Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 631
Copyright (C) HIX
2000-01-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Uj Amigas CD-k eladok. (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Ez is meg az is (mind)  77 sor     (cikkei)
3 osszevissza (mind)  88 sor     (cikkei)
4 Bolond ablaktorlo (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Re Fresi :-o (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Trabi 1,1 vagy 1.3?? (mind)  13 sor     (cikkei)
7 AF-es alvazszam (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Re. Subaru lampa (mind)  37 sor     (cikkei)
9 Re. Kardanbox (mind)  29 sor     (cikkei)
10 AW: *** HIX AUTO *** #630 (mind)  38 sor     (cikkei)
11 Re: vectra betegseg (mind)  36 sor     (cikkei)
12 Korfolyamatok (mind)  29 sor     (cikkei)
13 Militec (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Hatso koccanas (mind)  31 sor     (cikkei)
15 ujra itt vagyok (mind)  49 sor     (cikkei)
16 Hosszu is, offtopic is, de elgondolkodtato... (mind)  68 sor     (cikkei)
17 Elektronikus menetirot keresek (mind)  15 sor     (cikkei)
18 Mikortol el a casco (mind)  36 sor     (cikkei)
19 Opel, katalizator (mind)  78 sor     (cikkei)
20 Novaweb.fr, the web site only devote to ancients, colle (mind)  5 sor     (cikkei)
21 Re: *** HIX AUTO *** #630 (mind)  11 sor     (cikkei)
22 Re: *** HIX AUTO *** #630 (mind)  24 sor     (cikkei)
23 Re: *** HIX AUTO *** #630 (mind)  16 sor     (cikkei)
24 OX2 -felejtsuk mar el. (mind)  22 sor     (cikkei)
25 opel (mind)  7 sor     (cikkei)
26 Militec-1 (mind)  21 sor     (cikkei)
27 Re: RE :Trabi 1,3*** HIX AUTO *** #630 (mind)  21 sor     (cikkei)
28 Re: Re: Kerdesek (#628) *** HIX AUTO *** #630 (mind)  34 sor     (cikkei)
29 Re: RE: Apro oromok*** HIX AUTO *** #630 (mind)  30 sor     (cikkei)
30 OX2 es egyeb uj motorok (mind)  10 sor     (cikkei)
31 Trabi 1300-as motorral (mind)  17 sor     (cikkei)
32 Re: megint vegyesen (Buruzs Istvan) (mind)  34 sor     (cikkei)
33 Skoda ablaktorlo muanyag pocok (mind)  25 sor     (cikkei)
34 Katalizator - mellekhatassal (mind)  11 sor     (cikkei)
35 Re: ablaktorlo (mind)  20 sor     (cikkei)
36 :) (mind)  10 sor     (cikkei)
37 Jeges ut (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - Uj Amigas CD-k eladok. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

AMIGA CD - k bontatlan eredeti foliazott csomagolasban eladok! 
Nemetorszagban eredetileg 39 DEM az ara. 

Megvasarolhatoak 1000 ft/db. Van tobb is...

DO IT!  VOL1,VOL2!
- Vol1.  Imagine's, MorphPlus, Deluxe Paint V
- Vol2.  LightWave Crash-Kurs F/X ,  Videococktail ANIMAGE  3D, 
- CD3.  Movie Shop-Effekte, Videopraxis, MonumentDesigner Pro3    

Aki ismer ilyen tabort ajanlja, jut mindenkinek!

Erd:                               06-30-2-461-471       -en SMS-ben is!
vagy e-mail-ban:      
Udv!   Rno
+ - Ez is meg az is (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>A diesel motorokon nincsen szivato!

Igen, dusitonak hivjak a szerkezetet, ami az inditasi
uzemanyagmannyiseget noveli. De csak inditashoz szabad hasznalni, majd
visszanyomni a motor elindulasakor, es megvarni, mig tiszta lesz a motor
hangja. (hidegen ugyanis elesen kattog, ahogy melegszik lagyul a hang)

Az Audi tortenethez anyit szeretnek hozzafuzni, hogy a
http://www.audi.hu
oldalon olvashatoak a sorok.

Katalizatorhoz.
Ha nem jo a lambda szonda nem igazan tesz jo a katalizatornak. Tehat ez
is roviditheti az elettartamat. Ugyanis a lambda szonda szabalyozza az
uzemanyagmannyiseget. Ha tuldusit, akkor jobban amortizalodik a
katalitikus felulet.

>Erdekel meg, hogy ha egy auto "AF"-es motor- vagy
>alvaszszamot kap, az pontosan milyen formatumu.
>Az en VW Ventomnak is AF-el kezdodik ugyanis a motorszama,
>de ez a VW AFT jelu motorja miatt van igy.
>(Tudok olyan lizing cegrol, akik emiatt utasitottak el
>egy VW lizingjet, mert a motorszam AF-fel kezdodott)

Hat az csakis az o bajuk, hogy ilyen hulyek. Mar bocsanat, de a KF-es AF
(jol megaszontam) egy csucsara allitott paralelogrammaban van, mig
tudomasom szerint a VW betui nem! Es az AFT mindharom betuje egyutt
alkot egy kodszamot. Mig a KF-es szam elejen az AF csak 2 betu. Sot ha
jol tudom az AF a szam elott is es utan is all. Es az AF beutese utan a
motor egy KF altal nyilvantartott szamot kap. Amiben nincsenek szin es
evjarati kodok.

Gyerekek, olvasgatom a volt Skodam kezikonyvet, mit latok benne?
Loket-furat arany=1, 72/72.
A 120-as motoroke.
Hiszen ez isteni. Akkor ebbol a motorbol sokat ki lehet(ne) hozni, ha
nem 3 helyen lenne csapagyazva. :-(
Ez mar kiß@$#@s!!! De talan minosegi anyagokkal?

Ja az alvazszamhoz kiegeszitoleg:
A skodaet meg tudom nektek mondani, mi-mit jelent:
TMB=Tchehoslovakia Mlada Boleslav
Az utana jovo szamok es betuk (a kocsi tipusa):
Sk105S	 - 10MOOS
Sk105L	 - 10MOOL
Sk120L	 - 12MOOL
Sk120LS	 - 12MOLS
Sk120GLS - 12MGLS

Gyartasi ev - jelzese:
1980	A
1981	B
1982	C
1983	D
1984	E
1985	F
1986	G
1987	H
1988	J
1989	K

Majd az utolso 7 szam az alvazszam.
Tehat teljessegeben:
TMB 1xMXXX X xxxxxxx (x=szamok, X=betuk)

Ugyanez letezik kulon a favoritokra is!

Udv!
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - osszevissza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Militec:

"illetekessel. O" a kovetkezoket mondta: a ceges autokban az anyag
hasznalata ota 5 fokkal csokkent a hutoviz homerseklete, a hutovizelfolyos
eset pedig egy volt kollegaja Aufi 80-asaval tortent. Az M0-son ment, es
amikor hazaert, vette eszre, hogy nincs meg a hutoviz. A motor nem
karosodott"


Ezek szerint az anyag tonkreteszi a termosztatot. :)
Merugye, annak az a szent kotelessege, hogy a nyomorult hutovizet MINDIG
adott, de
tipusonkent eltero homersekleten tartsa. A teli es nyari kulso homerseklet
kozott akar 50 fok C kulonbseg is lehet, az a franya hutofolyadek meg megis
mindig 90 fokos... :)
Mivel a homerseklet jelado a hengerfejen van, ott - hibamentes uzemet
feltetelezve - mindig allando homerseklet merheto. Ha -a csokkent surlodas,
stb. miatt- kevesebb az elvonando ho, akkor zarul a termosztat, kevesebb
hideg viz jut a motorra, de annak a termodinamikus egyensulya (hogy szepen
fogalmazzak) nem valtozik. A hutoben levo vize igen, de azt nem jelzi
muszer. Esetleg onnet lehet eszrevenni, hogy ritkabban indul be az
elektromos hutoventillator. Ezt eszrevenni viszont solyom-ful kell.

Ha viz nelkul is megy, akkor minek bele? Vagy a vizpumpa akkora huzatot
kavart a hutorendszerben, hogy a leghutes eleg volt? Ha ez nyaron tortent,
akkor nehezen hiheto, hiszen ilyenkor a motorterben amugy is lazan van 50
fok... Ha meg telen, akkor hogy mukodott a futes viz nelkul? Vagy az illeto
is az a tipus, aki nem tudja, hol a futeskapcsolo? Latok neha olyant, aki
Gyorbol Pestre vegig telikabatban ul...

Mint lathato a szerrel kapcsolatban szkeptikus vagyok. Senkibe nem akarok
belegazolni, de az idezett "kollega" lehet, hogy egy eve meg valamelyik
csokigyarnak volt a teruleti kepviseloje. Mert a sorokban szakertelem nem
sok rejlik. Csak szvsz latni, hogy be akarnak palizni.

VTI -> valtorud
normal szerkezeti acel ("koracel" "go:mbvas") megteszi. A normalis kulsohoz
celszeru min. 10-12mm atmerot valasztani, az meg lazan elviseli a
sebessegvaltas megrazkodtatasait. (A Skodae szeriaban kb 8mm-es, a Trabie
meg egy gyenge alu-cso)
Legyartani (Belelertve a menetvagast, stb. is.) minden esztergalyosmuhely
kepes, ha lerajzolod, mit is akarsz.

Szlaci Vectrajaban a villogo sarga lampa villogasa kodolt, vagyis a
villanasok es szunetek egymasutanisaga elmondja, hogy szegeny autonak kb.
hol faj. Ha van opel szervizes ismerosod, kerd el tole a kodokat. Esetleg a
Maroti kiado Opel szervizkonyve...

Ja, a veszpremi Opel-kereskedes szervizet nagy ivben elkerulni! Munkatarsam
89es Vectra 2.0 4x4, nemet rendszammal. M7-en elgyengult az auto, 130nal
nem ment tobbet. Szervizbe bevontatas, hagyja ott. 1 hengerben all. nincs
kompresszio, hengerfej le. Dugo osszetort, hengerfej gatrepedeses,
allitottak a telefonba. Szamla kb 400eFt lesz. Kerdem a sracot: zorgott,
kalapalt? Nem, csak legyengult. Fura, nezzuk meg. Szervizbe el. Kerem a
torott dugot. Ja, nem a dugo, csak a gyuru volt torott. Es hol van? Erre
eloasott valahonnet valamilyen gyuru-tormeleket. A henger tukros volt, es
mar be volt fuzve, mire mentunk. Allitolag mind a 4 hengert gyuruztek, de a
hitem mar ingott...
Es hol a hengerfej. Elo, kormos minden egester. Mondom: nemigen latni a
javitast. Jol dolgoznak a szerelok es a szeleptanyer mogott volt repedt.
Jo, akkor vegyek ki legalabb az egyik szelepet a javitott gat mellol.
Szelep ki, semmi. Akkor szedjuk ki mindet. Ekkor mar a munkafelvevo, stb.
is ott acsorgott.Persze egyik gat sem volt se repedt, se javitott. Udvarias
keres, hogy ez ugye a szamlan se fog szerepelni. Hat persze. Kifogas: az
alvallalkozonk mondta, hogy ezt csinalta vele. A vege igy is kozel 200eFt
es 2 het allas lett.

Sabat! Irj a  cimre, az ocsem ott logisztikazik,
motorszamok tortenetenek esetleg utana tud nezni, kizarolag
VW-konszern-autoknal. Az alvazszam tipusonkent mas, azirant szerviz tud
segiteni. Altalaban ingye'

Saab/Civic: Kicsit serto az egyik legnagyobb passziv biztonsagu uj tipustol
elvarni, hogy latsszek rajta, ha egy papirvekony honda nekimegy. (Tudom,
VTI megol..         :)
Egyebkent a Renault/Golf hiheto, ha Golf I. (esetleg II) volt az ellenfel.
Egyszer en is bontottam meg Audi A3-mal egy Citroen BXet. O hatso kerekig
eltunt, nekem meg eltorott a fenyszorok uvege (csak az uveg), es kicsit
lekonyult a motorhazteto. A lokos visszaugrott a helyere, a diszracs is
kibirta. Szerencsere berauto volt...
(itt most orakig lehetne elemezni a rozsdas autok passziv biztonsaganak
gyenguleset.)

Udv: Fogash

ui: Zaruba! Zak jelezte, hogy rovidesen visszakerulnek az oldalaim. Addig
is ha surgos, elkuldhetem az iromanyokat.
Zaknak koszonet!
+ - Bolond ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Gondom van :-( A kocsi egy 19 eves Golf I-es. Egyik pillanatrol a 
masikra kezdte: ha az ablaktorlot *akarmilyen* sebessegben 
elinditom, nem lehet leallitani. Ket fokozatban hajlando menni, 
szakaszolas nincs, leallitas nem lehetseges (ha a gyujtast 
leveszem, es eppen aholtponton van, visszakapcsolva a gyujtast, 
nem indul el) Hatul is van ablaktorlo, az meg folyamatosan, szunet 
nelkul jar...

Most hivtam egy villamossagist. Azt mondja, a Golf I-esek 
tipushibaja a szar (bocs, igy fogalmazott :-((() biztositektabla, amin 
os segiteni nem tud es (szerinte) javithatatlan... 

Most mi van? Tenyleg kampo a kocsinak :-(((


Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
  
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Re Fresi :-o (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Cacctok!



> >En tavaly jottem ra, hogy egy autoversenyzo veszett el bennem....
> >Szerencsere eleg jol elveszett :o)
>
> Ennek bizonyiteka egy kodlampa es egy meghajtogatott kotenylemez :-(
>

Plusz meg egy rendszamtablatarto, ezt kifelejtetted :o)


Udv...Adam-
+ - Trabi 1,1 vagy 1.3?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !



Mindenkinek koszi a valaszokat Trabi es Zastava alkatresz ugyben, ( azaz a
legnagyobb erdeklodest a Trabi legujabb 1,3 literes tipusa :))) valtotta
ki.) Az a helyzet, ha elolvasom a hatuljat annak ami itt all az ablak elott,
biztos nem irom le ezt a marhasagot, dehat a
cipesznek a cipoje lukas :)))

Hello !

                TaKi
+ - AF-es alvazszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En meg nem lattam benne rendszert. Volt olyan is hogy a
motorszamot AF + gyari motorszam formatumban utottek
be, de olyan is hogy valami sorszamnak tuno alakban.

>Erdekel meg, hogy ha egy auto "AF"-es motor- vagy
>alvaszszamot kap, az pontosan milyen formatumu.

Udv
Balazs
+ - Re. Subaru lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Jozsef.

>Eloszor jelentkezem
De remelem, hogy nem utoljara :-)
>Van egy 20 eves Subaru 1600 4WD Sedanom.Osszetortek a jobb
>hatuljat.Szeretnek venni egy jobb hatso lampat, de nincs sehol. A
>szama:22020230R. Adjatok tippet,hogy hol vehetnek.
Utangyartottban nincs az tuti, megneztem. De adnek neked egy - ket cimet.

Szepvolgyi uton. Tel: 335 - 71  - 67

EMIL FREY autocentrum.
1149. Bp. Mogyorodi ut. 32.
Tel: 06 - 1 - 267 - 6535 
       06 - 1 - 383 - 0703
http://www.emil-frey.hu 

KAR - PARTS  
1135. Bp. Reitter F u. 27 
Japan lampak.
Tel: 06 - 1 - 350 - 3356

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107                       
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L
          
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Kardanbox (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Zozi.

>Kedves aranyos edes egyetlen listatarsaim...
>S.O.S. kialtast intezek feletek

>Arany keretbe foglalnam annak az embernek
>a nevet aki otlettel, konkretummal
>hozza tudna engem segiteni a kovetkezohoz:
>FIAT UNO 45   1985. evjarat, barna muszerfallal
>es KARDANBOX kellene nekem bele

Ha mar ily kedvesen szivbol kersz minket, utananezhetek en is e dolognak ?
:-))))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - AW: *** HIX AUTO *** #630 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 
Kadlec Istvan irasarol jutott a kov. sztori az eszembe: jo nehany evvel
ezelott, mikor meg szabadon lehetett idosebb kocsikat is hazavinni -talan
nehanyan meg emlekeztek ezekre az aranyidokre :o) - az unokasogorom
Stuttgartban vett maganak egy kocsit. Megkertek engem, mivel a neje nem
vezet, hogy a regi kocsijukat vezessem en haza, eljottek ertem Frankfurtba,
majd Stuttgarton at irany Surany... Mivel pentek delben indultunk, jol
belevezettunk a hajnalba. Nekem regi trukkom az, hogy ha faradok (mindig
egyhuzamban vezetem le az 1000-et), enkelek vagy szavalok, amiota rajottem,
hogy ez aktivizal. Szoval semmi radio, semmi beszelgetes -arra nem kell
annyira figyelni, mint amikor a szoveget hivom elo az agyam hatso
rejtekebol. Nos, a nej ült mellettem, mi mentunk elol a Warcival, utanunk a
ferj. Enekelgettunk... hol nepdalokat, hol rockot, hol operettreszletet....
Egyszercsak a férj megelöz a sötét éjszakában, lemegy egy parkolóba, mi
persze utána. Odajön: mi ez hogy hol 100-al, hol 130-cal megyünk???? kerdi
felhaborodva (elozoleg fix tempot tartottam). Ja, mondom, hihi, attol fugg,
hogy eppen Sorrentoi emlek van soron vagy kek a kokeny, recece .....  :o))))
Udv
Ildiko

mfG:      Ildikó Záruba
START  AMADEUS  GmbH
> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Az autovezetok viszont kornyezeti (alapzaj), elettani (nem elandalogni
> akar, hanem a figyelmet fenntartani), stb. okokbol altalaban sokkal
> nagyobb aranyban hallgatnak konnyuzenet, mint a szobai hifi-t hallgatok.
> Ez a zenei stilus jobban alkalmazkodik altalaban ahhoz a
> lelki-fizikai-pszichologiai allapothoz, ami autovezetes kozben bennunk
> kialakul.
> Jomagam meglehetosen kommotos vezeto vagyok, de amikor tudatosul bennem,
> hogy biza nagyobb tempora kellene kapcsolni, akkor maris nyulok egy
> olyan kazettaert amin 130-160 bpm-es zene (ez a percenkenti utemszam)
> van, feltekerem a hangerot es lehet nyomni a gazt. Mivel egyaltalan nem
> iszok kavet, ezert ez nekem olyan, mintha meginnek egy kavet. Szerintem
> mas is eszerevette mar, hogy amikor valami kedvere valo zene szol, akkor
> feljebb veszi a hangerot es dinamikusabban kezd vezetni.
>
+ - Re: vectra betegseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Szlaci!

Nekem is Vectram van 1.6i. A gepkonyve azt irja, hogy a
motorelektronika-ellenorzo (tovabbiakban sarga) lampa az inditast kovetoen
1mp-en el kell hogy aludjon. Ha utana is vilagit, vagy kesobb gyullad ki el
folymatosan vilagit, az azt jelenti, hogy a motorvezerles valamilyen hiba
okan egy atmeneti/visszafogott (valami kimelo) vezerlesbe megy at. Ez azt
jelenti, hogy a kocsi meg hasznalhato, de nem ajanljak a teljes terhelest,
es minel elobb szervizbe kell vele menni.
A masik allapota a sarga lampanak, ha villog, akkor az a gyari immobilizer
hibajat jelzi, de gondolom akkor a kocsi sem indul.
(az enyem 96-os, es azt olvastam valahol, hogy regebbi konstrukcioknal
elofordul, hogy menet kozben neha felvillan, de az nem hiba.)
Remelem segitettek az infok

Balage

 wrote:

> Udv minden segito szandeku autosnak!
>
> A Vectrarol lenne egy kerdesem feletek (1.6i)
> Nem regen volt hengerfejtomites csere benne, kb 1 honapja.
> Most elojott egy olyan hiba, hogy a computer (a szerelo igy hivja)
> lampaja (sarga, ami inditas utan kialszik) inditas utan 1mp-re elalszig,
> majd megint vilagit.
> A szerelo szerint valami erintkezesi hiba, de eddig nem sikerult
> megtalalni.
> A motor egyebkent jol megy, kiveve egy bizonyos fordulatszamon, ez
> 4-esben 65km/h korul van, elkezd ugralni. Ha gyorsitok vagy lassitok
> megy normalisan tovabb.
> Na erre szeretnek valaszt kapni, hogy tudnam ezt megszuntetni.
>
> Elore is koszi.
>
> szlaci
+ - Korfolyamatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Padi irta:
>Ezek utan szivesen olvasnek egy rovid osszehasonlitast az Otto,
>a Diesel es a B. de R. korfolyamatokrol, illetve a szinten (az
>egyik valaszban) emlitett Sabathie-rol - errol a Neten semmi sincs
>(el lett gepelve?).

Nem, nem lett elgepelve, letezik, ha ezt ismered, akkor ebbol konnyen
levezetheto illetve kaphato az Otto es a Diesel. A B. de R.
korfolyamattal nem talalkoztam soha, vagy ha igen, akkor nagyon
futolag. Ha valaki tud egy forrast, ami reszletesen foglalkozik vele,
annak megkoszonnem, ha kozze tenne.

Sabathie: Ot allapotvaltozas,
adiabatikus-izochor-izobar-adiabatikus-izochor
Otto: Negy allapotvaltozas, adiabatikus-izochor-adiabatikus-izochor
Diesel: Negy allapotvaltozas, adiabatikus-izobar-adiabatikus-izochor.

A Sabathie a gyakorlatban nem nagyon fordul elo, peldat nem is tudok
ra mondani, de ez hezagos ismereteim miatt is lehet.

Milyen osszehasonlitasra gondoltal?

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Militec (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Edvard kapta az alabbi infot es kozreadta...

> Felhivtam a ceget (a FEFO-t), es beszeltem az
> illetekessel. O" a kovetkezoket mondta: a ceges autokban az anyag
> hasznalata ota 5 fokkal csokkent a hutoviz homerseklete

En ertem, hogy a motor hotermelese csokkent, de mit csinal a termosztat ?
Vigyazba merevedett a Militec elott es nem mer szabalyozni ?
Remelem. hogy elobb-utobb elmulik lanyos zavara es zarja a vizet egy kicsit
a huto fele es emeli 5 fokot,  vissza az uzemi hofokra.
Azert - ez lenne az igazi. :-)
--
Meszaros Geza
+ - Hatso koccanas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudom hogy "kategoriajanak legbiztonsagosabb autoja", de 
ez eleg
> hihetetlenul hangzik. Ha tenyleg ennyivel szallt volna 
bele az
> autodba, akkor kenytelen lennel feleakkora csomagtartoval 
beerni mint
 a talalkozas elott.

Fel eve is lattam egy hasonlo koccanast, mint az enyem: 
Suzuki Swift megallt. Astra kevesbe. Kb. 25-30-al mentek 
bele. Ahogy fekezett lalapult az orra es alament a 
Suzukinak, aminek behorpadt a gumis (nem szinre fujt 
lokose) majd kirugta magat. Ez ugy tunt nekem, mint mikor 
egy kiscsiko rug egyet: az Astra motorhaztetejet 
felbehajtotta, hutoviz elfolyt, lampa betort. Szomoru 
latvany volt. 
Kovetkeztetes: 
1) ahol en jarok, ott koccanas tortenik
2) a gumis lokharito jo megoldas a hatso utkozesekkor.
3) orulok, hogy nekem nincs fenyezve a lokos

szerintem nem sok koze van ennek a Megane kategoriajaban 
legbiztonsagosabb autoja cimhez, mert ha behorpad, akkor 
sem serulok +. A Szuzukis sem serult.
(biztonsagi ov + fejtamla kell!)
Egyebkent mail-tem a holgynek, aki belemjott, hogy 
mennyivel mehetett. Vegulis igazatok van: en ezt nem tudom 
pontosan megitelni. Csak azt lattam, hogy alig lassul, 
nagyon gyorsnak veltem a tukorben. 

Nagy Barnabas (Bby)
+ - ujra itt vagyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

kozel ket het kihagyas utan megint itt vagyok, 3 betuvel 
hosszabb nevvel. Kedd ota az informatika/telekommunikacio
mernoke vagyok, igy remelem meg tobb penzt olhetek majd
kedvenc jarganyomba :))

A ket het alatt sok autos elmenyem volt:

1. eletemben eloszor ultem Daciaban. 24 eves peldany, 
nagyon erdekes a biztonsagi ov 3 kilos csatja, eleg 
keresztben atdobni :) A gyari central sem semmi, kar,
hogy nem felejtheted benn a kulcsot, mert....
A menetzajbol itelve a Dacia tulajdonosok csoportosan
latogatjak a fulorvost. Az ulesek viccesen magasan
vannak, az volt az erzesem, hogy bakon ulok.

2. Megtanultam az igazi kulonbseget a teli es az 
univerzalis gumi kozott - eletemben eloszor kozlekedtem
hoban/jegen dombok kozott. A SEMPERIT univ. gumis
Astranak 60-ra kellett felgyorsulnia, hogy lenduletbol
felmasszon oda, ahol en leparkoltam, es helybol indultam.
Mas kerdes, hogy nem valami konnyu jegen 60-ra 
gyorsulni, ha ide-oda szall a kocsi.

3. A teli gumi sem isten, ha melyen van az also szpojler - 
annyi havat nyomtam magam ala/ele, hogy elbucsuztam
a szpojler bal feletol es 5 centit a levegoben voltak a 
kerekek.... hja, ezt meg tanulnom kell...

4. Kiprobaltam a 101 LE-s 1.4-es Fabiat, igaz nem en 
vezettem, de sok pozitivum nem maradt bennem.
Minimalis hangszigeteltseg, bug, zug minden.
Es valahogy nem tunt annyira dinamikusnak, mint 
vartam. Termeszetesen itt is dominal az elakadasjelzo,
amit ki nem allhatok, legalabb ne piros lenne.... 
Ulesek kenyelmesek, ergonomia ok, de... nem nekem
valo kocsi.

5. Ultem egy Ford Escord 1.3 nevezetu csodataxiban,
amiben a tulaj szerint 600e km van. Az volt az erzesem,
hogy egy kazanban ulok, amit 2 tank huz hegyen volgyon at.
De ment :)))

Van meg rengeteg elmenyem, de egyelore hagyjuk oket,
ami a legfontosabb, hogy ujra itt van Mr. Fogash, aki remelem
ismet megtisztel bennunket par okos irassal.

Cs.
+ - Hosszu is, offtopic is, de elgondolkodtato... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elso nekifutasra ugy gondoltam: ez az iras vicces; aztan beleestem a
gondolkodoba es elhataroztam, hogy offtopic ide-offtopic oda, beküldöm.

Hogy miert?

Egyrészt, talán azert, mert alapjában lelkizosebb vagyok (lasd, dec. 13-i
irasom is) és a most bekuldott szoveg megerintett, masrészt (illetve,
legfo:kepp) azonban azért, mert rolunk is szol.

Nem deru:l ki, hogy ki a szerzo:je, de talán nem is ez a legfontosabb.
Inkabb az, hogy eljutott hozzank.

Talán figyelemfelkelto: lesz tobbunknek.

Üdv:
	Penti

2000-01-21-pé-10-15

<<<<<
Barátság

Képzelj el egy bankot, ahol minden reggel 86,400 forint kerül a számládra.
És nem marad meg a holnapi napra. Minden este lenullázódik, akármennyit is
használtál fel a nap folyamán. Hát akkor mit lehet tenni? Természetesen
használd fel MINDET! Mindannyiunknak van egy ilyen bankja. Ez az IDO".
Minden reggel 86,400 perccel gazdagabbak vagyunk. Minden este lenullázódik,
elveszik, akármennyit is használtunk fel céljaink eléréséhez. Soha nem marad
egyensúlyban. Soha nem lesz több, egy perccel sem. Minden új nap új számlát
nyit nekünk, és minden új este újra felégeti a maradékot. Ha elmulasztod
felhasználni az aznapi betéted értékét, elveszik. Soha nem kapod vissza. Nem
íródik jóvá "másnap".

A jelenben kell élned a mai betétet használva. Befektetni, hogy a leheto"
legtöbbet tudj vásárolni egészségbol, boldogságból és sikerbol! Az óra
forog. Csináld ma a leheto legtöbbet!

Hogy megértsd, mennyit ér EGY ÉV, kérdezd meg a diákot, akinek ismételnie
kell.
Hogy megértsd, mennyit ér EGY HÓNAP, kérdezd meg az anyát, aki
koraszülöttett hozott a világra.
Hogy megértsd, mennyit ér EGY HÉT, kérdezd meg a hetilap szerkesztojét.
Hogy megértsd, mennyit ér EGY ÓRA, kérdezd meg a szerelmest, aki a
találkozóra vár.
Hogy megértsd, mennyit ér EGY PERC, kérdezd meg az utast, aki lekéste a
vonatot.
Hogy megértsd, mennyit ér EGY MÁSODPERC, kérdezd meg az autóst, aki nem
tudta elkerülni a balesetet.
Hogy megértsd, mennyit ér EGY TIZEDMÁSODPERC, kérdezd meg a sportolót, aki
csak ezüstérmet nyert az Olimpián.

Minden pillanat kincs, ami a tiéd. És becsüld meg jobban, mert megoszthatod
valakivel, akivel tökéletesen elköltheted. És emlékezz, hogy az ido senkire
sem vár.

A Tegnap történelem.
A Holnap rejtelem.
A Ma ajándék. (That's why it's called the present!!!)

A barátok nagyon ritka drágakövek.
Mosolyt varázsolnak az arcodra, és bátorságot adnak a sikereidhez.
Meghallgatnak, megdícsérnek, és mindig nyitva tartják a szívüket neked.
>>>>

Bocs az ekezetekert.
:-)
+ - Elektronikus menetirot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Otlet szinten felmerult egy cegnel, hogy a hatekonyabb elszamolas
miatt be kellene epiteni menetiro keszulekeket.
Ismer-e valaki olyan berendezest, amely nem papiron, hanem kiolvashatoan
elektronikus uton tarolja az adatokat, illetve ezeket egy adott idoben ki lehes
sen
olvasni a memoriabol.

A GPS-rendszeru helyzetmeghatarozast tobben ajanlottak, de ezzel nem
lehet a valos/fiktiv kilometereket elszamolni (emelon porgetik a kereket).

Ha valaki tud ilyen komplett rendszerrol, kerem ne kimeljen !

Peter.
+ - Mikortol el a casco (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A csutortoki veszprem megyei Naploban olvastam a kovetkezo cikket, tomoren
kozzeteszem:

Egy holgy vasarolt egy vadi uj VW .* autot, a hozzajaro 2 db kulcsot meg is
kapta a markakereskedesben, ellenben a harmadik (szerviz) kulcsot nem.
Ez akkor nem tunt fel neki, rohant a biztositohoz teljeskoru cascot kotni.
Megtortent, befizetett, megnyugodott, es harmadnap reggelig elo sem vette az
autojat, mert a biztositasi kotveny szerint a kockazatviseles aznap 0 oratol
elt.
Elso utja a belvarosi munkahelyere vezetett, ahol eltoltott 20 percet, es
amikor kijott, mar nem volt meg az uj auto, hiaba ugrokodos riaszto, es
egyeb vagyonmegorzo szerkezet.
Azonnal rendorseg, eredmeny nelkul. A holgy biztos benne, hogy csak kulccsal
vihettek el az autot, ugyanis treler nem jart a teren, es arra ideje sem
lett volna a rablonak.
Hal'stennek, van biztositas. Csakhogy ok nem fizetnek.
Hivatkozas: Azzal, hogy o befizette a dijat, meg csak egy ajanlatot tett a
biztositonak, (figyelem! nem nekunk tesznek ajanlatot az ugynokok!) es a
biztosito ket hetig fontolgatja, hogy elfogadja-e az ajanlatot, vallalja-e a
biztositast. (Ez esetben termeszetesen nem fogadta el, es a bizt. dijat
visszakuldte a karosultnak.)
A holgy segitven jol mukodo rendorsegunk munkajat, elment a
markakepviselethez is, es elkerte volna a harmadik (utolag tudta meg, hogy
jart volna az autohoz) kulcsot is, csakhogy ott nem volt, es ilyenrol nem is
tudtak.
Ennyi a tortenet. A holgy most hosszu szelmalom harcba kezdett. Az ugy
elsoszamu alperese a biztosito (a kotvenyen nem volt feltuntetve a ket het
gondolkodasi ido) a kettes szamu alperes
a markakereskedo.
A cikk vegen a holgy segitseget ker. Ha valaki tud hasonlo tortenetrol, vagy
maga is igy jart,
ossza meg velunk is a fajdalmat.

Honor
+ - Opel, katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>
>5. EZ a leg szubjektivebb, de szerintem az Astra marha kenyelmetlen auto.
>>>>>>>
>Az Ascona es az az utani Kadettek a (fun-ig) ota nem sikerult kenyelmes
kis-
>kategorias autot csinalni. Ez is szubjektiv. Valahogy nem kenyelmesek az
>Astrak
>nekem. :o(

Ket dolgot nem ertek.
A Kadett fun mivel kenyelmetlenebb, mint
a nem fun Kadett? A feliraton kivul mi a
kulonbseg?
A Kadett alapu Astraban mit szurtak el?
Az miert lett kenyelmetlen? Mert en a
Kadett-el elegedett vagyok. Igaz nincs
nagy osszehasonlitasi alapom, de pl.
a felesegem Cliojahoz kepest szuper
kenyelmes es ergonomikus.
Azert is erdekel a velemenyetek, mert szeretnek
a kozeljovoben Astrara valtani.

>A Vectrarol lenne egy kerdesem feletek (1.6i)
>Nem regen volt hengerfejtomites csere benne, kb 1 honapja.
>Most elojott egy olyan hiba, hogy a computer (a szerelo igy hivja)
>lampaja (sarga, ami inditas utan kialszik) inditas utan 1mp-re elalszig,
>majd megint vilagit.

Ha kozponti befecskendezeses (Multec) C16NZ motorkod,
akkor a kovetkezo.
Valoszinuleg valamelyik erzekelotol nem kap jelet
a computer. Ilyenkor a vezerles atmegy egy "vesz"
uzemmodba. A hianyzo info ellenere megprobalja
a motort vezerelni, hogy elerhesd a legkozelebbi
szervizt. Valoszinuleg a motor osszerakasa utan
elfelejtettek valamelyik csatlakozot visszadugni.
A computer a hibakodot 20 sikeres inditasig megorzi.
Ezt elo is lehet csalogatni.
Van egy szerviz csatlakozoja. (A Kadettben a
motorterben az oktanszamvalto dugo mellett
egy vakdugoba bedugva) Allo motornal
az A es B jelu pontokat ossze kell kotni
egy drotdarabbal. Ez a diagnosztikai mod.
A gyujtast raadva a muszerfal
sarga lampaja elkezd villogni. Igy:

n villanas - rovid szunet - m villanas - hosszu szunet - n villanas .....

Az n es m szamokat egymas melle teve
kapod a hibakodot.
A 12 (n=1, m=2) jelenti, hogy minden OK.
Sajnos a valodi hibakodokat nem tudom,
de a kod ismereteben csak talalsz olyan
OPEL vagy befecskendezo szervizt, amelyik
megsugja a valaszt. Ez alapjan a hiba
pillanatok alatt behatarolhato.

Ugyancsak diagnosztikai modban kell
ezeknel a motoroknal az alapelogyujtast
allitani. Ilyenkor fix elogyujtast ad a computer.

>> Mennyi a katalizator elettartama? Ebbe 150.000 km van.
>Ismereteim szerint kb. ennyi.:-(((
Az enyemben 185e van es kifogastalan.

>> Mennyibe kerulnek az ujak? A Unixtrade-nel 160.000 Ft.
>Ez is stimmel.
>> Ennyit nem er meg nekem a kornyezetvedelem. Hallottam
>> valami 25.000 Ft-os megoldast is. Errol mit tudtok?
Bontottat is lehet venni.
Tavaly vett egy ismerosom 18-ert kifogastalan
allapotut (utangyartott 25 lett volna). Mint utobb
kiderult nem is volt baja a katalizatornak, pedig
az is 150 folott jart mar.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Novaweb.fr, the web site only devote to ancients, colle (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Novaweb.fr, the web site only devote to ancients, collections, and
sports vehicles,
invite you to consult the 260 photos annoucements.

http://www.novaweb.fr/pages/annonces/index.html
+ - Re: *** HIX AUTO *** #630 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En nem az OX motorrol beszeltem vegig.
Az nem lehet olyan hatekony mint a mienk.
Arrol csak azt mondtam lattam.

Az OX motornak van egy par hatranya ami miatt nem lehet olyan gazdasagos 
mint a mienk.
Viszont benne van egy autogyar, Carol Shelby, És mas hires versenyzok akik 
a nevet adjak hozza.
Piackepes lehet.

Yahni
+ - Re: *** HIX AUTO *** #630 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Korfolyamatok. A mai benzinesek igazibol nem is az Otto-, hanem a
>Carnot-fele korfolyamatra epulnek. Ha valakit reszletesebben erdekel,
>utananezhetek, de az leghamarabb a jovo hetre lesz meg.
>
>Tudom, mar megint hosszu...
>Bocs
>
>Fogash


De ez utobbi fontos megallapitas. A kulcs egyik eleme. Megeri a hosszusagat.
Y.

   Ezek szerint Jani valami olyat tud, ami a hoerogepek es a Termodinamika
>I. es II. foteteleinek ellentmond. Valamit tud, amit szabadalom ved.....

Meg nem vedi szabadalom (sok penzbe kerul) ezert a szukszavusag. Majd ha 
igen akkor olvasni lehet.
Nem mond ellent semmilyen fizikanak, csak olyan hatasok vannak, amit a 
normal motorokban elnyomnak a mi motorunk meg arra epul.
Mivel a mostaniban a robbanast elnyomjak karosnak allitjak be es nem 
forditanak figyelmet ra, pedig ez tevedes.

Y.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #630 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Felado :  [International]
>Meg egy ok lehet: olmozottat tankolt egyszer az eletben valaki. Az olmos
>benzin ugyanis minden tevhittel szemben nem teszi tonkre az autot, az vigan
>megy vele, csak az olom hozzakotodik a katalizator aktiv feluletevel,
>gyakorlatilag elzarva azt a kipufogogazoktol. A motor megy, a lambda szonda
>szabalyoz a legalacsonyabb karosanyag-ertekre, de nem latja, hogy a sorban
>UTANA allo katalizator sztrajkol...


meg aki olmozatlannal,allitolag meg mindig talalhato nyomokban olom a 
gyarto es szallito sorokban a regebbi lerakodasokbol ami az olmozatlan uj 
benzinbe oldodik.Persze kisebb tomenysegben de meg elvileg kimutathato 
nyomokban a benzinben.

Yahni
+ - OX2 -felejtsuk mar el. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg egyszer
Engem nem erdekel az OX2,
a mi motorunk alapvetoen mas.
Nem az OX2-rol irtam amit irtam.
A mi motorunk sokkal jobb ennel.

  De, hogy egy kicsit tobbet nyujtsak.
Meg kell nezni, hogy a ROBBANO motorok kitalaloja
Beau De Rochas mit mondott 1862-ben.
Egy GAZDASAGOS motorhoz mi kell.

1. Leheto legkisebb felulet
2. A leheto leggyorsabb tagulas
3. A leheto legnagyobb tagulas
4. A leheto legnagyobb nyomas a tagulas kezdetekor.

Kielegiti-e ezt a mai motor?
Velemenyem szerint messze nem.

(Fresibacsi a mi motorunknal 2 munkautem van egy fordulat alatt.)

Yahni
+ - opel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>SZVSZ az 1,7-es TD OPEL dizelmotor azon keves kivetelek egyike, amelyik
>valoban jo szemelygepkocsiba is. Nem asatag, nem fustolos, nem lassu
>(meg persze nem is OPEL, hanem ISUZU), valamint SOHA nem szolgalt az E
>sorozatu Kadett-ben.

Az opel mindegyik diesele ISUZU, mivel az ISUZU GM tulajdon.
+ - Militec-1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
>Felado : Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu
>E-mail :  [International]
>Temakor: Re: Kerdesek (#628) ( 18 sor )
>
>Ez bogarat tett a fulembe. Felhivtam a ceget (a FEFO-t), es beszeltem az
>illetekessel. O" a kovetkezoket mondta: a ceges autokban az anyag
>hasznalata ota 5 fokkal csokkent a hutoviz homerseklete, a hutovizelfolyos
>eset pedig egy volt kollegaja Aufi 80-asaval tortent. Az M0-son ment, es
>amikor hazaert, vette eszre, hogy nincs meg a hutoviz. A motor nem
>karosodott. Ismetlem, ezt mondta nekem telefonon a Militec regi weblapjan
>emlitett ceg munkatarsa.
>
>   Ed


Je akkor megsem hazudtak? Amikor meg en mondtam azt, hogy szerintem csak a 
Militec-1 mukodik akkor egy csomo muki leugatott zagyvasagokkal. Orommel 
latom, hogy Frigyes megtert es belepett a Militec-1 felhasznalo taborba.

Yahni
+ - Re: RE :Trabi 1,3*** HIX AUTO *** #630 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: RE :Trabi 1,3 ( 13 sor )
> Idopont: Thu Jan 20 07:19:36 EST 2000 AUTO #630
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
> utemu Wartburgban szolgalo) motor van benne akkor
> gondjaid lehetnek az eredetvizsgan vele. De az 58
> loeros motorral nagyon gyorsulnak a trabik. :-)

Az biztos, de en eleg szkeptikus vagyok, mert a sajat WB 1.3-ban a motor
ugyan nagyon fickos (150ekm), de az eroatvitel osszes eleme alulmeretezett a
nyomatekahoz, a valtotol kezdve a feltengelyen keresztul minden. Nem hiszem,
hogy a Trabi szeretne ezt a motort.

Ehhez kapcsolodoan, ha valaki tud egy olyan Wb-szerelot, aki ert is az
autohoz, meg is csinalja _rendesen_ es korrekt aron, lszi dobjon egy mailt a
listara, vagy maganba! Elsosorban eroatviteli dolgokrol lenne szo, motorhoz,
elektronikahoz nem kellene nyulni.

koszi,
udv,Akos
+ - Re: Re: Kerdesek (#628) *** HIX AUTO *** #630 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu
> E-mail :  [International]
> Temakor: Re: Kerdesek (#628) ( 18 sor )
> Idopont: Thu Jan 20 13:01:07 EST 2000 AUTO #630
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>> Kicsit elkezdtem nezelodni, no semmi komoly. Elsokent ujra elolvastam a
>> Militec magyar honlapjat. Erdekes, nekem ugy remlett, hogy egy elozo
>> verzioju lapon meg volt emlitve egy magyar szamitastechnikai ceg is, mint
>> referencia (vmi. kisteherrrel). Ez most nincs itt, szerintetek mi
>> tortenhetett?

> Ez bogarat tett a fulembe. Felhivtam a ceget (a FEFO-t), es beszeltem az
> illetekessel. O" a kovetkezoket mondta: a ceges autokban az anyag
> hasznalata ota 5 fokkal csokkent a hutoviz homerseklete, a hutovizelfolyos

Arulja el mar nekem valaki, hogy ez miert jo? Es hogyan merik, homerovel?
Semmi elonye nincs annak, hogy a hutoviz hofoka 5 fokkal kisebb, a hutoviz
homerseklete gyarilag be van love egy optimalis ertekre, ami azt jelenti,
hogy altalaban a leheto legmagasabb, aminel a forras veszelye teljesseggel
kizarhato.  Ha a hutoviz homerseklete kisebb, akkor max. no a hoveszteseg es
a motor az optimalisnal hidegebben fut, ami rossz. A hutoviz hofoka nem
azert ~93 C, mert nem lehetne 50 alatt tartani, hanem azert, mert az ugy jo.
En pl. a Wb 1.3-nal telen a 3/4-ed hutot letakarom, mert tulhut a
hutorendszere (hiaba csereltem termosztatot anno).

> eset pedig egy volt kollegaja Aufi 80-asaval tortent. Az M0-son ment, es
> amikor hazaert, vette eszre, hogy nincs meg a hutoviz. A motor nem
> karosodott. Ismetlem, ezt mondta nekem telefonon a Militec regi weblapjan
> emlitett ceg munkatarsa.

Mondom en, jo kis auto az az Aufi :-))) Azert nem lenne rossz tudni, hogy
mennyit ment a kollega viz nelkul.

udv,Akos
+ - Re: RE: Apro oromok*** HIX AUTO *** #630 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu
> E-mail :  [International]
> Temakor: RE: Apro oromok (#629) ( 17 sor )
> Idopont: Thu Jan 20 13:04:37 EST 2000 AUTO #630
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>> > Na, megint belemjottek: egy Golf kb. 30-40-el. Erdekes, hogy az
>> > automon egy karcolas sem esett. Eleg jok a lokharitoi a Megane-nak.

>> Tudom hogy "kategoriajanak legbiztonsagosabb autoja", de ez eleg
>> hihetetlenul hangzik. Ha tenyleg ennyivel szallt volna bele az
>> autodba, akkor kenytelen lennel feleakkora csomagtartoval beerni mint
>> a talalkozas elott.

> A fonokom ceges Saab 9^5-oset a napokban tolta meg egy Honda Civic. A
> Saabon mint fent (egyetlen karcolas sem esett), a Honda motorteteje
> viszont felgyurodott, a hutoje eltort es elfolyt a hutovize...

Ettol fuggetlenul a 30-40 nagy tulzas. Nehezen lehetne elmagyarazni a
publikumnak, hogy 47,5-tel nekimegy a tesztfalnak es porra torik, legzsak
kinyilik, teto gorbul, minden, viszont ha mindez 40-nel tortenik, akkor egy
karcolas sem esik rajta (nyilvan mas a farbatolas, mint a frontal utkozes,
itt a szamokon van a a hangsuly).

Persze a te esetedben Saab-nak eleg magas a segge, a Civicnek meg marha
alacsony, ha pedig mindketto fekez, akkor a saab segge meg magasabb, a Honda
orra meg alacsonyabb, gyakorlatilag a lokharitoja nem is erinti a Saab-ot,
annyival lejjebb lesz.

udv,Akos
+ - OX2 es egyeb uj motorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A Mercinel mar 2 evvel ezelott osszeraktak egy hidrogennel uzemelo autot! Es
ha jol tudom sorozatgyartasban is van az A osztalyu kasztniban. Nagy
nyomason tarolnak hidrogent, melynek elegetese soran vizgoz keletkezik. Full
kornyezetkimeles! Na vajon miert nem terjedt meg el? Azt hiszem errol tobbet
tudnak az olajugyekben jaratosabb emberek... Azt viszont nem hinnem hogy az
ox2 motort elleneznek, hiszen az is csak koolajszarmazekokkal megy...

SzaboZE
+ - Trabi 1300-as motorral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

szo volt az 1300-as Trabirol. Abszolut nem nagy vaszizdasz, egyatalan nem kell 
motort cserelni, csak hajtokart-fotengelyt-vezermutengelyt-karburatort (+1-2 ap
rosag). Ez ugyebar nem tul sok dolog, nem is olyan koltseges. Es a kutya sem de
riti ki a kulonbseget szerintem 1 eredetvizsgan. A karburatoron kivul lathato d
olog nem valtozik.


Viszont:
GARANTALTAN felevente kell majd cserelni fektarcsat-feltengelyt-gombcsuklot-len
gescsillapitot.  58 LE kiszakitja a motort a kocsi elejebol. Mar a meglevo 40 L
E is neha soknak tunik.

Ne vegyel 1,3-as Trabit, hacsak nem rallira akarod, vagy gyorsulasra.

Udv, deejaytiszy
+ - Re: megint vegyesen (Buruzs Istvan) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1.
>Valaki irta, hogy allitott az adagolojan. Szemre...

Errol jut eszembe ismerosomek tortenete (Tomi, olvasod az 
AUTOt?), bar ez benzines autokrol szol. A 70-es evekben Irakban 
dolgoztak. A szervizben volt egy _suket_ arab szerelo, aki egy 
ronggyal megfogta a motort, es a rezges alapjan allitott porlasztot 
es gyujtast. Jol.


2.
>A legszebb hang a perverz akusztikusok terulete. Ok sportot 
>uznek abbol, hogy az akusztikailag teljesen lehetetlen alaku 
>autoban is tokeletes terhangzast hozzanak letre. Ez neha sikerul 
>is (ezek a 7 szamjegyu szamlas hifik), es tart egeszen a motor 
>beinditasaig. Aki mar hallotta az

Irtad mar ezt a HANG listan is? ;-)


3.
>Korfolyamatok. A mai benzinesek igazibol nem is az Otto-, 
>hanem a Carnot-fele korfolyamatra epulnek. Ha valakit 
>reszletesebben erdekel, utananezhetek, de az leghamarabb a 
>jovo hetre lesz meg.

Engem erdekel, ha van ra idod.


Udv:

Padi
+ - Skoda ablaktorlo muanyag pocok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>nem dragat vettem,
>hanem Cora-fele 600Ft-os Noname-et.
>Huuuu, de szuper, gondoltam. 15 perc alatt
>fol is raktam, jol torol, muxik. Ok. 3 nap mulva
>azt veszem eszre, hogy a lapatot tarto kis
>muanyag alkatresz eltort. :((

Hat, ezt nemi mosolygassal olvastam. Ilyen bajom volt nekem is tavaly telen,
mikor a muanyag pocok megfagyott, es egy ablakletorleskor eltort. Fogtam
magam, elmentem Pecsen a Lada/Skoda boltba, es vettem mindjart kettot
osszesen 60 Ft-ert. Igaz, az ablaktorlo magyar kisipari termek volt, de a
felfogatas szabvanyos, olyat barhol kaphatsz. Sot, mikor letort, hetvege
volt, kellett volna a kocsi. Elmentem a Mol kuthoz, hogy veszek uj torlot.
Erre a kutas kerdezte, hogy miert kell. Mikor megmondtam, egyszeruen
elohozott egy nagy dobozzal kulonfele ilyen muanyag csatolokat, de eppen
olyan egy sem volt. Uj ablaktorlo a MOL kutnal akkoriban 2500 Ftt volt, en
meg 700-ert vettem a mar emlegetett boltban ujat.

Ja igen, tudom oket ajanlani, ha valki errefele lakik, es ilyen autoja van,
nyugodtan fordulhatnak hozzajuk. Meglepo modon ket no az elado, de igen nagy
hozzaertesrol gyoztek meg, mikor ott voltam, szerintem autoszerelo
vegzettseguk is lehet.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Katalizator - mellekhatassal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Erdekes helyet talaltam, egy erdekes cikkel: http://www.drivers.com

Azt irja egy cikk, hogy Angliaban a katalizatorok bevezetese ota
szignifikansan csokkent a ferfiak ongyilkossagi mutatoja: 120-rol 103-ra
1 millio emberre vonatkoztatva.
A legrosszabb a 70-es evekben volt, amikor 45%-al nott az eladott autok
szama.

Istvan
+ - Re: ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ajanlatom: ha van valakinek olyan muanyag
> illeszto eleme, ami Skoda ablaktorlohoz kell,
> es nelkulozni tudja, az legyen szives adja

Lehet szidni a benzinkutakat, hogy dragak, meg egyebek, de a multkor egy total
kutnal akartam ablaktorlot venni, es (mivel egyszer mar megjartam a
gagyizassal) a bosch-nal kotottem ki.
Fizetek, majd pedig kint benazok, mert persze nem volt benne olyan butyoko,
ami passzolt volna, pedig az auto tipusa, evjarattal egyutt rajta volt a
dobozon. Kutas latva a tanacstalansagomat, megjelenik egy jokora dobozzal a
kezeben, tele mindenfele muanyag butyokkel, kivalogatja a megfelelot, felteszi
az ablaktorlot, megkerdezi, hogy tenyleg el akarom-e hagyni az egeszet
karostul, vagy meghuzhatja-e az erosen lotyogo csavart is, en persze
beleegyezem :).

Szoval alighanem a benzinkutak tobbsegenel talalsz osszegyujtve par kilonyi
ilyen bigyot...

jts
Accord '94
+ - :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>>> Milyen anyaggal szinezik az uzemanyagot?
>>> Hol lehet hozzajutni?
>>Ha budapesti vagy, akkor Zsombolyai ut 4.
Kecskemeti benzinszivattyuzo vagy?

Bye

Fresi BaCSi
+ - Jeges ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Valaki meg tudja mondani, hogy miert van az, hogy Kobanyan szarazak az
utak, normalis tempo tarthato, mig az Ulloi uton atmenve elkezdodik a
koripalya? Mentem volna at az 5-os bevezetoje folott, de a busz sem
tudott felmenni, igy en inkabb elobb visszafordultam latva a sort.
Szoval miert nem takaritjak le? Olyan nincs, hogy 50 m-en ennyit
valtozzon. Akkor rendben lenne, ha itt is lenne nehany koris hely, de
ott folyamatos es osszefuggo meg a buszok utvonalan is.

Bye

Fresi BaCSi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS