Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 916
Copyright (C) HIX
2000-11-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 termosztat (mind)  10 sor     (cikkei)
2 zasti, rendor, audi-trabant (mind)  59 sor     (cikkei)
3 Re(2): Rangatas (mind)  33 sor     (cikkei)
4 Audi vs. Trabi, meztelencsigak (mind)  83 sor     (cikkei)
5 Rangatas R19 1.4 GTS (mind)  3 sor     (cikkei)
6 Koszonet + generator (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Re: Audi vs trabant (mind)  33 sor     (cikkei)
8 Feltortek, elloptak.... (mind)  34 sor     (cikkei)
9 ABS feknyom (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Re: A velemeny szabad.Trabi-Audi... (mind)  31 sor     (cikkei)
11 Va: Zastava (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Vonatozo miniszterek (mind)  19 sor     (cikkei)
13 miniszter (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Cd-s matric, +komment, (mind)  37 sor     (cikkei)
15 Re: Audi vs trabant vagy ez itt Mo .... (mind)  8 sor     (cikkei)
16 Re: astra nyikorog (allitolag generator) (mind)  25 sor     (cikkei)
17 Re:Karacsonyfa (mind)  18 sor     (cikkei)
18 Teljesitmeny (mind)  15 sor     (cikkei)
19 Kotelezo dijemeles (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Uj ato (mind)  24 sor     (cikkei)
21 Kek villogo (mind)  23 sor     (cikkei)
22 audi kontra trabi (mind)  18 sor     (cikkei)
23 Karosszeria (mind)  19 sor     (cikkei)
24 re: uj auto (mind)  17 sor     (cikkei)
25 Terepjaro; MCLL (mind)  41 sor     (cikkei)
26 RE: 1/lesifoto 2/ki a hunyo (mind)  48 sor     (cikkei)
27 gyalogos (mind)  26 sor     (cikkei)
28 Elado Punto (mind)  27 sor     (cikkei)
29 Megkulonboztetett jelzes (mind)  17 sor     (cikkei)
30 Re: Akadozas, rangatas (mind)  15 sor     (cikkei)
31 Re: Audi Vs. Trabant (mind)  27 sor     (cikkei)
32 Audi vs. Trabant maskepp (mind)  23 sor     (cikkei)
33 Ki lehet ilyen sofor?? (mind)  33 sor     (cikkei)
34 Nogradi baleset (mind)  97 sor     (cikkei)
35 Re:Nogradi baleset (mind)  13 sor     (cikkei)
36 felhaborito (mind)  29 sor     (cikkei)
37 Opel Corsa (mind)  7 sor     (cikkei)
38 Alhir (mind)  37 sor     (cikkei)
39 Jogaszbalyok (mind)  26 sor     (cikkei)
40 Billento (mind)  24 sor     (cikkei)
41 Gyaloglasom (mind)  29 sor     (cikkei)
42 Re: Ez Magyarorszag, a 2000. ev vegen. (mind)  15 sor     (cikkei)
43 15 colos alufelni elado (mind)  4 sor     (cikkei)
44 Trabik 1. (mind)  41 sor     (cikkei)
45 Trabik 2. (mind)  28 sor     (cikkei)
46 meg mindig audi-trabant (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Volna eg yelmeleti jellegu kerdesem:
Van olyan hogy egy termosztat nem zar rendesen csak 
vmennyire?
Mert aza a gyanum, hogy vmi nem stimmel a VTi hutesevel. 
Hidegben marha nehezen melegszik be es ha rahuzom a futest 
akkor tokre visszaesik a hofok a mutato szerint. Lehet hogy 
nyitva van a termosztat allandoan? Vagy mi lehet meg?
VTI
+ - zasti, rendor, audi-trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Felado :  [Hungary]
> "Dehat en MAGAMNAK vettem volna Zastit, mert en AUTOSZERELO vagyok!" Az
> akkor 7 eves auto hetente jart a szervizbe, minden letezo baja volt,
> ugyhogy ropke fel ev utan el is adtam. Addigra mar a vetelarat meg egyszer
> rakoltottem... :-(

Na, hat pont ilyenkor nem szabad eladni. Csodalkozom, mert az enyemmel
(igaz, amikor eladtam, akkor volt benne 61 ezer km) semmi gond nem volt
a 3/4 ev alatt, amig megvolt, csak egy rotort csereltem ki benne emlekezetem
szerint. Kemeny 880 forintot fizettem erte. :)

> Felado : Somogyi Istvan
> Ha egy rendor meglatja a zold fenyemet, vagy csak egyszeruen
> beleszaladok egy ellenorzesbe, es gyorsan lekapcsolom, van-e joga
> kotozkodni? Mert az OK, hogy leveszi a racsot, es ott van mogotte
> az izzo, de az adott idopillanatban nem eg! Mondhatom akar azt is,
> hogy be sincs kotve!

Persze, mondhatod. Azt is le lehet tagadni, hogy 160-nal szaguldoztal
a foutcan. Vagy hogy 30 masodperccel ezelott meg vadul kodfenyszoroztal.

> Van-e joga turkalni a kocsimban?

Ha kozli, hogy megalapozott gyanuja, hogy valakit/valamit rejtegetsz
az autodban, akkor turkalhat. A hutoracsot ettol meg szerintem nem veheti
le, de ha igazan meg akar buntetni, akkor hidd el, meg is fog. Letagadni,
hogy az elobb biza egett valami zoldes feny az autodon, a leheto legrosszabb
strategia. Csak felduhited azzal, ha hulyenek nezed, es meg akkor is el
fogja szedni a penzed, ha kulonben nem szolt volna a mutatvanyert.

> Hallottam olyat is, hogy oldalindexet csak elol lehet felszerelni,
> hatul nem. Igaz ez? Es vajon a Volvok lokharitoiban oldalt levo sarga
> lampacskak szabalyosak-e?

Az elso kerdesre nem tudom a valaszt, de a Volvo lokharitojan tippem szerint
nem index, hanem helyzetjelzo van. Amerikai szabvany. Az en automon is van,
szinten amerikai kivitel, az europai valtozatokon nincs. (Hogy a Daciakon
miert volt, az mindeddig tisztazatlan szamomra. :) En nem hiszem, hogy
zavarna barkit is akar hivatalosan, akar egyenileg.

> Kivancsi vagyok a vegeredmenyre. Sejtesem szerint a sofort
> fogjak kihozni hibasnak, hogy a minisztert kihuzzak a csavabol.
> A Trabis bunbakka kikialtasa kozfelhaborodast valtana ki, es

Nem valoszinu, mivel a srac meghalt. Ezek utan konnyen el tudom kepzelni,
hogy esetleg ot hozzak ki vetkesnek, hiszen ugy a miniszter mellett meg sofor
is megussza, marpedig itt ez a fo.

udv,
Zoli

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .

.
relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .

.
+ - Re(2): Rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a valaszokat, amelyek a gyorsitas kozben rovid ideig tarto
fordulatszameses kerdeseben erkeztek.
 Egyik listatars szerint ez lehet a benzincso serulese miatt, mas szerint
mashol szivhat fals levegot, esetleg dugulas okozza. Lehetseges elektromos
hiba is. Esetleg gyujtas kontakthibaja. Vagy a befecskendezo rendszer rossz,
remelem, nem ez a baj. Szoval, nagyjabol ilyen dolgokra gyanakodo valaszokat
kaptam. Viszont azt a legutobbi levelemben nem emlitettem, hogy volt
korabban kezdodoen olyan problema, hogy nehezen indult az auto, neha
lefulladt, vagy csak nehezen ment fel a fordulat az alapjarati ertekre, de
nem mindig csinalta. Aztan egyszercsak el se lehetett indulni, azonnali
lefulladas miatt. Ezt az AC releben egy forrasztas megszakadasa okozta, ami
ki lett javitva. Azert most se tokeletes, mert neha-neha melegen nem indul
elsore a gep. 
 Okozhat a hibas AC rele menetkozben rangatast? (Sajna nem ertek a
kerdesko:rho:z.) Mindenesetre ahogy elnezem, fel kell keresnem egy masik
autoszerelot, mert egy mar bedobta a torolkozot...
 Azert me'g egyszer koszi a tippeket.

Udv,
Gyorgy


> -----------------------------------------------------------
This Mail has been checked for Viruses
Attention: Encrypted Mails can NOT be checked !

***

Diese Mail wurde auf Viren ueberprueft
Hinweis: Verschluesselte Mails koennen NICHT geprueft werden!
> ------------------------------------------------------------
+ - Audi vs. Trabi, meztelencsigak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet mindenkinek !

Eredetileg ki szerettem volna maradni a vitabol, de a cucc egyre inkabb
fortyog bennem, ugyhogy kiadom:

>A budos eletben nem talalsz szemtanut, aki egy miniszter mellett,
>a halott Trabis ellen nyilatkozna.
Ha en latom nemcsak hogy a miniszter ellen vallok, de meg le is kopom.
Nagyon a begyemben van egyik masik hugyagyu "feddhetetlen" gane.

>Az, hogy mennyire volt jogos a sietseg, a megkul. jelzes hasznalata,
>jogszabalyok hianyaban a miniszter lelkiismereten szarad, es jo
>soka fog szaradni.
Az elso es legfontosabb: attol, hogy a seggem alatt levo auto szirenazik meg
nem ildomos magamat istennek gondolni, meg akkor sem, ha otthon a faluban
ettol annak tartanak. Ebbol adodoan a gondolkodas-elorelatas paros remekul
osszeferne az elovigyazatossaggal. Persze, ha az elso paros totalis
hianykent jelentkezik (mint jelen esetben) akkor rohanas, oszt gyia mienk a
diofaig.
Az okostojas, ha egy icipicit gondolkodik, el kellett volna jutnia az
"agyaig", hogy a Trabi nem feltetlen arrol hires, hogy a benne honolo
csendben meg a szomszed tanyan levo gyerekfingast is konnyeden be lehetne
skalazni. Ha esetleg raadaskent meg egy kis talpalavalo is szolt a kocsiban
akkor lehet tesztelni. Ki mit hall?
Ha ezt egy megkulonbozteto jelzes hasznalatara feljogositott autovezeto nem
tudja merlegelni, akkor vagy agyilag tuke, vagy olyan felelotlen, hogy az
ilyet loni kellene. Lenyegeben tok mindegy, a hivatasahoz alkalmatlan.
A miniszterek lelken pedig mar sok minden szaradna, ha lenne min !!!

> Regen nem
> voltam buszke, magyarnak lenni - hiszen senkinek sem erdeme, hogy hova
> szuletett. Ma szegyellem magam.
En is !!!
A Kozlekedesi miniszterunk a kozuton produkalja magat...
Az Ifjusagi miniszter az ifjusag fele mutatando helyes magatartas
demonstralasa vegett felk..rja a titkarnojet.
Ezek utan garatulalok a mi Viktorunknak. Fasza kormanyt verbuvalt ossze.
Buszkek lehetunk rajuk. Az apjuk biztosan buszke. Vegulis amit bevertek az
ki is jott.
GRATULALOK !!!
A problema csak az, hogy az en pofam eg helyettuk, s ha kulfoldon az autom
magyar rendszamtablajat lekopnek meg en kernek elnezest !!!

MAS..........

A napokban allok a Vorosvari uti Meki parkolojaban, es egy lerugott szoszke
egy uj 206-al be akar allni egy parkolo auto melle. Szinte termeszetes, hogy
ez neki meg mandinerbol sem sikerult. Szamara egy egyszeru meghuzas nem is
volt eleg, gondolta ubereljunk egy picit, es a ket auto osszeakadasat egy
nagyobb gazfroccsel jutalmazta. Mondanom sem kell, eredmennyel. A ganaja
ezutan ovatosan kitolatott a parkolobol, s az esetet vegignezo ismeroseit
ott gondolta bevarni. Azok el is indultak korrekten a mami fele bamban
egymasra vigyorogva. Mikor elottem bandukolnak odaszolok az egyikuknek, hogy
illene valamikepp dokumentalni a hostettet mar csak ugy az utokor szamara. O
erre hetyken odakopte, hogy "Ne idegeskedj haver, nem megyunk el, csak odebb
varakozunk.". Na gondoltam itt biztos te lehetsz a fohulye, hat te tudod.
Mar csak ugy magamban okoskodtam tovabb, hogy itt ugyan en biztos nyugodt
leszek, de ha meg tiz percet itt varakozom akkor o biztos eleg feldult
lessz. Arany csillagomek szep lassan elosontak a muvelet szinhelyerol ! Ez
korrekt. Gerinc meszesedesuk tuti nem lessz. Kisvartatva megjelent egy
kozepkoru anyuka, egy 5 ev koruli kisgyerekkel. En a fohulye instrukciojat
maximalisan betartottam. Nem idegeskedtem. Harmunk kozul csak en nem :)

Mara ennyi roviden...

Koszonettel:
Marci




.
csak en nem :)

Mara ennyi roviden...

Koszonettel:
Marci




.
+ - Rangatas R19 1.4 GTS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szinten R19-cunkkel tortent a rangatas, kicsit odaleptem neki, es 
elkezdett rangatni, de aztan egy gyertyacsere mindent megoldott.
Szevasztok: Dani
+ - Koszonet + generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eloszor is koszonom mindenkinek, aki elkuldte a kert leveleket !

Masodszor, Lantos Tibor irasara reagalnek, amiben a generatorrol 
irt, hasonlo tapasztalataink voltak R19-cel  ( 1990, 1.4 GTS ) neha 
hangok jottek ki a motorhazteto alol, olyasmi volt, mintha az ekszij 
csuszott volna, mert sikitashoz hasonlitott, de azt kizartuk, mert 
eleg feszes volt. Utana a generator csapagyara gyanakodtunk, de 
az sem volt, mert levettuk a generatort, es ugy nehany km-ert 
mentunk ovatosan, a vegere azert csak kiderult, hogy az ekszij 
feszitocsapagy bealt neha es ott csuszott az ekszij, kicsereltuk kb 
7300 Ft-os alkatresz es azota tok jo, nem szol semmi. Ez kb 2-3 
hete volt, ugyhogy az ar az naprakesz nagyjabol. Hat ennyi:
Szevasztok: Dani
+ - Re: Audi vs trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

> A helyszint viszont ismerem, automentos koromban jo parszor volt ott
> dolgom. A 7-es ut az elagazas elott es utan is minimum 2 km-en
> _nyilegyenes_.
  Viszont 160 folotti sebesseggel zarovonalon elozni kezdo jarmuvet
nyilegyenes uton sem veszed eszre. A sebessege akkora, hogy 45m-t tesz
meg masodpercenkent. A Trabant egybol-kettoben fordul, akkor sacc/kb 5
masodpercig keresztezi azt a savot. Az 225m megtett ut. Amikor belenez a
tukorbe es nekiall fordulni az lehet 2 masodperc, 90m. Amikor utoljara
belenezett a tukorbe es nekiallt fordulni, meg nem volt lathato a
tukorben a miniszteri kocsi, amely ekkor meg a sajat savjaban a kocsisor
takarasaban tobb, mint 300m tavolsagra volt. Ekkora tavolsagbol a
szirena is 1 masodperc alatt er el hozza, ha hallja egyaltalan a
Trabantban.

> Abban a bizonyos levelben szereplo 300m-es feknyomot meg inkabb a
> delutani kanizsai gyorsrol hiszem el, mint egy Audirol...
  Aha... Az Audi begyujtotta a fekezoraketait es kidobott egy vasmacskat
meg ket fekezoernyot. Ekkora sebessegrol nem lehet tulsagosan rovid uton
megallni, hacsak nem hasznalsz fat, villanyoszlopot vagy Trabantot erre
a celra. Ha valoban 160-180 korul tepert, akkor ahhoz kozel 300m fekut
tartozik.

  Egyebkent azt sajnalom, hogy nem egy betongerendakkal jol megrakott
potkocsis teher akart ott-es-akkor balra fordulni.
-- 
Frank O'Yanco - Auth Gábor -=- Mobil/SMS +36203494743 
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 6.2 -=- http://andromeda.pmmf.hu
Orvosok mondták:
"Elbocsátási állapot: Élve, de engedély nélkül. A páciens későbbi
intézkedésre fog szorulni, ezért fel fogjuk kérni Dr. Blank-et, hogy
intézkedjen."
+ - Feltortek, elloptak.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

megtortent velem is a gazsag - feltortek az automat es kiteptek belole a magnot
es a
hangszorokat.  Egy olyan utcaban, ahol mindig jonnek-mennek emberek
(korhazbajaratnal)
Szoljatok az ismeroseiteknek is, ha eladasra kinalnak Panasonic D80-as 4 hsz,
digitalis radiosmagnot
es/vagy 3 utas Kenwood kalaptartoba valo hangszorokkal, szoljanak nekem....

A modszerrrol meg nem hallottam, bar ketsegkivul kezenfekvo : az elso ajto
tetejet megfogva elfeszitettek
a karosszeriatol par centire, igy mar konnyen nyithato lett.  Innen meg már
ismert a dolog.

Nem ertem igazan,  miert hagytak el a tervezok az autokrol az ereszcsatornat
(vagy minek nevezzem).
Az a keveske esztetikai elony nem eri meg - legalabbis szamomra azt, hogy a
tetotartot nem lehet normalisan
rogziteni, a gumik osszefagyasanak joval nagyobb az eselye, mivel ott all bennu
k
a viz, idosebb autoknal
a beazas eshetosege nagyobb, az ember fejere csorog a viz az ajtonyitasnal, es
meg az ajtot is
konnyebb felfeszegetni (erre csak most gondoltam)

A rendor vett ujjlenyomatot a kocsirol, de tolem nem. Ezen kicsit
elcsodalkoztam, de aztan rajottem -
ha nincs a nyilvantartasukban a rablo, tok mindegy, hogy hany ujjnyomat van a
kocsin.

Vennek jo minosegu 4 hangszoros digitalis radiosmagnot.....

Sziasztok : Attila
+ - ABS feknyom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Hege kerdezi:
>2., Meg egy kerdes, egy ABS-sel rendelkezo kocsi, hogy hagyhat
feknyomot az
>uton, akkorat mint a Audi.

Minden ABS-es kocsi hagy feknyomot, ABS-tol fuggoen szaggatott vagy
folyamatos sotet csik. Nem olyan, mint a satuzas utani fekete, hanem
annal vilagosabb.

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Re: A velemeny szabad.Trabi-Audi... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Tiszteletem Mindenkinek!
>
>  Es mindjart elnezeset kerem Marknak, DjPacinak es SBalagenak,
> en a levelet bemasoltam, nem is igazan bongesztem vegig, egyaltalan
> lehetsegesek-e mindenben a benne foglaltak. Csak maga az esemeny
> riaszto szamomra. Elfogadom az ellenerveket, amik a tulzasokra
> vetnek fenyt a fizikai szamitasok segitsegevel. Nem is lehet ezeket
> ketsegbe vonni.
>  De a baj az, hogy meghalt egy 21 eves srac.Nem kellet volna.
> Udv.:-Dani-
>
> u.i.:Mark, DjPaci, SBalage! Ezt elfogadjatok hibajavitaskent? -D-

Szia Dani!

Az az igazsag, hogy egy ilyen eset mindenkit gondolkodoba ejt,
mindenfele informaciora harapnak ilyenkor az emberek. Az eset engem is
felhaborit, vannak gondolataim, hogy mit lehetett volna es mit kellene
tenni, de ez sok esetben fikcio. A levellel kapcsolatban megertelek
teged, mert velem is elofordult mar mas esetben, hogy elso olvasatra egy
ehhez hasonlo levelnek megorultem, hogy tobb informaciot szereztem,
aztan figyelmesebben elolvasva rajottem, hogy sokszor az okosok
okosabbak akarnak lenni, es a sajat kis gondolataikat leirjak, mint
holtbiztostutihogyigyvanmertismerem stilusban. En csak ezekre a
veszelyekre akartam felhivni a figyelmet, mert az internet es az e-mail
gyakran tud trefat uzni meg a jot akaro emberekkel is.
Konkluzio: Hibajavitaskent elfogadom:

SBalage
+ - Va: Zastava (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Draga emberek !
Egy hasznalt auto ket reszbol tevodik ossze.
Az auto es az elozo gazdai alkotjak egyutt a masszat.
A ifjabbik fiamnak egy 9 eves Zasztija van 1 eve es mukodik.
Nincs leamortizalva. 
Odafigyel ra es idonkent ezt-azt rendberakatja.
Kuszob, ajto alja egy kicsit bibis - most ez jon.
Naponta 80-100 km-t megy vele.
Trabi arban vette. Az ugyan egyszerubb es megbizhatobb,
de ez azert autobb :-)
--
Meszaros Geza
+ - Vonatozo miniszterek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Lakossagi kezdemenyezest nyujtanek be a parlamentnek, amelyben
meghataroznam, hogy  a miniszterek utazzanak vonattal videkre. sokkal
olcsobb lenne enm is veszelyes es a MAV is   pontosabb volna."

-Eppen Bp.-re tartottam vonattal, amikor Kisujszallason kb. fel oraig
voltunk kenytelenek varakozni. Az allomason rendorok, katonak maszkaltak. Az
egyik kalauz feljott a vonatra es arra utasitott minket, hogy ne menjunk a
peronra, ill. ne hagyjuk el a szerlvenyt, ugyanis Orban Viktor vonattal
kozeledik felenk es nem talalkozhatunk nyilt palyan (biztosan atlottunk
volna vagy ilyesmi :-)). Kb. 10 perc elteltevel jott egy villanymozdony egy
db vagonnal, ez volt a felvezetes (ill. az aknaszedo), megint 10 perc mulva
jott a kovetkezo szerelveny, folotte egy helikopterrel... Vegulis vonja le
mindenki a konkluziot... Igaz nem tudom, kik tartozkodtak meg a vagonokban,
de (papiron) 25 percre akkor is leallitottak a forgalmat. Ennyit a
pontossagrol.

Udv,

B.B.
+ - miniszter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  De javasolnam a jol
> bevalt szokast ilyenkor: lemondani.

Marmint mire gondoltal? Magyarorszagon disznosagert meg nem mondott le
senki. Ez csak az Oderatol a Bering-szorosig szokas :-(


csendi
+ - Cd-s matric, +komment, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

-szm- irta:
>
>>autojan talalhato meg (Consul Diplomatique), es nem (feltetlenul) a magyar
>>kormany jarmuveit jeloli.
HA> Idezet tolem:
HA> "Sajnos a rendszamat nem lattam, csak a CD-s matricat."
HA> Tobb ilyen autot is lattam, szabalyos magyar rendszam
HA> mellett rajta a CD _MATRICA_. Ez is ilyen volt.
Ha nem lattad a rendszamat, akkor honnan tudod hogy magyar
rendszamu volt? ;-))
Komolyabban, elkepzelhetonek tartom azt a szcenariot is, hogy a
dipolomata  vett itthon egy autot, levizsgaztatta, es magyar
rendszammal hasznalta, CD-s matrica mellett.
Megmondom az oszintet, igazabol azert nem tartom valoszinunek hogy
kormanytag volt, mert akkor az A8-at nem sajat maga hanem a
soforpajtas vezette volna, es/vagy lett volna fenn egy szep nagy
szirena is....

Dani irta:
HA>  De a baj az, hogy meghalt egy 21 eves srac.Nem kellett volna.
HA> Udv.:-Dani-
Teljesen ertelmetlen es fajdalmas az egesz. Miniszter ur
Akadalyversenyt jatszott es tarolt.

HA> u.i.:Mark, DjPaci, SBalage! Ezt elfogadjatok hibajavitaskent? -D-
Mivel a level igy is, ugy is eljutott minden forumra, es a szerzoje
nem te voltal, reszemrol en elfogadom, es orommel veszem.



Udv,


    Mark
                        mailto:
+ - Re: Audi vs trabant vagy ez itt Mo .... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Szerintem Mo-n nem errol az egy esetrol van szo. Itt van 
peldaul Csaszar Elod baratunk, akinek meg csak a
szirena sem volt kinn az autojan, de kabitoszer hatasa 
alatt volt es megolt egy rendort!
Szerintetek, egy normal polgar ezert mit kapott volna????
Udv,
 Clajos
+ - Re: astra nyikorog (allitolag generator) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

On Thu, 01 Jan 1970, Lantos Tibor wrote:

> Lehet, hogy a generatornak legyen ilyen hangja? A vicc benne, 
> hogy menet kozben egyszercsak megszolal, aztan elhallgat.
> 
> Ha szerintetek tenyleg ez a hiba, akkor rogton ajanlhattok embert, 
> aki ocson megcsinalja, vagy ha van a korzetben totalkaros nem tul 
> oreg astra (azert a bontoban nem bizom annyira), akkor irjatok.

Ha tenyleg a generator akkor a csapagyakat kell benne kicserelni. Ez
nem is olyan nehez muvelet, szetkapod darabokra, lehuzod egy
csapagylehuzo szerszammal a tengelyrol a csapagyakat, leirod a
csapagyak szamat, majd veszel ujakat es felteszed.
Ha van ilyen csapagylehuzo szerszamod fel ora alatt kesz is vagy vele.
Ha nincsen szerszam nezz korbe az uzletekben, lehet kapni, nem olyan
draga, vagy lehet eppen valamelyik baratodnak is van.
Ha szereted a barkacsolast akkor nem lehet gond. En mar nem egy
csapagyat csereltem ki, hidd el nem nagy ordongosseg.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re:Karacsonyfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintetek szabalyos-e az, amikor egy gepjarmuvet karacsonyfava
> alakitanak?
> 
> Gondolok itt peldaul a kamionok kismillio fenyere, meg a par napja
> a Trabim szellozoracsa mogott figyelo zold izzora.

Szia, Soma!

A 6/1990.(IV.12.) KOHEM rend. ("muszaki KRESZ") eleg pontosan felsorolja
a szabalyos lehetosegeket. A kamionok rengeteg lampaja nem mindig fer
bele, de nem baj, ha az elotted keresztben allo 13.6-os potkocsit este
is eszreveszed...

A zold lampa viszont egyertelmuen zavaro es tilos!

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Teljesitmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szisztok!

	Mivel mar oly sokan megtettek elottem, en nem 
kommentalom a hetvegi balesetet.
	Van viszont egy kerdesem:

	Meg tudna nekem vki mondani, hogy hogyan
is merik a fekpadon a jarmuvek teljesitmenyet illetve
nyomatekjat??? 
	Hatha meg okosodhatok vmennyit....


Koszi,

FiatPunto
+ - Kotelezo dijemeles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most hallgatom a hirekben, hogy egyes biztositok
a gepjarmu kotelezo felelossegbiztositas dijat egyes
kategoriakban akar 2-300%-al is emelik.
(Termesztesen mas kategoriakban csokken a dij.
Az atlagos dijemeles 6% koruli.)
Elsosorban a fiatal jarmuvezetoket erinti ez az emeles,
mivel ok okozzak a legtobb kart. A kor elorehaladtaval
az okozott kar merteke rohamosan csokken.
(forras: Trunko Barnabas-MABISZ)

Volt itt egy vita a 60 ev felettiek jogositvany
bevonasarol. A fiatalok kivalo reflexeivel erveloknek
ajanlom figyelmebe a fenti hirt.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Uj ato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mi a velemenyetek uj auto vasarlasnal a kovetkezo tipusokrol?
>
Csak benyomasok:

> -Skoda Fabia
Meg mindig a regi Skoda motor
3 helyen csapagyazott fotengellyel.
(A 16 szelepes is?)
Nekem nem tetszik.

> -Peugeot 306
Belulrol kulonosen unalmas dizajn.
A dizel jo valasztas. Valoszinuleg tartos.
A 307-es szep lesz.

> -Daewoo Lanos
Kicsit gagyi, de megbizhato.
Felek, hogy a korroziovedelme
nem megfelelo, ezert en idoben
cserelnem.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Kek villogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az en velemenyem:
>Ha a szabaly kimondja, hogy megkulonbozteto jelzessel nem
>ervenyes ra a zarovonal, a sebesseg korlatozo tabla, es hasznalta
>is a megkulonbozteto jelzest, akkor a szabalyok szerint a Trabis a
>hibas, nem nezett tukorbe, igy nem is lathatta a joval gyorsabb
>Audit.
A szabaly biztosan nem igy szol.
Megkulonbozteto jelzes hasznalataval csak akkor
haghatod at a "hetkoznapi" szabalyokat, ha meggyozodtel
rola, hogy a kozlekedes tobbi resztvevoje eszrevette
es lehetove teszi a manovert.
Raadasul a megkulonbozteto jelzes resze a szirena
hang. Nem veletlenul. Tudniillik igy sokkal hamarabb tudomast
szerzel a kozeledo jarmurol, es veszelyhelyzetrol, akkor is,
ha nem a tukrot lesegeted.

(emiatt kulon ki vagyok bukva a rendorokre. A keresztezodes
elott villant egyet, aztan uzsgyi be, mert o "siet".)



  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - audi kontra trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Olvasva a sok reagalast az audi kontra trabi ugyben, az a velemenyem, 
hogy ha azt akarjak, hogy valami ne deruljon ki, akkor az nem is fog
kiderulni.
Erre van tobbek kozott a titokminiszter is. Itt volt ra a pelda kb. harom
hettel
ezelott mondta Arpi bacsink a teveben, hogy az 1990-es taxisblokadkor
mar elindult a honvedseg Budapestre eltakaritani az autokat az utakrol,
es O" vonta vissza a parancsot. Azt nem mondta el, hogy ki adta ki.
Azt csak azok tudtak (akkor), akik eppen mondjuk a katonai teherautoban
ultek, vagy kiadtak a parancsot. Ha ez a dolog vegig ment volna, lett volna
balhe belole eleg nagy. Ez sem derult ki tiz evig...  Ha nem akarjak, ugysem
derul ki az igazsag.

                         Zsolt
                      AUDI 100
                       Ékezet!
+ - Karosszeria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Ez az elso levelem a listara, egy tanacsot szeretnek kerni. Van egy 17
eves Volvo 360-as autom. A karosszeriajan az A oszlopok toveben, van
egy-egy rozsdafolt. A szerelom ajanlott egy karosszeriast, akihez o is
szokta hordani az altala javitott Volvokat. A karosszerias (rendkivul
korrekt uriember, olyan igazi regivagasu szakember) elmagyarazta, hogy
belulrol rozsdasodik ott az autom, ez sajnos tipushiba ennel a
sorozatnal (meg a kor is belejatszik). Komoly munka, ki kell szedni a
szelvedot, le kell szedni a sarvedot, levagni a roszdas reszt,
hajtogatni egy lemezt a helyere, majd a vegen megcsinalni az
uregvedelmet a kesobbi rozsdasodast elkerulendo. Sajnos ez igy kb.
50.000 forint lenne. Szerintetek realis ez az osszeg? Eletemben nem
voltam meg karosszeriasnal, szoval nem tudok viszonyitani. Elhiszem
amit mondott, de engem konnyu lenne atverni, mert nincsen
tapasztalatom. Mi a velemenyetek, tudnatok tanaccsal segiteni?

Elore is koszonom,
Kloknicer Imre
+ - re: uj auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Mi lenne, ha meg bejonne a kepbe a Renault Clio II? :)

 Tehat a szamunkra versenykepes autok most:
 -Skoda Fabia Comfort 1.4i 68LE
 -Renault Clio II RN 1.4 75LE
 -Renault Clio II Tech'Run 1.4 16V 98LE

 Velemenyek, tapasztalatok, meretbeli kulonbsegek, belso ter, stb...
 Elore is koszi!

Udvozlettel,
         Domika
_______________ _____ ____ __ _
#mail: 
#web : http://www.kaposhir.hu/domika
+ - Terepjaro; MCLL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!

__________________Terepjaro_____________________
Cs. irja:
>>>>>>
 Egy olyan progi, amivel telepjarokkal lehet versenyezni. Nem, nem
> olyan, hogy mesz egy alaguban, ahol a plafonon felhos textura van.

terepjaro

>>>>>>
Ha'tafranctuggya! Kinek mi! Ugye.

:o)))


_____________________MCLL______________________
>>>>>>
Valoban irtam ilyet elismerem. :-) Bocs, hogy elloptam az idezeted, nem
emlekeztem honnan szarmazott. Ez akkor valahogy ugy magatol jott. :-)
Bocs, (akkor legyen veletek a fek is. :-)))
>>>>>>
JajjIstenkem! Nehogy aszidd ma, hogy most haragszom es cinikus voltam!!!!
Valoban jool esett es maskor is nyugodt szivvel!
Bocs Mindenkitol, hogy ezt nem magnaban irtam, de nem akartam felreertest.
Koszi!

Akkor a kormanyok legyenek velunk, Udv!

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:


.
imi
mailto:


.
+ - RE: 1/lesifoto 2/ki a hunyo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> -----Original Message-----
> From:  [mailto:]
> 
> > Ilyenkor ki a hunyo, ha csatt van?
> 
> Te. 
> 
> Neki a teljes utvonalon elsobbsege van. Az igen gyenge suly a merleg
> serpenyojeben a birosagnal hogy indexeles nelkul valtott savot
> hirtelen. 
> Sajnos emiatt en is csak halal biztos helyzetre megyek ki a
> foutvonalra, mert mindig akad egy majom amelyik savot valtogat
> hirtelen.
> 
> Istvan

Udv!

Akkor eddig 2:1 az eredmeny.

Szerintem minimum osztott felelosseg van, vagy o a hunyo.
En mar javaban mentem a savomban amikor mellem ert es elkezdett rallyzni
mert derogalt neki lelassitani az utelzaras elott.
Ilyen savvaltas miatti baleseteknel MINDIG az a vetkes, aki savot valt
es nem nez korul.

Ha mar kikanyarodtam es haladok a savomban, o meg egy masikban, akkor
mar nem az elsobbsegadasra hanem a savvaltasra vonatkozo szabalyok
jatszanak. Akkor hivatkozhatna meg nem adott elsobbsegre, ha elebe
kanyarodok es ugy kap oldalba vagy hatba. De ha mar _elottem_van es
elem vag, akkor mi a rakot hivatkozik nekem meg nem adott elsobbsegre???
Talan inkabb en hivatkozhatnek elsobbsegre, a savban halado elsobbsegere
a savba besoroloval szemben.
Nem jol tudom?

A qrva eletbe, hol van olyan a kreszben, hogy a nagyobbnak meg a
lenduletben levonek van elsobbsege???
Pont attol tudnak letezni vaddiszno-szeru figurak az utakon, mert a
sokan inkabb elfogadjak az o jatekszabalyaikat.
Attol hogy valakik agressziv bunkok az utakon, meg nem kell elfogadnunk
az altaluk diktalt szabalyokat. En legalabbis nem vagyok hajlando.
Mint ahogy az eletben sem, akarmennyi konfliktus van belole.

Ha a tobbseg nem toleralna ezt az agressziv magatartast, akkor a
huszadik satufek meg totalkarosra tort uj bmw utan majd lenyugosznak
vagy megdoglenek. De a tobbseg be van szarva toluk, ez a mai magyarorszag.

udv: VAti
+ - gyalogos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby irja...
> En oszinte leszek, gyalogoskent valami agressziv vadbaromkent
> viselkedem.
> Lelepek a zebrara ugy, hogy tudataban vagyok annak, hogy ha
> megkezdtem az atkelest akkor az adott oldalon elsobbsegem van.

Ha fetavolsagon belul lepsz be, esetleg jarmu mogul, akkor tok
mindegy elsobbseged van-e a zebra miatt mert tilos igy atkelni,
es ha satufekezes miatt belemennek hatulrol abba aki atenged,
akkor nagyon fognak utalni, esetleg be is perelnek.

Masik dolog, hogy nem biztos hogy el tud engedni.
Satuztam mar egy parat, amikor este, rosszul kivilagitott uton
szembe megall a busz, fenyszoroi a pofamba tehat nem latok magam
elott semmit, aztan a buszrol leszallo nepek mint a vak birkak
ozonlenek at az uton, korultekintes nelkul kilepve a busz _mogul_
Dacosan leszegett fejjel, semmi korulnezes, jarmu mogul,
huszasaval. Azt hiszik ha tobben indulnak jobban meglatom oket?

Kulon csemege, hogy ket ilyen ominozus hely van es az egyiknel
zebra sincs, tehat abszolut szabalytalanul kelnek at az uton.
Aztan amikor csinalok egy 10m-es feknyomot, a suket maca nem am
odebbmenne kozben (van ra ideje) hanem ott all foldbe gyokerezve
es varja hogy megalljak ket meterrel elotte.

udv: VAti
+ - Elado Punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ugy dontottem megvalok a Puntotol. Igazbaol nincs semmi 
baja, sot igazan kivalo kondiban van, de ram jott a 
teljesitmenyorientalt otperc esezert egy joval regebbi, de 
sokkal erosebb BMW lesz a kivalsztott. Tudom ez sokak 
szemeben balgasag, de igy sikerult donteni. Igazabaol a 
felesegem sincs elajulva a gondolattol, de sikerult 
meggyozni ot, igaz ugy hopgy vettem neki is egy kocsit. Hat 
igen igy megy ez. Az az igazsag, hogy a szuletendo 
gyerekunk miatt vettem neki kocsit, de jol hangzott. A 
lenyeg a lenyeg, hogy eladosorban a Punto. A parameterek:

evjarat:1995
1242 ccm, 80 Le, otajtos, ezustmetal,2. tulaj, 99.000 km
kivalo allapotban
extrak:
- 15"-os konnyufem felni,195/50 R15 gumi (sztinte uj) 
kodlampa, sebvaltozar, riaszto, imobilizer, kp-i zar, dupla 
optikas fenyszorok, plusskarpit, allithato magassagu 
kormany es ules, radios magno, 6 hangszoros hifi, 
az iranyar: 1.450.000 Ft de ez alku targya lehet.
Ha van kerdes a kocsirol, akkor a 06/30-99 05 837 
telefonszamon tudok valaszolni es szivesen megmutatom.

udvicsek, 
Walter
+ - Megkulonboztetett jelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Senkit se fog erdekelni, de...nem kotekedni akarok
Lehet, rosszul emlekszem, de mintha azt olvastam volna a listan, hogy
barmilyen KRESZ-szabalyt  megszeghet a subj.-el ellatott jarmu......en
ugy emlekszem, hogy a vasuti atjaro az neki is tabu, ha mar villog a
piros, akkor sajnos neki is meg kell allnia.
Csak ennyit akartam, gondoltam, jo ha beirom, hatha valaki vesz egy
fekete A8-at. (mert ki nezi, hogy ki ment el az Audival 130-al?
Szerintem nem ellenorzik - sajnos.)
Commentet maganba, mert igy is nagyon gondolkadta, hogy ez a level ugy,
ahogy van, enyesszel el...
Robi
--
OvaDrivA ]
\\||//
( oo )
  ""
Szviccsing tu ra'nlevel sziksz....
+ - Re: Akadozas, rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Gyorgy!

Nekem egy 1985-os 1,8-as VW Passattal volt hasonlo gondom es
a vegen azt mondta, hogy nyekk - vagyis nem is indult el.
Nalam a hiba oka az uzemanyagszivattyut vezerlo (reszben
elektronikus) releben talalhato elektromos szakadas volt - a
jelfogo labainak forrasztasa korbe repedt. mivel akkor (3
eve kb 13 ezerbe kerult volna) ara igencsak huzos volt,
javitas mellett dontottem es ujraforrasztottam a labakat es
a hiba megszunt. Az egeszben az volt a leghuzossabb, hogy
mindent szetdontottem es emiatt a kb. 20 perces javitas 3
napomba kerult. Javaslom nezd meg a relet es a kontaktusokat
hatha segit neked is. Termeszetesen mas hiba is lehet.

Sok szerencset: Karcsi
+ - Re: Audi Vs. Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Marci!

Nemi kiegeszites az altalad AUTO #914-ben idezett
KRESZ paragrafushoz, mivel szerintem csak igy teljes a kep.

Magatartas a megkulonbozteto vagy figyelmezteto jelzeseket
hasznalo jarmuvekkel szemben

42. § (1) A megkulonbozteto jelzeseket (villogo kek fenyjel-
zest es szirenat vagy valtakozo hangmagassagu mas hangjel-
zest) hasznalo gepjarmu, illetoleg minden ilyen gepjarmuvek-
kel kisert (kozrefogott) zart csoportban halado, megkulon-
bozteto fenyjelzest hasznalo gepjarmu reszere minden jarmu-
vel, minden helyzetben elsobbseget kell adni, es akadalyta-
lan tovabbhaladasat - felrehuzodassal es a szukseghez ke-
pest megallassal - lehetove kell tenni.

Tehat _minden jarmuvel_ es _minden helyzetben_...

Udv.: Karcsi

.
tben_...

Udv.: Karcsi

.
+ - Audi vs. Trabant maskepp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Amikor Bush Mo-n jart 1991-ben (92-ben?), akkor Ferihegytol Zugligetig
minden keresztezodesben allt 1-2 kozlekedesi rendor, a lampakat
kikapcsoltak. Azota eleresztettek magukat a fiuk, kozlekedesi rendor
nincs, es boldog-boldogtalan szirenazik.

A "ki lehet sofor" kerdesre: nem tudom, csaladunk egyik ismerose a bp-i
nemet kovetsegen volt sofor [szirena nelkul fuvarozott kozepes rangu
kovetsegi alkalmazottakat]. Nekik pl. a lelkukre van kotve, hogy a Kreszt
az utolso betuig be kell tartani, a masodik-harmadik kihagas utan
megkoszonik nekik az eddigi munkajukat.

A nemet kozt. elnok/kancellar stb. soforjei egyreszt bodyguardok, masreszt
pedig specialisan kepzett soforok, mivel teljesen maskepp viselkedik egy
jarmu, ha van benne 500...1000 kg pancel. Egyszer mutattak egy
dokumentumfilmet Honecker soforkepzojerol. Az ut ket szelen erdo, az uton
keresztbe nehany drotkotel kb. 3 meter magassagban. Az egyik kotelen
valamelyik oldalrol hirtelen elengednek egy 50 kg-os (?) vasmacskat, aztan
lehet kerulgetni, mikozben 80 km/h-val megy a kocsi...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Ki lehet ilyen sofor?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Teeby!

Teeby kerdezte:

>Ui.: Amugy ki lehet ilyen sofor, es mik a kriteriumok?

Akinek hivatasos jogositvanya van, illetve rendelkezik PAV I. vizsgaval.
Velemenyem szerint a Nogradi Laszlot szallito sofor az a miniszterium sofre
lehetett. 
A 3 legfobb kozjogi meltosagnak /Miniszter elnok, Koztarsasagi Elnok, a
Parlament elnoke/ jaro soforok a Kormanyorseg tagjai. /Most van egy
negyedik is, Torgyan Jozsef is a Kormanyorseg vedelmet elvezi. Ez megint
egy masik tortenet. :-(/ Egy idoben a Legfobb ugyesznek es a Legfelsobb
Birosag Elnokenek is jar vedelem. Ezeket azert irtam le, mert nem szabad
osszekeverni a "halando" soforoket a kormanyorseg tagjaival, akik
soforkodnek is. Ugyanis ok olyan kikepzest kapnak vezetesbol, hogy azt egy
egyszeru ember fel sem foghatja. Szoval, ok tenyleg tudnak vezetni. /Kiveve
1996-ban Gal Zoltan baleseteben, ha jol tudom, a sofort hoztak ki bunosnek.
Hmmm../
Egyebkent en is jonak tartom azt az 5letet, hogy csak a rendorseg,
tuzoltosag, mentoszolgalat hasznalhasson megkulonbozteto jelzest. Annyi
hozzfafuzni valoval, hogy a fent emlitett jarmuvek is hasznalhatnak, ha
kormanyori sofor vezet. /Legfobb kozjogi meltosagok/ 

Udv:
Zoli




                               Homoki Nagy Zoltan
                          mailto:
                                 Ekezet: Johet!!!
+ - Nogradi baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy masik listan kaptam ezt a levelet. A dupla  > jelzesu resz a lenyeg! 

>Sziasztok!
>
>Most kaptam egy infohalmazt a Nogradi balesetrol, a masik szemszogbol.
>Szerintem ezt is erdemes elolvasni.
>(Felreertes ne essek, nem mentegetni akarok barkit, szerintem egyebkent
>a baleset oka - a kek lampa mertektelen hasznalata - mar boven
>eleg a felhaborodasra, de a vege lehet hogy mashogy tortent):
>
>> Hogy a minisztert elsokent vagy utoljara vittek, azt szerintem mar maga a
>> mentoorvos sem tudja/meri megmondani, mert barmit mondana, ugyis kitalalna
>> valaki, hogy milyen rosszul dontott.
> 
> Tudja, meri, teszi. Az indexen irta be:
> 
> ******************************************************
> Orvosi szempontból szólnék hozzá a vitához. Magam is mentőztem, ezért
olvasom
> érdeklődve és némileg megdöbbenve az itt elhangzott érveket. Felmerült az,
> hogy a mentősök esetleg az orvosok hibáztak. Van egy két infóm, kollégáim
ott
> dolgoznak abban a kórházban, (a traumatológián.) ahol a Nógrádit
műtötték. Az
> anyagot már felraktam tasztalos topicra is.
> 
> Aznap délután Gödöllőn is történt egy súlyos baleset az M3-as úton, a
Nógrádi
> műtétjét emiatt órákkal elhalasztották. Ugyan már délben a kórházban
volt, de
> csak 5 órakor kezdtek a el a műtétet. Nógrádi súlyos, fejsérüléseket
> szenvedett, jobb felső végtagja lebénult, fölmerült, hogy jobb karja örökre
> béna marad. A belső szervi vérzést nem lehetett kizárni. A balesetből
eredően
> csontgyulladás is kialakulhat, melynek következményeképpen a kart amputálni
> kell. A fejbőr a homlokától a tarkójáig több rétegben fölhasadt, csak
nehezen
> lehetett a vérzést elállítani. Kiterjesztett öltésekkel lehetett a roncsolt
> sebet később egyeztetni. Emellett olyan súlyos agyrázkódást szenvedett,
> melynek késői szövődményeként beszédzavar, emlékezészavar előfordulhat.
> 
> A súlyos sérültek a kezelésével kapcsolatban a mentőszolgálatnál protokollok
> léteznek, eszerint kell megállapítani azt a prioritási sorrendet, mely
szerint
> a sérülteket a helyszínen kezelik és később onnan elszállítják. Nógrádi
amint
> sokkos állapotban kiszedték az autóból kérte, hogy először a másik autóban
> utazókat lássák el (pedig akár ő lehetett volna a súlyosabb sérült orvosi
> szempontból). A fiú szállították el először, akinél a baleset után
közvetlenül
> még nem fedezték fel a belső vérzést, ami lassan jelentkezik medencetörés
> esetében. Szegény állapota a mentőben kezdett válságossá válni. A mentős
> kárhelyparancsnok a trabantos hölgy gerincsérüléseit ítélte meg a
> legsúlyosabbnak és életveszélyesnek, ezért az egyébként később jövő, de
> gyorsabban haladó helikopterre tették. Vélt gerincsérülése miatt
biztonságosan
> csak légi járművel volt szállítható. Amint a Nógrádi megtudta, hogy a lány
> súlyos sérült, szinte könyörgött, hogy mindenképp a lányt szállítsák a
> helikopterrel. A lányt a közeli Kaposvári kórházba repítették. Ezután kértek
> újabb helikoptert Nógrádiék számára. Nógrádi sérülései alapján nem volt
> kizárható a későbbiek során az egyébként életet is veszélyeztető belső
vérzés.
> Emellett súlyos felkartörést és következményes karbénulást szenvedett.
Majdnem
> egy órával a lány után vitte el a helikopter Nógrádit, ráadásul a
> Traumatológián több óra múlva műtötték a Gödöllői baleset miatt.
> 
> Pontos adatok a mentősöktől, amit az LRI és a mentőközpont igazol:
> 9.23 első mentő érkezik
> 9.30 elmegy a sráccal
> 10.15 első helikopter érkezik mely a lányt szállítja el (a fiú már
> bent a kórházban)
> 10.45 a lány a kaposvári kórházban van
> 10.50 a második helikopter érkezik
> 11.10 miniszter indul
> 11.50 miniszter Pesten
> 17.00 a műtőben (fentebbi M3-as ügy miatt)
> 21.00 ki a műtőből
> 
> Borzasztó dolog, hogy egy szerencsétlen fiatal életét vesztette ebben a
> balesetben, de ez nem ok arra, hogy ezzel a tragédiával lejárassák az
Nógrádit
> és rajta keresztül az orvosokat és a mentősöket. Ennyit a szakma
becsületéről,
> meg hogy kit kezeltek rosszul.

Udv:

Zoli



                               Homoki Nagy Zoltan
                          mailto:
                                 Ekezet: Johet!!!
+ - Re:Nogradi baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocs az elozo levelben az ekezetekert. Nem volt idom kitordelni, mea culpa! 

Udv:

Zoli



                               Homoki Nagy Zoltan
                          mailto:
                                 Ekezet: Johet!!!
+ - felhaborito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> megszakitottsagahoz szokott polgar termeszetesen szo 
nelkul fizet. Mert nem a
> tisztesseges embernek van nyugalma Magyarorszagon, hanem 
a nemanak. Regen nem
> voltam buszke, magyarnak lenni - hiszen senkinek sem 
erdeme, hogy hova
> szuletett. Ma szegyellem magam.

Azt hiszem, ez nagyon flame-gyanus !!!
En erre rogton beragtam, mert ha nem tetszik az orszag es 
valaki elhagyja, akkor ne jarjon vissza pofazni, hogy itt 
milyen igazsagtalansagok vannak ! Ha annyira tetszik a 
nemet jogrendszer, akkor tessek a germanok hatso felet 
nyalni, de nem igy nyilatkozni arrol az orszagrol, ahol fel 
tetszett noni ...
En a nemetsegemet szegyellnem Magyarorszagon, amit a 
Balaton-partjan rendeznek nyaranta. Vagy esetleg Mallorcan-
Ibizan. Ott mar a spanyolok is szegyenlik oket.

Ennyit arrol, hogy mikent altalanositsunk. 

Aki meg magyarnak szuletett, magyarkent is fog meghalni, 
akar szegyenli, akar nem.
En buszke vagyok a magyarsagomra. (Nem, nem MIEP-es vagyok.)

Csak magyar.


Vespa
+ - Opel Corsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eladó Opel Corsa, 1989-es 1.2 S, metalzold ket ev muszakival, 
Irmscher elektromosan nyithato tetovel, 15''-os konnyufem 
felnikkel, gyonyoru allapotban elado

Iranyar: 580.000 Ft

Erdeklodni: 06-20-358-9135 egesz nap
+ - Alhir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdekes, hogy a *szandekosan* hamis informaciokat tartalmazo level
milyen gyorsan terjedt. Eztan ugye nem csodalkoztok, hogy a keres-
kedelmi tevek hirmusorai verben tocsognak: a levelet tovabbkuldok
kepezik az ilyen hirekre a keresletet.

</b>
> Nem tudom halottal e a bizalmi elvrol... Feltetelezem, hogy mas
> is betartja a  zarovonalat es a sebessegkorlatozast es nem megy

Nem hallottal a defenziv vezetesrol.
A bizalmi elvben bizok statisztikailag rovidebb ideig elnek.

</b>
> De a baj az, hogy meghalt egy 21 eves srac.Nem kellet volna.

Evente 1500-an halnak meg kozuti balesetben. Egynek sem kellene.

</b>
> Nem fog egy olyan kocsisort 130-rol gyorsitva elkezdeni elozni,
> ami valami miatt minden resztvevojevel lassit.

Pedig ez nagyon gyakori (nem-miniszteri-sofor autovezetoknel is).
Ha te magad nem vagy ilyen, sokat lathatsz a bal oldali tukorben.

Szekely Geza 91-ben egy kodos oszi reggelen a fuzesabonyi vasuti
atjaroban a pirosnal varakozo autosort elozte igy. 140-nel ment
bele egy tehervagon oldalaba. A gyarudvaron allt egy darabig a
bevontatott Opel (cegauto), azaz inkabb csak a hatso tengely es
fuggelekei. Naponta ketszer mentem el mellette. Tanulsagos volt.

Udv///Laci

PS: Okos ember a mas karan tanul, buta a sajatjan. A nagylegenyek
    kozul csak azok tudnak dicsekedni, akiknek sikerul ep borrel
    meguszni a veszelyes helyzeteket. Ezert az itt megjeleno "en
    is szoktam 240-nel menni" stb hozzaszolasok szuksegkeppen torz
    kepet festenek.
+ - Jogaszbalyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Soma!

szerintem keresd meg a Magyar Kozlony azon szamat, amelyben ez legutobb
nyilvanossagra lett hozva, vagyis ezen szabalyok modositasa.
Abban minden benne van.

Minden fenyjelzo berendezes elhelyezese, tavolsag megadva jobbrol,
balrol fentrol lentrol.

Amugy a feher indexburat el kell fogadniuk, mivel benne van a felugyelet
emblemaja. Es az o engedelyyukkel gyartjak.

El kell hogy fogadjak az ulesed is, ugyanis barmulyen ules beletehetsz,
a lenyg az, hogy az ules allithato legyen, es fixen rogzitheto.

Talan a 98-ban volt valamelyik kozlonyben azt hiszem a feny es hangjelzo
berendezesekrol.
De ha bemesz a kozlekedesfelugyeletre es felvilagositst kersz, akkor
kotelesek megadni. Vagy egy fenymasolaton, vagy szoban vagy akarhogy.
Elvegre ezert vannak. Valaki csak illetekes ezugyben is nem?

Teeby
-- 
	--- ICQ: 93821242 ------------
	
	-- mailto: --
+ - Billento (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Lattam mar olyan szerkentyut amit a kerek helyere szerelnek
>es oldalra boritjak az autot. Ha valaki ebben is tudna
>segiteni, vagy ajanlani valamilyen megoldast akkor
>megkoszonnem.

En olyat lattam, ami ugy mukodik, hogy a talajba van rogzitve jo
stabilan. Valamint  kuszobon levo emelesi pontioknal kell rogziteni
Persze az ilyen jo trabanthoz skodahoz meg hasonlokhoz.
Amugy szerintem lehet gyartani minden tipushoz.

A lenyeg, jo stabilan legyen az alap megtervezve, es biztonsagosan
tartson, es a terheles megfeleloen legyel elosztva a szerkezeten. (az
auto es az emberek epsege erdekeben)

Egy kis szamitas egy kis tulmeretezes
netan rajz, es mar gyartasra kesz is a szerkentyu.

Teeby
-- 
	--- ICQ: 93821242 ------------
	
	-- mailto: --
+ - Gyaloglasom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Geza!

A keresztezodes egy nyilt belathato szakasz. Az auto vagy 10-el
kanyarodott, es nem hirtelen kellett fekeznie. Ebben az esetben eppen
nem. Tehat intenziv fekezesrol szo sem volt.

Jelen esetben a mogotte jovo mikor elindultak, gonolta ha mar lendulet
van, miert is allna meg, talan meg nezegetett jobbra balra...
Node fedezekkben es konvojban kikanyarodni tilos, nemde? Csak akkor
szabad, ha meggyozodtunk, hogy szemely es vagyonbiztonsagot nem
veszelyeztetve tethetjuk. Namarmost o erre tett nagyivben, de
mindemellett meg a kovetesi tavolsagot sem tarthatta be, mert azert egy
10-el halado autoba belecsattanni az eleg fura, ha kozvetlen mogotte
jott.

Amugy en az egeszbol csak a csattanast hallottam, a hatso autot nem
lattam. Csak annyit tudtam volna elmondani, amit az autos is, hogy
megallt egy gyalogosnak.

A kerdesem az, hogy kotelessegem lett volna ottmaradni, vagy nem?
Egyebkent az ugyben nem erzem magam vetkesnek.
Es en sem azzal jatszom, hogy kocsik moge bujva szagulédo autok ele
vessem ki magam.

Teeby
-- 
	--- ICQ: 93821242 ------------
	
	-- mailto: --
+ - Re: Ez Magyarorszag, a 2000. ev vegen. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> schrieb im Newsbeitrag
news:...
>
> Ezt kaptam kedden reggel:
>
> Avagy nezze meg az ember, kivel karambolozik manapsag....
>
> > > trabit telibe kapta. A 300! meteres féknyom alapján a zsaruk 165-180

Namost vagy egy ösrégi Audi volt ABS nélkül, vagy müszaki hibája volt, vagy
az info nem stimmel!
Elgondolkoztató!

üdv
Joe
+ - 15 colos alufelni elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

4db 15'' alufelni gumikkal
egyutt. 4 csavaros felfogatas.

Erd: a fenti mailen v.57/401-281
+ - Trabik 1. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Trabantosok!

raider:
>A minisztert viszont nem tudom milyen ertelemben
>tartjak egyesek a balesetert felelosnek, nem o 
>vezette az autot

Nem, de o ad utasitast a mgkb. jelzés hasznalatara,
o iranyitja a kormanynal levo droidot (kopirajt valaki),
o donti el, hogy adott tavolsagra levo celhoz mikor kell
elindulni (es innentol adott a sofortol elvart atlagos
menetsebesseg), o dont arrol, hogy inkabb nem telefonozik
oda a mobiljan (mintha o fizetne a hivas dijat), hogy:
bocsesz, 10 percet kesunk, o dont arrol, hogy miniszterkent
130 felett  (bocsanat) bekapcsolni a biztonsagi ovet,
o nyilatkozik arrol meghatoan, hogy sajnalja a fiut, de
a mgkb. jelzes indokolt volt a "kozfeladat ellatasa"
cimen (ertsd: jopofizni egy 13,5 millas beruhazas avatasan
a nepszeruseg novelese erdekeben)...

Ennyi eleg lesz, raider?

Attol, hogy a fennforgo level egy nyilvanvalo baromsag,
meg nem lesz kisebb a nogradi-fele kocsogok felelossege
(sajnos, nem jogi ertelemben, mert az nem letezhet). 
Csak meg egy latvanyos pelda meg a mgkb. jelzes hasznalatanak
indokoltsagara: egyik miniszterunk vasarnap reggeli miseire
bir igy eljutni.

Mellesleg tegnap a 4-es fouton jott velem szembe egy 
toszott nagy fekete Mercedes. Amikor elsuhant mellettem,
akkor vettem eszre egy villogo kek lampat valahol
belul, de meg nem mondanam, pontosan hol. Ennyit az
eszlelhetosegrol.

Piece:

nme1


"Know your enemy"
+ - Trabik 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Ha, szia Trabantosok!

Szandekosan vettem kette, mert nem szeretnem, ha
osszekapcsolna valaki a 2 ugyet.
Tegnap volt szerencsem autokazni ilyen helyeken, mint
Ocsa, Bugyi, Ullo, 4-es fout stb. Szakadt az eso, 
baromi rosszak voltak a latasi viszonyok, ehhez kepest
rengeteg autos kozlekedett lampa nelkul. Volt koztuk
mindenfe'le: uj, regi, atlagos, eleinte meg jelezgettem, 
de sok lud disznot gyoz... (meg ugye egyetlen Suzuki vette a faradtsagot, hogy 
felhivtam a figyelmet).
A legtobb lampa nelkuli auto azonban egyertelmuen Trabant 
volt. Nehezen tudom felfogni, hogy egy olyan autoban, ami
minden utkozesbol vesztesen kerul ki (kiveve: gyalogos, 
de ott is van tores rendesen), mi a jo istenert nem lehet
megtenni a legminimalisabb ovintezkedest (gy. k.: 
felkapcsolom a lampat, ezaltal a tobbiek latjak, hogy 
egyaltalan vagyok). Kulonosen, hogy a legdivatosabb 
Trabi-szin akkoriban a piszkosfeher volt, ami ugye kulon
feltuno... A legdurvabb egy olyan Trabi volt, amelyiknek
total repedezett volt az elso szelvedoje es a sofor 
elott egy kettenyernyi lyuk volt, ott bamult ki elore... 
nem hittem a szememnek...

nme1


"Know your enemy"
+ - meg mindig audi-trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Meszaros Geza
>ui:
>Sajnalattal konstatalom, hogy a szabalyok helyes ertelmezese es a
>boduletes baromsagok aranya az elmult heten 50 : 50 szazalek.
>Ez annyit jelent, hogy pont nullara ki tudjuk irtani egymast az
>utakon. Nagy orom :-((


Geza, mar elkezdtem irni a hasonlo eszrevetelemet, mikor soraidat olvastam
!

De sajnos ez az igazsag ... :-((
Azert ennyire nem tisztaban lenni a szabalyokkal es le is irni ...

Zsolt

- OPEL Kadett E -

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS