Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 769
Copyright (C) HIX
2000-06-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Benzinrekord (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Arajanlat (mind)  24 sor     (cikkei)
3 Re: Hogy uljon a gyerek? (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Re: Ez Zak (offtopic) (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Zak + Ildiko (mind)  20 sor     (cikkei)
6 skoda 120 elso fenyszoro (koralaku) (mind)  14 sor     (cikkei)
7 holanc + vezetesi kultura (mind)  32 sor     (cikkei)
8 Re: benzinkutak, shell, atveres (mind)  46 sor     (cikkei)
9 re legterelo (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Re:Trabant elso ulesen (mind)  26 sor     (cikkei)
11 Rendorsegi erositett acelfelni (mind)  10 sor     (cikkei)
12 P911 (mind)  39 sor     (cikkei)
13 v-delem (mind)  22 sor     (cikkei)
14 Peerpetum mobile (mind)  12 sor     (cikkei)
15 rangat a Daciam (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Lengescsillapito (mind)  11 sor     (cikkei)
17 RE: Benzinkutak (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Sziasztok (mind)  20 sor     (cikkei)
19 va: Re: Holanc, gyerekules, Shell (mind)  36 sor     (cikkei)
20 Norbito most mar flame (mind)  73 sor     (cikkei)
21 Astra problemak nalam is (mind)  47 sor     (cikkei)
22 uzema mutato,inditozas (mind)  20 sor     (cikkei)
23 szilikon (mind)  16 sor     (cikkei)
24 en es a shell (mind)  13 sor     (cikkei)
25 kispo'k uttartasa (mind)  7 sor     (cikkei)
26 Re:Ford alufelni (mind)  9 sor     (cikkei)
27 gyerekules elol (mind)  16 sor     (cikkei)
28 opel corsa (mind)  8 sor     (cikkei)
29 megint gyerekules (mind)  19 sor     (cikkei)
30 indito motor (mind)  17 sor     (cikkei)
31 Elado felni (mind)  11 sor     (cikkei)
32 Elado PIONEER magno (mind)  11 sor     (cikkei)
33 legkondi (mind)  10 sor     (cikkei)
34 Shell - atveres (mind)  37 sor     (cikkei)
35 olasz kocsik (mind)  25 sor     (cikkei)
36 Mindenfele (mind)  43 sor     (cikkei)
37 re: menetlevel (mind)  6 sor     (cikkei)
38 felreertes (mind)  53 sor     (cikkei)
39 gombfej (mind)  27 sor     (cikkei)
40 Hello HIX, (mind)  17 sor     (cikkei)
41 Hello HIX, (mind)  21 sor     (cikkei)
42 Benzin vasarlasa (mind)  76 sor     (cikkei)
43 Benzinkutnal, hokotrok... (mind)  68 sor     (cikkei)
44 panhard - thx. (mind)  7 sor     (cikkei)
45 Expert d'auto (mind)  27 sor     (cikkei)
46 Alapfelszereltseg (mind)  21 sor     (cikkei)
47 Benzinrekord 2 (mind)  9 sor     (cikkei)
48 gyerekules Gabornak (mind)  13 sor     (cikkei)
49 gyerekules es holanc (mind)  50 sor     (cikkei)

+ - Benzinrekord (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary]

Ekkor a kuttol mert tavolsagom kb. 700 meter lehetett. Elkezdtem
tanakodni, mit csinaljak? Fogjak egy olajosflakont es setaljak,
vagy induljak el, aztan lesz ami lesz? En ez utobbit valasztottam.
Ahol csak lehetett, leallitottam a motort (lampanal,
kigurulasnal), atfolyas pedig egyszer tortent (igen kis
mennyisegben), amikor az auto jobbra dolt a balkanyarban :-)
Vegul sikeresen begurultam a kuthoz, de szerintem akkorra mar csak
az uszohazban volt fellelheto nemi uzemanyag :-)
Ugyhogy szerencsem volt...

Ugy 3 eve meg nekem is Trabim volt:)
Szerettem en is a jarganyt, de nekem hasonlo szituban nem volt sajnos
szerencsem...:)
Egyszer nekem is mar nagyon ures volt a tank, es el is indultam tankolni, de
a Trabi a kut elott(!)
kb 20-25 meterre allt le...Igy hat az utolso par metert kezi erovel tettuk
meg, mint hajdanan Keke Rosberg(?), akinek
a cel elott 20 meterre fogyott ki a benzinje ,ezert o is megprobalta attolni
a gepet a celvonalon ,persze ez a manover az elso helyebe kerult...:)
En ugyan futamot nem vesztettem el, de a kozelben parkolo nemet turista busz
utasait biztos feldobta a "latvany"..:)


K.G. ----------------Vectra 1.6i-----------------------
+ - Arajanlat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Gabor.

Mivel az autora irvan problemadat oda is es maganba is kapod az
arajanlatomat. Renault Clio 1,4 RT 1991 Kezi valtos tipushoz. Hatso
lengescsillapitok az alabbi aron kaphatok.
BOGE turbo gaz                    20,274 / db
Kayaba                                   16,800
Sachs                                     18,300
Monroe olajos                       16,881 / db

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re: Hogy uljon a gyerek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 8 Jun 2000 01:03:05 GMT,  wrote:

>Az ulesmagasito mukodesi elvet nem ertem, de szamomra nem
>tunik tul meggyozonek felultetni a gyereket valami kissamlira, amirol
>meg plusz le tud zugni - ez csak erzes, nem biztos, hogy igy van,

Az ulesmagasitonak pont az az ertelme, hogy a mellkast fogo ov nem a
nyakanal keresztezi a gyereket, hanem (mivel 15 centivel feljebb ul)
pont ott, ahol kell, tehat a mellkasa elott. A rendes ulesmagasito
pedig nem nagyon mozoghat alatta, mert az ov csiporeszet be lehet
akasztani az ules szelen levo kivagasokba. Ettol raadasul a gyerek
csipojere is rendesen rafexik az ov. Hany kilo a pocok? Inkabb ez
szamit, nem a kor.

Udv:  Zak

+ - Re: Ez Zak (offtopic) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 8 Jun 2000 01:02:53 GMT,  wrote:

>Tapsoljatok Zaknak, mert marha jo fej, ilyeneket kuld nekem maganba.
Eszem megall. Azert kuldtem neked maganba te eszleny, mert nem akartam
ezzel floodolni a listat, kettonkon kivul mar senkit nem erdekelt a
tema. Ezzel van gondod vagy azzal, hogy nem tudtal erdemi, ertelmes,
racionalis valaszt adni? Es mit varsz, burkolt lehulyezes meg kevesbe
burkolt fenyegetes utan, hogy boruljak le elotted es koszonjem meg?

Bocs az OFFtopicert, ugy latszik tevedtem, amikor azt gondoltam, hogy
az ilyent maganban kell intezni. Atirom a netikettet asszem.

Kevesbe OFF: tegnap hallottam a kiralyi TV-Hiradoban, hogy a ket
hettel ezelotti, 7 halalos aldozatot kovetelo baleset azert tortent,
mert a VW Golf hasonloannagyonmenocsavo vezetoje a savon atugralva
ijesztgette a szembejovoket. Es nem jott be neki.

Teljesen OFF: Ildi: tapsolj neki.

Udv:  Zak

+ - Zak + Ildiko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia szabdzsektek, 

de foleg Ildiko, akinek annyira fontos a 
muveltseg. Szoval tudhatnad, hogy a levelezo-
listakon a legilletlenebb dolog maganlevelet a 
felado hozzajarulasa nelkul kozzetenni.
Miota olvasom a HA-t (es ha jol emlexem), ez az
 elso eset, meg a legdurvabb Vaddiszno-s idokben 
sem fordult elo. 
Legy buszke magadra, es talan probalkozz a Forum-on,
talan jobban bejon.

Piece:

nme1




"Know your enemy"
+ - skoda 120 elso fenyszoro (koralaku) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Most volt nalunk lomtalanitas, es talaltam a garazsban egy 120-as 
skodrihoz valo elso fenyszorot. (1980-ban gyartott skodrihoz volt). 
Kidobni nem volt szivem, ugyhogy felajanlom, ha kell valakinek. 
Vagy a jovo heten elviszem Frigyesnek. Amugy kokemeny 151 Ft 
volt az ara, mert az arcedula meg rajta van :)))

Udv

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - holanc + vezetesi kultura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Ezt a holanc dolgot nem ertem igazan. Szerintem nalunk teljesen 
folosleges kotelezove tenni. Alig esik ho, amikor meg esik, akkor a 
sok lamanak ugyis mindegy, mert nem szoktak, es csak 
toketlenkednek. Viszont masnap elvezet vezetni, mert egyreszt 
lehet jatszani a kocsival, masreszt sokkal uresebbek az utak :)

Nekem amugy meg teli gumim sincs (es nem is lesz), ettol 
fuggetlenul jol megvagyok a hoban. Na jo, olyankor azert nem 
megyek 70-90 kozott, csak 50-el :)

2 evvel ezelott decemberben volt egy jo havas menetem. 
Budapest - Becs : 3 ora Becs - Budapest 7 ora.
Reggel meg sutott a nap. Ki gondolta, hogy delutanra totalkaros 
lesz minden? Egyebkent azert a vezetesi kulturank igencsak 
elmaradott. Az osztrak oldalon nehol allt az autopalya rendesen, 
de sok helyen lehetett menni (mentem is, de nem irom mennyivel, 
mert leszeditek a fejem :) Egyszercsak meglattam egy szep nagy 
dugot. Kivagtam a veszvillogot, es ahogy neztem a tukorben, szep 
sorra mindenki ugyanezt tette. Par km-el kesobb, immaron hazai 
utakon ugyanez (kamion kicsit keresztbeallva, eleg durva volt). 
Magasrol tettek ra, hogy mi van, senki sem kapcsolta volna be.

Na tsako

TLantos

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: benzinkutak, shell, atveres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv ismet,

En a magam reszerol altalaban a Vaci uti Shell-nel (eszaki 
osszekototnel) szoktam tankolni, valamint a IV ker Foti uti mol-nal.
Ritkabban tankoltam mashol is mar, sehol sem tapasztaltam 
atveresi kiserletet (ugy latszik nem eleg balek az arcom :)

> _Termeszetesen a gyakorlatban ez ugy nezz ki, hogy a penztar kozelebe van
> egy kis tetelu vonalkod, ami "veletlenul" rakerul a blokkra (amit
> legtobbszor nem is kapsz meg).
Egyreszt a shop-ban nem szokasom vasarolni, szoval tudom, hogy 
mennyit kell fizetni (ha veszek valamit, osszeadni akkor is tudok)
 
> _Mindig utaltam varni a kartyaleolvasora es azt se szerettem ha mas miatt
> kellett varnom.
Ez tipikus hozzaallas. En sem szeretem, hogy lassu, de ez 
magyar jellegezetesseg. Norvegiaban lehuzta a kartyat, es 7 
masodperc mulva mar engedelyezve is volt a tranzakcio. Itthon 
meg mi van, 5* irja ki, hogy nincs kapcsolat, mire megy vegre. Etto 
lfuggetlenul a kartyas vasarlas elonyos, mert igy meg veletlenul 
sem varhatjak a borravalot (nem is ertem, a shop-ban miert 
adnek?), valamit nem kell jutalekot fizetni.
 
> _Magyarorszagon jartal, biztos ?  :-))
Well, nem szamoltam, hanyszor tankoltam idaig. De soha nem 
probaltak meg atvagni.
 
Amugy a fentebb emlitett mol kutnal mar kiakasztottak egyszer. 
ugyebar jo nagy betukkel (szamokkal :) kiirva, hogy nyitva 0 - 24
Ez nalam azt jelenti, hogy akarmikor megyek be, ha nincs 
aramszunet, es van benzin, akkor tankolhatok. Valamivel ejfel utan 
bealltam, leakasztottam a csovet, persze szaraz volt (jo, ejjel van, 
hogy bentrol kell kapcsolni, bementem). Aszondja most kasszat 
csinalnak vagy miafranc, nincs benya. Mondtam, hogy ne 
szorakozzon, a 0 - 24 nem ezt jelenti. Nagy nehezen kepesek 
voltak kiszolgalni (marmint hogy kinyitni a csapot, mert en 
tankoltam)

Hat ennyit a benzinkutakrol.
ADios


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re legterelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali again, bar mar biztos untok :)

Koszi mindenkinek a tippeket, de Frigyes kozelebb van a 
balatonnal :)

Tsakany
TLantos


Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re:Trabant elso ulesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

***************
>  2.    Ha Trabant megy az uton es ketten ulnek benne,90 %-ba
>        az utas mindig a hatso ulesen ul . Miert ? Az elso
>        biztonsagi ov nem biztonsagos ?
>        vagy  a sulyarany elosztasa miatt ?

Egyik sem. Igy alakul. Gondolom en. De szerintem rosszul
lattad, legalabbis az aranyokat. Nalam ugyebar kenytelen a
hatso ulesre ulni, mivel elso nincs is (marmint a jobb
oldalon), de az osszes haverral az elso uleseken ulunk a
Trabijaikban.
**************

Ha sokan vagytok haverok, akkor is mind az elso ulesre ultok? (a szovegbol erre
az ertelmezesre juthatok) Mennyi volt a rekord (fo/elso ules)? ;-)

Mi a Trabiban kilencen utaztunk egyszer, amikor jott a rendorbacsi es kerte,
hogy szuntessuk meg a szabalysertest. Megszuntettuk es nem kerult penzbe se :-)
.
/Ejszaka volt, olyan ket ora korul, 'kertek alatt'. Fiatalabb voltam, mostmar
nem tennek ilyet. Keretik nem felhaborodni!!!!/

Attila

ui: minden nap uj alsonemut veszek fel. Igy vasrnap mar het gatya van rajtam...
;-)
+ - Rendorsegi erositett acelfelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!

A targyban emlitett felnit nem tudja valaki, hogy hol lehetne beszerezni?
Astrara kellene 14 colos.
Esetleg valamelyik torot rendor astrarol megvenni.


Minden jot es csokkeno benzin arakat!

Fejti
+ - P911 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Milyen sportkocsit vegyek? ( 27 sor )
>
[...]
> Meg egy tipust ajanlanek: Porsche Carrera. En ezt is szamba vennem a latolgat
as
> nal, mert egesz biztosan nem veletlenul olyan legendas sportkocsi. Noha kenye
le
> m es zajkomfort szempontjabol nem a legjobb, de ha elmenynek kell, akkor ott 
va
> n a szeren az is.

Epp ezt akartam javasolni en is, csak VTI kollega gyorsabb volt... :)
1989 oszeig futott a regi, "klasszikus" 911-es. Pontosan egy evvel korabban
mar kihoztak az uj generaciot kepviselo Carrera 4-est. Uj futomu, erosebb
motor, a 959-es csucs-Porschebol atvett negykerekhajtas, elektronikus hatso
legterelo, egyebek, plusz az 1973 ota gyakorlatilag valtozatlan kulso
megjelenest alaposan modernizaltak. Ez volt az elso "gombolyu" 911-es.
Aramvonalasabb lett a fara, a szogletes lokharitokat pedig legombolyitett
muanyag spoilerekre csereltek. 1989-ben aztan vegleg eltunt a regi szeria,
mert kihoztak a "butitott" Carrera 2-est is, ketkerek hajtassal.
A kovetkezo generacio 1993-ban jott, megintcsak uj futomu, tovabbfejlesztett
motor, es egeszen atalakitott, az akkori alapmodellhez (968) igazitott
orresz, tovabbcsiszolt farresz. A fenyszorokat megdontottek, a csomagtertetot
megemeltek, a sarvedok peremet befele meghosszabitottak ugy, hogy az elemek
ne a hajlatokban talakozzanak. (Mondjuk szerintem igy sokkal rondabb, de
izlesek es pofonok...)

> Remelem tudatod, hogy mit lett ebbol az irigylesremelto vasarlasi
> poziciobol.

En ugyszinten...

Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - v-delem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Felado :  [Hungary]
> > Megvolt ra lehetosege, megkerdeztek, hogy: MIERT? Nem
> > valaszolt.
> > Ezek utan ne vedjuk mar, jo?
>
> Akkor idezek egy masik leveledbol, JO?:)
>
> "Jajj... talan olvasd el a levelem. Mondtam en olyat, hogy
> nem vezettem
> meg kispolskit?"
>
> ..., hogy vedem?

Nem mondtal. De ki allitotta? Nem mondtad - csinaltad.
A ket pelda kozott egyebkent bajosan vonhato parhuzam, de nem
lecseszni akartalak, csak - hogy ismeteljem magam - szerintem
nem erdemli meg, ugyhogy: ne vedjuk, jo? :)

Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - Peerpetum mobile (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az oreglany (W123/300D) atment peerpetum mobileba. Leveszem a
gyjtast, erre a motor bekesen tovabb pofekel, meg ket percig. Csak
ugy tudom leallitani (ha nem akarok ulni benne, amig leall), hogy 
sebessegbe teszem, es jol rakuplungolok. Magyarul lefullasztom.
Igy leall, csak nem vagyok meggyozodve arrol, hogy ez jot tesz neki.

No mindegy, megy a doktor bacsihoz, majd elmeselem, mi volt, de ha
valakinek volt hasonlo tapasztalata, irjon!

Tibi
+ - rangat a Daciam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!
Kernem hozzaertok segitseget:
Kedvenc Daciam _allando_ sebesseggel nem
hajlando menni, csak gyorsitani tud,
kulonben eszmeletlenul rangat a motor,
vagy leall.
A karburatorba spriccelo kap benzint,
ezert tud gyorsitani
(meg lassitani, ha leveszem a gazt).
AC pumpa OK kell, hogy legyen, mert kulonben
mitol menne...
A karburatorban fellelheto fuvokak tisztak.
Az alapjarat is megszunt.
Tehat ha van benzin, van gyujtas es nincs
dugulas, akkor vajon miert nem megy allando
sebesseggel?
Ha valaki tud segiteni, kerem, maganba is
tegye meg.
Koszonom!
Laci
+ - Lengescsillapito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Muszaki vizsgan nezik egyebkent? Ha igen, mennyi a hatarertek? 
>Az enyemek most 34 es 44 szazalekosak. :-(

Szvsz nem nezik/merik, de azt szoktak mondani, hogy 60% alatt
mar illik cserelni... A masik dolog, hogy ha mar csereled a hatsokat,
csereld az elsoket is, a lengescsillapitot mindig parban kell cserelni,
de legjobb mind a 4et.

Cs.
+ - RE: Benzinkutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Miutan ugylatom kezdenek elharapodzani az indulatok a benzinkutak
ugyeben ajanlom mindenki figyelmebe a kovetkezo topicot:
http://index.hu/forum/forum.cgi?a=t&t=9006870&uq=502
Erdemes elolvasni :)
-- 
Best regards,
Wallner 'Waces' Tamas
+ - Sziasztok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> 2. Ha mar ket-haromszaz ember elott szidjatok, akkor
> hallgattassek meg a masik fel is.

> Felado :  [Hungary]
Megvolt ra lehetosege, megkerdeztek, hogy: MIERT? Nem 
valaszolt.
Ezek utan ne vedjuk mar, jo?

Akkor idezek egy masik leveledbol, JO?:)

"Jajj... talan olvasd el a levelem. Mondtam en olyat, hogy 
nem vezettem
meg kispolskit?"

...., hogy vedem?

Attila

U.i.: Legyunk mar egy kicsit objektivebbek
+ - va: Re: Holanc, gyerekules, Shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Peter irja a   cimrol...
> Kispolszkival voltam, mire kiszalltam, mar egy benzinkutas 
> ott volt, koszont es kerte a kulcsot, hogy tankolhasson, pedig
> sem a kinezetem (melos ruha) sem a kocsi alapjan nem 
> remelhetett nagy borravalot.

Az egyik lehetseges (eloiteletektol sem mentes) magyarazat:
Ugrott mert kinezett Beloled egy 995 Ft-os tankolast
es azt, hogy nem kerve szamlat - nala fizetsz.
Azt benne hagyjak a kutba, majd a kovetkezo pasi, aki
lazan odaloki, hogy toltson bele 5000-ert, annak elslagolja
5000-ig az orat. ( 995-rol ! Megjegyzem, hogy sok embernek 
ennyi a napi jovedelme )

Te bementel fizetni es megvartad a blokkot ?
Jaj-jaj ! 
Elrontottad a jatekukat. A kassza nullazza a kutfejet.
Ezert nezet csunyan a ket leanyzo :-)

Ezerszer latom, hogy az oraban bentmarad az elozo kis
osszegu tankolas mikor odagurulok a kutfejhez.
Ugrik is a kutas serenyen, mert sokan tankoltatnak vele
es nem kernek szamlat. Neki fizetnek es sietnek tovabb.
Szelid mosollyal meg szoktam koszonni a felkinalt segitseget,
majd szuros tekintettel addig szugeralom az uvegen keresztul
az odabent "sasolo" penztarost, amig lenullazza a kutfejet.

Ha egy kutnal minden rendben zajlott es nem vertek at, akkor
az adott szituacio nem volt alkalmas ra ! Minden kut sipista.
Mar a kutas munkaba allitasa is sipista modon tortenik.

A kutas ugyan nem ellenseg, de ellenfelnek tekinteni jozan
onvedelem.
A tanksapkadra fess egy felkialto jelet, hogy soha ne feledd :-)
--
Meszaros Geza
+ - Norbito most mar flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt hittem, ez a level csak nekem jott meg, de most lattam, hogy a
listara is felkerult. Akoor csinaljunk flame-et...

NZ> Most akkor hatul van benne, vagy nincs? Szamomra meg mindig nem derult
NZ> ki... marpedig en a hatso futomure gondoltam, az a szuk keresztmetszet,
NZ> tekintve, hogy az auto farmotoros es hatsokerek-hajtasu.
Sajna passzt kell mondanom, de van egy olyan tippem, hogy van, mert a
csavarrugok csillapitatlanul eleg furan viselkednenek...
Ezt meg nem figyeltem meg rendesen. De most olvasom, hogy autosboltos
tarsunk allitja, hatul is van benne.
>> Masik: nyugodtan mondhatom, hogy
>> tapasztalatbol beszelek a fityok kanyarstabilitasarol, szemben Veled.
NZ> Jajj... talan olvasd el a levelem. Mondtam en olyat, hogy nem vezettem
NZ> meg kispolskit?
Ettol fuggetlenul ugy tunik, tobb ebben a tapasztalatom... De azt sem
mondtad, hogy vezettel. Abbol,amit irtal, nekem az derult ki, hogy meg
csak ulni sem nagyon ultel benne. Barmit is allitasz... Aki ult mar
fityoban, az tudja, hogy nem dol be kanyarban, es nagyon jo a
kanyarsebessege.
NZ> Akkor pedig miert ram haragszol? En egesz konkretan ez ellen a kijelentes
NZ> ellen tilatkoztam. Nem szidtam az autodat, csak kisse felhaborodtam azon,
NZ> hogy a futomuvet BMW-ekhez meregeted, es gyoztesnek hozod ki. De ha mar
NZ> igy elore lecsesztel, nekiallhatnek, csak sose jutnek a vegere. A szandekom
NZ> tavolrol sem ez volt.
Az akkor is egyertelmu, hogy egy BMW-e nem lehet rosszabb, ha nem irom
le. Az ember ugye tuloz idonkent... :) A masik meg az, hogy ez elott a
level elott, ahol a BMW-t szidtam kozvetlenul van egy level (miket,
irok, nem a BMW-t szidtam, a fityot dicsertem), amiben
azert ezt megcafolom. Kesobb irtam, de az osszeallitasban elorebb
kerult. Nezz utana...
Egyebkent ha olvasol a sajat soraid kozt, feltunhet, hogy ha nem is
akartad szidni a fityot, azert az megis szidasnak sikerult. En meg nem
cseszek le senkit, mindenkinek megvan a sajat igaza. Azert remelem nem
sertodtel meg, igazabol nem akartam megbantani senkit.
Szia:                               Norbi
PS: Lehet, hogy BMW-d van?
    Azert akkor sem erdemes lenezni a kicsiket. Az ilyenek miatt rakok
    en bele nagyobb motort. Az embert mar akkor lenezik az utrol, ha
    2km-re meglatjak maguk elott. Pedig en is 100-al szoktam menni.
    Csak ha egy fityo megy elottunk 100-al, azt nem lehet hagyni, ha
    egy BMW 80-al, akkor azt hisszuk, o a fontosabb?
Ezt a levelet Nasfay kolleganak mar korabban elkuldtem. Jojjon egy kis
kiegeszites a vegehez. Egyreszt nem 100-al szoktam menni, de az enyem
gond nelkul tudja tartani azt a etmpot is.
2. Egy story. A hetvegen kimentem a szlovakokhoz tankolni. Visszafele
jovet egy VFTS Lada moge kerultem. 95-tel docogot. Rahuzodtam, mert ki
akartam elozni. Amikor ez feltunt neki, fogta magat, es elhuzott ugy
300 meterre. Utana megint visszalassult, igy megint utolertem.
Hangsulyozom, en nem valtoztattam a sebessegemen. Amikor megint
utolertem, megint elhuzott. Aztan megint kozel kerult. Ekkor az
elozesre mar nem is gondoltam az elozesre, mert az ilyen bunko
parasztok azok akik akkor gyorsitanak, amikor melle ersz. A kerdesem
az: ha impotens valaki akkor az uton kell megmutatnia, hogy o a kiraly
a VFTS tragacsaval? Mert okoz az egyeseknek kisebbsegi komplexust, ha
egy fityo kielozi? Ha lassabb, akkor hagyja, hogy elmenjenek mellette!
Attol, mert epp gyorsabban megyek egy ilyen parasztnal, meg tudom,
hogy o az erosebb (legalabbis a kocsija...). Vagy ahhoz, hogy ezt
valaki felismerje, nagyobb szellemi kepessegek szuksegesek?

No, gyartottam egy flame-et...
Szia:                         Norbi


-- 
Best regards,
 Kurucz                            mailto:


  

-- 
Best regards,
 Kurucz                          mailto:
+ - Astra problemak nalam is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A masik problema 2. ill. 3. seb. fokozatban mikor alacsony
>tartomanybol(1300-1500 for/min) gyorsitok folfele az auto
>nem huz egyenletesen hanem ott is enyhe rangato jelenseg jelentkezik
>ez ugy 2000 for/min-ig tart(gazolajszurot csereltem).
>es az alapjarat sem egyenletes(a fordulatszammeron nem latszik az ingadozas
>de fullel hallhato)

Ezen felbuzdulva,  megis leirom a tegnap emlegetett mizeriat Astra motor ugyben
.

1.8, lassan masfel eves. Elejetol fogva gond volt a "felig meleg"
tartomanyban,
gazelvetelre (uresbe,lampanal), hajlamos volt leallasra, vagy majdnem leallasra
.
Markaszerviz nezett, mint ama borju az kapura. Egy ev letelt (garancia:-( ). A
30e szerviznel mondtam: ezt meg kell oldani, nem letfontossagu baj, de zavar.
Atvetel: OK megcsinaltak, picit ugyan magasabb lett az alapjarat...

Na ezek utan a motor _minden_ uresbe tetelkor leallt. Vissza szerviz, majd ket
nap utan megallapitottak, a legmennyisegmero szorul cserere. 2-3 nap mulva lesz
csak, de mivel jeleztem mar regen, ezert _meltanyossagbol_ gar.csere.
Kesz, hurra! Szepen megy, de: a jelenseg (mint a fenti 1.7D-nel): kis fordulato
n
idonkent rangat, nem veszi fel a fordulatot (kb 2500-ig). Varosban olyankor
kinszenvedes (3. ill 4.-ben 40-50 temponal, meg alatta).
Szerviz: Jo, megnezik. Hiba nem talal, akkor kicserelik a motorvezerlest
(garancialisan). Ujabb 3 munkanap (addig hasznalom).
Csere nem sikerul, uj elektronika nem mukodik az immobival, azt is kell
cserelni. Ujabb nehany nap. A lenyeg:
Most ott tartunk: az "uj vezerlot nem tudjak felprogramozni, va'rja'k az uj
szoftvert!", en meg varjak 2-3 hetet (azert hasznalni lehet).
Mivel ez garanciaban tortenik, egyelore megvarom, de hogy jobb lesz-e, abban ma
r
nem vagyok biztos.

Szoval ha otlet van, nem utasitom vissza.

Koszi,

G.Laci



> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - uzema mutato,inditozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok!
A kovetkezo kerdesem lenne hozzatok : 
Miert van az ,hogy egy Skoda120 vagy W353-nal az inditozas ideje 
(tapasztalataim szerint 0,5-1sec) joval rovidebb mint mondjuk egy
hasonlo koru ,allapotu Opele(2-3sec)?
Mas is tapasztalt ilyesmit vagy csak nekem vannak(voltak) fura autoim.
Egyaltalan mitol fugghet ez az ido?

Masik hozzaszolasom az uaszintjezo muszerrel kapcsolatos;
anno a W353-on szinte literre megmodtam az aktualis mennyiseget.
Aztan az Opelnel csodalkoztam ,hogy osszevisza mutat es fogyasz.
Majd hallottam egy szerelo baratomtol ,hogy a Wartung tankja kocka alaku
az Opele meg szabalytalan alaku.Mikor alajuk neztem ,igazat adtam neki.
Ugyhogy nemcsak a muszertol fugg...

Minden jot
KZ

Kiss Zoltan	

+ - szilikon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> A szilikontol minden felulet felkemenyedik, a mubor szetreped, a
muanyagok
>> mint az uveg....ugy eltornek.
>Ez komoly? Erositsetek vagy tagadjatok !!

Haat... szvsz a szilikont fenyesitesre hasznaljak a muag. alkatreszeknel.
Olajos, tehat a megkemenyedes megkerdojelezheto. Hacsak te nem, amikor a
kezedbe kerul egy par szilikonnal kezelt lokharito.:)
A pihepuha szigetelesu kabeleket (mikrofon, hangfal, etc) is
szilikonkabelnek hijjak, ez megint csak a kemenyedes ellen szol. 

Fenyesiteni szerintem legjobb a FOMAREX gyogyaszati babapopsi-spray. Nem
lesz tole olajkodos a szelvedo, es nem olajosan csillog, hanem szepen
fenylik, aminek fenylenie kell.
Fogash

+ - en es a shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: Fogash es a Shell ( 18 sor )
>jo tudni, hogy van, aki csak pozitiv tapasztalatokat
>szerzett a kagylonal, de benzinkutaknal nem art
>alapvetoen bizalmatlannak lenni (sajna). 
Engem sem ejtettek egeszen a hajas oldalamra, de valahogy meg nem akartak
atkenni. Viszont annak ellenere, hogy az elmult 20ekm alatt csak Vpower
kerult a kocsiba, szerintem nem lett belole versenyauto. Sot, az elso
tankolasnal sem lett eszrevehetoen jobb. Ebbol 3 dologra lehet
kovetkeztetni: 1.csak hasznalt autoba jo, ahol van lerakodas, amit pucolni
kell 2. hulye vagyok hozza es nem vettem eszre a javulast 3. csak a dupla
smart-pont miatt eri meg. :(
Fogash

+ - kispo'k uttartasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Nos, ehhez is hozzaszolnek. Szerintem a fityo uttartasa szuper.
>En is ugy tapasztaltam. A sztori a kovetkezo:
>Ausztriaban mentunk egy kanyargos uton egy volgyben. Elol
>baratomek Kispolakkal (2 fo), mogotte mi negyutemu Trabival (3fo)

Igazi referencia-autot sikerult kifogni. :)

+ - Re:Ford alufelni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Elado 4 db olasz FORD ALUFELNI 5,5 x 13 col meretben.
>Osztokor: 4x108 mm. En Fiestan hasznaltam, de jo Orion,
>Escort es Sierra tipusokara is. Ar: 23.000 Ft/4 db. Keresre
>kepet is tudok kuldeni.

Azert a Sierrara ne tegyuk fel, mert azon gyarilag is 14"es van. Kicsit
negativ tuning lenne...
Fogash

+ - gyerekules elol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hatranyult teat adni a bekotott gyereknek.) Egyetlen bibi a jobb
>legzsak lehet, ha van. Ismetlem: szerintem. Ha nem szabalyos, irjatok
>mar meg, mert azonnal hatrateszem az ulest en is.

Teljesen szabalyos az elso ulesre menetiranynak hattal, a kocsi biztonsagi
ovevel rogzitett gyerekules. Viszont a lufit ki kell kapcsolni, amire tobb
megoldas is letezik. Egyes tipusokon az ajtot kinyitva talasz a muszerfal
oldalan 1 kulcslyukat, ami egy a slusszkulccsal mukodtetheto kapcsolo a
legzsak kikapcsolasara. Mas tipusokon a kapcsolo ugyanitt van, de a gk.-hoz
adott spec kutyuvel lehet elforditani. A harmadik valtozat, hogy szervizben
kell kikottetni. :(
Azert muszaj kikapcsolni, mert az ules jo 30-40cm-rel elobbre van, mint a
te arcod. A zsak az archoz van belove, vagyis a gyerekules fejreszet
irgalmatlanul tarkon vagna, ami ugyancsak megrazna a csoppseget.
Fogash

+ - opel corsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Del Amerikaban az Opel Corsanak (ott Chevrolet markaneven
>futnak) nem csak 4 ajtos, hanem kombi es platos (!) kisteher
>valtozata is van. Csak ezeket sajnos nem forgalmazzak az
>oreg kontinensen.
Es az Opel Combo az vajon mi? Csak nem egy platos kisteher, amin zarhato
doboz van?
Fogash

+ - megint gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az ulesmagasito mukodesi elvet nem ertem, de szamomra nem
>tunik tul meggyozonek felultetni a gyereket valami kissamlira, amirol
>meg plusz le tud zugni - ez csak erzes, nem biztos, hogy igy van,
>de nem tetszik.
Az eleg nagy gyerekek mar nem fernek bele a gy.ulesbe. A gy.ules celja az,
hogy vedje a porontyot egy esetleges utkozes soran az orbitalis palyara
allastol. Azert van magassagra belove, mert ebben a merethatarban fognak a
gyerekulesbe epitett 3-4-5 pontos ovek ANATOMIAILAG megfelelo helyen
felfekudni. Es itt jon a magasito. Egy 130-140 cm-es ember(ke)nek mar
akkora gy.ules kene, aminek a kello merevsegu heja nem fer el egy normal
meretu ulesen. Ha viszont a gyerek egy magasito parnan ul, akkor olyan
helyzetbe kerul a kocsiszekrenyhez kepest, hogy a gyari ov nem a torkan,
hanem szabalyosan a vallan-kulccsontjan-mellkasan halad keresztul, jo
esellyel megfogva ot egy esetleges utkozeskor. A magasito raadasul
hatrafele picit jobban lejt az eredeti ulesnel, aminek aldasos
kovetkezmenye, hogy a gyerek nehezebben csuszik ki az ov alatt, labbal
elore. Szoval inkabb "samli", mint 2 pontos ov.
Fogash

+ - indito motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Szo nincs kis motorrol, ami indit.
>Hajoknal lehet, hogy nincs, de pl a DT 75-os lanctalpas traktornal
>illetve az ezzel azonos motorral hajtott SZK4-es (talan meg az 5-os is)
>kombajnoknal van. A normal motor diesel, es van rajta egy kis kb 100

Felreertes ne essek, nem azt mondtam, hogy egyaltalan nincs ilyen megoldas
a vilagon, de Fresivel a lassu fordulatu (n<100 f/min) hajogepekbe
bonyolodtunk bele, nemileg off modon. Ott viszont tenyleg nincs.
Erzekeltetendo a szukseges nyomatekigenyt:
MAN 19.602 nyerges vontato szeria (vill.) oninditoja 43LE
(~32kW)/1500f/min, 1280Nm. Ez forgat meg egy 16000 cm3 V10 motort, aminek
furata es lokete is 1/10-ed resze a hajogepenek. Ahhoz vajon mekkora "kis
motor" kellene oninditonak, hogy a rettenetes 8 m3 (700mm furat 3000mm
loket, 7 henger=8millio kobcenti) motort percenkent 15szor atforditsa?Az a
motor a F1-ben is megallna a helyet...
Fogash

+ - Elado felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado 2 db 8x15"-os ET 25-os Star-Modular /MANGELS/ tipusu kromfelni.
Nissan, Toyota terepjarokra valo original (auton meg nem volt);
diszcsavarokkal, kupakokkal.
Ara: 25.000 Ft/db
Erdeklodni: Zambo Attila, Tel.: 06-209-550-295

Udv,

Esther
+ - Elado PIONEER magno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado 1 Pioneer KEH 5200 RDS tipusu digitalis, RDS-EON-os, oda-vissza
jatszos leveheto elolapos, automata allomaskovetos, melyhangkiemelos
/Loudness/ auto radios-magno.
Iranyara: 30.000 Ft.
Erdelkodni a 06-209-373-867-es szamon lehet.

Udv,

Esther
+ - legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Erdemes markaszervizben gyarit beszereltetni, vagy inkabb univerzalisat
>>(Diavia, Alex, stb.)
>Csakis utangyartottat. Ami gyariban ~500e, az Diaviaban ~350e.

A gyari utolag beszerelt legkondi nagy valoszinuseggel az alabbi ketto lesz,
ezeket szokas beszerelni in Hungary. A gyarakba is nagyreszt ok szallitanak
Europaban.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Shell - atveres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A tegnapi esetnel pedig 11.300-ert tankoltam, 1x10 es 1x5 
ezressel 
>fizettem,
>a csaj gyorsan odapakolt a pultra 3.200 forintot (500 
forinttal 
>kevesebbet),
>es varta hogy eltegyem. A trukkot szerencsere ismertem mar 
regota, >de 
>nem
>volt kedvem felidegesiteni magam. Nem nyultam hozza (meg a 
vegen azt 
>mondja,
>hogy elraktam mar a visszajarot), megvartam, amig 
szandekosan elidoz >az
>AFA-s szamlamon, es ideadja a masik kasszabol az 500-ast, 
a blokkal 
>egyutt.

Ez marha erdekes, mert engem is egy 500-assal akartak 
atnyomni es szinten Shell kutnal (ugy tunik a Smart-bol, 
hogy veled is ott volt). Nem veletlenul az M3-ason kifele a 
Metro magassagaban?
En vettem 1.300 Ft-ert matricat es adtam egy otezrest. 
Letesz az asztalra 3 penzt. Nezem: 3.200 Ft.
Mondom ez nem oke. Erre azt mondja 'Ja, mas a szine'. Es 
idead meg egy occazast. A poen az, hogy mivel 3 db penzbol 
nem lehet visszaadni 3.700 Ft-ot, igy azt se mondhatja, 
hogy elcserelte.
Maximalisan nem ertek egyet azzal, aki azt mondta, hogy ha 
nem figyelsz, megerdemled. En nem igazan szeretnek olyan 
tarsadalomban elni, ahol a napom fele az azon valo 
izgulassal, meg ovintezkedesek megtetelevel zajlik, hogy ne 
lopjak el, ne torjek fol, puszta szorakozasbol ne karcoljak 
meg az autot, a lakast ne torjek fol, a felesegemet a 
liftben ne eroszakoljak meg, stb.

Saca
+ - olasz kocsik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>>>>>>>>>
Mindenesetre az olaszoknal erdemes keresgelni,
ahol a minel nagyobb sebessegen kivul mas ertelmes szempont nem nagyon
jatszik az autotervezesben...:-)))))))))
<<<<<<<<<

Nem akarok vitat elinditani de azert jobban oda kene figyelni az olasz
kocsikra.
Addig amig a nemetek is az olaszokkal rajzoltassak a karosszeriakat
(Italdesign) nincs ertelme szarnak nyilvanitani az olasz kocsikat. Nem
vagyok valami nagy nemet kocsi rajongo, nem akarom azt mondani, hogy szar az
osszes de a megszokott nemet precizitason kivul semmi kulonosebbre nem
kepesek. Volt nehany probalkozas a BMW vagy Mercedes reszerol de
messzemenoen elmaradnek a sportkocsik teren egy Ferraritol vagy
Lamborginitol ne is beszeljek a Bugattirol de ez felig-meddig mar nemet. De
pl. egy varosi kiskocsikent is inkabb ajanlanek egy Peugeot 206 HDI-t mint
egy Golfot.
Remelem nem lesz nagy vita belole.
Bocsant minden nemet kocsi rajongonak, ez a level csak az en szereny
velemenyemet tukrozi.

Minden jot, Fekete Zoltan

+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lakatos:
>> 2. Ha mar ket-haromszaz ember elott szidjatok, akkor
>> hallgattassek meg a masik fel is.
>
>Megvolt ra lehetosege, megkerdeztek, hogy: MIERT? Nem valaszolt.
>Ezek utan ne vedjuk mar, jo?

Elmondta, csak en nem ideztem.
Mondjuk hogy a szimpatia hianya miatt nem vallalta el a munkat.
Ezt Te hogyan mondanad meg egy ugyfelnek?

---------------------------------
> 2.    Ha Trabant megy az uton es ketten ulnek benne,90 %-ba az utas
mindig
 >         a hatso ulesen ul . Miert ? Az elso biztonsagi ov nem
biztonsagos ?
 >         vagy  a sulyarany elosztasa miatt ?

Egyszer en is lattam ilyet.
Anyuci es apuci autozott (Trabantban)
Apuci tudomanyosan megszervezte a sulyelosztast.
Anyuci vezet. Mivel apuci nehezebb ezert kiveszi a jobb elso
ulest (az egyensuly miatt) es hatra ul. Igy persze a labait is kinyujthatja.
Mivel meg mindig nehezebb a jobb oldal, ezert berak maga melle
egy rekesz sort, ami kenyelmes kartamaszt is nyujt.
Mar szinte tokeletes az egyensuly, azt a minimalis
elterest egy uveg sor athelyezesevel egyenliti ki. (a rekeszbol a jobb
kezbe). A finomhangolas a folyadek attoltesevel tortent.
 --------------------------------------------------

>Vegre megvettem a hatso biztonsagi oveket a 120-as Skodaba,
>csodak csodaja meg a rogzitesi pontok is meglettek, ugyhogy
>csak be kell csavarni a helyere es kesz.

>Csakhogy: ezek utan hogy utazzon a Kispocok, aki 7 eves, 10 eveshez
>illo testmeretekkel?

>Gyerekules nem jo, nincs akkora, amelyikbe beleferne.

Ezt magyarazom napok ota!

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - re: menetlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mi ertelme van a menetlevelnek, a feher rendszamos
>teherautoknal ?

Az, hogy ne buntessen meg a rendor, ha nem vezeted.

andi
+ - felreertes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsi,de ezt nem en irtam. Az en valaszom ezen copyzott
 uzenet vegen volt olvashato (tegnap).

        Zsolt
       AUDI 100


> Felado :  [Hungary]
> Temakor: mar megint gyerekules ( 41 sor )
> Idopont: Wed Jun  7 06:23:28 EDT 2000 AUTO #768
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 irta.

>Tovabba: hasznalt (neadjisten oreg) autoknal a kovetkezo koltsegekhez
>hasonlitsuk:
>1 garnitura uj gumi szerelessel az kb. 45ezer forint, ha olcso
>kategoriajut veszunk. Ez egyenlo 2db gyerekules+2db holanc.
>Olajcsere szurocsere fekbetetcsere szelephezagallitas: 1db gyerekules+1db
>holanc (Lada kategoriaban)

Mar megint valaki az uj autojaval pontosan ismeri az olcso oreg auto
tulajdonosok gondjait :(

1: Ilyen draga gumit nem vesz olcso autora az ilyen tulaj. Skodamra 4 db
Debica 7500 * 4 +2400 munkadij = 32400. A Samaramra Dunlop 11500*4 db +
szereles. Ez mar nem az olcso kategoria volt. A teligarnituram szinten
Debica volt 8000/darab + 2500 szereles.
2: Nekem olajcsere + szurocsere + fekbetetcsere + szelephezagalitas = 2000 +
500 + 3500 + 1500 = 7500 Ft + 1000 Ft munkadij = 8500Ft. Vetisd elo azt a
gyerekulest + holancot, es mar fizetem is. De komolyan mondom, a szavadon
foglak. Mutasd meg, hogy hol veszed meg ennyiert, vagy ne beszelj (irj)
baromsagokat.
3. A 10000 alatti gyerekulesek egy kalap sz@rt ernek. Lasd regebbi
gyerekulestesztek.

>Ilyen alapon Magyarorszagra kulon kellene autokat gyartatni biztonsagi ov
>es legzsak nelkul, mert az milyen olcsova tenne az autozast

Nyert, ma Magyarorszagon egyertelmuen extrafelszerelesnek szamit a dupla
legzsak, lasd uj autok felszereltsege.

>Tovabba aki uj autot vesz es ezeket a biztonsagi vackokat nem kepes
>megvenni, az egy hulye taho es ne sirjon hanem menjen melegebb eghajlatra.

Kivetelesen egyetertek. Nem ezen kell tobbmillional sporolni 30-40 ezret.
(mint gyerekules + holanc).

Mar csak egy kerdes. Kollegam a negy 10 even aluli gyermekevel mit
csinaljon? Vegyen mikrobuszt? Masba ugyse fer be a 4 gyerekules.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - gombfej (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--



Koszontom az autosokat!
Hosszu ido utan leptem fel a listara,igy elnezest,ha volt mar a tema.
Az lenne a kerdesem,mi a velemenyetek a felujitott gombfejekrol?
Van egy HYundai H100-asom,a lengokarral lehet allitolag a gombfejet
cserélni, mert uj gombfej nincs?!
1, vagy megveszem komplett 45000Ft
2, vagy kinyomatom a gombfejet,es felujitatom 7000Ft -ért.
Mi a velemenyetek szabad-e lehet-e es egyáltalán..
Varom valaszotokat Tisztelettel János











A racson at benezett hozzam a tigris,
De ez meg hagyjan,-sirt is.
                Orsovai Emil
+ - Hello HIX, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Neked ingyen van a kartyaval fizetes, ha viszont
>> ATM-bol leveszed a lovet, azert elobb-utobb fizetsz
>>  a banknak. Es viseled a benzinkuti atveres kockazatat.:(
>
>Ezt most nem igazan ertem.
En sem ertem tisztan: kartyaval tankoltam ket kulonbozo helyen.
Egyik kutnal be kellett potyogni a terminalon a pin-t, a masiknal
nem. Mi is a kulombseg?
Benzinkutakrol: ismerosom tartalykocsival hordja az uzemanyagot a
kutakhoz, azt tanacsolta, hogy ne vegyek olyan desztvizet, amelyiknek
lejar a kupakja. Tovabbmenve szerintem a kupakot sem lehetetlen
visszabuzeralni, es ugye az akksi meg olyan mint en: utalja a
csapvizet.

-- 
Best regards,
 Condrix                          mailto:
+ - Hello HIX, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fogash irta:
>> Regi urban legend a Zaporozsec motorjarol (V4-1000ccm), hogy
>> igazibol nagy
>> motorok onindito motorja. Kamu!
>A "legend" pontosan ugy hangzott, hogy a T34-es tanknak van ket
>boszme nagy dizel motorja, amit kisse problemas lenne akksirol
>elektromos oninditoval bedurrantani, erre talaltak ki, hogy betesznek
>egy benzinmotort (ami egyebkent 1200 ccm!!). Hogy mi az igazsag,
>en sem tudom, de elkepzelhetonek tartom, hogy telleg igy volt. Volt Zapink,
>szerintem meg a kaszni is a tank panceljabol keszult... ;-)
A suli gyakorlotelepen a melyfuroberendezes meghajtasat vegeztek ilyen
motorokkal. Ott suritett levegovel inditottak oket /valamikor
'74-ben/. Persze logikusan: mi a szarnak cipelne egy tank meg benzint
is, ha csak nem benzines a motorja? A levego meg mindig keznel van...
Azt hallottam, hogy valamelyik japan -ma mar nagy motorgyar- ugy
indult, hogy a II.VH utan megmaradt bombazok indito motorjait
leszerelve  krealtak valami kis robogot.

-- 
Udv joe
mailto:
+ - Benzin vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A listan kicsit meglepo a mentalitasotok, ezert irok. Tisztelet a
kivetelnek. Alapvetoen azt kene atgondolni, hogy a kereskedonek maximalis
kotelessege korrekt szamlat adni es csak a kert szolgaltatasokat szamlazni.

Par kiragadott pelda:

>Gyakori taktikak:-tobb teteles vasarlasnal joval tobbet utnek be.
A Shellnel nem beutik, vonalkod-olvasoval olvassak be. Ami pekaru, ott meg
cikkszamot utnek, de a blokk teteles, tehat azonnal lehet reklamalni. Aki
nem figyel, megerdemli.

Ezt most komolyan mondtad? Miert a vasarlonak az odafigyelesen mulik, hogy
atverik vagy sem? Torvenyes keretek kozott a vasarlonak gyanakvonak sem
kellene lennie. Tehat nem a vasarlonak kellene valtoznia... Arrol nem
beszelve, hogy ha a nagymama tankol a trabantba 10 litert es 15-ot fizet
akkor neki is azt mondod, mama miert nem figyeli a kutast, a penztargepet, a
visszajarot, a befizetett osszeget? A problema ott indul, hogy KELL
figyelni. Es az a baj, hogy nem a kutast akarjatok megvaltoztatni, inkabb
ezerrel figyeltek mindenre. En azt mondom igenis bukjanak le az ilyenek,
legyen minel tobb probavasarlas bizonyitekokkal hogy a sok gazember ne
megint rajtunk szedje meg magat. Eleg draga igy is a benzin nem?


>                             -  10.ezer ft.-al valo fizetesnel 5.e-ig
adnak vissza.
Az esetek 85-90%-aban bankkartyaval fizettem, ott meg nincs mese, megcsak
borravalot sem tudsz adni. Neked ingyen van a kartyaval fizetes, ha viszont
ATM-bol leveszed a lovet, azert elobb-utobb fizetsz a banknak. Es viseled a
benzinkuti atveres kockazatat.:(

Nem tudom hallottal e rola, hogy idonkent "elromlik a penztargep" es
veletlenul tobbszor kell lehuzni a kartyat. Ilyenkor elkeszul a kartyad
masolata. Itt meg tobbet veszithetsz.

>A "legjobb" az volt amikor egy alkalommal 2-szer akartak lehuzni.Tankoltam
>2000-ert, vettem egy 2l -es uditot + egy ragot; 3400 ft-ot kert a
>holgy.Fizettem. Szandekosan 10.ezer ft -ot. 5000 ig visszakaptam, aztan
>elkoszont.
Kifizetted a 3400-at?! Ha meg szandekosan jatszol a penzeddel... Es ha azt
mondja, hogy marpedig 5ezres volt? Megvarod a muszakvaltast, amikor kasszat
zar? Elotte nem tudod bebizonyitani, hogy tizest adtal, de meg utana is
zizis, mert a kut osszes borravaloja benne van a kasszaban.

Mar fentebb ugyan leirtam, de ismet mondom, NEM ERDEMELJUK MEG HOGY
ATVERJENEK. Vagy talan kutas vagy? Egyszer majd teged is atvernek, akkor
megtanulod milyen mocsok dolog.


>100 alkalomból 67-szer probaltak meg atverni. Lehet, hogy nekem van tul
>balek arcom, de felek nem ez a fo indok.
Engem meg 40bol egyszer sem. Tobb teteles vasarlasnal sem, szamlaadasnal
sem, sot borravalo nelkul is lemostak az ablakomat, sot az elso alkalommal
felvettek a gepbe, hogy ha legkozelebb is naluk tankolnek (autopalya!), ne
kelljen ujra bepotyogni a nevemet, cimemet.

Ember, hallottal mar arrol, hogy mas helyen mas idoben? A benzinkuti
kiszolgalas a kovetkezo tevekenysegeket foglalja magaba:

- kulcs atvetele, benzintank kinyitasa
- ugyfelet megkerdezzuk, milyen benzint ohajt, hany litert.
- tankolas
- tanksapka zarasa, kulcs vissza
- szelvedo pucolas

Kulon keresre
- legnyomasmeres, beallitas
- olajszint, hutoviz fagyaspont vizsgalat

Ez mind INGYENESEN JAR. Tehat azt csinaltak ami a dolguk. Ezert most
dicserjem meg oket? Ha nem irja be a neved, magaval szur ki, mert
legkozelebb o fog kinlodni vele. "40-bol egyszer sem" - akkor a 100-ig meg
60 atveresed lehet! :)))

SzaboZE
+ - Benzinkutnal, hokotrok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>  > ...a blokk teteles, tehat azonnal lehet reklamalni. Aki nem figyel, megerd
emli.
>  Aha. Ertem. Szoval ha nem figyelsz, akkor megerdemled, hogy atverjenek.
>  > ... Es ha azt mondja, hogy marpedig 5ezres volt? ...
>  >  ...Elotte nem tudod bebizonyitani, hogy tizest adtal, 
>  Hat pont ez az! Hogy siman megcsinalja, ahogy mar meg is csinalta joparszor!
>  ... Szerintem az osszes benzinkut osszes alkalmozattja csak
>  a lehetoseget keresi, hogy hogyan tudja elszedni a penzed. Ezt erzem es ezt
>  tapasztalom, ugyhogy tolem borravalot SOHA AZ ELETBEN nem kapnak. Mindig
>  en tankolom meg az automat, meg azt se hagyom, hogy a szelvedot lemossak.

Az ellen, hogy az embert at akarjak verni, nem tul sok mindent tehetsz...  
Moralis szempontbol az egesz vilag rohad...   A lenyulas, atveres, felrevezetes
 
(akar orszagnyi meretekben is...) sokkal kifizetodobb, mint becsuletesen 
dolgozni...    ;-(((    Az "elni es elni hagyni" elve mar nem divat, esetleg ta
lan me'g
a delfinek kozott...  (OffTopic vege)

Ha nehez kovetni, hogy mit kapok mennyiert, akkor nem kell vasarolni...
En benzinkutnal szinte kizarolag csak benzint (ill. olajat, desztvizet) veszek,
neha ujsagot, mert az egyeb aprosagok, csoki, udito irrealisan draga mondjuk eg
y
ABC-hez kepest...
Es kerek ezresig tankolok, es ha lehet elore kiszamolom a penzt, vagy pl. 8ezer
ert 
rakok bele es 10-essel fizetek, ami konnyen kovetheto...
(a 70 literes tankot eleg ritkan toltom tele, 98-assal...)
Borravalot csak akkor adok, ha valami pluszt ad, pl. lemossa a szelvedot (de ko
zben 
finoman banik az ablaktorlovel...), de ezt is szivesebben csinalom en, mert alt
alaban 
nem hasznalnak eleg vizet, ami nagyon koszos ablaknal nem szerencses...
Onmagaban azert, mert odajon, me'g nem adok...
Egyebkent minden a benzinkutnal elofordulo dolgot konnyen es altalaban szivesen
 
(hacsak nem vagyok nagyon kioltozve...) meg is csinalok magam, nincs szuksegem 
a segitsegre. Van boven eleg olyan kuncsaft, aki megcsinaltatja ezeket massal, 
majd az ad borravalot...

>  >Gyakori taktikak:-tobb teteles vasarlasnal joval tobbet utnek be.
>  A Shellnel nem beutik, vonalkod-olvasoval olvassak be. ...
>  _Termeszetesen a gyakorlatban ez ugy nezz ki, hogy a penztar kozelebe van
>  egy kis tetelu vonalkod, ami "veletlenul" rakerul a blokkra (amit
>  legtobbszor nem is kapsz meg).
Innentol nem ertem...  A hivatalos elszamolasuk nem a leolvasos penztar alapjan
 
keszul?   Ezert szamolnak zsebszamologeppel is, nem?  
Ha plusztetelt olvasnak be, az miert jo nekik??   Tudja valaki?

>  ...de IMHO a kovetkezo telen sokat fogjuk hallani: Ritkitjuk a foutak
>  tisztitasat, mivel minden autoban van holanc ezert nem okoz komolyabb
>  fennakadast... 
Hasonlokat valoszinusitettem korabban en is: kevesebb hokotro varhato...

>  (Termeszetesen az Euro dollarhoz viszonyitott esese miatt :))
;-))))  Persze!!!   A ho is attol esik, nem?  ;-)))   ;-)))   

>  ui: nem szeretem, ha egy oreg kocsinal minden rendben van.
>  Ez egy csaloka, atmeneti allapot... 
;-))  Igen... Csak elaltatja az ember figyelmet...  ;-)))

Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - panhard - thx. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit,

Fogash, koszi a Panhard-rud leirasat!


s.cs.
LLAT.
+ - Expert d'auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Salut,


Sais-tu que la liste de diffusion sur laquelle tu as envoye' ta lettre, est hon
gorise... ?

Sinon, sois le bienvenu entre nous...

(( Et pour re'pondre 'a ta question: cela de'pend du pays... ))


amitie's,

deejaytiszy




>>>>
bonjour ,

je souhaiterais avoir , si possible des renseignements sur le m?tier
d'expert automobile
comment le devient-on?
les adresses ,
les contacts ,
                                        merci d'avance
+ - Alapfelszereltseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>>
>Ilyen alapon Magyarorszagra kulon kellene autokat gyartatni biztonsagi ov
>es legzsak nelkul, mert az milyen olcsova tenne az autozast
Nyert, ma Magyarorszagon egyertelmuen extrafelszerelesnek szamit a dupla
legzsak, lasd uj autok felszereltsege.


Erdekesseg:
sok multi ceg vett mar nalunk autot (itt a nagyflottakrol beszelek,
10+ egyforma auto). Amellett, hogy a legalacsonyabb arat
probaljak kisirni, vannak biztonsagi eloirasaik: 2 legzsak, ABS
a sima uzletkotok autoiba (Clio) is!! Motorban meg felszereltsegben
tok fapadosak, de ABS legyen benne! Hat ez nem a magyar virtus...
Neha sima ugyfelek megkerdezik, hogy ki lehetne-e szedni a
Cliobol a szeria 2 legzsakot, hogy olcsobb legyen...
NO KOMMENT.

udv, deejaytiszy
Renault
+ - Benzinrekord 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

amikor a Budaorsi uton a Sasadi utnal kifogy a benzin 50 km/h-nal, akkor meg po
nt eleg a lendulet, hogy beguruljak a 300 meterre levo Aral kuthoz...

....igaz, utana 5 percig inditoztam, amig megint vegigert a benzin...


udv, deejaytiszy
+ - gyerekules Gabornak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> Az ulesmagasito mukodesi elvet nem ertem, de szamomra nem
> tunik tul meggyozonek felultetni a gyereket valami kissamlira, amirol
> meg plusz le tud zugni - ez csak erzes, nem biztos, hogy igy van,
> de nem tetszik.

Az ulesmagasito olyan inkabb, mint egy karosszek labak nelkul,
valojaban semmi mast nem csinal, mint a gyermeket pozicionalja
a biztonsagi ovhoz. A 4 es fel eves unokahugom ilyenben ul, es 
remekul erzi magat!

Dani
+ - gyerekules es holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nehany eve a kozelben volt egy (latszolag) aprocska baleset. A ficko kb.
harminccal utkozott, auto picit gyurodott, neki semmi baja... a kb. 3 eves
gyermeke meg szepen kizugott hatulrol a szelvedon, a kocsi orra elott
landolt olyan szerencsetlenul, hogy rogton meghalt :-((( Neki nem kell
magyarazni, hogy mennyire fontos a gyermek rogzitese...

Teny, hogy problemat okozhat, ha valaki csak ritkan visz magaval gyermeket.
Nalunk a felesegem autojaban vannak a gyerekulesek (5 pontos ovvel, és
valszeg nagyon kenyelmesek, mert majdnem mindig elalszanak benne), en a
csomiban magasitot hordok, de ha veletlenul nincs nalam, akkor is bekotom
oket, pedig csak par km-t megyunk. Ilyenkor az ov felso reszet a hatuk
mogott vezetem el, es csak a csipo elott van ov (lsd. repgepek). Ezt minden
autoban meg lehet tenni, enelkul egy lepest sem!!! Miert? Eddig ket balheba
kerultem. Egyik alkalommal elindulas utan csaknem 50 metert tettem meg
balesetmentesen, amikor erkezett a Tipo a kanyarbol, kirepult, es bumm
belem... Masiknal jelentosen javitottam a rekordomon, mar harom kilometert
is mentem, Ducato szembe beelozott, ezerrel roptetes a bokrosba...
Szerencsere egyik esetnel sem volt nalam gyerek, meg az Urnak es az autok
tervezoinek koszonhetoen karcolas nelkul szalltam ki a jarganybol.

Gondolom megertitek, miert nem indok nalam a biztonsagi eszkozok - pl. a
gyerekules - mellozesere az, hogy "csak ide megyek a szomszedba". Mielott
valaki azt mondana, hogy vele ilyen nem fordulhat elo, elmondom, en is
vezettem telen-nyaron ötszazezret, es sokaig azt hittem, ilyen csak massal
tortenhet. NEM. Egyszeruen vannak kivedhetetlen esetek, vagy olyanok, amikor
ket rossz kozul lehet csak valasztani. Azt meg tudjuk, hogy marhak boviben
vannak az utakon, itt a listan sem nulla a szamossaguk (a nem erintettektol
bocsi). A gyerekules és/vagy ulesmagasito NEM PENZ KERDESE, HANEM GYERMEKUNK
ELETE! fuggetlenul attol, hogy az eppen aktualis baromarcu kormany
termeszetesen jol megadoztatja.

A holanc kotelezove tetelevel meg valszeg akkora hulyeseget fognak
elkovetni, mint a vasuti atjaroban a 30-40-es sebkorlatozassal (milyen
konnyu bunozove valni). Telen a legritkabb esetben van olyan vastagsagu ho,
amikor a holanc segit, a legtobbszor inkabb hatarozottan karos a
biztonsagra, no meg a gumikra es a futomure (nem lennek meglepve, ha az
autogyarto es forgalmazo lobby szorgalmazna, penzuk meg van ahhoz, hogy
torveny legyen belole...). Amikor meg igazan vastag a ho, akkor a kocsi
szepen felul, es edes mindegy, mi van a kerekeken (valamelyik okostojas majd
kotelezove teszi a raketahajtomuveket is :-). Tapasztalataim szerint a jo
teligumival a felulesi hatarig kellemesen lehet kozlekedni. Es oriasi
elonye, hogy jo jegen, hokasaban, vekony hoban, vagy egyszeruen csontszaraz
hideg uton is. Aki meg gyakran jar telen mellekutakon hegymenetben, az meg
akkor is visz magaval holancot, ha a rendorok uldozni fogjak...

Bocsi a hossz miatt! Üdv mindenkinek!

"Meg autoversenyen is az a lenyeg, hogy ki tud a leggyorsabban lassan menni"

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS