Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 638
Copyright (C) HIX
2000-01-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kerdes Fogashnak;6-os ut (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Kedvezmenyek, ellenorzes (mind)  38 sor     (cikkei)
3 Lopasgatlok (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Re: Audi TT (mind)  19 sor     (cikkei)
5 Re: >amerikai auto rulez (mind)  33 sor     (cikkei)
6 P126 FIAT gyujtas,kormany (mind)  18 sor     (cikkei)
7 Amiga CD-k eladok (mind)  24 sor     (cikkei)
8 Skoda general + (mind)  49 sor     (cikkei)
9 Eredetvizsgalat (mind)  25 sor     (cikkei)
10 Skoda general (mind)  56 sor     (cikkei)
11 RE: kulcsbezaras, atalakittatom, megtenne valaki (mind)  39 sor     (cikkei)
12 re: Ui:Kinek van egy scannelt kepe a matricarol ? (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Re: cimlista adat plussz javaslat (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Re: karambol (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Re: mennyibe kerul (mind)  18 sor     (cikkei)
16 Re: 130-ra alakitas (mind)  36 sor     (cikkei)
17 Aleko uzemanyaga? (mind)  9 sor     (cikkei)
18 re: franciak (mind)  16 sor     (cikkei)
19 biztositok (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Skoda Fabia az autopiacban (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Vw golf III (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Oktanszam USA vs. EU (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Amerikai autok (mind)  15 sor     (cikkei)
24 amerikai auto (mind)  20 sor     (cikkei)
25 Domboris talalkozo (mind)  38 sor     (cikkei)
26 skodri rendberakas (mind)  36 sor     (cikkei)
27 aprosagok (mind)  36 sor     (cikkei)
28 Mitsubishi GT 3000 (mind)  12 sor     (cikkei)
29 TT (mind)  40 sor     (cikkei)
30 Re: >Mit szoltok a kovetkezo magyarazathoz?*** HIX AUTO (mind)  29 sor     (cikkei)
31 Re: na de mi van alapjaraton.*** HIX AUTO *** #637 (mind)  39 sor     (cikkei)
32 > Sziasztok! (mind)  21 sor     (cikkei)
33 Para-karbi + sajat eset (mind)  33 sor     (cikkei)
34 Autoskonyvek (mind)  28 sor     (cikkei)
35 termosztat (mind)  17 sor     (cikkei)
36 Meg mindig zarak (mind)  21 sor     (cikkei)
37 Audi TT-k balesetei - avagy a kieso hatso rugo... (mind)  10 sor     (cikkei)
38 meg egy hutoventillator sztori (mind)  14 sor     (cikkei)
39 va: kormanyzar (mind)  23 sor     (cikkei)
40 Osszetortunk. :o (mind)  14 sor     (cikkei)
41 statisztika Oh ! (mind)  18 sor     (cikkei)
42 Vizforras (mind)  15 sor     (cikkei)
43 P205 (mind)  9 sor     (cikkei)
44 Bagameri (mind)  8 sor     (cikkei)
45 Peres gumi; DeLorean; zarcsere (mind)  53 sor     (cikkei)
46 Audi motor leallas; Skoda benzinigeny; amerikai auto fo (mind)  54 sor     (cikkei)
47 Dombori talalka! (mind)  18 sor     (cikkei)
48 Segitsuk egymast! (mind)  31 sor     (cikkei)
49 Militec (mind)  17 sor     (cikkei)
50 Sarga HIX Angyalok (mind)  55 sor     (cikkei)
51 AUDI TT balesetei (mind)  27 sor     (cikkei)
52 Pontiac (mind)  19 sor     (cikkei)
53 Opel Vectra (mind)  9 sor     (cikkei)
54 Mits.Galant (mind)  15 sor     (cikkei)
55 M1/M7, benzinsapka, TT (mind)  21 sor     (cikkei)
56 trafipax Pecsen (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Kerdes Fogashnak;6-os ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash!
 Irtal a ket Octavia (101 LE aut. és 75 LE) fogyasztasarol
es menetteljesitmenyerol, jobbnak latszik a "szazlovas".
Nem tul kicsi a 75-os motor ekkora autohoz?Nem csoda,
ha fogyaszt szegeny.

 Molnar Csabanak:
Nekem van egy Bp. terkepem, nem tul regi(talan 92-93-as?)
amin azt az egyenest berajzoltak, mint tervet. Tartok tole,
hogy ez marad is egyenlore csak terv.A kocaolak bontasa
utan allitolag lakoparkot akarnak kesobb oda epiteni.

 Udv Mindenkinek    -Dani-
+ - Kedvezmenyek, ellenorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meg decemberben sikerult egy-ket kedvezmenyt inteznem a 
tisztelt tagok reszere. 
Ehhez azonban szukseg van arra is, hogy a kedvezmenyt nyujto
helyek dolgozoi tudjak ellenorizni (Szia Dorozsmai Karoly! :-) ),
hogy aki beesik az utcarol kedvezmenyt kerve, tenyleg jogosult-e
ra, vagy csak a neten olvasta (ugyanis az ajanlo lista, amin a 
kedvezmenyek fel lesznek tuntetve public). Ezert mindenki, aki
MyChroLesLie-tol jelszot kert, fog kapni egy levelet, amiben 
hozzajarulhat vagy megtilthatja e-mailcime kiadasat. Aki most fog 
csak jelszot kerni, a keressel egyutt MyChroLesLie fele jelezze
beleegyezeset vagy ellenzeset e-mailcimenek kiadasaval 
kapcsolatban. Szerintunk (MyChroLesLie es en) ez tunt a 
legcelszerubbnek. Semmi nev, cim, telefonszam, megis 
valamennyire lehet azonositani. Ha valaki a haverjanak megmondja, 
hogy mond ezt, es kapsz kedvezmenyt, nem katasztrofa, mert a bolt 
forgalma is no. :-)

Akkor a lenyeg, ami eddig biztos:

VW Audi Seat alkatresz: 10% kedvezmeny.
Felnijavitas: a kedvezmenyt meg nem tudom, de a listatagok kerekeit 
soron kivul javitjak.
Riasztok (auto- es lakasriasztok, biztonsagtechnika) 10.000,- Ft vasarlas
folott 5-10% kedvezmeny.
Betuvagas (autodekor) 20% a munkadijbol.


Amikor lesz egy pici idom, elkuldom a leveleket, megcsinalom a listat, es
korbeadom a kedvezmenyt nyuljto helyeknek. Ezzel egyidejuleg kikerulnek
a cegek pontos adatai az ajanlo listara, a kedvezmeny megjelolesevel.

Sok csokit!

Kotai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Lopasgatlok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mennyire ved meg egy igen kozkedvelt es draga autot az ellopastol a
kormanyt
>es a kuplugpedalt osszekoto zar? Vagy esetleg valami mas otlet? (semmifele
>biztonsagi berendezes nincs benne)

Abszolut semennyire.

-----------
Fiat immobilizer.

Lehet hogy jo a Fiat immobilizer, de konnyu hozzaferni.
A tolvaj a kocsi alol felnyul a motorterbe, lehuzza
a csatlakozot es radugja a "hozott" kompjuteret.
Megoldas: Egy fem bilinccsel korbevenni a
vezerloegyseget, ugy hogy a csatlakozot se
lehessen lehuzni. A Fiat borsos arat ker
a kb 30 centi hosszu laposvasert, de hazilag is
megoldhato. Erdemes beszerelni!


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: Audi TT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem akarok kulonosebben belefolyni az Audi TT korul dulo vitaba,
de egy megjegyzes csak kikivankozik belolem. Amikor meg csak a
beeteto/bevezeto reklamok es ismertetesek folytak a csapbol,
akkor -- emlekeim szerint -- egyszer sem hangzott el sehol sem,
hogy ez egy igazi sportkocsi, es az uralasahoz kicsit tobb
vezetesi tudas szukseges, mint hogy valaki nyilegyenes, szaraz
uton padlogazt tudjon taposni. Sot, epphogy arra velek emlekezni,
hogy meg egy plaza-macat is beultettek es ott karikazott
korbe-korbe negyvennel a zart parkoloban. Nekem nagyon ugy tunik,
mintha a ceg is csak mostanaban kezdene rajonni, hogy valojaban
milyen jarganyt csinaltak es a mindenki sportautoja helyett
ujabban a kemeny kocsi kepet probaljak sulykolni. En mindenesetre
a vetelarba beleszamitanek egy kotelezo ketnapos vezetoi
treninget a Hungaroringen, aztan ha megvette, hadd vigye.


Tisztelettel

Csussz
+ - Re: >amerikai auto rulez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>Azert ha a vilagon valahol adnak a biztonsagra es komolyan veszik a
minoseget es a pricizitast, akkor az itt van Europaban.>>>>>

Nehany ellenpelda: Mercedes A osztaly, Audi TT, Fiat Marea, Rover 2 és 4-es sor
ozat. Kicsit erosnek tartom ennek fenyeben a fenti kijelentest. Szokasos europa
i sovinizmus ez, ugyanugy mint ahogy az "azsiai kocsi jo, de az alkatreszek ara
in jol atvernek" cimu duma. Konkretan a biztonsagrol:

1. Amerikaban az utkozesi normak lenyegesen szigorubbak az europai NCAP-nal. Pl
. 10 km/o sebessegig a jarmuvon nem latszhat meg (!) az utkozes nyoma (kiveve a
 lehorzsolodast).
2. Amerikaban 1992 ota kotelezo a nagymeretu, az ember egesz testet vedo dupla 
(vezeto + utas) legzsak, amely akkor is ved, ha nem vagy bekotve.
3. Az amerikai kocsikon nincsen sarfogo. Ennek koszonhetoen nem fordulhat elo, 
hogy esos idoben mit sem torodve a csuszos utfelulettel, valaki "rad maszik", m
ajd amikor fekezel, egyszeruen beled csuszik. Hihetetlen valtozast jelent az az
 apro kulonbseg, hogy valaki nem szereti, ha csupa kosz a szelvedoje, ezert INK
ABB betartja a kovetesi tavolsagot.
4. Gyakorlatilag valamennyi Amerikaban forgalomba kerulo autoban van legkondici
onalo. Tudom, hogy ez legtobbunknek "luxus"-nak tunik, de a magyar paras, meleg
 nyari eghajlat mellett (bar mar ott tartanank), jelentos biztonsagerzetet ad p
l. egy hosszu dugoban lepdelve.

Ennyit a biztonsagrol. Az amerikai autok precizitasat nem tudom megitelni, mert
 pl. szerintem a Detroitban tervezett Opel Omega biztosan van olyan jo, mint a 
Mexikoban gyartott VW Beetle. A torokorszagi Renault Megane persze lehet, hogy 
jobb, mint a magyar Suzuki precizitast tekintve, bar en erre vonatkozo konkret 
adato meg nem lattam.

Szerintem egy kicsit vissza kellene venni az uberezesbol, mert lassan a foldraj
zi hatarokhoz kotott ertekiteleteknek semmi ertelme sem lesz.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.228.42.19)
+ - P126 FIAT gyujtas,kormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek !!

Olvasva az oldalakat, es bennuk az elogyujtasrol eszembe jutott egy ket
dolog...
Nekem 1982_es Polski 126 FIAT_om van.A kerdeseim a kovetkezok (barkihez,aki
tud segiteni):
1 Latszolag_hallhatolag mindket henger mukodik, megis kicsit eros hangja van
a kocsinak, ez vajon osszefuughet a gyujtassal,elogyujtassal, es ha igen ez
miben befolyasolja az auto gyorsulasat es a benzinfogyasztasat
2 Nemreg csinaltattam meg a kocsi elejet(futomu,kormany) megis a kormanyt
mozgatva befele nyomva mintha lotyogne.Szerintetek mi lehet az

Ha barki tud nekem segiteni, elore is koszonom
magancimre johet ekezetesen is.

                                Udv        Istvan

Ui:bocs a hosszu le're eresztett...
+ - Amiga CD-k eladok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

A kovetkezo eredeti , bontatlan, foliazott CD-k eladok 1000 ft / db + 
postakoltseg.
Ezekbol van tobb is.

DO IT!  VOL1,VOL2!   
- Vol1.  Imagine's, MorphPlus, Deluxe Paint V
- Vol2.  LightWave Crash-Kurs F/X ,  Videococktail ANIMAGE  3D, 
   " Interaktiv professzionalis animácio keszito csomag, Pl.  ezzel 
készült a "Seaquest", " Babilon V",       "Robotzsaru"  TV-sorozat  
animacioi is. ( Ezt a cd-kre is rairtak.)
 182  db 24 bit-es grafika, 180 db 24bit-es hangeffektus , 169 db kép , 
több mint 200 objektum .
 Ezt a két CD- t  a muholdas VIVA TV reklamozta  (39DM/cd aron) ."

- CD3.  Movie Shop-Effekte, Videopraxis, MonumentDesigner Pro3    
   "Mozishop, Cd-videoclipp es audiotechnika effekt keszito 100 kep es 80 
effektvariacioval"

Erd.   Tel.        06-30-2-461-471, SMS is johet!
           e-mail:     
  
Üdv. Rno
+ - Skoda general + (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Lista!

Dobosi Dani irta:
>En a 105-osomet felfurattam 120-ra, a kuplungtarcsat is
>cserelte, kaptam
>4 uj gyertyat, olajat, es a fofekhengert is megcsinalta kb
>50-60-ert.

Szkolko munkdij?
Mert ez egy 30-asbol kijon.

Fresi ba eztet hallgassad:
- fotengelykoszorules	3000
- csapgyazas		5000
- dugo-huvely-csapszeg-gyuru	35000 korul(?)
- hengerfejtomites	azt ugyis tudod :-)
- tomitesgarnitura	1XXX attol fugg milyen minosegut veszel
- olaj+szuro		4-5000
- lelekjelenlet		???
- egyutterzes karomkodaskor ???
- megnyugtato bologatas	???
- orom mikor elkeszul	???

Szoval otthon megjatszhato a buli. Ha nem kersz magadtol munkadijat
akkor olyan 60-bol kijon segedanyagokkal egyutt.
Amugy ha szerelohoz viszed olyan 100.000 koruli. Es lehet, hogy trehany
munkat vegez.
De ha biztositod a szallast a nyar elejen elmegyek es segitek
megcsinalni!!! 2 max 3 nap alatt kesz. Azt is megmondom milyen
alkatreszt vegyel. Vagy majd Frigyes megmondja. :-)
A fenti arak atlagosak es HUF-ban ertendok kedvezmeny nelkul afaval.
A csapagyakbol gyarit kell venni, a dugo-huvely-gyuru-csapszegbol jo
minosegu nyugatit, a tobbi reszletkerdes. Ja es ne magyar
hengerfejtomitest. Olajat minimum 15W40-est.
Kell meg egyket 30Ft-os tomito-rezgyuru, egy kis Loctite(barna), rohadt
sok turelem, meg tobb onbizalom es batorsag. Meg nam art elotte a motort
lemosatni. Ja es majd kell 8L viz es 4L fagyallo.

De az allitasom miszerint segitek ha alhatok az istalloban tartom!

Udv
Teeby

-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Eredetvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lista!

>Yess.... Csakhogy mi van az eredetvizsgalat bevezetese elott
>vasarolt hasznalt autokkal...

Es mi van, ha az illeto az ismeroseihez viszi a kocsit vizsgalatra, es
ugyan mar legyenek elnezobbek a haverok, mert o tul akar adni a
kocsijan.
Kiallitjak a hatosagi bizonyitvanyt, te pedig majd a muszaki vizsgan
nezed hogyan vontatja el a Magyar Rendorseg a jarganyodat.

Szerintem erdemes olyan helyre elkuldeni eredetvizsgara az illetot, ha
tenyleg meg akarod venni a kocsit, ahol nem ismeros, vegy ez
feltetelezheto. Es akkor is "A" jelzessel szabad csak megvenni.
Vagy a masik lehetoseg, friss muszakival (mar matricas rendszammal) kell
autot venni.

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Skoda general (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>En mar nagyon sokat szopattam magamat a skodakkal szerintem adhatsz a
>velemenyemre. Nem erdemes ganyoltatni, a 120-as motorok mind tokszarok.
>Vegyel bele egy favorit motort. Akkor tankolhatsz nyugodtan olomtalant, az
>alu hengerfej miatt, nem is beszelve arrol, hogy fejlettebb az egesz motor.

Ez igy valojaban egy hulyeseg.
Mert ha megvizsgalod a Favorit motorjat rajossz, hogy ugyanaz.
A hengerfej es a karburator kivetelevel ugyanaz.
A szivocsonk is kompatibilis.
A kulonbseg a loket furat aranyon van, ami miatt 136-os a motor. De van
115-os, 135-os es meg egyket fajtaja.
Amugy ugyanaz a 3 helyen csapagyazott lencos vezerlesu oldalt vezerelt
felulszelepelt motor van benne, ugyanazzal a szelephezagolassal.
Mondhatni kompatibilis a 120-as motorral. Ugyanis a vezermulancuk pl.
ugyanaz egy az egyben. Az ezt fedo vezermudekni is. A karteron egy kis
atalakitast vegeztek, mert keresztben van a motor. A vezermutengely
fedel lathato a favoritokban a huto felol, mindig ott csopog az olaj.
Ugyanolyan oval alaku sok kis csavarral lefogatva. A szelepdekni detto
ugyanaz ket 6-os csavarral rogzitve. Meg a tomitesgarnitura is majdnem
100%-ig egyezik.
Mit irjak meg rola?

Mar csak azert sem korszerubb semmivel, mert az 1000MB-ben is ilyen
motor volt, csak mas belso meretekkel. Es hulyek lennenek ujat
kitalalni, mikor ez is eladhato es mukodik.
A korszerusege az egyes tipusokon mar fellelheto automata szivato es a
kicsit megelektronizalt Jikov karburatorbol ered. Egyebkent eza
karburator mar jobb mint az ose.

Es akkor sem tankolhatsz olomtalan benzint, mert nem eppen a legjobb
neki, ugyanis hiaba alu hengerfej, meg mindig kenetlen szelepszarakkal
uzemel. De esztergalyosnal megcsinaltathatod tesz bele uj ontvany
szelepvezetot szelpszarszimmeringgel. Egy Sko-s ismerosom csinaltatta
meg ilyenre mert gazzal is uzemel a kocsija es ott ugye nuku olom.
De a favorit motor erzekenyebb az uzemanyagokra.

En is buhertam eleg skodat ugyhogy az en velemenyemre is adhatsz. 
Sot akkor lepeteztem meg eloszor (lepodtem) mikor generaloztam az
enyemet anno, es lancot csereltunk egy Favoriton. Rosszul tette fel a
hulye inas gyerek (en csak tanulo voltam) es eltortek a lenckerekek is.
Erre azt mondta a fonok tegyuk be az enyemnek a hasznalt lancat es a
kerekeit, hogy el tudjon vele szaladni a boltba masik lancert. (1 ora
mulva jott a kuncsaft a kocsiert) Es passzolt.
Amugy tenyleg erdemes favoritmocert rakni a gepbe, de igazabol csak
csendesebb lesz tole.

Udv 
Teeby 
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - RE: kulcsbezaras, atalakittatom, megtenne valaki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv. Mindenkinek !

Latom, egyparan mar jartatok ugy, hogy kiszallas, gomb
lenyom, ajto becsap, kulcsok a gyujtaskapcsoloban. :-)))

Skoda eseten  irta) jobb oldalon
csak bezart ajto eseten nyomhato le a gomb, a balnal
barmikor (a sajatomon minden ajton barmikor).
Ezen lehetne segiteni:
Le kell bontani az ajto karpitot. A zar forgo resze ala
van fogatva egy "kor" alaku lemez, ennek van egy
kis "negyszogletu nyulvanya" (nem az, amelyikre a
rugo van akasztva), alapallapotban egysikban a "kor"
alku lemezzel, de ha felhajlitjuk nyitott ajtonal mar
nem lesz lenyomhato a gomb...


> Felado :  [International]
> Temakor: atalakittatom 130-ra ( 30 sor )
> En mar nagyon sokat szopattam magamat a skodakkal
> szerintem adhatsz a velemenyemre.
> Nem erdemes ganyoltatni, a 120-as motorok
> mind tokszarok. Vegyel bele egy favorit motort..

A favorit motort egy-az-egyben be lehet tenni a 120-asba ?
(felfuggesztes, osszekotes a valtoval)


> Felado :  [Hungary]
Szerintem oldalra rangatastol, gyorsitoszivattyu mukodteto
rudazatat kezzel megpiszkalgatatasatol, nem kene leallnia.
Elmeletileg :-)))
Otlet: benzinelzaro szelep, es elektromos csatlakozoja
ellenorzese, vegso soron karburator tisztitas.
Leginkabb elektromos kontaktushibara gondolok.
De ez csak megerzes :-))

Udv.
T.Csaba
+ - re: Ui:Kinek van egy scannelt kepe a matricarol ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi lista

>Ui:Kinek van egy scannelt kepe a matricarol ?
Hoppa...nem kellene az eredeti szitat inkabb megszerezni?
Nem lesz igy minosegromlas vagy kulonbseg a masik matricatol?
Ha ugyanott rendelitek, mint a masik matricat, akkor biztos ugyanazt
kaphatjuk.



Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Re: cimlista adat plussz javaslat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem azt is jo lenne beleirni, hoyg mely kocsik lelkivilagat
ismerjuk, mert igy akar merlegelni is lehet, hogy adott korzetben kit
hivok fel elsonek.


Udv..Adam
+ - Re: karambol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gyimi!

Cacctok autosok!


Egyutterzesem Gyimi!

Sz@r dolog, ha az ember osszetori a kocsijat, megha a biztosito fizeti
is. De a lenyeg, hogy nem torten komolyabb bajotok.


Meg regebben nekem is volt egy hasonlo esetem, en mentem at egyenesen
egy keresztezodesen, egy foszer pedig elottem balra kanyarodott. Le is
bontotam a Trabi elejet...  Na a lenyeg, hogy a pasi nem ismerte be,
hogy o volt a hibas, ok, hivom a rendorseget, azok kerdeztek, hogy
torten e serules, mondtam hogy nem, erre ok is meg akartak gyozni, hogy
rendezzuk el a helyszinen. De hat a masik foszer egy.....   volt. Na
aztan a kedves rendorokre, a rendororstol kb egy kilometerre, majd harom
orat kellett varni. Meg jo, hogy nyar volt, ott volt a kollegam, es igy
legalabb nezegethettuk a lengen oltozott leanyokat :o)


Udv....Adam
+ - Re: mennyibe kerul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> A 130-asra valo atalakittatas sajnos nem valoszinu, hogy menni fog. Nekem
> ket evvel ezelott az volt a szereny kivansagom, hogy alakitsak at a motort
> az 58 loerosre, olyanra, amilyet a 120 LS-be es GLS-be szerelnek. Ennyit
> sem tudtak megoldani, akkor el is magyaraztak, miert nem lehet, de nem
> emlekszem mar ra. Lehet, hogy csak annyi volt a valodi oka, hogy nincs
> hozza alkatresz.
>

At lehet alakiani, a hengerfejet kell kisse magabajgatni, mert a GLS-nel
domboruak a dugok, es kulonben belevernenek a szelepekbe. De minden
tovabbi nelkul megoldhato a dolog.


Udv..Adam
+ - Re: 130-ra alakitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> En mar nagyon sokat szopattam magamat a skodakkal szerintem adhatsz a
> velemenyemre. Nem erdemes ganyoltatni, a 120-as motorok mind tokszarok.
> Vegyel bele egy favorit motort. Akkor tankolhatsz nyugodtan olomtalant, az
> alu hengerfej miatt, nem is beszelve arrol, hogy fejlettebb az egesz motor.
>
> A 120-as motor komplett felujitasat minimum 50 ezer forintra becsulom,
> persze ez csak az anyagkoltseg es semmi tuning. Egy keveset jart favorit
> motor meg lehet venni 100 korul papirokkal.
>

Nem ertem, miert szar annyira a 120-as moci. Igazabol a hengerfej mas,
de ugyis 98-ast kene tankolni, mert ennek is, annak is a hengerfejebol
koszorulnek, de rendesen. Ok, nem reped, csak vetemedik.
A masik ok, ami miatt foglalkoztat minket a dolog: annyival nem lehet
tobb loerot kihozni a Favi motorbol. Kint skoda talikon van egy zold
skoda (Jenci, ha ismered), es nem sokkal gyengebb a kocsija, mint egy
masik Vajvoda sprint szettes skoda.

Es az arak: a Favorit moci tuningja 150 cirka penz, a 120-asbol ketto is
kijon ennyi penzbol. Es kb 10-15 LE-vel lesz kevesebb...  Lehet
filozni.....  Az atalakitas mellett szol meg az is, hogy nem kell
eredetvizsgalatra vinni a gepet, amitol ksse fosok. Elvileg tiszta a
gep, de amit a kedves eredetvizsgalo cegek es a magyar allam  muvel...

> A Warnyukarbiban az a hiba, hogy nem szijja a vakumot, kulonben jobb mint a >
 Jikov.

Az uccso szerias Warbi karbi is Jikov, ugy tunik, hogy nalam be is valt.



Udv...Adam
+ - Aleko uzemanyaga? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Kerlek titeket, ha valaki tudja hogy a regi Moszkvics motoros 21412-es
Aleko-ba   tankolhatok-e 91-es olommentest dobja at legyszi e-mail-ben.
(Vagy Ivanek mit irtak gyarilag elo ehhez a munkagephez :)) ?)


Koszonom : TaKi
e-mail: 
+ - re: franciak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Yahni irta:
> Nem hiszem, hogy a franciak barmiben le lennenek technologiailag maradva a
> nemetektol.  Fo. vegtere is atomhatalom, TGV, Concorde stb stb.
En mondjuk reszrehajlo vagyok, mert ruhellem a franciakat (nezd meg
mit csinaltak Tokaj-hegyljaval...) , de azert ezen gondolkozzunk el
egy kicsit:
atomhatalom - jo kocsik ... hmmm, szoros osszefugges!  :)
Akkor holnaptol vegyetek mind Tavriat, meg Alekot, hiszen a orosz
barataink is ebbe a korbe tartoznak, yuppi!


Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - biztositok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Es a biztositotarsasagok megis virulnak, es eszuk agaban sincs
tonkremenni! Erdekes, hogy igyekszunk mindenben kovetni a
Nyugatot (legfokepp az arakban), de valahogy a szolgaltatasokban
mindig sikerul lemaradnunk :-(

                        Udv:

                                            Zsolt
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Tudod, mi ebben a gyonyoru? Hogy mindegyik magyarorszagi
biztosito kulfoldi tulajdonban. Alkalmasint ugyanazok a tulajdonosai
akik Franciaorszagban is...

Udv: Afonya
+ - Skoda Fabia az autopiacban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Autóvásárláson töröm a fejem. A mostani Autópiacban megjelent egy cikk az új
Skoda Fabiáról, ami még megfelelne árban. Sajnos itthon még nem
forgalmazzák, de a cikk alapján úgy tűnt talán érdemes megvárni mire itthon
is forgalomba kerül. Érdekelne, hogy mi a véleményetek az utóbbi skodákról
pl. Felicia. Igazából használati tapasztalatokra vagyok kíváncsi.  Az aki
tud
valamit a Fabiáról, olvasta a cikket és többet is ki tud belőle hámozni mint
egy laikus az kérem írjon!

Előre is köszönöm.

Walt
+ - Vw golf III (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Minden info erdekel a fenti temaban.
Ha van v. volt valakinek, Hol talalok hozza web lapot?
Melyik konyv ad atfogo infot a tipusokrol es a felszereltsegi szintekrol
Leginkabb GTI vagy VR6 fele erdeklodom de minimum 1,8i

by
-- 
VARÁZSCERUZA             Buchala Attila
      grafikai es              tel/fax: (23) 33-43-59  
   dekoracios kft                (209) 617-550
+ - Oktanszam USA vs. EU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

Nagyon egyszeru a dolog. Az amerikai motorok nagy hengerurtartalmu
es nem porgos motorok. Alltalaban 4500 rpm fole nem tudod porgetni
, ezert teljesen mindegy, hogy mit tankolsz bele. En most 91-est 
tankoltam, es alig erezheto a kulombseg a 98-ashoz kepest.

Udv: Balazs
 
    1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
     http://www.extra.hu/myolds
+ - Amerikai autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

>En pedig ugy hallottam biztos forrasokbol, hogy a problema a hatso
>futomunel van. Nincs redesen rogzitve a hatso rougozas. Es egy erosebb
>kanyarban kipottyan a hatso rugok egyike.

Ez nagyon tetszett. Ekkorat reg rohogtem!  Nem akarok megbantani senkit,
de fogadjunk, hogy ez biztos forras valami lelkes hondatoyotamazdanissan
rajongo volt, aki nem birja elviselni ha egy ketszer akkora auto
legyorsulja.

Udv: Balazs

    1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8
     http://www.extra.hu/myolds
+ - amerikai auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Simon Templar - The Saint
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: >amerikai auto rulez ( 20 sor )
> De azt se felejtsuk el, hogy kinn egyes allamokban a biztonsagi ov sem
> kotelezo, sot a szabvanyaik is elegge kulonboznek. (a kozlekedesre
> vonatkozok)
Ha azt akarod mondani hogy jobbak akkor igazad van. Ez alol csak a
szimmetrikus fenyszoro (aminek szinten meg van az oka) es a sarga index
lampa a kivetel.

> Azert ha a vilagon valahol adnak a biztonsagra es komolyan veszik a
> minoseget es a pricizitast, akkor az itt van Europaban.
Szinte semmi alapja a kijelentesednek, ez a fama. Ott akkora (karteritesi)
perertekek vannak, hogy szinte minden biztonsagi felszereles onnan jon at
ide, ez alol csak a Skandinavok kivetelek akik szinten elen jarnak.

Az hogy a fek nem jo ez sem igaz.Semennyire sem. Autoja valogatja itt is ott
is.

Yahni
+ - Domboris talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv. mindenkinek!

Ugy gondoltam beszamolok az eddig fejlemenyekrol 
a talalkozoval kapcsolatban. Eddig csak tamogato
leveleket kaptam. Nos a talalkozo helyszine Dombori
idopontja Junius elso vagy masodik hetvegeje. Az
ideje legalabb ket napos, tehat satorozassal egy-
bekotott talalkozo lenne. Ha osszejon a letszam
maris egyeztetek a terulet illetekeseivel. Mivel
ezen az ures teruleten eleg sok rendezveny van a
nyaron. Azert, hogy a tarsasagot osszetartsuk delben
foznek vagy halaszlet vagy vorosboros vegyesporkoltet.
Este kimennenk a nagydunara es ott a soderkirakonal
tabortuz mellet eldumalgathatunk. Minden fajta eu.
tevekenyseg elvegezheto, mert a talalkozo helye mellett
van egy Camping illetve a csaladunk uduloje is a tarsasag
rendelkezesere all. A hetvegen elmegyek es lefenykepezem
a teruletet es a jovo het vege fele aki keri elkuldom neki
jpg. formatumban. Persze ezek csak tervek es nem kesz 
tenyek. Egyenlore csak erdeklodes szintjen irtam ezeket,
kiket erdekelne a dolog a fenti lehetosegek ismereteben.
Eddig a kovetkezo autostarsak tamogattak es jeleztek resz-
veteluket.
Kassai Zsolt
Major Frigyes
Nagy Tamas
Peter Attila
Toth Tibor
Varga Tibor
es jomagam
Ha valakit meg bovebben erdekel a leiras stb. akkor vagy
en vagy a Nagy Tamas tud infot adni.

Az adatbazist nagyon jo otletnek tartom. En szivesen segitek
Paks es Szekszard kozotti 6-os fout menten. Hol kell jelent-
kezni?

HALI  ULI
+ - skodri rendberakas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>En mar nagyon sokat szopattam magamat a skodakkal szerintem adhatsz a
>velemenyemre. Nem erdemes ganyoltatni, a 120-as motorok mind tokszarok.

Nekem eddig megy, mint a barom.

>Vegyel bele egy favorit motort. Akkor tankolhatsz nyugodtan olomtalant,
az
>alu hengerfej miatt, nem is beszelve arrol, hogy fejlettebb az egesz
motor.
Hat a geprajz szerint nem sokkal fejlettebb. Amugy vadi uj (1 eves) a
hengerfej, igy ez is szamit.

>A 120-as motor komplett felujitasat minimum 50 ezer forintra becsulom,
>persze ez csak az anyagkoltseg es semmi tuning. Egy keveset jart
favorit
>motor meg lehet venni 100 korul papirokkal.
Meg a papirok elintezese, csak szakmuhely szerelheti be...
Az egesz auto nem er ennyit.


>A Warnyukarbiban az a hiba, hogy nem szijja a vakumot, kulonben jobb
mint a
>Jikov.
At lehet rakni a karbifedelet, nagyobb a torok, es nagyobb gaznal nyit
automatice a masodik torok is, mivel mechanikus vezerlesu.

Szoval: A tuning meg minden egyebb boven kijon egy favorit moci arabol.
Allitolag szlovakiaban 20-bol tomites, gyuru, dugattyu es persely
garnitura vasarolhato :)
Ami igazabol izgat, az a gepmunka ara es hogy hol dolgoznak korrektul.

Bye

Fresi BaCSi
+ - aprosagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Van viszont valami, amit nem ertek. Ha nem 90-ig gyorsitok, hanem
>100-110-ig (ora szerint), egy darabig tartom a sebesseget, es ugy
>hajtom vegre a fenti muveletet, akkor kepes 90-nel is menni a
>fenti gazallassal, raadasul a hangja is szebb. Ez vajon mitol van?
Kieg bellolle nemi szutyuok. Trabinal neha janlott a kiegetes (Padlogaz
nehany percig :) Ez minden autora igaz, csak kissebb-nagyobb mertekben.



>Megtenne valaki, hogy a jaro motoru autojanak kinyitja a
motorhaztetejet es
>a gyorsitoszivattyu mukodteto rudazatat enyhen kezzel megpiszkalgatja?
Az a
>kerdes, hogy ilyenkor masnak is leall-e a motorja, vagy csak nekem?
Nem all le. (A rangatast bocsi, de kihagyom.)

>Megtenne valaki, hogy a jaro motoru autojanak kinyitja a
motorhaztetejet,
>kezzel huzza a gazt, kozben lehuzza az elektromos csatlakozot a
>kenyszeruresjarati benzinelzaro szeleprol,
Frankon megy :)

>Ja persze igy hamarabb elmegy a haztol az  anyos(!)  :-)))  Jo
>otlet....
Latom nem figyeltek: Ipari aram. A no kecsket, haztartast, az anyos meg
ipari aramot vezessen, ne autot. :-

Ma 209.9-ert tankoltam 98-as benyat. Ha kifele mentek a 19-es vilineger
mellett, akkor a Kosztolanyit elhagyva jobb oldat a vasut alatt atmenve
van egy kut.

Bye

FResi BaCSi
+ - Mitsubishi GT 3000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A 637-ben VTI ) kerdezte:
------------------------
A GT3000-nek mi az amcsi neve?
------------------------

Dodge Stealth.

Udv.

Jozsi
+ - TT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HaLista!

Meg nehany adalek a vitahoz:

> nem utcai bohoc-sportkocsit, mint pl. Mazda MX,...).
Naja! Csak azt azoknak terveztek akik beleulnek (kevesebb 
szilikonnal tomott macak es kevesbbe gazdag fiatalok), 
akiknek sikerult az igenyeit tokletesen eltalalni. En ugy 
gondolom, hogy azok meg mindig sikeresebb modellek, mint 
eddig a TT. Szerintem az Audinak azert faj ez ennyire, mert 
a nemetek ramentek a biztonsagra es a hiba pont ezt a lovat 
uti ki aloluk.

SzVSz ha a kocsiszekreny kisebb billeneset szeretnek 
elerni, akkor kemenyebb gatlok, rugok kellenek elore, es 
nem lagyabbak.

>A privat velemenyem: Egy Audirol (vagy egy barmelyik 
korszeru 
>szeriaautorol) ilyet irni, hogy
>"Nincs rendesen rogzitve a hatso rugozas. Es egy erosebb 
kanyarban 
>kipottyan a hatso rugok egyike.", - hat ez eleg furcsa 
magfogalmazas.

Akkor nehany pelda visszahivasra:
Opel Frontera B - A kormanygep ket csavarjanak csereje,
Renault Espace  - hoszigetelesi problemak- benzincso 
serulhet,
Honda Accord    - Gazpedal akadasa lehetseges,
Land Rover      - ABS fekrele bizonytalansaga,
Saab            - ülesrogzitesi gondok,
Volvo           - Elktrosztatikus toltes->legzsak nyitas..
Szoval a korszeru autoknal bizony szokas,hogy visszahivnak 
ha gond van, es nem biztos hogy azt mondjak: "Ennek semmi 
baja, de azert kicsereljuk a teljes futomuvet." 
Udv!
VTI

u.i: "Tevedni emberi dolog, de masra kenni meg emberibb"
+ - Re: >Mit szoltok a kovetkezo magyarazathoz?*** HIX AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: >Mit szoltok a kovetkezo magyarazathoz? ( 67 sor )
> Idopont: Thu Jan 27 08:15:43 EST 2000 AUTO #637
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> Frigyes! (off topic leszek)
> :))))
> Nem akarlak bantani, de ahogy szamoltam a bekoszones es az alairasod
> egyutt
> 16 sort foglal el. Nekem nem faj, ha reklamozod magad, (en is ezt tennem),
...
> Ez osszesen 51 tartalommal megtoltott sort jelent (beleertve az ures
> sorokat es az idezeteket is) 125 sor felhasznalasaval. Ez 40,8%os
> kihasznaltsag. Ha a 4 mailt egyben irtad volna, akkor 51/67, azaz 76,1%os
> kihasznaltsagot erhettel volna el! :)

Hat igen, en is erre celoztam, amikor valaki (sorry az illetotol, mar nem
emlekszem, ki volt) irta nekem a listan, hogy etikatlan egy levelben tobb
cikkre reagalni. A javaslatom az (azota minden reakciot kulon levelben
kuldok a newsgroup-kent olvasok kedveert), Frigyesnek es a tobbieknek, hogy
ha tobb levelet is irtok, akkor lehetoseg szerint oldjatok meg, hogy az
alairas-foleiras-elado-vallat neve-vallalat
cime-telefon1-telefon2-telefon3-telefon4-email1-email2-email3-alkatreszek
sorok naponta csak egyszer szerepeljenek. Ez nyilvan egy kicsi
kenyelmetlenseget jelent, bar az en levelezom ugy muxik, hogy az F4
megnyomasaval kiveszem az alairast, az F5-tel pedig beteszem. Nem akkora
ordongosseg.

udv,Akos
+ - Re: na de mi van alapjaraton.*** HIX AUTO *** #637 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: na de mi van alapjaraton. ( 10 sor )
> Idopont: Thu Jan 27 03:01:10 EST 2000 AUTO #637
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>> Felado :  [Hungary]
>> Temakor: Re: Elo:bb csodalat, aztan ha'la'lkoda's ( 27 sor )
>> Sziasztok!
>> Kepzeljetek el ez a szel mar eleg volt ahhoz, hogy visszahutse a motort
>> uzemi homersekletre! > SzaboZE

> Jo de mi van alapjaraton. Amikor nincs szel.
> Most engedd meg, hogy en ketelkedjek.

?????

"Akkor dugo volt... Egyszercsak furcsa zaj, goz a motorhazbol. Dugo
kozepen... Nezem a vizhofokot majdnem piros! ... Pihen. Lehul a gep
valamennyire, elindul.
Mutato ezerrel indul felfele... Kozben dugo 2-vel, 30 fok. ...felreall,
kihul... Elindul kis utcakon, ahol 30-40-el tep...ez a szel mar eleg volt
ahhoz, hogy visszahutse a motort"

Ne haragudj, de ha ebbol nem derul ki, hogy mi lehetett alapjaraton...

Mivel a 30°C-ban alapjaraton valo acsorgas valoszinuleg a hutorendszer
leheto legnagyobb normalis uzemszeru terhelese (termeszetesen a 35°C meg
nagyobb, es lehetne meg kitalalni olyat is, hogy 1500 kg-os lakokocsival
megyek felfele 20%-os emelkedon 1-esben 5000/min fordulattal), ezert szinte
biztos, hogy az a hutorendszer, ami ettol mar esetleg eppen kiakad, az ennel
kisebb terheleseket meg uzemzavar nelkul fogja viselni. Ebben az egvilagon
semmi meglepo es ketelkednivalo nincsen.

Ha egy valami egy kisse tulszinezettnek tunik az irasban, akkor az a
"hutoviz utolso cseppjeinek elparolgasa megtekint" mondat. Ha semmi hutoviz
nem marad, akkor talan meg uresben lejton nyolcvannal gurulva sem fog uzemi
homersekleten maradni a motor.

udv,Akos
+ - > Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kepzeljetek el ez a szel mar eleg volt ahhoz, hogy visszahutse a motort
> uzemi homersekletre! > SzaboZE

"Jo de mi van alapjaraton. Amikor nincs szel.
Most engedd meg, hogy en ketelkedjek.

Yahni"

Sziasztok!

Nagyon egyszeru. Mivel allandoan melegedett ha egy picit leallt a forgalom,
ezert vegig a kis utcakban mentem. Ahol meg vegkepp nem lehetett menni ott
egyszeruen leallitottam a motort. Egyebkent szerintem Te arra gondoltal,
hogy "Jo de mi van allohelyzetben? ". Alapjaraton lehet szel, ha menet
kozben uresbe teszem. Hidd el egy egesz nyarat vegigszenvedtem vele.
Balatonon a szivroham kerulgetett mikor az autopalya vegen meglattam a
hatalmas dugot. Ilyenkor motor leallit, elindit, leallit... A motorhazteto
meg a kocsi orra fele nyilik (nem a szelvedore), tehat ezt is
kibiztositottam, ennyivel is tobb hot szabadult ki a motorhazbol.

SzaboZE
+ - Para-karbi + sajat eset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
...
> Most egesz mast figyeltunk meg.
> Ha doglodik az alapjarat, akkor egy hirtelen, eroteljes rataposas a
> fekre, es elkezd felfele kuszni a mutato, 2-3 ilyen taposas-felengedes
> utan hirtelen megjavul az alapjarat, es beall a normalis 8-900-ra...
> 
> Ez mar kezd a paranormalis tevekenysegek soraba tartozni...
> 
A karbikkal mar en is rengeteget szivtam -> lelkuk van, es majdnem oly
kiismerhetetlen, mint a noke.

Elkepzelheto, hogy kikopott a pillangoszelep tengelye es ezert zar tul
jol, vagy adott esetben nem elegge (pl. most nalam).
Fogd meg a tengelyt es probald korkorosen mozgatni. Ha ez erezhetoen
sikerul, akkor nyert (vesztett) ugyed van, a muanyag (legalabbis a
Weber-nel) perselyt csereld ki (goto felujitokeszlet).

Csemege: nehanapjan olyat jatszunk a karbival, hogy o nekiall eltomodni,
vagyis egy bizonyos fordulatszamig porog a motor, majd le akar fulladni,
aztan tulnyomva ezen a ponton a gazpedalt (kinyit a masodik torok is)
ujra lesz fordulatszam. Erre en legszurohaz lekap, fuvokak ellenoriz,
vagy talal valamit, vagy nem, osszerak, verda megy, mint a diszno, de
tenyleg valami brutalisan (mar amennyire egy ezres joszagtol elvarhato
:), aztan egy-ket nap mulva megint atlagosan megy a kovetkezo hirtelen
jovo dugulasig. Egyebkent a tisztulas utan szinte konyorog a motor a
fordulatszamert (4000-folott), egyenletesen, rangasok es rezonanciak
nelkul zizzen fel a vegso hatarig (max. 7000, de ezt nem tudom, mert a
ford.szammero meg ketutemusitve maradt, es csak 8ezerig van skalazva,
tehat csak a gyari adatok alapjan saccolom a max.7ezret).

Minden jot:
vasgyuszi
+ - Autoskonyvek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!!


Autoskonyv-temahoz (igaz, kulfoldiul...):


A Godai kiado cime:

http://www.godai.at/car/online-shop/index.html

(a Nagykorosi uton, az autopiac kornyeken van egy bolt, ahol ezekbol 
forgalmaznak, megrendelnek stb.... Sajna nemt'om fejbol a nevet, ha 
erdekel valakit, megnezem otthon...)


A Delius-Klasing (So wird es gemacht...) kiado kiadvany-keresooldala:

http://www.delius-klasing.de/cgi-bin/startkat.pl


Ha van meg valakinek hasonlo tippje, cime, kerem, ossza meg velunk... 
Asszem vagyunk egyparan a listan, akit erdekel az ilyesmi... (is..;-))


Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

 irta
>>... Raadasul ha nagyon
>>hideg van akkor meg az uzemi homersekletet sem nagyon eri el.
>akkor viszont ki kell cserelned a termosztatot is, mert nyitva marad...

Jomagam a Nagypolak, a Dacia es az Audi-othengeresek termosztatjat 
ismerem csak, mindegyikuk egy jo eros rugo elleneben nyit, aminek be
kell zarnia a termosztatot, akkor is, ha kilyukad, es elmegy belole a gaz...
Azaz nem igazan maradhat nyitva... 
Mas tipusoknal is rugos a konstrukcio?  Mit tapasztaltok?

Udv

Andras
Audi 90 - '86
+ - Meg mindig zarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hat, emberek, ezen a heten en egyik amulatbol a masikba esek...

Mint irtam, hetfon kiramoltak a csomagtartot. Ma delutan hosszabb utra
megyunk, gondoltam, tankolok. Hat, elsore nem sikerult, ugyanis a hetfoi
tolvaj ur megprobalkozott a tanksapkaval is. Kinyitni ugyan nem tudta,
de a zarat hazavagta.:-(
Be a ceghez, ket kollega valahogy leszenvedte a tanksapkat, en meg
elugrottam egy kozeli bontoba, hogy egy ideiglenes tanksapkat vegyek.
Vettem is. Felraktam, OK. Felfuztem a kulcsat a kulcstartora, akkor
latom, hogy az uj tanksapkakulcs hasonlit a kocsikulcsomhoz. Gyors
proba, a csomagtartot nyitja. A vezetooldali ajtot szinten... Meg jo,
hogy a gyujtaskapcsolot mar kicsereltem...
Szoval... tudomasul kellett vennem, hogy az automhoz valo hozzaferes
csak azert nehezebb egy nyitott csomagtartoju kabrioehoz kepest, mert a
jobb oldalon rosszak a zarak, es az egyik ajtot csak belulrol, a masikat
meg sehogy sem lehet kinyitni...:-(
Ja, a kocsi '85-os Opel Rekord E.
Megette a fene az ilyen biztonsagot...

Udv mindenkinek:
pJ
+ - Audi TT-k balesetei - avagy a kieso hatso rugo... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egy Audirol (vagy egy barmelyik korszeru szeriaautorol) ilyet 
> irni, hogy "Nincs rendesen rogzitve a hatso rugozas. Es egy 
> erosebb kanyarban kipottyan a hatso rugok egyike.",
> - hat ez eleg furcsa magfogalmazas.
Par eve, mikor az escortomat vettem az elso utam
egy muhelybe vitt.  A kocsi megemelesekor - mindenki 
megrokonyodesere - kiesett a ket hatso rugo. 
Az elozo gazdi felbevagta a rugokat, igy "ultetve" a kocsit :-(((
--
Meszaros Geza
+ - meg egy hutoventillator sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Auto eleje megtorve, hutoventi is cserelve lett. 
Surubben kapcsolt be es a szokasosnal joval tovabb ment.
Nyari kanikula. A vizhofok az egekbe.
????
Neztem en mindent. Lapatprofil, fordulatszam az adattablan.
Jo egy het utan vettem eszre, hogy amikor kiszalltam a 
kocsibol nem ereztem a bokamon a perzselo levegot, pedig
forgott eppen. Csak FORDITVA !
Nem szivott, hanem elore fujt :-)))))
Csatlakozo szetkap, roppantott kabelveg felcserelve 
visszafektet agyaba, csatlakozo osszepattint es megint
szep az elet.
--
Meszaros Geza
+ - va: kormanyzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mennyire ved meg egy igen kozkedvelt es draga autot 
> az ellopastol a kormanyt es a kuplugpedalt osszekoto zar? 
> Vagy esetleg valami mas otlet? 

Kb nyersz vele 2-10 masodpercet.
Kelloen sok ilyen bisz-basz es osszejon 5-10 perc.
Az mar elriaszto.
Alapvetoen olyan helyzetet kell teremteni, hogy a
vadaszo mas vadat valasszon. Korbeszagolja a
kocsit es lemondoan legyintsen magaba.
- Aaaa, inkabb keresek masikat.
Ha megis kinyitotta es lekuzdotte a lathato
vedelmeket, akkor johet a masodik vonal.
Tuti megoldas nincs, de az egyeni megoldasok
felkeszuletlenebbul erik a tolvajok egy reszet.

Ketfele autotolvaj van.
A portyazo. Kepesegei es felkeszultsege korlatozott.
Ez ellen esellyel lehet vedekezni.
A masik, akinek a Te autod kell.
AZ ELVISZI.
--
Meszaros Geza
+ - Osszetortunk. :o (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En 107 hiv, balesetet szeretnek bejelenteni! mondom,
> itt meg itt. Kapcsolja a keruletieket! Mondom OK! 
> Nagynehezen felveszik a telefont:

Valami itt santit.
Nekem ne kapcsolja a keruletieket.
A kozponti ugyeletnek szeretnem elmondani banatom
es orulok, ha rogzitik a beszelgetest.
A kerulettel bajlodjanak ok !
Ha a csattanasnal szabalysertes, vagy annal magasabb
kategoriaba eso cselekmeny valoszinusitheto, akkor
erre kell hivatkozni es nem razhatnak le.
--
Meszaros Geza
+ - statisztika Oh ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> meg kell nezni a nemet autoklub evente kiadott 
> jelenteset, amiben statisztikat csinalnak abbol, 
> hogy melyik tipushoz hivnak tobbszor automentot.
> Na itt a Megane a toppon van!

Az ilyen statisztikakkal az a baj, hogy nem jutsz hozza
a hibalistakhoz. Volt szerencsem egyszer egy melyebb
statisztikat megneznem. Lehet, hogy legyintenel egy 
rosz helyezest elert autonal a hibak zomere, mert nudli.
Ugyanakkor egy megbizhatobb helyet elfoglalo tipusnal
csovalnad a fejed, hogy szep - szep, de ennek, meg annak
a hibanak nem lenne szabad elofordulnia.
A legtobb statisztika spekulativ es hazug. Ott es olyan 
melysegig tarja a valosagot a vilag ele, ameddig valakinek
kedvez az eredmeny.
A statisztikakat nem szabad elbol megkajalni.
--
Meszaros Geza
+ - Vizforras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

nekem ugyanez volt a gondom, nyaron minden ok, ventillator 90 foknal
bekapcsolt. Jott a tel, motor allandoan 60-70 fok. Ha alltam es elerte a
90 fokot, bekapcsolt. Tehat minden ok, csak eppen a fogyasztasom 
volt 0,7-1 literrel tobb. 

Termosztat kicserelve - motorho konstans 80 fok, fogyasztas rendben.

A termosztatnak nemcsak az a funkcioja, hogy a ventillatort bekapcsolja,
ha tul forro a cucc, hanem az is, hogy rovidre zarjon (kikapcsolva a hutot),

es igy a motor szamara idealis 80 fokot biztositsa.

Cs.
+ - P205 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Hosszu uton nem olyan kenyelmes, mondjuk min egy BX,
>de sokkal kenyelmesebb mint egy Merci hatul.
Ilyet azert ne mondjal!
--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - Bagameri (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nyiregyhazan Bagameri Gyulane gyartotta:-).
Ez nem az elatkozott fagylaltos felesege? :-)
--
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - Peres gumi; DeLorean; zarcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Simon Templar - The Saint
>
> >mi az a peres gumi?
> [...]
> De amugy azt jelenti, hogy mekkora szazaleka a futofeluletnek az
> oldalfal. 185/70 - 185 mm a futofelulet szelessege, ennek 70%-a az
> oldalfal merete.

Ez igy igaz, ehhez meg annyit tennek hozza, hogy a "peres" elnevezes
eredetileg onnan ered, hogy csak a 80%-nal kisebb oldalfal-magassagu
gumiknal irtak per-erteket, a tobbinel magatol ertetodoen ez az ertek
80% volt. Ha olyat lattal, hogy 165, az nem volt peres, tehat az akkori
mercevel normal 80%-osnak szamitott. Ha azt irtak, 165/70, szinte mar
sportos meret volt. Manapsag viszont mar minden uj auton 55..70-es
abroncsok vannak.

> Felado :  [Hungary]
>
> > Amugy "privat" szerintem nem eri meg az autot bevinni, bar elolvasnek
> > egy-ket szamokkal bizonyitott ellenervelest. Ugyanis ha nem a "beveteli
> ar"
>
> Amugy nem nagyon eri meg csak ha csokos a vamos, de en pl egy Deloran-t
> akartam magamnak venni (Vissza a Jovobe) es megbukott a dolog. Most ismert
> elgondolkoztam rajta.

Huha, a DeLorean az egy gyonyoru darab! De hogyan tudna teljesiteni
az eloirasokat egy regi, 1982 koruli konstrukcio?
Egyebkent a Kepes Auto Expresszben lattam egyet nem is oly regen.

> Felado :  [Hungary]
>
> Temakor: Re: biztonsagos kocsi, uj kocsin zarcsere ( 17 sor )
> >Mea Culpa, azt nem irtam, hogy a Trabihoz egy kilincs
> >1000 Ft alatt van :-)
>
> Hat, a kollegamnak megpiszkaltak a feleves otajtos Suzin a zarat,
> amikor a Duna Placa elott parkolt a tuloldalon (lasd meg Saab-szalon,
> akik persze semmit nem lattak), szejjelb@...k a jobb egy zarjat.
> Cserelni kellett ajtokon, csomagtarton, gyujtaskapcsolon, tanksapkan,
> ugye egy kulccsal megy minden (merthogy az mijjen kenyelmes). Mindez
> felulrol surolta a 80.000-et. Jo, a biztosito fizette az onresz
> felettit, de akkor is rohejes, nem?

A gombolyu Audi 80-as jobb. Unokatestveremenek tonkretettek a
zarhengeret az autojat ellopni szandekozok. Meg futott is utanuk
egy sarkot, de a zarat ugysem javitottak volna meg. :) A lenyeg, hogy
120 ezer lett volna a teljes csere.

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-Mail:  - www.kimwilde.com member ]
+ - Audi motor leallas; Skoda benzinigeny; amerikai auto fo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Megtenne valaki, hogy a jaro motoru autojaval szemben allva oldalra rant
> rajta egy hatalmasat? Az a kerdes, hogy ilyenkor masnak is leall-e a
> motorja, vagy csak nekem?

Hiaba rangatom a 120-as Skoda elejet, nem all le, igaz, nagyon nem is
erzi ezt a motor... :) (Bocs, hogy ez milyen szar volt... :)

[...]
> A fentiek kozul barkinek is akar igen, akar nem, nekem miert mindharom
> igen?? Valakinek van valami otlete?

En biztos lennek abban, hogy ez valami testelesi, tehat elektromos problema!

Valaki nem oly' reg irt egy erre emlekezteto hibajelensegrol egy Citroen
BX-sszel kapcsolatosan, az joval egyszerubb volt ugyan, de elso hallasra
ugyanilyen keptelenul logikatlan.

> Olompotlo: az Aral kutaknal 1250 forintert lehet venni az
> adagolos flakonban levo adalekot, ami jo sokaig eleg. A
> csajom kispolckijahoz hasznaltuk, miutan a megfelelo
> kalkulaciot elvegeztuk ;-) Sajnos a szamszeru eredmenyre
> nem emlkeszem, de megerte. A regi Skodanak egyebkent eleg a
> 91-es benzin.

Aha, eleg. Meddig? Az enyemnek ('87-es 120-as) peldaul 95-ost irt elo
a gyari kezikonyve. 98-asnal rosszabbat sosem tankoltam bele. (Igaz,
jobbat se, mert nem volt. :) Szerintem a benzin es az olaj ket olyan
dolog, amin nem szabad sporolni. Elso korben par forintot nyersz rajta,
a masodikban a tizszereset veszited.

> Felado :  [Hungary]
>
> >Fogash fele tetel az amerikai autokrol :
> >amerikai auto rulez
>
> VTI kiegeszitese:
> Ha van itthon benzinkutad!

Meg az sem kell hozza feltetlenul. Egy regi haverom egy '79-es
Chevy Camaroval cirkal. Biztos van olyan kozottetek, aki szokta latni
a varosban (Budapest): aranyszinu es igen jo allapotban van. 5700
kobcentis, allitolag 240 loeros (ezt meg o maga sem hiszi el), tippeljetek,
mit fogyaszt varosban. 14 litert. Ha nagyon kimeletes, 12-re le tudja
nyomni, ha tapossa, 20 fole megy. Az o visszafogott, atlagosan dinamikus
vezetesi stilusa mellett 14-gyel megelegszik. Hihetetlenul hangzik, nem?
No, ezt fogadjatok magatokba, nekem nagyon nehezemre esett, de aztan
kenytelen voltam elhinni! :)

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-Mail:  - www.kimwilde.com member ]
+ - Dombori talalka! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok autostarsak!

	Tamogatom a dombori talalkozo otletet. Magam mar nyaraltam
	ott, tenyleg alkalmasnak tunik a helyszin.

	Tenyleg nagyon jo lenne egy 2 napos talalkozo.

	Nyaron, ha lenne ra kedv valamelyik vizparti autoskempingben
	(is) rendezhetnenk egyet.
	
Varom a fejlemenyeket!

Jo autozast!
-- 
			András (Dj Encore) 
Tel: (20) 977-36-11; E-mail: ; URL: www.extra.hu/diszkos
                         Bulik, rendezvények, hangosítása, szervezése
	*** Hix autosoknak, lada klubbosoknak 10% kedvezmeny ***
+ - Segitsuk egymast! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok Autostarsak!

	Orommel olvastam a kezdemenyezest, ezennel en is felajanlom 
	segitsegemet a kornyezetemben bajba jutott listatarsaknak.

	Van bikakabelem, vontatokotelem, szerszamaim, nehany
	 potalkatreszem, akkutoltom stb.

	Ladakhoz es kispolszkikhoz jobban konyitok, de termeszetesen
	 mas tipusoknak is segítek ha tudok.

	Vallalt korzet: Bp, Az Ors vezer ter 5-10km-es kornyeke

	Na es a telefoszam: 06-20-977-36-11 (ha kicsong, akkor nem 
	zavartok)


Ha mar gyulnek a jelentkezok, en is szivesen varom a tobbiek koordinatait.

Ugye valaki jegyzi ezeket az adatokat?

Jo autozast kivanok!

Udvozlettel!
Andras
LADA 21074
-- 
			András (Dj Encore) 
Tel: (20) 977-36-11; E-mail: ; URL: www.extra.hu/diszkos
                         Bulik, rendezvények, hangosítása, szervezése
	*** Hix autosoknak, lada klubbosoknak 10% kedvezmeny ***
+ - Militec (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Yahni:
>>>Tenykent kozolsz valamit amirol fogalmad sincs csak elkepzelesed.<<<
+Ezt mibol gondolod? Eppen a tavalyi militec laz idejen, a te irasodon
felbuzdulva vettem militecet, es sajat tapasztalataimat, az anyagot elado
szervizes tapasztalatait, velemenyemet a weboldalukrol mind megirtam.
Csodalom, hogy nem olvastad, pedig nagyon aktiv voltal akkor
fogyasztascsokkentok elemzeseben. Nyaron vagy talan osszel irtam, militec:
Parasztvakitas ez is? subjecttel. Ha letezik archivum, utana nezhet akit
erdekel, nekem mar nincs meg. Az anyag viszont meg megvan a motoromban,
tonkre meg nem tette, ez vegulis pozitivum :)
 >>>Hiaba allit szemelyes tapasztalat alapjan "n" ember mast, neked
meggyozodesed van, amit tenykent allitasz be, ezzel kart okozol olyan
embereknek, akik nem tudnak donteni. <<<
+Na ezt hagyjuk. la'sd me'g: bagoly mondja...
Szoval szerintem a militec hatasmechanizmusa az emberek onbecsapasi
kepessegen alapul, mint sok minden mas is.
udv, Sanyi
+ - Sarga HIX Angyalok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Laci, Bby, AntForce!

Orulok, hogy realizalodik a segitseglista. Viszont van egy
aprosag(?), amit nem ertek:

>[...]automatice megkuldom mindenkinek
>az osszeset maganba, aki eddig vallalkozott.

Ha ez csupan osztonzo celu gondolat, akkor OK. Az lenne jo, ha
minel tobben vallalkoznanak, foleg a videkiek, kulonosen a kis
telepulesen lakok. Hiszen este 8-kor egy idegen falutol 3 km-re
lerobbanni...


---------Barnabas:
>Valaki irta regebben, hogy mikor fennakadt Trabijaval az
>utcajukban egy hobuckan, mindenki csak bamban figyelte
>de senki sem segitett volna neki ...

Jelen! :-)))

>- a mentes mindig ingyenes

OK, de ha en ugy gondolom, hogy megtamogatom azt a mondjuk 50
km-nyi benzinkoltseget, amit az en mentesem/vontatasom jelent
neki, akkor fogadja is el!

- akit mentenek, adja tovabb masnak legkozelebb

Tokeletesen egyetertek.


---------AntForce:
>Szoval ugy erzem, ebbol a kolcsonos segitsegnyujtasbol az lenne
>hogy a lista egyik fele segitseget adna egyhuzamban, amasik fele
>meg orulne hogy megtakaritott par nevetseges ezer forintot..

Szerintem meg nem olyan surun kerulunk kakiba, hogy ilyesmitol
felni kelljen. Lehet, hogy sokan egyszersem veszik elo a listat
telefonszam utan kutatva, illetve sokan lesznek, akiket sosem
hivnak. De az esely megvan! Es ez a kezdemenyezes is erositi a HIX
Auto tagjai kozti osszetartast!


Az jutott eszembe, hogy a felsoroltakon kivul azt is meg lehetne
adni, hogy milyen specialis cuccal rendelkezik a vallalkozo. Pl.
csorlo, akna, automento, komplett muhely, ilyesmik.

A helykimeles miatt az adatokat csak maganban kuldom.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - AUDI TT balesetei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello ,

Sorry, de egy kicsit fel fogok idegesiteni nehany embert. :)
> Ezekkel a jelenlegi vizsgalatok alapjan a korabbi sportautokra jellemzo
> stabilitás megváltozott, es ezentul limuzinos jellegu lesz. (Sportauto alatt
> itt az Audi valodi sportkocsit ert es nem utcai bohoc-sportkocsit, mint pl.
> Mazda MX,...).
Ugye ez ugyanaz az AUDI TT ahol a hatso kereken nagy sebessegnel
pozitiv felhajtoerot mertek?
Nagy sebessegnel egyszeruen elszall az auto, mint a Tupoljev....
Ellentetben a valodi sportkocsikon
(Porsche, Ferrari, Lambo) vagy a normalisabb szeriakocsikon merheto
negativ felhajtoerovel (leszoritoerovel a gy.k.) ????
Ja es a .39-es cv-rol nem is beszelve... Gnom auto....
SZVSZ az Audinak nem kene eroltetni azt ami nem megy... Suszter a
kaptafanal. Az AUDI 'limuzinjai' igen jok, sdzerintem ne eroltessek a sportauto
gyartasat. De ez mar szerencsere nem az en dolgom.

> Ezenkivul aki szeretne TT-t venni most mar vehet bele ESP-t is.

Valodi sportkocsi. No comment.

-- 
Best regards,
 Mark                          mailto:

p.s.: Egyetertek azonban azzal, hogy az eredeti allitas nagy baromsag volt.
+ - Pontiac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Akos irta:
>>>
Mar irtam, hogy a Daewoo Racer nem az Opel Kadett,
hanem a Pontiac Lemans folytatasa. Mivel az autot
>>>

En meg mar irtam, hogy pont forditva... ... de ezen nem veszunk ossze. :-)

A Pontiac a Daewoo USA-ba exportalt verzioja, haonloan a Geo (Chevrolet) Metroh
oz, Trackerhez (=Suzi Swift, Sidekicker+Vitara), vagy a Mirage-hoz (Mitsu Colt)
.

Attol fuggetlenul erdekes, hogy az amcsik igy megveszik, hogy "Chevrolet", de S
ZVSZ nem vennek meg, ha "Suzuki" lenne. (lehet, hogy tudnak valamit? Na, jo, ne
m leszek rosszindulatu... :-)

udv, deejaytiszy
+ - Opel Vectra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Opel Vectra 1.6i elado.
1990.XI. 4 ajtos 5sebesseges.
Toresmentes, magyarorszagon vasarolt.
Extrak:
centralzar
immobilizeres riaszto
6 hangszoros radiosmagno
Iranyar: 1090000 Ft
06-20-9979999
+ - Mits.Galant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mitsubishi Galant 2.0 GLSi elado.
1989-es 4ajtos 5sebesseges.
Extrak:
4 el. ablak
el. futheto tukor
centralzar
riaszto
plusskarpit
ABS
szervokormany

Iranyar: 990000 Ft
Cserelheto !!  Hitel 1-2-3 ev futamidore!!

06-20-9979999
+ - M1/M7, benzinsapka, TT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az M1/M7 Bp. hataranal veget er, tehat onnantol lakott terulet.

Tanksapka: a '95-os Corsam "csinald magad" konyve szerint ezen mar nincs
szellozonyilas a tanksapkan, hanem a jobb elso kereknel van valahol egy
aktiv szen szuro szellozeskent a benzintartallyal osszekotve.

TT-ugyben nem vagyok szakerto. Viszont: ha az Audi beismeri, hogy gyarilag
sz@r, akkor beperelhetok a gondatlan tervezesert, "Sorgfaltspflicht" (nem
tudom magyarul) be nem tartasaert, gondatlansagbol elkovetett emberolesert
stb. Szoval a cegtol ne varjatok statement-et jogeros iteletig.
(Felreertes ne essek, semmi bajom az Audival, egyszeruen arrol van szo,
hogy a perelheto osszeg, esetleges EU-szankciok, stb. a csodbe dontene
oket).

Egyebkent tudtommal ESP-t csak uj kocsival adnak, a regibe nem lehet
utolag beszerelni. Igaz ez?

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - trafipax Pecsen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most tudtam meg, hogy Pecsen az "egypupu" feluljaron, azaz a buszpalyaudvar
(paraszteloszto) mellett levo feluljaron automata trafipaxokat helyeztek
uzembe, amik az osszes savot figyelik. Ha erre jartok, vigyazzatok.
A masik kenyes hely Paks, ahol van egy kb 100 meteres szakasz a lakott
teruleten 40-es korlatozassal, elotte es utana 60-as tabla van kint, tehat
mindenki 70-nel tep at azon a reszen. A rend "derek" orei itt mertek pentek
delutan.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS