Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 859
Copyright (C) HIX
2000-09-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Astra,R19,Tipo,Escort fogyi mennyi? (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Re: Az automata valtorol... (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Re: amerikai (mind)  80 sor     (cikkei)
4 Esemenyek (mind)  48 sor     (cikkei)
5 automata valto (mind)  20 sor     (cikkei)
6 elso futomu (mind)  26 sor     (cikkei)
7 autostick (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Alfa vs Yaris (mind)  18 sor     (cikkei)
9 regi vasak (mind)  31 sor     (cikkei)
10 gumikopas (mind)  13 sor     (cikkei)
11 koszonet (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Torott Lancia (mind)  28 sor     (cikkei)
13 Re: re: fullextra*** HIX AUTO *** #858 (mind)  24 sor     (cikkei)
14 sulyado (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Kerepesi ut, igazoltatas (mind)  32 sor     (cikkei)
16 re smart (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Re: Mi mibe jo ? (mind)  38 sor     (cikkei)
18 RE: SMART (mind)  66 sor     (cikkei)
19 re:sulyado (mind)  5 sor     (cikkei)
20 911 es a tuzoltok (mind)  23 sor     (cikkei)
21 Marci, sulyado, talalka (mind)  29 sor     (cikkei)
22 SMART (mind)  53 sor     (cikkei)
23 Ablakemelo + Smart (mind)  38 sor     (cikkei)
24 Breko - breko itt gumikacsa vetel ! KONVOJ_ (mind)  57 sor     (cikkei)
25 Escort lengokar (mind)  7 sor     (cikkei)
26 Re: Kek villogo vs. megkulonbozteto jelzes (mind)  17 sor     (cikkei)
27 re: fullextra (felix@swi.hu) (mind)  39 sor     (cikkei)
28 PaksHAT-terkep + programok (mind)  21 sor     (cikkei)
29 OFF topic - Paks HAT terkep+programok (mind)  7 sor     (cikkei)
30 Re: Kek villogo vs. megkulonbozteto jelzes (mind)  24 sor     (cikkei)
31 paksi talalka (mind)  15 sor     (cikkei)
32 re: kek villogo (mind)  15 sor     (cikkei)
33 Franciaorszag (mind)  66 sor     (cikkei)

+ - Astra,R19,Tipo,Escort fogyi mennyi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok!

A kozeljovoben szeretnek autot valtani,es a fentiek kozul valasztanek.
Arra kernem ezen tipusu autok tulajait,hogy irjanak,melyikbol milyet
erdemes
venni(motormeret,b vagy d;felszereltseg,stb...),hibak ,elonyok,egyeb
jellemzok
,utolag mennyire elegedett vele es a fogyasztas legfokeppen.
Alapvetoen varosi hasznalatban lenne,neha videk.
Ja,es elegge nagydarabra nottem(195cm/100kg).
Megvalami:'90-'93 kozti evjarat es 900k-1M200k forint kozott lehetne az
auto.
Lecci segitsetek(maganba is kerem)!
Elore is koszi:


Kiss Zoltan	

+ - Re: Az automata valtorol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> :> nekem olyan elmenyeim maradtak, hogy raleptem a gazra erre
> :> majdnem fel seces keslekedes volt a reakcioban, addigra mar a
>
> Nem ertem a fenti sorokat... Mit jelent a fel sec-es keslekedes ?
>
> Ha allo helybol indulok, es akkor teszem D-be a valtot, akkor
> valoban kell egy 0.3s koruli ido, amig nekilodul. Ha allas kozben
> folyamatosan D-ben van (en altalaban kiteszem N-be) es nyomom
> a feket, akkor mar a fek felengedesekor (amikor a tobbiek meg
> javaban a kuplungot es a sebesseget keresik) mar elindul a kocsi.

Nem minden automata valto egyforma! Van olyan, amelyik pontosan, keves
keslekedessel valt, van olyan amelyik bizonytalanabb, peldaul gyorsitasnal
nem tudja, hogy vissza kapcsoljon-e. Az en mostani autom (fel eves Chrysler
Sebring Convertible) sajnos ebbe az utobbi kategoriaba tartozik, kis ido
kell hozza amig az ember megszokja, hogy mekkora gazt lehet adni.

Doneko
+ - Re: amerikai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Az amerikai kocsik altalaban olcsok, jol felszereltek, de nem
> >alkalmazzak a legujabb technologiakat es gyengen megepitettek.
>
> Hm. Ugy erted, a ket tonnas Chevrolet Capriceben nincs anyag? Hogy
> csak ugy osszenyomodik a szolgalati auto teteje, ha fejreallnak vele a
> rendorok? Gyenge konstrukcio lenne a Ford F150 vagy a Dodge Ram? Vagy
> a Ford Taurus? Netan a Corvette? T-Bird? Vagy itt a minosegre
> gondolsz?

Azt irtam, hogy "altalaban", nem azt hogy "mindegyik". Lehet, hogy rosszul
fogalmaztam, azt kellett volna irnom, hogy "az atlagos amerikai auto".
Nincsen tapasztalatom teherautok (F150, Ram), regi autok (Caprice,
T-Bird), a luxus es sportkocsik (Cadillac, Corvette) teruleten.

A gyengen semmi esetre sem a kaszni gyengeseget ertettem, hanem az atlagos
minoseget. En mindig egy evesnel fiatalabb berautokat vezetek, a 20-25000
dollaros (5-7 millio Ft) arkategoriaban. Tobbszor cserelek kocsit, igy meg a
tipushibakat is eleg jol fel tudom terkepezni. Eleg keves amerikai autorol
tudnam elkepzelni, hogy megvegyem magamnak. Van veluk gond boven.

> Vagy masra gondolsz legujabb technologia alatt? LED-es hatso lampakat?
> EU-ban ki gyart ilyent a Mercin kivul? Navigacio? USA-ban volt
> eloszor... Legzsak? USA-ban volt eloszor. Freonmentes klima?
> Elektronikus motorvezerles/befecskendezes? Katalizator? CA
> kornyezetvedelmi eloirasok teljesitese? Nem innovativak?

Ilyesmikre gondolok: ABS hianya, gyenge dobfekek, rossz hatekonysagu (magas
fogyasztasu) motorok, nehol 3 sebesseges automata, nehez, de nem eleg merev
(ropogos) kaszni, rossz utvekves, tul lagy rugozas, rossz kanyartartas,
kifinomulatlan, elavult design, olcso anyagok az utasterben.

Itt van azert nehany jo tulajdonsag is:
Amerikaban olcsobbak mint az import autok, eros motorok: a V6 szinte
minimum, nagy utaster, mindenfele mashol extranak szamito dolog altalaban
alapfelszereles: klima, motoros ablak, zar, szervo, sebessegtarto automata
(cruise control v. tempomat), biztonsagos, nagy meretu kaszni.

Ezek az altalanos tulajdonsagok a levelem elejen emlitett kategoriara
vonatkoznak.

Az egesz vita ott kezdodott,
hogy Agoston Laci kerdezte, hogy altalaban kinek milyen tapasztalatai
vannak az amerikai markakkal: "valami sportkocsi, Pontiac vagy hasonlo... ".
A Pontiac-ok kozul a Sunfire-t, Grand Am-et es a Grand Prix-et vezettem
legalabb egy hetig. Ez alapjan azt mondhatom, ha valakinek van penze es jo
kocsit akar maganak, akkor Europaban inkabb europai autot erdemes vennie,
leszamitva azt, ha azert akar amerikait, mert azokbol alig van az utakon,
vagy egyszeruen csak ezt a szive vagya.

Vajon miert van az, hogy rengeteg import auto van az USA-ban? Miert evek ota
a Toyota Camry itt a legnagyobb szamban eladott auto? Az amerikaiak nagyon
lojalisak az amerikai termekekkel szemben , megis az
50 evesnel fiatalabb gazdagok szinte csak import luxus autokat vesznek
(leszamitva a terepjarokat). Miert irnak dicseret gyanant ilyesmiket
amerikai autos magazinok amerikai autokrol: "ugy megy, mint egy kulfoldi
kocsi", "talan versenyre tud kelni a hasonlo kategoriaju import autokkal".
Miert nem lehet a legtobb amerikai kocsit Europaban eladni, miert gyartat a
Ford es a GM Europaban mas tipusokat mint az USA-ban? A Cadillac -ami az
egyik legjobbnak tartott amerikai luxus marka- legkisebb modellje (Catera -
$31000), amit a BMW-t, Mercedes-t, Audi-t, Volvo-t vasarlo fiatalabb
korosztalynak szannak, vajon miert egy Opel Omega atalakitott valtozata? Es
miert reklamozzak is azzal, hogy ez valojaban egy europai tervezesu auto?

Sok lett az elozo bekezdesben a kerdojel :-) Talan felkialtojeleket kellett
volna a mondatok vegere tennem...

Osszefoglalva: azt szerettem volna elerni, hogy ha valaki csak messzirol
latott kozepkategoriaju amerikai szemelyautokat, es azert tetszenek neki,
mert egzotikusak, ritkak, izmosak, jol felszereltek, stb., az gondolja meg,
mielott vegleg belejuk szerelmesedne, mert hiaba kulonlegesek, egyaltalan
nem biztos, hogy jobbak. Amerikaban legalabbis nem tartjak oket jobbnak,
nagyon meg kell kuzdeniuk az import markakkal. Europaban az amerikai import
valahogy nem veszelyezteti az europai markakat.

En negy evvel ezelott nagyon lelkes voltam, hogy mindenfele amerikai
kocsikat vezethetek (otthon egy 20 eves Skodam volt), de ma mar nehezen
tudnek amerikai markak kozul valasztani, ha autot kellene vennem. Persze ha
nagyon kellene, azert tudnek valasztani :-)

Udv: Doneko
+ - Esemenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy-ket aranyos sztori, exkluziv. :)

Ma tesommal parkoltunk a Batthyany teren (fizetos parkolo, merolegesen
a jardara). Elmentunk ebedelni, egy ora mulva visszajovunk, hat egy
Astra ugy rank allt, hogy addig lehetett beulni az autoba. Elmentunk
meg a kornyeken levo konyvesboltba is, azt is elinteztuk, majd nagy
nehezseggel testverem beszallt a soforuesbe. Mindegy,
sikerult valahogy, amikor megerkezett az Opel tulaja is (no), es
megkerdezi a testveremtol nemi maliciaval : Sikerult beallnod?
Mire valasz: Nem zavar hogy neked sikerult beallnod, mellem?
Mire a no: Jaaaa.... Ki ne talaljatok a haja szinet, nincs ra szukseg,
szoke volt.

Ugyancsak ma, kedvenc lakhelyemen, Budapest-Ujpalota-Alson, egy Golfos arc eleg
ge
fel volt haborodva, hogy meg kellett adnia a jobbkezet nekem, mert
hogy o mar 15 eve lakik ott, es mar tortek ott ossze a kocsijat, es
mer nem megyek lassabban? Mondom neki 2-esben 30-cal mentem, mert hideg
volt a motor, es ha nekem van elsobbsegem akkor esetleg meg jogom is
van elotte tovabbmenni, nem? Masreszt en meg 25 eve lakom ott, ugyhogy
en gyoztem! Ennyiben maradtunk, nagylelkuen tovabbengedett. ;)))
Utolag is sokat gondolkozom ezen az eseten, elegge erdekes ervelese
volt, valoszinuleg menetkozben jott ra, hogy nincs igaza.

Masik sztori meg nyaron, Boszniaban tortent, jottunk haza, amikor megallitott
a rendor, hogy 108-cal mentunk 40 helyett (90 km/h a sebessegkorlat
lakott teruleten kivul). Ezt nem teljesen ertettuk,
mert lakott telepules mar nem volt egy ideje, aztan beugrott, hogy egy
vasharomlabon valoban volt egy 40-es tabla ugy egy-ket km-rel elobb,
egy rovid (30m) alagut elott.
Mindenesetre szerb-horvatul kovetkezetesen nem ertettunk (ilyenkor
nagyon feledekeny vagyok), csak
angolul. Erre elovette a noteszet es elkezdte irogatni hogy 108 km/h
40 km/h, majd 20 DEM. Erre mondtuk hogy DEM nista. Mire kerdezte,
kuna (gy.k horvat valutanem)? Kuna njema! De van JuEsz Dollar! Erre visszament 
targyalni a
kollegaval, majd visszajott: usza dollar? Yes! erre leirta noteszba
hogy 15 USD. Mire mi heves fejrazassal leirtuk, 10 USD. Erre megint
elment tanakodni, majd visszajott egypar buntetocedulaval, es elbucsuztunk.
Utolag eleg sokat rohogtunk, hogy egy 200%-os sebessegtullepest
megusztunk 3000 ft-nak megfelelo buntetessel. Persze biztos, hogy csak
egy kis penzmagot akartak az ujjaepiteshez.... ;)

Udv,

    Mark
+ - automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Megint nagyon gyulnek az ervek az automata mellett es ellen. Volt szerencsem
tobbfele autot is nyuzni, sot volt olyan, hogy ugyanazt a tipust es
motorizaltsagot vezettem automataval is es manualissal is. Ez a Skoda
Octavia 1.6 101LE. A 4fokozatu automata teljesen jol viselkedett,
felintelligens megoldasu. Ha lassan nyomod le a gazt, nem kapcsol vissza, ha
hirtelen, akkor visszakapcsol. Szvsz eleg meggyozo volt, amikor 80nal
beletapostam, visszadugta 2be, aztan 6300ig engedte felforogni, elvaltott,
aztan ujra. Konnyen meg lehet szokni, de mas gazkezelest igenyel, mint a
kezi. Ritkan hasznaltam, de van lehetoseg kezzel is visszahuzni 3b, -2be. Ha
nagyon araszolos, akkor esetleg, amugy szvsz tudta a dolgat. Es dugoban
araszolni az Osztyapenkotol a Kodaly korondig sokkal baratsagosabb egy
automataval, mint a kezivel. Csak elengeded a feket, es mar elobbre is
maszik.
A masik automata a Merci E270CDI volt, abban 5os automata van. Kevesebbet
eszik vele, mint a hatos kezivel, ugy kapcsol, hogy nem veszed eszre, es
szukseg eseten villamgyorsan valt vissza. Atlagos kepessegu vezetoknel
sokkal gyorsabban, rangatas nelkul, stb. De a legszebb a Merci S430 volt
(csak utasoltam), de az valto! ugy kapcsol, mint egy angyal, es nem hallod.
Hihetetlen.

+ - elso futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kocsi futomuve tuti beteg. Az altalad leirt jelensegek azokra a kocsikra
jellemzoek, melyeket utes utan szarul raknak ossze. NEm tudom hol es hogyan
mertek a futomu beallitasat, de:
- futomuvet allittatni a felfuggesztes elemeinek megfelelo allapota mellett
erdemes (gombcsapok, szilentek, kormanyosszekotok, stb.)
- hiaba tunik jonak az osszetartas es a doles egyenes menetben, ha a
McPherson (golyalab) felso vege nincs a helyen, akkor elkormanyzas eseten a
kerekek nem megfeleloen mozdulnak el, vagyis a jobban tapado kerek az ivre
kenyszeriti a kocsit, a rosszabbul tapado pedig nyikorog.
- ha a kormany kattan, akkor valszeg serult a kormanymu is, alapban ugyanis
a kozepallas erzetet nem a kormany, hanem az elso futomu adja, megpedig a
tervezett geometriaban szereplo erok eredojenek hatasakent.
- ha a kormanykerek kozepallasakor a kerekek nem allnak egyenesen, akkor
vagy rosszul raktak fel a kormanymure a kormanykerek tengelyet (ilyenkor
egyenesen all a futomu es a kormanygep), vagy a kormanymuhoz kepest a
kormanyosszekoto rudazat rosszul van felteve.
Szamold meg, hanyat fordul a kormanykerek a ket szelso helyzete kozott.
Felezd ezt meg, igy megvan a kormanymu kozepe. Ehhez hozza lehet nezni a
kormanykerek allasat is, illetve az elso futomu allasat is. Ha ferdek a
kerekek, akkor a kormanyosszekoto gombfejek allitasaval (mintha osszetartast
allitanal) lehet korrigalni rajta. Profi muszerek a teljes mozgastartomanyt
lemerik, igy kijohet, ha a futomu fix pontjai allnak betegen az utkozes
miatt.
Udv
Fogash

+ - autostick (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Chrysler 300M autostick = Audi Tiptronic, vagyis az automata valto
valasztokarja nem a szokasos PRND321 allasokat tartalmazza, hanem csak
PRND -ig, itt valamilyen megoldassal (valtokar kitolasa jobbra egy + -
iranyhoz, vagy jobbra-balra mozgatasaval) beavatkozhatunk az automata
dolgaba. Ekkor kivansagunk szerint fel, ill. visszakapcsol, ha az a motort
nem veszelyezteti (160nal nem fog 2be visszavaltani).

+ - Alfa vs Yaris (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Az en megalmodott Alfa 146 1.6 TS full extra (borulesek nelkul)
>>kerek 4 millio. Es alapbol tud 120 lovat... Meg egy kicsit stabilabb
>>is mint a Yaris. Meg egy kicsit szebb is. Megy egy kicsit jobb is...
>Hat hogy szebb-e azt nem tudom, de ha a sogoromnak mondanad azt, hogy
>jobb, akkor igencsak csunyan es hosszan valaszolna. Pedig nem Yaris-a van.
>/gepeszmernok/
>--Udv: szm

Ezen sorok iroja is gepeszmernok, es halkan irja ide, hogy az Alfa Romeo mar
a 75-osben is valtozo szivooldali vezerlest alkalmazott, 2
vezermutengellyel, hengerenkent 3 szeleppel, ezen felul hengerenket ket
kulonallo gyujtorendszer gondoskodott a hengerenkenti befecskendezes altal
bejuttatott kakao ket lepcsoben torteno begyujtasarol. Igaz, akkor csak
annyit irtak ra: Tspark. A VVTi, meg a tobbi humbug nem ujdonsag, csak ilyen
gyerekautoban, mint a Yaris meg senki nem csinalta. Ettol fuggetlenul nem a
japanok  a valtozo vezerlest, csak ok hagymaval talaljak.
Na most johet a csunya valasz   :)

+ - regi vasak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olyan vadul nekialltatok itt dicsoiteni a regi kocsikat, regi megoldasokat,
hogy az mar eszbonto. "Elektronikus befecskendezes? Minek?! Common Rail?
Minek?! Eljen a karburator!"

Azert elmeselnem, hogy azok a regi nagy vasak inkabb ettek 40 litert szaz
kilometerre, mint 30-at. Vagy a nagyhiru Lamborghini Countach a 6.0 V12
motorjaval, 6db karburatorral. Tenyleg bazi eros volt, de amellett, hogy a
hajadat megette, egymillio volt a HC-je (nem baj, a mi kipufogogazunkat
masok szivak, igaz?), hidegen egyaltalan nem indult, melegben lefulladt,
reszterhelesnel rangatott, motorfekben egett a kipufogoja, elindulaskor
leegette a kuplungot, mert 3000 alatt semmire sem volt jo, hirtelen
gazadasra lefulladt, es nem lehetett ra alapjaratot csinalni.
Kulonben tenyleg qrva jo volt... Erdekes modon Nasfay Zoli nekem tamadt,
hogy elvakult nemetimado vagyok. Nem igaz. OLASZ kocsikert rajongok, ismerve
es megertve azok hianyossagait is. De az elektronikus rendszerek mind a
kocsi es a kocsikazas egyszerusitese erdekeben kerultek kitalalasra. A
befecskendezes lehetove teszi, hogy az uzemi homerseklettol fuggetlenul
hasznalhato legyen a kocsi, emellett noveli az elettartamat is, hogy nem
kell az asszonyt beidomitani a szivato pontos hasznalatara.

Sot, nem kell megtanulni Juha Kankunnen szintjen vezetni ahhoz, hogy telen
az uton tudjunk maradni, es az emberek nagy resze azert ul autoba, hogy
kozlekedjen = eljusson A-bol B-be. Epsegben, kenyelmesen. Es ehhez egy MB
S430 jobb partner, mint egy Camaro Z28. Elismerem, van az emberisegnek egy
szuk szelete, aki nem csak erre akarja hasznalni a kocsijat. Ennek a
szeletnek egy meg szukebb resze meg is tudja finanszirozni az egyeb celu
hasznalatot. Na aki ezek kozul az amcsi vasakert rajong, az vesz 30-40 eves
musclecart. Legalabbis europaban. A tobbiek viszont orommel veszik, ha a
kocsijuk nem csak magamutogatasra alkalmas. Es az olaszok pl. ilyenek. A
nemetek nem.

+ - gumikopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Most meregettem 1 mm-tol 4 mm-ig terjednek a barazdak, kozelrol kifele
>folyamatosan melyul, ilyen volt a gyari kikepzes..
>Akkor ez meg jo, avagy rossz ?

Rossz hirem van: a gumiabroncs mintazatanak profilmelysegenek az abroncson
__mindenutt__ meg kell haladnia az 1,5 mm-t. Ha csak a kozepe van kikopva
(tul kemeny volt), ha csak a szele van kikopva (tul puha volt), ha kagylos,
vagy van rajta 1 nagy belefekezes nyoma,  es ott a legkopottabb helyen nincs
1,5 mm, akkor biz kuka... :( Amugy a nagyon peres (/45nel kisebb) gumik
hajlamosak kozepen jobban kikopni.
Udv
Fogash

+ - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonet , , 
es Enemi NambörVan ] listatarsamnak,
az elkuldott HIX AUTOert.
Egyebkent lattam egy HIX-811-es rendszamu FORD EXPLORERT.

          Zsolt
+ - Torott Lancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>"Most vettem egy Lancia Delta 1.9 TD-t, 89-es. Olcson
> megkaptam, mert van 1-2
> hibaja, karambolos volt, felujitott, alapvetoen szep
allapotban van.
> Remeltem hogy elviszem szervizbe es nehany ezerert
megcsinaljak,
> de nem igy  lett ugyhogy kisse atverve erzem magam

> Ne erezze magat atverve, ezek a
>hibak mar biztos a probauton is elojottek, szo sincs
rejtett hibakrol.
>
>G. Peti

Sziasztok,
igy mar en is jartam egyszer, az auto egy Mazda Coupe volt...szinten
 torve. Az egyik elso kerek par centivel hatrebb volt mint a masik.
A probauton megsem jott elo a hiba.
Az elado ugy oldotta meg a problemat, hogy a hatrebb levo kerekre picivel
nehezebb felnit tett es a tomegkulonbseg miatt nem ereztem hogy felrehuzna a
futomu..
Ugy derult ki, hogy valami miatt a gumisnal felcsereltettem az elso es hatso
kerekeket,
igy a ket egyenlo tomegu kerek kerult elore...attol kezdve viszont rendesen
huzott...
Javitani nem erdemes.

R.Opi
+ - Re: re: fullextra*** HIX AUTO *** #858 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok ujra, ugyan tovabbra is jar a HIXauto, de egyszeruen nincs idom
kovetni napi szinten.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: re: fullextra ( 27 sor )
> Idopont: Tue Sep  5 04:53:15 EDT 2000 AUTO #858
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
>>Indulaskor a kozponti zar bezar minket, nem kell a fosztogatoktol
> tartanunk.

> Igen praktikus:-) De javasolnam, hogy balesetkor, vagy ha netan rosszul
> lesz az utas, akkor egybol a tuzoltokat is ertesitse az auto :-) Vagy
> netan
> balesetre automatikusan nyilik?
...

Ez, ha jol olvastam, meg az Octaviankban is igy van, tehat ha a kozpontit
bezarom, es csattanok, akkor (a legzsakos verzioban, de - az arlistaval
ellentetben - a kezdetek ota mindegyik az) az automata nyitja a kozponti
zarat, termeszetesen csak kkor, ha az utes ereje a legzsaknyito automatikat
is elinditja.

udv, Akos
+ - sulyado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A sulyadot tudtommal a megkezdett mazsak utan szamoljak. A trabim 740 kg
ezert 7x valamennyi (200-300 HUF) a sulyadoja. Tehat szerintem nem a Te
erdekedet tartotta szem elott az adott erdekvedelmi szerv...

	Udv:
		Takacs Laszlo
+ - Kerepesi ut, igazoltatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

Hetfo reggel a Kerepesi ut - Fogarasi ut sarkan nem mukodtek a lampak...
(villogo sarga)  Iszonyatos dugo volt, mindegyik utrol mindegyikre akartak 
kanyarodni az autok...  15 percet alltam egy helyben a Fogarasi uton, 
holott maskor egy lampan ki lehet jutni a Kerepesire...
Es a legjobb az egeszben, hogy kabe szaz meterre van egy jo nagy 
rendorors, de egyetlen kozlekedesi rendort nem birtak kikuldeni, hogy 
potolja a lampat...  :-(((

Traffipax:  a Kerepesi ut elejen kifele a Keleti utan kabe 150 meterrel mar 
70-nel lehet menni... Valamelyik nap estefele, egy trafipaxos kocsival a 
70-es tabla melletti fa alatt elbujva fenykepeztek...   Eleg csunya dolog,
mert a Rakoczi uti araszolas utan ott altalaban mindenki megnyomja 
kicsit, legalabb 60-ra, viszont az ut a Keleti parkoloja utan mar kifejezetten 
veszelytelen (belathato, harom sav, csak egy benzinkut van jobbra),
ezert nem igazan indokolt az 50-et ilyen szigoruan venni ...

> Meg mielott vki azt hinne, hogy vedeni akarom a rendoroket:
> --> fenykepezogepre + katonai ugyeszsegre vagyom olyankor, amikor az
> eszetlenek utszeli igazoltataskor nem kekfennyel allnak a szelso savban
> az aldozat mogott [kozuti veszelyeztetes]
Es sajnos a papirokat nem az auto elott v. mogott ellenorzik (hogy ne 
akadalyozzak az oket kikerulo forgalmat), hanem a leallitott auto mellett az
uttesten...  Azon tul, hogy utban vannak, nincs veszelyerzetuk...??
(pedig volt mar ilyen baleset...)  Soot, neha mindket menetiranyban, azaz 
az ut mindket oldalan, egymassal szemben ellenoriznek, igy me'g kevesebb 
a hely...

Udv

Andras
+ - re smart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Igen, a smart-ot tudtommal a mercedes gyartja.

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Mi mibe jo ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A haverom Jaguar XJ6-osaval belehajtott egy akkora tocsaba (hid alatt
orbitalis eso kozben), hogy amikor kinyitotta az ajtot, befolyt a viz.
Szegeny kocsi igy levego helyett vizet kapott, a motorelektronika
(allitolag) azonnal letiltott, onindito nem inditott, stb.
Elhuzatta a szerelohoz, kivettek a legszurot, a boltban adtak hozza egy
1.3-as wanyu legszurot, ezzel ment meg egy evig, es igy is adta el.

A regi Golfomba, mikor olajnyomas jelzo gombat akartam venni a VW szalonban,
odasugta az elado, hogy vegyek Skodat. Meg 2 evig hasznaltam ezzel, es igy
adtam el.

Szerintem ilyen alkatreszeknel csak a meret szamit. De csak itt !:-))
KI


> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Sziasztok !
>
> Mult het elejen voltam a szervizemben .Ismerosom azt mondta ,hogy az
> olajnyomas jelzo gombat
> ki kell cserelnem .Ez meg nem is izgatott megszoktam mar ,am arra mar egy
> kicsit felkaptam a fejem
> hogy az automba /BMW 318 i / pont belepasszol a kispolak olalnyomas
jelzoje
> !!!!
> Kicsit furcsa de igaz .
> Ha valaki tud meg ilyen trukkrol kerem ossza meg velunk .
> Koszi !
> Jo autozgatsat !
>
>  Üdvözlettel\ Mit freundlichen Grüßen:
>
>                            Peter Balatincz
>
>
>
+ - RE: SMART (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Köszi a részletes leírást.
Esetleg az áráról nem tudnál valamit mondani?
Nem mintha ilyet akarnék venni ,csak úgy kiváncsiságból:)

K.G.

-----Original Message-----
From: Simon Templar [mailto:]
Sent: Wednesday, September 06, 2000 12:47 PM
To: hix; 
Subject: SMART


Haliho!

>Tudja valaki hogy a 'smart'  nevu kiskocsit ki gyartja?
>Talan a Mercedes?

Szoval akkor egy kicsit a Smart nevu jarganyrol:

A MB es a Swatch oragyar egyuttmukodesenek eredmenye a Smart, farmotoros
hatokerek hajtasu varosi kisauto. Ketuleses 150L-es csomagtere van, ami
tobbfelekeppen is varialhato.

Az auto egy mikrokompakt jarmu, tomege 735 kg, a szelessege 1,45 m,
magassaga 1,55 m.
600 ccm-es turbotoltott, toltolevego visszahutovel ellatott motor, ami
egyebkent haromhengeres, hatul keresztben van beepitve. A hengerenkent
ketszelepes eroforras teljesitmenye 33 kW (5250 1/min), nyomeka 70 Nm
(3000 1/min). A csucsmodellbe 41 kW-os motort epitettek.A gazpedal
elektronikus mukodtetesu. Tuzeloanyagfogyasztasa 5,9 L/100km, ami a
kategoriahoz kepest eleg nagy.Automatikus tengelykapcsoloszerkezetenek
es szekvencialis hatfokozatu felautomatikus nyomatekvaltojanak
koszonhetoen egyszeru a fokozatkapcsolas. A kar megerintesekor a sokak
altal kritizalt hosszu kapcsolasi szunetekkel mukodik. Felar elleneben
megrendelheto a teljesen automata valtozat is. Gyorsulasa 0-100 km/h-ra
21,7 sec. Legnagyobb sebessege 135 km/h. A blokkolasgatlo es a legzsak
az alapfelszereltseghez tartozik. A fekut 100 km/h sebessegrol 46,5 m ez
azonban tul hosszunak bizonyul. A gepjarmu alulkormanyzott ezert
oldalszelre kevesbe erzekeny. Nem egyszeru feladat benne az olajszint
ellenorzes es az ablakmoso toltese sem. A kezdeti stabilitasi
problemakat kikuszoboltek, ugyanis nem volt ritka hogy a farnehez Smart
a hatan landolt. Alacsonyabra kerult a tomegkozeppont, ma tarcsakkal es
abroncsokkl kerul forgalomba a jarmu. 99 junius ota uj programmal mukodo
lektronikus kiporgesgatloval is ellattak.A legtobb problema telen fordul
elo vele.Elektronikus vooero es stabilitasellenorzo rendszer van benne.

Kaphato luxuskivitelben is, felszereltsegehez tartozik:
- tiptronic nyomatekvalto
- klimaberendezes
- kodfenyszorok
- uvegteto
- hovedo uvegezes
- komfortulesek

A hirek szerint a 2000. evben elkeszul a kabriolet es az 500 mm-rel
hosszabb valtozat, amelybe mar negy ulest szerelnek. Talan azzal is
mayarazhato, hogy arban osszemerheto a nala egy meterrel hoszabb VW
Lupo-val. 

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - re:sulyado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAli!
A sulyadot megkezdett 100 kg-onkent szamoljak. Most a max. 800,-Ft/100kg.
Altalaban ez a tarifa, katalizatorral a fele a tarifa.
Udv:
	Cocas
+ - 911 es a tuzoltok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 8:31 PM -0500 9/5/00, HIX AUTO wrote:
>Kanadaban lattam, hogy egy
>koccanashoz a tuzoltok mennek ki. Ott ugye a 911 a kozponti segelyhivo....
Nos ehhez muszaj hozzatenni, hogy az USA-ban es  (ha jol tudom 
Kanadaban is) a mentoszolgalat (mentoautoval) funkciojat a tuzoltok 
latjak el, legalabb is videken ezt tapasztaltam. Tehat ha balesetet 
jelentenek, akkor vagy a tuzoltokocsi vagy pedig az ugynevezett 
"paramedical" rohamkocsi (hasonlit a mi mentokocsijainkra) megy ki 
segíteni eloszor. A tuzoltoszemelyzet eleg jol kepzett es ha jol 
ertettem, akkor olyan kepzettseguek is vannak kozottuk, mint nalunk 
az un. mentostisztek.
Tehat nem volt abban semmi meglepo, hogy a tuzoltokat lattad 
megerkezni a balesethez. Feltehetoleg utanuk erkezett a "paramedical" 
kocsi es vagy ellatta/elvitte a serultet, vagy helikoptert hivott.

Jo autozast

Barnabas
-- 

BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist	H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center	Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28+430-482
Monocot Cell Biology Group		E-mail: 
+ - Marci, sulyado, talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenki !

>Szamunkra oly kedves Gonci Csaba baratunk kapott egy levelket valami Lancia
>nevezetu Dedras masineriarol. Abba aszongyak csalingozva dzsavesz tova a
>vas, oszt ez battya a t. tulajdonos csorit ugyi. No aszongya az en ex
>Vimanam (Ford Escort) is emigyen gyakorolgatta a tanclepeseket az uton, hogy
>a hugyozas gyott vona ra, de tuljartam az eszin !!! Hogyaszongya elvittem a
>szerelo emberho oszt mondom neki.. idefigyelj az anyad uristenit a fajtadnak
>(mert ugyi szolitani kell valahogy) ! Lerugod azonnal a ket also lengokart,
>vagy hatrakotom a sarkadat te piszok csirkefogo. No tobb se kollot neki hat
>lecserilte. Azota ugy men a vasallat, mintha droton huznak.

Koszi Marci ! Ilyen jot mar regen rohogtem !  :)))


>Meg tudj?tok nekem mondani hogyan szamolodik ki a sulyado?
>U.is tegnap voltam bejelenteni az Astramat (986 kg),
>es nagyvonaluan 1000-re kerekitettek. Jogos-e, nagy-e a
>kulonbseg a kisebb suly javara?

Sulyado: minden megkezdett 100 kg utan x forint. Tehet sajnos jogosan
kerekitettek fel.


Mindenkinek jo szorakozast kivanok a talalkara. En sajna nem tudok elmenni. :((
Remelem a kovetkezo talalkozon (hamarosan) elvezhetem a tarsasagotokat !


Zotya
+ - SMART (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Tudja valaki hogy a 'smart'  nevu kiskocsit ki gyartja?
>Talan a Mercedes?

Szoval akkor egy kicsit a Smart nevu jarganyrol:

A MB es a Swatch oragyar egyuttmukodesenek eredmenye a Smart, farmotoros
hatokerek hajtasu varosi kisauto. Ketuleses 150L-es csomagtere van, ami
tobbfelekeppen is varialhato.

Az auto egy mikrokompakt jarmu, tomege 735 kg, a szelessege 1,45 m,
magassaga 1,55 m.
600 ccm-es turbotoltott, toltolevego visszahutovel ellatott motor, ami
egyebkent haromhengeres, hatul keresztben van beepitve. A hengerenkent
ketszelepes eroforras teljesitmenye 33 kW (5250 1/min), nyomeka 70 Nm
(3000 1/min). A csucsmodellbe 41 kW-os motort epitettek.A gazpedal
elektronikus mukodtetesu. Tuzeloanyagfogyasztasa 5,9 L/100km, ami a
kategoriahoz kepest eleg nagy.Automatikus tengelykapcsoloszerkezetenek
es szekvencialis hatfokozatu felautomatikus nyomatekvaltojanak
koszonhetoen egyszeru a fokozatkapcsolas. A kar megerintesekor a sokak
altal kritizalt hosszu kapcsolasi szunetekkel mukodik. Felar elleneben
megrendelheto a teljesen automata valtozat is. Gyorsulasa 0-100 km/h-ra
21,7 sec. Legnagyobb sebessege 135 km/h. A blokkolasgatlo es a legzsak
az alapfelszereltseghez tartozik. A fekut 100 km/h sebessegrol 46,5 m ez
azonban tul hosszunak bizonyul. A gepjarmu alulkormanyzott ezert
oldalszelre kevesbe erzekeny. Nem egyszeru feladat benne az olajszint
ellenorzes es az ablakmoso toltese sem. A kezdeti stabilitasi
problemakat kikuszoboltek, ugyanis nem volt ritka hogy a farnehez Smart
a hatan landolt. Alacsonyabra kerult a tomegkozeppont, ma tarcsakkal es
abroncsokkl kerul forgalomba a jarmu. 99 junius ota uj programmal mukodo
lektronikus kiporgesgatloval is ellattak.A legtobb problema telen fordul
elo vele.Elektronikus vooero es stabilitasellenorzo rendszer van benne.

Kaphato luxuskivitelben is, felszereltsegehez tartozik:
- tiptronic nyomatekvalto
- klimaberendezes
- kodfenyszorok
- uvegteto
- hovedo uvegezes
- komfortulesek

A hirek szerint a 2000. evben elkeszul a kabriolet es az 500 mm-rel
hosszabb valtozat, amelybe mar negy ulest szerelnek. Talan azzal is
mayarazhato, hogy arban osszemerheto a nala egy meterrel hoszabb VW
Lupo-val. 

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Ablakemelo + Smart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia erintettek!

Ablakemelo:
>Elromlott a jobb oldali el. ablakemelo szerkezetem
> :-(  Szetszedtem, a bowden szalasodott ki a dobon 
>ez akasztotta meg. Az auto SEAT Ibiza GLXi  94-es
>evjarat. Megkerdeztem markaszervizben, a valasz: 
>csak komplett van ( gondolhattam volna)
>az is 46 kHUF - eszmeletlenek !

Ez sajna igy muxik. Nekem hasonlo problemam volt, bar
nem SEAT-tal, ugy csak huszonsok kHUF lett volna...
Talaltam egy lelkiismeretes szerelot, aki a szetszedte
a szetszedhetetlen szerkezetet, sot, meg egy bowdenes
fellelhetoseget is megadta, ahol ugyan az eredetinel
vekonyabb, de hasznalhato bowdent vettem 100 (igen, 
_szaz_) HUFert. Ugyhogy vegul 3500 Ftbol megusztam az
egeszet, de  ebben benne volt a fogasleces ablakemelo 
ara is, amit a szerelo tevedesbol hozott egy bontobol...

Ha nem talasz bontottat es valoban ki tudod cserelni a 
bowdent, elokeritem azt a cimet, ahonnan en beszereztem
a drotot.

Smart:
>Tudja valaki hogy a 'smart'  nevu kiskocsit ki gyartja?
>Talan a Mercedes?

A Mercedes es a Swatch svajci oragyar kozos projektje.
Bovebbet a jelenlegi Loero-ben (a benzinkutatnal
ingye' kinalt kis autosujsag) talalsz.

Piece:
nme1



"Know your enemy"
+ - Breko - breko itt gumikacsa vetel ! KONVOJ_ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Kozeledik a nagy nap szeptember 14. - e. Csigakonvoj szep szamban alakul.
Eloljaroban kedves listatarsaim a jo idot mar megrendeltem :-))) Remelem be
is lesz tartva, es nem o tart be nekunk :-))) Reggel egy kis kodot josolok,
de mire leerunk az ido napsutesbe megy at. Viszont delutan egy kis
felhosodest josolok.
. Mivel Paks - ra 9,15 ig ott kellene lennunk akkor a javallatom az
lenne, hogy a konvoj talalkozoja a Volner fele hejszinen azaz a Budafoki
ut - Hegermalom u sarkan levo benzinkut parkolojaban lenne. A parkoloba a
Hengermalom utcarol lehet behajtani. Egy tampont meg aki nem ismerne a
helyszint: benzinkut mellet van egy Mc Donalds. Ha a Budafokin mesz kifele a
jobb oldalon.Reggel 1/2 7 es
7 ora kozotti idopntban. Pontban 7 orakor indulas a Budafokin ek alakzatban
:-))) Akik eddig jeleztek hogy tagjai lesznek a csiga konvojnak?;-)

Szabo Krisztian  Skoda
Szabo Janos     Skoda
Volek eszter     
Balogh Zoltan   Renault 9
Chmelik Peter  
Fejes Tibor San
Toth Tibor     
Soma aki Dunafoldvaron csatlakozik hozzank egy amcsi etelbartol.
Figyelhetjuk a kitett jarganyt mert megallunk persze eretted :-))
Pasztor Daniel Suzuki
Lantos Tibor Suzuki + Skoda
Marci - Merci
Es vegul : Szerenytelensegem
Es termeszetesen a va'gy es az auto villanyosa Aldo
>Konvoj, Frigyes:
>- ha kiallok stoppolni a 6-os utra felveszel
Ha a 6 - os uton leszel felveszlek ott ahol hozzad jottunk a muhelybe. Ez
azthiszem a II. letero volt. De lenne hozzad egy keresem? HiX pozituraba
alljal legyszives :-))) Espedig mindket karod az egnek mered, ez a H, tested
az I , labaidat pedig X alakba. Igy biztos tudjuk, hogy te vagy az :-))
>- nyarsakat hozzak a pincebol, vagy halaszle eves lesz?
Egyeztessuk meg van idonk. Komlodi halaszcsarda rulez :-)))
Viszont erdekes, hogy meg gyorskonvoj meg nincs.

Udvozlettel: Frigyes

Ui. Tali elott ismet jelentkezem :-)) Netan aki nem ismerne az indulasi
hejszint magan keresre terkepet kuldok.

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Escort lengokar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

szerintetek mennyiert cserelik ki az escortom (1995) lengokarszilentjet?

> Udv 
> Atis
>
+ - Re: Kek villogo vs. megkulonbozteto jelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Jogi ertelemben menet kozben valoban csak a kek villogo ES szirena
> egyuttese szamit megkulonbozteto jelzesnek, de nem ertem, miert
> faj az egyes kollegaknak, hogy egyes esetekben nem verik fel a fel
> varost a keklampasok, hanem "csendben" athuznak a piroson?

Talan mert ekozben a keresztiranyu forgalomnak a jottukre semmi 
sem hivja fel a figyelmet, ami eleg durva balaesetekhez vezethet. 
Es ekkor mar tudni mi es miert faj :(( 

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - re: fullextra (felix@swi.hu) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Hat igen. Szoval ha rosszarcu bacsi ki akar rangatni a 
:> kocsibol az ablakon keresztul, akkor teljesen felesleges 
:> gyorsan racsapni az ablakzaro gombra, mert kisujjal is 
:> megallitja, sot, az esetleg csak felso ot centin nyitva
:> levo ablakot fullra le is kenyszeriti...

Jaj, ne legyunk mar ilyen foldhozragadtak... Azert az egesz
eletunkben nem kellene atomhaborura keszulni...
Kovetkezo lepcsofokok: 
- Miert nem ved meg a 7.62-es lovedektol is az oldalablak ? 
- Hogyan ved a S430, ha egy Boeing747 pont raesik ?
- Milyen problemat okoz egy meteortamadas a tetoablaknak ?
- Van-e balkon ellen biztositasunk ?
- ...

Ha az a ronda bacsi mindenaron be akar jonni, akkor 
egyszeruen betori az ablakot, nem ?



}>Indulaskor a kozponti zar bezar minket, nem kell a 
}>fosztogatoktol tartanunk.

:> Igen praktikus:-) De javasolnam, hogy balesetkor, vagy 
:> ha netan rosszul lesz az utas, akkor egybol a tuzoltokat 
:> is ertesitse az auto :-) Vagy netan balesetre automatikusan 
:> nyilik? Az meg ismet csak a toleceknek paradicsom....

O, o, o...  Nem hallottunk meg olyanrol, hogy pl. balesetnel
elzarja az uzemanyag utjat, meg aramtalanit, stb... ?
Annyira nem nehez detektalni, hogy baleset tortent. Ilyenkor
pedig az osszes zar nyithat, termeszetesen.
A bezart ajtokon addig azert nehezebben esik ki az ember...


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - PaksHAT-terkep + programok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

A weben is elerhetoek a talalka terkepei itt:

http://w3.swi.hu/plutoo/autostalalka/autosok_pakson.htm

A programrol:
10:00 kor kezdodik a Latogato Kozpontban a felvezetes, korbejaras kb 1
ora.
Ezutan megjelenik a rende'sz, aki kiseri a csoportot.
Vezenylo megtekintes, reaktorcsarnok megtekintes. Egyedi kivansag
teljesitese nem lehetseges (reaktorfedel  tapizas, leha'nya's stb.).
Csak arra lehet menni, amerre a rendesz engedi, oda is csak egy
kupacban.
Lehet, hogy a KGYK-t is meg lehetett volna nezni, de erre nem gondoltam,
:-(( igy nem neztem utana. Meg mar keso. :-(
Ha valakinek me'g esze'be jut, hogy kell terkep keresse a kollegamat a :
 cimen

Mindenkinek minden jot!
Nagy Tama's Paks
+ - OFF topic - Paks HAT terkep+programok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenki!

Az elozobol kimaradt:

Bocs mindenkitol a nem Autos temaert.

Nagy Tama's, Paks
+ - Re: Kek villogo vs. megkulonbozteto jelzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Jogi ertelemben menet kozben valoban csak a kek villogo ES szirena
> > egyuttese szamit megkulonbozteto jelzesnek, de nem ertem, miert
> > faj az egyes kollegaknak, hogy egyes esetekben nem verik fel a fel
> > varost a keklampasok, hanem "csendben" athuznak a piroson?
> 
> Talan mert ekozben a keresztiranyu forgalomnak a jottukre semmi
> sem hivja fel a figyelmet, ami eleg durva balaesetekhez vezethet.
> Es ekkor mar tudni mi es miert faj :((

Khmmm. Az altalam irottak vegen volt ott meg valami, ami eppen arrol
szol, hogy en is csak olyankor tartom megengedhetonek az ilyenfajta
hatosagi szabalyszegest, ha tiszta a helyzet. Egyebkent ezzel azert a
kekfenyesek is tisztaban vannak, mert altalaban szirenaznak becsulettel,
elvegre nem all nekik semmibol; azt viszont ertekelni szoktam, amikor a
varos kozepen hajnalok hajnalan nem larmaznak feleslegesen, hanem
odagurulnak, "jobbrol jo!", aztan tuz tovabb.

Udv,

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 3117
                        Tel.: (+43-1) 1707-45790
+ - paksi talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az utobbi 1 hetben nem voltam igazan netkozelben, igy elkerulte a
figyelmemet nehany dolog a talalkaval kapcsolatban:

- honnan es hany orakor indul a pesti konvoj, kinek kell szolni hogy
varjatok meg :)
- mit akarunk es fogunk megnezni az eromuben?
- mit csinalunk utana?

Azt olvastam hogy kedves hazigazdank nem lesz hazigazda mert nyaral, lett
helyette valaki mas? Vagy valaki aki megtervezi hogy mit fogunk csinalni?
Bocs a sok kerdesert, de mar alig varom :)

* Flex
+ - re: kek villogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>Jogi ertelemben menet kozben valoban csak a kek villogo ES szirena
>egyuttese szamit megkulonbozteto jelzesnek, de nem ertem, miert faj az
>egyes kollegaknak, hogy egyes esetekben nem verik fel a fel varost a
>keklampasok, hanem "csendben" athuznak a piroson?
Oke, elfogadom igazad van, ne verjek fel a fel varost, de akkor meg
csak 8 ora mulott. Es mivel 5 percen belul tobbszor is lattam az autot
bekapcsolt kek villogoval, termeszetesen hangtalanul, nyugodtan
allithatom, hogy _csak siman autokazott_ a varosban. Ha legkozelebb
latom, komolyan mondom megnezem a rendszamat.
  
Udv
Domi
+ - Franciaorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek,

Most tertem vissza a nyaralasbol, de mar be is hoztam Hix Auto
lemaradasomat. Multkor voltak nyaralasos temak, ugyhogy irnek egy par szot.
Mi a rivieran voltunk, Nizza mellett. Roviden csak annyit tudok mondani,
hogy allat. Nagyon tetszett, bejartuk Monaco-tol Sain Tropez-ig a partot
motorral. Ha valaki tervez oda nyaralast, csak ajanlhatom. Erdemes
apartmanba menni, es vinni kajat, mert az nagyon draga. Kis izelito: egy
gomboc fagyi 10 frank, dobozos udito 10 frank, egy foetel 100 frank, egy
bagett 8 frank, stb. Szoval 5-10-szeres arak vannak kb, mint itt. de megeri
mindent kiprobalni, mert jok a kajak, egyszer elunk alapon. Ajanlom egy
motor, legalabb robogo beszerzeset, vagy berleset, mert kocsival ilyenkor
nyaron szinte keptelenseg kozlekedni.
Autos szemmel is megeri kiutazni, ugyanis elkepeszto az a gazdagsag, ami ott
leledzik. 500-as merci (uj) annyi van, mint a dog. Nok, oregek, ferfiak,
fiatalok, mindenkit lattam szinte ilyet vezetni, es Fogash S430-as
leirasabol el tudom kepzelni, milyen elmeny lehet. Azonkivul Monacoban
voltam Ferrari szervizben, illetve csak beneztem, jo kozelrol, allt bent par
szaz millio forint. Lamborghini Diablo-t is latni egy parat. Voltam BMW
kereskedesben is, ahol is megcsodalhattam kozelrol az uj BMW M5-ost, meg az
X5-ost. Sajnos amire masnapra visszamentem, mert a belsejet elfelejtettem
elso alkalommal lefotozni, mar eltunt. Valaki biztos hopssz megvette. A
Rollce-Royce kabrio eloben sokkal jobban nez ki, mint kepen. Szoval nekem ez
a resze is orias elmenyt nyujtott az egesz ut soran. Egy kicsit irnek a
kozlekedesrol is. Borzaszto! Mindenki megy amerre lat. Forgalmi sav
lenyegeben nem letezik, csak ugy veletlenul valaki felfestette. Piros lampa
ott olyan, mint nalunk a macko sajt tabla, assits le, nezz korul, aztan ha
nem jon senki, akkor gaz. Persze nagyobb utkeresztezodeseknel mindenki
megvarja a zoldet, de nagyon erdekes, hogy nincs sarga, hanem egybol zold
lesz. Visszafele meg van. A legdurvabb eset amit lattam, az a 6 savos uton,
Nizzaban (3 oda, 3 vissza, kozepen jardasziget) a legjobboldali
jobbrakanyarodo savbol, piros lampan keresztul balrakanyarodas. Kozben
megkerulve a mellette balra 2 savban varakozo autokat. A behajtani tilos
tabla mintha ott se lenne. Kulonben a jobbra savbol piroson balra teljesen
jellegzetes es elfogadott naluk, nekem legalabbis ugy tunt, mert ezt nagyon
sokszor lattam. A gyalogosokkal szemben ellenben nagyon udvariasak, de ne
higgyetek, hogy azok kulonbek. Amint nem jon auto, maris mindenki megindul a
piroson at a zebran. De emlekszem arra az esetre, mikor az arra jaro autos,
akinek pedig zold volt, megkoszonte az epp a pirosban zebran atkelo
gyalogostol, hogy elengedte. Semmi anyazas, mutogatas, hanem enyhe mosoly. A
rendorok meg le se szarjak, hogy hogy mesz, csak menj, ne csinalj dugot.
Lassan menni keptelenseg es teljesen veszelyes. Fel kell venni a kocsisor
utemet, mert kulonben furakodnak, nagyon kozel melledallnak, megprobalnak
megelozni, akkor is ha nincs ra esely, szoval veszelyesebb, mintha annyival
mesz, mint ok. Balesetet, karambolt egyet sem lattam, de egy motoros, akivel
ott osszehaverkodtunk (ugyanolyan motorja volt mint nekem, es kiszurta, majd
utanamjott, hogy udvozoljon) mondta, hogy minden napa azert van egy
motorosbaelet. De esszel elj alapon nem tortenik semmi baj, mert azert
mindenki nagyon odafigyel. Meg ezek a tizeneves gyerekek ugy mennek a
szakadt robogoikkal, mint az eszeveszett, ugyhogy nem is csodalom. Nagyon
hamar belejottem a kozlekedesbe, es 2 a heti folyamatos motorosturakat egy
karcolas nelkul usztuk meg. Azonkivul bazi meleg volt. Szombaton meg nagyban
motoroztam ott, rovidgatya, polo, stb, vasarnap meg itthon mar kabatot
kellett huznom, hogy ne fazzak meg. A motorrol meg majd lefagytam ma.
Irigylem a homersekletuket. Egy ottani taggal beszelve rakerdeztem, hogy
milyen a tel. Azt mondta, neha lemegy 5-10 fok korulire is, ugyhogy
neha-neha mar nekik is kell valami pulovert, vagy dzsekit huzni, de azert
legtobbszor egyszal poloban figyelnek akkor is. Szoval itt is jo lenne egy
ilyen klima. Ja es meg azt is mondta, hogy eszakabbra mar teljesen
normalisan vezetnek az emberek, ott szo sincs szabalytalansagokrol. Szoval
ott a deli mentalitas ervenyesul.

Hat kb ennyi jut most eszembe.

Udv,
Vaddiszno

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS