Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1216
Copyright (C) HIX
2001-09-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re punto kerek nyikorgas (mind)  32 sor     (cikkei)
2 izzitogyertya... (mind)  16 sor     (cikkei)
3 ABS (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Foocvagen (mind)  44 sor     (cikkei)
5 V6 Milano (mind)  12 sor     (cikkei)
6 2T vs 4T (mind)  40 sor     (cikkei)
7 zoldkartya (mind)  6 sor     (cikkei)
8 felfuggesztes (mind)  30 sor     (cikkei)
9 GTV (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Tipo nem all le (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Re[2]: 2T vs 4T (mind)  21 sor     (cikkei)
12 Re: kameras auto + Mondeo V6 Ghia (mind)  28 sor     (cikkei)
13 Titokzatos szolgak (mind)  27 sor     (cikkei)
14 Autosnap, elmenybeszamolo (mind)  65 sor     (cikkei)
15 fals villogas :)) (mind)  28 sor     (cikkei)
16 Aldo koszoru (mind)  36 sor     (cikkei)
17 Re: dizel tipo nem all le (mind)  32 sor     (cikkei)
18 rendorokrol (mind)  22 sor     (cikkei)
19 Re: Nasice II. sorlimit miatt (mind)  177 sor     (cikkei)
20 BIH + comeback (mind)  108 sor     (cikkei)
21 Jot nevettem :) (mind)  17 sor     (cikkei)
22 VW vs Fogash (mind)  8 sor     (cikkei)
23 mobil a vamon (mind)  11 sor     (cikkei)
24 Re: Grad Nasice (mind)  128 sor     (cikkei)
25 Svajc (mind)  20 sor     (cikkei)
26 Sajnos ELADO a kocsim (mind)  13 sor     (cikkei)
27 ABS (mind)  14 sor     (cikkei)
28 Off: Svajc (mind)  30 sor     (cikkei)
29 PUG607 benyomasok (mind)  55 sor     (cikkei)
30 zoldkartya (mind)  15 sor     (cikkei)
31 Suzuki fek (mind)  18 sor     (cikkei)
32 automata P allasa (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - Re punto kerek nyikorgas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zotya, Lista!

Koszi  a valaszt!
A gumijaim:Dunlop SP10
	165/70R14
A nyikorgason kivul van kerekhang is,(zug) a szerelo sracnak is feltunt
a probauton, kerekallitas utan. O is mondta,
hogy a gumik tipusa miatt is lehet ilyesmi.
Lehet hogy azert hallom ennyire mert a motor eleg csendes? :-)
(Bar a sportkipufogo hangjanak jobban orulnek. :-))
Kulonben a zugas nem zavar annyira, csak a nyikorgas.
De az is lehet valami rendellenesseg?A muszer jo ertekeket mutat.
(A levegonyomas rendben van.)

Udv: Zoli

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: punto kerek nyikorgas ( 9 sor )
> Idopont: Mon Aug 27 08:13:06 CEST 2001 AUTO #1212
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> >A kereknyikorgasrol:
> >Nekem is nyikorognak az elso gumik.
> 
> Az elozo autom kerekei elegge nyikorgosak voltak
> amikor megvettem a kocsit. Utana a Matador gumikat
> kicsereltem Michelinre, oszt megszunt a nyikorgas.
> Neked milyen gumijaid vannak ? (meret, tipus)
> 
> Zotya
>
+ - izzitogyertya... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A dizelek akkor szoktak ilyet produkalni, ha nem jo hoerteku
izzitogyertyat
>tesznek bele, illetve, ha mar nagyon oregek a gyertyak.
>Erdemes utananezni a gyarilag ajanlott ertekeknek,
izzitogyetya-tipusoknak,
>es ellenorizni, hogy ilyen van-e benne?
Az izzitogyertya a szivocsoben van, nem a hengerben. Ha egy diesel nem akar
indulni, akkor lehet hibas a fenti alkatresz, ha viszont LEALLNI nem akar
(marpedig a kerdes errol szolt), ahhoz a budos egvilagon semmi koze az
izzitogyertyanak. Vagy esetleg felmelegszik? Akkor a Tipo 1.7D az elso
auto, ami meleg levegovel is uzemkepes...
BENZINmotorban fordulhat elo, hogy a nem megfelelo hoerteku gyertya
tulhevul, es mivel a karburatorbol addig szivja a benzint-levego kevereket,
amig a motor forog, ongyulladassal el zakatolhat. Lasd Jawa motorok.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha azonban ABS is van a kocsiban, az a kerekek
>blokkolasa elott elengedi a feknyomas egy reszet, ez az a "dobolas" a
>fekpedalon, amit erezni lehet neha. Mekkora lehet az a fekut, ami alatt
>elfogy a fofekhengerbol a nyomas, vagyis fel kell engedni a fekpedalt egy
>pillanatra, hogy ujra mukodjon a rendszer?
Nulla. A feknyomas elengedese 16-20Hz-es mintaveteli frekvenciaval
tortenik, vagyis ilyen gyakran nez ra a szerkezet: csuszik a kerek? A
pedalon erezheto dobolas onnet adodik, hogy az elengedett fekolajat a
fofekhenger nyomas alatti reszebe, tehat a fekpedal ala nyomja vissza az
olajat, ha elegendo mennyiseg gyult ossze. Igy soha nem fordulhat elo, hogy
a pedal padlot fog.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Foocvagen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Ket Focva'genes beszelget....      :))))))))))))))))
Az eredeti vegen is ott volt a 16ezer darab smiley. Ironikus megjegyzesnek
szantam, gunyolodasnak. Ha az elozmenyeket is olvastatok volna, talan
ertheto lenne:
A VW Magyarorszagon az istenitett csodajargany, ami sose romlik el, ket
litert fogyaszt, viszont 610kmh a vege, mindezt 30eves koraban is. Az arat
jol tartja, hiszen a kukaerett ocska szarokat is csak aranyaron lehet
megvenni.

En ezt hallom, hallgatom, miota az autozas egy kicsit is erdekel. Nekem meg
ezzel van tele a tokom, foleg azert, mert az egesz sztori egy nagy lufi,
legvar, meglepoen keves _valos_ tartalommal.
Ezert aztan helyenkent mosolygasra kesztet, amikor ket VW tulajdonos
nekiall beszelgetni, hogy elegett egy kis alkatresz az ubermensch automban.
Valasz: Le a hengerfejet, teljes nagygeneral, es mar meg is oldodott a
problema. Ezt probaltam jelezni, de az onerzetukben melyen sertett
VW-tulajok es markaszimpatizansok a nyilvanvalo ellentmondas ellenere nekem
huhognak.

Igen, van az Alfanak is gondja, a 145/146 sorozatban egy szerianak szar a
2. fokozat szinkronizalasa, nem birja a sportos hasznalatot. Sot, volt egy
szeria, amiben a vezermualito mechanizmus 20-30ekm kozott feladta. Elotte
ugyanaz a konstrukcio futott 3-4 evig gond nelkul a 155-ben, 164-ben, azota
is remekul teljesit a teljes jelenlegi Alfa-modellpalettaban. Akkor mi van?
Az isteni nemet autokat miert hivjak vissza 50-100ezres szeriakban? A tuti
Opelt miert lehetett felgyujtani a benzinkut toltopisztolyaval? Az uber
Audi miert hivta vissza teljes 7honapi termeleset? Mert a kocsibol
kiszallaskor a legzsak oldalrol pofonvagott egypar vezetot. Az Alfanal
mikor volt utoljara visszahivasi akcio?

Felreertes ne essek! En nem azt akarom bebizonyitani, hogy az Alfa Romeo a
vilag legjobb autoja. En csak arrol beszelek, hogy szerencsetlen markat
uton utfelen mindenki lehuzza, elen azokkal, akik a budos eletben nem
voltak meg kozelebb 2m-nel egyetlen Alfahoz sem. Jobbara alaptalanul, mig
az isteni VW akarmilyen szar is, az a tuti auto, minden minosegek es autok
standard peldanya. De ha 2nel tobbszor ki merem nyitni a szamat, akkor en
mekkora barom vagyok... Bocs, hogy elek.

Ja, ugyanez a kategoria a 2T vs 4T lereagalasa is. Valaki aradozott itt
jobbra-balra, hogy a negyutemu jobban szennyez a ketutemunel, en megirtam
par TENYT, erre mindenki ketutemu-tulaj kigyot-bekat kiabal ram. Mi ez?
Inkvizicio?

AR 155 2.0TS16V Super
+ - V6 Milano (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mit tud ez a motor? Mit jelent a Milano? Tudom, Lombardia,
>majd kesobb a leendo Padania fovarosa,. :))

Az Alfa 75-os szeriaja eloszor 1.6, 1.8TS, 2.0TS motorokkal jelent meg.
Aztan jott egy erosebb valtozat, a 75 Milano, ebben egy 2.5 literes V6
motor figyel. Meg kesobb jott a 75 America, amiben 3.0 V6-os moci figyel. A
pontos teljesitmeny-adatok fejbol nem mennek, de a 7vegen utananezek. Amit
igy fejbol lehet tudni, az az, hogy ezek nem olyan agyonmuszakizott
motorok, tehat nincs Twinspark, nincs negyszelepes hengerfej, csak ugy
siman atomreaktor...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - 2T vs 4T (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy tizeneves negyutemuben altalaban 10ekm nem 4 liter
>olajat jelent, ugyanis konnyeden megeszik ezen felul plusz
>0.5-1 l olajat 1000 kilometerenkent (egyebkent az autogyarak
>jovahagyasaval, hiszen csak 1 l-es fogyasztas felett minositik
>tulzottnak az olajfogyasztast tudtommal).
>    A vegosszeg tehat a 4 liter olajon felul meg plusz 5-10 liter
>az emlitett 10 ezer kilometeren, ami ugyan meg mindig a Trabi
>16 literje alatt marad, de azert nem az egynegyede. Raadasul
>ez a +5-10 liter olaj eppugy ellenorizetlen korulmenyek kozott
>eg el, mint a Trabiban.

Nananana! Persze, egy halalan levo negyutemu megehet egy halom olajat, de
ha visszaolvasod az eredetit, azt irtam: egy tokeletesen karbantartott es
beallitott ketutemu. Ebben ugyan nem szerepelt, de ertelem szeruen a
jelenlegi szabalyozasnak megfelelo jarmuvekrol van szo. Egy ilyen Trabi
fustoli el a 10ekm-en a 16 liter olajat.
Az a negyutemu, ami ezer kilometeren egy liter olajat megeszik, mar annyira
a halalan van, hogy nem felel meg a kornyezetvedelmi eloirasoknak, megbukik
a zold kartya vizsgan, tehat a jelenlegi jogszabalyok szerint nem
forgalomkepes. A "nagyon kopott negyutemuek" kategoriajaban a 10ekm
futashoz tartozik altalaban 1-2 liter olajfogyasztas, ami meg igy is
_nagysagrenddel_ kisebb kornyezeti terhet jelent.

Lehet persze a darabszamokon vitatkozni, de meggyozodesem, hogy:
1.) sokkal tobb kifogastalanul beallitott ketutemu van, mint a zoldkartya
kovetelmenyeknek megfelelni nem kepes _olajfalo_ negyutemu.
2.) a jelenleg kaphato korszerutlen ketutemueknek nincs jovoje.

Sirankozni, szemelyeskedni persze lehet a tema kapcsan, lehet szidni
azokat, akiknek nem Trabantjuk van, csak szivjak a fustjet, vegulis
demokracia van. De az nem jelenthet kibuvot egy Trabi szamara sem, hogy az
IFA jobban fustol. Raadasul az autozas egy lehetoseg, akinek van ra penze
autozik, akinek nincs, az meg nem autozik. Vadkapitalizmus. De a sok szar
IFA es tsai (anelkul, hogy a legkevesbe is vedelmembe vennem oket) a
gazdasag mukodtetesenek egyenlore sajnos megkerulhetetlen reszei, emellett
munkaeszkozok, sokak szamara az egyetlen megelhetesi forras. Melyik
Trabantrol lehet ezt elmondani?


AR 155 2.0TS16V Super
+ - zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csakhogy 6 eves kortol a szabalyozott katalizatoros
>kocsikat is evente kell vinni (es fizetni erte)!
Akkor a 91-es gyartasu Fiatomnak hogyan lehet 2003. szeptemberig zold
kartyaja? Vagy ez egy mostanaban valtozo szabalyozas?

AR 155 2.0TS16V Super
+ - felfuggesztes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A váltókar bólogatás ahogy észrevettem kifejezetten "franciás" finomkodó
>dolog. Mert ugye a köznyelvben a kényelmes futómu és autó csak a franciát
>jelenti. Ebben pedig az a jó hogy nem elég a himbálózó futómú /nekem
>legalábbis a német autók után az/ még a motort és az eroátvitelt is
>megpróbálják minél puhább tartóbakokra függeszteni.
Inkabb ugy fogalmaznek, hogy a rudazatos kapcsolasu valtok sajatossaga. A
VW viszont istentelen regota bowdenes mukodtetesu valtoval mukodik, ezert
ha a motor kiesik a helyerol, akkor sem fog a valtokar megmoccanni.
Amugy minden kenyelmet celzo ceg a lagy felfuggesztesre torekszik, meg a VW
konszern is! Az Audikban pl. olajtoltesu motortarto bakok vannak, hogy
jobban szigeteljen.

>kezemmel 1ütt kirántotta magát az autó 1-esbol.
1.)Japan diesellel miert akarsz sportoskodni?
2.) Ha a valto rudazata/bowdenjei nincsenek rendesen beallitva, akkor
nagyobb terhelesnel kidobhatja a fokozatbol magat. Ennek semmi koze a
felfuggeszteshez, ha nem teljes feluleten kapcsolodnak a megfelelo
alkatreszek, a teljesitmeny-atvitelnel tengelyiranyu erok is keletkeznek,
ez dobja ki a fokozatot. Fuggetlenul a motor himbalozasatol.
3.) Ha rendes kapcsolas van, de akkorat mozdul, hogy kivegye magat
fokozatbol, akkor mar nem gyari allapotu az auto, nagy valoszinuseggel
felszakadt valamelyik motortarto bakja. Egyedi hibas auto alapjan
tipushibat kialtani viszont...


>Szóval jó motor, feszes futómu, kemény motor és eroátviteli felfüggesztés.
>Vagyis egy VW ;-)
Nem Alfa Romeot akartal irni?  :)

AR 155 2.0TS16V Super
+ - GTV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Na, ma lattam egy szep Alfat: nem tudom melyik volt a csaladbol, nem tudom
>hany motor volt benne, de mindket oldalon volt egy-egy dupla kipufogo; a
>seggere  csak annyi volt irva, hogy Gtv vagy Gts...
GTV amit lattal. Ha a mai korszeru GTV volt (95 utani gyartas), akkor vagy
2.0TB volt, azaz 2000cm3, V6 turbo, 200LE, vagy pedig 3.0V6. Mindketto egy
allat, a forma meg Pininfarina. :)

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Tipo nem all le (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1.7d tipo. egyszer csak tortent vele, hogy menet kozben leallt a motor joo
>nagy forgalomban, valami bmv-n rendezett kiallitas kozben a fogarasi uton
>:) meg jo hogy csak cca 10m-t kellett tolni egy lealloig. szoval valami
>generalis dolog tortenhetett, me elmeletileg ugye ha leveszem a gyujtast
>az a nyamvadek dizel csak menne tovabb. de nem, leallt az adagolas is. na
>mindegy, elvittek szervizbe, ahol valamit faragtak rajta.

A disztributoros adagolos, illetve common-rail, vagy PD dieselek mindegyike
elektromos/elektronikus uton all le. A dieselben nincs gyujtas, a soros
adagolos peldanyoknal a fogaslecet kellett visszahuzni. Az ujabbakban van
egy elektromagneses szelep, ami a gyujtas raadasakor nyitja, az aramellatas
megszunesekor pedig elzarja a gazolaj utjat. Ez olyan kozel helyezkedik el
az adagolohoz, hogy elzaras eseten 1-2 motorfordulaton belul leessen az
adagolo nyomasa. B.) megoldas az adagoloban levo nyomas kiengedese egy
elektromagneses szelepen keresztul. Nincs nyomas, nem tud befecskendezni,
megall.
A te autodban valszeg ez a szelep, vagy ennek aramellatasa halt meg, ezert
allt meg az auto. Az altalad leirtakbol arra lehet kovetkeztetni, hogy a
javitas nem sikerult rendesen, a hiba tovabbra is ott keresendo.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Re[2]: 2T vs 4T (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1214-ban irta :


>    Habar eszem agaban nincs azt allitani, hogy egy 2 utemu
>kevesbe szennyezne, mint egy negyutemu (megha vedelmukre
>is keltem par nappal ezelott - de ezt inkabb jogi es emberi
>szempontbol tettem a ketutemuek tulajdonosaira gondolva),
>azert szeretnek reagalni Fogash irasanak egy reszeletere:

Ezekre az irasokra csak az jut eszembe amit az egyetemen a motor
kurzust tarto tanar szajabol hallottam: Minden gyarnak megvannak a
ketutamu motorra valo attereshez szukseges tervei. Ha holnaptol
megszigoritanak a szennyezest akkor mar elo is tudnanak ruccanni a
korszeru ketutemu motorokkal amelyek kevesebbet szennyeznek mint a
jelenlegi negyutemuek. Csak marketingpolitika kerdese az egesz.
Hogy mennyi igaz ebbol azt dontse el mindenki sajat maga.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Re: kameras auto + Mondeo V6 Ghia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

„K malac,
milyen szinu a Mondeod? Egy ezust-metal V6 Ghia-t lattam 
ui. tegnap az V.
keruleti Zrinyi utcaban, nem te voltal egeszen veletlenul?”

Sajnos nem. :( Asszonypajti megorult (most is) az ezust 
szinuert, de kenytelen volt meghajolni erveim sulya alatt. 
Miszerint eppen eleg szukito feltetelnek az, hogy V6 Mondeo 
legyen (eleg keves van belole eleve), mindenkeppen 5 ajtos, 
lehetoleg 3-4 eves es meg keveset futott, megkimelt peldany 
is. Eveket varhattunk volna ezust szinure… Ugyhogy 
sotetkek – az is szep, elegans, kicsit flottaauto-
megjelenesu. 

Azt mar csak hozzateszem, hogy igazabol vagy ST200-zal 
egyezett volna ki a draga :) (meg ritkabb es meg dragabb), 
de legalabbis ugy kellett volna kineznie (csak a kulso 
optika kipufogo nelkul durvan 550 e lett volna pluszban, 
nem erintve igy pl a Recaro uleseket). Szoval o is latott 
egy szep ezustmetal gepet az Auto-Fort-nal…

ST-t en is elviseltem volna :))); igy viszont legalabb nem 
vagyok allando fraszban, mint az elozo autonal, hogy mikor 
akad le az alja (gyari RS spoiler kit eleve -40 mm, plusz 
az ST-k meg gyarilag ultetve vannak 20 mm-rel).

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Titokzatos szolgak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagy Gabor irta:

„Kedves HIX-társak. Ezentúl Horvátországról csak szépet 
írni, mert különben
tudjátok meg, hogy a horvát titkosszolgálat is olvassa a 
listát, mert a MOSAD után a legerôsebb a világon és nem 
engednek ám többet be az országba! Legalább is az egyik 
kapott magánlevélben elhangzott figyelmeztetés szerint 
ettôl is tartani kell. :))))))))))))))”

Es akkor meg nem beszeltunk a felelmetes svajci, bosznia-
hercegovinai, szerb, szlovak, nemet, stb. 
titkosszolgalatokrol! Igy egyfelol a vegen nem engednek 
majd be sehova, masreszt lassan a HIX Auto olyan lesz, mint 
Svajc a II. vilaghaboru vagy Berlin a hideghaboru 
idejen. :)))

Mondjuk informacioborzere kivalo forum, csak mindenki bele 
fog csavarodni a kodokba es viragnyelvekbe. :) Mar latom 
lelki szemeimmel, mit fog jelenteni pl az Alfa-flame! :) 
Ahhoz kepest a koszovoi haboru piskota. :) A szelepszar-
szimeringre meg nincs otletem. 

Bocs mindenkitol, pentek van. :)

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Autosnap, elmenybeszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok,

A szerdai Hungaroringi autosnaprol irnek, egy kisse 
megkesve, mert eppen NET-szukeben vagyok ...
Elosszor is csodalkozok hogy csak elegge kevesen jottek el, 
igaz hogy szerdai napra esett az esemeny. Az eddigi 
visszhangbol ugy kovetkeztetek, hogy a listarol csak en 
voltam ott.

Szoval kb 8:30 korul ertem oda, es leparkoltam a magat 
nepes szamban kepviselteto hondas tabor mellett. Sok szep 
integra es prelude volt. Az akkreditacio (versenyengedely) 
megszerzese 9-tol volt lehetseges, ala kellet irni egy 
nyilatkozatot, es mindenkit beosztottak egy 
hengerurtartalom szerinti csoportbe (1 < 1600, 2 < 2000, 3 
> 2000 vagy turbo).
Ez utan a csoportok folyamatosan indultak a nap folyaman. 
Egy futam menete a kovetkezo volt, egy felvezeto kor, harom 
folyamatos kor, egyenkenti inditassal (10-15 sec), egy 
levezeto kor, a kockas zaszlo utan. Azaz osszesen ot kor 
egy futamban. En mondjuk negyszer indultam, igy 20 kort 
tettem meg a Hungaroringen !
Most voltam elosszor a palyan, es meglepett hogy mekkora 
szintkulonbsegek vannak rajta. Kulonosen durva a celegyenes 
vegi jobbos, ami erosen lejt es kifele dol is.
Az elso futamban a felvezeto kor utani elso egyeni koromben 
rogton sikserult egy piruettet eloadnom :) Sikeresen 
pordultem 360 fokot, es hala a szeles aszfaltnak vegig a 
palyan maradva. Ezutan mar ovatosabban  mentem, de a 
koridok igy is javultak, es a kesobbi futamokban mar 
elveztem is a vezetest. Az elsoben nagyon leizzadtam :)))).
Ra kellet jonnom, hogy a versenysport egy nagyon kemeny 
dolog lehet! Ezen a palyan lenyomni 77 kort, az en tempom 
duplajaval, hibatlanul valami emberfeletti teljesitmeny !
A szervezok celja szerint ez NEM egy verszeny, mindossze 
egy lehetoseg a palya megismeresere, ezert nincs is 
hivatalos idomeres, illetve van az egyenkenti inditas.
Akikkel egyutt mentem:
E55 AMG, M3, Carrera 2, Subaru WRX, S3 (265 paci), Mondeo V6
A legjobb idom (egy srac merte, koszonet erte) 2:29. 
Erdemes megjegyezni, hogy az elso kategoriaban indulo 1000-
es Suzuki es a Lada 1200 is 3 percen belul tudott kerulni !!
A mi csoportunkban a legjobb ido 2:14 volt. Mindezeket csak 
azert emlitem, mert az Astra kupaban indulo 1.6 alap 
motoros asztrakkal 2:12 koruli koridoket mennek :)) Hat 
ekkora kulonbseg van egy versenyauto es pilota, illetve egy 
utcai sportos (?) auto es urvezeto teljesitmenye kozott.
Az autom nem egeszen birta a kikepzest, kb a harmadik 
koromben a celegyenes vegen fekezes helyett beesett a 
fekpedal, es csak a szentleleknek es a megfeszitett 
nyakizmaim erejenek koszonhettem hogy nem csusztam ki. 
Szakertok megallapitottak, hogy felforrt es belevegosodott 
a fekem. Igy a kesobbi korok soran sikerult elsajatitanom a 
pumpalasos fekezest, igy talan nem panikolok majd, es egy 
esetleges hasonlo alkalomkor meg tudom allitani az autot. 
Nem csak a fekfolyadek nem birta a menetet, hanam a 
fektarcsa (?) sem, ugyanis bar a fek nagyon (is) harapos 
lett, allando surlodo hang hallatszik, es olyan a fekezes, 
mintha a tarcsan smirgli lenne, szinte ropog ahogy lassitok 
vagy megallok. Ezt mi okozhatja ?
Mindent osszevetve egy szuper nap volt, a kovetkezon (szept 
5.) is ott leszek, ha lesz fekem addigra!
Azt hiszem ez egy olyan elmeny, amit kar kihagyni.

Tamas
+ - fals villogas :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Az a Nissan egy Stanza volt, amit az Andras nevu baratom 
hasznalt a csaladjaval egyetemben. A kecskemeti talin 
ragasztott ra matricat. Vagy az Occsevel vagy a csalad mas 
tagjaval futhattal ossze. Van ilyen :)))

Fresi

u.i.: Az Alfasok meg arrol beszelgetnek, hogy a valto szar. 
Miert kell szitani az indulatokat???

Nagyak:

>Igy mar jartam en is. Egy Nissan-ra kezdtunk el haverommal
>mutogatni, a haver - epp hatul ult - mutatta az en matrica-
>mat, miutan megeloztem oket, de a kovetkezo piros lampanal
>a visszapillantotukorbol lehetett latni a teljes 
>zavarodott-
>sagot a bent ulok arcan, az egyik meg ki is szallt, hogy 
>megnezze a kocsija hatuljat, mit mutogatunk nekik... 
>Ekkorra
>mar fetrengtem a rohogestol. Persze en rogton arra 
>tippeltem, hogy a sracok vagy kolcsonkaptak a kocsit, vagy 
>az elozo tulaj volt listatag. Valami kekesszurke Nissan 
>volt, ha jol emlexem, mert mar igen reg tortent, raadasul 
>autot meg az eletemben nem lattam. (Ismeretlen volt 
>szamomra a tipusa. Regi volt.)
+ - Aldo koszoru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!


Berta Levente Aldo temetesen a HIX koszoruhoz hozzajarultak
nevsora:
2001.08.28.      összesen
 1000.-  1000.-
   1000.-  2000.-
  500.-  2500.-
Kollmann Tibor Sarvar  500.-  3000.-
  500.-  3500.-
2001.08.29
  500.-  4000.-
  500.-  4500.-
Topa Gabor Mako   500.-  5000.-
2001.08.30.
   1000.-  6000.-
  800.-  6800.-
2001.08.31.
  500  7300.-
   1000.-  8300.-

Az onkentes hozzajarulasokat az alabbi cimre lehet kuldeni:
Dunai Zsolt
2400 Dunaujvaros
Matyas k.u.1.4.3.


Hmmm! Milyen erdekes veletlen!

A cimjegyzekemben az   cim utan az
 cim kovetkezik.

--
 Üdv
 Dunai Zsolt
+ - Re: dizel tipo nem all le (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


>>most viszont a jelenseg az, ha le akarom allitani a motort, es leveszem a
>>gyujtast, akkor meg siman jar tovabb a motor. van hogy 1-2mp-ig, de van
>>oltan, hogy nemakar leallni. ilyenkor egy gazadas segit, es leall. kozben

Chuky valasza:

>A dizelek akkor szoktak ilyet produkalni, ha nem jo hoerteku izzitogyertyat
>tesznek bele, illetve, ha mar nagyon oregek a gyertyak.

    Tudomasom szerint az izzitogyertya csak indulasnal jatszik
szerepet, amikoris elomelegiti a hengerben levo levegot, hogy
megkonnyitse a kocsi beinditasat. Indulas utan mar nem kap
aramot, vagyis a leallitasnal mar nem uzemel, tehat nem jatszik
szerepet.
    Mivel a dizelautoban ongyulladassal eg a keverek (nincs gyujtogyertya),
igy a gazolaj elvetelevel lehet leallitani azt. Ennek erdekeben az
adagolon van egy magnesszelep ami elzarja a gazolaj utjat amikor
leallitjuk a kocsit. Velemenyem szerint itt kell elso korben a hibat
keresni, vajon nem ez a magnesszelep hibas-e.

    Udv:

                                Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - rendorokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!
Regi latogatotok vagyok es olvastam mar mindenfele velemenyt a rendorokrol.
A paletta bovitesere irnam le az esetemet. Temetesre igyekeztem eppen, mar
tobb mint 300 km-t vezettem ( ami nemlehet mentseg a szabalytalansagra) az
M1-rol mentem le az igmandi lejaronal Komarom fele. Latom, hogy allnak a
rendorok az ut mellett mar jo messzirol, kukucskalnak a muszerrel, de a
szembejovo savot es egyebkent sem mentem gyorsan. Kozelebb erve latom, hogy
ket fiatal rendorno  formas karosszeriakkal. Meg is allitottak. Ovek
bekapcsolva, pia egy hete sem, sebesseg 75 a kocsit kolcsonkertem, meg papir
is van rola. Nyugodtan vartam a fejlemenyeket. Akkor lettem idegesebb, mikor
megkerdezte "nem tetszett latni a 60-as tablat?"
Ilyenkor szerintem nincs jo valasz, de azt mondtam, hogy nem. Kedvesen kerte
a papirokat. Minden jo volt, csak a kotelezo bizt. aktualis csekkje nem volt
meg. Rovid magyarazkodas utan a lenyeg, hogy bugo hangon azt mondta:
"legkozelebb kozlekedjen figyelmesebben es tegye bele a forgalmiba a
csekket". Tehat ez pozitiv elmeny a szervvel kapcsolatban es az eddigi
tapasztalataim is inkabb a jo iranyba billentik a merleget. Csak kiegeszites
keppen, kesobb megneztem a csekket benne volt, csak nem a jo datumu lett
befizetve, de a befizetes datuma jul 31.-e volt es nagyon jol lathato. Meg
valami az uttal kapcsolatban. Gazos autoval mentem es Polgartol Komaromig az
egesz uton, meg  az autopalyak menten sem lattam LPG kutat. Tehat tovabbra
is ra vagyok kenyszeritve a hazi tankolasra, ami nyaron eleg nehezkes.
+ - Re: Nasice II. sorlimit miatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> PS: Tizenot ev motorozas, hat ev, (100ekm, ennek 80%-a 
> kulfoldon!) kispolskizas utan azt hinnem, hogy nincs 
olyan 
> hiba, amit ne tudnek az ut szelen megcsinalni. Rajta 
vagyok a 
> SAHAL listan - eddig senki nem hivott:-) - szokasom 
mindig 
> megallni, ha lerobbani latok valakit az ut szelen. Igaz 
> ujabban ha tulmegyek nem szokasom visszafordulni - 
oldalborda 
> nyomasa - de azert evente parszor sikerul segitenem.
> Svilaj BIH hatarfalurol jutott eszembe: Tavalyelott volt 
egy 
> szlovak lerobbant Skoda Felicia dizel harom sraccal a 
komp 
> elotti sorban. Elfolyt az olaja. Makarska. Mint meseli 
> szembol hirtelen kivilagitatlanul felbukkant egy SFOR-os 
> jarmu, felrehuzta a kormanyt, s a padkan valami meretes 
ko 
> bajos lyukat csinalt a karterdekni lemezen. Hosszas 
boklaszas 
> utan hajnal 2-re ertunk oda, de 6-kor indult az elso 
komp, 
> idonk volt. Szerette'k volna, hogy Mo-ig vontassuk el 
oket. 
> Kocsim 735 kg, ovek tonna felett, meg hova ulnenek stb. 
> Meghatottak, az elso horvat faluig elvontatom, ha a nagy 
> emelkedon feltoljak + nem ulnek benne. Erdekes a 
dajcsokat, 
> svajciakat, bosnyakokat nem nagyon lehetett meghatni 
boszmebb 
> kocsival se, lehettek vagy felszazan a sorban. Kartert 
> korbeszagoltam rendesen, majd a deknit le is vettem. 25-
35 mm 
> koruli vagas (egymasra visszahajtva fel millimeteres se 
volt 
> a hezag kozottuk), par mm-re a leeresztocsavartol. 
> Zsirtalanitas fozobenzinnel. Lattam par utcaval feljebb 
egy 
> stomatolog kiirast, felvertuk a fogorvost (horvat falu:), 
> segitokesz volt, probaltuk kompozittal. Nem jott ossze, 
> ledobta magarol a kompozitot, ahogy az amalgam sem tapadt 
ra. 
> Egy oracskat aludtam, s megalmodtam mit is kellene 
csinalni. Atkelve a hataron az elso szatocsboltnal 
megalltunk. Ket komponensu ragasztora 
> gondoltam, gepeszmernok fater meselte, hogy mikent 
ujitottak 
> fel epoxi gyantaba kevert vasporral hengerfejes traktort. 
Dvo 
> komponentni klej-t (nem tudom hogyan van horvatul, 
SZLAVul igy tudom; lasd itthon EPORAPID) nem ismertek 
> semmit, amugy szerencsere talaltam szilikonkaucsukos 
> tomitomasszat. (Alig egy evvel ezelott mar ilyesmi 
masszaval 
> sikerult honapokra eldugitani egy - utra kerult 
acelnyesedek 
> altal kivagott - makacsan folyo gazolajtartalyt. Ez akkor 
egy 
> Opel szervizben kapott fekete szelvedoragaszto masszaval 
> sikerult elerni. Ra par honapra hegesztettuk meg, mikor 
kifogyott a tank: ajanlolista: Diosd muanyagos)
> Egy ocska farmert felaldoztunk, s azt kivul-belul 
> raragasztottam a lemezre a lyuk kornyeken. Szaradas utan 
meg 
> ket retegben kivul-belul farmerszovet kaucsukban. Kapott 
ket 
> liter felszinti olajat tolem (nivo minimumszintje nalam 
> ennyi), elszaladtunk a masik falu szeli kuthoz 3L gagyibb 
> olajert. Mire visszaertunk meghuzott a kaucsuk, felertek 
a 
> sracok is a Szavarol, olaj bele, mentek. Probaltak 
> ranktukmalni penzt, meg 2L szilvapalinkat (nejem 
korrigalt: bor volt!) sikertelenul. 
> Foldvari hidon, mar jott a ha'la'lkodo SMS, hogy 
Pozsonyba 
> ertek. Mint kiderult parszaz kilometert hetvegen is 
beletettek a kocsiba. Hetfon megint halalkodas telefonon, 
majd e-mailben 
> (azota karacsony, husvet, ujev e-mail from Vladimir. 
> DUSLO-nal kereskedelmi igazgato). Delutan felhiv, hogy 
> adhatja-e a szervizfonokot. Amaz nem hitte el, hogy 
lyukas volt 
> a dekni, egy csepp olaj sincs korulotte. 
En se hittem, hogy a 100-150 fokos uzemi homersekletu olaj 
ennyire baratsagosan viselkedik vele, az teny. 30 szereloje 
van, de 
> se neki, se nekik nem lett volna annyi sutnivalojuk, hogy 
> csak az elso markaszervizig labon eljussanak... Hizott a 
> majam rendesen. A feher polom kicsit olajos lett. Azert 
jol 
> esik olajfoltosan is felvenni:-)
> Azota van a kocsiban 2 komponensu ragaszto is:-))))). Ha 
vaspor is 
> lett volna lehet, talan megtakolom azt a csuszogyurut:-
)))))

Kosz az infot :). Az enyim sajnos egyreszt benzinen el 
(apropo, milyen oktanuak vannak arra, milyet szabad 
tankolni, ami valoban megfelel legalabb 95-nek?), masreszt 
haromszor-negyszer annyit eszik.:( 

*91-95-98 vannak, 98 olmozott. SOKKAL JOBB minosegu, MINT 
HR-ben! Nem olyan katranyszaguan budos, mint a horvat 
koolajbol keszult. (Uj finomito+arab olaj) A diesel-olaj 
plane jobb.

"Oktobertol vizum kell, velhetoen jovore mar korbe megyunk."

Emiatt? Ennyire remenytelen a megszerzese? Vagy draga lesz?

*Par szaz kilometer miatt nem rentabilis a vizummal 
keccsolni (biztos nem ingyen adjak, plane ha a hataron nem 
lehet, akkor meg az utlevel is kell nekik par napra). Ki 
kellene valtani egy masodik marha(ut)levelet..., s 
valamelyik raerne koszalni a kovetsegeken. Mar 1000 Ft/db-
ert is erdemesebb anyagilag korbemenni:-)))))

Nem tudni mi lesz. Eddig egyetlen orszag polgaratol se 
kertek meg vizumot. Májusban varatlanul bevezettük a 
vizumkenyszert, Kulugy infoja szerint azonnal bevezethették 
volna, de meltanyossagbol oktoberig - mig a pontos 
vizumtorvenyt kidolgozzak - egyoldaluan meg vizummentesen 
belephetnek meg a magyarok BIH-ba.

Ha nem szivatnanak annyit a szerbek, akkor rajtuk at 
mennek. Bar jovore lehet oda is vizum kell.

"Derventa utan és Zenica utan is van 1-1 PETROL kut. 
Szloven a gazolaj
(1,4KM), DEM-et (1:1 mindenhol) elfogadnak. Az allami kut 
az Energopetrol,
itt nagy meglepetes nem erhet."

Ok, es a benzin?:) What is KM?

*konvertibilis marka. Erteke 1DEM. Benzin 1,5-1,8 kozott 
volt, 10-20%-kal olcsobb, mint inHR.

 Hol lehet ilyet venni? Vagy 
DEM annyira altalanos fizetoeszkoz, hogy nem erdemes?

*Pontosan... Sot kartyaval (EC/MC Maestro) is lehet. Nem 
probaltuk. 
Egy tank gazolajhoz 20DM-nyit tankoltam mind2szer.

bevallom 
Dubrovnikba se volt kedvunk bemenni a gyerek erdekeben." 

Miert nem mentetek be? Dugo? 

*Nappal meleg van Neki, parkolohely keresese kozben hogutat 
kapna. Kis vanszorgas szokott lenni, dugora nem emlekszem. 
Kicsi varos ahhoz. Van egy kis bukeja a levegonek amugy a 
benzinjuktol/dieselkormuktol.
Ejjel meg aludnia kellene.
*Tavaly mar jobban ismertem, mint a szulovarosomat; annyira 
nem hianyzott. Majd ha a gyerek ertekeli, hol van. Foleg 
miatta mentunk, jot lustalkodni mellette. Jot tesz  a kis 
tudocskejenek - pesti smog utan - a sos levego... Meg 
tavaszon-osszel a hegyvideki...

Szallassal kapcsolatban nincs 
tipped? Latni az út menten szallodakat, panziokat, 
fogadokat, karavanszerajokat? :)

*Boszniaban? Latni az igaz. Szerintem masfelx annyi lehet 
mint HR-ben ugyanolyan igenyek mellett. Elvegre fizetokepes 
kereslet az boven van, annyi biztos (SFOR, UN, EBET stb.)! 
Nem probaltuk. A Neretva partjan - uttol par szaz meterre 
sok sator van, mellette auto, amolyan nyekladhazi hangulata 
van.




Kerenyi Peter
+ - BIH + comeback (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

DjTiszy szerint ujra normalis a lista hangulata, ezert irok par
dolgot...

> Kosz az infot :). Az enyim sajnos egyreszt benzinen el 
> (apropo, milyen oktanuak vannak arra, milyet szabad 
> tankolni, ami valoban megfelel legalabb 95-nek?), masreszt 
> haromszor-negyszer annyit eszik.:( 

En mindenhol 95-ot tankoltam. A szomszedom a Ventojaval
BIH-be jart Makarskarol tankolni, meg igy is olcsobban jott ki.

> Jovore lenne esedekes, csak szeretek elore tervezni. Neha 
> tulzasba viszem.

Csinald ugy, mint en. Szerdan kigondoltam, hogy penteken
megyunk es mentunk. 

> Emiatt? Ennyire remenytelen a megszerzese? 
> Vagy draga lesz?

40 DM + papirozas miatt mar erdemes kerulni.

> Ok, es a benzin?:) What is KM? Hol lehet ilyet venni? Vagy 
> DEM annyira altalanos fizetoeszkoz, hogy nem erdemes?

KM - konvertibilis marka :) DM rulez. Nyugatabbra fizethetsz
kunaval is.

> A satorozas, a furdes vagy az auto egyedul hagyasa?

Az egyedul hagyas - szvsz. En Mostarban 3x csereltem
parkolot, mert nem mertem ott hagyni sehol. 

> Miert nem mentetek be? Dugo? Szallassal kapcsolatban 
> nincs tipped? Latni az út menten szallodakat, panziokat, 
> fogadokat, karavanszerajokat? :)

Dubrovnikban az ovaros elott hatalmas kocsisorok vannak.
3 nagy parkolo van a bejaratnal, rogton a falnal ugy tele 
volt, hogy paran nem tudtak kijonni, picit feljebb ugy navigalt,
hogy egyik oldalon erjen ossze a tukor es szalljak ki a 
masik oldalon, ezert onnan leleptunk (utolso hely volt), a
harmadik parkolo ha felulrol jossz, balra van, ott volt 5 hely,
de az is csak a zuhogo eso miatt volt szvsz.
A parkolas egyseges - 5 KN / ora (180 Ft). Ha sietsz, 
Dubrovnikra kb. 5,5-6 ora kell...
Ha ezekben a parkolokban nincs hely, parkolhatsz 
szabalytalanul, de a kulfoldi autokat 1-2 eltuntetik a rendorok 
+ zsiros buntetes var. Ezert a megoldas az ujvarosban vagy
a kikotoben parkolni es 1-2 km-t gyalog megtenni az ovarosba.
Ez gyerekkel nem ajanlott, mert az ovaros megtekintese
fizikailag eleg kimerito (mondjuk penzugyileg is), es a gyerek
szvsz mar nem birna a visszautat az autoig.
Dubrovnikbol hazamenet erdemes meg elterni picit delnek,
es az elso uton felmenni a hegytetore, eszmeletlen szep a
panorama.
Horvatorszagban a szallassal van a legkisebb gond, meg soha
nem voltam 3 helyen, ha az elso nem is tetszett, vagy sokat
kertek, a 2. ajanlat mindig rendben volt. Szallaskereses kb.
3 perc atlagban. Kedves oreg tengereszek, nyugdijasok, 
alig varjak, hogy a szobaikban lakj. Ketagyas szoba
Podgoraban 1 hetvegere (2 ejszaka) 32 DM. (Ez masodik
ajanlat volt, az elso kevesbe volt szep es 36 DM-t kert).
A *** hotel a rivieran szinten nem gond, 180-190 KN/ej/fo,
ebben benne van a reggeli (svedasztal) es a vacsora (3 fogas).
Tenger mellett lebzselve az ebed nem is hianyzik...
Egyezkedni kotelezo, ritkan engednek ugyan az arbol, de neha
megeri. Szemely szerint inkabb maganszemelyekkel inteztem
mindent, sokkal pozitivabb elmeny. Pl. hajoskirandulas - nem
engedett a 120 KN/fo arbol, de meghivott magahoz, rakijat 
ittunk es jot dumaltunk. Sokkal jobb erzes, mint egyenruhas
csajtol atvenni a jegyet egy pulton keresztul. Sokkal emberibb,
kozvetlenebb es jobban megismered az orszagot az embereken
keresztul. A hajos leleknek nincs hibaja :) Tengerre fel!  :)))

> Na, ma lattam egy szep Alfat: nem tudom melyik volt a csaladbol, 
> nem tudom hany motor volt benne, de mindket oldalon volt 
> egy-egy dupla kipufogo; a seggere  csak annyi volt irva, hogy 
> Gtv vagy Gts...

Jujjjj, Alfan Gts biztosan nem volt... 
A GTV mar valoszinubb, az uj generacio tagjai:
kiskozep - 147
kozep - 156
magasabb kozep - 166
roadster/kabrio - Spider
roadster/zart - GTV

> IGY VAN... Fogash, rosszul erezned magad, ha a nemet auto 
> tulajokba nem kotnel bele ALLANDOAN???????????????? Mert a 
> kis po:cso:m is tele van mar ezzel... UNOM, ERTED???? Es 

Mar megbeszeltuk, hogy erre van a PgDn. En meg a draga idom
toltom azzal, hogy ilyen ... reakciokat olvassak. Szamonkent
legalabb 20-at. Szerintem egy jo poen volt, atugottam es mentem
tovabb. 

>>Amelyek szinte eszrevehetetlenek a rengeteg huszoneves AR, 
>>meg Fiat kozott...
> Egyetertek, jot mosolyogtam irasodon, Jam  :))))))

Igen, ezen bezzeg mosolyogtal. Pedig a ketto kozott semmi 
kulonbseg...

Cs.
AR 146
+ - Jot nevettem :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> most viszont a jelenseg az, ha le akarom allitani a motort, es
> leveszem a gyujtast, akkor meg siman jar tovabb a motor. van
> hogy 1-2mp-ig, de van oltan, hogy nemakar leallni. ilyenkor
> egy gazadas segit, es leall. kozben meg olyan nyivakolos
>
> Jo volna tudni, mit "faragtak rajta". A dizelek akkor szoktak
> ilyet produkalni, ha nem jo hoerteku izzitogyertyat tesznek
> bele, illetve, ha mar nagyon oregek a gyertyak. Erdemes
> utananezni a gyarilag ajanlott ertekeknek,
> izzitogyetya-tipusoknak, es ellenorizni, hogy ilyen van-e
> benne?

Itt valami nagyon felre van ertve :) Egy jaro motornal az
izzitogyertyanak mar semmi szerepe nincs, akar le is lehet
kotni... Ha nem all le, az annyit jelent, hogy nem szakad meg az
uzemanyagellatas, tehat az ezt intezo szeleppel van valami
problema, pl. nem zar jol.
+ - VW vs Fogash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Koszonom sracok. Arra azert viszont komolyan kivancsi
lennek, hogy Fogash mi baja velem/velunk.

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
VW Golf 1 1976
+ - mobil a vamon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> „Most irjam hogy az ismerost levetkoztettek
> hataratlepeskor, mert magyar? Engem ket oran at vizsgaltak
> situramrol hazamenet, meg a mobilomat is elvittek
> lecsekkolni, mert a "magyarok lopnak" (idezet bezarva).”

Jut eszembe, most olvastam egy felhivast, hogy ha a vamosok barhol Europaban el
kerik a mobilodat, ne ellenkezz, ne viccelodj, engedelmeskedj. Talaltak tobb mo
bilnak alcazott fegyvert, ezert az eljarasuk mostantol az, hogy elokapjak a feg
yveruket, ha a mobilodhoz nyulsz, jobb nem kiprobalni...

Dani
+ - Re: Grad Nasice (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap elkuldtem ket listara, de csak a masikon jelent meg. Sot k_malac mar
valszolt is ra:-((((( Feketelistara tettetek:-)))))?

Nem kivanok flame-t gerjeszteni punkosdig, csak ezert SEM idezem szo szerint
se Gabor pontos szavait (aki akarja utananezhet a 1206 es 1209 listakon). Ha
valakinek nehez lenne elerni, szivesen megkuldom privat cimere, nem zarkozom
el az elol sem - Gabor engedelye eseten -, hogy a privat levelezesunk
tartalmat is megismerje barki. Megjegyzem maganban is megkapta a kozzetett
levelet, kicsit mas hangon mentegetozott.
Oromomre (es megnyugvasomra) szolgal, hogy a listan 50-60%-ban,
maganlevelezesben 70-80%-ban visszakozott ominozus kijelenteseitol.

 irta egy remelem gyenge pillanataban:
>Kedves HIX-társak. Ezentúl Horvátországról csak szépet írni, mert különben
tudjátok meg, hogy a horvát titkosszolgálat is olvassa a listát, mert a
MOSAD után a legerôsebb a világon és nem engednek ám többet be az országba!
Legalább is az egyik kapott magánlevélben elhangzott figyelmeztetés szerint
ettôl is tartani kell. :))))))))))))))

Kerem Gabort, ha maganlevelembol idez (amit ugyan nem tartok etikusnak -
talan nehez levetkoznie a hasonlo BALKANI mentalitast -, ugyan
termeszetesen:-) utolag:-) hozzajarulok) hasonlo kiforgatasok nelkul, azaz
pontosan legyen szives idezni - ha mar a jelenteskornyezetet ugy sem tudja
visszaadni -, a szmájlik ott legyenek benne es annyi tucat ahanyat tettem.
Termeszetesen maganlevelben ominozus kijelentesemet - Gabor engedelye nelkul
csak azt a reszt - szo szerint szivesen megkuldom barki erdeklodonek (szerb
allampolgarkent a 4 evig rendszeresen visszapattintott vizumkerelme kapcsan
jegyeztem meg joszandekuan gigantikus szmajlikkal: mire visszairt, hogy
miota magyar utlevele van, nagy ivben le.....). No comment.

Az orszag neve el se hangzott, ugye...:-)

Kellemes hetveget mindenkinek.

>  -----Original Message-----
> From: 	Kerényi Péter (AH/Petzvál)  
> Sent:	Thursday, August 30, 2001 3:04 PM
> To:	'; '
> Cc:	'; 'Badacsonyi Kalauz'
> Subject:	Re HR Nasice:-)
> Importance:	High
> Sensitivity:	Confidential
> 
> Ugyan nincs meg itt a punkosd, ezert csak BIH:-)
> >Idoben mennyivel rovidebb arra menni, mint korbe Karlovac,
> Knin, stb.? Mert km-ben tuti az. 
> Igen. 900, az 1300 helyett. Ja az autopalya tobbe kerulne, 
> mint a gazolaj:-)))
> Jastrebarskotol-Plitviceig araszoltam mar sort turnusvaltas 
> kornyeken nem 1x. Attol eltekintve is idoben ennel 
> brutalisabb pl. a Magistrale.
> >Milyen utvonal a legjobb
> Mostar, Dubrovnik fele? Udvar, Brcko, Tuzla, Szarajevo
> utvonal milyen? 
> >BIH-rol, az ottani viszonyokrol tudnal
> kicsit tobbet meselni? Kis gyerekkel (hasonlo korban lesz,
> mint a tied) meg lehet kockaztatni?
> IGEN. 
> Eloszor - ez juni vegen volt - Hercegszanto-Batina (Duna hid) 
> (baratunkat latogattuk meg a szomszed faluban, ezert a kitero 
> 5DM szerb insekcija dijjal)-Dakovo-Sl.Brod (autopalya 
> ingyenes eddig!)-Zenica-Sarajevo-Mostar-Metkovic-Dubrovnik 
> fele mentunk.
> Az ut a Bosna es Neretva volgyeben megy 20-30km-nyi alaguttal 
> megkimel a hegymaszastol, egyetlen szerpentin van, a tobbi 
> szinte alfoldi pihenteto vezetes.
> Zupanje-Orasje hataratkelon lenne hid a Szavan utbaesoen meg Tuzlanak.
> Tavalyelott voltunk Tuzla fele, hegyek, eleg faraszto, nem javaslom.
> Tavaly nyaron Brod-on meg nem volt hid, komp pedig Samac 
> helyett Svilaj-nal (5DM a dija).
> Vissza Trebinje fele (DU NNE30km) jottunk haza, zommel (98%) 
> a RS teruleten Sarajevoig. Az ut borzalmas, szerpentinek 220 
> km-en at, soha tobbet arra. Kocsi a 4-est is ritkan latta, 
> 5-öst soha:-( Zenica-Brod-Gyakovo-Osijek-BM-Udvar-Bp.
> Juli vegen jovet menet Nasice:-)
> Bp-Solt-Pecs-Dravaszabolcs-NASICE-Brod-Bosna&Neretva 
> volgye-Metkovic-Neum-Cavtat
> >Milyen a hatar? Mennyi ido az atkeles? Sokat szaroznak?
> Ejjel menjel (2-5 ora kozott), 10 perc alatt atjutsz. 
> Juniusban a bosnyakok miatt allt a sor a hidon kifele (7 ora 
> fele; 1 orat varhattunk), juliusban a horvatok elott (12 
> korul; fel orat se vartunk, mert megeloztunk egy kamiont, s 
> csak a vamosbode elott tudtunk beallni a sorba; amugy lett 
> volna 2-3 ora).Vissza 6 orakor 15 perc; 2 ora korul 5 perc, elottunk pedig

> volt par kocsi
> >Identol mar vizum kell. Szerinted erdemes kovetsegen
> beszerezni vagy mukodik ott helyben is (ld Egyiptom). 
> Nem. Nem tudom. Ha teheted van egy honapod ra, hogy kimenj:-(
> Lehet csuszik jovo oktoberig. Lassan orolnek a malmaik.:-)
> Oktobertol vizum kell, velhetoen jovore mar korbe megyunk. Ha 
> ugyan Cavtatba megyunk.
> Nagykovetseguket erdemes megkerdezni Pesten.
> >Kell valamilyen kulon papír a szerb reszre? 
> Nem. Erdekes viszont, hogy HR-bol mindegy melyik entitas 
> teruletere lepsz be a RS hatarorei, vamosai vamkezelnek.
> >Kernek nemzetkozi jogsit, biztositasi zold kartyat, 
> felsegjelet, stb? 
> nem, IGEN, (H)igen
> >Hol erdemes tankolni? 
> Derventa utan és Zenica utan is van 1-1 PETROL kut. Szloven a 
> gazolaj (1,4KM), DEM-et (1:1 mindenhol) elfogadnak. Az allami 
> kut az Energopetrol, itt nagy meglepetes nem erhet.
> >Van turizmus es annak megfelelo
> infrastruktura (informacios iroda, terkep, stb)? Gondoltam
> pl Travnik, Jajce, Szarajevo, Mostar megtekintesere.
> A 400 km uton egyetlen helyen volt kiteve, hogy mi (Sarajevo, 
> Mostar) hany kilometerre van. No comment.
> Mezsdugorjet megtalalod.
> >Szallas? KOZBIZTONSAG???
> Tavalyelott fel napokat egyedul hagytuk (Bihac, Mostar. 
> Medugorje, Sarajevo) a kocsit. 
> Tobben mondtak helyiek, eleg vakmeroseg volt. 
> Akkor a Neretvaban jot furodtunk es a parton satoroztunk. Free.
> Iden nem kellett egyedul hagyni a kocsimat, sot bevallom 
> Dubrovnikba se volt kedvunk bemenni a gyerek erdekeben. 
> Hallom ennel jobban sehol nem lenne erdemes ellopni. Az 
> EU-ban ellopott kocsik harmada itt landol...
> BIH: Zold kartya legyen Nalad. Szabalyokat tartsd be, rendor 
> rendor hatan.
> Ha Montenegroba atszaladtok - miert is ne - szolj, hogy ha 
> kuldjek faxon MABISZ-jugo biztosito szerzodest (KOSZONET erte 
> Szilagyi Jozsef listatarsunknak (MABISZ informatikai 
> igazgato), aki volt szives elfaxolni meg juniusban!), mert 
> felelosegbiztositast kottetnenek autora (Roszken tudjak, de 
> itt nem, hogy van egy bilateralis egyezmeny).
> KP
>
+ - Svajc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem sem tartozik a svajci hatar legkellemesebb elmenyeim
>koze (pl Schaffhausentol eszakra). Szerencsere ilyenek nem
>tortentek, de ugy kezelik az embert, mintha egyszerre lenne
>orosz urancsempesz, bangladesi menekult, illegalis
>munkavallalo es terrorista azert, mert magyar.

En is jartam arra, sot tobbszor is atleptuk a svajci hatart,
de max az utlevelet neztek meg.

>Parkolas: majdnem mindenhol tilos, ahol nem, ott kemenyen
>fizeto (meg kis falvakban is ez a helyzet). Schaffhausennel
>3 km-t kellett gyalogolni a vizesesig, a kocsit egy reten
>hagyva 600 Ft-ert.

Mert birka voltal, mint en. Lehet talalni olyan helyet
ahol semmi nem tiltja a varakozast, csak meglep, hogy
senki nem all ott. Na ja, keves arra a magyar.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Sajnos ELADO a kocsim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ELADO KIA Sephia II, Gyartasi ev: 2000., Futott km: 42e, Elso 
tulajdonos, bezs metal szinu, 1498 ccm, 88,5 LE, szervokorm., tavir. 
riaszt., kozponti zar, Kenwood radiomagn. + 4 hangfal, stb. 
(alaptipus). Fogyasztasa orszaguton 6-7 l kozott (labmerettol 
fuggoen), varosban  7.5-8.5 l között van. Garancia 2003. februarig. 
Eddig semmi panasz nem volt vele, csaladi autonak hasznaljuk es 
teljesen megkimelt, szep kocsi, termeszetesen karambol mentes 
(garazsban lakik). Sajnos hazunk epitkezeset muszaj valamibol tovabb 
finanszirozni, igy el kell adni, esetleg olcsobbra cserelni. Iranyar 
2.000e Ft. Erdeklodni a 06-28-421-491 vagy 06-30-368-8134 
telefonszamokon lehet.
udv mindenkinek
Barnabas
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csak ugy elmelkedek: ha benyomod a fekpedalt, hagyomanyos autoknal ugye egy
>dugattyu folyadekot nyomna ossze, de mivel a fekfolyadek ismer nehany
>torvenyszeruseget a fizika teruleterol, igy elmozditja a rendszerben levo
>mozdithato elemeket, amelyek jelen esetben a dugattyuk a
>fekmunkahengerekben. Ha azonban ABS is van a kocsiban, az a kerekek
>blokkolasa elott elengedi a feknyomas egy reszet, ez az a "dobolas" a
>fekpedalon, amit erezni lehet neha. Mekkora lehet az a fekut, ami alatt
>elfogy a fofekhengerbol a nyomas, vagyis fel kell engedni a fekpedalt egy
>pillanatra, hogy ujra mukodjon a rendszer?

Eleg szar lenne ha igy mukodne. Szerintem az elengedett nyomast a
blokkolas megszunese utan visszanyomja a rendszerbe.

Zotya
+ - Off: Svajc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!

Fidrich Laszlo, orulok, hogy jol erzed magad, de ha meg mindig
a kek szinu utleveled van, es nem a feher keresztes, addig szerintem
meg erhetnek meglepetesek. (Ne igy legyen) Svajcba autoval atlepes
bizony nehezsegeket okoz magyarkent. Utoljara fel orat szaroztak
az utlevekkel, addig meg felreallva nezhetted, hogy mindenki masnak
csak integetnek. Tudod, mit teljesen igazad van! Jol csinaljak, hogy
vedik az orszagukat, de akkor viszont azt nem ertem, hogy amikor
en hazamegyek, a sajat orszagomba, akkor velem miert szaroznak
ugyanugy, a svaci meg johet, tart karokkal varjuk? Na nekem ettol
van taccsolhatnekom. Amugy milyen orszag az, ahol a hataron
elveszik a mobilodat, es megnezik, hogy van-e benne svaci
telefonszam??? (Ez tenyleg igy van) Csak azert mert nem 3000
meter folott szulettel? Na ne ma... A masik meg az, hogy neha amikor
megyek haza aztan mar ausztriaban tele van "svaciakkal" az ut,
eppen azon gondolkozom, hova a fenebe mennek ennyien Mo-n?
Valami rendezveny? Na aztan amikor atnezek az autoba, akkor
latom, hogy bizony ha athajitanek egy negrot a svajci autoba, hat
igencsak vilagitana... Ennyit a svajciakrol.
Barataim kint elnek, szerintuk 2 fajta svajci van: az egyik meg emlexik,
hogy a haboru elott ehinseg volt az orszagban! (vegulis a legelokon kivul
van valami mas is ott???) A masik fele meg az ujsvajci, akik mar csak a
bezsakmanyolt es ki nem fizetett penzhegyeken nott fel, es jodolgukban
azt sem tudjak mit csinaljanak...

Remelem most Te zsakmanyolod ki Oket! :))

Udv
 Gabor
+ - PUG607 benyomasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gondoltam megosztom Veletek a benyomásaimat egy Pug607-rôl.
A konrét szekér egy 2.2HDI Tiptronic és mint azt egyszer már írtam,
jelentôsen olcsóbb volt Ausztriában mint Mo.-n lett volna. A Pug Hungary
mongyon le! :))
Az autó megvan 2 hónapja és a kezdeti gondok után jól megy. A kezdeti
gondok alatt azt kell érteni, hogy a benzintartályra elfelejtették
felszerelni azt a szelepet, amit arról gondoskodik, hogy ne keletkezzen
vákum a tankban, ha ürül kifele. Emiatt összement a tank és az egészet
cserélni kellett, ráadásul emiatt tönrement a szivaggyú is, ami nem
derül ki azonnal hanem picit késôbb, amikor is az autópályán egyszerűen
megállt az autó...
Na de borítsunk fágylat a sötét múltra! :))
Nem szeretnék sok-sok oldalt írni, igazából a www.totalcar.hu-n
megjelent igen pozitív hangvételű tesztet szeretném kiegészíteni.

Az autó baromira tágas, de az elsô uléslapok rövidek és laposak, tehát
az én combjaimat (180 cm testmagasság) egyáltalán nem támasztották alá.
Az üléstámla jó. A középkonzol messze van a gázpedáltól, így nem tudod
nekitámasztani a jobb lábad. Kombinálva ezt a rövid üléslappal
hosszutávon eléggé kifárad a jobb láb ha folyamatosan a gázon kell
tartanod (500 km-t vezettem). Szerencse, hogy van tempomat és így végül
is nem kell a gázon tartanod a lábad.
Mindkét odalon 2-2 bajuszkapocsló van és emiatt meg kell szokni, hogy
hova nyúlj. Pl. az ablaktörlés helyett rendszeresen a rádiót
hangosítottam fel, az index helyett meg a tempomatot állítottam át...
Persze gondolom hosszutávon megszoknám.
A hátsó ülésen nem igazán vannak kialakítva az üléshelyek (aki látott
pl. Alfa 166-ot az tudja mirôl beszélek) hanem inkább olyan az egész,
mint egy kanapé vagy pad.
Egészében véve ha nem is nagyon, de látszik az autón, hogy ez egy olyan
luxusautó, ahol azért törekedtek az olcsóságra.
Az utastér méretéhez képes alig van rakodórekesz, a kesztyütartóba pedig
egy félliteres kólásüveg elhelyezése is gondod jelenthet ha már van benn
1-2  térkép.
A hátsó csomagtartóban van középen egy térelválasztó háló, de nincsenek
fülek gumipók számára. Nekem a bazi szerviztáskáme zért ide oda sétlátt
a csomagtérben, míg bonyolult hadművelet árán nem sikerül rögzíteni.
A műszerfalon és a középkonzol fedélzeti számítógépén különbözô értéket
mutat a km-számláló!!! Az eltérés 1.5-2%

A motor nagyon kulturált, semmilyen fordulatszámtartományban nem
hallatszik az utastérbe a dízelhang, a fogyasztás 9 liter körül volt
úgy, hogy toltam neki és ment a klíma. Nekem kicsit gyönge ez a 2.2HDI
motor egy ilyen autóba, de hát van 3.0V6 is :))

Szóval összegezve alapvetôen egy kellemes, kulturált, kényelmes autó és
értelmes opció az A6-okkal és 5-ös BMW-kel szemben, annak ellenére, hogy
nem az én világom, mert hát amikor a bilibe lóg a kezem olyankor
általában V6 SportWagon-ról álmodom :)))

Gábor
HIX-745
AR-145
+ - zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Egy infót szeretnék megosztani veletek, amelyet éppen tegnap mondtak
nekem egy autoszervizben, mely szerint jovore (fuggetlenul attol, hogy
szabalyozott vagy nem a katalizatora az autodnak) ha a hat eves kort
meghaladta a tutuked, akkor evente kell zoldkartyat csinaltatnod.Az
osszegrol annyit mondtak, hogy kb. 5000.- ra lehet szamitani.
Nagyon jo nem!? Megint egy ujabb huzas, amivel penzt huznak ki az ember
zsebebol.
Vagy esetleg azt varjak ettol, hogy majd a magyarorszagi autopark
frissulni fog!?
Esetleg az EU csatlakozas egyik alapfeltetele!?
Ki tudja!
Hat csak ennyit szerettem volna megosztani veletek.
A LE legyen veletek!
Arpi
+ - Suzuki fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar nem eloszor hallom, hogy az uj (mit jelent ez, milyen kor szamit ujnak?)
 Suzukik feke (fekje?) rosszabb, mint a nem ujaknak.

Az en 3 eves Suzukim uj vagy regi ?
A fekkel semmi bajom, tehat ezek szerint regi autom van. Igaz 1.6-os, annak
pedig mas
fek(je)e van, mint a kicsiknek.
Azt is hallottam, hogy az uj fek Bosch ....

Igaz az is, hogy amikor eloszor ultem ebben az autoban, megcimmogtam a feket,
ugy ereztem, erosebben kell nyomni, mint az elozo kocsiban. Az egy Regata volt,
es abban tenyleg nagylabujjal lehetett adagolni a fekerot. (Nyaron sokszor
vezetek mezitlab)

A Suzuki meg olyan atlagos fekpedalnyomast kivan.


Attila
+ - automata P allasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Antal Attila:
>Szerintem nem is annyira a valto reteszelesen van a hangsuly, mint a
>kihajtas reteszelesen. Attol, hogy az auto nem gurithato, meg a
>valtokarnak nem szukseges reteszelodnie.

A Mazdaban sem reteszelodik. Viszont ha lejtos teruleten allok meg, akkor a
kocsi sulyaval raterhelodik a reteszre, es ilyenkor eleg nehez kivenni
P-bol. A kezifekben meg nem bizok annyira, hogy az stabilan megfogja. Nem
gond ha a P-bol eleg nagy erovel kell kivenni?

Udv.:



AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS