1. |
Ez+az (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
2. |
valaszok+elmenybeszamolo :-) (mind) |
86 sor |
(cikkei) |
3. |
voice control (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: reakcioido, fekutak (mind) |
61 sor |
(cikkei) |
5. |
Fekut, balesetek (mind) |
75 sor |
(cikkei) |
6. |
Lada egyteru (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
7. |
Re. Udv mindenkinek (mind) |
55 sor |
(cikkei) |
8. |
RE: *** autopalya *** #1893 (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
9. |
kipufogo lefojtas (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: autotolvaj buntetese (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
11. |
Parkolas (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
12. |
Gurulo alafekvo (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: Reakcioido (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: fekutak (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
15. |
Re autopalya 1900 vs 1000 (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
16. |
A buntetesen tul... (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
17. |
Felni kell nem megijedni... sok sok furcsasag (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
18. |
Re: Fw: tukorfestes, milyen autot, stb (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: fekutak (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: amcsi filmek (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
21. |
Re: Re: *** HIX AUTO *** (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
22. |
ar146, auto (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
23. |
Re: amcsi filmek (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
24. |
Szlovak Paradicsom (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
25. |
Rendorok (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
26. |
parkolasi dijak (mind) |
67 sor |
(cikkei) |
27. |
fekut (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
28. |
kartya jogsi (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
29. |
INVESTMENT PROPOSAL (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
30. |
RE sok OFFra (mind) |
111 sor |
(cikkei) |
31. |
reakcioido (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
32. |
Re: ez + az (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Ez+az (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
>Ez egy egyszeru alafekvo, negy kereken. Remekul lehet vele
gurulgatni
>autok alatt, ha az auto hasmagassaga nagy. ( regi amerikai autok,
>terepjarok) Ezenkivul semmire sem jo!!! :-( Ez is a filmek
>"parasztvakitasa". Ha befersz az auto ala (nem fersz be!!!) es
>barmilyen iranyba erot fejtesz ki, azaz egy csavart kinyitni vagy
>meghuzni szeretnel, az alafekvo elgurul veled, a csavar meg ott rohog
>mozdulatlanul
Ez tok rohogcseges volt :)))
>ha a gyengebb autommal hosszabb ido alatt, de rovidebb fekuton
allok meg
A fekezeshez szukseges ido es a fekut egyenes aranyban all nem?
Hosszabb ido alatt nem lehet rovidebb fekuton megalni...
Erosebb gyengebb auto? Marmint a feke?
Szerintem amirol beszelgettek annal a kovetkezo dolgok szamitanak a
fekezes megkezdesetol (mert elotte ugye reakcioido stb)
Fekero (szervo, hatso tarcsafek)
Gumik minosege (tapadasa)
Utfelulet minosege (aszfalt murva stb)
ABS (aszfalton elony murvan hatrany)
>hogy ha egy 50-nel es egy 60-nal halado auto egyszerre kezd el
fekezni,
>akkor a "60-as" auto meg 40-nel megy, amikor az "50-es" megall.
Kicsit azert ezt tulzasnak tartom de erdemes lenne kiprobalni.
> Erdemes mindezt osszehasonlitani a tompitott altal bevilagitott
uthosszal,
>es elgondolkodni, mennyivel is biztonsagos ejszaka menni.
Olyan szepen levezetted a tobbit legyszi szamold mar ki hogy mennyivel
biztonsagos mert nincs kedvem este a kocsi elott meroszallagal
rohangaszni es a tompitott fenyet meregetni :) Viszont lehet hogy
eszaka ezentul lassabban mennek (mint 90).
kellemes autozast!
Cooper
|
+ - | valaszok+elmenybeszamolo :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : Nemes Marcus
>(*) Ez egy eleg hulye mondat nemetul: "und, zusammen mit fremden
Licht,
>Hindernisse rechtzeitig erkennbar sind". Pl. nem tudom, hogy az
"idegen
>feny" kategoriajaba beletartozik-e a telehold vagy sem.
Igy ez alapjan a mondat alapjan "fremd" minden ami nem az autobol
szarmazik, tehat igen a holdfeny is az :-)
> Felado : [International]
>az egeszben az a buktato, hogy a kartya jogsi (csak lakcimkartyaval
!)
>"szemelyazonossag igazolasara _alkalmas_", de nem egyenerteku a
szemelyi
>igazolvannyal, hiaba van rajta minden adat, ami a szemelyin is.
Szep is lenne, ha ugyanaz lenne, akkor az angol jogositvanyommal
utazhatnek az eu-n belul mar most :-)
> Felado : [Hungary]
>mondok egy extrem esetet: Dobogokon sehol nincs ingyenes
>parkolohely, igy dontott az onkormanyzatuk
>nincs a vilagon forum, ahol meg tudnad tamadni (meg az ut szelen
>sem tudod hagyni a kocsit, mert megallni tilos van vegig)
Egy keresztkerdes :-)
A megallni tilos csak az utra vonatkozik ?
Azaz leforditva: milyen messze hatalyos (adott esetben pl, ha 50
meterre az uttol a szantofol kozepen megallok, akkor megbuntethet-e a
rendor a tablara hivatkozva) ?
> Felado : =?iso-8859-2?Q?Horv=E1th_Tibor?= >Mogottem erkezett egy mentoauto
kek feny- es megfelelo hangjelzessel.
>Szembe egy auto kozeledik. Telefonal benne a mokus.
>Lassitok, lehuzodok, kozben volt idom az urget is nezni + a tukrot
is.
Ezzel kapcsolatban, ha en a szirenazo auto elott vagyok, akkor
odalepek neki, es csak akkor allok felre (de akkor igen) amikor ugy
tudom azt megtenni, hogy lassitas nelkul el tudjon menni mellettem.
Vajon ez szabalyos igy ? (a szirenast igy kevesbe akadalyozom, mintha
ott helyben satu es le az ut szelere, o meg nem fer el mellettem mert
pl. a szemben jovok nem halljak)
> Felado : [Hungary]
>Azt tudtatok, hogy a latoter beszukul a sebesseg novekedesevel?
Allitolag
>az
>az oka, hogy a gyors "kepi" valtozas miatt tul sok informacio jut az
agyba,
>s ezt
>ugy kezeli le az idegrendszer, hogy a latoterunket szukiti
>(szelesiti a periferialsi teruletet).
Olvastam vhol, hogy van egy olyan elkepzeles az agy mukodeserol, hogy
az agy folyamatosan almodik, es a szem szerepe csak az, hogy neha
szinkronizalja a kulso vilagot az alommal (biztos ti is voltatok mar
ugy, hogy "ez meg honnan kerult ide"
> Felado : [Hungary]
>M5-ben úgy volt, hogy ha lenyomtam roviden (a gomb elejet vagy
>hatuljat gyk), akkor fel és le is automatán ment, ha viszont lenyomva
>tartottam, akkor addig ment csak amig tartottam.
Nekem ez a megoldas azert nem tetszik, mert problemam van azzal, ha
csak resnyire akarom lehuzni az ablakot (ha egy pillanatra megnyomom,
akkor lemegy vagy tiz centit mire kapcsolok, es megnyomom meg
egyszer.)
Nekem jobban tetszik a ketallasos kapcsolo, bar azt meg meg kell
szokni, hogy mennyire nyomja meg az ember.
es egy elmenybeszamolo :-)
tegnap es ma bicajoztam eloszor munkaba/haza.
Az ut kb 15km, 3/5-e forgalommentes bicikliut, 1/5-e az uttestre
felfestett sav, a maradekon keves forgalom.
Amin nagyon kibuktam, az a bicikliuton parkolo autok, a korulnezes
nelkul az utra kihajto biciklis papak (akiknek meg feljebb all, ha
rajukcsengtek, amikor par masodperc alatt beerem oket), es a tolem
milimeterekre elhalado teherautok :-(.
Ami tetszett, hogy a bicikliuton max kutyasetaltatoval lehetett
talalkozni (akik azonnal megfogtak a kutyat amint meglattak), es igaz
hogy az ut 45-50 percig tart a 10-15 helyett, de ha ugy nezem, akkor
dugoban viszont 40-45 percig tart az ut, amihez kepest ez minimalis
veszteseg :-)
Ja igen, es volt olyan autos aki lassitott mellettem, es szolt, hogy
felig nyitva van a kitamasztom :-)
Szoval osszessegeben ha nem esik akkor bicajjal fogok jarni, bar
valoszinuleg a rovidnadrag nem igazan jo viselet az ut csalanossal
ovezett reszen :-)
A'kos
|
+ - | voice control (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali Fogash,
>Voice control! Fiam allj meg, mehetsz, balra, MASIK BALRA!!!
>Es vegig latod, nem csak a tukorbol...
Amit te mondasz, az az elmelet. En meg gyakorlatbol tudom, hogy nem mukodik.
Lehetne elemezgetni, hogy akarmilyen kis forgalomban is miert benul meg a
kolyok, ha a sor elejere allitod... de autos listan ennek tul sok ertelme
nincs.
Udv,
pJ
|
+ - | Re: reakcioido, fekutak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Valaki mas, mint a mert szemely megfog egy 30 cm-es egyenes vonalzot
> a 30-as vegenel.
Ez szep es jo, de nem azt meri, amit kellene. Vezetesnel nem 'felturbozott'
allapotban vagy. Mondjuk kimaradt a keplet: lemered a vonalzon a
tavolsagot *meterben*, elosztod 5-tel es negyzetgyokot vonsz belole.
Peldaul 30 cm-nel a tavolsag 0.3m, elosztom 5-tel, negyzetgyok, kapok
negyed masodpercet.
Valosagban ehhez hozzajon annak felismeresenek ideje, hogy valami
tortenik, annak megertese, hogy mi is tortenik, strategia kidolgozasa,
stb. Kanonikus szam 1-1.5 masodperc, ha nem ittal, nem a leesett
cigidet keresed, nem telefonalsz, stb.
---
> Az a kieses, hogy sokan 1.900 helyett 1.000 -ert vesznek matricat.
Ez igaz lenne, ha a matrica ara egyszer es mindenkorra allando lenne.
De nem az. Ha a 4 napos matrica miatt csokken a bevetel (vagy jobban
no a kiadas a megnovekedett forgalom miatt mint a bevetel), akkor bele
fogjak rakni az arba. Azaz a 4 napos matrica miatt nem 'olcsobb' lesz
az autopalya, hanem igazsagosabb a dij elosztasa. Orszaga valogatja,
Svajcban ugye csak eves matrica van (igaz, relative olcso). M5-on
meg egyedi szamlazas (sot, hamarosan Nemeteknel is az lesz a teherautoknak).
---
> Egy E36M3-as 30-35 méter alatt áll meg 100!!!-ról
Az elozo irasban (kb. ket hete) irtam is, hogy a jobb BMW-k a Ferrari
szintjen vannak, mig az Audi A4 a normal autok szintjen.
> En kb 500-1000 metert latok elore,
Marmint nappal, tiszta idoben, gyenge forgalomban. Nem azt propagalom,
hogy sose menjel 160-nal, hanem azt, hogy nem idealis korulmenyek
kozott ennek megfeleloen valasszad meg a sebesseget. Na meg tarts
*mindi* megfelelo kovetesi tavolsagot. Ennyi.
Tudom, az is szamit, hogy ha muszaki hiba van (pl. defekt), akkor
mi van, de ez nem idegesit annyira (nem tul gyakori szerintem).
---
> Az erosebb autoval idoben gyorsabban lefekezek, megha a fekut hosszabb is.
Ezt leforditom: Jobb fekekkel nagyobb sebessegrol fekezve elofordulhat, hogy
a fekido kisebb, a fekut nagyobb. Ennyi. Mint arra helyesen ramutatott
valaki, a fekido nem lenyeges, a fekut annal inkabb.
---
> A nemet Kresz 18. paragrafusanak (6) pontja:
> Aki autopalyan tompitott fenyszoroval kozlekedik, nem kell hogy a
> sebesseget a tompitott fenyszoro altal megvilagott uthosszhoz igazitania,
> ha:
En azert ahhoz igazitom, ha megengeded. Annyira nem bizom az elottem
menoben (maganugy). Valos tapasztalatok alapjan. Jo, nem vagyok atlagos,
szamomra az a jo vezeto, aki megerkezik, a tobbi lenyegtelen...
Gyula
|
+ - | Fekut, balesetek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves autostarsak!
Nem szeretnek kotozkodni, egyszer mar eleg volt. (bocs Fogash)
Ugy latom eleg nepszeru az a nezet,
hogy a jobb (dragabb, erosebb,sportosabb, stb) auto
mennyivel gyorsabban, rovidebb utob megall.
A legmarkansabban talan VD irasaibol latszik.
Allitasa szerint az E36M3 BMW 30-35 meter alatt all meg 100-rol.
Az adatok:
35,7m (hideg fekkel)
37,1m (meleg fekkel)
forras: http://www.muenster.de/~schwende/technische_daten.htm
Nos a normal utcai autoknal ez az adat 38-40m ig terjed.
Volvo S80 36m (http://www.autojournal.de/test/0199volv.htm)
Opel Vectra 38,6m (http://www.autojournal.de/test/1098vect.htm)
Ford Focus 38,2m (http://www.autojournal.de/report/foasgolf.htm)
VW Golf 39,1m (ugyanott)
Mindez azt jelenti, hogy pl. a Golf 5%-al!!! hosszabb uton all meg.
Mivel a fekut a sebesseggel negyzetesen aranyos, ezert ez 2,5%(!!!)
sebessegkulonbsegnek felel meg. Ha a hideg fekutat nezem, akkor 5%!
Talaltam meg egy cikket:
http://www.spiegel.de/auto/werkstatt/0,1518,246077,00.html
Itt a fekut 30m a _guminak_ koszonhetoen.
A fentiek nem az _en_ allitasaim, hanem mert ertekek.
Inkabb higgyetek nekik, minthogy felelotlenul szaguldoztok.
Osszefoglalva a fekut tisztan fizika:
Kiindulva abbol, hogy a fek kepes a kereket csuszashatarra fekezni
(ez gyakorlatilag minden autora igaz) a fekut csak az alabbi ertektol
fugg: a gumi es az aszfalt kozotti surlodasi egyutthato!
Ez nem vita targya, ez tegy.
Az ABS valamelyest javit a helyzeten, mert akkor a tapadasi, es nem
a csuszasi egyutthatoval kell szamolnunk, es az elobbi nagyobb.
A fekutat tehat ugy lehet csokkenteni ha:
1. A csuszashataron tortenik a fekezes.
2. A gumi es az aszfalt kozott jobb a tapadas.
Nem kell itt mellet dongetni, hogy az en autom ilyen meg olyan!
(Termesztesen elfogadom, hogy a fekek kozott van kulonbseg, amely
a hatasfokot javitja, de azt be kell latni, hogy ez csak annyit
befolyasol, hogy a nevleges ertekeket minel szelsosegesebb
korulmenyek kozott is teljesiteni tudjak)
A BMW-s linken meg egy adat:
A fekut 200 km/h -rol 149,2m! ami kb. megfelel a 4 szeres fekutnak.
****************************************
Szinten VD irta, hogy a jol karbantartott autoval
mennyire csokken a balesetveszely:
Forras: http://www.rendorseg.hu
Nos: 2001-es adatok (szemelyi seruleses balesetek):
18505 balesetbol 82 esetben az auto hibaja a baleset oka
Ez 0,4% !
A fenti temahoz kapcsolodoan:
Sebesseg nem megfelelo megvalasztasa: 4368, ez 23,6%
Tehat a balesetek kb negyede (relativ) gyorshajtas miatt
kovetkezik be.
Ebbol is latszik, hogy sokan tulzottan biznak magukban es
az autojukban.
Megegy adat es ezzel befejeztem:
Ittas jarmuvezetok altal okozott balesetek: 1928 db (10%),
ebbol kerekpar 419db, ami a fenti 22%-a.
Szerintem eppen ezert nem kellene liberalizalni az alkohol
fogyasztasat.
Balesetmentes autozast kivanok mindenkinek!
Attila
|
+ - | Lada egyteru (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Ma ultem 1.8-as Lada egyteruben. 7 szemelyes, karburatoros, es kulsore
ugyanaz a motor van benne,
mint a tobbi regi zsiguliban. Viszont kapcsolhato osszkerekes! Lehet,
hogy tovabb nagyitottak az 1.7-es Niva motort.
Van valakinek a listan Cordoba diesel 110 lovasa?
Renault clio 1.5 dci 80 lovas tapasztalatok erdekelnenek meg.
Richie
|
+ - | Re. Udv mindenkinek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok autosok.
>fekete.arpad=papst.de
Mi van Arpi ? Csak nem elkoltoztel Brasso mellol ?
:-o
>Frigyes mesterünk még a csapat tagja?
Igen de leg passzivan, sok a melom sot egy +
uzletet is berelunk :-) Hogy legyen autos tema is
:-) Skodam kifogastalan allapotban van es megy
mint a szel :-) Mostansag festem a felniket
hemorajtal ( fonetikusan irom ) Augusztusban lesz
a kocsi muszakija + a zk. Amugy iden lett nagykoru
a dragam :-)
>Ez egy teljesen egyszerű szerkezet nem kell más
hozzá mint, négy >nagyméretű csa
>págy és egy méretedre szabott deszka lap na meg
persze kettő tengely >amire a cs
>apágyakat ráhúzod.
nekem gyermekkoromban volt ilyen.
Vegy egy rajztablat, majd csavarozz az egyik
vegebe egy fix egyenes seprunyelet, majd a
seprunyel vegeit illeszd csapagyakkal. A masik
felet szinten seprunyel es csapagy kombinaciojat
hasznald de kozepen furd at perselyezd meg, hogy
elforogjon a nyel. Csapagyak ele a belso felen
tekerj jo erosen oldalankent 1 - 1 reszelonyelet.
Es megvan rogton a szuper jarganyod :-) Nekem
gyermekkoromban volt :-) Szabadsaghegyrol az
Istenhegyi uton lefele kieloztem a 21 es buszt es
sok autot :-))) Viszont akkor kiskockako volt es
mire a Deli - hez ertem elzsibbadt a kepem. Sot
megallashoz tobb cipotalpam elkopott :-)
Treningezni akkor a varbol a Varfok es az Ostrom
utca volt a megfelelo :-) Hisz forgalom alig volt
:-) Tehat nagyon jo es peldas gyermek voltam anno
:-).
Udv: Frigyes
A - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
T: 214-39-50 , M: 06-20-9446107
S 120 L
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya kaphato
http://tar.hu/budaivar
|
+ - | RE: *** autopalya *** #1893 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
* Pisti (meis):
* >Ennek ellenere _en_ inkabb tamogatnam, hogy a 4-es
* metro helyett inkabb
* >a 6-os utat szelesitsek 2x2 savra! :))
az a metro ugy kell bp-nek, mint egy falat kenyer...
amugy a 6-os utat zaros hataridon belul elkezdik autopalyava
kiepiteni
en mar egy eve nem kapok engedelyt egy csomopont atepitesre Erd
tersegeben, mert mindent uberel az ap varhato nyomvonala
az utolso hirem szerint jovore megkezdik az epitest
udv
L::
|
+ - | kipufogo lefojtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Egy injektoros, katalizatoros, feltetelezhetoen rendben levo (pl.
> kipufogorendszer sem fuj ki) autonal alkalmazhato "lopasvedelmi"
> megoldas a kipufogo lefojtasa (kvazi befogasa)? Azaz ne azzal
> kapcsolatban adjatok tanacsot, hogy mennyire vedi meg a kocsit, hanem
> azzal, hogy lehet-e baja a kocsinak, ha "befogott kipufogoval
> probaljak inditgatni, illetve mennyire indul be, mennyi ideig jarhat
> a motor?
>Biomernok
-------------------
A motor nehany masodpercre beindul, majd leáll. Tovabbi inditozas utan
rovidebb ideig megy, vagy be sem indul.( Hozzaerto azonnal felismeri a
"hibat"!!) A kipufogoba juto elegetlen benzin rendes inditaskor
berobbanhat, es valoszinuleg tonkre teszi a katalizatort. Persze ez meg
mindig kisebb baj mintha elviszik a kocsit. Mindenkeppen a katalizator
elott kell elzarni a csovet, ekkor rovidebb ideig fog jarni a motor,
kevesebb benzin kerul a kipufogoba.
Masik problema lehet meg, ha a kipufogogaz a szivocsobe jut, es ott okoz
robbanast. Serulhet a folytoszelep, legmennyisegmero, vakumcsovek stb.
legrosszabb esetben tuz is keletkezhet!!! :-(
Mindez elkerulheto az uza.szivattyu aramkorenek megszakitasaval.(kettos
vedelem!) :-)
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: autotolvaj buntetese (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> .......Autotolvajnak sem az 1Ft-ert kar, hanem hogy a kocsit eredeti
> allapotba visszaallitva vissza kell adnia a gazdajanak (plusz
> karterites az okozott bosszusagert), ezzel maris rafizetett. A lopott
> auto tulajat sem az vigasztalna meg, hogy bortonben rohad 20 evig a
> tolvaj, hanem hogy visszakapja a kocsijat eredeti allapotban, es
> karpotoljak a bosszusagert is. ..........
>Gumo
---------------------
Az erdeti allapotba hozatalhoz es a karteriteshez penz kell!!!! Ezt
pedig csakis a rabkeresetebol tudjak finanszirozni. Ket lehetoseg van,
vagy nagyon jol jovedelmezo munkat kap, vagy sokaig kell benn maradnia!
Amennyire en ismerem a rabkereseteket, 10-15 auto eseteben a 20ev keves
is lenne!!!!! :-\
Azt se felejtsuk el, hogy amig bent van, NEM LOP AUTOT!! Jol hangzik az
a 20ev! :-)
Udv, Triznyak
|
+ - | Parkolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> ....ezert volt jo a benzinkutas, es a Gundelos hasonlat, de lehet, hogy
> faradt voltal, es nem ertetted meg elso olvasatra szolgaltatassa
> nyilvanitottak a parkolast, ha igy jobban tetszik, es egy
> szolgaltatasert fizetni kell........
>L::
----------------------
Nekem a szolgaltatasrol bizony mas elkepzeleseim vannak!!!! :-(
Gundel: sajat teruleten, sajat berendezessel, sajat dolgozoival, sajat
tulajdonat kepezo alapanyagokbol keszitett eteleket/ italokat szolgalja
fel, futott/ legkondicionalt helyisegben, eltakaritja a maradekot, es
meg mosogatni sem a vendegnek kell!! Nos ez egy SZOLGALTATAS. Ha az arai
nem tetszenek, mehetek mashova is.
Parkolas: kozteruleten (a neveben is benne van, hogy kozos, tehat MINDENKIE)
kozpenzbol keszitett aszfalton, kozpenzbol vett parkolooraval,
kozpenzbol fizetett Kozterulet Felugyelovel, hatalmiszoval hozott
rendelettel torteno penzbehajtas.
Erre sok minden raillik, de a SZOLGALTATASHOZ semmi koze!!! :-(
Udv, Triznyak
|
+ - | Gurulo alafekvo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Lehet ilyet kapni. Gurulos alafekvonek hivjak. Szerszamboltokban
> lehet beszerezni. Tobb szerszammarka kinalataban iselofordul. Az ara
> viszont joval huzosabb. Van sik, es van amelyik ergonomikusabb
> testhezallo kialakitasu.
>Teeby
-----------------
KAPNI??? Ha kapni lehet, akkor az ingyen van!! :-D
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: Reakcioido (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Azt tudtatok, hogy a latoter beszukul a sebesseg novekedesevel?
> Allitolag az az oka, hogy a gyors "kepi" valtozas miatt tul sok
> informacio jut az agyba, s ezt ugy kezeli le az idegrendszer, hogy a
> latoterunket szukiti.
>Attila
-------------
Ezt hivjak CSO"LATASNAK.
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: fekutak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Nem tudom ti hogy vagytok ezzel, de 160-rol csak 210 metert kell
> elore latnom, 200-rol meg csak 300-at.
---------
300metert en is elore latok, de ha kozbe tortenik valami, akkor van
szarba a ravatal! :-(
--
> En kb 500-1000 metert latok elore, tehat siman beleferek!
----------
Neked valami komoly Zeiss optika lehet a fejedbe epitve.
---
>Meg 1 kolat is meg birok inni fekezes elott. Ennek orulok.
>vd
-----------
Dobozost, vagy literest? :-D
Udv, Triznyak
|
+ - | Re autopalya 1900 vs 1000 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia HA!
>Bevetel kiesesrol volt szo. Az a kieses, hogy
>sokan 1.900 helyett 1.000 -ert vesznek matricat.
>Azt, hogy megeri -e, majd (talan) kiderul. Legyunk
>optimastak. En meg csak
>az elso hetvegerol hallottam adatokat, azota hallgatnak.
Ez az egyik kedvencem: vmi draga szolgaltatasnak
csokkentik az arat, ezert joval tobben ferhetnek hozza, de a
szolgaltato rogton uvolteni kezd, h az egy vasarlora eso
bevetele csokken es azonnal tessek ot kompenzalni
n+1 milliarddal. Emlekeztek arra, hogy anno
meg 100 rugo korul volt egy mobiltelefon? Erdekes modon
miota nalunk is sz@re'-hugye' lehet kapni, szepen
verjuk egesz Europat az mbtlfn-penetraciot tekintve, asszem
csak a finnek vannak elottunk.
Ja, hogy ha tobben vesznek olcsobbert matricat, no a forgalom,
no az ut terhelese ugyanannyi bevetelre nezve, oszt fel kell ujitani? Na de meg
is, kinek epulnek ezek az utak, nem
az autosok minel nagyobb tomegenek?
--
Piece:
nme1
>>Know your enemy<<
|
+ - | A buntetesen tul... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Gumo!
>Autotolvajnak sem az 1Ft-ert kar, hanem hogy a kocsit eredeti allapotba...
Es mi van ha azt mondja: nem? Duhosen sinbe rug a rendor is, meg a sertett
is?
Mi alapjan es hogyan kotelezik ra?
Hogyan erik el, hogy ez meg is valosuljon?
Mit el at addig es utana a karosult? Sosem kapja vissza ugyanugy az autojat.
Amin pedig addig keresztulmegy, hat nem kivanom senkinek.
Nem leanyalom egy ilyenben sertettkent sem resztvenni. Elkovetokent is csak
az birja, akinek van hozza arca meg gyomra.
Helyesen latod, de szvsz amit irsz csak utopia.
A bunosseg megallapitasakor, akar mar az elejen is felajanljak, a bunbano
karterites lehetoseget. Ami az elkovetonek ujabb lehetosegeket jelent.
Termeszetesen ezzel nem kell elnie. Magyarul, ha kartalanit, akkor mar
elofordulhat, hogy a cselekmeny sulyozasa a negyedere merseklodik. Ezt az
ugyeszseg megfelezi, a birosag a maradekot szelektalja es csak ketharmadat
veszi figyelembe, mikozben a buntetest kiroja.
>Ha megelozes van, az elkovetes elott fogjuk meg a dolgot.
Ha tudjuk.
>Ha a komoly ellenorzeshez nem tartozik komoly szankcio, mivel elnenek
>vissza?
Ne csak az ellenorzo szervekre gondolj. A visszaelesekben mindenki mas is
erdekelt lehet.
Miert van az, hogy a korrupcioellenes idoszakban par eve ugyanannyiert
lehetett visszavasarolni egy jogositvanyt, mint ma.
Ittas vezetesert vervetellel igazoltan bevont jogositvanyt 24 oran belul
40.000-ert vissza lehet kapni. Kb. ennyiert lehetett 3 eve is. Ezt a trifat
pedig a buntetes merteke nem befolyasolja (sem az 1 sem az 1M forint).
Csupan a megelhetes.
Ezek igazandibol tenyek, tehat nem az en gepies elgondolasaim.
Teeby
|
+ - | Felni kell nem megijedni... sok sok furcsasag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Fogash!
>Raadasul ha az "olyan olcso autot, aminek a 2xese sem faj" gondolat igaz
>lenne, akkor senki nem reszletre venne autot... De az tenyleg furcsa, mikor
>az 5millios panellakasok parkoloiban 4millios autok sorakoznak. :-(
Engedd meg, hogy reagaljak ezen eszreveteleidre.
Kb. egy eve (az archivumbol talan visszanezheto) ezeket mar elsoroltam.
Akkoriban nem kevesen biraltak ezert. Tovabba azert, mert ezzel kapcsolatban
megemlitettem, hogy ma magyarorszagon meg mindig nem letszukseglet az auto.
Tovabba nem kotelezo jellegu hasznalati targy.
Ugy tunik lassan masoknak is feltunik ez?
Teeby
|
+ - | Re: Fw: tukorfestes, milyen autot, stb (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Annak ellenere, hogy a mai vilagban
> 1-2 millio Ft relativ nem nagy penz,
> vagyunk paran, akik ilyen, vagy ennel
> kisebb penzugyi, de lenyegesen nagyobb
> eszmei erteket kepviselo autoval jarunk.
Javitason van nalam egy Trabi, ott all a Waresz mogott. Tegnap reggel szomszed
oregasszony beszolt, hogy hany autot akarok meg idehozni? Mondom miert, sok? Me
g azt is, hogy csak javitason van az egyik. Aztan sietve tavoztam mert csak dum
alt, en meg attol feltem hogy vissza talalok szolni. Meg hallottam a tavolbol,
ahogy morog, tobbek kozt ilyeneket: "meg kene nezni, honnan van ennyi penze". H
at kerdem en. Egy Waresz meg egy Trabi olyan nagy dragasag, hogy maffiozonak ke
ll lennem hogy megvehessem???
> De az tenyleg furcsa, mikor az 5millios
> panellakasok parkoloiban 4millios autok
> sorakoznak. :-(
Az meg me'g furcsabb, amikor az a lakas nem is az ove, csak alberlet. Ami meg a
ztan me'g furcsabb, amikor a srac me'g a szulei nyakan eloskodik, de mar a park
oloban ott a verda...
Udv: Soma
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
|
+ - | Re: fekutak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello VD!
> Nem tudom ti hogy vagytok ezzel, de 160-rol
> csak 210 metert kell elore latnom, 200-rol
> meg csak 300-at. En kb 500-1000 metert
> latok elore, tehat siman beleferek! Meg
> 1 kolat is meg birok inni fekezes elott.
> Ennek orulok.
Kanyarban is megvan az az 500-1000 meter?
Es hogy is kell ertelmezni ezt? Latod, hogy 1 km-re Toled van valami, megiszod
a kolat, fekezel, megallsz, es orulsz. Ez OK. De mi van, ha pont eled ugrik ki
az oz, vagy fordul ki a mellekutrol egy traktor es szembe is jonnek? Akkor is n
yugodtan kolazgatsz?
Udv: Soma
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
|
+ - | Re: amcsi filmek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi!
> Nekem a Res a pajzson c. film okozott nehany
> NAGYON vidam percet, amikor Christian Slater
> perceken keresztul futott egy dzsip (egy auto,
> teccikerteni, egy auto!) utan, amivel
> menekultek. De ugyes volt, es a vegen azert
> csak fel tudott ra kapaszkodni.
Valami akciocsoportos filmben meg biciklivel
uldoztek a kamiont az orszaguton. Ott is fel
tudtak kapaszkodni a vezetofulkere. Viszont
az tetszett, ahogy kapaszkodas kozben elrugta
magatol a bicajt, egy snitt utan pedig az
latszott, ahogy a bicaj lassulva gurul, aztan
egyszercsak bebicskazik a hatso kerekek ala.
Soma
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
|
+ - | Re: Re: *** HIX AUTO *** (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
> megorit, ha "fullextra" feliratokat latok
> olyan autokon, amikben 4 el. ablak,
> szervokormany, alufelni es digit klima
> van (termeszetesen teto, kitoresgatlo,
> bor, memorias ulesek stb nelkul
Ezen mar en is filoztam. Szerintem a
megoldas kezenfekvo: a "fullextra" nem
egy egzakt fogalom, nem ugyanazt jelenti
minden kocsinal. Peldaul egy olcso
kocsinal lehet hogy annyi, amennyit
felsoroltal, de egy luxusautonal me'g
ket A/4-es oldalnyi cucc van ezen kivul
alaparon, es erre jon ra extrakent
peldaul (hasrautessel!) a navigacios
rendszer meg egyebek.
Szoval a fullextra az adott tipushoz
(es talan evjarathoz) viszonyitva
ertelmezendo.
Udv: Soma
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
|
+ - | ar146, auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta:
> A listan az osszes regi tag emlekszik,
> hogyan vettem autot. Te mar talan nem,
> eleg regen volt.
Azert annyira talan nem vagy meg oreg, nem hinnem, hogy elobb kezdted el
olvasni a hix autot, mint en, de ezen ne vesszunk ossze.
> Nagyon sajnalom, hogy a szemed
> elott csak bankjegyek lebegnek
> es nem tudod elkepzelni milyen az,
> amikor valaki bensoseges kapcsolatot
> alakit ki egy targgyal. Egy darab
> vassal, gumival...
A mostani autom az elso, amit szeretek, tehat csak a koraban kellett
kompromisszumot kotnom (nem volt igazan nagy kompromisszum, mert nagyon szep
allapotban van) , felszereltsegben es nagysagban nem, mert minden megvan
benne, ami fontos nekem ( legkondi, elektromos ablak, ABS ) meg sokminden
mas is, ami annyira nem fontos. A legzsakot hianyolom belole, de akkor meg
nem is gondoltam ra, hogy tenyleg jo lenne az, amikor vettem.
De azert elmondhatom, hogy en inkabb a jelenlegi felesegemmel, barataimmal
es a leendo gyerekemmel akarok bensoseges kapcsolatot kialakitani es nem
"egy darab vassal, gumival".
Kolcsonre pedig soha nem vennek autot. Egyaltalan semmit sem (szerencsere
nem is vagyok rautalva), kiveve hazat.
A tovabbiakban sem valtozott a velemenyem, mindenki csak olyan autot vegyen
maganak, amit megengedhet maganak, amibe nem rokkan bele, ha ellopjak.
Magyarorszagon amugy is statuszszimbolum az auto, sokan vesznek anyagi
teljesitokepessegukon felulit.
Meghagyom, hogy a tied legyen az utolso szo. :-)
raki
|
+ - | Re: amcsi filmek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello
A AUTO 1893-ban irta :
>otlet. A Ford Fairlane kalandjaiban (alapmu, meg ha nem is emiatt!), el is
>ejtenek errol egy poent, amikor Ford megadja a szamat egy csajszinak:
>"555? 555-tel nem kezdodnek szamok! csak a hulye filmekben!".
Eszem-faszom megall, hogy mik vannak! :)))
Pisti
HIXEditor 1.15beta8
|
+ - | Szlovak Paradicsom (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A mult heten voltam a Szlovak Paradicsomban ( a Hernad attoresnel).
>Ha szerettek nagyokat kirandulni (20-30 km naponta), ne hagyjatok ki.
>Odafele sok szerpentin, ott sok magas szikla, lehetett szedulni rendesen.
Foleg Rozsnyo felol. Tudom, hogy lesznek paran ..., de 1 honap
multaval is emlekezetes: Pont jo passzban ertem utol 2 kamiont,
es a parkolon keresztul levagva a kanyart eloztem ki oket, akar a
filmeken :-). Eddig az osszes hely kozul - ahol jartam - magasan
a SzP a csucs, iden meg biztos megyunk egy hetvegere. Viszonylag
kozel van: 250Km Pesttol, es a sok letra, meg vizeses, meg taj, meg
az olcsosag ... Erdemes benezni az Index/Forum/Utazas/SzP reszebe.
Kereszt kerdes: Milyen nicken irokgatok oda?
|
+ - | Rendorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>"Ennek kapcsan - ketiranyu tapasztalataim alapjan - meg kell
>jegyeznem, hogy inteligencia, es kulturalt viselkedes teren a kozut
>magyar rendore magasan a magyar autosok atlaga felett all."
>--
>(c) Meszaros Geza
Na Geza neked aztan van rendesen kisebbrendusegi komplexusod...
vd
|
+ - | parkolasi dijak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Laci,
>...nem azert talaljak ki oket, hogy embereket, hanem
>azert, mert erre fel vannak hatalmazva...ez a dolguk es mit gondolsz,
>ki hatalmazta fel oket erre a szep es nemes feladatra, na...? hat mi :-
>)) Mo.-n ugyanis demokracia van es kepviselok utjan gyakorolja a nep
>(az az istenadta) a dolgok befolyasolasanak modjat...neked van-e
>autod, vagy nincs, bemesz a belvarosba, vagy sem es hogy
>egyaltalan mi a velemenyed a parkolasi rendszerrol... a legitimen
yvalasztott onkormanyzat hoz egy rendeletet, ami alapjan valaki
>jogosult itt, meg ott parkolasi dijat szedni, mert rendelet alapjan ott
>ezt csinalni kell, es o az, akinek erre felhatalmazasa van lehet nem
>arra menni, lehet gyalog arra menni, de ha megallsz, fizetni kell ezert
>volt jo a benzinkutas, es a Gundelos hasonlat, de lehet, hogy faradt
>voltal, es nem ertetted meg elso olvasatra szolgaltatassa
>nyilvanitottak a parkolast, ha igy jobban tetszik, es egy
>szolgaltatasert fizetni kell mondok egyszerubb peldat: bemesz a
>munkahelyedre, dolgozol es utana nem kapsz bert, mert az megis
>csak pofatlansag, hogy ezert a kis munkaert, vagy par oraert ennyit
>mersz kerni... tetszene...? pedig ugyanaz az analogia: valakinek
>szuksege volt a szolgaltatasodra, igenybe vette es most meg nem
>fizet na, ennyit az elmeletrol, lassuk a kerdeseket...
Azt meg tudod-e mondani, hogy kinek a penzebol epitettek a
parkolohelyeket, es kinek a penzen festik fel a helyeket es kinek a
penzebol raktak ki a parkoloorakat? Mert bizony azt nem a parkolasi dij
szedesere szakosodott es engedelyt kapott cegek penzebol csinaltak,
hanem az onkormanyzat penzebol! Nemreg is hallottam a radioban,
hogy az automatak koltsegeit siman tovabbszamlazzak az
onkormanyzatoknak. Tehat az en penzembol epitenek fel olyan
dolgokat, amiert meg nekem kulon kell fizetnem. En fizetek nekik penzt,
hogy jobban kirabolhassanak.
Az extra szolgaltatas es autopalya analogiajara: Majd ha lesz sima
parkolo ingyen, es lesz luxus parkolo penzert, mondjuk orzik a kocsidat,
meg lanyok parkolas kozben lesz....nak, azert kerhetnek kulon penzt,
de amig nincs valasztasi lehetoseged, hogy ugyanott melyik
parkolohelyet valasztod, addig nem lehet extra szolgaltatassa
nyilvanitani. Kepzeld el, hogy holnaptol az utakat is annak
nyilvanithatjak, es az utadon felul meg fizettetnek kulon, barmerre
menj is. Vagy autopalya helyett nem lenne ut, azaz csak autopalyan
lehetne eljutni bizonyos helyekre, de azok fizetosek lennenek.
Tehat en azt mondom, ha ugyanott biztositanak 2 fele parkolast, es en
donthetem el hogy a fizetos, de kenyelmesebb, gyorsabb, stb, vagy a
fapados, de az utadoban mar benne levo megoldast valasztom, az OK.
Majd ha a Gundelban en kifizetem az epulet arat, az alapanyag arat, a
felszereles es berendezes arat, meg a bereket, es utana beulok
kajalni, es azert meg penzt mernek kerni, akkor fel leszek haborodva,
de addig nem. Mert csak 1x fizettetik meg velem a kaja koltseget.
Munkahelyen ugyanigy: Ha az en penzembol finanszirozzak az
eszkozoket meg a felszerelest es a bereket... mondjuk akkor en mar
ott nem is fogok fizetest kerni, csak a nyereseget teszem zsebre:-))).
De nem birom elhinni, hogy emberek milyen magyarazatokat gyartanak
maguknak, hogy megindokoljak, hogy ilyen meg olyan modokon, de
JOGOS hogy KIRABOLJAK oket. Ez kerem LEHUZAS, semmi mas! Es azert
tehetik meg, mert van 1 csomo birka, aki fizet, mert szerinte jogos, es
nagyon helyes, hogy a tetves onkormanyzat mindenert penzt ker. Majd
kivancsi leszek, mikor bevezetik, hogy a lakasodon kivul fizetned kell a
levegoert, mert az mar extra szolgaltatas, hogy te ne otthon lelegezz...
Majd akkor is szepen gyartodnak a magyarazatok, hogy ez tonkeppen
jogos, mert 3 perc alatt le lehet vinni a szemetet, es addig nem kell
levegot vennem, a tobbi meg jogosan extra. Bolt full extra, Tescos
vasarlasrol meg ne is beszeljunk... Schwarzeneggernek mar volt 1 iylen
filmje a Total recall, szoval ez nem csak nekem jutott mar eszembe.
Noooormmáááááááliiiis?
vd
|
+ - | fekut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hunter,
>Az a 40 inkabb 33, de a lenyeg ugyanaz. Ha 50-rol a fekutad 14m,
>akkor 60-rol ugyanott ugyanazzal az autoval, ugyanannyira figyelve
>20m.
Olyan autot kell venni, aminek 60-rol 14 meter a fektavja, nem 50-rol.
Es maris meg van oldva, hogy lelkiismeretfurdalas nelkul mehessunk 60-
nal :-))))
vd
|
+ - | kartya jogsi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>sajnos megeri raszanni azt a 4e ft-ot es megcsinaltatni a szemelyit.
Nekem csak 1500 Ft volt a kartya szemelyi. Annyiert ingyen vanJ.
Eloszor azt mondta a no, hogy ingyen kicserelik, merthogy elmosodott
az iras mar 1 csomo helyen, de aztan maskor visszamentem, es akkor
meg megis elkertek a penzt. Na de mind1, nem volt veszes.
vd
|
+ - | INVESTMENT PROPOSAL (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
This is a multi-part message in MIME format
--706ccc99-ef64-4a8f-b462-a213668e8eb4
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
ATTENTION
I am Executive Accountant with the south Africa Department of Mining and
Natural Resources (DMNR)South Africa and my department is directly in charge
of contract award and payment of contractors.
In the course of carrying out my duties as contract award/payment
director I negotiated the award of a project to a Swedish firm for US$15
Million and already my government has allocated the amount of US$25 Million
for this particular project.
Having used my position to manipulate the extra US$10 M [ten million
US Dollars] to my favour , I am soliciting a reliable but obscure
individual to assist me as I will be handicap without a foreign partner
given the fact that as a serving civil servant in my country we are not
allowed to operate foreign accounts.
My government is presently paying foreign contractors through their
payment outlet abroad "Foreign Payment Board" in London-UK and
if we move fast your particulars can be drafted as one of the contractors to
be paid for onward release of the US$10Million to you/your company via FPB.
I am soliciting that I facilitate the transfer of this money into your
provided account so that I can travel to meet with you after the
transaction to discuss my personal investment plans in your country.
Note clearly that this transaction has been well planned having
followed all the required official contract award/ payment procedures.
Please, You have to give me your total co-operation and follow my advice
/instructions and you should consider this transaction as already successful
& concluded.
Upon your reply I plan to register your company as a contractor with my
Department here in South Africa. for this I would require you to provide me
with your company name, address as well as your phone and fax numbers.
Note clearly that as top Government officials in South Africa, occupying
very sensitive top Government position we receive little salaries compared
to our positions hence I must do this in order to leave a legacy for my
family.
I urge you to consider this proposal sincerely and reply back to me
providing the requested information to proceed with the workability of
the transaction.
Best Wishes.
Mark David(Engr)
--706ccc99-ef64-4a8f-b462-a213668e8eb4--
|
+ - | RE sok OFFra (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
na ez hosszu OFF lesz, csak azert irom le mert az elmult hetekben
nem voltam vele egyedul.
Solya:
>A helyzet az, hogy az
>elet, a tarsadalom nem hoci nesze alapon mukodik, van aki tobbet ad,
>es kevesebbet kap, masok meg forditva. Ertelmes emberek kepesek
>folfogni ennek a lenyeget, masok nem. Ha nem tetszik, hogy masok
>hasznot huznak a munkadbol, a penzedbol, akkor koltozz ki a tanyara,
>ott majd eltarthatod magad.
komcsi duma.
Nem tunt fel, hogy mar 13 eve veget ert a proletardiktatura? :-)
>>Sem a berek, sem a koltsegek nem tartoznak a nyilvanossagra, a beruhazo
ceg
>>uzleti, anyagi erdekei miatt.
Fogash:
>Kozpenzek felhasznalasa NEM UZLETI TITOK, HANEM KOZERDEKU INFORMACIO,
>amit100%-ban atlathatova kell tenni! Ezt egyebkent elvileg a magyar
>torvenyek is tartalmazzak...
Az autopalyaepites egy maffia, amiben a politikai elit is nyakig benne van.
(a Pannonplast-ugy is azzal fugghet ossze hogy mszpkozeli maffia megprobal
lenyulni nehany, eddig fideszkozeli maffia altal iranyitott, sztradauzletben
erintett ceget mint a Pannonplast)
Ilyen "kozerdeku informaciok" mint pl. a beszallito cegek haszonkulcsa,
tenyleges bekerulesi koltsegek sajnos nem nyilvanosak, csak az hogy a
felvett penzt a szerzodesnek megfeleloen hasznaljak el. Tok mindegy
mi van a torvenyekben ha ugyanazok hozzak a torvenyeket akik hatalmi
pozicioban ulve lenyuljak a tizmilliardokat a sztradamaffian keresztul.
Formalisan jogszeru minden :( A jog, mindt tudjuk az erosebb kutya akarata.
Az sem segitene a dolgon, ha kulfoldiek epitenek a sztradat. Az utepites
jellegenel fogva termeszetes monopoliumokkal terhelt, pl. nem igazan
rentabilis a sodert, cementet, kozuzalekot, aszfaltot nagyon messzirol
szallitani - igy a helyi beszallitok arat tudnak diktalni. (csempet lehet
olaszbol
hozatni -bar szvsz az sem nem eri meg- millio tonna meszkovet, aszfaltot
kicsit draga)
Sok birka ember azt hiszi errol a banankoztarsasagrol, hogy demokracia
es megmagyarazza maganak, hogy ha egyszer 2 milliardot szamlaznak
1 km autopalyaert akkor biztos annyiba is kerul, kulonben borul a vilag
rendje. hahaha. Engem csak az vigasztal, hogy ez nem magyar sajatossag:
bizonyos szint folott a politika mindenhol a nagy gazdasagi maffiak
marakodasrol szol, a tobbi csak diszlet a luzereknek. Ha valaki neha megis
meg akarna vilagositani a nepet, lelonek 1-2 vizsgalobirot, tanut, ujsagirot
hogy a tobbi ertsen a szobol, (fel perc a hiradoban) aztan spongya az
egeszre, kezdodik a Dallas.
adofizetes, jogkovetes:
Az orszagban (de mashol is) MINDEN kozterhet a kozeposztaly, azon belul
a relative jol kereso alkalmazotti reteg visel. Nemcsak az SZJA meg
jarulekok reven (ez veszi ki a zsebbol a jovedelem 60%-at) hanem a
fogyasztashoz kotodo AFA, jovedeki ado, vam, parkolas stb. nagy reszet
is ez a reteg kenyetlen fizetni.
Sajat becselesem szerint a valodi jovedelmunk 80%-a megy el kulonfele
kozvetlen es indirekt allami elvonasok reven.
Ez a reteg tartja el a tobb millio selejt luzert, (Europaban elsok vagyunk
a kereso koru inaktiv nepesseg reszaranyaban!!!) egy tulmeretezett pazarlo,
korrupt allamot meg az enyveskezu politikusait.
Cserebe a birka tomeg -nemi nyugdijemelesert, adojovairasert, nyomorhoz
kotodo juttatasokert, manipulalt gazarakert, egyeb ingyenkonyhaert
baksisert cserebe- 4 evente megszavazza akit kell. ha nem lenne a
jovedelmeknek ez a meltanytalan ujraosztasa, a fel orszag megdoglene ehen.
Papolnak mindenfele reformokrol az eloszto rendszerek kozul, pedig az
egesz politikai elit ellenerdekelt benne: az ujraelosztasnak haszonelvezoje
a lenyulasok reven masreszt a haszonelvezok szavazataival birnak a
husosfazek kozeleben maradni. Tobb ezer eves talalmany :(
Egyedul az szivja meg ezt a rendszert, aki DOLGOZIK es JOL KERES.
Oktatas, egeszsegugy? en kesz vagyok fizetni erte, HA csak azert kell
fizetnem amit en hasznalok el, es nem veszik ki a zsebembol 3x az arat!
A mediaban lassan standard lesz, hogy alapbol mindenert "az autosok"
kell fizessenek, ha lyuk van a koltsegvetesben automatikusan emeljuk
az adoterheket, mintha ez normalis, rendjen valo dolog lenne.
Kicsit ciki azt olvasni kulfoldi elemzoktol, a magyar gazdasag
strukturalisan egeszseges, csak fuldoklik az elvonasoktol es a
mostani recesszios tuneteknek egyertelmuen politikai okai vannak.
Reszemrol az adoelkerules ERENY, mindenki ahol tud bujjon ki
mindenfele sarc alol, barmi eszkozzel, es egy csepp lelkiismeret-furdalasa
se legyen miatta.
Egyedul az egykulcsos SZJA + azzal megegyezo tarsasagi ado (minden
mas elvonas nelkul) lenne moralisan elfogadhato.
Hanyok a szolidaritasrol szolo komcsi dumaktol (a valosagban ugysem
meltanyossag alapjan osztjak a szocialis juttatasokat, es ez az egesz
ujraelosztas nem a szolidaritasrol szol) meg hogy miert kell birka modra
betartani a torvenyeket akkor is ha gazemberek hozzak es lathatoan csak
szuk erdekcsoportoknak elonyosek.
A KRESZ-nek akkor es addig van letjogosultsaga, amig arrol szol: hol van
a hatar az en szabadsagom es a kozlekedes tobbi resztvevojenek szabadsaga
kozott. Ezt a hatart kell definialja, es nem azert kell betartani mert
irva vagyon, hanem az emberi egyuttelest szabalyozo jellege miatt.
Rem egyszeru: mindenki kozlekedjen ugy, hogy mast ne zavarjon. Ha ez nem
lehetseges, csak a KRESZ altal megengedett modon kozlekedjen, azaz
szabalyosan. (indokolt zavaras esete) A veszelyeztetes es a szandekos
akadalyozas magatol ertetodoen tilos.
Senkinek nincs joga aranytalanul igenybe venni masok idejet, turelmet - akar
azert mert ubermenschnek hiszi magat, akar azert mert bena luzer.
Autotolvaj buntetese: megint jogfilozofiai kerdes, hogy mi a buntetes celja?
En praktikusan azt tartom a buntetes celjanak, hogy az elkovetot vonja ki a
forgalombol minel hosszabb idore. Ilyen szempontbol a 20 ev jobb mint az 5,
az meg kit erdekel hogy mennyi az elrettento hatasa? Ha 20 evet ul, ugyanazt
erjuk el mintha 20 evre el lenne rettentve :) csak tutira megy.
Magam reszerol elvezettel lonem le a tettenert autotolvajt, a torvenyadta
jogai meg nem erdekelnek.
Udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
|
+ - | reakcioido (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ehhez persze hozza kell adni a kb. 1.5 masodperc reakcioidot is.
...
> Foleg, hogy
> az 1.5 masodperc nem biztos hogy eleg annak felismeresere, hogy eppen
> egy reszeg alszik az autopalyan.
Nem ertem miert jottok mindig ezekkel a hosszu reakcioidokkel.
En keptelen vagyok ugy vezetni, hogy ne koncentralnek minden
tizedmasodpercben az utra. Azaz nem szoktam vezetes kozben
radiot hangolni, mobilba pofazni (ha nem tudok felreallni, inkabb fol
sem veszem) jobbra-balra bameszkodni, mellettem ulore tekintgetni
beszelgetes kozben, meg radiot hallgatni se nagyon. Mar az is zavar,
ha savvaltaskor kevesebb mint fel masodpercig oldalra kell neznem.
Kotve hiszem hogy az en esetemben is fennallna az 1-1.5 masodperc.
Vonalzos pelda: a szabadon eso vonalzo az elso masodpercben
5 metert(!!!) esik. Ha valaki 30 centin belul meg tudja fogni, 0.25
masodperc alatti a reakcioideje. Azert itt nem ilyen nagysagrendrol
volt szo. Ez a jatek csak arra jo, hogy ijesztgessuk az embereket,
lam, milyen lassu a reakcioidejuk.
Azt sem ertem, hogyan tudnak emberek elaludni a volan mellett.
Vezettem mar ejszaka, de keptelensegnek tartom hogy valaha is
elaludjak vezetes kozben! Esetleg egy doboz altato utan :-)
Udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
|
+ - | Re: ez + az (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A AUTO 1892-ban irta :
>
>> Felado : [International]
>: Temakor: viz a tankban ( 12 sor )
>Denaturalt szeszt szoktak beleonteni. Hogy mennyit, ne kerdezd.
Egy tankolashoz (cca 30 l-hez) egy dcl-t.
Sanyi
|
|