepzeld el, hogy milyen
jo erzes amikor nem csak az ablakon, hanem meg a latasjavto
segedeszkozon is megcsillan a feny. A vizes utrol es a hatso
kodzarofenyrol nem is beszelek.

Bye

Fresi BaCSi
+ - SAHAL + LPG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kerényi Péter
gépészmérnök
Budapest IV. kerületben lakom XI.-ben dolgozom. BKV-val járok, kocsi otthon
áll, tehát kocsival nem mindenhol vagyok elérhető. Hétvégén néha vidéken
vagyok.
Általános szerszámkészletem, vontatókötél (ugyan Citroën AX 14GTD-m elég
gyengus vontatni), bikakötelem, kocsiban 74Ah akksival van.

Kispolski, Lada esetleg Skoda akut hibaokok elhárításával elbírok;-)

Bárkinek gondja lenne bármely ügyben nyugodtan felhívhat (vagy SMS) +36 70
2102234 számon, minden ezresnél többe nem kerülő;-) segítséggel
rendelkezésre állni igyekszek, de fenn említett objektív akadályok miatt
biztosra ígérni a segítségemet nem tudom.

Családban akad pár LPG auto, talán tudok ezirányban is segíteni.

Valaki kérdezte, mi módon lehet átszerelni LPG-t. Javaslatom: legálisan
felejtse el. Az átépítési/ típusengedély tartály ismételt nyomáspróba többe
kerül, mint újat venni:-(((

Illegálisan meg zűrös évente kiszerelgetni műszaki-zöldkártya stb. 
Különben külföldön néhol csináld magad munkában bárki beszerelheti. HR-ben
láttam R4-ben Zastavában elég érdekes megoldásokat... Lengyelben is... 

Laci! Sok csokit Neked is!

KP
+ - riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

az autoslista ajanlojaban szereplo MoroAlarm Bt-nek elkeszult a honlapja (egy h
eti hirdetesi ujsagban talaltam ra): www.moroalarm.hu 

Udv,
Tibor
+ - RE:oreg Skoda muszakija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Adva van egy 17 eves Skoda 120L, most lejaro muszakival.
Tovabb nem ideznem. Szoval tobb verziod van:
1. megcsinaltatod
2. Valahol keresel egy elnezobb helyet (Szolj, ha talalsz)
3. Eladod
4. megcsinalod
Szoval az elso jo draga. A 2. olcso, de nem biztonsagos. Nekem az ivek
pereme rohad. Ilyen eseten meg hagyjan, de a kuszob mar zuros. Egy
csattnal osszecsukik a verda. A 3. nem sok penzt hoz a konyhara. A 4.
muhelyt igenyel.
Szoval nem rozsas a helyzeted, akar csak nekem. A csomiteto es egyebb
peremnel levo rozsda (nem vaszerkezeten) jol es olcson kezelheto (nem
javitast irok direkt) otthon. Szepen lecsiszolod, ha lukas, akkor
korbereszelgeted, rozsdatlanitod, majd uvegszallal javitod. Ezt kovetoen
csiszolod es fested. Nem ordongosseg, lehet , hogy nem a legszebb, de
olcso es jobb, mint a semmi. Sajna a kuszob piszok dolog, de konzultalj
Adam-mal ) O is karosszerias utan maszkal/ maszkalt.

Bye

Fesi BaCSi

u.i.: Forgalmi nelkul elkobzas, leloves horror birsag a kovetkezmeny :-)
+ - moci koporaszik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Igen, ismet a skodrimrol van szo. Mintha kopogasos eges lenne
szerencsetlenben. Ha erosebben nyomom a pedalt (Pl. 4.-ben gyorsitanek),
akkor kopogo, csilingelo hangot hallat. Azert nem tudom mi lehet, mert
ujak a gyertyak, a gyujtast mar visszavettem 5 fokra (gyari:3-7 fok), uj
benyet tankoltam, hidegen is probaltam. Mi a nyavalya leht. Most jobban
hallom a mocit, mert kiugrott a karpit, mert az uj szonyeget a hetvegen
vagdosom bele.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Re: alapjarati fogy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valasz nagyon egyszeru.Vedd el a vezeteket a tankhoz,akassz egy literes
kannat a hoodra a carbod.-hoz csatolva.Merd az idot es mond nekunk
mennyi ideig ment az egy literen.

Best to All,God bless.
+ - Re: zajos auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kell neked egy ujj kocsi,de NE vegy vacakot=A0ami zajos,ami zajos az
vacak.

Best to All,God bless.
+ - Kerdes dieselekrol. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kaphato-e ottan,importalt, vagy talan ottan (Europaban)keszitett Japan
(Honda,Nissan,Toyta)kocsi,Van,P.U.-ok diesel -el????    Kivancsi
vagyok,kerlek ertestsetek.Ide az USA-ba mar tobb mint tiz eve nem
engedik importalni sem itten ok keszeteni a dieselt. Ford es GM nek van
de csak a Pick-Up-okban lehet 6.2 literes motorral.Kocsik csak a Demler
altal importaltak kaphato diesel-el.De itt az sem fogjak kesziteni,talan
addig mig nem szalitjak Eurpaba. 

Best to All,God bless.
+ - Gyorshajtas vs 100 kHUF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>> A gyalogosokra miert
>>    nem vonatkozik a 100ezer Forintos korlat?! En bizony az ilyet
>>    is megbuntetnem ennyi penzre! Sot, oket sokkal inkabb!!!
>
>Hat, ez nagyon agressziv szoveg. Remelem, nem talalkozunk az
>uton, de ha igen, en keszsegesen felre fogok eloled huzodni.
>Csak menj, ha olyan fontos, minel messzebb tolem!
>
>Azzal egyetertek, hogy a gyalogost
>is meg kell buntetni. De miert inkabb? Aki autot vezet, az:

	  Valoban hulyen fogalmaztam meg a gondolatot. Inkabb arra
	probaltam volna utalni - teljesen eredmenytelenul -, hogy
	inkabb tenne a rendorseg erofesziteseket arra, hogy a szabaly-
	talankodo gyalogosok se kerulhessek el a buntetest. Szinte
	kizarolag az autosokat piszkaljak. Nem azt mondom, hogy amit
	leirsz kulonbseget, ne lenne igaz, es termeszetesen egy
	kiskorutol nehezebb elvarni mindezt, de nem igaz, hogy a
	piros lampanal atmeno gyalogos felett szemet kellene hunyni!
	Csak kerdezd korbe batran az _osszes_ ismerosodet, hogy
	mennyit szabalytalankodnak gyalogoskent es mennyit autoskent
	(itt a merleg erosen a gyalogos szabalytalansagok fele bil-
	len), es mennyiszer buntetik meg oket gyalogoskent es
	mennyiszer autoskent (mert itt mar a masik oldal lesz a donto)!
	Na erre probaltam ravilagitani...

>Kovetkezeskeppen az autosnak nagyobb a felelossege. A

	  Na es ezert _csak_ ot kell buntetni? (Mert erre vonatkozik
	az "inkabb", lasd feljebb.)

>A gyorshajtas tarsadalmi veszelyessege pont akkor, mintha
>valaki mondjuk cigarettazik a loporraktarban. Lehet, hogy

	  Erre csak ervek nelkul azt tudom mondani: szerintem ez
	egyszeruen nem igaz. Egyebkent gyorshajtas a varosi 56 is.
	De hat akkor az autosok 99.9%-a kozveszelyes! En sem a
	varosi 120-rol beszeltem!

>M1-M7 kivezeto szakaszanak kezdo reszen levo 70-es tablaval
>sikerult elerni, hogy 90 alatt maradjon a tobbseg :-(((((((
>Igy most onnan, csak havonta temetnek egy embert es nem
>hetente harmat. :-(((((((

	  Kerdes: mi okoz ott balesetet? (Most ezt komolyan kerdem.)

>En VALLOM, hogy ontorvenyu ember nem valo kozossegbe.
>Peldaul Te ezzel a felfogassal nem vagy valo az utakra.

	  Egy pici "oneletrajz". _Nem_ ugy hajtok gyorsan, hogy mindig
	es minden korulmenyek kozott! Bizony varosokban (gyakran jarok
	videkre, bar mostanaban egyre ritkabban) en is lelassitok 60-65
	re (na jo, ez meg mindig gyorshajtas, de nem lehet amokfuto
	szaguldozasnak nevezni!), viszont en azert pampogok a 100ezer
	Forint kontra gyorshajtas miatt, mert tudom, pontosan ott
	fognak merni, ahol igenis _lehetne_ menni gyorsabban. Hogy egy
	peldat mondjak (mert most ez jutott eszembe): 405-os atkoto
	szakasz. (Aki nem tudna: az M5-ost koti ossze a 4-es fouttal
	Albertirsanal.) Meg a 120 is alabecsult korlat lenne. Ezt min-
	denki tudja, persze, hogy itt mernek a legtobbet. Valaki irta,
	hogy a sebesseghatarok betartasat nem szankciokkal kellene
	elerni! Tenyleg lehet, hogy az eredmeny ugyanaz, de _moralisan_
	teljesen mas, hogy nem _merek_ gyorsabban menni, vagy nem
	_akarok_ gyorsabban menni, mert az adott utszakaszon tenyleg
	figyelnem kellene. De amig a Magyarorszagi tablaerdo mellett az
	autosok megszokjak, hogy a sebessegkorlatozasok nagy reszenek
	semmi ertelme (ha lehet, most hagyjuk ezt a "ki vagy te, hogy
	megkerdojelezd a kitett sebessegkorlatozasok ertelmet" tipusu
	rossz szoveget), addig sosem lesz az, hogy a letezo _keves_,
	ellenben _ertelmes_ sebessegkorlatozast betartjak! Ujabb pelda:
	utfelujitasi munkalatok befejezese utan az utszakaszon egy
	honapig "kinnfelejtett" korlatozo tablak. Raadasul amig a rend-
	orseg is ugy all az ugyhoz, hogy gennylada modon nem azert
	buntetnek, mert ott a bunos megerdemli, hanem mert a buntetest
	be kell szedni, addig moralisan is erosen megkerdojelezheto
	a 100ezer Forintos osszeghatar!
	  Tehat: nem vagyok az, aki letol masokat az utrol, s nem sza-
	guldozom 120-szal varosban, viszont szeretnek menni 120-szal
	orszaguton ott, ahol _lehet_, 160-nal autopalyan ott, ahol
	_lehet_ (mindkettore tudnek peldat mondani) stb..
	  Apropo! Es akkor meg nem is beszeltem a zoldhullamrol! Ott
	van a kulso korut esete: este 9 utan mar nincs nagy forgalom.
	70-nel menve (ennyi a megengedett) a Nepliget utani Esso
	kuttol az Arpad hidig haromszor-negyszer allit meg a villany-
	rendor, mig tartosan 90-nel haladva megallas nelkul vegig
	lehet menni...
	  Na udv mindenkinek!

							Nagyak
+ - rendor? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amiota jo ido van, barhova megyek, mindenhol igazoltatnak. 
Seregnyi rendor az utakon. Az elmult 3 napban, mindennap 
megallitottak. Csak ugy, ok nelkul! Anyukamat meg delelott 
kizsebeltek a piacon...
Szegyellje magat minden rendor! Ingyenelo banda! Fujj! 
Udv: Po:li
+ - Nemet skoda alkatreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Listanak!

Hogy van-e?
Termeszetesen.
Milyen?
Kituno!

Valami iszonytatoan strapabiro.

Skoda 120 Kolbenschmidt huvely-dugo-csapszeg-gyuru.
bejaratas 2-3E Km.
Utana meg egy evig volt nalam a kocsi, de keveset porgott 3-4E rpm
alatt. 90-100-as atlagnal 6,5L-es fogyasztas. Piszokjo gyorsulas, es nem
utolso sorban bivaly ero, ami az egy ev strapa utan sem valtozott!
Az ar, 2 eve volt a keszlet 28E HUF.

Az autoban nem valtozott a kompresszio 1 ev gyures utan, sot a
legnagyobb hidegben is poccre indult.

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Kulcskerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

No es mi van a Ford hexaeder alaku lamellakodolt kulcsaival?
(hatszog alaku hasab, amin melysegbeni elteresek vannak tobb helyen
minden oldalon)
Szerintem nagyon profi otlet.
Ugyanakkora anyagbol sokkal biztonsagosabb kulcs keszitheto.

Fordosok? Tapasztalatok?
Milyen gyakran nyilik ki az ajto mas kulcsaval?

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - skoda aprolekos muszaki adatok kellenek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!

Szuksegem lenne 105 es 120 skodaban levo kulonbsegekre, a mibenletukre
:-).
Valamint otletekre, hogy hogyan lehetne megpreparalni egy 105-ost
120-ra. Ugyanis egy bizt. kategoriaval lejjebb van.
Mert a 850-tol 1150-igbe esik. (1046 - 105; 1174 - 120)

Ha valaki csinalt mar ilyet, vagy vannak adatai (fotengelyek,
hajtokarok), kerem kozolje velem az infokat.
Asszem visszaterek a sko-hoz.
Hogy miert? Talan nem kell reszletezzem. Kezdek kioregedni a Trabant-
feeling rajongok taborabol.
Kenyelmetlen, hideg, zajos es budos... sot meg a tuningja sem jo.
Unom mar. Tovabba annyit nem ad vissza, mint amennyit fizetni kell ra,
es amennyit alatta kell fekudni. :-( Tehat nem adja vissza a
belefektetett energiat (mind anyagi, mind fizikai).

Nem akarom bantani a trabantokat, mert nem az elso van nekem sem, de mar
nem birom, bele fogok orulni. 212 a keverek...

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - ado+nyaloka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Lenne ket kerdesem, hatha tud az urak kozul valaki segiteni

Adott egy kocsi amit kb marcius magassagaban el akarok adni, megjott rola a
csekk, hogy fizessem be az adot. Lehetseges-e szerintetek, hogy csak egy
negyed, max fel evet fizessek be? Vagy irjak egy kamu adasvetelit, hogy
eladtam meg tavaly es kuldjem be az onkormanyzatnak?

A masik kerdesem: Ha ki akarok menni a Budaorsi Metroba az M1-esen akkor
megbirságolhatnak-e mert nincsen matricam?

Vasarnap 12-kor a kozlekedesi muzeum elott Fiat850 talalkozo lesz, tobbet
nem tudok rola de kimegyek megnezem, szerintem mindenkit sok szeretettel
varnak.

Udv
B.
+ - Re: oreg skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Adva van egy 17 eves Skoda 120L, most lejaro muszakival....
>

Hat ez biza jo kerdes. Ha az emelopontoknal ki van szakadva, azt csajk
ugy lehet megcsinalni, ha belso kuszobot is cserlnek....  ez viszont mar
tenyleg 40-50 penz korul van.  Lejart forgalmival nem tudod valami jol
eladni. Az egesz dolog attol fugg, hogy meddig szeretned megtartani a
kocsit. Ha hosszab tavon, akkotr erdemes rakolteni, mert akkor a
kasznival jo ideig nem lesz gondod. A kocsi egyeb hibai is igy meg ki
vannak javitva. Viszont ha az arhoz, amit kapsz erte, hozzarokaod azt az
50 ezer forintot, kapsz egy idegen kocsit, aminek ki tudja, mi baja
lesz, es mit kell meg rakolteni, mert 100 pent korul nem sok mindent
lehet kapni...
Mindenesetre nem a legkorrektebb dolog, hogy az autoklubbosok a
kasznidolgokrol nem tajekoztattak.


Udv...Adam
+ - Re: erdekes, bar offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


> Erdekes, hogy nehany fiatal mennyire nem szaguldozos. Bar ez a skoda
> hatasa is lehet.
> Pl.: Teeby, jomagam
>

Jeeee, engem nem soroltal fol....  Vajon miert? ;o)

Udv...Adam
+ - szimmetrikus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs, kicsit off-topic.

A "szimmetrikus" szo ellentete "aszimmetrikus" es NEM
"asszimetrikus." Annak ellenere, hogy szoban es irasban
is egyre tobben elrontjak, itt a listan is.

Udv: Afonya
+ - RE: fogyasztas - Hary Janos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>Mar tobben visszatertek arra az 5l-es amcsi auto fogyasztasara, igy en sem
>hagyom ki.
>1. kerdes: Ha egy 4l-es Audi A8-as, vagy Jaguar, vagy MB varosi fogyasztasa
>olyan 20 liter korul van (vagy meg tobb), akkor miert fogyaszt a karbis
>amcsi auto csak 14-et (20 evvel oregebb)? Lehet, hogy toljak, es jar a
>motor?:-)

Nagyon egyszeru! Az amerikaiak egy kicsit tokeletesitettek azt a bigyot,
amit itt karburatornak hivnak. Nem veletlen, hogy a 80-as evek vegen meg
mindig gyartottak karburatoros autokat, amik tobb szembontbol sokkal jobbak
voltak mint az injectoros computeres csodak. A masik kulombseg az europai
meg az amerikai V8-as motorok kozott, hogy az itteniek elegge porgos, kihe-
gyezett mocik, mig az ottaniak nem nagyon szoktak 4500 RPM fole menni.
Nekem peldaul meg nem volt szuksegem normalis kozlekedessel 1500 fole
porgetni.
Orszaguton meg 160-nal porog 3000-et. 80-nal 1400-at.

>2. kerdes: Nekem csak egy elenyeszo 2 literes gepem van (egy-ket
>szeleppel), es mindig valtok koran. Viszont varosban meg soha nem ment le
>12-13 ala. Normalisan 14l. Pedig csucstechnikanak mondjak...sajna...Miert?

Nekem a fogyasztasom  23-27 liter volt eddig. Multkor beallitottam a karbit
az en kicsi kis automon. Kicsit gyengebb lett , viszont most 15-nel nem
eszik
tobbet. De azt mar irtam, hogy eleg tag hatarok kozott lehet jatszani egy
ekkora karbinal.

Udv: Balazs

    1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8
     http://www.extra.hu/myolds
+ - Itelkezzunk mindenrol papirformaban! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Ez mind szep es igaz is, csak a problema ott van, hogy tovabbra is azt
> fogjak megbuntetni aki 30 km-es tablanal 40-el megy (mert valljuk be sok
> helyen nem indokolt...). Egyszeruen igy konnyebb buntetni. Sikerelmeny
> megvan, statisztika megvan, akkor minek figyeljek a durva
szabalyserteseket?

Nos azert ez nem egeszen igy van. Eleg jol ismerem belurol a szabalysertesi
gepezetet, es meg kell mondanom, hogy az ember altalaban kellemesen csalodik
ha oda kerul.
Az irodaban a kozlekedesi rendorokkel szemben ertelmes emberek dolgoznak,
akik figyelembe veszik az autosok velemenyet is, es nem ragaszkodnak
szigoruan a torveny betujehez.
Sok feljelentest tesznek irattarba azert, mert latszik a feljelentesen, hogy
a rendor csak kekeckedik, vagy peldaul olyan amator dolog miatt akarjak
megbuntetni mint a biztonsagi ov be nem kapcsolasa.
A 30-as korlatazas miatti sebessegtullepeseket peldaul nagyon ruhellik, mert
igazsagtalannak tartjak. Ezert peldaul egy autos a tablazat szerinti 40.000
Ft birsag es 6 honap jogsibevonas helyett figyelmeztetest kapott, mert 30
helyett ment 50-el.
Vagy peladaul nagyon enyhen biraljak el a Lagymanyosi hid budai feljarojanal
levo 30-as tabla utani feljelenteseket, mert elotte 10 meterrel meg 70 volt
kirakva. Ok is azt mondjak, hogy ez egy oltari nagy baromsag.
Viszont szigoruan veszik a varosban 50-es megengedett sebessegnel a jelentos
tullepest. (75 folott) Ezt valahogy meg is tudom erteni. 
Lakott teruleten kivul pedig az uj szabalysertesi torveny bevezetesevel a
jelentos sebessegtullepes 80 helyett 104-rol kitolodik 80 helyett 120-ra.
A piroson athajtas nem lesz tobbe kiemelt szabalysertes, nem lehet erte
bevonni a jogsit, es kevesebb lesz a birsag is.
Ha nem ertesz egyet a hatarozattal, akkor ezutan mehetsz a birosagra, mert
ezentul ok intezik a felebbezeseket.
A birsagokat pedig azert noveltek ennyire, hogy kitermeljek a birosagok
megnovekedett szemelyi koltsegeit. Szoval ha nem szabalytalankodunk annyit,
akkor ehen fognak halni. :)


Üdvözlettel,

  Marsó Gyula
+ - Gyalogosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> be, mintha mi sem tortent volna! Tessek! A gyalogosokra miert
> nem vonatkozik a 100ezer Forintos korlat?! En bizony az ilyet
> is megbuntetnem ennyi penzre! Sot, oket sokkal inkabb!!!

Ugye azert varod el a gyalogosoktol a szabalyok betartasat, mert Te
mindig megadod nekik az elsobbseget? Ugye mindig atengeded oket a
zebran? Ugye 90-rol is lefekezel, hogy atengedd oket, hiszen a 90
"onmagaban nem veszelyes"?

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     H-1143 Budapest, Hungaria krt. 128. / 3.401
                        Tel.: (+36-1) 471-3281, Fax: (+36-1) 471-3002
+ - Felicia riasztoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

  a gyarilag beepitett riaszto mennyire biztonsagos szerkezet? A kulcs
  persze immobilizeres, a ketto egyutt mennyire ved meg? Mennyit
  kostal mostansag egy sebvalto-zar?

  Ui.: a nyari talalkozora megyek, ha addig nem jon ram
  tehervonat:-))) Asszonyt lehet vinni?

-- 
Peter Attila            
Debrecen
Škoda Felicia Color Line 1.3
+ - Nem javasolt szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

  Debrecen, Istvan uti szerviz (Suzuki szalon mellett). Ket eve mar
  ennek: a trabim jobb hatso feke elszallt. Mellettuk lakok, ezert oda
  vittem az autot (akarom mondani kocsit ;)). Csereltek a
  fekmunkahengert, a legtelenitesnel 1 dl olajat hasznaltak, dolgoztak
  rajta max 45 percet tenylegesen. Kiszamlaztak nekem 2(!) ora
  munkadijat, merthogy addig allt a kocsi a padon... 1 liter olajat
  (mert hogy felbontottak...???), fizettem 7400 Ft-ot. Ket eve,
  trabantal ez _nagyon_ sok volt, figyelembe veve a hibat. Mondtam is
  a nonek, hogy ha ezekutan a szerviz kapujaban robbanok le, inkabb
  eltolom a gepet a varos tulso vegere. KERULJETEK!!!

  Ui1.: Ajanlott szerelo: Bata Ferenc, Istvan ut eleje (a Tesconal)
  Ui2.: bocs, hogy hosszu voltam...

-- 
Peter Attila            
Debrecen
Škoda Felicia Color Line 1.3
+ - nemet vamrendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tud valaki valamit a subject-beli dologrol?
hany fajta van? melyik mennyibe kerul?
van egy ket napos is?
-az egy honaposat tudom 300 D-Mark biztositas
es 30 DM a rendszamert-
de a tobbi erdekelne
fontos lenne
kosz
Robi

> -----------------------------------------------
FREE! The World's Best Email Address @email.com
Reserve your name now at http://www.email.com
+ - TT Bocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Ja mar ertem! Biztos van ilyen komplexussal rendelkezo 
markatars:) Az altalanosan is igaz, hogy ha eleg jol megy 
az ember autoja, hamar elhiszi, hogy az megy a legjobban.

>>Megneztem a lapodat! Jejjzusom, nem akarnal a kovetkezo
>>talakozon elvinni egy karikara??
>Ha megyek, akkor nagyon szivesen.
 
Oke es gyorsulhatunk is, bar a te motorod tobb mint 3szor 
akkora mint az enyem :))

>1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
1992 Honda Civic ESI
Udv!
VTI
+ - Tablazat-gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Van kedvetek egy kis osszehasonlito tablazatot 
osszerakni ? Eloszor meg
>kellene egyeznunk a  meres felteleiben (tol-ig es fokozat, 
ket-harom variacio), es ha
>elkulditek nekem a meresi adatokat osszerakom es 
publikalom.
Jo otlet, de szerintem a  merest egy talakozon kene 
megoldani, mert ugy tuti azonos feltetelek lennenek es 
csalni is nehez:)  Autokimeles szempontjabol eleg lenne 
mindenkinek egyet gyorsulni, es az adatok alapjan meg 
lehetne csinalni a tablazatot. Persze aki javitani akar az 
idejen az mehet tobbszor is.

>No persze kellenenek az auto adatai is. Ha ismert, jo 
lenne a nyomatek adat
>es a kocsi sulya is.
Szerintem ezen a listan ez nem gond:)

>Erdekes lehet meg az a parameter, hogy "lenduletbol" 
merjunk vagy allando
>sebessegrol. Turbos autonal nagy am a kulonbseg...
Ezt viszont "hazilag" erdemesebb merni szerintem.
VTI
+ - es a feklampa ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem szeretjuk az indokolatlanul bekapcsolt kodlampat.
Hogy alltok a feklampaval ?
En megszoktam, hogy piros lampanal, ha elgurulnek,
akkor behuzom a kezifeket (nem kajakbol)
Tudnam tartani labbal is a kocsit, de sokszor zavar
az elottem levo vakito fenyozon. Ezert a mogottem 
allot sem kinzom az en fenyeimmel.

Hasonlo dolog. Kanyarodo savba huzodva es mar
allva mindig kint hagyom az indexet es egetem a
feklampat. (onvedelem) Ha beall mogem valaki,
akkor az indexet kikapcsolom es leveszem a labam
a fekrol.
Ezek apro dolgok, de edesebbe teszik mas eletet.

Multkor tortent, egy hosszu pirosnal kiszalltam
es megkertem az elottem allot, tiszteljen meg
azzal, hogy behuzza a kezifeket es leveszi a labat
a fekpedalrol. A pasi kopni-nyelni nem tudott.
Ugy maradt tatott szajjal.
(Hatrafordulva beszelgetett es gesztikulalas kozben,
hol jobban, hol kevesbe nyomta a feket. A lampai
meg ossze-vissza bilukszoltak a kepembe.)
--
Meszaros Geza
+ - va: OFF-TOPIC: Tokaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

NEM VOLT off topic  !!!
Bennem, mint hozza nem ertoben az a negativ 
felmondat rogzult volna. 
A magam reszerol, koszonom az irasodat.
--
Meszaros Geza
+ - Skoda muszaki, sebessegkorlat, bicikli, Fabia, kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok:

VAti irta:
>az emelobakot es a korrodalt csomagtartofedelet emliti) 
>? ha tenyleg igy van ahogy mondja a lakatos, akkor mi a fenet csinaljak?
>? Kb. mennyit kapok a kocsiert lejart muszakival?
>? Ha levizsgaztatom (55 eFt ugrott) akkor no-e annyival az erteke,
>hogy megerje?
>? Mennyit kostal buntetesileg, ha elkapnak lejart forgalmival?

Egy kerdes kimaradt --> mi tortenik, ha 80 km/h sebessegnel szetpotyog
a kocsi....
A muszaki ellenorzes szvsz nem (csak) azert van, hogy az autosnak
legyen hova rakni a sporolt penzet, meg minden csillogjon......

Tudod, nagyon kellemes erzes, ha mesz 100-120-al, es mikor egy ilyen
(buntetes olcsobb vagy a lakatos) kocsi moge ersz, akkor rettegsz, hogy
eppen mit fog elvesziteni. A volt osztalytarsam mar kapott hatso kereket
egy 105-ostol. Mivel elrantotta a kormanyt, atfordult es 100 metert 
csuszott a teton a kocsija... 
Szoval ami rohad azt tessek megjavittatni, vagy tessek gyalog jarni.
uff.

---------------

>Az 5-os uton este, kb. 120-al mentem, amikor egy ozet vettem eszre
>a savomban. Vegulis nagy szerencsevel kikerultem, de ugyanennek a
>manovernel sokkal rosszabb vege is lehetett volna. Aki mellettem ult
>eleg jo idegzetu, de csak 5 perc utan tudott megszolalni. 80-al persze
>nem lett volna ilyen gond.

de 140-nel sem :))
termeszetesen a lassan jarj tovabb ersz itt is ervenyes, de ellenpelda
mindig akad. Szerintem a korulmenyek annyira befolyasolnak minden
sebesseghatart, hogy a sebesseghatart el is torolnem, es helyette
informacios tablakat raknek --> oz, gyerek, atjaro....

mihaszna van a hidon 80, ha az egesz jeges, es az esszeru a 20-30?
minek van par helyen (indoklas nelkuli, ill. egyeduli indok a mero rendor)
30-40 km/h korlatozas, ha latod az egyenes utat, es sehol senki?
Minek az ostoba 80 km/h korlatozas lakott teruleten kivul?
Minek az 50 a faluban, ha a kocsma elott ugyis 30-cal kell menned,
ha nem akarsz reszeggel vagy kutyaval csokolodni? 

Meg kellene tanitani mindenkivel, hogyan alkalmazkodjon az
utviszonyokhoz es eltorolni a korlatozasokat.

Legjobban tetszik a 10 km/h korlatozas - regebbi kocsik csak 
20-tol kezdik mutatni a sebesseget. Akkor mi ertelme? Nem lenne
jobb a Marhara vigyazz, mert itt gyerekeket szoktak gazolni tabla?

--------------

>mert biciklivel tuti nem gazolnak halalra soha senkit!

az egyik baratom elutott biciklivel egy gyalogost, o ket honapig,
a gyalogos 3 hetig volt korhazban....

--------------

Fabia:
>tobb moci lesz: az egylityos es a kissebbik 1.4-es a regi blokkon alapul
nalunk 1.4, 1.4 16V, 1.9D-t arulnak, 1.0 kesobb jon.

--------------

>Egy kerdes a bekapcsolt kodfenyszoro vilagitast ellenzoknek: hogyan
zavarhat ba
>rkit is ez a feny ? A kocsiszekreny aljatol lefele vilagit (ellentetben a
kozve
>lekedessel, gyakorlatilag NEM LEHET rosszul -vakitoan- beallitani). Az,
hogy a 
>rendorok vadasznak a kodfenylampat is felkapcsolo autosokra, csak azt
igazolja,
> hogy konnyu predat keresnek (kodfeny ritkan van alapfelszereltsegben
-->>ergo 
>a vezeto "tele van dohannyal"), nem azt, hogy puszta hasznalataval barkit
is ve
>szelyeztetnel.

tevedes, tevedes es meg egy tevedes.

1. a kodlampa nagyon is zavaro... egyszer elviszlek, hogy lasd... 
2. sok auton feljebb van allitva, mint a reflektor. Pl. tegnap ejjel egy
Nissant
eloztem, kb. 3 percig elore kellett dolnom, hogy a tukorbol visszaverodo
feny
ne egesse ki a szemem. 90 km/h-nal 1 mp-es elvakitas alatt 25 metert mesz
vakon, aki alatt elmeletileg 10-12 biciklisen is atmehetsz....
3. nem konnyu predat keresnek, hanem igyekszenek kiszurni azokat az
ostoba alakokat, akik 40 reflektort is felkapcsolnanak, ha volna annyi a
kocsin.
Nagyon furcsa nezet a tied... 

-----------------

>Ha a boltban sorbaallsz, mit csinalnal, ha valaki a sorbol
>kihuzodna, oldalt elorevagodna, aztan a penztargep elott
>20 centivel szepen visszakeredzkedne a sorba, megelozve 8 embert?
>Gondolom, ilyen-olyan bunkonak nevezned. En is. Es aki autoval

nem egyertelmu. ha varosi kozlekedesrol irsz, igazad van, de 
varoson kivul nincs (szvsz). 
Ha beerek egy sort, amit fenntart valaki es a mogotte levo nem
mer elozni, a 3. meg merne, de 2-t mar nem akar, en 100%, hogy
lehuzom mind a 3-at.

>A gyorshajtas tarsadalmi veszelyessege pont akkor, mintha
>valaki mondjuk cigarettazik a loporraktarban. Lehet, hogy
>szerencseje van, es nem tortenik semmi. De ha megis
>tortenik valami, nagyon nagy baj van. Ha peched van.

en kismotorral 20 km/h-val utottem el egy gyereket. Nem tudta,
merre ugorjon (mint a kapus 11-nel), es mindketten ugyanarra
"ugrottunk". Akkor most 20 km/h ala kell vinni a korlatot?

>En nem szeretnek ilyen tudattal elni.

a pakliban mindig benne van a dolog, hidd el, ha elutod, es 
betartottad a szabalyt, a lelkiismeretednek az marha mindegy
lesz... a rendornek esetleg nem, de a buntetes kifizetesevel,
ill. leulesevel meg nem oldozod fel magad.

-------------------

>Csak akkor csereltess lancot ha mar egy kicsit log. Mert 60,000 utan mar
>kezdhet nyulni a lanc.

azt hallottam, hogy ha 60e-ig szakad el, akkor a gyarto fizeti az
osszes kart, amit a szakadas okozott. Igaz ez?

Csaba
+ - CD az autoban! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Koszi asok valaszt, most mar igen okos lettem.
Udv!
Miki ba'
+ - Re: kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Engem piszkosul idegesít ha valaki ködlámpával jön velem szembe, főleg ha ezt l
akott területen teszi, ahol még a közvilágítás is elég ahhoz, hogy az ember lás
son.
Én csak azért szereltem az autómra ködlámpát, hogy az ilyeneknek felkapcsoljam,
 hátha észreveszik magukat (sajnos úgy tapasztaltam, hogy nem).Öcsém egyetlen e
ddig bevált megoldása a wartburgjára szerelt 6(hat)db 100/90w-os első fényszóró
 amelyeket egy rövid időre felkapcsolva a szembejövő tudatáig már több alkalomm
al sikeresen eljutott, hogy talán vakít a ködlámpája és érdekes módon lekapcsol
ta. És akkor a hátsó ködlámpáról ne is beszéljünk - mondjuk amikor az előttünk 
haladó 2*21w-os
ködlámpája úgy beteríti a piros fényével a szélvédőt, hogy alig látunk. Szerint
em ez inkább  balesetveszélyes és bűntetendő lenne mint ha valaki 50 helyett 65
-tel megy a városban.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m62-pecs.elender.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS