Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 937
Copyright (C) HIX
2000-11-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Svajci szokasok + kodlampa (mind)  49 sor     (cikkei)
2 Re: Rendorok (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Re: Kodlampa meg mindig (#936) (mind)  28 sor     (cikkei)
4 Re. Xenon lampa , vagy hagyomanyos (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Ly - Erdelyi HAT (mind)  69 sor     (cikkei)
6 Scirocco kezelesi konyv (mind)  10 sor     (cikkei)
7 elado Warbi (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Re: Daimler-Chrysler latogatas (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Auto telire- alu alkatresz (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Elso kodlampa (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Csendi (mind)  11 sor     (cikkei)
12 Biztositos kerdes (mind)  21 sor     (cikkei)
13 autoeladasok (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Re: Kodlampa meg mindig (mind)  71 sor     (cikkei)
15 Re: A lampakapcsolas rejtelmei (mind)  54 sor     (cikkei)
16 va: auto telire utoljara (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Izzo temak... (mind)  54 sor     (cikkei)
18 Uj autok a hazak elott (mind)  62 sor     (cikkei)
19 Vegyes (mind)  36 sor     (cikkei)
20 lakas+auto (mind)  13 sor     (cikkei)
21 radiosmagno segitseg kellene (mind)  18 sor     (cikkei)
22 offtopic (mind)  9 sor     (cikkei)
23 Kiegeszites norveg autokhoz (mind)  18 sor     (cikkei)
24 Re: Holgytulajdonos megvalna Ibizajatol (mind)  17 sor     (cikkei)
25 Re: W 124 (mind)  14 sor     (cikkei)
26 1:1 (mind)  19 sor     (cikkei)
27 Re: lakas vs kocsi erteke *** HIX AUTO *** #935 ( 16 so (mind)  24 sor     (cikkei)
28 LADA ELADO (mind)  10 sor     (cikkei)
29 szerelo muhelyt keresek (mind)  6 sor     (cikkei)
30 Re: Kodlampa meg mindig (mind)  16 sor     (cikkei)
31 Fw: 'Szep' autonyitas (mind)  20 sor     (cikkei)
32 Re: Xenon lampa (mind)  28 sor     (cikkei)
33 2utem, 680e/3ev, elozes, tukor, "bank" (mind)  56 sor     (cikkei)
34 kodlampa + autopalyadij (mind)  29 sor     (cikkei)
35 Egely (mind)  17 sor     (cikkei)
36 fiat felni (mind)  10 sor     (cikkei)
37 Fogyasztas (mind)  13 sor     (cikkei)
38 Teli auto (mind)  18 sor     (cikkei)
39 fogyasztascsokkentes (mind)  28 sor     (cikkei)
40 Re: Karambol kalvaria HB-nel (mind)  24 sor     (cikkei)
41 Re: Elozes (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Re: Svajci szokasok + kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 22 Nov 2000  wrote:

> az eppen arra halado sebesseget kiirjak egy tablara, utalvan, hogy a
> nagytestver mindent lat.

Ez szerintem nagyon jo megoldas. Nekem egyszer irta ki, hogy on tul
gyorsan hajt, s azota mar automatikusan figyelek. Tehat ez szerintem eppen
azoknak segit, akik igyekezenek betartani a szabalyokat. Akik meg nem,
azokon meg a buntetes sem segit - szerintem.

> Utszeli igazoltatast a francia teruleten mindossze egyszer lattam, bar
> allitolag a nemet teruleten tobbszor elofordul. A megengedett alkoholszint

Arra kivancsi lennek, hogy igazoltatnak-e csak ugy passziobol, mint
Magyarorszagon. Engem meg kulfoldon egyszer sem allitottak meg rendorok.
Magyarorszagon meg uton-utfelen jonnek, hogy "Jonapot kivanok, kozuti
ellenorzes ..." Mondom, hogy sietek, s ha okot adtam arra, hogy
feltartsanak, akkor azt mondjak meg, de indokolatlanul ne tartsanak fel.
Erre jonnek, hogy nekik a torveny lehetoseget ad a kozuti ellenorzesre. Ez
lehet, de a lehetoseg meg keves. Nekem lehetosegem van autoval kozlekedni,
de megis csak akkor kozlekedek, ha valami okom van ra. De a rendor meg ma
is "kulonos anyagbol van gyurva", eszervek nem hatnak ra. Arrol nemreg
volt szo itt a listan, hogy azt a celt nem erik el ezekkel a kozuti
zaklatasokkal, amit hirdetnek - ti. hogy majd a lopott autokat kiszurik.
Azt meg nem hiszem el, hogy kozuti ellenorzesen pl. szaz geppisztolyt
talaltak egy magasrangu rendortiszt autojanak ulesei alatt, vagy ugyanez
kabitoszer variacioval. Az nem kozuti ellenorzes, hanem fules.

> A sok korforgalom ellenere 90%-uk nem tudja mikor kell indexelni. Altalaban
> szokas, hogy befele menve jobbra indexelnek, majd ha nem az elso uton megy
ki,
> balra indexel jelezve, hogy o meg bent marad. Viszont kifele, amikor kene
> szinte egyik sem. Pedig itt is az a szabaly mint nalunk. Meg ugy altalaban
igaz

Erre kivancsi lennek, hogy mi a szabaly. Hollandiaban azt lattam, hogy ha
a korforgalombol majd balra akar kijonni, akkor mar befele is balra
indexel. De azok szep kis atmeroju korok. Valamivel kisebb, mint a Lanchid
budai hidfonel. Ugyanez mar nem lenne jo a pesti hidfonel, vagy pl. a Kos
Karoly teren.

Udv.
Ferenczi Szabolcs

UI. Nincs szerencsem a listara kuldessel, mivel ez mar a 
sokadik level, amit elkuldtem, de nem jelent meg a listan.
Most megprobalom ujra elkuldeni.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: i0356.vwa.wanadoo.nl)
+ - Re: Rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 22 Nov 2000  wrote:

> En meg attol felek hogy a rendor fog melletted az elobb leirt szabalytalan
> modon elhuzni. En csak nagyon ritkan latok rendort szabalyosan kozlekedni,

Sajnos ez igy van! A Pestszentlorinci ors elott az Ulloi uton befele a
kotelezo haladasi iranyt jelzo tabla elore es balra enged. Az ors jobbra
van. Nem egyszer lattam rendorautot ott jobbra bekanyarodni. Mondanom sem
kell, hogy megkulonboztetett jelzesek hasznalata nelkul, tehat
szabalytalanul! Jobbra, at a zebran, fel a jardara.

Udv.
Ferenczi Szabolcs

UI. Ez is egy megismetelt level.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: i0356.vwa.wanadoo.nl)
+ - Re: Kodlampa meg mindig (#936) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >A kodlamparol annyit, hogy az igenis szabalyos, ha csak a helyzetjelzo eg es
> >amellett az elso kodlampa.
>
> 	  Egy nagy budos francokat! Goto KRESZ!

Vegyel vissza a lenduletbol, es bongeszd magad a jogszabalyt. 44.
paragrafus (4) bekezdes: ,,Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy
mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az
esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.'' Latod:
helyett vagy mellett.

> >Viszont azt nem ertem, hogy sok kocsin miert nem lehet a hatsot az elsotol
> >fuggetlenul bekapcsolni.
>
> 	  Minden evben tel elejen lesz valaki, aki ezt felveti? Mert eddig
> 	mindig volt ra reakcio, megpedig a hivatalos szabaly idezete, mi-
> 	szerint ha nem kapcsolhato kulon, akkor nem felel meg a kozuti
> 	forgalomra alkalmas jarmu fogalmanak. Ilyen nincs. (Pontosabban:

Ez a szabaly megvaltozott az utobbi evtizedben.  Ma mar nem feltetele a
hatso helyzetjelzo kodlampa bekapcsolhatosaganak a kodfenyszoro bekapcsolt
allapota.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Re. Xenon lampa , vagy hagyomanyos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Csaba.

>- kozonseges H4 tipusu duolux ego  kicserelheto-e barmilyen >autoban H4
xenon
>egore?
>- egy xenon egon +30% fenyerot igernek,

Tudtommal igen. De ebben most nem vagyok 100 % - ig biztos benne. Viszont
tudok ajanlani egy jobb megoldast. Philips premium vagy Tungsram Megaliht is
tudja azt a 30 % plusz fenyerot adni. Nekem a Tungsram van benne ugy harom
eve es meg nem egett ki egyik sem. Merem ajanlani. Viszont szvsz a Xenon
izzonak joval nagyobb a fenyereje, mint a plusz 30% . Es joval is tobbe
kerul mint a H4 - es izzo.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Ly - Erdelyi HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Nepmuveszet - ajandek

Szia Zoltan

>>Szekej

>Ezt veletlenul nem ly -al kell irni? Bocs a pofatlansagert.

Nem pofatlansag, hanem igazad van :-)) Elnezest a hibaert.

>Amit kihagytal Frigyes az a Szent Anna to volt es a kornyeke,
>pedig nem voltal messze tole (kb 100 km). Megerte volna ezt is >latni.
Tudom de sajnos mar nem volt idonk, arra is kellet volna min 1 nap, sot meg
gondolatban Brasso es az erdelyi havasok ( Poiana - ra) is el szerettem
volna latogatni, de hat az ido szukos volta miatt nem jott be. Majd
legkozelebb.

>Visszaterve a Szent Anna tohoz miert nem szervezunk egy >HAT-ot jovo ev
>Anna napjan, ilyenkor nagy menet van odafenn, a to mellett >van meg egy
>Mohos nevu hely is (valamikor dupla krateru vulkan volt a to >helyen). Itt
>aztan lathattok husevo novenyeket, torpe fenyoket, az egesz >talaj tiszta
>moha, olyan mintha a kokorszakban lennel a pafranyok kozott, >csak a
>dinoszauruszok hianyoznak.

Huuuuuuuu gyonyoru lehet :-o)
Zoltan, ha vallalod a vezetest es meg azt is megmutatod amit nem vesz eszre
az ember es a hazigazda szerepet akkor elsokent szeretnek jelentkezni erre a
talalkozora.

>Ha valaki elszanja magat szoljon, megmutatom a helyeket >szivesen, sot meg
>ennel is tobbet mert minden helynek van egy legendaja is

Igen - igen igen :-)))) Nagyon jo lenne :-o A hely szepsege plusz fuszerezve
az ottani  legendakkal. Huhhh borsodzik a hatam a gyonyortol :-))))))

 >Most Te is lattad Frigyes, hogy mekkora kihasznalatlan >turisztikai
>potencial van a Szekelyfoldon. Egyszeruen magaval ragad a >hely,

Valoban de ott mar igyekeznek azzal, hogy az utakat igyekeznek jobba tenni
sot az autos parkolokban mar lattam szemetes edenyeket amit kuka vitt el, es
tiszta volt. Varosok valavak pedig ragyogtak a tisztasagtol , sok magan
panziot is lattam. Tehat az ott elo ember mar felismerte a turisztika adta
lehetosegeket.

>Nem emlitetted a Gyilkos to mellett kiallo sziklat sem.
Emliteni valoban nem, de fenykep keszult errol a felelmetes sziklafalrol
:-)))) Lelegzetallito volt.

>nemhiaba
>jott haza Tamasi Aron, a legnagyobb szekely iro, Amerikabol >mondvan:
>"Azert vagyunk a vilagon, hogy valahol otthon legyunk benne."

Valoban :-))) Mindenkinek ott a haza ahhol megszuletett es szivenek erzi azt
a kornyezetett amit ugy mondanak, hogy szulofold. En szivem is megdobbant,
mikor athaladtam a becsi kapu alatt, hazajottem :-))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Scirocco kezelesi konyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Regebben, ha jol emlekszem, valaki keresett es szerzett is
VW Scirocco-konyvet. Aki rendelkezik eme nagybecsu
irodalmi remekmuvel, lenne olyan jo, es jelezne felem?

Koszonettel:
Zoli

  . [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu ] .
+ - elado Warbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Elado egy Warnyu W353, megkimelt, jo allapotu olcson, 
reszletekert irj emilt! )
Udv:

gun
+ - Re: Daimler-Chrysler latogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>- Szelcsatorna, ez valami orasi epulet, ahol a specialis
>  probapadon merik a szelcsatornaba helyezett jarmure hato
>  eroket. A szelet egy 5MW teljesitmenyu villanymotor altal
>  hajtott, 8.5 meter atmeroju ventillator biztositja. A
>  maximalis szelsebesseg 250km/h. A szerkezet ~1960 ota
>  uzemel !!!!

Nem kell olyan messzire menni, a BME Aramlastani Tanszek nagy
szelcsatornajaban a ventilator (egy l-el irodik, a latin "ventilare" szobol
ered) motorja 1 MW koruli teljesitmenyu emlekeim szerint.
Az 1930-as evekben epitettek. Nagyon szep famunka. Ha jol tudom az "Ezust
Nyil" nevu magyar vadaszgep mereset is itt vegeztek.
Ebben a szelcsatornaban teljes meretu autot nem lehet pontosan merni (kicsi
az atmeroje), de azert egy kis Polskit beraktak. (A merleg le'gcsapagyas
volt.)
Egy nagynevu nemet sportkocsigyar :) is vegeztetett itt mereseket. (Mas
dolog, hogy mikor meglattam azt a modellt, nem jottem ra, hogy ez egy auto.
Fantasztikus lehajto erot termelt az a forma.)

Mas: Ugy hallottam, azert haromagu csillag a Merci emblemaja, mert regen
repulogep, hajo es automotorokat is gyartott. (ld. Messerschmitt Bf 109-es
1600Le-s Daimler motorja)

Udv, Laci
+ - Auto telire- alu alkatresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> E-mail :  [Germany]
> Temakor: auto telire utoljara ( 12 sor )

> eddig minden autom igy jart. Akkor erre kerek okos tanacsot, hogyan
> lehet megelozni, hogy az aluminium alkatreszek megtartsak fenyuket.

El kell rakni az autot telire! :-))))

Bocsanat, nem tudtam kihagyni, magas labda volt :-)

raki
+ - Elso kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Esoben meg szarabb, mert az utrol sokkal tobb feny tukrozodik vissza.
>Es raadasul folosleges is, mint ahogy te is irtad. Akkor minek kapcsolod
>be??? :-o

Amire te gondolsz, akkor mar elallt az eso, es nedves az ut. Amire en,
az az allapot, amikor szakad az eso. Ha zuhog, akkor nagyon mindegy,
hogy mi tukrozodik. Egyszeruen korlatozott latasviszonyok vannak,
tehat kodlampa on.

Csaba
+ - Csendi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> 
> http://www.csendes.de    Kistanyank

Honapok ota meg akarom nezni, de csak most sikerult.
Teljesen le vagyok nyugozve, foleg a <Magamrol> szekcio
fogott meg. A tanyanak nincs hibaja. Viszont hianyzik az
<Autoim> szekcio...

Csaba
+ - Biztositos kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Tegnap este a levelesladamban egy level var "szeretett" biz-
	tositomtol. (AXA-Colonia, de szerintem tok mindegy.) Kozoltek,
	hogy rizikofaktor valtozasa miatt 15%-kal megemelik a CASCO
	biztositasom dijat. (Vagy valami hasonlo szoveg volt.) Hat egy-
	bol felment bennem a pumpa, es csak azert nem kezdtem el uvol-
	teni meg csapkodni, mert akkor immaron 35 oraja nem aludtam.
	  Egyreszt: en csak idosebb lettem, ami miatt csokkenteni ke-
	ne a biztositas dijat. Egyebkent sem volt meg balesetem az
	Alfammal, miota megvettem.
	  Masreszt: ez nem egyoldalu szerzodesszeges? Biztosan van jo-
	gasz a listan, nagyon megkoszonnem, ha felvilagositana. Persze
	ha meg benne van a szerzodesemben, hogy a biztositotarsasag
	barmikor megvaltoztathatja a dijat, akkor miert nem mindjart
	mondjuk 350%-kal emeltek? Valaki ugy gondolja, hogy a 350%
	mar nem etikus, de a 15% meg igen, vagy mi a szosz?
	  Tenyleg, homalyositson mar fel valaki, mert nem az a havi
	3ezer HUF zavar, hanem maga a hozzaallas. Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - autoeladasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvicsek!

  Nem tudom, olvastatok az autoeladasi listakat, 1-2 gyongyszem
2000 1.-3.n.ev  1999 1.-3.n.ev
34.   1db        0db   Maserati
32.  36db        n.a.  Jaguar
23. 140db       305db  BMW
22. 440db       354db  Mercedes

a tobbi autoe olvashato az ujsagokban is..(MGE adat)
--
 Udv
  Levente
+ - Re: Kodlampa meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A kodlamparol annyit, hogy az igenis szabalyos, ha csak a helyzetjelzo eg es
>amellett
>az elso kodlampa.

       Egy nagy budos francokat! Goto KRESZ!

Valoban GOTO
http://193.6.238.67/rendorseg/kozlekedes/kresz_IV_a_2_a.htm#forgalomban
                                                                              
 44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási    
 viszonyok között ki kell világítani.                                         
                                                                              


.......
                                                                              
 (4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót,   
 továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a 
 látási viszonyok ezt indokolják                                              
                                                                              



Tehat  _helyett_  vagy  _mellett_. Amit irtam a feny szorodasarol a
vizcseppeken,
az fizikai teny. Elkepzelheto olyan eset, hogy a _helyett_ celravezetobb a
_mellett_-nel. En jartam mar ilyen kodben.

>Viszont azt nem ertem, hogy sok kocsin miert nem lehet a hatsot az elsotol
>fuggetlenul bekapcsolni.

       Minden evben tel elejen lesz valaki, aki ezt felveti? Mert eddig
     mindig volt ra reakcio, megpedig a hivatalos szabaly idezete, mi-
     szerint ha nem kapcsolhato kulon, akkor nem felel meg a kozuti
     forgalomra alkalmas jarmu fogalmanak. Ilyen nincs. (Pontosabban:
     elmeletileg nem lenne szabad lennie. Ez mondjuk tenyleg nem ekvi-
     valens az elozo mondattal.)

1. Nem mindenki olvassa evek ota a listat.
2. Ha unod a temat, PgDn.
3. A kerdesem nem a jogszabalyra vonatkozott, annak en is utana tudok nezni.
Azt allitottam, hogy bizonyos esetekben lenne letjogosultsaga.
4. Viszont az elozo ket reagalasodban ellentmondasba kerultel onmagaddal.
Ugyanis ha megfigyeled, akkor a kodlampa csak akkor kapcsolhato be,
ha legalabb a helyzetjelzo mar be van kapcsolva. Nyilvan ezt is jogszabaly
hatarozza meg, csak utana kene nezni.

>a hatam mogott. Szerintem ekkor egyaltalan nem vakit, es hamarabb eszrevesz a

       Tessek. Lasd ket-harom szammal korabbi HIX-AUTO-t, ott pont ezt
     fejtettem ki: masok megitelik, _engem_ mi vakit! Ehhez csak azt tu-
     dom hozzafuzni: gratulalok, ugyes vagy! (Nyugodtan lehet anyazni,
     ez a velemenyem.) Ezek szerint ha nekem nem faj, ha megutnek, akkor
     pofan csapdoshatom a tobbieket?!

Szemely szerint ebben a helyzetben orulnek, ha az elottem levo bekapcsolna.
Mentem mar ilyen is meg olyan is mogott es megnyugtatobb volt ha vilagitott.
Szerinted az vakit, amikor a vizfuggonytol nem latod mar az elotted levo hatso
helyzetjelzojet, de esetleg a kodlampa fenye mar pislakolva latszik?

Laci


> -----------------------------------------------------------------
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: A lampakapcsolas rejtelmei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

>> Svajcban nem kell tompitott fenyszoro nappal lakott teruleten kivul sem.
>nalam ez minusz, nem plusz....
De legalabb nem hagyja egve a baromja nappal is a veletlenul bekapcsolt
tavolsagit, ami azert nappal is zavaro.

>Megvan!!!! Soha nem tudtam rajonni, miert, most megvan....

>> feleslegesen egnek a visszajelzok a muszerfalon,

>boncoljuk csak szet...azt irod visszajelzo. Visszajelzo, tehat az
>egyetlen feladata szuletesetol halalaig, hogy visszajelezzen. Vagyis
>vilagitson. Ez az elete celja es ertelme. Teljesen oda van, hogy
>vilagithasson, hogy mutathassa neked, eg a lampa. Es te ettol
>akarod megfosztani... Ami meg a cseret illeti, 6-8 evente 18 Ft az
>izzo darabja. A csere kb. 5 perces munka.

Boncoljuk szet megjobban. _feleslegesen_
Hat bizony en nagyon szemet vagyok es megfosztom ettol
az elvezettol.
Svajcban ez bizony van 200Ft is, ami mar majdnem egy liter benzin.
Epp most kellett cserelnem egy ilyen izzot, es bizony most a kanyarokat mindig
szukebb ivben veszem, hogy visszajojjon az az egy liter. Nem is
beszelve, hogy milyen ideges lennek, ha pont az az egy liter
hianyozna a legkozelebbi benzinkutig. Az idegesseg meg ugye
noveli a kockazatat szamos betegsegnek, ami a munkabiro
kepessegemet csokkenti, raadasul csaladi viszalyokat szulhet
es meg sorolhatnam.

>Hat igen, az a 100 Watt az 50-100 kW mellett tenyleg megdobja
>a fogyasztast 1-2 kobmilimeterrel. En is gondolkodtam multkor,
>hogy kidobom a radiot meg a muszerfal megvilagitasat, mert sirba
>visz a feleslegesen kipufogtatott benzin.

100kW (nekem tenyleg pont annyi) 6000-es fordulaton. Ott azert
nem tul surun jaratom. Amugy az a 100W 8A plusz terhelest
jelent a generatornak.
Tenyleg mennyit fogyaszt egy autoklima? Marmint elektromos
terhelesben.

>UI: ha a szarkazmust es ironiat kiszurod, ez az iras eltunik :)

Detto :)

Laci


> -----------------------------------------------------------------
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - va: auto telire utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Akkor erre kerek okos tanacsot, hogyan
> lehet megelozni, hogy az aluminium 
> alkatreszek megtartsak fenyuket.

A kor bezarult. Allitsd le telire !
Ha szereted es megteheted, akkor megteszed.
A volvorol meg csutakold a teli ganejt renszeresen.
Mint megbecsult es apolt igavono buszke lehet arra,
hogy a teli utakat rabizod. Igy mind a ket autod rad 
fog mosolyogni ha meglatjak a sluszkulcsot a kezedbe. 

Mindent csak szerelembol...
--
Meszaros Geza :-)
+ - Izzo temak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo,
>>- kozonseges H4 tipusu duolux ego kicserelheto-e barmilyen autoban 
>>H4 xenon egore?
Ha a foglalat es teljesitmeny megfelel es szinten duolux, akkor meg 
lehet probalni.
A hoterhelesre figyelni kell. Melegebb lehet az izzo.

>>- egy xenon egon +30% fenyerot igernek,

Ezt azert hivjak xenon egonek, mert a lampa nagyreszt xenon gazzal 
van toltve(Xe-Kr). A hagyomanyos H4-es izzok viszont mas nemes 
gazzal, pl argonnal. Xenon elonye a magas atomtomeg miatt, hogy 
hosszabb elettartamu a lampa. Vagy, ugyanolyan elettartam mellett 
magasabb teljesitmeny, feherebb feny. Igy a fenyhasznositasa 
(hatasfoka) a lampanak jobb.(10-30%) Dragabb mint a hagyomanyos izzo.
 
> A xenon lampa az ami az uj es nagy autokban vakit, nem?

Teves infok keringenek a "nagy autok" lampairol. Azok a lampak 
valoban xenon gazzal vannak toltve, ugyanugy, mint mondjuk a H4 
xenon, tehat innentol nem kifejezo a nev. Azok a lampak kisulo 
lampak, tehat nem izzoszalas, mint a hagyomanyos izzok. Par mm-es 
ivkisules jon letre, ami nagyon feher, napfenyhez kozeli fenyt 
araszt. Ezen izzok hatasfoka magasabb, egy 10-15 W aramkori 
teljesitmenyu lampa szolgal olyan fenyerovel, mint a 65-os 
izzoszalas. Ara kb 30-80 ezer forint. Elettartama 10-20x-osa az 
izzoszalas lampanak. Meglehetosen bonyolult aramkor kell a 
kiszolgalasahoz. Gyujtofeszultseg, mukodesi feszultseg stb (Ezek 
magasabbak mint a gepkocsi halozati feszultsege).

> Volt kollegam szerint anak kene kisutni vele a szemet,
> aki kitalalta.
Ilyen alapon meg vilagithatnank a parazsfeny erejevel vetekedo 
hagyomanyos izzokkal. A H4 is ilyen hatassal lehetett az autosokra.
Nem tetszik a felfogas. A jovo egyik lehetosege ez. Egy ilyen izzo 
(ketto egy pozicioban, egy tartalek ha az egy befuccsol)a kocsiban es 
szaloptika a fenyszorokhoz. A masik a LED.
Miert nem vezettek meg be? Mert akkor a fenyoforrasgyarto cegek 
elmehetnek par ev szabira. :-)

> ...Tungsram Megalight izzokat
Harmadik dolog. Az elettartam csokkentesevel el lehet erni magasabb 
teljesitmenyt (fenyerot). Az izzoszal ellenallasat csokkentve, 
nagyobb aram folyik at rajta, stb... Pl felhasznalasra a Rally 
fenyszoro izzok, amik teljesitmenye tobb szaz watt, elttartama 30-100 
ora!!! Szemben a hagyomanyossal ami par ezer ora.

Udv,

Peti


-----------------------
Free Email Service provided to you by Office.com, a service from Winstar
+ - Uj autok a hazak elott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

>de uj auto az kell.
>sajna tudomasul kell venni, hogy ma Mo-on az auto erosen statusszimbolum.
>Majd mindenki eggyel magasabb erteku/kategoriaju autot vesz, mint amit
>megeroltetes, lemondas nelkul el tudna tartani. Inkabb ehezik, nem jar
vele,

Feltehetoleg tenyleg igy van, mert az emberek jobbara nem azert es nem olyan
jarmuveket vasarolnak,
ami miatt es amilyenre szukseguk van. Ebbol kovetkezik a sok
elegedetlenkedes is, valamint a kozlekedesben
eszlelheto jelensegek. Mert ne csodalkozzon az, aki 1.8-as autot hasznal a
varosban, hogy draga a benzin, es
hogy sokba kerul a fenntartasa, ha hetente 2-szer ul benne.

Pl. a csaladban levo R19-rol nehany adat.
Azert ezt emlitem es nem a Trabantot, mert ebben van a legtobb megtett km.
Az autot a batyam hasznalja, aki maganvallalkozo es eleg gyakran jar az
orszag tolunk tavoleso teruletein is.

A 2000 evi biztositasi dija az autonak a Hungaria Biztositonal:
    - 37.092 Ft (B6)
Majd megjott nemreg a level, amelyben kozli a biztosito tarsasag, hogy:
    "...gepjarmuve kotelezo biztositasanak 2001. evi dija 39.780 Ft." (B7
lesz)

A 2000 evi negyedeves tarifa 9.273 Ft. Amit o a keresetebol nyugodtan ki tud
fizetni. Nem nos, itthon lakik.
Es az itthoni kasszabol oszinten fele annyi sem terheli, mint amennyit
belead.
Mindenesetre szuksege van az 1700 ccm-re, az ertelmes megjelenesu jarmure es
arra, hogy ha az orszag masik vegeben tortenik az autoval valami, akkor a
Hungaria Biztositora azert lehet szamitani.

Tehat valahol ertheto, hogy sokan miert vasarolnak olyan jarmuvet amilyet.
Es nem biztos, hogy ehezik, vagy lemond akarmirol is az autoja erdekeben.
Mert ez azert teves elkepzeles. Senki kasszajaba es lakasaba nem latunk bele
kintrol az utcarol.
Es nem is lenne illo. Azonban egy jo magyar szokas szerint, aki mas mint a
tobbi, arrol mar elitelo pletykak, es
intrikak kelnek szarnyra. Mikor postaskent dolgoztam, betekinthettem nehany
embertipus lakhelyebe. Es csak annyit mondhatok, az utcan allo parkolo autok
utan itelkezve eleg ferde kepet lehet csak kialakitani. Az is lenyegtelen,
hogy az ember
hol lakik, lakotelepen vagy kertvarosban. Mert mindenhol megtalalhato a
szocialis paletta szeles skalajanak minden kepviseloje.

Mindenesetre, mint azt az elejen is irtam, valoban letezo jelenseg, a
gepjarmu stilizalo hatasa. De nem olyan erosen, mint sokan hiszik, vagy
gondoljak. Ezert van nagyon sok teves gondolat, es sok sok eloitelet.
Azonban gondolom, aki intellektualisan valamit is ad magara, az kepes ra es
nem esik bba a hibaba, ami ilyen gondolatokhoz vezet.

Zaro gondolatul egy oreg ismerosom egykor elhangzott mondtat idezem, aki
egyebkent muszaki tanar:
"Magyarorszagon ma mar csak szep es jo autok vannak!"
Mindenki ertelmezze, kepessegei szerint ezt az altalnos tartalmu, tag
ertelmu kormondatot.

Udv
Teeby
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

>Lattatok mar kepet az uj 7-es BMW-rol...??  A kifuto tipus
>nekem csucs volt, az uj viszont rettenetesen ronda...  :-((

Errol beszeltem a 3-as sorozat kapcsan jo masfel honapja talan.
--
> Ja a lapra legyen rairva: "Remelem legalabb annyi ideig tart neked ezt
> leszedni, mint nekem kiallni miattad."

Na ez egy nagyon okos modszer, talan a ragaszto hasznalata nelkul. De
mondjuk ilyet is ki lehet irni a lapra, es beteni az ablaktorlok ala:
"Sajnos testi es szellemi hatranyossagaim akadalyoznak a biztonsagos,
ertelmes kozlekedesben, ha valaki nem ferne el tolem, kerem nezzek el
nekem - az auto tulajdonosa"
Egyszer egy ilyen lapot tettem ki egy holgynek, aki elfoglalt egyszerre ket
parkolohelyet, mert a vonalra allt (a hazunk elott):
"Kedves holgyem, a szemkozti hazban lakom, ha legkozelebb is erre jar,
batran szoljon, sot majd en is figyelek es majd en beparkolok on helyett,
mert mint a jelek is mutatjak onnek ez nem sikeres kepessege. Ebbol
kovetkezve megkerdojelezheto
a vezetoi engedelyenek es annak kiallitasanak jogossaga es hitelessege."
A gyalogosok rohogtek, a tulajdonos dult fult duheben, es kereste, ki
tehette ki.

De mondok jobbat.
Fiatal holgy flegman megallt egy ismerosom garazsbejaroja elott, az illeto
nem tudott beallni. A garazs az utcara nez.
A rogzitofek nem volt aktivalva, igy a kocsit ki tudta tolni a garazs elott
levo ut kozepere. Az utca nem tulzottan forgalmas, felezovonal sincs
felfestve. A holgy csak a boltba szaladt be, de amint meglatta a kocsijat
hiszterias rohamok jottek ra.
Nem hiszem, hogy olyan sokat szamitana az az 1-2 perc, amig az ember
normalisan beparkol, vedve igy a sajat ertekeit is.
Persze valahol oszefuggesbe hozhato a felelotlen kozlekedessel es a
gyorshajtassal is a jelenseg.
+ - lakas+auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Arra, hogy ennek a konzervativ lelkuletu elmaradott osdi tarsadalomnak egysze
ru
> en
> nem szimpatikus, ha valaki "adja a bankot", "meno" autot tart, mikozben kilog
 a
> segge a gatyajabol, azaz egy lakasa sincsen.
Meg az se, ha lakasa van. Ne aggy Isten, tobb is. Tehat, ha valakinek
van valamije az rogton gyanus es unszimpatikus.


csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - radiosmagno segitseg kellene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

keresnek hozzaertot, aki segitene meggyogyitani Philips radiosmagnomat.
A radio remekul szol, csak annyi baja van, hogy eleg magas hangerovel, de ha
akarok meg hangosithatok is rajta:-)), mert tonkrement a lehalkito gombja.
Ez egy 7-8 mm atmeroju gombsuveg alaku gomb. 
Ha jol gondolom, akkor a gomb es a nyak kozott mikrokapcsolo adta be az
unalmast.
A radiot mar kivettem a helyerol, de nam lattam a olyan helyet, ahol szet
tudnam szedni, szetbarmolni meg nem akarnam.

Ha talalkoztatok ilyen hibaval, szivesen fogadok segitseget, vagy
mesterember cimet.
A pontos tipusat megnezem holnapra, de azt hiszem ez nem olyan fontos, mert
eleg altalanos a hiba.

Udv,
Tibor
+ - offtopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok!
Gonczi Csaba irja:
>UI: ha a szarkazmust es ironiat kiszurod, ez az iras eltunik :):) :) :)
Szarkazmus?
Az nyilvan a homoszexualis orgazmus, vagy nem? :-))
Bocs  az offtopicert, de nem birtam kihagyni
Minden jot
Kiss Zoltan	

+ - Kiegeszites norveg autokhoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Szvsz maximalisan igy van! Norvegiaban ennek fenyeben meg feltunobb volt a
> sok 5-10 eves 244-es Volvo, pedig amilyen lakasokban ok laknak! Csak ok
> rajottek, hogy a lakasokban _elnek_, az autokkal pedig _kozlekednek_. Es
> persze nem az irigyseg a fo nepi "ertek", mint nalunk, igy nincs igazan
kit
> cukkolni a csodaverdaval.
>

Ebben mondjuk az is benne van, hogy Norvegiaban az uj auto kb. 2-szer
annyiba kerul, mint "normalis" helyeken. Mindez persze az iszonytato magas
vam miatt van.
De a legnagyobb poen az, hogy mint norveg kollegam elmondta:
"mindez a kornyezet vedelme lett volna, viszont csak azt ertek el vele, hogy
Norvegiaban van Nyugat-Europa legoregebb autoparkja, ami persze jobban
szennyez, mint ugyanannyi uj auto".

Saca
+ - Re: Holgytulajdonos megvalna Ibizajatol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> Gyonyoru, serulesmentes karosszeria, szurkes-kek metal fenyezes, 
> kozpontizar, elektromos ablakok, szinezett uvegek, fordulatszammero, 
> osztottan dontheto hatso ules, konnyufemfelni, kifogastalan allapotu 
> negyevszakos FULDA gumik, 4 hangszoros radio-magno, szep belso.

Serulesmentes<>holgytulajdonos
Ugy szol mintha a magnes ket polusarol beszelnenk. Brrr....
Valahogy nem fer ossze a ketto.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - Re: W 124 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

 wrote:

> Nem vagyok Mehr Joe-szakerto, de nem ez a tipus jelenik
> meg rendszeresen az amerikai ganxta-videokban?

Azok nagy Lincolnok amik meg "bouncy"-ni (gondolom jol irtam) is tudnak.
(dobjak az elejuket, tok jo erzes lehet:)

--
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 6 Kernel 2.2.14
+ - 1:1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: melleparkolas ( 13 sor )

> >a melleparkolas. Szerintetek mit lehet ilyenkor tenni? Meghuzni nincs
> pofam, de azert valami poenos >figyelmeztetes jol jonne. Vagy hivjak
> rendort?
> Fogsz egy A4 meretu papirlapot es egy tubus pillanatragasztot. Amikor a
> jobbagy igy melled all es nincs ott, fogod a lapot es raragasztod a
> szelvedojere jo sok ragasztoval, lehetoleg a latomezoje kozepere.
> Ja a lapra legyen rairva: "Remelem legalabb annyi ideig tart neked ezt
> leszedni, mint nekem kiallni miattad."

:-))))  En marasztalom, ha mar mellem allt. Miutan kikuzdottem magam 
legalabb 2 kerekbol kitekerem a szelepet es melleteszem.
Igy kvittek vagyunk.....

    ROB.
+ - Re: lakas vs kocsi erteke *** HIX AUTO *** #935 ( 16 so (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Felado :  [Hungary]
>> Temakor: lakas vs kocsi erteke ( 26 sor )
>> Idopont: Tue Nov 21 11:13:46 EST 2000 AUTO #935
>> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> ...
>> sajna tudomasul kell venni, hogy ma Mo-on az auto erosen statusszimbolum.
>> Majd mindenki eggyel magasabb erteku/kategoriaju autot vesz, mint amit
>> megeroltetes, lemondas nelkul el tudna tartani.
>
>Szvsz maximalisan igy van! Norvegiaban ennek fenyeben meg feltunobb volt a
>sok 5-10 eves 244-es Volvo, pedig amilyen lakasokban ok laknak! Csak ok
>rajottek, hogy a lakasokban _elnek_, az autokkal pedig _kozlekednek_. Es
>persze nem az irigyseg a fo nepi "ertek", mint nalunk, igy nincs igazan kit
>cukkolni a csodaverdaval.
>
>udv,Akos

Teljesen egyetertek, csak egy apro megjegyzes. A 2-es Volvok gyartasat 1993-ban
 fejeztek be, szoval legalabb 7 evesnek kellett lenniuk a latott Volvoknak :-)
Egyebkent egy 7-10 eves 244-es Volvo meg igencsak fiatal (de jo lenne, ha ilyen
 autom lenne...)

Udv,
Imre
+ - LADA ELADO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosk !

Eladnam 1500-as negylampas pirosszinu LADA-mat. 

Felujitott motor, uj akkumlator, uj kipufogo, uj kuplungtarcsa.

Ha valakit erdekel e-mail, vagy 217-9299 esti orakban.


Udvozlettel: Havel Jozsef
+ - szerelo muhelyt keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hellosztok autosok!
En egy kiado autoszerelo muhelyt keresek
Lehetoleg Budapest teruleten.
Aki tud az irjon, nagyon surgos lenne.
elore is kossz: Gergo
Tel: 0620-395-72-20
+ - Re: Kodlampa meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igen, de csak akkor, ha mukodeskeptelen valamilyen okbol kifolyolag a
lampad. Kodlampaval pedig csak 30-cal. Ha pedig megallit a rendor es jo a
lampad, akkor jogosan buntet.

--
SzaboZE, mailto:


> wrote in message news:...
>
> Szevasztok!
>
> >A kodlamparol annyit, hogy az igenis szabalyos, ha csak a helyzetjelzo eg
es
> >amellett
> >az elso kodlampa.
+ - Fw: 'Szep' autonyitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

 > barmilyen riaszto/GPS koveto/immobilizer vedelem
 > hazavaghato egy Nemetorszagban allitolag szabadon veheto
 > onvedelmi sokkolo berendezessel, ami egyszeruen elegeti a
 > bekapcsolt elektromos rendszerek biztositekait - aztan
 > irany a treler.) En meg a biztosito miatt vettem egy 90 e

 Ez tobb kart is tehet az elektromos rendszerben, eleg kockazatos, mert ha
 tonkrevagja a szamitogepet, akkor eleg koltseges uzembehelyezni a gepet.
 Raadasul a riasztok altalaban teljesen kulon taprol mennek
 szabotazsvedelemmel ellatva (felteve hogy tenyleg jofajta a kutyu).

 > forintos ugrokodos-negyszeres gyujtasmegszakítasu-
 > emeleserzekelos-kulon akkumulatoros-smskuldo
 > uberriasztot !!!!! Sokra megyek vele.

 Egy ajtonyitas erzeklovel kombinalva lehet hogy hatekonyabb... :)

 SzaboZE
+ - Re: Xenon lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En ugy tudtam eddig hogy a xenon egy tukros rendszer, ami kulon lampatestben
foglal helyet. Szerintem utolag ilyet nehez beujitani.

SzaboZE, mailto:


----- Original Message -----
From: >
Newsgroups: hun.lists.hix.auto
Sent: Wednesday, November 22, 2000 2:30 PM
Subject: Xenon lampa


>
> Hello!
> XENON egovel kapcsolatban lenne nehany kerdesem!
>
> - kozonseges H4 tipusu duolux ego  kicserelheto-e barmilyen autoban H4
xenon
> egore?
> - egy xenon egon +30% fenyerot igernek,
>   menyivel lehet jobban latni joidoben, kodben,  esoben?
>
> Udv:
> Csaba
>
>
>
+ - 2utem, 680e/3ev, elozes, tukor, "bank" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> Minek vezermutengely egy 2utemube? Mintha abban nem lett
> volna meg regen! Mar van?
Ha jol tudom, az ujakba raknak, hogy ne a karteren keresztul szivjon 
a motor, hanem szelepeken at. A kenes pedig olyan, mint a 
4utemueknel, nem keverekes...  
Jol tudom?    (Kerdezem a nalam naprakeszebbeket...)

> elozo honapban koltottem ra 80e forintot mindenfele javitasokra. 
> De van egy kis excel tablam, ebben benne van, hogy mennyit 
> koltottem eddig szerelore - 660e forint 3 ev alatt, eddig ot szerelot 
> probaltam ki es erzesem szerint mind az ot ott vagott at, ahol 
>  nem szegyelt. Nem szegyenlosok.
Milyen autorol van szo...?

> Fenti kifakadasom oka, hogy a mai napon kb. 5 esetben 
> daraltuk be majdnem a minket elozo szemelyautot a 
> szembejovovel, es csak heveny fektaposassal usztuk meg. 
> A paraszthajszalas eseteket nem is szamoltam, nincs annyi 
> ujjam (beleertve a labamat is (:-). Nem fer a fejembe, hogy
> ha valaki legalabb az autojat nem felti, legalabb az eletet 
> becsulhetne tobbre. A helyszin az 51-es ut Kiskunlachaza 
> es a Tokoli leagazas kozotti szakasza.
Es ez igaz pl. a 4-es utra is...   Ott a teherkocsikbol van sok...
Egyszer Szolnoktol Pestig figyeltem egy Maruti-t (800 kobcenti), 
es a hajam egnek allt folyamatosan...  Olyan elozesekbe ment 
bele vagy tizenotszor (paraszthajszal+fektaposas a szembejovo 
reszerol), amelyeket me'g en is meggondolok, pedig kb 
haromszor annyi a me'nes...   Pesten melle'alltam egy lampanal, 
es a homlokomat kocogtatva mutattam neki, hogy mennyire 
a'llat...   Erre csak nezett vissza ertetlenul...   Fiatal, huszas 
eveiben jaro ficko volt, mindegy...

> A tukrok gyakori hasznalata ugyeben egy regi oktatom mondasa 
> jut eszembe: Ha egy nap mar a harmadik auto eloz meg ugy, 
> hogy nem tudod honnan kerult elo, azonnal allj ki mert elfaradtal. 
> Ha masnap ujbol elofordul, kozveszelyes lettel add at masnak a 
> vezetest!! Mit gondoltok, igaza volt?
Teljesen!!

> > elutasitassal, meg a megvetessel.
> Arra, hogy ennek a konzervativ lelkuletu elmaradott osdi 
> tarsadalomnak egyszeruen nem szimpatikus, ha valaki "adja a 
> bankot", "meno" autot tart, mikozben kilog a segge a gatyajabol, 
> azaz egy lakasa sincsen.
Ha valaki "adja a bankot", az autotol fuggetlenul nem szimpatikus...
Sok ripacs szaladgal a vilagban...
Ha meg "meno" autoja van valakinek, attol meg lehet becsuletes is,
szereny is (nem "adja a bankot"), de lehet aka'r bunozo is...
Es jatszhat az irigyseg is, mindezektol fuggetlenul ...


Udvozlet

A.
+ - kodlampa + autopalyadij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: >A kodlamparol annyit, hogy az igenis szabalyos, ha csak a helyzetjelzo
: eg es
: >amellett
: >az elso kodlampa.
:
:          Egy nagy budos francokat! Goto KRESZ!

Melyik KRESZ? A nemet megengedi ezt, kulonben nem lehetne igy kapcsolni az
itt forgalmazott kocsik vilagitasat.

###

: - Nemetorszag: 0 Ft/ev, de hat ott autopalya sincs, mindenki
: lovaskocsival jar keresztul-kasul a pusztan.
:
: Qrva jo, nem?

Autopalyat nem csak epiteni kell, hanem fenntartani is. Nem akarok
belemenni az aktualis politikaba, de: a nemet autosok evente kb. 80
milliard DM adot fizetnek (kocsira+benzinre). Ebbol a fele forditodik az
uthalozatra (holott elvileg az egeszet kellene), a masik felevel a vasutat
es az allamhaztartasi lukakat tomkodik. 2003-tol valoszinuleg lesz
autopalya- vagy utdij a teherautoknak, mert mindenki unja a tranzit
teherautoforgalmat es a ka'rt, amit az utakban tesznek.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Egely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok !

   Egelyrol csak annyit: szereti fizikusnak feltuntetni magat, de nem
   az szegenyke. Olvastam egy altala irt konyvet (egypolusu generator,
   Casimir effektus, nullponti energia stb) a terveket meg a pontosabb
   leirasokat - mit ad Isten - jogi (!!!) problemak miatt nem
   kozolhette, karpotlasul a _szakembereknek_ odairt egy-ket kepletet.
   No idevigyazzatok : a kepletek bal oldalan a mertekegyseg nem
   ugyanaz volt, mint a jobb oldalon ;((
   Meg azok a buzakorok...
   Meg az a bukta az altala keszitett (10000 HUF koruli)
   vitalitasmerovel... (tudniillik mukodott mukezzel is - merte az
   eletenergiajat) ( ha valakit erdekel
   http://www.ps.elte.hu/~aion/cikkek/kerek4.htm )


Üdv. Hodászi Tamás       mailto:
+ - fiat felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem Mindenkinek!

 A kerdes foleg Fiat-tudoroknak szol:
Seicento Hobby 155/65 R 13-as kerekeken
milyen mas Fiatnak es foleg milyen lemezfelnijet
kaphatja meg (Panda? Uno?) Teli gumit
szeretnek kulon felnikre rakni.
Valaszt maganba kerek, ha tudja valaki,
mert a listat nem tudom mostansag olvasni.
Elore is koszonet:-Dani-
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 11/22/2000 -0500, you wrote:
>Hat igen, az a 100 Watt az 50-100 kW mellett tenyleg megdobja
>a fogyasztast 1-2 kobmilimeterrel. En is gondolkodtam multkor,
>hogy kidobom a radiot meg a muszerfal megvilagitasat, mert sirba
>visz a feleslegesen kipufogtatott benzin.

Na igen, persze azt azert tudni kell, hogy az auto motorja nem jar orokke 
maximalis teljesitmenyen, legalabbis atlagos hasznalat mellett nem, es 
bizony nekem varosban a lampahasznalat erezheto, a zenehallgatas is 
erezheto fogyasztasnovekedest jelentett.. a ketto egyutt majdnem 1 liter 
100 km-re..

Ant
+ - Teli auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> Felado : Laszlo Csendes
> E-mail :  [Germany]
> Hat nem gondoltam volna, hogy egy artatlan kerdes ekkora vihart kavar.
> Megmondom, leginkabb azert szerettem volna eltenni az autot mert
> feltem attol, hogy megmarja a so a motorterben levo dolgokat. Sajnos
> eddig minden autom igy jart. Akkor erre kerek okos tanacsot, hogyan
> lehet megelozni, hogy az aluminium alkatreszek megtartsak fenyuket.

Szerintem arra az 1-2 honapra tedd garazsba amikor latyak meg ho van. Arra figy
elj,
hogy az akksit toltsd fel idonkent, mert egy mai kocsiban folyamatosan van
fogyasztas, minden szar villannyal megy meg az auto kikapcsolt allapotaban is! 
1
honap alatt kompletten lemeriti az akkut.

Istvan
+ - fogyasztascsokkentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fidrich Laszlo irta:
"eg no a kocsi fogyasztasa is.."
komolyan no, es mennyivel? (biztos vagy benne, hogy no a 
fogyasztas).
este sem kapcsolod fel? akkor tobb fogyaszt mert a lampanak 
a sotetseget is le kell kuzdenie.
mi lenne ha lefogynal nehany kilot? az is jelenthetne nemi 
minuszt a fogyasztasban.
ha gyalog mesz lampa nelkul akkor semmi uzemanyagot nem 
fogyasztasz! 

ui.
kivanom, hogy ne okozz balesetet mert nem vesznek eszre 
idoben a nem ego lampad miatt

Csaba!

Az elso es a hatso helyzetjelzon fuggetlenul lehet 
kapcsolni egymastol. Lasd pl renault egy tipusai, skoda 
favorit.

59 §  a muszaki vizsga doksibol (3) A hátsó helyzetjelző 
ködlámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, 
hogy csak külön kapcsolóval, a helyzetjelző lámpák 
bekapcsolt állapotában legyen bekapcsolható.
lehet, hogy en benaztam, de az egyuttes kapcsolasra nem 
talaltam paragrafust. arrol nem is beszelve, hogy anno a 
skoda 120 l csak hatso feklampaval erkezett
+ - Re: Karambol kalvaria HB-nel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Karambol kalvaria HB-nel ( 52 sor )
Nem idezem be, mert hosszu.
szvsz mindegyik biztosito hasonlo szinvonalon intezi
az ugyeket. Nekem "Mabiszos ugyem" volt, ami 1evig
tartott. Ebbol kb 2.5 honap volt csak az, hogy az altalam adott,
es a biztosito "_ugyintezoje_" altal elolvasas utan atvett
meghatalmazasbol hianyoltak fel mondatot, es ennek a kozlese
ugy 2.5 honapig tartott nekik.
Gondolom autod amortizacioja jelentos /6 ev felett?/,
es a biztosito csak amortizalt erteket fog teriteni /ugy tudom,
a muanyag elemeknel nem szamolnak amortizaciot/
Vagyis egy reszet _mindenkeppen_ Te fogod fizetni.
Amit tanacsolnek:
1) Keress egy biztositasi ugyekben utazo ugyvedet, es
 konzultalj vele (lehet, hogy azert is fizetni kell, de az
 idegeid megernek ennyit, szvsz; cimet nem tudok)
2) Keress egy szervizt, akik tokkal-vonoval elvallaljak a
 javitast, ugyintezessel /biztosito fele/, es meghitelezik
a javitast /bevasalljak a biztositon/
3) Javitasnal -ha cserelni kell- vasarolj/vasaroltass bontobol
 hasznalt alkatreszt, elkerulendo a biztositok amortizacios trukkjet.
 Ez viszont idobe kerul.
--Udv:szm
+ - Re: Elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : HAASZ Attila
>Belatom, hogy nem kellemes dolog egy olyan jarmu mogott haladni, ami
>mogul nem lehet kilatni, de azert nem kellene minden aron megelozni.
>Amugy sem ertem, hogy miert tor ki meg a legnyugodtabb autosbol is a
>rejtett Fittipaldi, amikor egy nehezjarmu kozelebe er, aztan meg
>csodalkozik, ha adott esetben a 'nagy gep' ugy otthagyja, mint eb a
>szaharat.
Biztos Te is igy gondolod, de azert sarkitom egy kicsit:

Mert tipikus, hogy 100eves tok lerobbant Kamaz/Ifa
5tel robog hegynek fel tulterhelve potkocsival, pl. Solymaron,
ahol tobb kilometer zarovonal van es a szembeforgalom nagy,
vagy a Torokveszi uton, vagy az M7-en Erdnel, stb..., dol belole a
fust es tenyleg olyan lassan megy, hogy csusztatott kuplunggal
kell menned. Lefele is 5tel robog, mert a feke/gumija viszont
olyan sz@r, hogy megallni sem tudna. Muszaki eloirasokat csak
a vizsga napjan tudjak teljesiteni, akkor is csak "raolvasassal".
--Udv: szm

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS