Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1391
Copyright (C) HIX
2002-02-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 uza. ar (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Tanksapka (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Szerviz rangsor (mind)  8 sor     (cikkei)
4 Re: gallytoro (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Repules autobol (mind)  29 sor     (cikkei)
6 Fogdai ellatas (mind)  20 sor     (cikkei)
7 hix auto #1390 (mind)  6 sor     (cikkei)
8 megis irok - gyengebb idegzetuek 8 PgDw (mind)  140 sor     (cikkei)
9 Re: Terhes anyuka es ov (mind)  30 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #1389 (mind)  20 sor     (cikkei)
11 vizkenes (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Csuklo (mind)  11 sor     (cikkei)
13 Fogda vs. birsag (mind)  18 sor     (cikkei)
14 markaszervizek (mind)  27 sor     (cikkei)
15 gaztartaly biztonsaga (mind)  61 sor     (cikkei)
16 passat szervo (mind)  23 sor     (cikkei)
17 Stilo VD szemevel (mind)  15 sor     (cikkei)
18 ennyi penzert ilyent? (mind)  16 sor     (cikkei)
19 tanksapka (mind)  14 sor     (cikkei)
20 D-kadett tank (mind)  19 sor     (cikkei)
21 Escortxr3,rs,1,6 (mind)  8 sor     (cikkei)
22 VW 60 ezres szerviz (mind)  17 sor     (cikkei)
23 Sti-lo-ero (mind)  16 sor     (cikkei)
24 RE: Fogdaba vonulas birsag miatt (mind)  41 sor     (cikkei)
25 Gyor-Szekesfehervar (mind)  17 sor     (cikkei)
26 apoloszerek (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Thalia es el. tukor (mind)  33 sor     (cikkei)
28 BMW blokk (mind)  16 sor     (cikkei)
29 gyermekules (mind)  13 sor     (cikkei)
30 Jegre megyunk (mind)  12 sor     (cikkei)
31 Benzintank (mind)  11 sor     (cikkei)
32 RERE:SZM (mind)  68 sor     (cikkei)
33 szerviz+muszaki+benzin+vizpumpa (mind)  47 sor     (cikkei)
34 Re: *** HIX AUTO *** #1390 (mind)  42 sor     (cikkei)
35 Hol vagy Arpi??? (mind)  8 sor     (cikkei)
36 SOS + hozzaszolas / 5 tema/ (mind)  54 sor     (cikkei)
37 Valasz: Sti-lo-ero*** HIX AUTO *** #1390 (mind)  34 sor     (cikkei)
38 Re: gaz+ules+egyebek (mind)  8 sor     (cikkei)
39 hazakoltozes - auto behozatal (mind)  8 sor     (cikkei)
40 Re: Benzintank (#1390) (mind)  10 sor     (cikkei)
41 Tobbfele: dizel, lpg, gumi (mind)  67 sor     (cikkei)

+ - uza. ar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 

"Egyebkent erdekes, most voltam ausztriaban es a gazolaj 156 

Ft. Akkor itt miert 192? En tudom, hogy itt magasabbak a 

berek, meg nagyon jol keresnek az emberek, az osztrakoknal 

meg csak a nyomor es azert kell lent tartaniuk a gazolaj 

arat _mestersegesen_, nade a 20% tobblet az mar egy kicsit 

akkor is durva, nem?"

Emlekszel? Tavaly irtam egy osszehasonlitast az europai benziarakrol. A
legraszorulabbaknal a legolcsobb     ..  Svajcban.

 

Dodo
+ - Tanksapka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

 irta:

:> Erdekes, en (foleg ujabb autoknal) ugy vettem eszre, 
:> hogy "cuppan" a sapka amikor leveszem.

Nekem akkor cuppant, amikor az Omegaban anno eldugult 
a levegozocso. Eleinte csak fura volt, kesobb mar feltunt, 
hogy a 75 l-es tankba csak 40 l-t lehet tankolni, ugy 
osszeszivta a vakuum. -> csere volt :-(


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Szerviz rangsor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek, hogy itthoni szervizelési költségeket tekintve milyen
 autokat érdemes vásárolni, illetve melyek azok a típusok, ahol kiugróan magasa
k a szervíz költségek.
(pl: német, japán, francia, cseh, ... autók) ...

Üdv: G.
+ - Re: gallytoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> haladast segitse, ugymond gallyat torjon. Mivel kozuton altalaban nincsen
> gally, teljesen logikus, hogy nem engedelyezik, annal is inkabb, mivel puha
> feju gyalogos annal tobb van.
> Igy ez a _teljes logikus_ szabaly sok torott buksitol mentheti meg a
> vilagot, bar

A gallytoro a gyalogosokon kivul az auto vezetojere is veszelyes.
Az autok karosszeriajat precizen megtervezik a gyarak tores szempontjabol,
egy ilyen gallytoro ezt teljesen elrontja. Pl. egy frontalis utkozesnel
mi lesz a hatalmas energiaval? Semmi nem fogja elnyelni, a gallytoro
elvezeti abba a szerkezeti reszbe, amihez erositettek, azonban ezt az
alkatreszt nem erre terveztek, hogy elviselje ezt. Az auto vezetojet is
nagyobb hatas eri, mintha a karosszeria gyorodozonaja nyelne ezt el.

Jozsi
+ - Repules autobol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Re:igazoltatas, KRESZ  ( 24 sor )
>Idopont: Tue Feb 26 09:53:32 CET 2002 AUTO #1390
>> Erre a derek rendor elmagyarazza, hogy a _KRESZ-ben is benne van_,
>> hogy allapotos noknek nem kell magukat bekotni, sot nem is szabad,
>> mert utkozeskor megnyomhatja a gyerkocot.
>Kicsit brutalis amit mondok de szerintem a ket rossz lehetoseg kozul meg
>midig az a "nem annyira rossz"
> ha megnyomja az ov a babat mintha az asszony gyerekestol egyutt kirepulne a
>szelvedon pl 90-nel.

Ehm. 90-es utkozesnel szelvedon kirepulve nagyobb az eselye altalaban a holgyne
k a tulelesre, mintha be lenne kotve (es a baba(k)nak is). Altalaban a veteles 
nem veszelytelen dolog. Amennyiben a veteles nem spontan, hanem oriasi ero hata
sara tortenik (biztonsagi ov), nem csak a baba serul, hanem a holgy is roppant 
sulyos belso seruleseket szenvedhet.

A bekotest nem extrem esetre alkalmazva akar egy hirtelen fekezes is sulyos kov
etkezmenyekkel jarhat, mondjuk 10-el gurulo auto hirtelen fekez.

Nem fejtenem ki, hogy konkretan milyen belso serulesek tortennek biztonsagi ov 
helytelen hasznalatakor allapotos holgy eseten, mert a tobbseg elmenekulne a li
starol.

Udv,

awender
+ - Fogdai ellatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: va: Kerdes ( 12 sor )
>Idopont: Tue Feb 26 08:13:26 CET 2002 AUTO #1390
>> Lehetseges-e elzaras?
>Nana ! Idodet nem raboljak, kosztot, kvartelyt adnak.
>Meg azt is hiszik, hogy jot tesznek veled. :-)

Azt nem tudom mit hisznek, de a koszt+kvartely penzbe kerul es beleszamitjak ab
ba az idobe, amit le kell ulnod. Egyebkent nem ugy van, hogy mondjuk 5000 Ft-os
 birsagnal 3 nap, hanem orakban merik. Vagyis mondjuk 2 nap 7 ora (hasracsapas)
.

Lenyeg: ellatasi koltseget is le kell ulnod. + amit meg erdemes megemliteni, ho
gy az igy leult ido nem szamit priusznak, vagy buntetett eloeletnek.

Udv,

awender
+ - hix auto #1390 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

ebben a szamban annyi marhasag volt, hogy kezeim hatrakotve
kellett olvasnom es inkabb nem reagalok egyik hozzaszolasra sem :(((

Cs.
+ - megis irok - gyengebb idegzetuek 8 PgDw (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

___Feledekeny_soforok___
Tenyleg sajnalom Klara apjat, de az nem lehet kifogas, hogy
> feledekeny, johiszemu atlagpolgart a legkonnyebb b@....tni, 
> hiszen mindig befizeti a birsagot. A simlis seftes csalok, 
Mi van, ha a biztositast felejti el, es beled hajt? Vagy 
a feledekenyseg miatt kart okoz neked? akkor is sajnalkodni
fogsz, vagy mi? Ha igy mennek ezek a dolgok, akkor tessek 
rajuk figyelni, az autozasnak nem csak jo, de rossz oldalai
is vannak es autozni felelosseg. Nem viccbol lettek kitalalva
a muszaki vizsgak.

___Ertekrend___
> gepet. Kulso feltengelycsuklokat kell cserelni
> mindket oldalon + uj gumikat is kell vennem
> az elso tengelyre + az elso fekek is rossz
> allapotban vannak. Jo kis penzben lesz.
Magyarul mondva jo kis roncs, de auto lesz belole.
> 1 honapon belul meg akarom csinalni, majd irok az eredmenyekrol.
> Most hetvegen kapott egy uj hatso sportdobot
> a kocsim. Szerintem szuper lett. Nincs olyan
> orult nagy hangja, pont kellemes es ugy megy
> mint a raketa. Ma kiautozom az osszes benzint !!!
Csak eppen a fek szar rajta. Nem lehetett volna 
forditott sorrendben intezni az inveszticiokat?

___Passat___
> 99-es 1.8 kombi Passatba szervot szereltetnek.
Biztos 99-es? Ha az emlekeim nem csalnak, a Passat 
napjaink ubergyaranak csucsmodellje. Nem volna benne
szervo? Vagy 1899-es? :)))

___Geza_kekeckedik___
> Csaba,  nem akarok en kekeckedni, de rossz a mondatod. Nem 3
> km-es  ragadas  utan  kellett  volna megprobalni az indexet,
> hanem  rogton, amint latod, hogy lenduletbol kozelit. Miutan
> nem  probaltad,  mar nem is tudod meg soha, hogy mit reagalt
> volna ra.
Ha lenduletbol erkezik es beall mogem, akkor nem tiszta.
Aki nem tiszta, azt ejjel, kihalt uton nem fogom magam ele
engedni, egyszer mar megjartam. Paranoia rulez. :(((

> Nezem a hiradot... az ausztriai vonatbalesetet.
Pragaban egy itteni fiu a baratnojevel es ket baratjaval
egy luxus audival fekezes nelkul nekiment a villanyoszlopnak.
A hatso sor rogton halott, a csaj a mentoben halt meg,
az ittas sofor tegnap reggel meg elt.

___Tankolas___
> Biztos "ugyesen" volt beallitva a szamlalo a benzinkuton. 
> Egyszer a haverom a Csehszlovakoknal a magyar hatartol az 
> elso benzinkuton pl. 5 literes kannaba majdnem 6 litert 
> tudott tankolni:-). 
A nagynenem meg 8 liter tankolt a 2 decis befottesuvegbe.
Csak ugy margora - csehszlovakok mar csak nalad es a Knezynel
leteznek.
> Egyebkent erdekes, most voltam ausztriaban es a gazolaj 156 
> Ft. Akkor itt miert 192? En tudom, hogy itt magasabbak a 
> berek, meg nagyon jol keresnek az emberek, az osztrakoknal 
Ez most koltoi kerdes volt, vagy mi? Ez a kin, mindenki 
sirankozik, de senki nem tesz semmit. Nem is csoda, hogy
ismet atvettuk a vezetest az ongyilkossagok teren :((((((
Most soroljak fel 601 dolgot, ami itt olcsobb, ott dragabb?
Egy ingyen tipp egy barattol: jarj 160 helyett 90-el es
felere csokken a fogyasztasod. 
> Elszakadt a buzi ekszij, es nem forgatta a 
biztos nem BMW-bol volt, ugye
> mulva kiirt valamit a computer, es akkor vettem eszre, 
> hogy a homersekletjelzo tok pirosban all. 
biztosan 2 ms alatt ugrott oda, hogy nem vetted eszre...
> Szerencsere semmi baja nem lett a mocinak 
> (nemhiaba azert ez BMW-bol van) es egy ekszij cserevel 
> Szoval azert eleg nehez elhinni, hogy egy Golf motor 
> kevesebb, mint 300 meter alatt besul, bar nem BMW de azert 
> ennyire az sem lehet szar. 
Biztosan azert, mert hazudtam nemde? Picit azert kulonbseg,
hogy a viz felforr / elfolyik...
> En is probaltam 1.2-es Stilot, de az egy tetu. 
Aki M5-bol 1.2-es Stiloba atulve is Vaddiszno akar maradni,
az nem normalis.
> De meg Puntoba is keves az a motor. 
Nagyon orulok, hogy annyi tapasztalatod van. Nekem a kisebbik
Punto van, mindossze 60 lovacska, de 2. autonak nagyszeru
es elegseges.
> Kar, hogy a Fiat kinalataban megszunt az 1.4-es. 
Megint megszolalt a profi... Az 1.4 dinamikaja az 1.2-hoz
volt hasonlithato es 1.6-kent fogyasztott. Az a motor egy
tevedes volt, gyorsan le is csereltek.
> Skoda szalonban is voltam egy veletlenbol kifolyolag par 
> naptya. Aszondja az ertekesito, hogy ez az 1.6-os motor 
> milyen jol megeri az Oktaviaba. Kerdem hany szelepes, hogy 
> csak 75LE-t sikerult kipreselni belole? 8 a valasz. Hat 
> akkor menjenek a picsaba mondom magamban. Az auto majdnem 4 
> milla, hatul dobfekes, es 8 szelepes a motor. Aztan szepen 
> mondtam neki, hogy na ugyan mar ne vicceljunk, nehogy egy 
> 1990-ben gyartott autot itt nekem ujnak akarjon eladni. De 
Ez az egesz formedveny egy hulyeseg. Az 1.6 8V motor a 75 LE
ellenere komoly csaladapak es nyugis kozepvezetok idealis
Octaviajava teszi az autot. A 8V miatt nem kell porgetni, 
evi 80-100.000 km-t raknak bele gond nelkul a kollegaim.
Vedd mar eszre, hogy minden gyar a tomegeknek igyekszik 
autot gyartani, es a tomegek nem igenylik a 6000-es fordulatot.
> Mellesleg a tetu markakaereskedesek sem 
Mindenki tetu, csak te vagy a kiraly. Neked temetkezi 
vallalatod van, vagy mibol elsz? Vagy vegyem az egeszet,
mint a kommunizmus visszasirasat? Az arres egy termeszetes
dolog es szazezrek elnek belole, akik szazezreket foglalkoztatnak.
Na mindegy...
> U.i: Bocs a hosszusagert, csak igazan felhaborit, hogy 
> ebben az orszagban mit meg lehet csinalni, es nincs kedvem 
> a mindenkori kormanynak egy 15 millios auto utan 7-8 millio 
> extra adot fizetni! Valakinek ugyanis kell, ha pl. a Happy 
> End 3 milliardbol csak 30 millio nyereseget produkal es 
> csak 5 milliot adozik:-))))!
lasd fentebb. 

___AUTO_TOMEGEKNEK___
> igaz az AR147-re is, ami elment populistaba (pl. 105 lovas 
> butitott 1.6TS). Egy dolog viszont ertheto: ha nem 
> csinalod, nem adsz el autot (a tobbiek csinaljak!), ha nem 
> adsz el autot, megdoglesz. Hat erre tartunk... :-)
Ez a lenyeg. Mar 50x irtam, hogy az Alfa szalonban egyutt
ertekeltuk ki a 147 open days cedulakat es a latogatok
90%-nak tetszett a 147, de 60% szerint tul sok nagy az 1.6.
> Igen, igen ilyen gazdasagossagi megkozelitesben nincs
> is semmi gond, csak valahogy nem tudnam _magamrol_
> elkepzelni, hogy kiadok _ennyi_ penzt egy uj kocsiert,
> ami csak _ennyire_ megy. De hat innet kezdve ez mar
> nem gazadasagossagi kerdes. :)
te vagy a maradek 40%. 

___TANKOLAS___
> Szoval nem tudom ki hogy van vele, de en azota TARTOM, es
es szivod a sok rakkelto marhasagot. Persze, amig nem kopog
a rak, inkabb sporol az ember, aztan meg keresi az UNDO 
gombot :( En tankolaskor 10 m-re elhuzok...

Remelem sikerult mindenkit magamra haragitani. 

Cs.
AR 146 /
+ - Re: Terhes anyuka es ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Szerintem a rend orenel valaki bekapcsolta a szenilizatort. Nalam is mukodik,
de mintha lett volna nagy propaganda egy idoben (tan akkor, amikor a
biztonsagi ov kotelezo lett -- jo regen), hogy az anyuka ne vegye az
olebe a gyereket es kosse be mindkettojuket egy ovvel, mert az mar 
varosi utkozeskor is halalos itelet a gyereknek. Valoszinuleg ebbol
maradtak meg a kulcsszavak (anya, gyerek, ov, tilos) a rend orenek agyaban,
az igazi kulcsszo viszont elfelejtodott (hogy szules UTAN, nem elotte). Amugy
meg az anyameh eleg jol meg van epitve, eleg sokat ved a gyereken, aki
jo kozelitesben osszenyomhatatlan folyadekban ul, tehat kisebb utkozeskor
csak legnyomast (bocsanat 'viznyomast') kap az ovbol. Ha akkora az utkozes,
hogy az ov mechanikusan nyomja a gyereket (annyira deformalodik a meh), akkor 
nagy baj van es az anya vszg. nem eli tul az utkozest ov nelkul (ennek
kovetkezteben a gyerek sem). AMugy meg fizika torvenyeit megizelni nem
lehet. Utkozesnel valahogy meg kell allni. Vagy az ovvel, vagy a muszerfalon,
vagy kirepulve a villanypoznan. Az energiat el KELL nyelni az ember testenek.
Az ov, lufi, stb. abban segit, hogy ez a leginkabb terhelheto testreszeken
tortenjek es minel lassabban. De nem csoda egyik sem. Ez gyerekre is
vonatkozik. Karambolban mechanika hatasnak lesz kiteve, a kerdes hogyan.
Nem biztos, hogy a muszerfal es az anya belso szervei koze szorulva van
a legjobb eselye -- ove eseten a hasfal nyulasa lassitja az egeszet egy
kicsit.
  Az viszont teljesen jogos, hogy a has *alatt* kell elvinni az ovet. Ez
elorehaladott terhessegnel mar majdnem magatol megvan. Masik amire figyelni
kell, hogy vezetesnel ha lehet, toljuk hatrebb az ulest, kompenzalando, mert
a gyerek kozelebb kerul az ido haladtaval a kormanyhoz. Ami szinten nem jo
otlet utkozesnel.

Gyula
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1389 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tegnap este meg megyek bekesen delnek a pesti rakparton, a Lanchid utan
> egyszercsak elemkanyarodik egy Punto Cabrio (fogalma sem volt, hogy en
jovok),
> utana egyszer csak artatlan szituacioban satu, allunk, villogok, dudalok,
hat a
> lelkem csak siman azt hite, hogy meg kell allnia annal a lampanal, ami a
balra
> kanyarodoknak van kiteve. Gyorsan megeloztem, durva latvany volt a szoke
> ciklon....

Szinte ugyanez. Rombolok haza a melobol, spuri mielobb otthon.
Kozeledik a lampa. 3 sav let jobb egyenesen, bal szelso a balra kanyarnak.
Egyenesen zold, bal oldali epp pirosra valt. Temposan kozelitjuk a lampat.
Latom, h elol fekezgetnek, lassitok en is. Majd eszlelven a dolgokat,
satufek.
A mogottem levo menekul a jobb oldali savba. Szerencsere mindenki
meguszta. A papa elol azt hitte pirosat kapott.
Futtyszoval koszontottek.

Host
+ - vizkenes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hat azert nem szivesen biznam az eletemet olyan kocsira, ahol mondjuk olaj
> helyett viz keni a motort :-o
Pedig ez a legbiztonsagosabb! 1,5km utan csak arra kell vigyaznod,
nehogy elusson egy auto mikozben varod a trailert, hogy bevontasson
:-)))

csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Csuklo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

"Ez is van, bar dragabb. Viszont gondolom a GLO es a Spidan feltengelyek is
viszonylag markas megbizhato termekek."

En ugy tudom, hogy GLO=Spidan. Legalabbis jo 6 eve, amikor az importjat, es
a honositasat inteztem volt egy nyilatkozat az Olaszoktol, hogy ugyanaz, mas
neven. Mint az LPR=ETF, a fekeknel.

Adios,
Chucky
+ - Fogda vs. birsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoy!

">Amugy munkanelkuli vagyok, a nevemen nincsen semmi,amit behajthatnanak.
>Mi van ha nem fizetem be a birsagot? Lehetseges-e elzaras?

Igen. 1-3 napra bezarnak, de csak fogdaba. Ez 8 eve volt. Azota nem tudom
valto
zott e a dolog."

Igen, mukodik a birsag helyett dutyi modszer.
Meg decemberben koccantam egyet a Budafoki uton, a masik fel volt a hibas.
Febr. elejen jott meg errol a hatarozat, az volt benne, hogy a vetkest 
megbuntettek 20.000 Ft-ra + 1 fekete pontra, es az is benne volt, hogy
amennyiben nem fizet/nem tilthato le a fizetesebol/nem hajthato be mas
modon sem akkor 30 nap elzarasra lehet valtoztatni. Szoval...csak
vigyazva a nemfizetessel!! :))

Ropi
+ - markaszervizek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Arra lennek kivancsi, hogy altalanos az ilyen szintu munka
>a szakszervizekben, vagy csak en vagyok peches?

Altalanos. Fiat Riegler Gyor:
Sogor apja megvette a vadiuj Bravat, 300km utan az auton se kep, se hang
(kontakthibas kabelkoteg). Auto trelerrel a szervizbe, 2 hetig rajta ultek,
az elso sarvedot ugy osszekarcoltak, hogy fenyezni kellett (nesze neked uj
auto), de a hiba nem lett meg. Elindult, de egy het utan ujra megallt, ujabb
ket het varakozas, aztan kabelcserevel megjavult.
Masik rokon Bravajan ingadozik az alapjarat, hosszabb menes utan kuplung
kinyomasakor megall. SZerintem lambda-szonda, esetleg vmelyik szenzor a
szivocsoben (legnyelesmero, ilyesmi). Szerviz: hagyja itt, mert az auto
valszeg szelepes. Kompresszio 1 hengerben rossz, de a merolapot nem mutatjak
meg! Javaslat: hengerfej le, tomitesgarnitura 30eFt, 4szivo, 4kipufogo
szelep 40eFt, szijak, vezermuszij+feszitoje 30eFt, munkadij kb 60-80eFt, es
ha minden jo, akkor ettol megjavul.
Egy 10eFt nagysagrendu hibara a fel autot ki akarjak cserelni!!! Es sajnos a
tobbi szerviz sem kulonbb...  :( Nem veletlen, hogy nem viszem oda az Alfat.

Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - gaztartaly biztonsaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A gaztartaly 4 mm vastag acellemez, es minden egyes tartaly sorszamozott,
majd kulon->kulon leprobaljak oket 45 bar nyomassal. Ezzel szemben a
benzintartaly egy 1 mm-es,
>"ponthegesztett" vaslemezbol, vagy muanyagbol van. A gaztartalyra egy
teljesen >leszigetelt muszer-szelep egyseg kerul, melyben cso szakadas

A fogyasztoi marketing aldozata vagy. A kerdes az volt, hogy a gazos, v. a
diesel-e a biztonsagosabb? Amit a gaztartalyokrol leirtal, teljesen igaz, de
megis felrevezeto.

1. A gaz normal uzemi allapotban egy 10+ bar  nyomasu kozeg, amit hurcolsz
magaddal. Ennek az elviselesere kell a 45bar-os, 4mmes tartaly a sok
biztonsagi szerelvennyel.
A gazolaj kornyezeti nyomasu folyadek, ami a tartaly kilyukadasakor csak
akkor akar mindenaron tavozni, ha a lyuk a folyadek felszine alatt van.
2. A gaztartaly lyukadasakor a gaz a levegovel robbanasveszelyes eleggyel
tolti meg a rendelkezesere allo teret, ami aztan barmitol (szikra, kipufogo,
lang, stb.) begyulladhat.
A gazolaj lefolyik a foldre, meg a kipufogorol is csak elparolog, nem
gyullad meg. Raadasul egy jobboldali tartaly+baloldali kipufogo elrendezes
eseten a rafolyas esete csak borulasos balesetnel all fenn. A mai olasz
autok (az osszes tipus es marka a Fiat Puntotol felfele) rendelkezik egy
bizt. szeleppel, ami az uzemanyag folyasat azonnal elzarja, ha a kocsi egy
adott erteknel (talan 45fok) jobban megdol), igy a borulasnal lezarodik az
egesz.Szerintem tobbeknek is van ilyen, az olaszrol konkretan tudom, ezert
irtam peldanak.
3. Az utolag beepitett tartaly azonnal hasznalhatatlanna teszi a dontheto
ulestamlat es a silec-alagutat. Ha a potkerek helyere teszed, akkor hova
kerul a potkerek?
A gazolajnak megvan a maga helye, nem akadalyoz mast.
4. A gazvezetek nyomasprobazott femcso, hollanderekkel, stb. Ez kell is,
mert a legkisebb szivargas robbanashoz vezet.(lasd tartaly)
A gazolaj fabol faragott csovon is elfolyna a motorig, hiszen nyomasa
alacsony, raadasul nem gyulekony (lasd a tartalyra vonatkozo reszeket). A
karosszeria alatti uz.ag. vezetekek viszont femcsovek, csak a
csatlakozasoknal vannak bilinccsel rogzitett flexibilis (gumi) elemek. Az
uralkodo nyomasviszonyoknak tokeletesen megfelel, a gazhoz rendszeresitett
csovezetekek felesleges tulbiztositasok lennenek.

Ami viszont a gaz mellett szol:
- egy elektronikusan vezerelt, hengerenkenti befecskendezos autoba beepitett
elektr. atkapcsolas-vezerlesu gazkeszulek a sofor szamara gyakorlatilag
eszrevehetetlen.
- a gazkut-halozat fejlodesevel a gazos autozas nem valik rizikossa, illetve
helyhez kototte
-  a 100km-re juto gaz koltsege lenyegesen alacsonyabb, mint a benzine, v.
gazolaje
- a teljesitmenyben nincs eszreveheto csokkenes (Omega 2.0i '98)
- a komplett szett 180-200eFt-os arahoz viszont kell menni par km-t, mire
megterul.

Osszefoglalva: egy JO gazszett megeri annak, aki sokat autozik. Megterules
tobb 10ezer km utan varhato a jelenlegi ar-viszonyok mellett. Aki evente
<10ekm autozik, annak szerintem felesleges veszodni vele.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - passat szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mas: 99-es 1.8 kombi Passatba szervot szereltetnek.Szeretnek tolletek erre
>vonatkozoan infokat kerni.(mennyire maceras,kb mennyibe kerul,hol lehet
>ilyent csinaltatni,stb)

Tudomasom szerint mar az elozo generacios ("vasorru", talan 89-tol) Passat
is CSAK szervos valtozatban letezett. Nyisd fel az elejet es keress ket
dolgot:
1.) az ekszijakon vegigmenve talalsz egy kb ket o:ko:lnyi meretu szerkezetet
(kisebbet keress, mint a generator) ekszijtarcsaval+ sok fem/gumi csovel. Ez
a szervoszivattyu.
2.) A szervo olajtartaja hasonlit a fekolajtartalyhoz es vagy a szivattyu
felett, vagy pedig a tuzfalon helyezkedik el.
Ha egyik sincs meg a 99-es Passatban (es a 99 nem elutes), akkor teged
nagyon csunyan atvagtak... Vagy van szervo, csak nem mukodik. :(

Udv
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Stilo VD szemevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ennek egy jo ellenpeldaja es az ujautopiac
>ude szinfoltja a FIAT Stilo, ami tele van extrakkal, es az
>1.6-os, ami mar megy is, 3.4 milla (es a 75 ezres extra
>metalfenyt szo nelkul bele lehet alkudni), klimaval 3.6

JOL BESZEL!!! De szerintem a Stiloban alap a manualik klima, csak a digit.
(2zonas) a felaras, nem?

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - ennyi penzert ilyent? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>csak valahogy nem tudnam _magamrol_ elkepzelni, hogy kiadok _ennyi_ penzt
egy uj >kocsiert,ami csak _ennyire_ megy. De hat innet kezdve ez mar nem
gazadasagossagi >kerdes. :)

Miert, a 82 LE Stilo 3,2mio Ft, full-full extrasan. Az 1.6-103LE 3,4mio.
Egy GolfIV 1.4-75LE full-full FAPAD sem olcsobb. Marginalisan olcsobb egy
75LE Octavia. Ha hozzarakod mindazt a felszereltseget, amit a Fiatban
alapban megtalalsz, elsapadsz az aratol... Es tanusithatom: a kidolgozas,
minosegerzet semmivel nem rosszabb, mint a fentiekben.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - tanksapka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A tanksapka ugyanis szelloztetett, vagyis nem zar legmentesen.
>Erdekes, en (foleg ujabb autoknal) ugy vettem eszre, hogy "cuppan" a sapka
>amikor leveszem.
Akkor valoszinuleg el van tomodve a szellozocsove. Fura lenne, ha 0,02bar
abszolut nyomast (-0,98bar vakuumot) tudna csinalni az AC-pumpa.  Raadasul
ezt mar ugy kellene lepajszerolni.  :) (tele tankban 1L levego, uresben 50L
levego, 1/50=0,02)
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - D-kadett tank (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azt szeretnem kerdezni, hogy 1,3 D Kadettnel hogyan lehet hozzaferni a
>benzinszintmero uszohoz anelkul, hogy leszednem a tankot?
>Ha van valakinek ez iranyu tapasztalata az kerem segitsen.

Van, az enyemben (Kadett 1.3SR, '81) is szar volt, nem mutatott. Tudomasom
szerint a kaszni nincs megnyitva a hatso ules alatt, igy csak a tanklevetel
segithet. Olcsobb megoldas: Mol kuton 1300Ft az 5literes benzinkanna.
Tankolaskor napi szamlalo nullaz, aztan jarsz ameddig megy. Ha megall, kanna
beleont es meg mehetsz 60-70km-t. En igy jartam vele 2 evig. A masik, hogy
teljesen a napi szamlalora hagyatkozol, ez is eleg jol bejon, mert a kocsi
tobbnyire ugyanugy (pl.: 450km) kornyeken szokott kiurulni. Igy aztan 400nal
mindig megtankolhatod....
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Escortxr3,rs,1,6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!Már nagyon régóta keresek Ford Escort xr3-ast, vagy Rs turbot vagy cs
ak sima 1,4-es vagy 1,6-os autot Rs tuningal.Nagyon szépen kérlek titeket, ha v
alaki tud ilyen autót akkor hívjon.200000-700000Ft között.
E-mail:
Tel.06-30-974-3201
Mezőkövesd

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dial002-49.externet.hu)
+ - VW 60 ezres szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Az elvegzett munkara a ceg garanciat vallal, nemtudom hany 
honapig, ez valtozo lehet. De ha hazafele besul a valto, es 
5 perccel elotte jottel ki a szervizbol, akkor szerintem 
senki sem tudja megmagyarazni, hogy nem a szervizben 
csesztek el valamit, miutan babraltak a valtoval. Amugy meg 
60 ezernel meg a VW is garancialis kell, hogy legyen, mivel 
a valto fodarab, ki kell cserelnie a VW-nek gariban.

Szerintem nem kell aggodni, mert mindenhogyan ki lehet 
veluk csereltetni, mondjuk azert kicsit kellemetlen. 

Ezert kell mindig a kocsi mellett allni, es figyelni, mit 
basz el a szerelo!

Udv,
Vaddiszno
+ - Sti-lo-ero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mellekesen erdekelne mit vennel 3.2 millioert????
>Szerintem teljesen korrekt az ar.

Ha mar itt tartunk, vennek 1.6-osat 3.4-ert, 3.2-t 
kicsengetnek, es 200 ezret meg felvennek 60 honapos 
hitelre, havi par ezer Ft-ert. Higgyetek el, megeri, en 
vezettem mind a 2-t!

Nehogymar ezen muljon, hogy az elkovetkezendo 3-5 evben, 
amig az autot hasznalom, tudok-e elozni vagy nem es kesobb 
is dragabban lehet eladni, tehat a 200 ezer nem veszik el 
teljesen.

Errol csak ennyit.
Udv,
Vaddiszno
+ - RE: Fogdaba vonulas birsag miatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, ugy erzem a kerdes nekem (is) szol...

> =======================================================
> Felado :  [Germany]
> Temakor: Fogdaba vonulas birsag miatt ( 16 sor )
> Idopont: Tue Feb 26 10:43:27 CET 2002 AUTO #1390
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hello,

>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Kerdes ( 9 sor )
>Idopont: Mon Feb 25 20:53:24 CET 2002 AUTO #1389
>Kerdessel fordulok hozzatok.
>Helyszini birsagot szabtak ki ram a rend orei.
>Amugy munkanelkuli vagyok, a nevemen nincsen semmi,amit behajthatnanak.
>Mi van ha nem fizetem be a birsagot? Lehetseges-e elzaras?

Nos a helyzet a kovetkezo: harom szenkcioval nezhetsz szembe, ezek
sulyukat tekintve egymast kovetik. A sulyosabb csak akkor kovetkezik, ha
az enyhebbet nem lehet alkalmazni.
Szoval adott egy penzbirsag, amit nem vagy hajlando ill. nem tudsz
kifizetni.
1. Vegrehajtas. Lehet ingora vagy ingatlanra is vegrehajtani a birsag
osszeget, de akar a munkanelkuli segelyre is.
2. Kozerdeku munka. Csak, ha a vegrehajtas nem lehetseges vagy
aranytalanul hosszu ideig tartana. ES csak ha beleegyezel! Tartama 1-20
nap (halmazatnal 30), 1 nap 6 ora, 5000 Ft/nap.
3. Elzaras. Ha nincs kozerdeku munka a lakohelyeden, vagy nem jarulsz
hozza, hogy dolgoztassanak. Vegrehajtasa rendorsegi fogdaban vagy
foghazban tortenik. A r. fogdaban az a kellemetlen, hogy
koztorvenyesekkel - esetleg sulyos bcs-ket elkoveto nehezfiukkal -
kerulhetsz egy zarkaba. Csak biro allapithatja meg a tartamat, ami max.
60 nap (halmazatnal 90) lehet. atszamitasa: 1000-3000 Ft/nap.

A lenyeg, hogy barmikor ha meggondolod magad fizethetsz! Szerintem meg
mindig a melot valaszd, gyorsabb es humanusabb. Joghallgatokent voltam
fogdaban is es foghazban is, eleg kemeny hely mindketto.

Udv!
Banoczi Zoli
+ - Gyor-Szekesfehervar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Jart valaki kozuletek mostanaban a gyori autopiacon? Megprobalnam elvinni a
Bravamat, de nem tudom erdemes -e. Mekkora autopiac van Gyorben?  Mikor es
hol tartjak? Nagyon tudatlan vagyok ez ugyben kerem segitsetek. Gondolom
hogy vasarnap, ahogy mas varosokban is szokas. de nem tudom hol.
Hatha nagyobb keletje lenne az automnak mint Szombathelyen. Itt mindenki
csak cserelni akar beszamitassal.
Erdekelne meg a szekesfehervari autopiac is, ha tudtok valamit arrol is,
kerem irjatok meg.

Fogash, nagyon orulnek ha  akkor talalkozhatnank! Ugy is logok egy sorrel a
felnis telefonszamaert.

Ma lattam egy 2.0 Alfa 156-t egy kereskedesben 3.6M-ert. Jol nezett ki..

Dodo
+ - apoloszerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Most kaptam meg a Metro 03.07-tol ervenyes katalogusat, amiben
autoapoloszereket talaltam.
Turtle wax.
Original Liquid normal fenyuhoz 500 ml  949 Ft
 Metalic Liquid metal  fenyuhoz 500 ml

Color Back  szinfelujito 375 ml  674 Ft
Teflon Liquid   tartos polir  500 ml  987 Ft

Hasznalta ezeket mar valaki?

Dodo
+ - Thalia es el. tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Peter Thalia irta:
>>>
A Thaliara is morgok mindig, hogy probaltak mindenhol
lefaragni koltsegeket; de az elektromos tukrot csak
beraktak. Pedig barmibe lefogadom, hogy tobbet
sporolhattak volna az elhagyasaval, mint mondjuk az
index-ablaktorlo karok toveben levo boritas
elcseszesevel tettek (eredetileg 1-1 db gusztusos
muanyag lap mozgott a karral, helyette betettek 1-1 db
bicikligumi-belsot) Na mindegy, ez egy masik tortenet.


Peter, mint azt egy eve irtam, egy elektronikai panelen van 
az el.ablak es az el.tukor. Namost dupla vagy semmi. 
Kepzeld el a Thaliat kurblival, 2002-ben, hehehe.

Az anyagvalasztas meg ugye Me'dintu:rkije, kicsit olyan, 
mint a Matiz: az olasz dizajn, de megiscsak az olahok meg a 
polakok gyartjak.

Varjatok 1 honapot meg, es lesz csoda-thalia. Egyes korok 
szerint a Thalianak az lenne a legszebb rancfelvarrasa, ha 
levagnak a feneket... de ehhez nem fuzok kommentart. 
Megiscsak sikermodell a Swift, AstraClassic, AstraG, 
WagonR+ utan az 5. legjobb modell 2001-ben - ugy, hogy 2001-
ben jelent meg!!!!!!!!!!!!



udv, deejaytiszy
+ - BMW blokk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

keresek egy BMW E 30,325 ix,vagy sima 325 os motorblokkot 
1985-1990 kozottit.


PrinterCom Bt.
7633 Pecs
Hajnoczi ut 15/b
Tel./fax:06 72/256376

http://www.printercom.net, 
,  

Csinaljon penzt a szemetbol!
Hasznalt tintapatron, toner adas-vetel.
+ - gyermekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szalay Akos irta:
: Illetve olyan (erre kikepezett) ulest kell az (erre kikepzett) tartoba
: kotni.
: (nem jut eszembe a neve ennek az uj rendszernek, par eve jelent meg, es
: ha jol emlexem eddig csak a volvo es a saab epiti be az autoiba)

Az ISOFIX-re gondolsz? Tudtommal viszont ez csak a hatso ulesnel letezik,
elsonel nem, tehat eleve nem merul fol a legzsak-problemakor.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Jegre megyunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Endre,

koszi hogy szoltal. Mi tervezunk indulni Citroen Kacsakkal. Nem egy tipikus
jegrevalo auto, de sebaj. A reszvetel a fontos.
Ha egy sarga-fekete Kacsat latsz, az en leszek.

Jon meg valaki a listarol?
Keressetek.


Sziasztok,
Metya
+ - Benzintank (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azt szeretnem kerdezni, hogy 1,3 D Kadettnel hogyan lehet hozzaferni a
>benzinszintmero uszohoz
>anelkul, hogy leszednem a tankot?

Remelem nem suletlenseget irok.
A szintmero a beomlo-kiomlo csovekkel kepez egy egyseget, es bajonettzar szeru 
kotessel illeszkedik a tankhoz. Nalam ez annak idelyen elegge el volt rozsdasod
va. A benzint teljesen le kell szivatni a tankbol, trutyis munka, jobb nem otth
on csinalni. Ha ugyanazt a szintmero egyseget rakod vissza, a gumigyuru tomites
t akkor is ki kell cserelni.
Udv: Tibor
+ - RERE:SZM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]
>Temakor: re: szm ( 53 sor )
>>a Merci automata valtoolajjal (az volt) potoltuk.
>>Masnap persze szerviz, atmosas, feltoltes.
>>Nem serultek meg a tomitesek.
>>Allitolag vegszukseg eseten motorolaj (sot, volt olyan szerelo
>>aki vizet is emlitette) is megteszi, amig szervizhez nem er az ember.
>>Gondolom egy napig mindent kibir.

>Kedves szm!

>Nem gyakori szokasom masnak nekirontani, de ne'mi onmersekletre intenelek.
Azt hiszem, nekem sem.

>Nekifutasbol elolvastam a fenti ket hozzaszolasodat, es arra kernelek, az
>ilyen szintu esz-osztasok vegere legalabb sok-sok kerdojelet tegyel,
illetve
>a fenti allitasokat kerdeskent fogalmazd meg!
???????????

>A hidraulika-rendszereknek vannak sajatossagai. Az automata valtok keneset,
>huteset es vezerleset egy olaj oldja meg, ennek vannak mindenfele
>parameterei (viszkozitas, feluetre tapadas, nyomasallosag, stb.). A fekolaj
>is hidraulika folyadek, de oda magasabb forraspont kell, viszont eleg a
>kisebb nyomasallosag es kovetelmeny a higfolyossag. A dieselek adagoloiban
a
>gazolaj a kenofolyadek is, megsem ontunk a sima motorolaj helyere minden
>autoba gazolajat. Tudomasul kell(ene) venni, hogy vannak nem osszekeverheto
>funkcioju folyadekok egy autoban, es ezek helyere a masfajta olaj (pl.
>motorolaj) ugyanugy nem alkalmas, mint rantotthust sutni benne... :(

Kedves fogash, amit irtam, az kizarolag VESZHELYZETRE szolt, egy megtortent
esetet meseltem el, es kizarolag 1napra.
Ejjel a csehszlovak autopalya kozepen ha elfogy a hidraulika lotty,
ott valaszthatsz: beleteszed amit talalsz es tovabbmesz
vagy varsz trelerre masnapig (Te biztosan tudod, hidraulika lotty nelkul
se rugozas, se kormanyszervo, se fek), trelerestul irany mondjuk Praga,
es varsz meg 1napot amig megcsinaljak.
Az olajok tulajdonsagaival ugy nagyjabol tisztaban vagyok, de nem errol
szolt a tortenet.

>A tomiteseket hosszabb-rovidebb ido alatt eszi ki egy rossz folyadek, de a
>hidraulika-nyomast eloallito szivattyut 1-2perc alatt vegleg tonkreteheti
>egy ilyen "jol" megvalasztott olaj, vagy viz.
Biztos megtortenhet, a gyakorlatban (tobb esetrol tudok) ilyen nem tortent.
Itt nyilvan szamit, hogy a tobb liter hidraulika folyadek van a rendszerben,
nem az egesz cserelodik ilyenkor le, hanem utantolteni kell (mondjuk egy
litert, es nem egyszerre, hanem ahogy fogy).
Igy mar OK?

---
-----
>A Volvo azt ajanlja, hogy a kicsi gyerekeket menetiranynak hattal
>utaztassuk, mert a fejuket nem birjak megtartani. DE: ok is felhivjak a
>figyelmet, hogy ezt csak olyan kocsiban lehet elso ulesen tenni, ahol az
>utaslegzsak nincs, vagy kikapcsolhato.
A Volvo ezt Volvora ajanlja.

>A kikapcsolt allapotot mindig jelzi egy lampa a muszerfalon. Olyant tud
>nehany auto, hogy ha nem erez sulyt az ulesen, akkor nem robbantja a
>legzsakot, de gyerekules beszerelesekor ezt is
>mindig KI KELL KAPCSOLNI!!! Ha nincs kapcsolo, akkor a szervizben
>kikottetni.
En konkretan odairtam: VOLVO (nem nehany auto), es ugy ertettem:
erre gyarilag tervezett VOLVO-ban gyari VOLVO gyerekulessel.
A Volvo ajanlasaban nem olvastam, hogy ki kell kottetni a legzsakot,
de megigerem: UTANNANEZEK! OK?
--Udv:szm
+ - szerviz+muszaki+benzin+vizpumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Hazafele besult a valto, mert az olajat CSAK leengedtek, de NEM toltottek
>fel ! Az elso benzinkutnal toltottek bele 2 liter motorolajat, igy haza
>tudtak jonni. Itt is, (mint sajnos a legtobb helyen), az auto atvetele
ELOTT
>iratjak ala az emberrel a papirt, hogy az elvegzett munkat minden
>tekintetben rendben talalta. Igy utolag eselye sincs, hogy bebizonyithassa
a
>trehanysagukat. Most valtocsere elott allnak.
Hat en azert nem hagynam annyiban !
Irany a fogyasztovedelem, kivizsgaljak az ugyet, szakember megvizsgalja az
autot, es ha kiderul hogy ok a hunyok, akkor kifizettetik veluk a kart.

> Felado :  [Hungary]
>Nem tudom, igaz-e, de ugy
>hallottam, hogy - talan Nemetorszagban - kiertesitenek, hogy lejart a
>muszakid, vizsgaidoponttal egyutt.
Angliaban a muszakirol nem, de az eves adorol mindenkeppen ertesitenek. Ha
ennek az idopontja egybeesik a muszaki vizsgaeval (marpedig miert ne esne
egybe), akkor tudsz rola.

> Felado :  [Hungary]
>Biztos "ugyesen" volt beallitva a szamlalo a benzinkuton.
>Egyszer a haverom a Csehszlovakoknal a magyar hatartol az
>elso benzinkuton pl. 5 literes kannaba majdnem 6 litert
>tudott tankolni:-).
Es ha utana lemericskezi azt a majdnem 6 litert, akkor mennyi jon ki ?
(szerintem az 5 lite nem "perem folott egy mm-el" ertendo.

> Felado :  [Hungary]
>Ez tenyleg erdekes lehet, mert mar velem is tortent
>hasonlo. Elszakadt a buzi ekszij, es nem forgatta a
>generatort meg a vizpumpat sem. Mindez kb. 160-180-nal
>autopalyan (kb. 4500-5000 rmp). Tok sotetben. Eloszor csak
>azt vettem eszre, hogy vilagit a toltesvisszajelzo.
Nekem amikor a generator allitocsavarja torott el a volvoban, akkor az
egesz muszerfal ugy villogott mint az alfa holdbazis vezerloje. (az mas
kerdes, hogy verofenyes nappal, csak par kilometer mulva tunt fel -
szerencsere tulelte a kocsi)

A'kos


--
Ákos Szalay, Architecture & Research, Sophos Anti-Virus
Real Business/CBI Growing Business Awards: Company of the Year
Email: , Tel: 01235 559933, Web: www.sophos.com
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1390 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Nezem a hiradot... az ausztriai vonatbalesetet.
>Elkepeszto fintora a sorsnak, hogy kamionsoforok,
>akik az idejuk javat tobb tiz tonnas monstrummokkal
>birkozva az orszaguton toltik, most egy kupeban
>elnyujtozva lazitanak, alszanak, vagy dumalnak,
>benyomnak egy pofa sort, azutan egyszer csak meghalnak.
>Hajlamos vagyok azt hinni, hogy tulhajszolt mentoangyalaik
>is eppen akkor pihentettek szemuket, amikor a baleset
>tortent.
>Ez, mar-mar perverzio a Mindnehato reszerol.
>Kap tolem egy fekete pontot.
>Elobb, vagy utobb elszamolunk egymassal...
>--
>Meszaros Geza
>
>
Ez masik oldalrol: 
A Mindenhato es az orangyalok minden erejukkel 
azon voltak, hogy minnel kisebb legyen egy emberi 
hiba miatt bekovetkezo baleset kovetkezmenye.
Es ez volt a maximum amit menteni tudtak.

De ez nem vita, csak egy masik aspektus. 
Nehogy 

>Ez, mar-mar perverzio a Mindnehato reszerol.
>Kap tolem egy fekete pontot.
>Elobb, vagy utobb elszamolunk egymassal...

Ennek a kimenetele meg nem ketseges.... 


Horvath Akos


PS.: 
De ez nem vita, csak egy masik aspektus. 
Nehogy valaki a szivere vegye. 
Borzasztonak tartom, hogy vetlen, a szituacioboan
tehetetlen emberek halnak meg, akar ebben az esetben
akar maskor, masok felelotlensege miatt.
+ - Hol vagy Arpi??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halika!


Arpis esti meset akarok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hova tunt mar megint? Csak nem egy ujabb Opelt tunningol???

Udv
Zsolesz + 1 Lada 1200
+ - SOS + hozzaszolas / 5 tema/ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!


1.  
Kerdessel fordulok Hozzatok Kedves Listatarsak!
Igaz-e, hogy az autoriaszto egy aramkoron van az akkumlatorral, 
vagy annak kulon akksija van? 
Azert lenne fontos, mert egy Baratomnak is tudnank csinalni egy
sufni inmobilizert, de egy riasztoja is van amit ugyancsak be akar szerelni.
A sufnis megoldas lopas ellen lehet hasznos, viszont a riszto feltores ellen.
Most itt hagyjuk figyelmen kivul, hogy egy risztot is gond nelkul
lehet hatastalanitani...  :-(
Szerintetek melyik a jobb? Legyen benne riszato, vagy megszakíto?
A megszakítos modszer a akksi egyik polusara lenne aktivalva....
Vagy milyen modon lehetne mindkettot beroffenteni?
Minden, akar egyszavas segitseget is koszonok!

2.  
Benzin es toltoallomasok: 
Ezt nagyon egyszeruen ki lehet probalni, mert ha veszunk egy 10 l-es
atlatszo muanyag kannat, a jelzesig tankoljuk, akkor erzekelhetjuk, 
hogy pontos-e vagy nem. Sajnos egy-ket decit ugysem veszunk eszre,
es ha meg ennyi is csak az elteres napi 300 autonal nagyot szakithat a 
toltoallomas.  Csak egy napi ilyen bevetele csuszna a zsebembe...  :-)

3.
A benzinarak:
Tisztelt VD. en is haborgok. De k***vara nincsen jelentosege.
Ausztriaban jokkal jobb anyagi viszonyok mellett is olcsobb
a benya, mint itt. 
Remeljuk hamarosan beindul a "Tanks World" allomas 100 Ft/ l  98-as...
Azt hiszem rohannek is a kannammal....

4.
En sosem engedem tankolasnal, hogy az automat a pasi etesse.
Altalaban meg is sertodnek, de en vagyok a "vevo" hagy fizessem
mar azt ki, amit en tankolok....

5.

Tegnap setalok belvarosban kajaidoben. Valami istentelenul hangosan
szol mogottem. Megfordulok... S laaam, egy furgon huz egy zsir uj Angol
rendszamu Jaguart. Alom auto volt a javabol.. Az elso kereke  kotelen,
a hatsok kis gorgokon... Valahonnan tuti elvontattak. A riszto visitott, mint 
allat mindenki sasol.
Kerdes. Ilyenkor hagynak ott valami tablat, hogy hatosagilag vittek el, 
vagy elobb essen le a ember arca, hogy elloptak?



Bocsi a terjedelemert!

Udv.:
Zsolesz + 1 Lada 1200
+ - Valasz: Sti-lo-ero*** HIX AUTO *** #1390 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Sti-lo-ero ( 26 sor )
> Idopont: Tue Feb 26 09:43:20 CET 2002 AUTO #1390
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
>Tipikusan jo pelda ra a most begyuruzo Octavia-valtas,
>hogy az 1.4/75 jon be az 1.6/75 helyett....
>Nos ehhez kepest a szakma szerint az >1.4/75 egy tetu.
Skoda szalonban is voltam egy veletlenbol kifolyolag par
naptya. Aszondja az ertekesito, hogy ez az 1.6-os motor
milyen jol megeri az Oktaviaba. Kerdem hany szelepes, hogy
csak 75LE-t sikerult kipreselni belole? 8 a valasz. Hat
akkor menjenek a picsaba mondom magamban. Az auto majdnem 4
milla, hatul dobfekes, es 8 szelepes a motor.
>>>>>>>>>>

Azert nem egeszen, az mar egeszen komoly hulye, aki majdnem 4 millat kifizet a
sima 1.6/75 LE-ert, nem tudom, hogy hozza ossze, mert az 1.6/8V/100LE Elegance
(legfelso) verzioban klimaval, ABS-sel, rengeteg massal 4,2. Igaz, ez is 8
szelepes, de van Octaviabol 16 szelepes 1.6-os is, az mar kemeny 102 loero (nem
nagyon latom a +8 szelepet sem itt, sem a rugalmassagi adatoknal), es az 4,3
volt az 1.6/16V/105LE bevezeto modellje, klimaval, ABS-sel es szinten sok
hasznos extrakkal (viszont vasfelnin). Tudom, hogy a 75 lovas egy oreg szutyok,
de pontosan az van, amit irsz, hogy a sok szemet ado es vam miatt valahogyan le
kell szoritani az autok arat. En megertem, hogy az 1.6/8V/75LE egy oreg, meg az
t
is elfogadom, hogy egyeseknek szar motor, de olcso (3.2 volt legutobb klimaval
listaaron), es nem fogok helyette ___ugyanannyiert___ 1.2/16V/82LE-t venni, mer
t
az jajjdemodern. Nekem ez a 75 lovas van, es tenyleg nem lehet vele vadulni, de
most kb. ugyanannyiert vehetnek 1.4/16V/75-ost, hat az ki a f*sznak kell
helyette csak azert, mert tobb loero jon ki egy ccm-bol?

udv,Akos
+ - Re: gaz+ules+egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> - **sokhelyen melygarazsba nem mehet be.
> Ezt magyarazza meg nekem vki, hogy miert van (otthon tobb helyen lattam
> kint tablat)

ecceru, megtelik a melygarazs gazzal, jon valaki, felkapcsolja a
vilagitast, es hopp, bye bye kansas. (c)Matrix
homer
+ - hazakoltozes - auto behozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ha valki hozott mar be kulfoldi tartozkodas utan vammentesen autot es
megosztana a tapasztalatait, kerem dobjon meg egy maillel! 

Koszonom szepen

M.Z.
+ - Re: Benzintank (#1390) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azt szeretnem kerdezni, hogy 1,3 D Kadettnel hogyan lehet hozzaferni a
> benzinszintmero uszohoz anelkul, hogy leszednem a tankot?
> Ha van valakinek ez iranyu tapasztalata az kerem segitsen.

Ha alulrol megnezed, latod, hogy a tank hatso reszen van egy kb. 8 cm
atmeroju, kor alaku ,,dugo'', amihez ket vezetek csatlakozik. Na, ezt a
,,dugot'' kell kicsavarni (letezik hozza celszerszam). Az enyem is rossz,
de nem talalok bontott cseredarabot. Neked talan van?

Ed
+ - Tobbfele: dizel, lpg, gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Par reagalas az elmult irasokra:

>A _MAI_ dizelek eleg csendes es egyenletes jarasuak.

Ezzel maximalisan egyetertek. Alapjaraton ez nem igaz, de
autopalyamenetben igen. Kollegamnak Golf IV 1.6-osa van,
nekem Octavia TDi-m. Meglepodtem, hogy autopalyan az o
kocsija hangosabb, mint az enyem. Mellesleg o is igy hallja,
tehat nem az elfogultsag beszel belolem. Pedig a TDi-k meg nem
is a leghalkabb dizelmotorok.

>Nagyobb sebessegnel abbol mondom meg, hogy dizel, hogy egy Istennek sem
>akar gyorsulni. Pl. Pug607 2.2HDI. Igaz, hogy 200 felett van a vege, de
>fenn mar annyira nincs nyomateka, hogy egy elet keves kivarni mig eleri
>a 200-at.

    Nos lehet, hogy a 200-at nehezen eri el, azert "normalis" sebessegek
eseten szerintem igen jol gyorsul a dizel. Sajat meresek:
80-120 3.-ban: 8sec, 4.-ben 10sec, 5.-ben 12sec. Szerintem van olyan, mint
egy min. 100 LE-s benzinmotor. 150-en egy pillanat alatt fenn van,
ennel gyorsabban nem szoktam menni.

>De most jott ki skandinaviaban pl. az S60 egy uj, hibrid valtozatban
>(gyarilag gaz/benzin), ahol a gaztartaly mar nem a csomagtartoban van,
>hanem a padlolemezben ha jol emlekszem - ezzel megszunt az egyetlen
>komoly hatrany szamomra.

    Mar jopar eve forgalmaznak gyari rejtett tartalyos LPG-s kocsikat
(legalabbis Franciaorszagban), ahol a potkerek helyere epitik be a
gaztartalyt.
A potkereket egy javitospray helyettesiti, mint egy Porche-ben :-).

>Amugy egy nagy talany szamomra, hogy a nemeteknel, ahol rakasra veszik
>az olajkalyhakat takarekossagbol, alig vannak gazos autok.

    Ha lehet, Franciaorszagban ez a jelenseg meg feltunobb, az eladott uj
autok 50 %-a dizel. Hogy miert?
Az uzemanyagszamla a vegen kb. ugyanaz a ket esetben, ugyanis a gazolaj
ara most kb. 0.75 euro, az LPG 0.5 (Osszehasonlitaskeppen, a benzin ara
kb. 1 euro) Vasarlaskor a benzineshez kepesti tobbletkoltseg kb. azonos.
A dizel autokat mindenki ismeri, a gazostol idekenkednek. Nem alaptalanul,
ugyanis 1-2 eve nagy port vert fel egy kigyulladt LPG-s kocsi esete, aminek
a gaztartalya az oltas kozben felrobbant megolve 1 vagy 2 tuzoltot. Ezek
utan
tobb szervezet is tesztelte a kereskedelemben kaphato olasz, holland stb.
szetteket A teszt lenyege az volt, hogy a tartaly tele volt gazzal, a kocsit
felgyujtottak es elbujtak egy bunkerbe. Erre sajnos szukseg is volt, ugyanis
a kocsik rendre felrobbantak egyik a masik utan. Ez azert elgondolkodtato.
Csak a pontossag kedveert: mindegyik szett fel volt szerelve egy biztonsagi
rendszerrel, ami hivatott tulnyomas eseten lassan kiengedni a gazt. A
tesztek
kovetkezmenye az lett, hogy kotelezove tettek egy plusz biztonsagi szelepet
a tartalyokon iden januartol.

>Erre a fonok megnezte a gumit, es azt kerdezte a sractol: tudod, hogy
>ez a gumi HET eves? A srac csak a vallat vonogatta.  A gumi uj volt.
Pirelli
>P6000.

    Javitsatok ki, ha hulyeseget mondok, de nem vagyok benne biztos,
hogy a P6000-es letezett mar 95-ben!

    Udv:

    Zsolt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS