Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1305
Copyright (C) HIX
2001-11-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 GlobTel + Volvo (mind)  17 sor     (cikkei)
2 kattanas (mind)  20 sor     (cikkei)
3 gumikerdes (mind)  38 sor     (cikkei)
4 teli gumma STATISZTIKA meg miegymas (mind)  31 sor     (cikkei)
5 Pozsony megoldas (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Tipo (mind)  22 sor     (cikkei)
7 szelvedo & jeg (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Volvo (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Totalcar hir (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Auto ranglista (mind)  23 sor     (cikkei)
11 Vasutasok, oh (mind)  21 sor     (cikkei)
12 HIRDETES Fiat Punto (mind)  11 sor     (cikkei)
13 va:Re: teligumitema (mind)  7 sor     (cikkei)
14 Igaz, o nem utasit, hanem "idomit" (mind)  22 sor     (cikkei)
15 va: Muszerfalmegvilagitas, adalek (mind)  10 sor     (cikkei)
16 nem terminator tipus... (mind)  9 sor     (cikkei)
17 va: indexeles autopalyan (mind)  34 sor     (cikkei)
18 Teli gu-mi-zeria (mind)  9 sor     (cikkei)
19 stat, ugrat, ABS, HCS (mind)  52 sor     (cikkei)
20 ujra a kerdesek (mind)  20 sor     (cikkei)
21 peugeot doktor (mind)  8 sor     (cikkei)
22 azok a franya lampak (peugeot 405TD) (mind)  34 sor     (cikkei)
23 Kozlekedesi konfliktusok... (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Spam-contra-spam? Ugyan... Inkabb csigaver ;-) (mind)  34 sor     (cikkei)
25 HIX server trefaja (mind)  24 sor     (cikkei)
26 Re: va:Volvo villog? (mind)  13 sor     (cikkei)
27 par szo (mind)  32 sor     (cikkei)
28 RE: kulso hangszoro (mind)  28 sor     (cikkei)
29 jeg ellen /Busz (mind)  61 sor     (cikkei)
30 Tavoltartas (mind)  25 sor     (cikkei)
31 Segitseg, teli gumi a megoldas ??! (mind)  30 sor     (cikkei)
32 OptiCar (mind)  20 sor     (cikkei)
33 T anulo vezeto (mind)  12 sor     (cikkei)
34 KOBE (mind)  15 sor     (cikkei)
35 Gumikerdes (mind)  15 sor     (cikkei)
36 Biztonsagi ov csalas (mind)  20 sor     (cikkei)
37 Szaki urban legend (mind)  16 sor     (cikkei)
38 Fronthajtasos kutyagumi & AX (mind)  52 sor     (cikkei)
39 Hello Chucky! (mind)  49 sor     (cikkei)
40 Michelin Agilis (mind)  20 sor     (cikkei)
41 Re: *** HIX AUTO *** #1304 (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - GlobTel + Volvo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

> Csaba! Pozsonyban lattam egy szep nagy epuletet a
> tetejen ott diszelgett a GLOBTEL felirat. Ott dolgozol?

Ez az a kek szinu sokemeletes epulet a Komarno felol erkezo 
(~63 ?) ut jobb oldalan ? A baratnom nagyszulei Rovinkan 
laknak, egyszer lehet bekukkantok hozzad, Csaba !


:> Az autos kabatra meg festeni atloba egy fekete csikot.

Legalabb illeszkedik a Volvo emblema arculatahoz is...  :-)))


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - kattanas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar megint kerdeznek... 8-)

A kuplung felengedese kozben altalaban egy kattanas szeru hangot hallok
valahonnan a valto felol. Erdekes, hogy idonkent elmulik es ha jol emlekszem
4, 5-be valo valtasnal nem is jelentkezik. A hatramenetnel viszont mindig.
Pl. "hintaztatassal" biztos elojon ez a jelenseg.
Arra gondoltam, hogy talan a hajtomuolajjal, illetve annak mennyisegevel
lehet gond, ezert lecsereltettem, de tovabbra is produkalja ezeket a kattanasok
at.
Mitol lehet ez ?

Mas.
Honnan tudnek beszerezni egy vill. kapcsolasi rajzot az automhoz.
Sokat segitene (remelhetoleg) a riaszto beszerelesenel.

Kb. mennyibe kerulhet egy ujragyuruztetes ennel a jarganynal ?

Elore is koszi a segitseget.

       Zoli ('90 Civic 1.3)
+ - gumikerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Jozsi (P. Partner Break Pack 1.4B) kerdezte:

"mivel nem tudom, hogy milyen gumi van az automon :-(
A kereskedo szerint (akitol az autot vettuk) 4 evszakos, de ugye
O csak kereskedo,
a gumis szerint, akinek nem nagyon hiszek, miutan mas temaban
megprobalt atvagni, nyari,
mintazata alapjan nem tudom eldonteni.
Az adatai: Michelin Agilis, 175/65, 14", es van rajta 2 betu:
R+W, amire nem tudok rajonni mit jelenthet (talan Rain+Water, de
ennek igy nincs ertelme), valamint 86T, ami talan a mintazatra
utalhat."

Az R+W a Road+Winter roviditese. Mondjuk ennek sem sok ertelme van.
A jelolest a Michelin talalta ki maganak Ez a gumi hivatalosan nem
negyevszakos.
A Michelin megfogalmazasa szerint olyan nyari gumi amely nem tul kemeny
telen is
hasznalhato. Szilika adalekot tartalmaz, ugyanugy mint a teli/negyevszakos
gumik.
A futofelulet enyhen lamellazott. A teli gumiknal hoban a negyevszakosak
olyan
10-15 %-al rosszabak hoban. R+W gumirol egyszer olvastam tesztet. Ott kb.
25 %-al volt gyengebb az igazi telieknel. Ellenben szarazon es vizen az
osszes telit
leverte. Viszont a keves es nem mely lamella miatt a kopassal aranyosan
a hoban nyujtott teljesitmeny leromlik es nem lesz jobb mint egy masik
nyari.
Tehat ha viszonylag ujak a gumik es nem jarsz meredek utakon akkor nem
feltetlenul kell most teli gumit venned. De a kovetkezo telen mar szukseged
lehet ra.

A 86 a max. terhelhetoseget ( fejbol nem tudom pontosan de ez kb. 500 kg ) 
a T a max. sebesseget adja meg ( 190 km/h ). 

PA
+ - teli gumma STATISZTIKA meg miegymas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Statisztika

Kifogasoltatok, hogy a 4 evszakos gumit a teli gumihoz vettem a
statisztikaban, nem kulon szamoltam. Mivel nem volt jelentos letszam, (ha
jol emlekszem, 3-4 -en hasznaltok csak), igy kulonosen nem befolyasolta
volna a vegeredmenyt, ami durvan 2/3 - 1/3 arany a teli gumi javara.

>Nagy hibat kovettel el! A negyevszakos gumikat tessek kulon szamolni!!!
>Igy sajnos nem er semmit a statisztika.


Izzocsere muszerfalon

Nekem is volt ilyen esetem a Kadetten, elovettem a gepkonyvet, amiben a
muvelethez szukseges minden lepes rajzzal, szoveggel illusztralva volt. Igy
csak lepesrol lepesre kellett haladnom, nem is csesztem el semmit es
gyorsan is vegeztem. Nem tudom, hogy aki (pl. Csaba az Alfajan) elegge
megkinlodott a cserevel, leiras alapjan csinalta -e vagy csak nekiallt
szisztematikusan. Meg kerdes, hogy a ravaszabb fogasok le vannak -e irva az
pl. az Alfa gepkonyveben a cserehez, hogy ne verjuk szet a kapcsolokat,
egyebeket.

Teli gumi, meg 1x

Kollegam, aki a mult heten rakott fel uj teli gumikat, tegnap jol elkesett.
Jott be a regi 3 -ason, Aszodnal meg az emelkedon jol nem birtak felmenni a
kamionok a csuszos uton. Igy hiaba a teli gumi garnitura 50 rugoert, megsem
tudott haladni. Masok miatt. 2/3 - 1/3 ...


Zsolt
+ - Pozsony megoldas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

A helyes megoldas (ketten adtak jo megoldast):

Nejem taskajaban a potkulcs taviranyitoval. Penztarcamat kezebenyom,
o betesz taskaba (sotetben) ra a taviranyitora.  :-)   :-(
A sokadik probalkozas utan bekattant a dolog es hatarozottan raszoltam,
hogy vegye elo a penztarcat. O penztarca elovesz es lam - csoda tortent.
Egy darabig o nem ertette, hogy mi is tortent.  :-)

Virtualis fagyizo es karton csoki a nyerteseknek!  :-)

Cocas
+ - Tipo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Tipo-s multambol arnykent kiser a muszerfal izzoinak 
>> csereje, megelolegeztem magamnak egy kis optimizmust. 
> erdekes, cca 130e-t hajtottam egy tipoba, de ilyesmit nem 
> tapasztaltam.

Normalisan talan nem is... Az az igazsag, hogy a Tipoval alaposan
tulvallaltam annak idejen. Megvettem, kb. 1,5 oraval kesobb valaki
betorte a hatso ablakot. Mivel a biztosito mindig kesessel fizet, 
teljesen legatyasodtam. Talan ennek, talan tapasztalatlansagomnak
koszonhetoen nem vettem figyelembe a toltes villogo lampajat...
Szegeny mintegy ket hetig (fizetesig) 17 V-ot toltott...
A dolog picit bonyolult, a lenyeg a kovetkezo: par heten belul
sorban meghaltak az izzok, a muszerfal vilagitasa, a kiforralt 
akku, es az 5-bol 3 kozponti zar :((
Ezert komikus szamomra, ha latom, hogy valaki tulvallalja a
dolgot es ugy van uj autoja, hogy kozben az alap kiadasokat
nem tudja vallalni. Nem elitelendo, csak picit furcsa...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - szelvedo & jeg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Van-e valami bevalt modszer arra, hogy ejszaka ne tudjon vastag jeg
>rafagyni az uvegekre? Takaro, papir, es egyeb rateritett dolgok igen, de
>itt most vegyszerre gondoltam. Befujom este, es reggel nincs jeg, vagy
> nagyon konnyen lejon. Van ilyen?

Azt allitja a kollegam, hogy van, de mivel o kassai, csak a hetvegen 
tudja megmondani, mi a neve es ara.
Bar engem jobban erdekel, mennyire "banja" a fenyezest.
Egy szevagott TV-s doboztol nincsen jobb :)))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Volvo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Le kell vagni a csattot es bedugni a helyere.
> Az autos kabatra meg festeni atloba egy fekete csikot.

Annak idejen Olaszorszagban, annak is foleg a deli reszen
volt hatalmas gond, hogy az emberek nem voltak hajlandoak
lekotni magukat. Napolyban pl. ez a szam megkozelitette a
100%-ot. Megemeltek a buntetest, surubb ellenorzest 
tartottak - mindhiaba. Par honap utan sikerult letornaszniuk
ezt a szamot 80%-ra. Orultek is a rendorok, de kiderult a
turpissag. Egy elelmes ceg elkezdett olyan polokat forgalmazni,
melyre ra volt festve a biztonsagi ov :)))
Egyebkent Napoly kornyeken meg ma is joval 50% felett 
van azok szama, akik nem kotik le magukat...

Cs.
AR 146  / Punto II
+ - Totalcar hir (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
ujabb szabalyokat leptet eletbe az Europai Unio az autogyarakkal valo
targyalas eredmenyekepp. A kengururacs betiltasa mellett kotelezo
felszereles lesz az uj autókban a blokkolásgátlo berendezes, es kotelezove
teszik az allandoan mukodo elso lampak beepiteset. A rendelkezesek nem
azonnal lepnek eletbe, az ABS beepitese 2004-tol, mig a folyamatosan
vilagito lampak 2003 oktoberetol valnak kotelezo felszerelesse az uj
autokon. A kengururacs betiltasanak hataridejerol nem all rendelkezesre
pontos adat.  
Cs.
AR 146/Punto II
+ - Auto ranglista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Bild am Sonntag altal meghirdetett Arany Kormany-dij
26 eves tortenete soran iden eloszor az osszes kategoriaban
nemet auto lett a gyoztes. (Gondolom eddig becsuszott egy-egy
digo vagy japan hulladek:)
A 26 tagu  szineszekbol, sportolokbol es egyeb hiressegekbol
allo zsuri es 186 ezer olvasoi szavazat alapjan ot kategoriaban
hirdettek gyoztest.

Kiskocsik es kompaktautok:
1. VW Polo
2. Mini
3. Peugeot 307

Kozepkategoria:
1. Audi A4
2. Jaguar X-type
3. Renault Laguna

Csak nekem tunik durvanak? Polo >> 307????
A tobbi kategoriat le sem irom, de pl olasz auto nincs benne.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Vasutasok, oh (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kispest, Ady Endre ut, kifele, reggel 8 magassagaban. Rendszeresen jarok
erre es rendszeresen kifogom ilyenkor a sorompot. Mivel tudom, hogy kintrol
jon vonat, ilyenkor betepek balra egy mellekutcaba, atmegyek az Ulloire,
hatha ott meg elkapom a nyitott sorompot. Ez mukodik is akkor, ha az orrom
elott engedtek le az Adyn a sorompot, de ha kesobb erek oda, akkor mar az
Ulloin is piros lesz. Mivel a mellekutca vegig a sin mellett megy, belathato
az egesz terep, beleertve a ket sorompo kozti kispesti vasutallomast is.
Tisztan latszik, hogy az Ulloin mar piros a lampa, de vonat meg sehol. Aztan
megerkezik a vasutallomasra, utasok le-fol, vonat elindul es csak ekkor megy
at a sorompon. Kozben a reggeli Ulloin meg dugo dugo hatan.
Ugyanitt lattam olyat, hogy ket vonat kozott volt 6-7 perc es erre a kis
idore mar nem engedtek fel a sorompot. Ez speciel a delutani csucs kezdeten
volt, szinten meretes dugot okozva az Ulloin.

Udv:
pJ

>Pelda 1: Maglod-Gyomro kozott, tilos fenysorompo, a 
>vonat meg jol lathatoan vagy ket kilometerre. Aztan 
>jon, lassit es megall keresztben az uton, mert a 
>keresztezodes utan otven meterre a szemafor tilos neki...
+ - HIRDETES Fiat Punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado Fiat Punto. 1.2 16V 80LE ELX 5 ajtos, metalzold, 2.
tulajdonostol, 33000 km-el.
2000. dec. evjarat, toresmentes, uj allapotu.
Extrak: 2 legzsak, szervokormany, elektromos ablakemelo, kozpontizar,
elso kodlampa,  gumicsik, riaszto, High radio, subwofer, sporting
program!
iranyar: 2 290 000 Ft, reszletre is.
erdeklodni csak telefonon: 06-30-202-35-49
Porvai Tibor

http://www.hunvolley.hu/magazin/magfoold3.htm
+ - va:Re: teligumitema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Aki el tudna ugy csuszkalni a egy Berger szintu
> vezetestechnikai palyan, hogy azt mondjak
> ra: rendben van, csak az kaphatna jogsit...
Vagy, a biztosito mecenaskodhatna, esetleg honoralhatna
azt, aki ott ugyesedik.
--
Meszaros Geza
+ - Igaz, o nem utasit, hanem "idomit" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nezzetek meg peldaul Meszaros Geza listatarsunk e targgyal
> kapcsolatos irasat, irasait.
Jaj fiuk, zavarba hoztok. Amugy pedig, (akaratotokon kivul) igy lehet
valakit a legkonnyebben megutaltatni masokkal. :-)

Nem autos tema, de aki megteheti, az tegye meg a kedvemert...
Allj meg este az alvo gyerek(ek) ajtajaba, tamaszkodj az
ajtofelfanak es gondolkodj el az alabbi mondaton, ami igy szol:
" N e  t i l t s . . .   t a n i t s  ! "
Aki megerzi ennek a bukkejat, annak mar konnyen megy (legkozelebb,
amikor raformed a gyerekre) "Ne hagyd nyitva az ajtot !" helyett a
"Csukd be az ajtot !" mondani.
Ezeket a rettento nagy okossagokat nem en talaltam a'm ki. :-)
Ram is csak ugy ragadt, mint ahogy ragasztani probalom masokra is.

Na, ugye - en montam, hogy nem autos tema...

Most viszont megyek a postara, feladok vagy 20 csomagot.
Osszeveszek mindenkivel, anyazni is fogok. Majd utana minden
testnyilasomba bedugok egy-egy cigit es meggyujtom oket.
--
Meszaros Geza
+ - va: Muszerfalmegvilagitas, adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ezt mar nekem is eljatszotta, raadasul a vilagitaskapcsolok
> es a hamutarto megvilagitasa is kialudt.
Nekem mar soha tobbet nem fog gondot okozni az Escortomon
a muszerfal vilagitas. A muszerekhez LED-et raktam, de meg a
nyakon is vegigfektettem sodrott rezdrotot a csatlakozok labaig.
A hamutarto, futeskapcsolo, macskarepeszto es egyebb cuki
helyekrol kidobaltam az izzokat. Azokon a helyeken most matatok
mint vak a pi..n.
--
Meszaros Geza
+ - nem terminator tipus... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 cimrol irja A.

> es alkalma van nemi viszont-spam-at nyomni nekik,
> ne tartsa vissza magat...
Apokam, az a spam szot sem erdemel.
Nyomjad te, ha ugy erzed. A fasza gyerek egyedul vag
vissza, nem hiv hadsereget.
--
Meszaros Geza
+ - va: indexeles autopalyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> (Most nem arra gondolog aki be is vag az erkezo ele,
> hanem arra aki kiteszi az indexet es ugy varja, hogy elmenjek)
> Engem iszonyuan zavar es elbizonytalanit
Ilyenkor visszaveszem az indexet, mutatva, hogy "tessek, menj"
Majd kirakom ujra. Az index szerepe informacio adasa.
A kikapcsolasaval is tajekoztattam szandekomrol a masikat.

Az index hasznalatat rosszul tanitjak es rosszul ertelmezik.
Indexelunk, elindulaskor, illetve ha haladasi iranyunkat
szandekozunk megvaltoztatni.
Ezzel, sajnos le is van zarva a tema.

De nem indexelek a jarda szelenel allva akkor, ha meg
nem tudok elindulni, mert jonnek hatulrol.
A szandek mar megvan, de most, momentan mindenkit  el
akarok engedni. Majd utana kiteszem az indexet (lehet, hogy a
nagy semminek) es elindulok. Nem hulyitem a sort feleslegesen.

Valoban szar erzes temposabb haladasnal, ha latom, hogy
indexel a muki a jarda szelen. Eselye sincs kijonni, hacsak
a konvoj nem nyom egy padlot.
Nem is akar, csak majd utanunk, de mar kint van az a kurva
indexe. Baromsag !

Ha valami miatt megis ki akarok jonni (pl remenytelenul hosszu
a sor es folyamatosan toltodik fel a vege) akkor indexelek es
nagyon ovatosan rakom is ki a kocsi orrat. Mutatom, hogy
nem majd, hanem most szeretnek, "legy szives engedj ki."

Nem jol indexelunk, nem jol kommunikalunk. Nem mosolygunk,
nem jol olelunk es szarul szeretunk.
Ez van.
--
Meszaros Geza
+ - Teli gu-mi-zeria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Leesett a heten az elso ho (nalunk legalabbis). Nagyon jo volt aznap
dolgozni, mindenkinek hirtelen kellett a teligumi. A kocsik nem tudtak a
varosban 35-nel tobbel haladni.
De most oszinten mi ertelme van a teliguminak is, ha az utolso pillanatban
rakatja fel a tulaj? Es ha nem esik ho akkor fel sem rakatja?

Teeby
+ - stat, ugrat, ABS, HCS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Nagy hibat kovettel el! A negyevszakos gumikat tessek kulon szamolni!!!
> Igy sajnos nem er semmit a statisztika.

Amugy se tul sokat, mar csak azert sem, mert ez egy ilyen mufaj. Arra
remelem gondoltok, hogy valoszinuleg a teli gumikat hasznaloknak
nagyobb hanyada irt, mint a nyari gumisokenak. Meglepodnek, ha az
arany nem lenne szamottevoen rosszabb, mint 72/28.

> Felado :  [Hungary]
> modjara. na jon a legkozelebb, nekifutok, ZSSSSUPSZ! dombra fel, majd a
> tuloldalt hirtelen ugy levagodott a kocsi ormanya, csak neztem ki uresen

Par eve a volt fonokom egyszer ugy felidegesitette magat, hogy
kilencvennel, puszta duhbol a Daithatsu Charadejaval nekihajtott egy
fekvorendornek, mikozben harman ultunk benne. Mind a negy kerek a
levegoben volt. De kibirta! :)

> Felado :  [Hungary]
> Mi is eleg sokan olvassuk az index.hu Honda topicjat, meg a
> HIX autot is parhuzamosan. Igy mar elsore is ertettuk az
> indexen, meg masodszorra a HIX-en, de most 3szorra ugyanitt
> mar kicsit idegesitonek talalom.

;)

> Felado :  [Hungary]
> marad az auto. Telen, havon vagy jegen nyari gumival a megcsuszas kozeli
> allapot, amely kivaltja az ABS mukodeset, sokkal hamarabb bekovetkezik, s
> kovetkezik a gurulas, stb. Ezzel gyakorlatilag erdemi fekhatas nem jon le=

Tudom, hogy nem torekedtel szakszerusegre, de ezzel semmit nem
magyaraztal meg. Pontosabban dehogynem, az ABS mukodeset. A megcsuszas
hatara ABS letetol vagy nem letetol fuggetlenul ugyanott van.

> Felado : Hajdu Csaba
> > Mindegy, mit gondolsz mogotte, ezt a benyomast kelted
> > folyamatosan, ehhez eleg csak a legutolso hozzaszolasodat
> > elvolvasni. A temaban bizonytalanokat rossz iranyba tereled.
>
> Sokkal tobben terelik oket "jo iranyba", bar tudom, a baj az, hogy
> neha ramutatok gondolatmenetuk buktatoira... Bar erre szerintem

Tarsasagban viszont nem illik mutogatni. Aruld mar el, hol a buktato
abban, hogy a teli gumi ezerszer jobb, mint a nyari? Tudod mit, ne
is aruld el, inkabb csak fejezd be a szemelyeskedest, onnon gloriad
csiszolgatasat, meg ezt az alintelligens, ki tudja hanyadik nepokitast,
mert ez nem mas, mint tapsikolas a melegposhadt allovizben. Legyszives,
most mar masodszor kerlek meg ra, de tobbszor nem teszem, igerem.

udv,
Zoli
+ - ujra a kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ujra a mult heti kerdeseim, nemileg atszervezve:

0. Tud-e valaki olyan ceget, ahol a muszerek rajzolatat attervezik?
Tudom, hogy van ilyen, de nulla cimmel rendelkezem. Telefonszam
is kene, megkoszonnom!

1. Ha valaki, valahol, latott olyat, hogy Red Line MTL, ugyan
arulja mar el, hogy hol... olyan kene nekem, de nagyon!

2. Prolong Engine Treatmenttel kapcsolatosan ugyanez, es
tapasztalat szintjen is.

3. Hol lehet vasarolni (esetleg alufolias, vagy ontapados) szivacsot
vagy egyeb, viszonylag vekony zajcsillapito anyagot? OBI-ban, 
Praktikerben mar neztem, ott nincs.

koszi,
Zoli
+ - peugeot doktor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Regebben irt valaki egy cimet egy bizonyos Peugeot Doktor nevu szervizrol
ahol allitolag nagyon ertenek ehhez a tipushoz. Sajnos elhagytam,
elkuldentek meg1*

Thx
L:
+ - azok a franya lampak (peugeot 405TD) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Hihetetlen, hogy ez a sok marha lampa mennyi bajt okoz.

Szoval van ez a stop feliratu amelyik felvillan, elalszik, kigyullad,
ugymarad elalszik. Neha akkor amikor motorfekezek, neha akkor amikor nagyobb
a fordulatszam, neha meg csak ugy. Mar vettem 6K-ert konyvet is angolul, de
abban sincs leirva hol nezelodjek (bezzeg a motorcsere reszletesen benne
van:) Megneztem a fekolajat, megneztem a fekpofakat, de nem leltem a hiba
okat. Mit jelez ez a lampa? Gondot nem erzek, ha fekezek a kocsi megall,
csak idegesit

Mas. Ez a bizonyos tartaj aljan kis vizzel allitolag uzemanyagszuroben viz
van, ki kell engedni. Ennel a tipusnal egy ujabb fajta szuro van amelyiknek
az aljan egy kis muanyag cso an amin at ezt meg lehet ejteni, kicsavartam,
nem jott semmi, viszont a vegen van egy beepitett kis infuzioscso (nem tom
gyari-e :), lehet, hogy ez a tipus automata leengedos? Mindenesetre furcsa,
hogy naponta tobbszor kigyullad ez a lampa, ennyire vizes lenne az OMV olaj?

Ventillatrok
Az utolso mukodokepes hutoventillatorom (ketto van)  is beadta a kulcsot,
eloszor elindult 70 foknal aztan meg nem akart leallni, ugyhofy brutal modra
kikotottem. Most igy telen nem is olyan izgalmas ez a dolog, de tavaszig meg
kellene csinaltatni. Az uj arat megkerdeztem, kb 30 000 Ft darabonkent, ezt
egy picit sokallom. Van valakinek otlete? Ugyanez a jatek lesz az utasterbe
fujdogalo ventillatorral is, mert az meg 3-as fokozatban kiveri a
fobiztositekot :( Szal kellene 2 db hutventi, 1 db utasterventi, plusz
szerintem a hutoventi termosztatja es/vagy elektronikaja is elgagyisodott

Nem kell valakinek egy 1994-es Peugeot 405TD Style szervoval, legkondival
meg egyeb izgalmas extraval?

Udv
Vlad(x)
+ - Kozlekedesi konfliktusok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fer(320i oo) !

<<< Mellesleg errol jut eszembe. Szerintem az osszes (najo a legtobb)
kozlekedesi konfliktus fel sem merulne, ha ugy viselkednenk
minden szituacioban ahogy elvarnank, hogy velunk viselkedjenek
forditott esetben. Probaljatok ki! >>>

Egyetertek!
Megtoldanam annyival, hogy me'g hatekonyabban mukodik a dolog, ha nem va'rom
el a (kozlekedesi) partnertol, hogy o" kezdemenyezzen...
;-)


Üdv:
	Penti
	3.3 td
+ - Spam-contra-spam? Ugyan... Inkabb csigaver ;-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

SZVSZ, sokkal egyszerubb atsiklani felette, mint felesleges tamadast intezni
ellene. Te hogy gondolod?

Egy hir volt, semmi tobb.

Szep napot!:)
(bocs, Antal Attila; nincs lekopirajtozva... :) )


Üdv:
	Penti


> =======================================================
> Felado :  [Hungary]

Hmm, nem vagyok egy terminator tipus, de ami sok az sok... azert egy
szamitastechnikai hirlevel-spamot zuditani egy autos levlistara verlazito
pofatlansag...
Ha valaki esetleg hozzam hasonloan ideges lett volna ettol, es alkalma van
nemi viszont-spam-at nyomni nekik, ne tartsa vissza magat...

A.

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Pilot-comp akcios ajanlat ( 84 sor )
> Idopont: Sun Nov 25 17:52:46 CET 2001 AUTO #1301
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Tisztelt Cimzett!
>
+ - HIX server trefaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Markatarsam!

Nem en vagyok a hulye, hanem a hix server, ami tobbszor is elkuldi
veletlenszeruen a leveleimet.
Sorry, a mailserver neveben, ugy latszik o is szereti a hondakat:))

RPeter

PS. Ha legkozelebb megint megerkezik ugyanez a level, az sem en vagyok
:))

{Kedves RPeter!
{
{Mi is eleg sokan olvassuk az index.hu Honda topicjat, meg a
{HIX autot is parhuzamosan. Igy mar elsore is ertettuk az indexen, {meg
masodszorra a HIX-en, de most 3szorra ugyanitt mar kicsit {idegesitonek
talalom. Akkor most kepzeld el azokat akik nem {szeretik annyira a
Hondakat mint en: hova kuldenek Teged?
{
{VTI


---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Re: va:Volvo villog? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1304-ban irta :
>> Aki Volvossal eddig beszeltem, mindegyiket inkabb az izgatta,
>> hogy a mogotte allo rendor eszreveheti a lampacskat.
>Mit kell ezen pocsolni ?
>Le kell vagni a csattot es bedugni a helyere.
>Az autos kabatra meg festeni atloba egy fekete csikot.

Csak aztan nehogy a rokonaink is fekete csikot helyezzenek el a 
kabatjuk gallerjan...

Udv: Soma
+ - par szo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SziaszTok!

Nos, par napja iratkoztam fel. Korabban foleg
csak a GURUT olvastam.
Igy par nap elteltevel a velemenyem, hogy tuti jo
ez a lista!
Akkor par szot magamrol. 4 eve vezetek. Tobb mint 3
evig 1200-es Ladam volt (2 ewel volt fiatalabb,
mint en :-) Tobb mint fel eve pedig Alfa Romeo 33 1.7IE
tulaj vagyok. Sokat szivtam vele es sok penzt koltottem
mar ra. De van valami ezekben az autokban.
Ahol a Lada 50-el sem vette be a kanyart ott az Alfa
80-90-el is elboldogul.
Viszont annyi minden van, ami eltud romolni ebben az
autoban, es a szornyu az hogy el is romlik. A kilometeroratol az ablaktorlon 
keresztul, a kis szaros
muszerfalvilagitasig, valto szinkrongyuru, kuplungtarcsa, csomagtarto 
teleszkop, kalaptarto, uzemanyagszivattyu...
Viszont sportos es lehajtott hatso ulesek mellett meg
ket silec is elfer az autoban. (Ugyertem egyik vege az anyosules mogott a 
masik vege pedig a csomagtarto sarkaban volt. )

Ciao,

Tamas
AR 33 1.7IE

ps. En is teligumira adom a voksom. Hetvegen ha lesz
ra lehetosegem lecsereltetem a nyarikat.

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - RE: kulso hangszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Csak nem jegkrmet akarsz arulni, mint a Family Frost?
> 
>   Zsolt
>  AUDI 100
> 
> Felado :  [Austria]
> Temakor: Erosito - kulso hangszoro megoldas ( 17 sor )
> Idopont: Wed Nov 28 20:23:33 CET 2001 AUTO #1304
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Sziasztok!
> 
> Tudna valaki nekem segiteni annak a megoldasaban, 
> hogy kulonfele audio forrasok hangjat kene kilokni 
> kulso hangszorokra a kocsi elejebe. Tehat hangszoroknal 
> porvedelem, viz elleni vedelem, tehat milyen hangszoro kene, 
> erositoknel pedig, hogy minel kisebb meretben, jo minosegben, 
> de nem kell super hifi meg ilyenek, csak olyan erosito, amelyik 
> ezeket a hangszorokat meg tudja hajtani es a zenet vagy 
> szoveget mondjuk ugy 30 meter tavolsagbol is jo minosegben, 
> eleg hangosan, erthetoen kellene hallani. Lehet 50 meter is. :) 
> Tehat erre keresek megoldast. Ha valaki tudna segiteni, mert 
> csinalt mar hasonlot, legyszi irjon nekem!
> 
> Koszi szepen:
> 
> Laci
>
+ - jeg ellen /Busz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Van-e valami bevalt modszer arra, hogy ejszaka ne tudjon vastag jeg
rafagyni az uvegekre? Takaro, papir, es egyeb rateritett dolgok igen, de
itt most vegyszerre gondoltam. Befujom este, es reggel nincs jeg, vagy
nagyon konnyen lejon. Van ilyen?"

Igen, a RainX. A kutya ott van elasva, hogy fagypont alatt nem lehet
folvinni a szelvedore, de ha lekezelted vele az autod, akkor a jeg szinte
egy tablaban "leemelheto". A repulogepeknel hasznaltak eloszor, innen kerult
at az autoiparba. Emellett a madarszar, szunyog es bogar maradek, kosz is
konnyebben lejon a szelvedorol es a lampakrol /egyszer teszt cellal bekentem
az egyik fenyszorot, a masikat pedig ugy hagytam: kb. 70%-kal tobb trutyi
volt a nem kezelt fenyszoro uvegen. Egy kezeles kb. 2-3 honapig tart. Ja, es
az esoviz is gombok formalyaban porog le a szelvedorol /illetve felfele is
gurul, ha gyorsabban mesz/, ami nehany embert esetleg idegesithet...
----
Teligumi a tomegkozlekedesben:
Gyori rokon buszsofor, gyor kornyeki falvakat rojja. Nem cserelnek
teligumira. Eloiras csak annyi, hogy jo minosegu kell legyen a gumi,
valamint futozott nem kerulhet kormanyzott kerekre /tehat csuklosnal 1. es
3. tengely is/. Ha havas uton nagy sarga/kek orr kozeleg hatulrol nagy
sebesseggel, lehet mondani, hogy hajajj....
----
"Mar bocs, de ez tipikusan magyar hozzaallas. Persze, hulye az, aki
ilyenkor nekivag a feladatnak, de miutan mar elakadt vagy keresztbe
csuszik, azaz mar o is sziv, es talan eppen kezd rajonni, hogy megsem
hulyeseg a teli gumi, azutan meg odamegy a rendor, es jol megbunteti...
nem igy kell belole embert nevelni!"

A nagy szamitogepmizeria idejen en is kirontottam Ausztriaba, mint Zrinyi a
torokre. Mivel akkortalyt egy a baratnomnel idosebb 850-es fityo boldog -de
nem hulye- tulajdonosa voltam, kolcsonkertem haverom tavolsagicirkalo
1200-as Zsigulijat. A srac emlitett valamit a kopott gumikrol, de ki
torodott azzal, hajra nyugat! Az autopalyan Grac elott aztan betereltek egy
parkoloba, ahol komplett muszaki ellenorzest vegeztek /meg fekpad is volt,
egy kamionon/. Itt mutatott ra az osztrak rendor nehany hianyossagra, de a
legfobb prucok a ket elso gumival volt: olyan simara koptak, hogy en is
elhultem! Kerdezte a joember, van-e penz nalam. Mondom "dehogyvan,
ha'hogylenne!?" Akkor leveszi a rendszamot. Korbenezve lattam, hogy egy
roman Daciarol eppen eltavolitjak a lemezt, hat, mondom, ezek nem szaroznak!
Megkerestem a fonokot, hogy megiscsak van egy kis apro nalam, magamban meg
sirattam a csucs XT-t. Miutan megkerdezte hogy mennyi, kiadta az ukazt:
kovessem. Forgalmi, jogsi, utlevel nala, mi mast tehettem volna? Nem tudtam
hova megyunk, de gondoltam, hogy ha  a helyszinen nem lottek le, nagy baj
mar nem lehet. Elgurultunk az elso faluig, ott a benzinkuthoz, ahol
gumiszerelo muhely is volt. Odaadta a gumisnak a papirjaimat, meghagyta,
hogy rakjon fol nekem ket gumit, es ha mar kifizettem, adjon vissza mindent,
majd elbucsuzott.
Haveromnak igy lett ket csodaszep Good Year gumija, en meg halas szivvel
gondoltam egy "zsarura", aki megmutatta, hogy olyasfajta kapcsolat is lehet
autos-rendor kozott, ami akkor a '80-as evek kozepen nehezen volt
elkepzelheto Magyarorszagon.
----
Jol mondja Geza a fiatalokra, en is talaltam egy idezetet, ami autosokra is
all:
"Nagy zsak szerencsevel, es egy ures zsak tapasztalattal indulsz, amikor
megkapod a jogositvanyt. Igyekezz megtolteni a masik zsakot, mielott az elso
kifogyna..."

Udv joe

Citroen XM 2.1 Turno D12
+ - Tavoltartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Vettem egy vicce tablacskat, szovege
 a kovetkezo:"Figyelem, ne csokold meg a seggem!". Ezzel sem ertem
 el sikereket. :(("

Amig pancelozott UAZ-zal rottam az utakat, a kovetkezo szoveg volt felfestve
a hatuljara, nagy betukkel:
"GYERE KOZELEBB,"
alatta meg kis betukkel:
"ha szeretned megtudni, hogy milyen a kocsid osszetort orral..."

Na, meg aztan ki szeretne csokolodzni egy ronda zold vasdarabbal, nato(?)
vonohoroggal a seggen....
(Tenyleg, mi is az a NATO vonohorog? Angol hirdetesekben talalkozni vele)
----
"Nemregiben sikerult a jegkaparoval jopar apro karcolast ejtenem a
szelvedon. Na
ppal nem latszik, csak tukrozodo fenyben, de azert bosszanto. El lehet
ezeket v
alamilyen modszerrel tunteni/javitani?"

Ecetes kalapacs...
---
Mejhez hasonlo lyokat kivan:

 joe
+ - Segitseg, teli gumi a megoldas ??! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Lista,

Sikeresen kiprobaltam a Mitsut, hetfo reggel havas/jeges uton! A baratnomet
vittem el munkaba, kb 40 Km oda + vissza a 100-as uton. Azert vittem a
mitsuval, mert ki szerettem volna probalni hogyan is viselkedik az auto
ilyen korulmenyek kozott ...
Hat megtudtam, sokat kell meg tanulnom ha jol akarom vezetni... Az auto
minden jelentosebb gazadasra, 1-2-3 fokozatokban is kitor, szamomra
iranyithatatlan lesz ! Szerencsere megusztam mindennemu baleset nelkul, de
ez az onmegtartoztatas olyan fokat kivanta meg, amit nem akarok gyakorolni
:)))
Kerdesem az lenne, hogy erdemes-e teli gumival megprobalni a dolgot?
Legalabb biztonsagossa teheto-e vele a kozlekedes?
A fekezes egy kulon elmeny volt! Elsore 50-es temponal kb 50 meteres
kovetesi tavot valasztottam, elozni eszembe sem jutott! Csinaltam egy
probafekezest, aminek a hatasa egyenlo volt a nullaval, csak egy halk
zummogest hallottam (ABS). Az auto gyakorlatilag nem lassult ! Ezutan
megduplaztam a kovetesi tavolsagot, es irigyen neztem az autokat, akik 60 -
70 -es tempoval elozgettek :((( Nekem jo volt az otven is :)

Kerem a segitsegeteket,

Tamas

u.i.:
 a jelenlegi gumimeret 235/45 ZR17, Marangoni gyakorlatilag uj nyari gumi

---
   Renault Megane 1.4 --  Mitsubishi 3000GT VR4
---
+ - OptiCar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hallott valaki az OptiCar nevu cegrol, ami auto-adasvetel lebonyolitasaval
foglalkozik?
http://totalcar.hu/autotanacs/hautovasuf
(megbizas alapjan hasznalt auto megkeresese)

Ha igen, a tapasztalatokat legyszi irja meg, johet maganban is.

erdemes lehet velük probalkozni? vagy ugyis az adott parameterek mellett
legdragabban kinalt kocsit "talaljak meg" ahogy erdekukben is all? (u.i.
draga kocsit konnyu felhajtani meg ugy a jutalek is magasabb)

Persze, ha valaki raer 50 db kocsit "eloben" megnezni mielott dont, es melle
nagyon ert az autokhoz hogy ne verjek at -egyik se en vagyok- az
valoszinuleg olcsobban es jobbat talal. De vajon mennyire?
en eddig ami igazan jot talaltam hirdetve, azt orakon-napokon belul
elvittek, el se jutottam addig hogy megnezzem. Meg idom sincs ra. 

udv: VAti
+ - T anulo vezeto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Egy autosoktato ismeros meselte a kovetkezoket: az istenert sem szabad
tanulovezetoknek a sajat kocsijukra a "T" betut kitenni, mert vannak olyan
igen szakadt kicsival biro sotet egyenek, akik kifigyelve a bizonytalanabb
mozgasu tanulovezetoket a T betu alapjan (igy nem nehez), osszetoretik
magukat egy alkalmas helyen vele, es felmarkoljak a szerencsetlek balek
kotelezo biztositasa alapjan a totalkaros kocsijuk utan a zsozsot,
amennyiert amugy sosem tudtak volna eladni az ocskavasukat...

EuG
Xsara 1.4
+ - KOBE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Nasfay Zolinak teljesen igaza van! A KOBE monyjon le! :o)

Vitz nelkul: Ha mar kotelezo a kotelezo, akkor legyen is valami ertelme. Nem
hiszem, hogy barmelyikun orulne, ha osszetornek, es a pofajaba rohognenek,
hogy "ugysem latsz egy fillert sem a karodbol, mert en a KOBE-nel vagyok".
Amugy az indexen valaki azt rebesgette, hogy ha a biztosito nem fizet, akkor
a karokozot is piszkalhatjak. Hat... ha mast nem elmennek a cimre es
kiszurkaljak a kerekeit...:o)

Ja! En sem szemetelek! :o)

Adios,
Chucky
+ - Gumikerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Jozsi:
"Az adatai: Michelin Agilis, 175/65, 14", es van rajta 2 betu:
R+W, amire nem tudok rajonni mit jelenthet (talan Rain+Water, de
ennek igy nincs ertelme), valamint 86T, ami talan a mintazatra
utalhat."

Biztos ezer valaszt kapsz, de azert:
R= Rain
W=WInter
Ergo teli gumid van. (sz.v.sz.)

Adios,
Chucky
+ - Biztonsagi ov csalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

MGeza:
"> Aki Volvossal eddig beszeltem, mindegyiket inkabb az izgatta,
> hogy a mogotte allo rendor eszreveheti a lampacskat.
Mit kell ezen pocsolni ?
Le kell vagni a csattot es bedugni a helyere.
Az autos kabatra meg festeni atloba egy fekete csikot."

En 2km-re lakom a munkahelyemtol. Amikor kocsival megyek dolgozni, mert
utana mondjuk van elinteznivalom, akkor arra a 2 km-re nem szoktam
bekapcsolni az ovet, hanem a turataskamat (olyan, mint egy ovtaska, dee
szelesebb a pantja, es nagyobb) keresztbe vetem a vallamon. Amugy
szantofold-uton megyek, de jobb a "biztonsag" (legalabbis rendor-ugyileg):o)

Ahogy igy visszaolvasom, olyan, mintha videken laknek, pedig tenyleg...:o)
De legalabb kozel a bekotouthoz! ;o)

Adios,
Chucky
+ - Szaki urban legend (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Homer:
"urban legend vagy sem, azert jo poen, ki lehet probalni, szaki motort
szetszed, csavarokat alaposan, sorrendbe lerak (harci repulogepek
felszereleseihez hasonloan), te meg egy ovatlan pillanatban becsempeszel
meg 2-4 csavart a kupacba :)
homer"

Nekem a KGSZI-ben (szakkozep) azt tanitottak, hogy ha szetszedunk egy
motort, aztan osszerakjuk, es kimarad nehany alkatresz, de a motor
hibatlanul mukodik, akkor minden OK. Azt hiszem jol jart a vilag, hogy nem
lettem autoszerelo...:o)

Adios,
Chucky
+ - Fronthajtasos kutyagumi & AX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Uraim, meg ha szocialisan erzekenyek vagyunk is, nehogy 
mar legalabb 6000 Ft ne tudjunk, akarjunk (pl. fronhajtas, 
csak ide veszunk gumikat, jobb mint a semmi) sajat - es 
masok - biztonsagara kolteni ! Vegso soron erre akartam 
ramutatni.

*A semminel sajnos csak negativ iranyban jobb:-(((((
Urak! Kornaival szolva tiz felmegoldas osszege nem ot 
megoldas - mint sokan hiszik -, hanem tiz kolosszalis 
kudarc. 
Akinek nincs kerete teli gumigarniturara, inkabb jarjon 
nyarival, mintsem csak tengelyenkent cserelje.
Lenyegesen eletveszelyesebb csak egyik tengelyre (hajtottra 
es/vagy kormanyzottra) teli gumit szerelni, mintsem csak 
nyari gumival jarni. Tudom, jozan esszel latvanyos a 
javulas, mert hoban+jegen konnyebben indul, fordul; csak az 
elso fekezeskor gyozhetsz csodalkozni. 
Mig a nyarival kiszamithatoan rossz; addig a teli+nyari 
kombinacio maximalisan labilis, soha nem tudhatod, mire 
hogyan reagal.

Megjegyzem, fronthajtasu autonal eppen a !hatso kerek! a 
kritikusabb, azaz ha csak egyetlen par teli papucsot 
vennel, akkor az eloszor oda kivankozna. Ellenkezo esetben 
fekezeskor a kocsi hatulrol kitor, hatalmas 
keresztbefordulas, akar bukfenc is lehet a mutatvany vege...

> A mai kerdesem: Milyen auto a Citroen AX 1,4D? A 
fogyasztasa
> gondolom a nullahoz konvergal. Nagyon, nagyon gyenge?
> Megbizhato? Ebben is a legendas PSA motor van?

Joval 100e folott hajtottam a dizel AX-embe az elmult ot 
evben, zommel kulfoldon, varosi forgalomban ritkan, s nem 
csalodtam benne. Garancia utan szervizben eddig nem jart 
(egy vizpumpa irhato a rovasara + nemregiben tortent a 
leirt HR eset a generatorral), szerencsere hazilag minden 
karbantarthato - csaladi muhely kozeleben javithato - 
rajta. Szerintem 500-600 alatt dizelt nem kapsz (igaz nem 
lattam meg leharcolt dizelpeldanyt). A motor a benzines PSA 
dizel reinkarnacioja, a legendas 1,7 motortol eltero 
fejlesztes.
Fogyasztasat se 2,8 ala nyomni, se 3,6 (situra) fele emelni 
nem sikerult:-).
120 felett tartosan nem szabad vele jarni, elvegre varosi 
kisauto:-), amugy vonyitva 150 fele vonszolhato a 
sebessegmutato.
Kerdesed van keress meg! Ha tudsz elado peldanyt szivesen 
segitek a vizitjeben.

Kerenyi Peter
SAHAL tag:-)
+ - Hello Chucky! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vasarlassal kapcsolatban en is hasonloan vivodtam mult telen, hogy milyet, menn
yiert.
Raadasul nekem elso auto lett, ugy hogy a vasarlas napjaig annyi vezetesi tapas
ztalatom volt amit a jogsi
megszerzese idejen oktatoval a jobboldalon gyujtottem, vagyis nulla.
A kivalasztottam vegul egy 1.3-as japan Suzuki Swift lett (1991-es szuletesu), 
akivel 8 honapja lesz hogy egyutt
vagyunk.
A nulla tapasztalat ellenere megis arra jutottam, hogy nem fogok venni 3-400 ez
erert egy lestrapalt nyugati v keleti 
(ex-szoc.) autot, hanem probalok vmi kompromisszumot keresni, az ar,megbizhatos
ag,kor,fogyasztas stb kozott ugy hogy _arra_
amire en fogom hasznalni megfeleljen az auto, es ne is kelljen a gatyamat rakol
teni (persze ez hasznalt autonal 
mindig lutri).

Ha mindenkeppen 3-400e korul szansz autora, akkor talan egy megkimelt allapotu 
ex-szoc. autot pl. ladat erdemes nezned: olcso alkatresz,alacsony fenntartas. V
iszont ha nem surgos, vagy megengedheted akkor inkabb az altalad is emlitett 80
0ezer-1millio kategoriaban keresgelj, esetleg egy rovid lejaratu hitelt is be l
ehet vallalni ha nincs ki a penzed. (szvsz ha mar mindenkepp kolcson, es 300-50
0k hitel eleg akkor erdemes szemelyi kolcsont felvenni vmelyik banktol pl. otp 
b-hitel, mert igy elso perctol a sajat tulajdonodban lesz a kocsi, mig a lizing
 sokkal macerasabb es dragabb).

Alfa 33: Mo-n elvetve talalni jo peldanyt, amit eladnak az legtobbszor eleg sza
r allapotu, legalabbis nem eri megvenni.
(egy ismerosom sokaig keresett, aztan feladta).
Kaphato egy hasznalt auto katalogus c. ujsag, amiben a regebbi tipusok jellemzo
 hasznalt ara, tipushibai, tipus tortenete, stb le van irva, erdemes belelapozn
od.
Nekem annak idejen a kovetkezo tipusok jottok szoba: (800k-1M kozott)
Honda Civic, Renault Clio I es 19, Suzuki Swift (ez lett, pedig sokaig nem akar
tam), VW Golf II, Opel Kadett, Mitsubishi Colt/Lancer. Ezekbol durvan 1988-1993
 kozotti peldanyokat lehet talalni ennyi penzert (swiftbol persze kicsivel ujab
bat is) Mindegyik van 1-1.5 motorral a kotelezo miatt. 
Ha nem csaladi autonak v. aruszallitonak kell, akkor 2 szemellyel barmelyik ele
g helyet biztosit. 
Szamomra a megbizhatosag, alacsony fenntartasi koltseg volt a legfontosabb, ugy
hogy a Suzuki igy kerult a kepbe, es idaig be is valtotta a hozza fuzott remeny
eimet (kopp-kopp-kopp).

Ha tudok vmit segiteni irj nyugodtan.
Ment a listara is, hatha mas is hasonlo cipoben jar.

Udv, Zsolti

_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG
+ - Michelin Agilis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Jozsi,

Idemasolom a Michelin Agilis-rol talalt (angol) leirast:

"As their "R+W" marking indicates, the Michelin Agilis 41, 51 and 101 are
Summer tyres, which perform well on cold, wet and even lightly snow covered
surface. The Michelin 61, 81 and 106 come with an "M+S" marking, indicating
their excellent traction qualities"

Tehat a tied nyari, de a Michelin honlapja szerint hideg es nedves feluleten
is "jol teljesit", mindezt allitasuk szerint gyengen behavazott uton is
hozza. Ide masolom a honlap cimet:

http://www.michelin.com/us/eng/news/agilis/1.htm

Remelem segitettem.

Udv,

Zsolt
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1304 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Delelott meg a nyarival botorkaltam, delutan a telivel hasitottam

Szerintem eppen ezt nem kene, persze ki tudja, mi az a hasitas...

> Uraim, meg ha szocialisan erzekenyek vagyunk is, nehogy mar
> legalabb 6000 Ft ne tudjunk, akarjunk (pl. fronhajtas, csak
> ide veszunk gumikat, jobb mint a semmi) sajat - es masok -
> biztonsagara kolteni ! Vegso soron erre akartam ramutatni.

Csak a szereles + centirozas 800-1000 Ft guminkent... De legyen,
abban a pillanatban, ahogy valaki megmondja hol kapok Pesten 2 db
70-75 szazalekos teli gumit szerelve 6000 forintert, maris megyek
ertuk. Meret: 165/70 R14. Hasitani azert nem fogok veluk :)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS