Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1886
Copyright (C) HIX
2003-07-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Bicikliu'zo'k + autopalya (mind)  31 sor     (cikkei)
2 Nem kene ezt megse... (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Re: parkolas2 (mind)  39 sor     (cikkei)
4 Markakereskedesek (mind)  78 sor     (cikkei)
5 Re: Amcsi uldozes (mind)  27 sor     (cikkei)
6 Re: Fw: kiesett bevetelek, matricas M5 (mind)  35 sor     (cikkei)
7 Re: vegyes (mind)  79 sor     (cikkei)
8 Erdely (mind)  44 sor     (cikkei)
9 Re: viz a tankban (mind)  6 sor     (cikkei)
10 Hol egy jó Skoda szervíz (mind)  16 sor     (cikkei)
11 fenyszoro (mind)  15 sor     (cikkei)
12 diesel (mind)  16 sor     (cikkei)
13 biciklis (mind)  43 sor     (cikkei)
14 szofveres teljesitmenyallitas (mind)  8 sor     (cikkei)
15 kerekparut (mind)  39 sor     (cikkei)
16 tilosban parkolas (mind)  8 sor     (cikkei)
17 csusztatas... (mind)  27 sor     (cikkei)
18 Oz lampa nelkul (mind)  12 sor     (cikkei)
19 Autopalya kalkulacio (mind)  34 sor     (cikkei)
20 7-es busz (mind)  21 sor     (cikkei)
21 Rendorok itthon es mashol (mind)  11 sor     (cikkei)
22 etika, Calibra, kerekpar, TDI, reality tv, dizel, 95/98 (mind)  155 sor     (cikkei)
23 Orseg - elmenybeszamolo (mind)  29 sor     (cikkei)
24 Re: Matrica (mind)  20 sor     (cikkei)
25 Re: viz a tankban (mind)  26 sor     (cikkei)
26 Re: Vadak (mind)  19 sor     (cikkei)
27 Fogash kerdesek/hibak (mind)  30 sor     (cikkei)
28 kulturalt munkahely (mind)  23 sor     (cikkei)
29 Re: viz a tankban (mind)  10 sor     (cikkei)
30 jogsítvány (mind)  3 sor     (cikkei)
31 Taxi, buszsav (mind)  13 sor     (cikkei)
32 Re: Torzskonyv (mind)  18 sor     (cikkei)
33 szabalysertes (mind)  65 sor     (cikkei)
34 csepel - ZF licensz valto (mind)  24 sor     (cikkei)
35 tali (mind)  16 sor     (cikkei)
36 Afilmekbenmindenstimmel (mind)  23 sor     (cikkei)
37 vadak, xenon/vakitas (mind)  32 sor     (cikkei)

+ - Re: Bicikliu'zo'k + autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Csepel Rangereseknek udv, Soma neked is,
> nem eleg, hogy a csepelre koltoztel, meg
> a trabit is drotszamarra cserelted. :)

Udv Neked is, de nem csereltem :-)))
Ha modom van ra (nem szukseges az auto es az idojaras is megfelelo), bicajjal k
ozlekedek Csepelen belul.
Az esoben-hoban valo biciklizesbol mar kinottem, csinaltam eleget regen :-))

Fogash-nak az autopalyaepitonek: legy szives szamold ki egy feluljaro es egy ke
resztezodes teljes koltseget is, vegezz egy szamitast hogy kabe hany kilometere
nkent kell ilyesmit csinalni, aztan maris megvan hogy mitol annyi az annyi. Egy
ebkent en is csodalkozva hallom mindig ezt az 1mrd Ft/km-t (eddig ennyi volt, m
itol lett hirtelen 2??? tan csak nem begorombult az Aka?), de a Te elmeleti sza
mitasod radobbentett hogy a pitvarba, tenyleg. Mert ugye nem csak az anyag es m
unkadij, hanem sok egyeb is rajon meg az arra. 

Anno a felsorompora valami tized(huszad?)osszeg jott ki, ehhez kepest most az a
utopalyanal csak negyed. Ennyi hiba mar "bele is fer".

Aka-hoz visszaterve: valoban megdobbento a 250mrd-os karhoz kepest pitianer bev
etel es az ures autopalya latvanya. Foleg hogy 2015-re szinte az egesz orszagot
 be akarjak halozni autopalyaval. Talaltam a neten egy errol szolo powerpointot
. Vajon mit szolna az Aka, ha a biztositok levernek rajta a karteriteseket? Sir
va konyorogne hogy "vigyetek a palyat akar ingyen is, csak felejtsetek el!"

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Nem kene ezt megse... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha nincs ralehetoseg, az ebbol szerzett penzt a tolvaj koltse annak a
 > temetesere, akit legjobban szeret! NINCS smile.

Egy ilyen mar volt a listan korabban is. En elhiszem, hogy ilyenkor 
ideges az ember, megertem, de gondoljunk mar bele kerem:

Egy auto ara = egy ember eletenek araval????

Kivand, hogy lopjak el masnap az ovet, vagy torjek ossze, vagy barmit, 
de ne kovetelj embereletet egy autoert...

-- 
Schmidi
E-mail:     Lista cím: 
Web:       http://schmidi.hyadok.hu
+ - Re: parkolas2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----- Original Message ----- 
From: >
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Sent: Friday, July 11, 2003 3:24 PM
Subject: Re: parkolas2



> >Egyet viszont megertettem.... neked a gyorshajtas nem szabalysertes,
> Gyorshajtas szerintem nem veszes. Foleg, mert nem szaguldozok 180-
> 200-zal allandoan. Csak 140-160-nal. (160 autopalya). Es ha teszem is,
> olyan autoval teszem, ami erre tokeletesen alkalmas, megfelelo
> muszaki allapotban van. De ezt mar par eve itt letargyaltuk. Szerintem
> sokkal nagyobb problema, hogy emberek elegge leromlott muszaki
> allapotban levo autokkal jarnak, nincs zoldkartya, se muszaki, se
> kotelezo, auto nincs atiratva, notoriusan vezetnek (pl autopalyan
> jobbrol elozes, leallosavon elozes) stb. Ezek szerintem sokkal
> veszelyesebbek, mint hogy valaki epp 10-20-30%-kal gyorsabban megy
> a megengedettnel, foleg autopalyan, ahol tobb szaz metert elore be
> lehet latni. En csak azt mondom, hogy nem ez a legfontosabb, csak ez
> a legkonnyebben penzre valthato, ezert ezt eroltetik. Meg mindent a
> gyorshajtasra fognak, hogy legyen tarsadalmi tamogatottsaguk is
> hozza.

Teljesen egyetertek. Bar csak ritkan vezetek Magyarorszagon tapasztalataim
hasonloak. De mindaddig mig a muszaki vizsgan a csuszopenz mennyisege a
donto az auto muszaki allapotaval szemben ez igy is fog maradni. Erdekes
modon juniusban a Frankfurt - Biharkeresztes tavon 6 hibas autot lattam a
leallosavon  -  es mind a 6 magyar rendszamu volt. Es ezek ugye csak azok
akik a hiba sulyossaga miatt megallasra kenyszerultek, de ki tudja hanyan
kozlekednek batran hibas fekekkel, kormanymuvel...Sajnos egyre gyakoribb az
a gondolkodasmod hogy egy autora csak egyszer kell kolteni amikor
megvesszuk - es lehetoleg az elso komolyabb hiba feltunesekor annak
eltitikolasaval eladni...Vadkelet...

Udv

Peter Szabo
Opel Vectra Caravan 2.0
+ - Markakereskedesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

ezt most ki kell irnom magambol...
Sajnalatos modon meg nem eleg telitett a hazai ujauto piac, 
ugyhogy meg a markakereskedok nem erdekeltek abban, hogy
foglalkozzanak is a Vasarlokkal.

Suzuki:
Tortet egy kis baleset az autoval (Swift 1.3), az alja atalakult egy kisse
egy vasdarabra rahajtas utan. Markaszerviz 150e-re kalkulalta az arat.
Gondolkodtunk a dolgon es mivel van Casco is a kocsin, meg meg nincs 
3 eves nem Jozsibacsival kalapaltatjuk ki a sufniban hanem inkabb 
megcsinaltatjuk markaszervizben. Auto bevisz, biztositonal papirok 
intez. 1 hetre igertek, ebbol lett ketto. Senkit nem erdekelt ez ido alatt, 
hogy hogyan oldom meg a kozlekedest. Atvetelkor kiderult, hogy a 
motorhazteto es az auto jobb hatuljan a fenyezes ossze lett karcolva. 
Persze a 150e HUF is 230e lett a vegen, ezek szerint a biztosito is 
mindent kifizet aztan  meg csodalkoznak, hogy sok a kar... Na mindegy, 
auto fenyezese masnapra kijavitva, atvetelkor kerjuk, hogy akkor jo 
lenne, hogyha kapnank egy papirt, hogy mi lett kicserelve es mi lett 
kijavitva, futomubeallitas igazololapjat (lengokar cserelve, gumik 3 
honaposak), meg egy papirt, hogy a festest Ok b*sztak el es nem 
baleset miatt lett javitva.
Na itt megallt a tudomany es azon kivul, hogy ilyen papirt nem szoktunk 
adni, meg a biztosito mar elfogadta mit szorakozunk valaszon kivul
mast nem kaptunk. Ja meg meg azt is, hogy O (a tulaj) mar 15 eve a 
szakmaban van. Szerintem az ilyen ember NE SZOLGALTASSON, hanem 
menjen a krumplifoldre kapalni!!
Megmondom a frankot, engem nem erdekel, hogy mennyire nyulja le a 
biztositot. (igaz az en Casco dijam fog feljebb emelkedni)
Engem csak az erdekel, hogy igenis mondja meg, hogy mit csinalt az 
automon, adjon rola papirt, mert ha el akarom adni, akkor en 
szeretnem tajekozatni a leendo vevot mindenrol, amig meg az en 
seggem alatt van, addig meg nem akarok felfordulni azert mert valamit 
rosszul raktak ossze. A Markaszerviz nem tudott 1 munkalapot mutatni.
Jelenleg ott tartunk, hogy beirtunk a Vasarlok Konyvebe, 30 napon belul
reagalnia kell valamit, ha nem, akkor lepunk tovabb.
(mondjuk mindenkeppen lesz meg beszedem az uriemberrel, mert a 
motorhaztetot teljesen igenytelenul lett kijavitva, meg valami sipolas
is keletkezett, a tetokarpit(!) is rosszul lett visszarakva, stb... )
Csendben megjegyzem, hogy az a srac, aki a HiFi-t epitette a kocsiba
ha kerdeztem Tole valamit a rendszerrel kapcsolatban akkor ugy kezte, 
hogy varjal, megnezem a munkalapodat... ISO9xxx minositett 
markaszervizben meg nincs munkalap. persze...


Peugeot, Nissan,
keresek egy uj autot is, de hihetetlen modon kiprobalni azt aztan nem
lehet egyiket sem! Teljesen kesz vagyok mar attol, hogy bemegyek, 
megnezhetem az auto belsejet, aztan nesze, vedd meg. Kell vagy nem?
Igy dontson az ember? Szamomra az auto tipikusan olyan, hogy MENNI 
kell vele. Cipot is igy vesz minenki? Szam , szin stimmel aztan mar 
viheted is?

Mazda:
Itt mar eljutottunk egy telefonszam csereeig, hogy majd hivnak 
tesztvezetesre. Mondanom sem kell, hogy Mazda tulaj sajna nem 
leszek. :(

Renault:
Telefonalok, hogy csak hetvegen tudok menni es szeretnek 
tesztvezetesre jelentkezni. (Megane) Kedvesen kozli a holgy, hogy 
nyugodtan menjek, meg feliratkozni sem kell. Szuper! Szombaton 
becsattogok, mondom jottem tesztvezetni. Neznek ram mint az 
elmehaborodottra. Ilyenkor? Nincs bent auto. Mondom, le volt beszelve, 
johetek. Aztan felvilagositottak, hogy hetvegen nincs vezetes. 
Megneztuk kivul-belul a kiallitott autot.
Nagy elmeny volt.

Tortent mindez az elmult 1,5 honapban Szekesfehervaron.

Biztosan sokkal jovedelmezobb a kereskedeseknek, ha az 
alkalmazottaiknak adjak oda hetvegere a tesztautokat. Vagy tenyleg 
ennyire siralmas a helyzet, hogy a kereskedeseknek NINCSEN OLYAN 
AUTOJA amit ki lehetne probalni???
Ez nagyon szomoru lenne...

Gabor
+ - Re: Amcsi uldozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ugyhogy _szerintem_ senki ne szolja le az amcsikat, mert egy "pitianer
> bolti lopas" miatt ekkora "huhot csapnak". Itt is az kene, hogy tobb

Ezt senki nem is szolja le. De erdemes neha elmerulni a Reality TV-ben,
ijeszto dolgok vannak.

Egyik sokat ismetelgetett film, mikor az urge lop egy tankot, letarol
mindent (senki nem serul), aztan kifogy a nafta. Rendor odamegy, a
csavo odabenn fegyvertelen es eselye sincs menekulni, megadja magat,
kinyitja a tankot, erre rendor lelovi. Birosag? Ugyan mar...

Masik, amikor egy tolvaj menekul, es jo sokaig uldozik. A vegen megall egy
parkoloban, ahol mar korul van veve. Bent ul a kocsijaban, keze a
kormanyon, epp megadna magat, csakhogy a rendorok szitava lovik. Raadasul
egyszerre tobb iranybol is lonek ra, es csak a szerencsejuknek
koszonhetik, hogy egymast nem talaljak el.

Hat ezeket jatsszak a Reality TV-n veg nelkul. Buszken, melldongetve.

Azaz a rendor egyszemelyben ott helyben halalra itel es kivegez. Akkor is,
ha megadod magad, akkor is, ha fegyvertelen vagy, akkor is, ha pitianer
engedetlensegrol van szo.

Ajanlott film: Set it off. (Magyarul talan az volt a cime, hogy A nagy
dobas.) Szerintem kultuszfilm, csak sajnos alig ismert.

Gumo
+ - Re: Fw: kiesett bevetelek, matricas M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> szelessege igy 45meter. Legyen 50, ugy konnyebb szamolni. 1 m2 szantofoldi
> kulterulet ara kb 500Ft, vagyis 1 m autopalyahoz valo foldterulet 50m x 1m x

Ha viszont valaki megneszelte, hogy hol lesz a nyomvonal, es felvasarolta
ott a foldet, az joval tobbet is kerhet erte. No meg nemcsak az autopalya
teruletet kell kivasarolni, hanem annak kornyezetet is.

> Betonozas. Betonozni csak a savokat es a leallosavokat kell, vagyis 22m
> szelessegben, 50cm vastagon, C16-32KK betonnal. Az 11m3, egy ilyen jo
> minosegu beton kb 18.000,-Ft/m3 (a C10 11.300+AFA/m3), de legyen 20.000,-
> nehogy bukjunk rajta. a beton 220.000Ft,- Aszfaltozas 5.000Ft/m2 110.000Ft.

Ilyen egyszeru lenne egy jol terhelheto es idotallo autopalya szerkezete?

> 2x 1m szalagkorlat 2000Ft, 2x1m drotkerites 200Ft.
> Osszesen: 503.200Ft/m, ami a negyede a fenti szamnak. Szerintem en nagyon

Nem szamoltal a nem fizikai munkakkal (tervezes, szimulaciok, engedelyek,
ugyvedi dijak, biztositasok, telekrendezes, ...), meg azzal sem, hogy nem
csak sik teruleten egyenes nyomvonalat kell epiteni.

Szinte kilometerenkent kell hidat, feluljarot is epiteni (az nem eppen
olcso), meg kellenek le- es felhajtok, pihenohelyek, helyenkent zajvedo
keritesek is. Meg meg ki tudja, mire nem gondoltunk.

Szerintem kilometerenkent az 1+ milliard siman realis, sot. Akkor pedig
nagysagrendi elteres vegulis nincs, legfeljebb azt mondhatjuk, hogy dragan
dolgoznak... (Persze igazan draga az, amit evente ujra kell aszfaltozni,
mert epiteskor sporoltak rajta.)

Ettol fuggetlenul undoritoan magas jelenleg az utdij az M5-on. Mar epp
arrol almodozom, hogy jovore egesz evben fol-ala zummogok rajta, 4 mostani
ut arabol :)

Gumo
+ - Re: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tehat ha
> egy zsarunak azt mondod, ott egy tolvaj, kapjuk el, nem hiszem
> hogy egy ATLAG amcsi zsaru ne lone ki egybol csikorgo gumikkal
> utana, szirenat bogetve :-) 

  Varosrol varosra valtozik, de nagyon sok varosban NEM LO KI. Mert
meg van mondva neki, hogy varosban max. mennyivel uldozhet. Mert
ott kiszamoltak (jol-rosszul), hogy milyen sebesseggel erdemes meg uldozni,
hogy az tarsadalmilag jo legyen. Nem kozlekedesi akarki esete a
Trabissal...
  Ott ugyanis akit elut a rendorauto, az perelheti a varost. A per
kimenetelet ott atlag emberek (eskudtek) dontik el, raadasul ugy,
hogy nem *kotelezo* a torvenyek szerint eljarniuk. A karterites
osszeget is ok dontik el, tipikusan abbol indulnak ki, hogy a
sertett mennyi jovedelemtol esik el az egesz elete soran. Trabisok
eleg fiatalok voltak, ez meg atlagberrel is nagyon sok lett volna. Aztan
vermerseklet szerint meg ratesznek 'penzbuntetest' is, aminek felso 
hatara a csillagos eg. 

---

Xenon: Elnezest kerek, nem azt akartam mondani, hogy a xenon (az igazi :-)
szar. Nem vezettem meg, de biztos nagyon jo, alairom. Amit meg mindig
nem ertek, hogy miert *ezzel* a techinakaval erik ezt el? Nagyobb fenyero
izzoszalbol is ki tud jonni elvegre. Azt ertem, es elfogadom, hogy jobb
a spektruma (kekebb). Amit meg mindig nem ertek, hogy miert 'vakit kevesbe
a tompitott'. Az addig OK, hogy vizszintesen tartja a lampat, igy
kevesebb biztonsagi savot kell hagyni a tompitottnak, de ezt meg lehetne
csinalni egy 150W-os izzoval is, nem ertem, ez miert xenon sajatossag.
  Azt mar csak halkan merem megkerdezni, hogy pontosan mi is fogyaszt
35W-ot egy xenonban? Az egesz hobelemanc, vagy az 'izzo' (bar nem izzo).
Azt eleg nyilvanvalonak erzem, hogy a 'normalis' uzem eseten ertendo
az adat, nem bekapcsolaskor. De az nem nyilvanvalo, csak valoszinu (ismerve
marketingesek agyjarasat), hogy az elektronika vesztesegei nincsenek
beleszamolva. Allitolag muegyetemen hivta fel a prof a hallgatok figyelmet,
hogy egy modern villanymozdony hatasfoka, ha korrektul szamoljuk (ertsd
hoeromu, szallitas, trafohazak, stb.), akkor nem kulonbozik lenyegesen
egy normalisabb gozmozdonytol. Itt is lehetnek ilyen aprosagok eltitkolva.

---

Fogyasztas/kopogas: egy logikai hibat lattam, szova teszem: Az a kijelentes,
hogy 'magasabb oktanszamu benzinnel kevesebbet fogyaszt', az ugyanaz,
mint ha azt mondanank, hogy 'alacsonyabb oktanszamubol tobbet fogyaszt'.
Felteve, ha mindkettovel rendeltetesszeruen tud mukodni. En peldaul mar
a masodik 323-t nyuzom, de egyiknel se talaltam meg, hogy milyen oktanszamu
kell bele, amit en ugy ertelmezek, hogy ram van bizva. Nem hanyagsag,
mert az olajrol kiseloadas van, hogy milyen idojarasi viszonyokra mit
hasznaljak. Jo, ez igazabol egy meres, mert gyakorlatilag ugyanaz az
1.6-os motor van/volt mindkettoben, ha el is telt 8 ev a gyartasi
idejuk kozott (86 illetve 92, modell ciklus elso es utolso darabja).
  Amit viszont elmagyarazhatna valaki, aki ert hozza: most pontosan
mit is segit az elogyujtas allitasa kopogas ellen? En ugy ertettem,
hogy ha alacsonyabb az oktanszam, akkor berobbanhat magatol a keverek.
Eddig jo. De ezen mit segit, ha gyertyaval berobbantjuk (magasabb
elogyujtas, i.e. elobb gyujtunk)? A vegeredmeny miben mas? Kopogas nem
attol van, hogy meg felfele megy a dugattyu, de a keverek mar elegett
es visszafele nyomja? Valamit nagyon nem ertek...
  Megegyszer elolvasva az elso kerdesemre adott valaszokat, megjobban nem
ertem. A valaszokbol en pont az ellenkezojet olvasom ki, mint amit hiszek.
Mintha alacsonyabb oktanszamnal *kesobb* gyujtana az elektronika, amit
meg inkabb nem ertek. Ez miert oldja meg az ongyulladas problemajat?
Szoval oriasi kod van fejemben, tessek eloszlatni...

---

> Ilyen extra igenyeket az AKA Rt akkor tamaszthat, ha a donteshozok a
> vasarlasban anyagilag kozvetlenul vagy kozvetve erdekeltek vagy erdekelte
> teszi oket.

  Az ugye attol fugg, hogy mi van az AKA szerzodeseben. Ne keverjuk a
jegyzett toket az igazi ertekkel. Ha az AKA ugy erzi, hogy neki ennyi
haszna marad el, es szerzodes nem kotelezi arra, hogy eladjon, akkor
csokozon. Persze ha ez tenyleg igy van, akkor elo kell venni azokat, 
akik kotottek a szerzodest veluk, es megnezni nem all-e fent 'hanyag
kezeles tenyallasa'. De nem a cegre kell haragudni, az teszi a dolgat
(hasznot akarja maximalizalni). Politikusainkat kell izelgetni...

Gyula
+ - Erdely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

No en is tudok meselni egy kicsit, miszerint
minden evben megyunk, sot a Szent Anna tavi 6 is
ott volt. Utak. Elfogadhatoak, akkor ha nem
szaguldozol :-) Bors es Hunyad kozott jo, majd
katyuk tomkellege utjavitas urugyen amit mar ket
eve nem voltak kepesek megcsinalni. Igyhat Hunyad,
Sarvasar, Gyalu falvaknal igen szar utviszonyokra
szamolhatsz.
Benzin:
En a Petrom es a Shell kutakat ajnlom. No- name
kutaknal lehetoleg ne tankolj ! MOL nal sem
ugyanolyan szar a lotty mint itthon. Nagyon jo a +
novelt oktanszamu lotty ami olmos es igen jol ment
a Skoda, mint akit seggberugtak :-) Kartyaval nem
tom, hogy fizethet az embo"r en mindig kezpenzel
fizettem.
Mobil:
B+ ne telefonalj !!!! 600 Ft + sarc a percdij,
inkabb az SMS re hagyatkozz.
Az automat sem varosban sem videken nem banottak.
Valoban van lezeres es radaros sebessegmeres, de
en letojom. Ugyanis betartom a szabalyokat :-)
Segitseget: Martonos Robi - Kolozsvar- es Levente
( Gobe ) - Csikszereda - tud neked adni, ha
kozelben jarsz. HiX sahal. ismerem oket
szemelyesen. Megerne, hogy te is talalkozz
valamelyik autostarunkal.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
T: 214-39-50 , M: 06-20-9446107
        S 120 L

HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya kaphato
http://tar.hu/budaivar
+ - Re: viz a tankban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az alkohol a vízzel keveredik. Ha alkoholt töltessz a tankba, az a vízzel kever
edik és így gond nélkül elég. Télen is ajánlatos egy kis alkoholt tölteni a tan
kba. Víz úgy is kerülhet a tankba, hogy a tankba került levegőből a p
ára kicsapódik.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: matav-3.matav.hu)
+ - Hol egy jó Skoda szervíz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy Skoda Feliciám. Már elmúlt három éves, és szervizbe kellene vinnem. Nem
 akarom oda vinni, ahova idáig vittem. Kifejezetten rosszat nem tudok rájuk mon
dani, de egy másik szervizt is kipróbálnék. A munkatársamnak is hasonló kocsija
 van. Ő oda hordja, ahol vette, de azt mondja, hogy azt a szervizt sem ajá
nlja.

Egy másik kérdés:
Indítás után, ha hideg volt a motor, akkor a régi dőkben szivatót kellett 
használni. Ennek az automatikus megfelelője most is megvan. Érdekes módon 
a motorom üresjárati fordulatszáma a téli hidegben indítás után, és bemelegedve
 is kb. 900 fordulat/perc volt. Most a kánikulai időben, mikor a kormányt 
alig lehet megfogni, mert olyan forró, a motorom fordulatszáma indítás után kb.
 1100 fordulat/perc. Ez a fordulatszám kb. 1-2 perc mulva csökken le. A szivató
m fordítva működik. Találkozott már valaki ilyennel?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: matav-3.matav.hu)
+ - fenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Gondolkodtam mar, hogy mi lenne, ha beeletennek egy 100-as H3-at a
>>Fabiaba, de felek tole egy kicsit, mivel muanyag ott belul minden es
>>tonkretenni meg nem sz eretnem. Nektek mi a velemenyetek rola? Lehet,
>>erdemes? Garancia ugrik ilyenkor , mi? :(

>Tudom, hogy csak szazadrangu szempont, de azon nem gondolkodnal egy
>picit, hogy a szemben jovovel mi lesz?

Kepzeld elgondolkodtam,es arra jutottam, ha_be_van_allitva_rendesen,
akkor nem vakithat, uis a bevilagitott terulet ugyanaz marad. Csak a
fenyero no meg. A Rapidban levo 100/140 sem vakit. Mikor beraktam az
elso utam a MAK-hoz vezetett egy fenyszoroallitasra. Nem mindenki hulye
aki nagy izzot rak a kocsijaba...

Chip
+ - diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok autosok,

koszonom a velemenyeteket, ugy maganba mint a HA-n. Vegulis felmerult 2 
lehetseges valtozat:
- eladni a benzintemetot, ratetti kis osszeget es venni egy diesel jarganyt
vagy: (ez uj otlet, napokba merult fel)
megtartani a benzintemetot, kidobni motort+valtot s tenni bele egy 
diesel motort.
szomolgatok, tervezgetek, ahogy valami valtozas lesz majd tudatom a 
tisztelt tarsasaggal.

Udv

Zoli

Escort 1.3
+ - biciklis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Solya,
>Csak hallgasd meg az APEH jelenteseit, mennyi adot fizet az orszag.

Szerintem az itthoni adobevetelek nagy reszet (mint már emlitettem) 
elsosorban a jovedeki adokbol (benzin, cigi, pia), vambol es afabol 
szedik be. Nem akarok szazalekot irni, mert pontosan nem ismerem az 
adatot. Jovedeki adobol es vambol lehet betomkodni az osszes olyan 
lyukat, ahol hiany van, pl. tb, egeszsegugy, oktatas, stb. Iparuzesi ado 
(mint azt par nappal ezelott mar megkaptad valaki mastol) csak igen 
elenyeszo (mert mint most mar tudod a multik NEM fizetnek semmit, sot 
mas sem sokat), fizetes meg 1-2 kivetellel minimalber, amire a 
legkevesebb a jarulek. En nem tudom, de akarhova elmegyek vasarolni, 
Tesco meg ilyenek kivetelevel, ha kerdezem, hogy szamla nelkul mennyi 
esetek nagy szazalekaban mondanak 1 olcsobb arat, foleg 
szolgaltatasra. Mint tudjuk osszes kisvallalkozas trukkozik az afaval, 
hallottal te mar a kenyszervallalkozasokrol? Amik ugyanis azert vannak, 
hogy ne kelljen adot fizetni, illetve a leheto legkevesebbet kelljen.
Nos a kerdes nem is az, hogy szed-e be az allam adot vagy nem, 
hanem hogy mennyit? Es ha ezt osszevetjuk a kulfoldi allamokkal, 
akkor azt tapasztaljuk, hogy kint az allam tobbet szed be, es kevesebb 
a kiadasa. Ebbol van itthon a problema. USA-ban nem gyozik mar 
csokkenteni az adokulcsokat, hogy ne fizessenek be annyit:-)), itthon 
pedig illetekesek szerint ez nem mukodne. Nem ertem, vilagon 
mindenhol mukodik, itthon meg nem. Mikor itthon a tarsasagi 
nyeresegadot levittek a felere, abban az evben tobbet szedtek be, 
mint elozoben. Meg is lepodtek. EVA-bol is tobbet szedtek, mint a 
varakozas volt.

Es itt jon be a biciklis tema ellentomondasa a kepbe, mert a fenti 3 
adobol melyiket fizeti a biciklis, es melyikbol kene utat epiteni? 
Ok, mert biciklis fizet valamilyen adot (biztos??? bar miert pont o 
fizetne?) es abbol epitsunk neki utat. De mivel a tb jarulekabol 
epitettunk neki utat, akkor meg ki fizeti a tb-jet? Ha erre 
atcsoportositjuk az egeszsegugyi hozzajarulasabol, akkor meg az fog 
hianyozni. Tehat itt a problema, hogy mindenkeppen kibukik, hogy 
biciklisek nem fizetnek utalap adot, es ezert nincs is utjuk. En nem 
ertem ezen miert csodalkoznak?

Remelem segitettem az adokkal kapcsolatos kenyszerkepzeteidet 
feloldani. Szerintem ideje leszallni a foldre a fellegekbol.

Udv,
vd
+ - szofveres teljesitmenyallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Attila,
>Szemelyautonal meg nem hallottam, hogy csak szofvresen allithato 
>lenne, 

Szerinted pl. a chip tuning az mi?:-))) Vagy ha veszel a turbos autodhoz 
(pl imprezza) versenykompjutert es beprogramozod? Felnyomod a 
turbonyomast? Ezt mind-mind softveresen allitjak...
vd
+ - kerekparut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Marky,
>az autosoknak is jo, mert elkerulnek egy csomo konfliktushelyzetet. 
>Ennyit meg meger, nem? Ha meg mondjuk az alkotmanybirosag 
>kihozza, hogy x tipusu adobol nem lehet valamit finanszirozni, akkor 
>megemelik az y tipusu adot, mert valahonnan elo kell teremteni a 
>penzt. Vegeredmenyben az emberek penztarcajanak tokmindegy, 
>hogy melyik, az altala befizetett adofajtabol finanszirozzak.

Ja csak az nem mind1, hogy ki fizeti be ezeket az adokat, mert igaz, 
hogy x bol nem lehet, en fizetek x-et, de elvarom, hogy legyen bicikliut, 
akkor ugye megemelik y-t, de azt en nem fizetek, aki meg igen, az 
nezze vegig, hogy az o penzebol epul nekem út, neki meg nem. 
Csak az a problemam, hogy szerintem amig nincs az autoknak ut, addig 
nem kene annyira ezt a bicikliutat eroltetni, vagy addig (csak addig) a 
biciklisek is hozzajarulhatnanak kornyezetunk szebbe es 
biztonsagosabba tetelehez. Vagy valami. 1 normalis orszagban az 
itthoni autoutak 50%-at minimum visszaminositenek TSZ utnak, vagy 
foldutnak. Mert nem lehet rajtuk normalisan kozlekedni, mar ami van, 
mert 1 csomo út nincs is me’g meg, pedig mar reg kene. Kivancsi lennek 
biciklisek mit szolnanak ahhoz, ha kozolnek veluk, hogy amennyiben 
befizetik az utra a penzt, akkor lesz utjuk. Szerintem felhaborodnanak. 
De ha esetleg megis osszeadnanak penzt biciklisado cimen, akkor meg 
az allam rendszeresen csak az altaluk befizetett osszeg 10%-at 
forditana utepitesre, a tobbibol pl. korhazakat, iskolakat finanszirozna. 
Majd 10 ev utan a repulosok elojonnenek, hogy nekik nincs eleg 
repteruk, es a biciklisek adojabol epitsenek nekik reptereket+kifutokat. 
Asszem kicsit biciklisek is fel lennenek haborodva mar, hogy 10 eve 
fizetik az adokat, út az lenyegeben nem epult, de repter az fog, csak 
oda ok nem mehetnek be…

Szerintem valami ilyesmi folyik itthon. Ahogy en tudom, a benzin utalap 
reszebol igy is 10% alatt van, amit visszaforgatnak az utakra. Kulfoldon 
ez az arany 80-90%. Es meg ezt a 10-%-ot is osszuk meg. Szerintem 
jelen pillanatban talan az autos kozlekedes biztositasat kene 
elsorendu feladatnak tekinteni, max levinni a biciklitetocsomagtarto 
arat, hogy ki tudjak vinni a bicajt a kozeli erdobe autoval...

Udv,
vd
+ - tilosban parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Raki,
Szerintem rendorseg fog kuldeni 1 papirt, hogy nyilatkozz ki vezette a 
szgk-t. Akkor ird be, hogy csaladtagod. Ezzel adatot szolgaltattal, 
allampolgari kotelessegednek eleget tettel. Ok meg keressek meg ki 
volt, bizonyitsak be es buntessek meg nagyon helyesen. 
Csak nem vonjak be. Vegul is 1 tilos parkolasert???? Furcsa lenne...

vd
+ - csusztatas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Calver,
>Azert itt vastagon csusztatsz... :(
Lehet, auto: skandinav orszagokban talan dragabb, de ott sem sokkal, 
amugy mindenhol talan 30%-kal olcsobb, 
Benzin: Ausztria, Nemetorszag, Szlovakia olcsobb, Olaszok, Franciak kb 
uannyi. Talan ebbol is van dragabb valahol. Csak azt nem ertem 
osztrak benzintol miert megy 10-zel gyorsabban az autom:-)))?
Ado: kb fizetesed 60%-a ado. Most ne csak a te bruttodat nezd, mert 
az is kevesebb mint 50%, amit megkapsz vagy akorul, de ezen felul jon 
a munkaadoi jarulek. Es azt meg nem is szamoltam, hogy a 40%-bol 
amit veszel azon mind van 25% (nemeto. 16% pl, ausztria talan 20%?) 
AFA, es ha tankolsz havi 30 ezerert, akkor abbol kb 20-25 eFt ado.
Szoval szerintem a fent leirtak megalljak a helyuket, foleg ha 
figyelembe vesszuk a kinti atlag ill. minimalbereket, adotartalmakat.

Csak 1 par fizetes pelda: 
Br 200,000 = N 115,917 = Total 270,450 = megkapott 42.59%
Br 300,000 = N 165,542 = Total 403,950 = megkapott 40.98%
Br 500,000 = N 275,919 = Total 670,950 = megkapott 41.12%
Nettok meg par ezerrel (5-10) lehetnek magasabbak ev vege fele, mivel 
TB-t mar bizonyos befizetett osszeg felett nem kell fizetni.
Ki gondolta volna, mi? Hat ezert van mindenki minimalberen…bár ott is 
a havi 50brutto az 43,750 netto, total pedig 70 ezer, tehat 43 ezer 
utan is befizetsz 26,000-t. Es mit kapsz? Volt valaki itt az utobbi idoben 
orvosnal, vagy korhazban? Kriminalis!!!

vd
+ - Oz lampa nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Yff!

>> A vilagitast lekapcsoltad?
>
>Jo otlet! Habar, talan az mar nem lett volna olyan jo, ha az oz
>helyett hatulrol szazzal a masik auto...

Igen, ez igy van. Viszont ha van ra lehetoseg le kell kapcsolni a
vilagitast. Ugyanis a vadak beleneznek a fenybe es megbenulnak. Olyankor
aztan hiaba dudalsz  nem megy odebb.

Teeby
+ - Autopalya kalkulacio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Autopalya arkalkulacio:
>Kihagytad a mutargyakat. Szvsz a pihenok es feluljarok arat is bele kellene
>szamolni.

Tovabba kimaradt a human eroforras berezese. Ahol is fizikai munkas X
osszeg, ot felugyeli szellemi dolgozo 2X osszeg, oket osszefogo
csoportvezeto 4X osszeg, es meg sorolhatnam tovabb. Az autopalya epitesenel
olyan emberek is dolgoznak, akik egy parkolo, egy hid, vagy egykanyar
kialakitasat, helyet szemrevetelezik. Amolyan projekt-elokeszitest
csinalnak. Az o berezesuk alkalomtol fuggoen tobb 100E is lehet. Aztan egy
masik szemely ugyanezt elvegzi epites kozben, egy kovetkezo meg jovahagyja.
Ezek megint 100E forintos nagysagrendek. Szakaszonkent tortenik mindez.
Valamint nem beszelve a vonatkozo munkavedelmi es egyeb kornyezetvedelmi
dijakrol, hatosagi engedelyekrol. Amik a munka folyamatat erintik.

Sem a berek, sem a koltsegek nem tartoznak a nyilvanossagra, a beruhazo ceg
uzleti, anyagi erdekei miatt. Ugyhogy jobb hijan el kell fogadd ezeket az
osszegeket. Ha pedig beleakarsz nezni epitesd te magad. Egy ismerosom, aki
ilyen korokhoz kozel all meselte, hogy zajlanak a targyalasok ezekben az
ugyekben. Leulnek egy miniszteriumi targyaloba, ahol minden poloskamentes.
Majd pedig leveszik a mobilokrol az akkumulatorokat. Addig egy koszones sem
hangzik el. Utana pedig minden, amit meg az uzleti etika is tilt.

Ezeknek a koroknek nem erdeke, hogy olcso legyen az autopalya. Csupan annyi,
hogy eladhato legyen. Egy olyan ember aki egy ilyen folyamatban, csak kimegy
megnezni a munkat, es annyit mond, hogy: "Rendben, mehet tovabb a melo", egy
ilyen mondatert szazezreket is kaphat.

Viszont szerintem, ha mar egyszer annyiba kerul amennyibe. Akkor ne lopjak
ki belole az anyagot, es epitsek biztonsagosra.

Teeby
+ - 7-es busz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>szerintem  az  a par auto, ami azert amugyis megy rendesen, nem szamit
>semmit a buszsavban.
>gondolom amugy 7-es busszal nem utaztal meg.

Bizony bizony...
A piros 7-essel. Egy elmeny. Kelenfoldrol indul, en a keletiig szoktam vele
anno menni. De miota utepitesek vannak inkabb metro.
De tenyleg egy tanulmanyt erdemel, hogy ez a busz ami egyebkent gyorsjarat,
hanyszor kenyszerul sebesseget modositani, a buszsavba betevedok miatt.
Utana pedig hogyan kell taposnia a sofornek. 200 m-enkent meg a dudat
nyomja. Azt hiszem megerdemli a menetrend betartasat a kozlekedesi vallalat,
a tomegkozlekedest hasznalok pedig, hogy idoben elerjek az uticeljukat. Nem
csak az autosok kivaltsaga. Ha valaki autoba ul, vallalja a kotelessegeit
is, mint pl. a tolerancia, turelem, meg ilyesmik. Idovel eljutunk majd oda,
hogy villamos es vasuti sineken is autoznak majd, mert nekik ott
kenyelmesebb. Nincs aki feltartsa, nincs mit toleralni, nem kell turelmesnek
lenni, nem kell masra figyelni, nem kell felelossegerzet...

Teeby
+ - Rendorok itthon es mashol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Geri!

>Itt is az kene, hogy tobb
> rendor maszkaljon az utcakon, igazoltassa a gyanus egyeneket, akar
>egy gyalogosokkal orditozo reszeg punkot is vigyenek be a yardra, stb.

Latod sajnos nem lehet, mert aki buszsavban autozik, es ezert megbuntetik,
annak ez mar rendorallam.
Mi lenne, ha itt is az lenne, mint az usaban? Diktatura? :-)

Teeby
+ - etika, Calibra, kerekpar, TDI, reality tv, dizel, 95/98 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Poland]
: alkalmam volt egy neves szerviz/szalon ugyfelenek lenni. Dobbenten
: tapasztaltam, hogy az 1 oras munkaert 10 ezer forintot kellett fizetnem. Ez
: az 1 ora a mosas es porszivozas (magasan kvailfikalt munka ;-) ) idejet is
: magaban foglalta.

Elso lepesben talan megirhatnad, melyik szervizben tortent. Vagy talan
Vedeni akarod oket? Sajnos ebben az orszagban, amit 70%-ban penzehes,
erkolcstelen tahok laknak, barmi megeshet. Te is egy aldozat voltal a 
sok kozul. Ne hagyd magad ilyenkor, oldd meg, hogy vagy egyaltalan ne,
vagy ha mar a fizikai eroszak kovethezne, akkor minimum nehezen jussanak
a penzedhez. Akkor kevesbe szoknak ra az ilyesmire.

Aki meg azt mondja, hogy az eset nem volt etikailag kifogasolhato, annak
uzenem, hogy na, idefigyuzza, tudod mit? Ugye tudod? Na, AZT.

> Felado :  [Hungary]
: Most mi volt 1.6-os? Mantabol volt, Calibrabol nem volt 1.6-os
: gyarilag. De szerintem az gyenge. Amugy egy IGENYES
: Calibra szoba johetne.

Igenyes Calibra? Ez valami Porsche altal felulvizsgalt szpesol edison? :)

: Nezz meg egy gyonyoru peldanyt
: a honlapom BOLHAPIAC rovataban -> www.gerencsert.ini.hu
: A Calibraban az tetszik, hogy elso kerek meghajtasu,
: ez foleg ugye telen lenne jo.

Igen. Telen jo. Amugy meg igen nagy hitvanysag az egesz. A Manta picit
jobb izlesre vall, maradj annal. Mennyibe is kerul ez az egesz Calibra 
neven ismert ossznepi majomfogas? Komolyan, kivancsisagbol kerdezem. Hatha
csak el vagyok tevedve.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Kerekparosok lampa nelkul ( 27 sor )
: De a masik fele.... megprobaljak rabeszelni... eszem megall.
: Elutok egy ilyen terminatort ejszaka a fekete biciklijen, fekete ruhaban,
: es biztos, hogy reszben legalabb hibas leszek, relativ gyorshajtas miatt.

4x olvastam el a leveledet, mire megertettem, mit akarsz mondani. De
szerintem felreerted a helyzetet. Gondolhatod, hogy nem EJSZAKA osztogatjak
a matricakat, hanem fenyes nappal, amikor nem lehet a lampa nelkul kozlekedoket
buntetni. Azaz, ize, dehogyisnem, csak valami mas indok is kell (izzokeszlet,
elakadasjelzo vagy vmi ilyesmi). Nemi optimizmussal akar az is feltetelezheto
lenne, hogy a valosagban is igy van: nappal osztogatas, eccaka buntetes. Ez
miert nem merult fel benned. Nem is ertelek.

> Felado :  [International]
: hozzank a faluba hetente 3-szor jon egy pekauto, nagyon finomakat lehet
: kapni, a kenyer olcsobb, mint a boltban, es nagy a szocializalo hatasa
: (osszejon a szomszedsag, van beszelgetes, viccelodes, jol erezzuk
: magunkat). es nem multirol van szo, hanem kornyekbeli magyar
: vallalkozasrol. akkor is itt vennek, ha dragabb lenne a kenyer...

Jol teszed.

> Felado :  [Hungary]
> Eddig megfigyeltem, hogy az autokon a TDI-bol az i piros. Viszont
> mostanaban mar a "D" is piros? Van ennek valami jelentosege, vagy
> csak jobban nez ki, ha piros?
: Aranyos kerdes ;) Mostanaban a T is piros ;)))
: A VW tobb fele 1.9 TDI motort kinal (66, 74, 81, 96, 110 kW), az
: erosebbeket kezdte piros betuvel megkulonboztetni, minel erosebb,
: annal tobb a piros betu. A baratnom igy tudja: amiben nincs piros betu
: vagy csak az I piros, azt meg lehuzom, aminek DI piros, azzal jobb nem
: kezdeni, aminel piros mindharom betu, azt jobb elfelejteni :)

Kiegeszitenem. Az ezustszinu TDI elott volt a sima TD. Ugyanaz az 1,9-es
motor csak meg orvenykamras (akkor meg mar lehet, hogy nem is ua. mindegy).
Kemeny 75 loero. Na, egy idoben egy ilyen Passattal jartam. (Akkor meg
hittem a dizelben... csak minek.) Majdhogynem megsuketult benne az ember,
meg ugy rezgett benne minden, mint egy IFA-ban, de valami elementaris
erovel szaggatta az aszfaltot, es ezt most viccen kivul mondom. Ez annyira
igy volt, hogy amikor apu megvette a 115 lovas, es kisebb tomegu Vectrat 
(ami ugye picit tobb, mint 75 LE), alig volt kulonbseg. Nyomatekban semmi,
de gyorsulasban se sok. Ugyhogy en gyenge autoval azzal se nagyon kezdenek. :)

-mail :  [Hungary]
>
>Teeby! Vedd ugy, hogy el vagy zavarva pszichiaterhez. Hidd el, segiteni
fog.
: Miert is?

Mert ez a dolga.

> Felado :  [Hungary]
>Biztosan nem szelsoseges a pelda. Ezeket ki meseli neked? Komolyan
kerdezem.
: Akarmelyik reality TV adasat megnezed lathatsz benne autos uldozeseket. Az
: uldozottrol altalaban elmondjak, hogy valami relative kis sulyu
: cselekmenyert uldozik (parszaz dolcsi egy benzinkut kasszajabol,
: gyorshajtas+nem allt meg az igazoltato rendornek, kabszert
: talaltak/talalnanak a kocsijaban, stb.). Ezzel szemben maga az uldozes
: kimeriti a kozveszelyokozas fogalmat, orulhetunk, ha nem hal meg valaki
: harmadik fel.

Fogash, ne tedd ezt velem... akarmelyik reality tv adasat? A reality
tv-nek pont az a lenyege, hogy ugy akar tenni, mint reality lenne, 
kovetkezeskeppen nem sok koze van a valosaghoz. Ezek csak nepbutito
hulyesegek, amik arrol szolnak, hogy beleverjek az atlagamerikaiba, hogy
egy fuzetcimket se merjenek lopni a irodaszerboltban, mert azert mar a
kijarat elott fobeloves jar. 

Azt nem mondom, hogy ezek megrendezett jelenetek, mert valszeg nem
azok, csak a kommentarban, kepsorok osszevagasaban vannak durva
csusztatasok, amiket neha ki is lehet szurni, ha odafigyel az ember. Par
evvel ezelott mar kibeszeltuk egyszer ezt a temat. A lenyeg, hogy azok
csak feligazsagok, amiket az ilyen musorokban latsz. Nem kell mindjart
azt hinni, hogy az amerikaiak ekkora seggfejek.

: gyuruzve). Elkepzelem pl. a VW-t, hogy csinal egyetlen fajta TDI-motort, es
: szoftveresen beallitja a teljesitmenyt.

Hallottam mar tobb helyen, hogy ez igy is van. Vagy legalabbis csak a
toltonyomast valtoztatjak. En hiszek a legendanak.

> Felado :  [International]
: Szerintetek egy dieselnel mi a lenyeg? Marmint mire kell odafigyelni?

Szerintem arra, hogy nehogy megvedd. A tobbi mellekes.

> Felado :  [Hungary]
: Volt szerencsem 2x45ezer km-t menni Toledoval, most 23ezernel tartok a
: Boraval. Ha nem lenne a kek muszerfal, nem tudnam megmondani melyikben ulok.
Ennyire hitvany a Bora? Volt nalam egy V5-os Toledo, a legfullosabb,
(akkor) 7 millas valtozat. Eleg csuggeszto volt a '95-os 1.8-as Ventohoz
kepest.

> Felado :  [Hungary]
>  Mindekozben rohogok azokon a szerencsetleneken, akik gorcsosen
> markoljak a 95-os pisztolyat, merhogy  az "ocsobb"
: en  meg  rohog rajtad, mert az elektronyikad igenyli a 98-ast es 95-el
: szarabbul  megy,  de  az  enyemnek  95 kell es 98-al ugyanugy megy.

Tenyleg? Igenyli? A rohadt eledtbe, valaki teleragaszgatta az automat
95-os matricakkal. Majd legkozelebb jobban odafigyelek.

elado :  [Hungary]
: Csatlakozom. Az enyemnel is 95 -t ir elo. Felesegem vagy fel evig 98
: -ast tankolt (ha ritkan neki kellett :-), mire egyszer eszrevettem a
: szamlan. Mondanom sem kell, SEMMI elteres nem volt az auto
: fogyasztasaban a 98 es a 95 kozott.

A tapasztalat az tapasztalat. Megertelek. En viszont harom auton
mertem. Mindegyik kevesebbet kert a 98-asbol. Nem mondom, hogy sokkal.
De eredetileg azert kezdtem 98-ast tankolni, mert nem sajnaltam azt a
par forintot, gondoltam, csak jobb az autonak, hallvan, hogy hazai
benzinek mennyire erik el nevleges oktanszamot. Aztan valahogy mindig
par decivel kevesebb jott ki fogyasztasra. Skodanal is. SAABnal is.
Kollegaim is meglepve mondtak. Szoval a mi koreinkben picit mas nezet 
terjedt el... ja, azt elfelejtettem mondani, hogy olajbol is jobbat szoktam
az autoba, mint az eloiras. Ugye a MOL is megtenne, de valahogy mindig
Castrolt veszek. Lehet, hogy szegyellnem kene?

Z.
+ - Orseg - elmenybeszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

A hetvegen nehany baratommal az Orsegben jartunk, gondoltam, 
hogy beszamolok, mas is lathatja hasznat.

Tehat a cel eredetileg a Vadasa to es kornyeke lett volna, aztan 
oda el se mentunk :), talaltunk mast:
Szajki to, Borostnyan to, Dobroskei to.
Satorral voltunk, nagyon szep videk, a tavak vize kristalytiszta, 
nagyon kellemes, nincsen balatoni tomegnyomor, az emberek 
kedvesek... A kempingarak: 4-5 fo, 1 auto, 1-2 sator: 3-5000 Ft.

Es a lenyeg: mikor romlana el az auto, ha nem ilyenkor, raadasul 
vasarnap delutan??? :))) A bunos: egy kombi 1.2-es '98-as golf 3-
as, (szerintem eleg gyenge a motorja, emelkedon felfele 
padlogaznal nem ment 120 fole...) aminek a szervoszivattyuja ment 
szet, folyt belole az olaj. Szerencsenkre talaltunk Bajansenyen 
egy nagyon szimpatikus es korrekt autoszervizt (Varga 
autoszerviz), ahol a szerelo ott helyben elintezte az alkatresz 
beszerzeset, 1 oran belul megjott! Mindezt a sajat vasarnap 
delutani programjanak az atszervezesevel (vmilyen szoke cica 
motoroztatasa :))). Majd este fizetett nekunk fejenkent 6 uveg sort, 
3 kor mezespalinkat (kotolezo megkostolni!), utana a rendor 
Suzukijaval taxiztunk 7-en a kocsmaba :))
Es masnap reggel 7-kor ingyen kicserelte az alkatreszt!! 

Almos
-----
icq# : 94439104
+ - Re: Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > A multkor az autopalyasok sirtak, hogy hany millard forint
> > bevetelKIESES >nekik a 4napos matrica. Merthogy a 4napos 1000Ft, a
> > 10napos meg 1850Ft.

>  Akkor gondold at megegyszer. Ezt azert tudom javasolni, mert En sem
>  ertettem. Segitek. X ember venne 1.900 -es matricat, mert az a
>  legkevesebb. Legyen 10% aki kihasznalja a 10 napot. Ha van 4 napos
>  matrica 1.000 -ert, akkor viszont azt vesznek, tehat majdnem ketszer
>  annyit kell belole eladni. A kulonfele kornyezeti karokat nem irom,
>  mert ha ezt is belevesszuk, akkor a matrica egyertelmuen rafizeteses.
>  Az Indexen volt olyasmi, hogy 250 milliard a kar, a 19 milliardos
>  bevetellel szemben. sex69
------------------------
A rafizeteses kalkulacio a bevezetes elott jelent meg az autopalyasok 
reszerol, es igen alabecsultnek bizonyult! Mar az elso hetvegen tobb 
mint haromszorosa volt a bevetel a 4napos matricabol, mint a 10napos 
heti atlaga!
Talan megsem annyira rafizeteses, mint ahogy velunk akarjak elhitetni.

Udv,   Triznyak
+ - Re: viz a tankban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Olyan helyen tankoltam, ahol nem kellett volna. (Az M3 kivezeto Shell
>  kutjai kozul gyanakszom valamelyikre.) A lenyeg, hogy ugy tunik, viz
>  kerult a tankba: amikor pirosba er a szintmutato, darabossa valik a
>  benzin, sot, jartam ugy, hogy a jelzes hataran egy meredekebb lejton
>  lefele 'elfogyott'. Regebben olvastam itt a listan, hogy van
>  valamilyen bontas nelkuli modszer a viz eltavolitasara. Irna errol
>  par szot valaki?
 >pJ
-----------------
A viz nehezebb mint a benzin, es raadasul nem oldodik benne, ezert a 
tank aljan gyulik ossze. A buvarcso is a tank aljarol szivja a benzint, 
ezert mindegy meddig van a tank, ha alul viz van azt szivja a szivattyu. 
Jelen esetben valoszinubb, hogy idonkent levegot sziv a szivattyu, ha 
keves uza. van a tankban. ( a befecskendezosok szivattyui ezt nagyon nem 
szeretik!!!! ) Lehet ez egy korabbi tank serules eredmenye is. Muanyag 
tank eseteben nyoma sem marad, de a buvar cso elgorbulhet, igy nem er le 
a tank aljara. Hamarabb kell tankolni, akkor a szivattyu sem megy 
tonkre. Megesett mar olyan, hogy ferde partoldalra parkolas utan nem 
indult a motor, sokszori inditozas utan, tonkrement a levegot szivo 
szivattyu is.( a szivattyu nem olcso mulatsag :-( )

A legegyszerubb viz eltavolitasi modszer a denaturaltszesz. Kb. 1%-ot 
kell a benzinbe onteni. Lehet venni kulonfele tisztito adalekokat is, 
mokodesi modjuk, es tobbnyire a hatoanyaguk is megegyezik a denszesszel.

Udv,   Triznyak
+ - Re: Vadak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >> athuzott az uton, az utolso viszont a jobboldalon maradt. Igy
> >> megindultam kb. 5 km/h-val. Erre a hulye oz nem belerohant a jobb
> >> elso oldallemezbe?

> > A vilagitast lekapcsoltad?

>  Jo otlet! Habar, talan az mar nem lett volna olyan jo, ha az oz
>  helyett hatulrol szazzal a masik auto... Yff
--------------------------
Az otlet valoban JO!!! De csak a FENYSZOROT kell lekapcsolni!!

Torvenyszeru volt, hogy az autonak szaladt az oz, mert kikerulve a 
feszoro fenyebol, elvakulva menekulni probalt. Mivel semmit sem latott, 
elore indult.
Inkabb zavarodott volt, mint hulye!!
A fenyszoro kikapcsolasakor ugyanez tortenik, csak a kocsi elott szalad 
at es nem ugrik neki!! :-)

Udv,   Triznyak
+ - Fogash kerdesek/hibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  A benzintank utoljara a Ladaban volt leghatul, meg a Ford Crown
>  Victoria-ban (de a rendorautoban elorehoztak). A tank normalis helye
>  a hatso tengely ELOTT, a hatso ulesek ALATT van, vagyis az utascella
>  (=a karosszeria legvedettebb resze) alatt. Ha a hatso ules mogott
>  lenne, vajon hogyan dontened elore a tamlat? Fogash
-----------------
A Ford Sierraban is leghatul volt, de valoban, ma mar eloirasok 
szabalyozzak a tank helyet. Mercedes tobb tipusaban az ules mogott van a 
tank!!!!!!!!!

 Jelen esetben azonban a gazos autok gaztartalyanak helyerol van szo!!!!!!
-----

> > Tegnapi arak Bardiauto-nal. Tungsram "izzo" projektoros
> > fenyszoroba: 32375-36538 Ft/db nem projektoros fenyszoroba:
> > 32575-38425 Ft/db

>  En anno a Bardinal vettem az Alfaba (projektoros fenyxszoro ) 100W H7
>  halogen izzot, darabjat <500 Ft-ert. A teljesitmenyen kivul annyiban
>  kulonbozik az 55W-tol, hogy van rajta egy pici lemezful, ami elvileg
>  megakadalyozza a ahelyes beszereleset az 55W helyere.Ezt a fulet 0,2
>  sec alatt lehet lehajlitani (az izzo talpabol van kialakitva), es
>  1:1-ben beleillik az 55W helyere. Szembe jovo? A vetites iranya, a
>  megvilagitott terulet nagysaga nem valtozott, csak ott vilagosabb
>  van. Nem vakit jobban, megneztem masika utobol is. Fogash.
-------------
Ertem en hogy mirol beszelsz, csak azt nem ertem, hogyan kapcsolodik ez 
a fenti idezethez. Mert hogy abban XENONROL volt szo!! (az elejet kihagytad)

Udv  Triznyak
+ - kulturalt munkahely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta
kulturalt munkahely temaban

> 2.) Zuhanyzas 5 perc, vetkozes
> 5 perc, oltozes 5 prc= negyed ora.
> Frankon megetted a bicajjal szerzett
> idoelonyt. Es mi van a Piliscsabarol
> ingazokkal? :)

Eloszor is, nem kene kotozkodni :-))

1 perc levetkozes. 1 perc oltozes. Marad 3 perc, hogy lemosd magad.
Szerintem ez eleg. Foleg, ha hasznalsz szivacsot is.

A Piliscsabarol ingazok pedig ne bicajozzanak, ok menjenek a Pilisbe
turazni. :-)

Egyebkent meg tenyleg az a helyzet, hogy eleg keves munkahelyen van
zuhanyzo, de a fentiek mind egy idealis allapotrol szoltak, hiszen, amig
nincs kerekparut es meg a meglevon is eletveszelyes a szmog miatt bicajozni,
addig folosleges a zuhanyzo is :-(

raki
+ - Re: viz a tankban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1885-ban irta :

>Olyan helyen tankoltam, ahol nem kellett volna. (Az M3 kivezeto Shell
kutjai 
>kozul gyanakszom valamelyikre.) A lenyeg, hogy ugy tunik, viz kerult a 
>tankba: 
Denaturalt szeszt kell a benzinhez tolteni. Ha jol emlekszem, 25 l.-hez
1 dcl-t.
Telen minden tankolaskor toltok a Skodamba.
Sanyi
+ - jogsítvány (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudjátok hogy, lehet-e jogosítványt szerezni 17 év alatt?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 135.26-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Taxi, buszsav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>de szerintem  az  a par auto, ami azert amugyis megy rendesen, nem
>szamit semmit a buszsavban.
Jelentkezem! En is megyek rendesen, akkor haznalhatom nyugodtan
a buszsavot? Egy mento nalam nagysagrendekkel tobb jogon
hasznalhatna a buszsavot, mint egy taxi. Erdekes kerdes ez a buszsav
is: kell/nem? Ebben nem dontenek, mert mindket felnek van igaza.
Ha az ut vege ugyis bedugul a lampak miatt, akkor mindegy, hogy
2 vagy 3 sav van. Ha viszont gyorsitana a forgalmat, akkor meg a
busz karara is meg kellene szuntetni. Aki surubben jar a Rakoczin,
az jobban tudhatja, viszont a budai rakparton nem biztos, hogy kellene.
Mashol van meg? Van Kispest, Kossuth ter. 1 sarok. Ha szabalyos
vagy, akkor rafazol, ha nem, akkor gyakorlitalig alig tartod fel a buszt.
Ha feltartod egyaltalan.
+ - Re: Torzskonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> az alábbiakat írta a
következo üzenetben news:...
> Kicsereltem az automat. Opelt, Opelre, kereskedonel.
> A reginek a torzskonyvet ott hagytam mindenestul..
> Most meg olyan remlik, mintha valamikor olyat olvastam volna, hogy a
> torzskonyv egy reszet ertekesites utan valahova el kell kuldeni.
Koveteljem
> vissza, vagy nem szukseges? Eleg a szerzodesrol masolatot kuldeni? De hova
> is?
>
> Az ujhoz meg nem kaptam torzskonyvet. Kellett volna? Vagy ezt majd
> valahonnan kuldik nyilvantartasba vetel utan?
>
> A neten hiaba bogaraszok, nem talalok semmit rola. Egyaltalan divat meg ez
a
> torzskonyv?
Aha, divat.
hehe
+ - szabalysertes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

> Felado :  [Hungary]
>Hozhatok durvabb peldat. Odamegy hozzad valaki es lelovi a
>hozzatartozodat. Lattad, ismered is... de nem tudod bizonyitani, hogy
>o volt. Ilyenkor nem lehet jogos, hogy nem lehet ot megbuntetni!
>Jogszer	 lehet, de nem jogos!
: Azt nem mondtam, hogy nem tehetek kozeli hozzatartozomra terhelo
: tanuvallomast, csak nem kotelezo. Aztan rajtam mulik, hogy felnyomom-
: e. De most ilyen alapon gondold el, felesegedet veletlenul
: letrafipaxoljak, es tied a kocsi. Te meg azt mondod az asszonynak,
: hogy:
: "Na asszony, mivel vetseget kovettel el, es szerintem ez sulyos, ezert
[...]

VD, ne tegyel mar ugy, mintha hulye lennel, ugyis tudom, hogy nem vagy 
az! :))
A peldad erosen szelsoseges, bar ezt nyilvan te is tudod. Szoval, ha
jobban megnezzuk a valosagot - nem az elmeletet, a valosagot! -, akkor
azert a gyakorlatban megis altalaban az van, hogy szepen beallsz a
fizetos parkolohelyre cetli nelkul, vagy szabalytalanul parkolsz,
aztan meg arra hivatkozva, hogy "az egyik csaladtagom vezette az autot,
es nem vagyok koteles ellene vallani", nem fizeted ki a buntetest.
(Vagy ha nem igy van, ezt szeretned, hogy igy mukodjon a dolog, mint
ahogy elvben mukodik is :)
Plusz azert be kell latnod, hogy valahol azert van abban logika, hogy
te vallalod a felelosseget az autoddal elkovetett szabalytalansagokert.
A tobbiek szamtalan peldat hoztak, ha oszinten elgondolkodsz rajta,
biztos egyetertesz, hogy nem olyan orbitalis baromsag ez.

Azzal persze teljesen egyetertek, hogy nem fizetsz buntetest. Mo.-n
mar azert buntetnek, hogy egyaltalan elsz es meg autot is van pofad
tartani. Soha nem fizetek parkolasi dijat, es nem azert, mert alapvetoen
egy proszto torvenyszego vagyok, hanem mert az ar/szolgaltatas arany
nem korrekt. Par evvel ezelott, amikor mindennap a Fovam teren kellett
parkolnom a Porkeval, egyertelmunek tunt, hogy becsuletes leszek, es
termeszetesen befizetem a parkolasi dijat. Odamentem az automatahoz,
kezemben a femszazasokkal, es nezem, 160 ft / ora... hogy MENNYI?
176 munkaoraval szamolva egy honapban (heti 5x8 ora, semmi tulora!),
28,160 ft. Havi 30 rugot azert, hogy a munkahelyem kozeleben
leparkolhassak? (Mindez 2000/2001-ben. Most ez 35-40e lenne...) Ez egy
csapasra eldontotte a kerdest. Onnantol kezdve egy forintot nem voltam
hajlando fizetni, gyujtottem a mikulascsomagokat, aztan kitalaltam egy
jobbat: felalltam magara a Fovam terre. Rajtam kivul oda meg egy
szabadvallalkozo mert felallni: a Burger King tulajdonosa a nemet
rendszamu Mercijevel. Gondoltam, a fekete Porschet csak nem merik
megbuntetni, mert akinek van pofaja oda felallni... :) Nem is buntettek
meg. Csak egyszer, amikor a fure parkoltam, felnyomtak zoldterulet-
rongalasert. Bementem a szabalysertesi hatosaghoz, elmondtam, hogy
fogalmam sincs, ki hasznalta akkor az autot. Felmentettek.

Rovidre fogva, en a jelenlegi ar/szolgaltalas viszony mellett teljesen
korrekt dolognak tartom, ha vki nem fizeti be a parkolasi dijat arra
hivatkozva, hogy egy rokona vezette az autot. En is ezt tennem. Orulok,
hogy van kibuvo, mert szerintem nem erdemlik meg ez az orszag, foleg 
nem a parkolotarsasagok, hogy fizessek azert, mert le akarom rakni azt
a rohadt autot valahol.

: Szoval szerintem jogos, hogy az alkotmanyban benne van ez. Azt nem
: vitatom, hogy valahogy ki kellene szu"rni a kibujni akarokat, de amig
: erre nincs passzus, addig aki bevallja az szerintem onmaga ellensege.

Persze ez igy van, csak tegyunk kulonbseget az indokok kozott.

Z.
+ - csepel - ZF licensz valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 

Fogash írta:

>Nem csal a memoriad, ha minden igaz, 12%ot lehet csusztatni a
>teljesitmenyen. Neha mikor ordit a sofor, hogy keves neki a 380LE, 
mer'
>nemmegy a busz (Csak a 112es Vitot emelkedon legyorsulja...), akkor 
szokta a
>cimboram feltolni 412re. Ezt meg a valto nem birja (ZF licensz csepel):(

Ne bantsd azt a valtot, azt egy nagyon jo konstrukcioju, tartos darab 
volt!

Nem tudom, melyik tipusu van az ominozus buszba szerelve. Az os-ZF-
licensz valto az S6-90-es tipus licenszet 
1974-ben (!) vette meg a Csepel Auto. Az 1050 Nm-es max. 
nyomatekra lett tervezve. Ennek volt egy emelt nyomatekra tervezett 
valtozata, csak koszorult kerekekkel, az S6-120-as, ez 1200 Nm-t birt 
ki, es kesobb szereltek mar az S6-1600-assal is, amelyik 
1600 Nm-re van tervezve. Melyik valto van a buszban?

Udv:
CSP
+ - tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,



Sajnos meg mindig 1 hetes lemaradasban vagyok a lista olvasasaval, dehat
megorjitenek a kedvesek... :-)

A het vegere kitalalt tali sajna elmarad, erdeklodes hianyaban. Aki
jelezte, hogy jonna, annak koszonom, a nyar vege fele esetleg
megprobalhatnank ujra, ismerjuk egymast, jol ereznenk magunkat, de hat a
nyar mar csak ilyen.

A hetvegen mar alig lattam rendort, vege a nagyszabasu akcionak?

avi
Mobil: (06-30) 93-43-594
+ - Afilmekbenmindenstimmel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Teeby irta:
>>>
Atulnek egy masik kocsiba, es pont jo az ules, meg a tukor.


Igen erdekes film lenne, ha pl a 2Fast2Furious c. filmben vegig 
mutatnak, amint a srac beszall (beugrik) az autoba, majd 1 (EGY) 
percen keresztul az ulest-ovet-kormanyt-tukroket allitgatja 
kenyelmesre. Kozben nem tortenik semmi.

Vagy a Thelma es Louise-ban autozas kozben a lanyok 3-szor is 
vonatot kapnak az atjaroknal, es a 2 mozdonyos, 50-100 kocsis 
szerelveny elhaladtat vegig mutatjak a filmben. Ennyit meg KET NO SEM 
tud beszelgetni, hatmeg hogy erdekes is legyen. :-)

A vagonak a filmben (megha fel is vettek egy ulesbeallitos reszt) az a 
dolga (a rendezovel), hogy erdekesse tegye-vagja a jeleneteket. Hat 
az ulesbeallitas nem fer bele altalaban.

djtiszy
+ - vadak, xenon/vakitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Teeby, a lampat lekapcsoltam tavolsagirol tompitottra. Helyzetjelzore
szerintem nem tul jo otlet lekapcsolni a dimbes-dombos uton. Egyebkent
dudaltam is, de nem hatodott meg az oz. :-)

###

Hajdu Csaba irta:
: A nagyobb fenyintenzitas akkor is zavarobb, ha nem kozvetlenul
: kapod a szemedbe.

Ez igaz. A nemeteknel pl. nincsen eloirva, hogy a fenyt mekkora
keresztmetszeten kell eloallitani, de a nep tiltakozasa utan a 2.
generacios xenonokat sokkal nagyobb keresztmetszetu optikaval gyartjak,
mert a kis keresztmetszetu feny tenyleg "szurja" az ember szemet. Az
intenzitas pedig egesz egyszeruen szokas kerdese. Par eve a legszivesebben
minden szembejovo xenonos kocsira kezigranatot dobtam volna. De rovid ido
alatt megszoktam a nagyobb intenzitast. Manapsag semmi bajom a xenonos
szembejovovel, sokkal jobban vakit viszont a rosszul beallitott H4-es.

: Kanyarban, nem sik uton pedig kozvetlenul is megkaphatod.

Ezert kotelezo a xenonhoz a szintszabalyozo, ami mondjuk bukkanonal nem
tokeletes, de tovabbra is max. ugyanannyira (szerintem tipikusan kevesbe)
vakit, mint a H4. Amit szinten meg kell szokni, hogy a tompitott xenon
blendejenel a feny szepen komponenseire bomlik, igy a kanyarodo xenon
valtozatos szineket produkal, ami elvonja a figyelmet.


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS