Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 802
Copyright (C) HIX
2000-07-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: kispolak vasarlasrol (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Re: Peugeot 405 fogyasztas (mind)  16 sor     (cikkei)
3 RE: kispolski vetel (mind)  14 sor     (cikkei)
4 RE: Peugeot 405 fogyasztas (mind)  11 sor     (cikkei)
5 R 25 - Beszelo computer csere hogyan?? (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Hirdetes (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Fenyszoro (mind)  34 sor     (cikkei)
8 Vizezett benzin, es olcso benzin (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Re:vilagitas (mind)  32 sor     (cikkei)
10 Re: Egyyedi rendszam kerdes... (mind)  17 sor     (cikkei)
11 Re: Lampagyujtas...statisztika (mind)  10 sor     (cikkei)
12 kulfoldi auto - magyar vezeto (mind)  23 sor     (cikkei)
13 vilagitas... (mind)  37 sor     (cikkei)
14 W1.3 Automata szivato... (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Nappali vilagitas... (mind)  26 sor     (cikkei)
16 rendszam, keredzkedes, szeles gumi (mind)  62 sor     (cikkei)
17 intercooler (mind)  25 sor     (cikkei)
18 Vilagitas (mind)  62 sor     (cikkei)
19 Tolakodas II. (mind)  18 sor     (cikkei)
20 road crossing (mind)  73 sor     (cikkei)
21 RE: vilagitas (mind)  8 sor     (cikkei)
22 va: Sebessegmero autok - uj honlap, lampak (mind)  74 sor     (cikkei)
23 va: m7-es,vilagitas (mind)  37 sor     (cikkei)
24 a vilagitassal kapcsolatban jut eszembe... (mind)  35 sor     (cikkei)
25 Lampa, km ora (mind)  36 sor     (cikkei)
26 Sorbanallas (mind)  29 sor     (cikkei)
27 Re:nem lenyegtelen az ovatossag (mind)  23 sor     (cikkei)
28 Re: Megvan az elso autom + MB szerv.k. (mind)  62 sor     (cikkei)
29 Hatareset. (mind)  7 sor     (cikkei)
30 tartalek benzin (mind)  13 sor     (cikkei)
31 Re: Nyelestengely csapagya (mind)  26 sor     (cikkei)
32 vilagitas (mind)  25 sor     (cikkei)
33 Gumimeret (mind)  19 sor     (cikkei)
34 szinter (mind)  13 sor     (cikkei)
35 tolak (mind)  33 sor     (cikkei)
36 tuning (mind)  40 sor     (cikkei)

+ - re: kispolak vasarlasrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nyaron javasolt a motorterajto kitamasztasa.
>

Az nem ugy van, hogy 60 korul magatol kinyilik? Vagy az egy masik...?

A viccen kivul, a szomszedom arulja a kispolakjat 60ezerert, de valami baja
van, mert eleg zajos. Azert meg mukodik, csak nem tudja az ipse
megcsinaltatni penzileg.

andi
+ - Re: Peugeot 405 fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>Erdeklodnek, hogy egy 8-9 eves Peugeot 405 1.9D mennyit eszik?

Az enyem (9.5 eves) konnyu labbal felulrol kozeliti az 5 litert, nehez
labbal alulrol a 6-ot. Egeszen pontosan egyszer egy tank atlaga 5.14-re
jott ki konnyu labbal, egy masik tank atlaga pedig 5.95-re nehez labbal.

>Szigoruan városi használatban lesz.

Ez esetben szamolj inkabb 6-tal, vagy 6.5-tel. Pontosat nem tudok mondani
mert nekem szinte soha nincs tisztan varosi utam. 80%-ban autopalyan
(khm... M7 :) vagy orszaguton megyek, csak a maradek a varos.

Udv:
-- Bka
+ - RE: kispolski vetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar sok mindent elmondtak az elottem szolok;
igy csupan nehany kiegeszites:
-ha a sebessegvalto/difi zajos (su:vit, mint egy furogep),
akkor nem szabad megvenni, draga javitas.
-ha 1esben, enyhe emelkedon igen hangos, akkor
kopott az 1es sebesseg fogaskereke
-kezifek nem fog rendesen (tipikus kispolski betegseg)
-futomucsapagy kopott (tipikus a regebbi, dinamos,
behuzos-oninditos autoknal). Uresben, 60-nal gurulva
jol hallhato "surrogo" zaj.
-kormany nehezen tekerheto-fuggocsapszeg kopott
vagy belerohadt a feszkebe. Szinten tipikus kispolski hiba.
Nehez es draga javitani (3-4 havonta zsirozni _kell_)
--Udv: szm
+ - RE: Peugeot 405 fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Erdeklodnek, hogy egy 8-9 eves Peugeot 405 1.9D mennyit eszik?
>Szigoruan városi használatban lesz.

Hat az is csak egy PSA dizel mint a BX-ek,
(ha jol tudom tok azonos motor).
A BX 1.9 nekem 6 korul fogyaszt, telen 6.5,
varosi-elovarosi hasznalat.
7 litert meg sosem sikerult megetetnem vele;
igaz nem is nagyon hajtom.
--Udv: szm
+ - R 25 - Beszelo computer csere hogyan?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Renault 25 ben szeretnem a beszelo computeremet kicserelni francia nyelv
helyett valami masra. Csere dobozka mar van, csak azt nem tudom, hogy az
enyemet hol talalom az automban? 
Ha van valakinek ilyenrol tapasztalata, kerem arulja el nekem is! 

Udv.

Peter
+ - Hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado az autom 
Mazda 626, 2 ajtos, 1998 ccm-es, benzines, 105 LE
muszaki vizsga 2001 marciusig, 166.000 kilometert futott,
riaszto, kozpontizar, 4 elektromos ablak, elektromos teto, 
katalizator
1983-as evjarat (az ujabb karosszeria '83..'87)
iranyar: 290.000 Ft
Po:lo:s Attila,  
tel:2801176,  mh: 2104567 
megtekintheto XIX Bathory 50, munkaidoben: VIII Szilagyi 1.
+ - Fenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>valahogy ezeddig meg egyiket sem sikerult vandor solyomnak, vagy
>szabadsagolt mosomedvenek neznem. Valahogy mindig sikerult rajonnom hogy az
>egy auto, es szembe jon. Ebbol fakadoan magatol ertetodott, hogy ha ele
>allok gaz lessz. Elofordulhat, hogy egyszer elnezem, de szerintem nem a
>fenyszoroja miatt. 

Hat szituacio az rengeteg van. Ugymond a variaciok szama a vegtelen fele
konvergal. Nekem egyszer pont sikerult kikanyarodnom borus idoben egy
aszfaltszurke szemelygepkocsi ele.
Az eset, az esobol adodo rossz latasi viszonyokkal is parosult.
Es nem vagyok koteles szakado esoben viharban letekerni az ablakot azert
mert mas lusta vilagitast kapcsolni.
Amugy pedig, nem megserteni akarlak, de a vilagitast nem neked
kapcsoljak, hanem van sok kezdo, tapasztalatlan es kevesbe figyelmes
autos is. Es mint momdtam, a szituaciok variacioinak szama vegtelen

Amugy felhaborito volt, hogy csak egy negyedoras utat tettem a varosban
es minden 4. auto nem volt kivilagitva ebben az esos borus idoben, de
azert a gazt nem felejtette el nyomni egyikuk sem. Valamint meg
sajnalatos tapasztalat, hogy jobbara az idosebb jarmuvek vezetoi
felejtik el a feny hasznalatat.
Amit arra tudok visszavezetni, hogy az uj autokban a kilometerora
kornyeken levo LCD jelzot ilyenkor mar nem lehet latni, mig a nagy feher
mutatokat a fekete feher szamlapon igen. (ez az en teoriam)

Sziasztok
Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Vizezett benzin, es olcso benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

>Tehat az a benzin, ami akcioba ott adtak, az meg 95-os sem volt, nmhogy
>98-as, meg meg vizezve is volt gondolom.

Az sem biztos, ugyanis mint irtad a jarmu nem 98-as benzinhez keszult.
Valoszinuleg a konstrukcioja miatt nem birta el. Tudniillik a 98-as
maskepp viselkedik az expanzio soran ugyanbban a motorban mint a 95-os.
Ehhez nem kell viz.
Amugy en nem az akcios uzemanyag miatt, hanem ELVBOL nem tankolok ilyen
helyeken, mint JET, meg CITYMOL meg hasonlok...
Mert ha utanaszamolunk, akkor egy tanknal (atlag legyen a norma 50L) a
nehany forintos arkulonbseg csak 1-2 szazforint, amibol talan meg egy
literre sem futja, ez egy evben talan megkozeliti a 10 litert
(nyereseg). Viszont az autom meg csak nem is azt kapja amit igertek
neki. Mert ha pl. SHELL benzinnel szarakodik az autom, akkor
megkerdezhetem, hogy miert. De a korabban emlitett kuttarsasagoknal ez
nem kerdes, hogy miert.

Udv
Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re:vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 8:31 PM -0500 7/10/00,  [Hungary] wrote:
>- Vilagitas:
>Ez ugy latom, hogy erdekes dolog. Soha nem tudtam elkepzelni, hogy mi a
>francnak kell napkozben vilagot kapcsolni. Most elkuldhettek ahova akartok,
>meg lehetek barmilyen bunko, de ha valaki nem kepes egy autot lampa nelkul
>eszrevenni haaat izeee.

Kedves Marci!
Mielott ilyet leirsz legy szives kicsit gondolkozz. Mindenki 
eszreveszi a tobbi autot, errol nincs is vita. Csak az nem mindegy, 
hogy milyen tavolrol.
En eloszor 1985-ben talalkoztam ezzel a szaballyal Finnorszagban es 
csodalkozva kerdeztem a helybeli barataimat, hogy mi a csudaert egeti 
mindenki a lampakat. A valasz egyszeru volt: Par evvel korabban a 
szomszedos Svedorszagban bevezettek ezt a szabalyt kiserleti 
jelleggel es egy ev alatt 40%-al csokkent a lakott teruleten kivuli 
balesetek szama. Ez meggyozte a Finn hatosagokat, es ok is 
kiprobaltak es valoban sokkal kevesebb volt a baleset (szamra mar nem 
emlekszem). Azota gyakorlatilag mindig hasznalom a tompitott lampat 
ejjel-nappal.(A 80-as evekben sokan nem is ertettek, hogy miert, de 
hat megtiltva nem volt).
Ne feledd el Marci, nem csak jol latni fontos hanem a sajat 
erdekunkben legalabb ilyen fontos LATSZANI is. (Gondolj csak bele, 
egy motorost milyen tavolrol veszel eszre ha lampa nelkul kozeledik 
es milyen tavolrol, ha lampaval, plane ha 240 km/h-val kozeledik).
Biztonsagos autozast mindenkinek
Barnabas
-- 

BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist	H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center	Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28+430-482
Monocot Cell Biology Group		E-mail: 
+ - Re: Egyyedi rendszam kerdes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Az egyedi rendszam a tulajdonose, az autorol leveheti, barmelyik sajat
tulajdonu autojara rateheti, de persze a rendorsegen a levetel/feltetelt be
kell jelenteni, es ezt a forgalmi(k)ban atvezetik valamint viseli az anyagi
vonzatait az ugyintezesnek (asszem 1500Ft)
En amikor egyedi rendszamot tetettem fel, akkor megkaptam a regi rendszamot
hogy vigyem haza hogy pl. majd ha eladom az autot az tehessem vissza....
A rendszam a tulajdonose.

HNR
Honda Civic 1.5Lsi (HNR-001)

> Szeretnek hamarosan egyedi rendszamot csinaltatni.
> Ha lesz ilyenem es az automat el akarom adni, akkor
> az egyedi rendszam maradhat nalam ?
> A rendszam az autoe, vagy a tulajdonose ?
+ - Re: Lampagyujtas...statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lampaugyben :

en majdnem mindig hasznalom
amikor tuti nem : kifejezetten jo latasi viszonyok kozott lak.ter. belul
amikor igen : sotetedes , lak.ter. kivul , barmilyen okbol nem tokeletes
latasi viszonyok
es ami + : vakito napsutesben, ha 'hulyen' sut a nap ha nem eg lampa
beleolvadsz a kornyezetedbe

HNR
+ - kulfoldi auto - magyar vezeto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


_Kiprobalt_ Sajat auto, kulfoldi rendszammal. A lenyeg. Az utleveledben
ervenyes kulfoldi tartozkodasi engedelynek kell lenni. Ezenkivul az autoval
valo belepeskor a magyar vamosoktol egy autoutlevelet kell kerni, es az
eloirtakat betartani, mert lehetseges, hogy megbuntetnek bizonyos
korulmenyek kozott. Pl, ha nem adod le az auto eladasa utan megfelelo
hataroidon belul az utlevelet, 100?Ft/nap birsag. Vagy elofodful, hogy
belepesz az orszagba, es amikor ki akarnal lepni, akkor egyszeruen
lefoglaljak az autot, es birosagi uton szerezheto vissza. Ekkor is egy
halom buntetes jar. Meg hercehurca...
Szoval: autoutlevel. Erre utaznak a vamosok, marmint beengednek, aztan
amikor kimennel, es nincs autoutleveled, vagy nincs bele megfeleloen
ki-belepeskor belepecsetlve, vagy hianyos, akkor nekik all feljebb, es meg
az autot is elvehetik.

udv
csaba

p.s.: az autoutlevelhez kell minimum kereseti igazolas, valamilyen
hivatalos, legalabb jopar honaprol, valamint a tartos kinttartozkodas
igazolasa sem art.
+ - vilagitas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Figyelmesen olvasom a hozzaszolasokat a vilagitast ileltoen...
Ami engem illet, en mindig be szoktam kapcsolni a lampakat,
ad1. nem faj az autonak, hogy be van kapcsolva, ad2. szerintem
meg nappal is jobban latni egyes (foleg szurke es egyeb
hasonszinu) autokat. Nem mondom azt, hogy nem lehet
eszrevenni, de sokkal konyebb a dolgom, ha mar messzirol
latom, hogy jon valaki. Nem egy esetben volt, hogy a messzebb
levo autot hamarabb vettem eszre, mert mukodott a lampaja.
Nalam ez ar egy kialakult relfex, hogy mikor inditok, rogton be
is kapcsolom a vilagitast. Sot, este, sotetben a varoson belul,
ha rossz a kozvilagitas szemrebbenes nelkul kapcsolom fel az
orszaguti fenyt is. Aztan van, mikor elfeledkezem magamrol,
es a szembejovo villog ram... :) Ilyenkor surun elnezest kerek s,
lekapcsolom. Persze elofordult mar olyan is, hogy ilyen celbol
ravillogtam a szembejovore, azan az felkapcsolt meg 200
Wattot :))) Szoval szerintem nem csak este es szurkuletben
lehetjobban latni, hanem nappal is. Hangsulyozom, nem arrol
van szo, hogy nem latom, csak hamarabb veszem eszre...
Ezzel szerintem sokat segit a masik autosnak, aki vele
szembe jon.

Roviden ennyi, eszreveteleket, ellenvelemenyeket szivesen
fogadom!

Udv, Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - W1.3 Automata szivato... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem Mindenkinek!

Tapasztalatok erdekelnenek az 1.3-as Warnyu automata szivatojaval
kapcsolatban.
Ami nekem van, azt atalakitottak manualisra es neha problemaim vannak vele.
Bar lehet, hogy meg nem szoktam meg.
Mennyivel fogyaszt(ana) tobbet vele mint nelkule?
Mennyire jo?
Erdemes-e visszaalakitani automatara?
Mennyivel hosszabbitja meg a motor elettartamat az automata szivato?
Ha visszaalakitom van-e tobb fele tipus vagy csak utangyartott letezik?

A volt tulaj valami bealllitasi lehetosegrol beszelt (???), amit most lattam
autosboltban az egy egyszeru bimetal volt tekercsrugokent hasznalva es a
hotagulas forditotta el. De azon beallitoszervnek nyoma sem volt. Hogy van
ez?
Az eredeti megoldast meg nem volt szerencsem latni.

Koszi elore is.
KELLER Tibor
+ - Nappali vilagitas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !


:> - Vilagitas:
:> Ez ugy latom, hogy erdekes dolog. Soha nem tudtam elkepzelni, hogy mi a
:> francnak kell napkozben vilagot kapcsolni. 

Valami oka azert kell legyen, ha a baratom Volvo-jaban nem is lehet 
kikapcsolni, mert gyarilag be van allitva.


:> A szembe jovo autok kozul sok nem hasznalja a vilagitasat, es
:> valahogy ezeddig meg egyiket sem sikerult vandor solyomnak, vagy
:> szabadsagolt mosomedvenek neznem. Valahogy mindig sikerult rajonnom 
:> hogy az egy auto, es szembe jon. Elofordulhat, hogy egyszer elnezem, 
:> de szerintem nem a fenyszoroja miatt. 

Nekem segitett mar a tompitott... Amikor az iszonyu vibralo melegben
hosszu egyenes szakaszon megy az ember, olykor bizony egy-egy 
szembejovo metalszurke laposabb auto teljesen bele tud olvadni az
aszfaltba. Sokszor csak az tunik fel, hogy nini valami fenyes pont jon
szembe.


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - rendszam, keredzkedes, szeles gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Switzerland]
> Temakor: kulfoldi rendszammal mo-on ( 26 sor )
[...]
> Az ketsegtelen, hogy barki -akar jogositvany nelkul is- beulhet egy
> kulfoldi rendszamu autoba mo-on es vezetheti azt. Az a kerdes,
> hogy ez szabalyos-e?

Nem-nem... :) A kerdes az, hogy buntetik-e a valosagban. Szerintem
szabalytalan, de mar lefutott egyszer a tema Hix Auto-n, es ha jol
emlekszem, ugy vegzodott, hogy elviekben buntetik, a gyakorlatban nem.

> Felado : Antal Attila
> Temakor: Egyyedi rendszam kerdes... ( 17 sor )
[...]
> Szeretnek hamarosan egyedi rendszamot csinaltatni.
> Ha lesz ilyenem es az automat el akarom adni, akkor
> az egyedi rendszam maradhat nalam ?

Igen, megtarthatod, valami jelkepes osszeg fejeben. (Ami persze csak
az egyedi rendszam keszittettesenek horribilis osszegehez kepest jelkepes..)
En meg nem csinaltam, valoszinuleg a rendorsegen kell atjegyeztetni a
forgalmiban, de tuti, hogy emiatt nem kell aggodnod.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: keredzkedes, headset, magabiztossag/felelem ( 153 sor )
[...]
> > Szoval, ha kielozol egy sort, es nem talalsz egy "balfeket", aki ele befers
z
> > ugy hogy nem tartasz fel senkit ... akkor mit csinalsz? ...Bekeredzkedsz
> > vagy bevagsz. Ugyhogy a probalkozasok 99%-a tolakodas lesz...
> Nem, a bekeredzkedes nem tolakodas, nincs vele baj. Legfeljebb, nem kapja
> meg tolem, amit ker, ha udvariatlan.

Hat errol van szo. En nem engedek be senkit, aki mellempofatlankodott egy
mas iranyba tarto savbol, akar "keredzkedik" (menjen a jo budos francba!),
akar "tolakszik" (meg inkabb menjen a jo budos francba, igen, oda... :).
Szerintem az arcatlan viselkedes utani "keredzkedes" is "tolakodas".

> Felado : Somogyi Istvan
> Temakor: Re: gumi,tolatolampa  ( 40 sor )
[...]
> >>Ha most is villamos, akkor minek piszkalni? :-)))
> >>szerintem az a 145/70 nagyon is jo ra. Az a kb 2%,
> >>amennyivel kisebb az eredetinel, igazan nem szamit!
> >
> >Haaat, mivel szeretnem ha kicsit szelesebb lenne a felulet,
>
> Ezaltal jobb lesz az utfekves, de a fogyasztas egy picit no.

Az egyenesfutas, a kormanyzas precizitasa, a rugozas (a nagyobb
rugozatlan tomeg miatt), es a gordulesi zaj meg rosszabb.

Mas.
Koszonom a valaszokat az intercooler es a wastegate ugyeben. Most
mar csak arra lennek kivancsi, hogy mi az az olajfurdos motor?

Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - intercooler (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

 irta:
Mi az az intercooler (toltolevego belso visszahutes talan?) es az olajfurdos
motor?

Haaaat az intercooler az egy olyan szerko ami a turbokompresszorbol jovo
friss meleg levegot lehuti. Miert huti le? Hat azert mert a levego surusege
nagyobb lesz a kisebb homersekleten igy a hengerbe tobb levego jut be, ami
nagyobb "robbanassal jar" igy a motor erosebb lesz. Masodlagos szerep: a
lehult levegonel kisebb a valoszinusege annak, hogy az ongyulladas az
elmeleti pont elott jojjon letre.
Olajfurdos motor? Majdnem minden gepkocsi motra olajfurdos (azt hiszem a BMW
produkalt szaraz karteres motrot meg a Forma1-es motrok ilyen szaraz
karteresek). Az olajfurdo abban all hogy a motor aljara egy tartaly van
szerelve, innen szivja egy pompa az olajat amely aztan keni a kulombozo
alkatreszeket. Majd az olaj szepen visszaszivarog a furdobe. Talan meg a VW
Bogarnak sem volt olajfurdoje, de ez nem szarazkarteres.
A szarazkarternal ket pompa van: egyik szivja a masik meg loki vissza az
olajat a tartalyba, a tartaly a jarmu (repulo) barmely reszen lehet. A
Forma1-ben azert alkalmazzak mert a centrifugalis erok a kanyarokban akkorak
hogy az olaj felpreselodik a blokk falara es a szivattyu uresben jar.

Minden jot, Fekete Zoltan

+ - Vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Egyreszt azert, mert itt mindenhol kotelezo. De ha nem lenne kotelezo,
> orszaguton akkor is bekapcsolnam allandoan. Varosban pedig nagyon
valoszinu,
> hogy igen. Talan csak a nagyon verofenyes napokon nem.

Hat ez az... Nalunk egyaltalan nem kotelezo, ha megallit a rendor, mindig 
figyelmeztet is, hogy uram, kapcsolja ki a lampat. Es csak nez ki a fejebol,
mikor megkoszonom, de nem kapcsolom ki. 
En munkaba koran (na jo 6:30 es 8:00 kozott, ahogy kelek) reggel jarok,
haza 19-20-21. Tehat majdnem mindig szurkulet, majdnem mindig tele az
ut csipas soforokkel (magam is beleszamitva), es az autom is szurke.
Ha meg ehhez hozzaadom, hogy reggel (ha mar egyszer nem alhatok),
oda is lepek neki, jobb parkolohelyet remelve, akkor kijon, hogy tompitott
on.
A 30 honap alatt 3x csereltem izzokat (ugy, hogy kiprobaltam a Phillips 
Premiumot, ami 7000 km-t birt ki). Most Metros izzokat hasznalok, az
elulre 700 Ft volt, hatulra 80 Ft. Az utobbi 21000 km alatt izzot nem
csereltem.
Tegyuk fel, hogy az atlag allampolgar ennyit megy 2 ev alatt. Az evi
befektetes tehat 390 Ft, ami masfel liter benzin... Raadasul az izzot 
igy is, ugy is meg kell venni, tehat a "kidobott" penz ennel joval de joval
kevesebb. Mit mondjak, marha sokat megsporol... 
Benzin? 3-5%-ot emlegetnek... Mennyi a 4 izzo egyuttes teljesitmenye?
250 Watt? Kevesebb... Hatul csak 5 W-os izzok vannak. Mondjuk 200 Watt.
Ez a rengeteg elektromos kutyu mellett elenyeszo... Hat meg a motor
teljesitmenyehez kepest! Hany kilowattosak a Skoda motorok? 40?
40 kW versus 200 W... Hmmmm.
Akkor most a radiot is kikapcsolja? Meg a muszerfal vilagitasat meg
ilyesmit?

Hihetetlen, mennyire fel tud huzni ez a viselkedes.
Tegnap megint eleg huzos nap volt, este 14 ora melo utan huzok haza 21:40 
egy sehol senki uton es pont a kanyarban utolerek egy 45-el pofogo
kivilagitatlan
105-ost. Nem tudom mi lett volna, ha jon valami szemben, azt hiszem nem
irnam ezt a mailt... Es nem mentem gyorsan, szepen betartottam az eloirt
90-et. Viszont megfelelo vilagitassal meg messzirol lattam volna...
Legszivesebben lesoportem volna a sporolos anyukajaval egyutt, de akkor
megint en jartam volna rosszul.

-----------

Tolakodas:
Tegnap eloszor ugy jott ki, hogy nem fertem be a lyukon (elottem is
lyukvadasz
volt es sokat tokolodott). Megalltam ott, ahol elfogyott a savom, es 
keredzkedtem... 1, 2, 3, 4... 10, 11 nem enged. Ok, megyunk tolakodni. 
Egy mama elegge lemaradva, tolom ki a kocsim orrat es intek, hogy koszi,
de a mama nez ki a fejebol es ugy tesz, mintha nem latna. Picit ralep es
elhuz. Mogotte egy Opel Omega sarga nyakkendos yuppival integet, hogy
beenged. Integetek, villogatok, hogy koszi. Szeretnek gyorsitani, de nem
lehet.
Elottem a MAMA. Mar 2. keresztezodes, elotte mar reg senki, de o meg 
mindig 23-al veret. Mogottem elkezdenek villogatni... kesobb dudalni...
semmi.
Az ut kozepen dupla folytonos vonal... Nem gond, megyunk elozni......
Meg mindig elfog a rohoges, hogyan elozte az egesz sor az Opel Astra kombit
a kettos zarovonalon egy rendorautot is beleertve...

Cs.
+ - Tolakodas II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Ha penztar, legyen penztar, benazo autos = benazo bacsika, aki
>> kiboritja a tele kosarat. Te megvarod, mig mindent felszed, vagy
>> megelozod?
> Esetleg segitek osszeszedni a cuccot ... ???

Igen Viktor,
ez a legszebb a legjobb megoldasa, de vannak esetek, amikor a dolog 
nem kivitelezheto. Havonta 40 ezret sporolnek, ha nem sietnek es 
autobusszal jarnek munkaba. Ha viszont sietek, akkor nincs idom
masokat patyolgatni. Ha valaki nem siet, legalabb ne tartsa fel, azt
akinek dolga van alias huzodjon felre a rakja tele a kosarat ugy, hogy
masokat ne zavarjon. 
Abban a 3 kerdojelben annyi szemrehanyas van, mintha en tehetnek
arrol, hogy ilyen rohano a vilag...

Cs.
+ - road crossing (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Road-crossing 
(Adrenalin sportok mindenkinek VIII.) 
Rado Ondřejíček
(14.5.2000) 

.... Mint ahogy az elozo reszben is igertem, a mai reszben foleg az idosebb
polgartarsainkrol lesz szo, akik eletuk oszet toltik kozottunk, es mivel
nincsenek olyan existencionalis problemaik, mint az oket eltarto produktiv
eletkorban levo polgartarsak, az idejuk java reszet elso ranezesre elegge
erthetetlen es a tobbi polgartarsat lazito tevekenyseggel toltik. Az egyik
legkedveltebb tevekenyseg a tomegkozlekedesi eszkozok hasznalata eppen abban
az idoben, mikor a produktiv lakossag munkaba utazik, feloras meghitt
beszelgetes ket teljesen egyforma doboz joghurttal az elelmiszeruzletben,
ill. az elete tortenetenek meselese mindenkinek, akivel verbalis kapcsolatba
kepes kerulni. Letezik am a nyugdijasoknak egy bizonyos szazaleka, akik par
nappal a halaluk elott meg ujra kamassza vedlenek, es kulonbozo adrenalin
sportoknak hodolnak. Mivel a bungee-jumping tul draga, kifejlesztettek egy
uj sportot, melynek neve ROAD CROSSING.

Mint mar a nevbol is latszik, a sport celja atkelni az uttesten. Ez meg nem
volna semmi kulonleges, am az igazi road-crosserek ezt a sportot ott uzik,
ahol a legtobb az auto es a legrizikosabb az atkeles! Lenyegeben a
road-crosserek 2 egyforma nagy csoportra oszthatoak. Az elso csoport a
zebrat hasznalja, sot, azokat a zebrakat, ahol villanyrendor is van. Az ide
tartozo egyenek rendkivul magas intelligenciaval rendelkezo, onallo
gondolkodasra kepes lenyek. Nem hagyjak magukat zavartatni mindenfele tarka
gombokkel, szinekkel. Onalloan gondolkodnak es nincsenek eloiteleteik.
Szerintuk minden szin egyenjogu, ezert a legvaratlanabb szituaciokban
ugranak ki az uttestre es tobb nemzetkozi egyesulet kivalo tudosai sem
voltak kepesek megfejteni azt az algoritmust, melynek alapjan a road-crosser
eldonti, melyik pillanat a legalkalmasabb a kedvenc sportja uzesere. Annyit
viszont sikerult megallapitani, hogy az "Ok ugyis megallnak" jelszo alatt
fut az algoritmus, es a resztvevok teljesen biztosak abban, hogy elonyuk van
az osszes tobbi auto, rendorauto, kamion, mento vezetojevel szemben. Ha
sikerul atbotladozni anelkul, hogy legalabb 3 soforre majdnem szivrohamot
hozott (akiket persze elmond mindenfele huligannak), csalodottan all meg a
zebra vegen es gyors pillantasokat vet a kovetkezo keresztezodesre, ahol
tovabb hodolhat kedvenc sportjanak. Erre a viselkedesre szinten nincs
magyarazat, de megerositi azokat a feltetelezeseket, melyek szerint ezeknek
az embereknek az agymukodese napi 7 percre van korlatozva es ez a par perc
arra szukseges, hogy reggel megallapitsak, hova is raktak este a fogsorukat.

A masik nagy csoport az elsotol abban kulonbozik, hogy ok nem buszkelkednek
villanyrendorokkel es zebrakkal. Az o specialitasuk ott kelni at az
uttesten, ahol rajuk jon a sportolasi vagy. Csakugy mint az elso csoportnal,
meg ezt az algoritmust sem sikerult megfejteni... Ok az ugynevezett
free-stylerok, az o stilusukra foleg a magas elhalalozasi arany es egy
mexikoi sorozat izgalmaival hataros merteku adrenalin aramlas jellemzo. Az
igazi free-styler gyakran lathato a 2x2 savos utakon, ahogy a savokat
elvalaszto feher vonalon egyensulyozik, s korulotte 60-70 km/h sebesseggel
zugnak el az autok. Ebben a pozicioban kepesek tobb idot eltolteni, mint
szeretnek es  valoban nagy keves eleg, hogy letrejojjon a free-styler &
gepjarmu kapcsolat. Ha letrejon a kapcsolat, a nyugdijas leellenorzi, hogy a
hosszu evek alatt felszedett izomkotegek ellent tudnak-e allni a kromozott
lokharitonak. Sajnos az igy szerzett ismereteket ritkan kepesek az eletben
kamatoztatni. Limonade Joe utan szabadon elmondhatnam, hogy "Ha free-styler
az aldozat, felesleges orvost hivni..." A sors ironiaja, vagy inkabb egy
harmadik vilag megmagyarazhatatlan fenomenje, hogy a free-styler
leggyakrabban a zebratol par meterre uzi kedvenc sportjat.

Itt az ideje feltenni a kerdest, vajon mi motivalja ezt a laban alig
megallo, alvo teknosbeka sebessegevel rohano embercsoportot e sport uzesere?
A valasz nem egyertelmu, maguk a sportolok sokszor az idohianyt hozzak fel,
mint magyarazatot. Ebbol az kovetkezik, hogy a nyugdijas nagyn elfoglalt
ember, rengeteg kotelesseggel. Viszont az, hogy melyek ezek a kotelessegek
es mivel veszik ra az oregebb nemzedeket erre a kegyetlen sportra tan sosem
derul ki, bar az emberiseg mar a kezdetek ota kutatja az okat... Vajon az
eltekozolt ifjusag utan futnak, vagy talan nyugdijas jelmezbe oltozott
ufokrol van szo, akik igy akarjak elfoglalni bolygonkat? Igerem nektek,
ahogy megerem ezt a kort, megprobalok fenyt deriteni e sport kivalto okaira,
s pici fenyt vinni ezaltal e sotet vilagba. Az igazsag odaat van.

Az eredetibol szabadon forditotta Cs.
+ - RE: vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha vilagit, messzebrol eszreveszed. Elozeskor nem hatrany.

Udv:
pJ

>A szembe jovo autok kozul sok nem hasznalja a vilagitasat, 
>es valahogy ezeddig meg egyiket sem sikerult vandor 
>solyomnak, vagy szabadsagolt mosomedvenek neznem.
+ - va: Sebessegmero autok - uj honlap, lampak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Uj honlapot inditok, amelynek targya a sebessegmeres
>> es az ezt vegzo autocsodak
>> Mindenkinek varom (es elore koszonom) a hozzaszolasat,
>> epito kritikajat es leginkabb a meroautok adatait :)


>Listak, meg tablazatok gyartasa - az szep dolog, de aki
>minduntalan arra kivancsi, hogy ki, mikor es hol meri be,
>az nem gorcsol egy kicsit ?
>Ennel azert en lazabban szeretek autozni.
>Ahogy surusodnek a meroautok, ugy fogom vissza a
>sebessegemet MINDENUTT.
>A 95.3-on kozolt merohelyekbol es idopontokbol sem
>jegyzek meg semmit. Ha egyre surubben hallom es egyre
>konszolidaltabban vezetek, az nekem es Neked is
egeszsegedre valik.

A meroautok gyujtesenel nem arrol van szo, hogy probaljuk elkerulni a gyorshajt
asert jaro buntetest, illetve ehhez segitseget nyujtunk. Erre valoban sokkal jo
bb radiot hallgatni vagy Megapress SMS-eket olvasni, bar ezek sem 100%-osak. En
 a magam reszerol probalom betartani a sebesseghatarokat, ami persze gyakran ne
m sikerul. 

A baj ott kezdodik, hogy lehet, hogy 50-es teruleten 60-nal lekapnak csak esetl
eg nem latod a vakut. Aztan visszafele pont olyan peched van es lakapnak ujra, 
ezutan mar erosen a jogositvanyod utan nyulhatnak, pedig a 60 nem is olyan nagy
 tullepes, legalabbis ami a tobbi auto sebesseget illeti. En szemely szerint la
ttam 50-es helyen 67-re beallitott trafipaxot, ami szerintem egy fair dolog, de
 mas listatarsak is irtak, hogy elvileg 53-nal villanthatnak, ami eleg vicces, 
ugyanis meg az amerikai - megjegyzem joval kifinomultabb - radarok is +/- 5 mer
fold/h-val (8 km/h) csalhatnak, plusz a kocsi sajat kis csalasa, plusz a te mas
odpercnyi figyelmetlenseged es maris olyat mernek amitol elsapadsz...

Ennek az adatbazisnak tobb celja is van, tobb ezek kozul olvashato a lapon, meg
 tobb meg nem. Ha ketelyed van, hogy esetleg lekaptak, este megnezheted, hogy v
aloban meroauto volt-e a narancssarga mikrobusz vagy van-e zold Favorit a korze
tedben (vagy csak bordo :), ez azert egy kis lelki megnyugvast jelenthet, persz
e csak azoknak akik foglalkoznak ilyen piti dolgokkal mint szabalysertesi birsa
g. Persze emellett ott van mondjuk az amikor megallitanak a rendorok, es azt mo
ndjak, hogy x-szel tobbel mentel a megengedettnel, korbenezni meg talan tudsz, 
de ketlem, hogy 200-500 metert visszagyalogolsz, hogy megnezd, volt-e radar az 
autoban (plane autopalyan).

A sebesseghatarokrol csak annyit, hogy amikor a Balatontol akartam eljutni Kecs
kemetre szamomra teljesen ismeretlen utakon, probaltam meg az otvenet is tartan
i. Az eredmeny az lett, hogy a haromkereku fagylaltoskocsik is elozgettek engem
 :) Amikor mar nagyon zavart, hogy percenkent eloznek, raadasul olyan helyzetek
ben, ami enyhen szolvan is biztonsagtalan, es mar 100-ra gyorsitottam, akkor is
 egyfolytaban beertek es feltorlodtak a kocsik mogottem. Pedig en megprobaltam.
..

A segitsegeteket persze tovabbra is kerem :)
Koszi.

--------------------------------

En a vilagitast varoson kivul es belul is ejjel-nappal hasznalom. Sokan azzal t
iltakoztak az ezt eloiranyzo torveny ellen, hogy ez mennyibe kerul nekik. Egy p
ar eve kiszamoltam, hogy az en eves futasommal kb. tiz ev alatt gyulne ossze 20
ezer forint koltseg a vilagitasbol, ez nalam egy casco onresz, ugyhogy ha eggye
l kevesebb balesetem van tiz ev alatt (marmint olyan, ami nem kotelezore megy),
 akkor mar megerte penzugyileg. Persze nekem az eggyel kevesebb baleset akkor i
s boven megerte, ha egyszeruen nem kovetkezik be, penz ide vagy oda... Mindenes
etre orszaguton, ahol gyakran kell lepesben halado teherautokat elozgetni nappa
l is NAGYON jol jon a szembejovo vilagitasa es nemcsak azoknak akik mar uton va
nnak a szemuveg fele.

Udv,
Ferenc



___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - va: m7-es,vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A szembe jovo autok kozul sok nem hasznalja a vilagitasat, 
> es valahogy ezeddig meg egyiket sem sikerult vandor 
> solyomnak, vagy szabadsagolt mosomedvenek neznem. 
> Valahogy mindig sikerult rajonnom hogy az egy auto 

Na ja, de a szemben jovok egy kis hanyada bena, vak es 
hulye, tehat celszeru gyorsan felkapcsolni a vilagitasodat :-)

> Soha nem tudtam elkepzelni, hogy mi a
> francnak kell napkozben vilagot kapcsolni

Segitessz vele masnak, ovod magadat.
Ilyen egyszeru.

Az  budai also rakparton araszolva kikapcsolom, de a
nyuzsgo varosban a keskeny mellekutcakban
bekapcsolom.
Teszem ezt azert, hogy a bal jardan ringo csipo figyelese
mellett, engem is eszrevegyen a szeme jobb sarkabol
a keresztezodesbe erkezo vezeto.

Tucatnyi megtortent szituaciot orzok emlekeimben, ahol
a bekapcsolt vilagitasom mentette meg az eletem, 
vagy csak megovott egy koccanastol. Szeles a paletta.
Olyan emlekem is van szep szammal, amikor a masik
(nem feltetlenul a szemben jovo) vilagitasa jott jol
nekem - megelozve hibas dontesemet.

Probald megkerni utasodat egy kis forgalmu orszaguton,
hogy jelezze a szemben jovo autokat.
Akkor fog szolni, ha felbukkan elotted. Te mar ket kanyarral 
elobb latod tompitott fenyet a bozoton keresztul.
Nem gyozkodlek tovabb. Vezess sokat es dolgozd fel helyesen
a szerzett tapasztalatokat. Gorcsosen ne utasits el semmit.
(most azt teszed)
--
Meszaros Geza :-)
+ - a vilagitassal kapcsolatban jut eszembe... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felmerul bennem a gyanu, hogy aki a vilagitas 
szuksegesseget kerdojelezi meg az nem vezet mindenutt, 
minden korulmenyek kozott autot.
Az nem jar surun zsufolt varosban, illetve masod, vagy 
harmadrendu utakon. Az nem autozik alacsony nappal 
szemben, ahol bizony segitseg a masik lampaja.
Nem halad egyedul egy lassu konvojjal szemben, ahol 
sokan eloznek es meghal, ha nem latjak.
Az nem hajt vegig Pesten a Dohany utcaban, ahol a Kertesz 
utcanal csak a vilagitasa tudja megallitani a taxikat. :-)
Az nem megy be budan a Felhevizi utcaba, ahol a templom 
falara lott vilagitassal lehet tulelni a belathatatlan, egyautos
kanyart. 
A "latni es latszani" annyira egyertelmu. 
Helyesen hasznalva ( !!! ) informaciot adok es kapok.
Ezt nem megtenni, illetve lemondani rola balgasag.
Ezt kellene megtanulni es nem bizonygatni
szuksegtelenseget.
Lakott teruleten kivul (vita nelkul) mindig hasznalom.
Lakott teruleten belul pedig ott es akkor, ha latom hogy
rajtam is segit a masik lampaja, illetve erzem, hogy meg
jobban kell mutatnom magam.

Amiket itt leirtam, azt mar reges-reg "feltalaltak", de hat a 
tapasztalat hianya es az ifjonti tagadas kenyszere mindent
kikezd. Latom ezt ket huszoneves fiamon is. :-(

Meg egy apro megjegyzes:
Szikrazo napsutesben legnagyobbak a feny-arnyek ellentetek.
Beszukult pupillaval megesik, hogy nem venni eszre a latoter egy 
kicsi, de arnyekos reszen elobukkano (vilagitas nelkuli) autot. 
Ezzel a jelenseggel meg a legvasarnapibb autos is talalkozik. 
Vagy nem ? 
--
Meszaros Geza
+ - Lampa, km ora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Statisztika a lampahasznalatrol:
Hasznalom, ha ugy erzem mar elegge csokkennek a latasi viszonyok:
szurkulet, kod, eso...
Eleg szubjektiv, de nincs muszaki adat a Kreszben :-)
Mult heten tunt fel valamikor este 8 korul, hogy az autosok kilencven
szazaleka mar felkapcsolta (varosban), pedig meg fenn volt a nap...
Varoson kivul mindig, kiveve, ha elfelejtem. Nem is olyan hulyeseg az
allando hasznalat, de mi van, ha jaro motorral allsz az ut szelen...

Hatso kodlampa:
Nem szeretek ilyen mogott menni, de nekem meg nem sikerult senkit sem
ravenni hatulrol, hogy kikapcsolja. Egyre erosebb a gyanum, hogy sokan
nem is tudnak rola.
Sajat pelda: nehany eve a baratnom Suzukijat hoztam el a kereskedotol
(O nem merte...). Hazafele kellett a vilagitas. A rakparton beallt
elem egy rendorsegi auto, kiszallt a rendor ("Na ba* meg"), majd
udvariasan figyelmeztetett, hogy eg a hatso kodlampa. Megkoszontem,
elment, de fogalmam sem volt, hol van a kapcsolo...

Zoli:
>A Trabante mondjuk tudom, hogy nagyon preciz, de az osszes Opele es 
>Skodae gyarilag 8%-ot csal, es ugy altalaban is a 7-9% a legjellemzobb ertek.

Hilfe! Bantjak az automat :-))))
En is lemertem az Astra orajat (ez mar elektronikus) de nekem is a
meresi pontossagon belul volt. (120km/h-nal egy ill. ot km tavolsag)
Ezt az adatot valaki merte az Opelekre es a Skodakra? Hol, hogyan?
Most mar tenyleg kivancsi vagyok: lehet valahol "hitelesiteni"?

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Sorbanallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>> Egyszeruen nem lehet ugy autozni, hogy a zold vegere berakja az egyest,
>Jo, oke. Az ilyeneket ki lehet. De ez azert eleg szelsoseges pelda, nem?

Igy szelsoseges.De nem ritka az, aki akkor keresi a sebvaltot, amikor
meglatta a zoldet, a masodik pedig, akkor, amikor az elozo mar
elindult, a harmadik a masodik elindulasakor stb.

Altalanossagot nem lehet mondani, helyzete valogatja:
Mogyorodi-Nagy Lajos keresztezodes, Mogyorodin befele: ket sav, de
szinte mindenki tudja, hogy a szelso a ker. utan megszunik (parkolo
autok). A belsobol meg fordulnak balra (telezold). Ha ket harom auto
van a belsoben, odaallok, ha tobb, akkor a szelsobe, mert igy aterek,
a belsobol nem biztos. Van aki ezt is tolakodasnak veszi, pedig
egyszeruen igy esszeru.
Engem jobban zavar a buszsav hasznalata, pedig az is lehet esszeru...
Ma szinte szegyelltem magam, hogy a Rakoczi uton araszolgattam a
savban, mig a lazabb csavok mentek a buszsavban, szabalytalanul, de
esszeruen, mert busz sehol, csak kihasznalatlan maradt volna az ut
ateresztokepessege. Igaz nekem nem erte volna meg az idonyereseg az
esetleges akadekoskodo rendorrel eltoltott idot (meg ha nem is buntet
meg).

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re:nem lenyegtelen az ovatossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hardside:
>Masreszt: hogy jon ide Nagyak, Vaddiszno?
>Valaki honnet olyan MAGABIZTOS hogy a MA'SIK HELYETT TUDJA,
>hogy a MASIK TUL magabiztos???

VD eseteben a leveleiben leirtak voltak szelsosegesek: tokeletesnek,
abszolut megbizhatonak tekintette autojat, sajat vezetni tudasat.
Ilyen nincs!
Mindenki hibazhat.
A baj akkor van amikor valaki azt HISZI, hogy pontosan ismeri (TUDJA)
a sajat es autoja korlatait.
Aztan jon egy uj helyzet...
Abban viszont nagyon igazad van: felelemben, bizonytalansagban nem
szabad autot vezetni.
A peldak szamomra nem riogatast, megfelemlitest jelentenek, hanem
eseteket, amelyekbol talan tanulni lehet, talan nagyobb ovatossagra
intenek, figyelmeztetnek, hogy a kozlekedes nem veszelytelen muvelet.

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: Megvan az elso autom + MB szerv.k. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Tamas!

A AUTO 0801-ban irta :
>Szombaton megvettem eletem elso autojat.
>Igaz meg csak 45%-ban az enyem.

Ettol fuggetlenul fogadd jokivansagaimat! :-)

[...]
>Apropo. Anno, volt egy HIX-es matrica amit en is vettem,
>hogy majdan kiteszem.

Hat, mar eppen ideje lenne... ;-)))

>Ha most kitennem, akkor kezigranatok fognak felem ropkodni,
>vagy egy-egy UZI sorozat fogja ekesiteni az oldalat
>az autonak? :-)

Miert???


>Soma!

En! :-)))

>Az MB szervizkonyv kb. 200 oldal. Ha ezt ketoldalasan
>lemasolom, meg
>akkor is kiakasztja a postai levelmerleget. :-)

Na azert nem olyan borzaszto am az a suly! Onnan tudom, hogy a
Wartburg szervizkonyv is tobb mint 200 oldal.
En magam fenymasoltam le. Volt egy kis protkom a nyomdaban. A
folyoson volt a fenymasolo, odaalltam melle, aztan csinaltam.
Nem emlexem pontosan, de valami egy oran keresztul gyurtem az
ipart, bar ebben benne van egy csomo bakizas meg extra nagyitas
meg stb. is :-)))


>Komolyra forditva a szot, lemasolom, de egy kis idobe fog
>telni.

Raer, nem hajt a tatar! :-)))

>Addigra lehet, hogy lesz is Mercid. :-)

Ki tudja...
Csak az a baj, hogy ahhoz elobb anyut is meg kell puhitanom
(nem, nem fedo alatt :-))), ugyanis nem tetszik neki a jargany.
Azt mondta, olyan mint egy felresikerult keletlen palacsinta.
Mondom miert?
Mert olyan lapos mint a szar.
Na tessek, erre en mit mondjak? :-)))
Bar annak idejen a Trabitol is irtozott, aztan megis
megszerette :-)))


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****

Ez a level a HixEditor 1.14-el keszult.
+ - Hatareset. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Listatarsunktol kaptam egy kepet a feher vectrajarol.
Kolleganom /45 koruli, szoke, jol tartja magat/ keresi a szemuveget
mindenhol. Ranez a kepernyore, kerdezi, mi az, - repulo?
Mondom nezd meg jobban. Kozelebb hajol.... fokuszal.... Aaaaa...Hajooooo!!!
 - Hatareset.
Udv,
Richie
+ - tartalek benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Multkor beszereztem egy kis meretu benzinkannat (5l), mert egyik kedves
baratom leragadt valahol az erdo kozepen, es vittem neki benzint ;-]
Viszont az jutott eszembe, hogy mennyire jo otlet az, hogy telitankolom
ezt a kannacskat, csomagtartoba beteszem, aztan nem gond, ha veletlenul
kifogy a benzin, ott a tartalek ;-] A kerdes az, hogy, hm, hat hulyen
hangzik, de nem "romlik" meg a benzin? ;-] szoval meddig furikazhatok a
csomagtartoban egy ilyen kannaval? es mennyire balesetveszelyes ez?
A kanna teljesen hivatalos, MOL altal forgalmazott gyartmany.
Valaszokat maganba is lecci, a listat nem mindig tolti le a news szerver..
koszi,
medve
+ - Re: Nyelestengely csapagya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Von: GONCI, Csaba >
> An: 
> Cc: 
> Betreff: Nyelestengely csapagya
> Datum: 2000. július 7. 9:06
> 
> Hello,
> 
> > A valto nyelestengelyenek csapagya ment tonkre, nem a kuplung.
Kinyomott
> > kuplungnal ez a tengely megall, ezert hallgat el. Bovebb infoert
kerdezz.
> 
> Mivel ez a eset nalam is fennall, megkerdeznem Toled is, hogy tenyleg 
> szuksegtelen cserelni? A szaki azt mondta, hogy ha a zaj nem zavar, ne
> csereltessem.
 
Szereny velemenyem szerint amig a zaj nem tul zavaro (=ezt hallani
alapjarat helyett) addig nem erdemes megbontani a valtot. Ha nagyon gondos
akarsz lenni, erdemes megnezni a valto olajleereszto csavarjat (ha
egyaltalan van neki ilyen). Amennyiben ott tul sok, vagy tul nagy
femszemcseket talasz, akkor csere, egyebkent a vilag vegeig elmegy. 

Udv
Fogash

+ - vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Marci irja:
"Most elkuldhettek ahova akartok,
meg lehetek barmilyen bunko, de ha valaki nem kepes egy autot lampa nelkul
eszrevenni haaat izeee. "

Nem kuldenelek messzebb, csak Romaniaba, ahol a sors kulonos alakulasa miatt
vezetek. Joval gyakoribb a szembe-karambolok es a veszelyhelyzetek aranya,
mint nalunk, aminek az egyik oka, hogy nem kotelezo lakott teruleten kivul a
tompitott (de mostmar legalabb nem izelgetnek miatta a rendorok, ha
felkapcsolom). Egyertelmu, hogy komoly visszatarto hatasa van a felelotlen
szembeelozesre, ezt leginkabb akkor tapasztalom, ha nagy ritkan elfelejtem
felkapcsolni, es epp abbol jovok ra, mi a baj, amikor mindenki engem akar
leszoritani szembol.

"Van akinek vilagos nappal nem tunik fel, hogy egy
nagy darab vas fele kozeledik? "

Van, es ez nem biztos, hogy azo hibaja. A feltunes ugyanis erosen fugghet a
nagyvas szinetol, illetve hogy mennyire olvad bele a hatterbe.
Egy masik nagyon fontos dolog: szerintem nem is csak az a lenyeg a
bekapcsolt tompitottban, hogy elobb lat az illeto, hanem hogy sokkal jobban
meg tudja becsulni a sebessegemet!!!

Udv
Peter
+ - Gumimeret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Soma irta:
>>>
Allitolag 10 % elterest engedelyeznek az eredeti merettol. De
hogy ez mennyire igaz, azt nem tudom.


Szoval ez ugy van, hogy a felni szelessege hatarozza meg a felteheto gumimerete
t.
Erdekes, hogy a Cinque Sportingon 5 1/2 szeles felnik vannak, eredetileg 165-os
 gumikkal. Elmeletileg a 195-os is felteheto ra. Tehat 165-195 a hasznalhato ta
rtomany.

Szoval erdemes lemerni a felnit, es ahhoz valasztani a gumit.


udv, deejaytiszy
+ - szinter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>email.hu [Hungary]
>Temakor: Keresek 185x14 -es nyari gumikat, alufelni felujitot ( 9 sor 
>Idopont: Fri Jul  7 13:43:21 EDT 2000 AUTO #798
>Tovabba szivesen vennem, ha a 20 eves Datsun Alufelnik felujitasara
>(homokszoras, lakkozas) is tudnatok szakembert ajanlani.
Porcolor kft. XI.ker Fehervari es Prielle Kornelia sarok a legolcsobbak kozul v
alok. Csak felnit vigyel minden nelkul.




____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - tolak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Gondolom, te is uzod-hajtod ezt a modszert, valoszin
>uleg nem csak akkor,
>amikor TENYLEG nagyon sietsz. Felmerul bennem a kerdes, hogy mi a >sietes foga
lma? Mikor _nem_ sietsz? En 100-bol 99x elmondhatom, hogy >sietek, ertsd: minde
n perc jol jon, sohasem tudok eleg koran odaerni. 
Mondjuk 10- autoba ulesbol 1-2szer sietek. Ahol szepen szoktam csorogni ott ily
enkor kihozom amit meg jonak itelek. A siteos mottom: Par perc nem er meg egy f
enyezett lokost sem. Amugy asszem elbeszelunk egymas mellett, mert Te nagy dugo
rol beszelsz en meg a gyenge reflexuekrol. Fullos dugoban sorban allok mindig. 
A betolakodas nem a stilusom, nem elozok ki ha nem latom hova megyek be. Vagy c
sak baromi ritkan, de ez tobbnyire hibakent csapodik le bennem. Egyebkent szeri
ntem sokkal tobb normalis autos van mostanaban,mint regen. Mintha 90-es evek de
reka korul sokkal tobb bunko lett volna az utakon. Vagy csak en vagyok ven trot
ty:))
A sietes pedig szvsz ugyanugy latszik egy autoson, mint a brahi szaguldozas, me
g a benazas, meg a gyalogos elengedes. Legalabbis mintha latni velnem:)
Ha a balfek pedig ujra beallitja a gigantikus fektavjat, akkor legy nyugodt meg
 fogja valaki "kerulni" (mertugye ez mar lassu jarmunek veheto:), es megint, es
 megint,...
Ha mindenki normalis lenne, vagy megtanitanak nekik, akkor pedig igenis mukodne
 a "jelzem, hogy sietek" elv. Csakhat... a legtobb ember itthon baromi fontos e
s kiemelt fogaskereknek erzi magat a kozlekedes gepezeteben.
Csak halas vagyok azert, hogy en nem erzem magam ilyennek.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: HAT ( 14 sor )
> Idopont: Sun Jul  9 11:43:21 EDT 2000 AU
TO #800



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejho!

>m VTI kollega irta, arra is lehet hangolni a chipet, hogy a
>motor az alacsony fordulatszam-tartomanyban huzzon jol. De akkor ezt
>egy Hondaban miert nem csinaltak meg mar a gyarban? Akkor aztan
>nem mondhatna senki, hogy nyomatekszegeny, meg porgetni kell... szoval
>nem igazan ertem a dolgot: vagy megsem lehet annyira kisimitani azt a
>nyomatekgorbet, vagy nagyon karos az elettartamra. VTI? :)

Nemnem. a tuning az optimalizalas. Pl: altban tanulsz egy nyelvet. Tudsz pontyo
gni, elboldogulsz. De egy intenziv tanfolyam utan joval jobb leszel. nahh ilyen
 ez is. Gondolj bele. A gyari chippel el kell menni sziberiaban, afrikaban, jol
 kell fogyasztani stb. mar irtam milyen ertekek varhatok. Ez igazan nem nagy va
ltozas de mar erezheto. Amikor alacsony ford-ra optimalizalt cuccot irtam, ugy 
ertettem nem bantjak a leszabalyzasit, vagy meg vissza is vesznek belole felul,
 hogy ne emlekedjen meredeken a nyomatekgorbe. Amikor teljesitmenyre hegyeznek 
akkor mindekori legjobb nyomatekot akarjak produkalni _plusz_ tobbnyire kitolja
k a max fordulatot, mert ezzel novelik a max teljesitmenyt. Van pl vezmutengely
 tuning amitol alul gyengebb lesz az auto, de felul jobban megy. versenyautohoz
 ez a kiraly, mert ott ugysem engedik le a fordulatot. De van ugyanilyen versen
yleomlo. A komplett tuning szettek ezert ernek sok penzt, mert mindent mindenhe
z beigazitanak, optimalizalnak. Amit elvesz!
!
nek egy alul gyengito de felul sokat ado leomlovel, azt visszaadjak chippel pl.
Jahh a nyomatekszegenyet meg akkor mondjak Hondara, mikor ket -vagy tobb- kateg
oriaval nagyobb motorhoz hasonlitjak. (Az M5-hoz kepest minden molyfing...)Vagy
 azt tevesztik ossze, hogy felul brutal jol megy es ahhoz kepest alul nem megy 
annyira.
Es akkor meg nembeszeltunk csak a motor bizonyos reszeirol. Ott van meg a futom
u, a fek, az aerodinamika. mindezek egyuttes meggyurasaval alakul ki a kep az a
utorol. Itt is a harmonia a fontos.
VTI

u.i: az ev motorja szavazason ket Hondas siker. Insight hibrid elso es S2000 os
szetettben elso.



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS