Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 623
Copyright (C) HIX
2000-01-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 CX toltes (mind)  13 sor     (cikkei)
2 ASTRA (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Autohifi (mind)  21 sor     (cikkei)
4 autohifi (mind)  35 sor     (cikkei)
5 ... (mind)  71 sor     (cikkei)
6 Re: *** HIX AUTO *** #621 (mind)  51 sor     (cikkei)
7 autohifi, cd 110 dB (mind)  21 sor     (cikkei)
8 META Systems riaszto (mind)  22 sor     (cikkei)
9 Fordulatszammero beszereles (mind)  5 sor     (cikkei)
10 Bemutatkozas, generator (mind)  31 sor     (cikkei)
11 OXoskodas (mind)  37 sor     (cikkei)
12 Hifi (mind)  7 sor     (cikkei)
13 Trabi villogo (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Autokrol adatok (mind)  15 sor     (cikkei)
15 meg1x dizel (mind)  33 sor     (cikkei)
16 Barum Polaris, LPG (mind)  41 sor     (cikkei)
17 Re: *** HIX AUTO *** #622 (mind)  103 sor     (cikkei)
18 Imadom a havat!!! (mind)  30 sor     (cikkei)
19 Mit jelent? (mind)  9 sor     (cikkei)
20 tortenelmi motorok (mind)  26 sor     (cikkei)
21 parkolas a belvarosban, sze'l (mind)  18 sor     (cikkei)
22 Re: Javaslat a HIX Webre (mind)  16 sor     (cikkei)
23 Re: Fordulatszam-mero know how (mind)  33 sor     (cikkei)
24 Re: biztonsagi ov (mind)  13 sor     (cikkei)
25 Re: Ford - bonto (mind)  12 sor     (cikkei)
26 Re: Nagy, regi es jo autot keresek 300ezerig (mind)  7 sor     (cikkei)
27 dB Drag (mind)  24 sor     (cikkei)
28 A felhotlen autozasert az Onok szolgalataban.. (mind)  15 sor     (cikkei)
29 Re: Trabi index nem villog (mind)  23 sor     (cikkei)
30 Favoritot vennek (mind)  3 sor     (cikkei)
31 autohifi (mind)  41 sor     (cikkei)
32 Sko feknyereg (mind)  32 sor     (cikkei)
33 MILITEC kaphato :-) (mind)  28 sor     (cikkei)
34 Re. Kalaptarto (mind)  28 sor     (cikkei)
35 Re. Lampak (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - CX toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha az akkun terhelve 13,55 V-ot mersz,  üresben pedig 14 -et akkor a tolto
renszer ok.Csak az akkunak nem akarodzik
a toltest felvenni.Ha rossz lenne a toltorendszer beleertve a vezetekeket is
az akku kapocsfeszen lathato lenne .
Eccer megszivatott a saru.Szinte lathatatlan szigetelo oxidacio volt a saru
es a csonk kozott. Azota kinosan ugyelek arra, hogy a muszert mindig a
csonkra tegyem, es ne a sarura! Ezert azt kerdezem az a 13,55 hol volt? Nem
mindegy!!
Lehet egy tisztitassal meguszod a dolgot. Sok szerencset!

DODO
+ - ASTRA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Regota hanyodik nalam egy Opel Astra hatso fekete mua. lokharito.Csiszolasi
nyom lathato rajta egy tenyernyi 
helyen. Szinte uj . Kell valakinek? Eladnam, vagy elcserelnem valami
ertelmes dologert.
Udv 

DODO
+ - Autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Autohifi ugyben valaszolnek Barnabasnak ) es Gabornak
).

Az elozo levelembe is be akartam irni, de vegul elfelejtettem. En tisztaban
vagyok a hangos zenehallgatas veszelyeivel, es annak megfeleloen kozlekedem,
es termeszetesen az alvokat sem zavarom ejszaka stb. Megsporolhattam volna
nektek egy par sort, ha ezt mar elobb egyertelmuen leirom. Nos, a
valaszaitokbol megiscsak latszik az autohifihez valo bizonyos default
hozzaallas. Amit en irtam, abban egy arva szo nem volt arrol, hogy en hol,
mikor es milyen viszonyok kozott hallgatom magas hangerovel a zenet, Ti
viszont _azonnal_  alapbol ugy reagaltatok, mintha en veszelyeztetnem a
kozlekedes resztvevoinek a biztonsagat, zavarnek egyeseket pihenesukben stb.

Nos, mi ez, ha nem default hozzaallas???

Gabor

ui: Egyszer irok a HIX listara es masnap mar ott is figyel a spam a
postafiokomban? Hat k*pjak be az ilyen szemet spammerek!
+ - autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

A hangero ket kocsiban dB-re egyezhet,de "fulre" nagy kulonbseg van kozotte.
              Radiosmagno+4 atlagos hangszoro.Tud szolni nagyon
hangosan,mert a kozep es magashangok leadasahoz nem kell nagy
teljesitmeny.Kozephangoktol berezonalhat a dobhartya is durva esetben.Ez
szolhat 90-100dB-el.A zene messze nem elvezheto,de letekert ablaknal
hallatszik messzirol.Meg torzit baromira.Aki igy hallgatja az
"veri"magat,azt hiszi qrva meno. Hozzaerto csak mosolyog,vagy szegyenkezik
az Arc helyett is.Az ilyenek altalaban kormany ala csuszva baseballsapkaban
es/vagy napszemuvegben kisse jobbra dolve autoznak.Veluk van eleg gond,mert
nem figyelnek semmire.
            Veszel 4 masik hangszorot,olyat ami szol melyet is,ua. a
magno,es sokkal jobban szol.Azert van annyi hangszorotipus,hogy egy adott
arsavban valaszthassunk.Igy mar halljuk a zenet egesz jol.Es felhangositva
nem a kozephangok probaljak kifektetni a fuleidet.Itt az altalanos autos
elegedetten megall az epitesben.
           Itt kezdodik a "komolyabb" epites.Kulon mely ,kozep,magas,mely a
kalaptartoba,kozep a karpitba,magas a muszerfal szeleire.2 csatornas erosito
a melyekre,a tobbi hangszoro magnorol.Aki ezt megcsinalja azt az eredmeny
tovabb inspiralhatja.Vesz bele 1-2 dolgot az ember,cserelgeti a neki nem
megfelelo darabokat es idovel osszeall egy komoly cucc.Es szerintem igy
anyagilag sem veszes.En sem vennem meg a sajatomat egy osszegben,mert ugy
huzos lenne,de inkabb erre koltok mint piara:-))
        Persze rendesen bele lehet bonyolodni,de aki szereti annak nagy
oromet tud szerezni a vegeredmeny.Nekem a sajatom most pont megfelel,110dB
lett a vege,ahol meg tokeletesen szol.Ha valakit erdekel reszletesen leirom.
       Meg egy dolog azoknak akik hitetlenek a temaban:
Vegyetek kezbe egy komolyzenei kazettat es uljetek be tobb ismerosotok
autojaba.
Mindenhol u.azt a reszt hallgassatok,es ha vegigborzongtok egy-egy resznel
akkor valoszinu mas lesz a velemenyetek.Utana pedig hajra.....

Mara ennyi voltam.
           Szilard
+ - ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> rendes gyerek attol meg, jo dolog, hogy szepen szol a zene az autoban.
> De miert jo, hogy hangosan? A dolognak szerintem van egeszsegugyi es
De miért jó hogy halkan ? :)) neha jo hangosan zenet hallgatni, 
otthon az embernek nem sok ideje van.. tegnap lattma egy not (40 
ev korul) egy peugeotban, vezenyelt, es enekelt de uuugy, hogy 
athallatszott az en automba felhuzott ablakon keresztul...  biztos 
nem tartotta o se ertelmetlennek a zenehallgatast, autoban, 
hangosan.. 

> kozlekedesbiztonsagi velejaroja is. (habar a kozlekedesbiztonsagi
> sokszor = egeszsegugyi)
kozlekedesbiztonsagi velejaroja nincs.. 
legalabbis azert nem, mert nem huzom ra senkire se a kormanyt, 
igy nem kell hallanom ha ramdudalnak, a mentonek es a 
rendorautonak van villogoja, sot barmilyen hihetetlen, olyan 
hangeronel, amikor tuti hogy az emberek 90%-a nem maradna 
meg az autoban hallhato a szirenazas.
Neha en is szoktam kicsit hangosan zenet hallgatni, ram is szolt a 
rendor,hogy na majd nem fogom hallani a mentot.. grr.. ra 3-4 
percre eppen a bah csomopont fele haladva pestrol jott egy mento. 
Eszrevettem, sot a 4 honapos kocsimmal/alufelni fel a jardara hogy 
elferjen. 1 pillanatra nem fogtam le amentot.. ellenben elottem a 
kalapos papa a wartburgban inkabb nem volt hajlando elengedni a 
mentot.. Le..szast meg en kaptam. 
Szoval, nem minden ugy van, ahogy azt elsore gondolnank..
Arrol nem is beszelve, hogy oldja afeszultseget, nyugottabb az 
ember. 


> csinalni. Nyarra meg minek. Szoval az en szememben olyan dolognak

Nyarra ?? Nem telre vagy nyarra veszi az ember.. 
Beleul az autoba, naponta pl 2 orat nem kevesen ulnek a kocsiban..
Mit is csinalnak ?? rohanjunk toljuk neki, hogy hazaerjunk mert a 
t..om tele van mindennel, unatkozom, a hirek az elta 
radiosmagnobol minden nap ugyanaz.. 
Mennyivel jobb kenyelmesen hatradolni, zenet hallgatni, 
autozgatni, nem rohanni, nem idegeskedni egy egy barom lattan.
Nekem bejon.. 

> tunik az egesz, amit csak ideigelenesen lehet hasznalni es sokba
Miert lenne ideiglenes ?? 

> kerul, mert nekem egy fejegyseg sok 100K-ert. A kocsiba. Foleg, ha a
> kocsi sem er sokkal tobbet. A "3sarkosokrol" meg inkabb nem is
> beszelek.

Nekem se er tobbet a kocsim... es ? ez nem tuning, hogy az auto 
eladasakor ugrik minden.. 


> Es akkor jona kovetkezo oldal:
> Ezek utan nincs penz teligumira, izzokra, egyeb biztonsagi
Ez igaz a sok 8-12m ft-os auto tulajara... Nekem sok ismerosom 
van aki zenecsket hallgat az autojaban (10+ ember) es mindegyik 
teligumival jar telen, jo a lengescsillapitoja, fekbetetet is csereltet 
ha kell..

> berendezesek karbantartasara stb. Mert gondolom elobb ad ki a hifista
> penzt egy vegfokra, mint egy garnitura fekbetetre vagy egy par
> lengescsillapitora. Holott az ar nagyjabol egyezik, csak az utobbiak
> eletet menthetnek!
hmm.. egy fekbetet 10e ft, azert max 1 fel meteres rca kabelt lehet 
venni.. :) Az egyezoseg ki is merult..

> Es velemenyem szerint ez a lista elsosorban a kozlekedeskulturarol es
> az autos eletrol szol, aminek nem erzem teljesen szerves reszekent az
> autohifit.
Legalabb nem egyhangu a lista.. :) 

AntForce
+ - Re: *** HIX AUTO *** #621 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> lyen szempontbol olyan, mint egy automotor, amelyik az igazi
> nyomatekat nagyobb fordulatszamon adja le :) Engem egyszeruen
> lenyugoz, amikor !maximalis! hangeronel is teljesen tisztan szol a
> zene, a hideg
Az tokre jo lehet, egyszer mar nalam is volt !majdnem! 
maximumon, taviranyitoval kuldtem meg, a szervizben a 
szervizesek keresere, utanna ok ragasztgattak az oldalablakomat.. 
Szoval a maximum nem mindig elmeny.. :) 


> Persze ezt sokan figyelmen kivul hagyjak! Es
> kizartnak tartom, hogy egy 3sarkos mu"ma'jer el fogja engedni a
> mentoautot, amiben esetleg a balesetet szenvedett edesanyad eleteert
a 'kizart' szocskat nem igen ertekelem.. 
Mert bizony ha 5sarkosan hallgatom, akkor is meghallom a 
mentot/rendort.. 
idaig csak a mostani automba kerult zene, 42e km van benne, 
aminek 90%-a budapesti kozlekedes, (3* mentem vele balatonra 1* 
velencei to, 1 berlin, 2 varso 1 dellengyelorszag) a tobbi csak 
budapest.. Szoval talalkoztam mentovel eleget, es bizony az elsok 
kozott voltam akik lehuzodtak amikor jott a mento, mert 
meghallottam.. Igaz, nem ugy, hogy a teljes szirenazast vegig 
hallottam, csak az elso pillanatban feltunt hogy valami gaz van, es 
onnantol elkezdtem nagyon erosen figyelni a dologra.. 
Egy hatranya van adolognak, meg kell tanulni igy vezetni, es akkor 
mar nem zavaro a dolog, es hiaba erzek neha vakriasztast, nem 
fogok sohasem ugy donteni, hogy ha gyanus jelet eszlelek 
figyelmen kivul hagyom.. 
Nos ? 


-------------

> Na hat ez az en nagy gondom...  Amiota megvan az uj sportpuff,
> ecceruen nem tudok donteni, hogy a motor halgassam e, vagy a hifit :o)
ahh, a hifit... a sportpuffnal mindig elgondolkozom, hogy miert nem 
csinaltatja meg valaki a kipuffjat miert hagyja zugni.. ;)) 
a vr6-on volt anno sportkipuff de olyan halk diszkret.. azt nagyon 
elveztem... az auto mellett nagyon halkan hallhato volt hogy valami 
iszonyat dohog a motorterben (hamar a vr6 felirat le volt szedve a 
kocsirol mindenunnen). 



> A muszerfalat sem kell bantani, ecceruen ketoldalu
> ragasztocsikkal is fol lehet nyomni.
Azzal nekem nem ment.. van ez a ragasztopisztoly, azzal 
tokeletes.. 


AntForce
+ - autohifi, cd 110 dB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Autohifi ( 78 sor )



> Arrol mar lehet eszmet cserelni, 
> hogy az autoban menet kozben kb. 65-70
> dB-es alapzaj van. Ha ehhez 
> hozzavesszuk azt, hogy mondjuk 110 dB-ig
> mehetunk el a hifivel, akkor 
> latjuk, hogy 40-45 dB "marad" a zene


Bar, ha sokaig csurjuk csavarjuk, akkor offtopik lesz, 
de az a 110 dB jel/zaj viszony, mig a 65-70dB
meg hangerosseg(?)(hangnyomas(?)).
Szoval szerintem nem ugyanazok a dolgok, tehat nem
lehet, egyutt szamolni veluk igy.


raki
+ - META Systems riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

     Sajnos egy ideje nincs idom olvasni, sot holnaptol eg yhetig kulfoldon is
leszek, szoval nem fogom a valaszokat sem elolvasni azonnal.

     Haveromnak van egy ceges (EuroLeasing-tol leasingelt) autoja. Allitolag
mindbe META Systems riasztot raknak. Az elso amit beraktak teljesen
mukodeskeptelen volt. A masodik estenkent egyszer beriaszott (tuti ok nelkul!).
A most meg ugy jart, hogy amikor elvitte szervizbe az autot (egyeb okbol) es ki
akarta kapcsolni a riasztot kulccsal egyut kijott a zar is. Akkor latta, hogy a
kulcs egy kics fem lapocskat forgat, ami forgaja a kapcsolot. Azaz, ha egy
kampoval kihuzod a zarat (ami veletlenul is osszejohet), akkor egy csavarhuzova
l
hatastalanitani lehet a riasztot. Ez osszesen kb 40 sec alatt megvan. Ennyi ido
alatt a tulaj ki sem er az ablakhoz... Mellesleg az a kulcs is olyan, mint
amilyen 386-osok hazahoz volt. Egy 5 darabos set-tel kinyitod bármelyiket. A
készülékért 60e Ft.-ot számítottak fel. Ha belegondolok, hogy 15e-ert lehet
kapni egy nagyobb kutyat 45e-ert meg elete vegeig eteted...

     Szoval META Systems rulez!

Danidek
+ - Fordulatszammero beszereles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonet mindenkinek !
Ne kuldjetek tobb megfejtest  !

Mester Jozsef
mailto:
+ - Bemutatkozas, generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Uj vagyok a listan, kb egy honapja olvasgatom, es nagyon tetszik.
A nevem Solomon Sándor, Bp.-en lakom, kapcsolouzemu tapegysegek
szervizelesevel
keresem a gazolajra s egyebekre valot. Egy Citroen BX 1.7 D autoval
melyitem Bp
katyuit kb 1,5 eve.

Kerdesem, illetve a hozza kapcsolodo story a kovetkezo lenne:

Decemberben egy hideg reggelen - ahogy az lenni szokott -  az
inditomotor 1/2-et  tekert, ami kevesnek bizonyult a boldogsaghoz. Mivel
az autot egy gyanus Opel akkuval vasaroltam,
kicsit mar szamitottam ra, hogy a telet nem huzza ki, igy hat vasaroltam
egy Bosch zart akkut. Egybol indult vele, a meglepetes csak akkor ert
amikor ramertem az akkura: a feszultsege 15 V folott ugralt. Leteptem a
regi akku tetejerol a foliat - ez is zart fajta volt-
nem is volt benne semmi lotty.
Auto el generatoros szakemberhez. Felujitas + szabalyzo csere. Csakhogy
az akkun a feszultseg alapjaraton fogyasztok nelkul 14,95V!!! Ha no a
fordulatszam lemegy 14,75 re,
fogyasztokkal le lehet szoritani 14,4-14,3- ra, teljesen stabil. A
szabalyzot egy masik ceg bemerte, s jonak talalta. A gond csak az, hogy
a "mesterem" nem tudja- vagy nem akarja tudni -  mi a baja, szerinte nem
is rossz igy, azt allitja a japan autok is 15V-ra szabalyoznak, es az
akkujuknak semmi baja.

A kerdesem ezek utan nem tudja-e valaki hol itt a gubanc?

A valaszokat elore is koszonom                S.S.
+ - OXoskodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok!  Udv Jani!

 Figyelgetem az OX beszelgetest, Jani jo lenne, ha nem kodositenel a
tovabbiakban.

  Energiatartalom: a robbanomotor elvet azert vetettek el eleink, mert
kicsi az energiasurusege a robbanoanyagoknak, pl.lopor, nitroglicerin, stb.
Ezek az anyagok kepesek hirtelen energia (romboloero, nagy mennyisegu gaz
eloallitasara) felszabaditasra, ami a fegyverekhez szukseges, viszont
csekely a munkavegzo kepesseguk. A legtobb kihasznalhato belso energiaval a
szenhidrogenek rendelkeznek, szemben az pl.alkohollal, hidrogennel, gazzal.

  Felepites: semmi gondot nem jelenthet egy forgo motor, mar volt ilyen a
repulokben... Ha jol ertem a szoveget, ez egy radialdugattyus motor, allo
tarcsaval, aminek segitsegevel fel le szankaznak a dugattyuk a hengerekben,
ez eredmenyezi azt a terfogatvaltozast, ami a mukodeshez szukseges. A forgo
hengerek vezerlik a gazok ki-bearamlasat, hasonloan a ketutemu motorok 
resvezerleshez, ill. a Minerva tolattyus motorhoz (1924).

  Mindenevoseg: egyaltalan nem mindegy, mivel megy egy motor. Letezik jelen
pillanatban is mindenevo motor, mehet benzinnel, gazolajjal, nyersolajjal.
Katonai jargany, specialis megoldasokkal, de nem a jo hatasfok volt
tervezesenel a szempont, hanem az uzembiztos mukodes minden aron!

 Mukodesi elv: nem muszaj a jelenlegi ismert technikan alapulnia, azonban
az alapveto kovetelmenyeket teljesitenie kell:
- hatasfoka legyen magas kb.70%, vagy attol tobb
- olcso legyen az uzemanyaga, es konnyen elo allithato legyen
- egyszeru legyen a kezeles, ne kelljen bonyolult segedberendezes hozza
- ne szennyezze a kornyezetet

  A legfontosabb, attol, hogy a masik nem hisz a te hitedben, meg nem
begyoposodott, nem hulye, stb. A masik fel is ember....legfelljebb a tudasa
mas, mint a tied. Tanitsd meg! 
--
 Udv:
     Levente
+ - Hifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hali HIX-autosok!

 Lehet Autohifi is, a keresem, a subjectbe AH-t (AutoHifi)
irjatok!(Page-down)
--
 Udv:
     Levente
+ - Trabi villogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Balint irta:
>A Trabis kollegakhoz lenne 1 kerdesem. A kocsi indexei nem villognak.

>Szerintem a villogtato automata ment ki (volt mar egyszer ilyen), de
nem
>szeretnek evenkent ilyen mutyurt cserelni. Raadasul erdekesseg a
dologban,
>hogy egy kisebb razkodos ut utan megjavult, majd 20 km utan megin
>befuccsolt. Mi lehet a bibi?
Nalam elofordult mar, hogy az index kapcsoloban, a kapcsolo lemez nem
ert hozza az erintkezohoz. Egy kicsit hajlitottam rajta, es jo lett.
Bar ha jol emlekszem, az en esetemben csak az egyik oldalra nem
mukodott.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Autokrol adatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>> ... Mint pl. motormeretek (loket furat), valtoattetelek stb.
>> akar szkennelt elektromos halozati rajzok.
>> Erdemes lenne csinalni egy ilyen reszleget minden autotipusnak egy kis
>> oldallal, ahol a muszaki adataik megtalalhato

Benne lennek, nyakig, azt azert hozzuk ossze, hogy milyen adatok
szuksegesek.
Es akkor kezdodhet a feltoltes.
Helybol be is szallnek (Fiesta 1.1i '95)
Van konyvem, irogatnam ennek es fajtarsainak adatait (1.1, 1.4i, 1.6i,
marimnt XR2)

Peter
+ - meg1x dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap riaszto szerelesen jart itt egy vadi uj Scania
kamion. Egy ket dolgot elmondott a tulaj.
Egy ilyen jargany ara 30 millio Ft. Elmegy 2 millio km-t.
Max sebesseg 90km/h-ra korlatozva.
12 fokozat elore + kuszo fokozat, 4 hatra.
Csomo extra. (Engem legjobban a
foldre lecsukhato valtokar lepett meg)
Nagyon konnyen szerelheto. A kuplungcsere
pl. 3 ora.
A fogyasztasa atlag 26 liter lehet.
(Ures vontato 17l, egyenes uton 40 tonna:26.6l,
max fogyasztas is meg van adva)
Ez kb 500 ezer liter uzemanyag a 2M km alatt.
Mai aron ez 100 millio Ft. A jarmu aranak
tobb mint haromszorosa!
Ha csak 1 literrel is csokken az atlagfogyasztas
(ami igazan nem nagy dolog) az 4 millio Ft
megtakaritas a jarmu elettartama alatt.
Vastagon megeri minel korszerubb, takarekosabb,
dragabb motort valasztani, mert nem kerulhet
annyival tobbe, mint amennyit megsporol.
Nem veletlen, hogy a fogyasztasi adatokat
deciliter pontossaggal adja meg a gyarto.

A fenti adatok gondolom mindenki szamara
egyertelmuve teszik a motor gazdasagos uzemenek
abszolut prioritasat a nyomatek es egyeb uri
huncutsagok felett (a nem hobbi jarmuveknel)

Talan meg emlekeztek a jo kis benzines ZIL-ekre.
Egy az egyben (100l/100km) ettek a szuperbenzint.
  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Barum Polaris, LPG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En a hatso kerekes automra vettem a fenti gumikat, _csak_ hatulra.
Nagyon meg vagyok vele elegedve.
Mivel minden autonak a hatulja csuszik meg hamarabb a hajtasmodtol
fuggetlenul ezert az elso kerekes az amire nem szabad csak 2 telit
tenni, oda muszaly negyet, elore is, hatra is. Ha csak elol van akkor
allhat fennt az altalatok vazolt jelenseg.

----------

Mas: valaki erdeklodott a gazuzemrol ugy altalaban...
Bp. kornyeken nem tudom hol lehet gazt tankolni, en Tatabanyan lakom,
ott lehet...mivel eppen most csokkent a jovedeki adoja, 136 Ft-rol
108 lett autogaz ara ami kb. a fele a benzin aranak. En egyebkent
palackban veszem es otthon atfejtem, igy 82 Ft-ra jon ki egy liter ara.
A mai gaz-benzin arakat figyelembe veve kb. 12-13000 km-en jon vissza
a befektetes, ami nalam igy alakult:
- Gazberendezes beszerelese (anyag+munkadij): 115.000
- Vizsgaztatas                              :   7.500
- Atfejto pupma (kezi)                      :  20.000
                                            ----------
                                              142.500
A beszereles ara elso sorban a motor konstrukciojatol fugg,
karburatoros motor eseten : 50-70.000, injektorosnal kb. 100.000,
szabalyozott motornal kb. 130.000. Az enyem az utobbi kategoria,
igy eleg olcson megusztam 115.000-rel...
Helyes beallitas eseten az auto kb. ugyanugy megy gazzal mint benzinnel,
van ugyan nemi teljesitemeny csokkenes de az elhanyagolhato. 
A fogyasztas gazbol kb. 1-1.5 literrel tobb mint benzinbol, de 
figyelembe veve az arakat (95-os benzin 211 Ft/l, gaz (palackbol) 
82 Ft/l) olyan oriasi a kulonbseg, hogy mindenkeppen erdemes beruhazni.
Igazabol ugy eri meg, ha valaki tud otthon tankolni, de most mar
(a jovedeki ado csokkenese miatt) kuton is megeri tankolni mert ugy
is majdnem a felet kell uzemanyagra kolteni.

Ha van kerdes szivesen valaszolok.

A legjobbakat!

 Ropi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #622 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Valoban nem ilyen tortent inkabb ? (Yahni ?)


>Elkepzelheto 1991-ben tortent. Lehet, hogy aramuzemmodban volt de inkabb 
>az ellenallas modra emlekszem.


Yahni leirasai is csak nagyon altalanosak, szinte semmi
>konkretumot nem tartalmaznak

Ez nem veletlen, mert nem is irtam semmit,csak azt mondtam lattam.
Ami az elonye a dugattyut ki tudja tartani a felso holtponton. (nagy elony)
Ami hatranya, tomitettsegi problemakat erzek a beomles es kiomlesnel, mint 
minden "port"  típusú motornál, valamint a dugattyút mozható mechanizmus 
nem tudom mennyire kopásálló a csúszó felületeken. A motor nem nagy 
fordulatú azt ki is emelték, mivel nagyon nyomatékos.

A "nem hiszed" helyett sokkal helytallobb lett volna valami
>szakmai igazolas, leiras a problemarol. Tul homalyos, sok
>az utalas, a Nostradamus jelleg...

Nem az csak kb egy par napot gondolkodni kell rajta. Amit en leirtam abbol 
sok mindenre ra lehet jonni, ha valaki veszi az energiat es filozik rajta.


OK, elhiszem en, de hogyan valositjak ezt meg ?
>Ha sikerul kimosni az agyambol a ketkedest es bizonyitasokat
>(Old Spice) latok inkabb, akkor elhiszem...

Megvan a video de NTSC formatumba vettuk fel. Az en kartyam csak PAL-t 
capture-ol bar a prosija NTSC-t is mond, de nem tudja rohadjon meg az ATI 
70eFt os videokartya.


>akkor a fenti mondat hitelesnek hangzana ?

Nem nagykepuseg, de hidd el a kutyat sem erdekel mi mit hiszunk.


> Felado :  [Hungary]
>Ezt en is tudom, de itt csak a víz -> goz terfogatnovekedesbol
>nyersz hasznos energiat, amihez az energiat az eges adja
>(hulladekho-hasznositas). A hidrogen egestermekenek - mint
>szinten tudjuk, ez a H2O - hidrogenre es oxigenre bontasa es ujra
>elegetese nem ad plusz energiat.

Nem teljesen, van egy katalizator a motorba beepitve amit idokozben 
cserelni kell,mert kimerul.

Engem is erdekelne pl., hogy milyen a hangja egy ilyen 'robbano'
>motornak. Alapjarati es max. fordulat, nyomatekgorbe...

A hangot lehetne hallani videon.
A gorbeket ki tudom szkennelni. Valahol keresek ingyen helyet hetvegen.

Ja es fenzcsovekkel lehet fenykardozni, mert kigyullad a kezetekben.
>150kW rulez :)
latod, igy van a solti adonal szol a fogtomesed. Vagy a kulcs a zsebedben.
Ha solton felemeled a fenycsovet vilagit (ha meg megvan a regi teljesitmeny)


>Beutalnalak egy kis tovabbtanulasra, vagy legalabb olvass el nehany
>konyvet mielott nyilatkozol errol a temarol. Az ilyen rendszerek
>telepitesenel ugyanis figyelembe veszik, hogy mennyi ideig nincs szel es
>errol iszonyu szamitasok alapjan kihozzak, hogy mekkora energiapuffer
>kell.
Ami megdragitja. Annyira hogy per pillanat versenykeptelen. Raadasul csak 
foldrajzilag jol behatarolhato helyen letesitheto.
Ott is csak akkor ha lakatlan. A szeleromuvek kinyirjak a madarakat es 
komoly fenntartasok vannak a legmozgasra gyakorolt hatasokrol. ű
Ar apaly eromu a vilagon csak nehany helyen letesitheto. Az iszonyu 
szamitas csak arra jo hogy rajojjenek, hogy ez csak egy szuk kornyezet 
ellatasara jo kiegeszito jelleggel.

>Ez vele jar, ha elsodleges eromukent hasznaljak. Most folynak
>kiserletek a kombinalt nap+szel+apaly eromuvekkel a skandinav
>orszagokban.
Ez igen marha jo lesz itthon, el tudom kepzeni az apaly eromuvedet 
tiszaloknel, vagy tihanynal.
Az, hogy valahol valami megvalosithato, nem azt jelenti, hogy a vilagon 
mindehol erre lehet alapozni.
Tegnap volt napsutes elotte ket hetig semmi. Szel meg egy honapja volt?


>Kiraly, mert valamelyik szinte mindig rendelkezesre all, es
>az energiatarolo kapacitas sokkal kissebb kell, hogy legyen.

Legfokepp  kiraly ahol semmi ilyesmi nem lehet.


>Egy keresem lenne: Mutass egy olyan konyvet, adj egy cimet, amiben
>konkret szamitasokkal levezetve lehet olvasni az igazi
>robbanomotorokrol. Elolvasom es lehet, hogy megkovetlek. Ne olyan
Ohajod parancs.
pl. "The gas and oil engine" Sir Douglas Clerk 1909 tenth edition.
Olvashatod Bunsen konyveit is O eleg sokat tudott a gazokrol. Meg egot is 
neveztek el rola.

>Fresi BaCSi
Ohajod parancs volt.


Yahni.
+ - Imadom a havat!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Eszmeletlen! Par oranyi hoszallingozas, fel-egy centi ho, es maris
kanaanna valtozott a kedvenc csusszhelyem! Csodalatos elmenyben
volt reszem. Szinte ugy viselkedett a placc, mintha jeg lett
volna.

Asszem reggel nagyot neznek az elso vasarlok, mert rendesen
kidekoraltam a bevasarlokozpont parkolojat :-)))
Az elol brutalis teli - hatul kopott nyari gumi kombinacionak
koszonhetoen egyaltalan nem volt szukseg a kezifek molesztalasara.
Pusztan a kormany es a gazpedal osszehangolt kezelesevel (na jo,
neha fekezni is kellett) a legvaltozatosabb figurakat mutattam be.
Az egyszeru csusztatott kanyarodastol a jobbra-balra fardobatason
at az egyhelyben porgesig minden volt. A HIX Jozsi talalkozon
probalkoztam a tolatasbol valo orrcsusztatassal, de nem igazan
akart osszejonni. Most azt is bepotoltam :-)

Remelem, Nektek is volt hasonlo elmenyetek! :-)


Mellekesen jegyzem meg, hogy keresztanyam (57 eves) epp holnap,
azaz ma, azaz 14-en, penteken vizsgazik vezetesbol. Nem irigylem
szegenyt...


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Mit jelent? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Varadi Peter irta:
>>idokozben remelhetoleg hajtasim is lesz (ja, az meg nincs. 

En csak egy huje pesti vagyok, de ezt nem ertettem meg eloszor. Ez a forgalmi e
ngedelyt jelenti?

udv, deejaytiszy
+ - tortenelmi motorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Mindenevo motor temahoz: ugy tudom (tudjatok, az ismerosom
ismerosetol), hogy az oroszoknak voltak a II. VH-ban mindenevo
tankmotorjaik. Az atallitas szuksegessegerol illetve mikentjerol
nem tudok. A nemeteknek pedig olyan ketutemu(?) teherautoik(?)
voltak, amelyek a benzinhiany miatt benzinnel es petroleummal is
uzemeltek. Beinditas - melegre jaratas benzinnel, utana atkapcs.
petroleumra, leallitas elott nehany perccel vissza ismet benzinre.

Ha jol tudom, az izzofejes Hoffer traktorok szinten mindenevok
voltak, errol a geprol szivesen olvasnek reszletesebben is.


Udv:

Padi
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Errol nem hallottam, arrol viszont igen, hogy a haboru alatt
Magyarorszagon is fagazzal mentek buszok meg teherautok.
A traktor neve helyesen egyebkent: Hoffherr (nem kotozkodesbol,
csak a pontossag kedveert). Sok helyen kiallitottak a TSZ-udvarra
egy-egy regi darabot, erdekes volt a kereke, ami miatt felenk
"kormos" (o mint okor :-)) neven emlegettek.

Udv: Afonya
+ - parkolas a belvarosban, sze'l (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ed, koszonom a tablamagyarazatot, ezek szerint a magyar kresz kulonbozik a
nemettol, itt ugyanis csak olyan ovezetet lehet csinalni, amit "normal"
tablakbol is osszerakhat az ember, vagyis a varakozni tilos ala nem lehet
kitenni a "max. 2 ora"-t, csak a P-betu ala (es igy is csinaljak).

###

Mivel offtopic, csak roviden: a szelkerekek tengelye kb. 50 m magasan van,
itt szinte mindig fuj szel, 400 km-re a tengertol is (aki nem hiszi,
nezelodhet itt a kornyeken). Egyebkent amig a szel+napenergia az orszag
energiajanak max. 5%-at fedezi (ha jol emlekszem a nemet viszonyokra),
akkor puffer sem kell, csak jogszabaly, ami megengedi a felesleget
betaplalni, ha meg valami kell, akkor a tobbletet kivenni a halozatbol.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Javaslat a HIX Webre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Somogyi Istvan wrote:

> Hasonlo otletet vezettem mar elo MyChroLesLie fele. Sajnos
> atmenetileg nincs scanner hozzaferesem, de ha lesz (hamarosan),
> nekiallok, es bescannelem a korulottem levo leirasokat,
> szervizkonyveket, egyeb dokumentumokat (Stevie-nek is a Favoritos
> konyvet! :-)), es html formaba ontom oket.

Scanner kapacitast (OCR-rel) fel tudok ajanlani, tovabba eredeti nemet
konyvem van a '81-85 Ford Escort autokhoz. Az _elektromos_rajzok_
pontosak benne, nem ugy mint a magyar kiadasban, az teljesen gagyi ebbol
a szempontbol.

Istvan
+ - Re: Fordulatszam-mero know how (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Az auto : VOLGA !!!!!!!! (auto ??? :-)) )

A koporso (marmint alakra), vagy az "igazi" M24-es?

> A kollega a fonokom (a vilag legrendesebb fonoke , nagyon rendes,
> aranyos, ertelmes, es most is itt all mogottem es segit megirni ezt a
> levelet) :-)

Uuuuuuugy irigylunk.:-)

> A fodulatszammero : kilog belole 5 db derot. Szinek alapjan ugy
> dontottunk, hogy ebbol ketto fold. Ezeknek kitalaltunk bekotesi helyet.
> Ez nem gond. A tobbit hova kell rakni?

Egy biztos a vilagitas.
Egy valoszinu a 12 V
1 pedig megy a megszakitora, hiszen valahonnan le kell venni a
szikra-szaporasag jelet.

> Egyebkent arrol, hogy mennyire szereti az autojat:
> Extrak a volgaban: - kozponti zar (sk beszerelve)
> ......

Beepitett Kalasnyikov, Strela? Semmi??? Hmmm. Komolytalan.

Konkluzio: Ha esetleg szetszereled a ford.szam.merot, akkor konnyebb lesz.
Persze ha szetszedheto.

Istvan
+ - Re: biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Gond van a biztonsági övemmel.

> Mi lehet a gondja, mit lehetne neki csinálni?

Csere. Szetszedni tilos, persze csak ha hosszu eletu akarsz lenni.
Tovabba lehetetlen osszerakni utana. En ebben a stadiumban csereltem. D
eleg dragak az ovek.:-(

Istvan
+ - Re: Ford - bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Sziasztok!
> Help!  Valaki kozuletek tud-e olyan bontot, ahol Ford Escorthoz
> lehet alkatreszeket kapni. Lehetoleg Godollo, ill. Budapest
> kornyeken. Elore is koszi.

Mi kellene?

Istvan
+ - Re: Nagy, regi es jo autot keresek 300ezerig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En is! :)))

Persze nem kell se nagy, se regi legyen, es arban is lehet
valamivel tobb... Ez most komoly, varosi hasznalatra, olcson
fenntarthato, jo allapotban levo valami erdekelne, mondjuk
pl. Citroen AX. Lehet nemet is, de csak ha nem draga, es nem
lopjak el :)))
+ - dB Drag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>ezeket a versenyeket pedig 149-152 dB hangossaggal szoktak
nyerni

A magyar rekord: 163,4 dB, VW Transporter,
Autohifi Studio Bp, Ko:halom utca.
Vilagrekord: 169,6 dB Ford Bronco,
Team Gates. (Nem, nem az a Gates) :-)))

A tizedesertekek nem biztosak, nincs elottem az ujsag.
De az egesz szamok jok.

>40-45 dB "marad" a zene szamara. Ezt pedig szinte mindegyik
>korszeru kazettas fejegyseg tudja, tehat a CD  lejatszok 80-90
dB-el
>jel-zaj aranyat csak allo helyben lehet kihasznalni

Nem a dinamikatartomanyra gondolsz? Egyebkent a CD-k jel zaj
aranya
meg rossz esetben is 100 dB korul van.

Udv
Balazs
+ - A felhotlen autozasert az Onok szolgalataban.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Partnereink!

Oldalainka átszerkesztettük, érdemes megtekinteni a változásokat, hiszen
jónéhány újdonság is szerepel repertoárunkban: használt autók, autószerviz
ajánló, autós témájú képek, viccek, postai csomagküldés
tarifái...oldalainkat folyamatosan bővítjük.

Új szolegünk: A FELHŐTLEN AUTÓZÁSÉRT AZ ÖNÖK SZOLGÁLATÁBAN..

Várjuk látogatásaikat.

Tisztelettel,

Web Autósbolt
www.extra.hu/webautosbolt
+ - Re: Trabi index nem villog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Balint,

hasonlo gondjaim nekem is voltak,
az elso (bar ezt lehet, hogy megtetted),
hogy szedd le az osszes vezeteket 
(miutan leirtad, hogy mi hova tartozik :-),
tisztitsd meg az erintkezoket az automatan,
majd tedd vissza. Ha tovabbra sem jo (amire
minden eselyed megvan), szedd le, vedd le a
tetejet es probald a relet korbenezni, mivel
nekem ott voltak problemak. Sajnos konkret
dologra nem emlekszem, de ha ranezel,
meg fogod erteni, hogyan mukodik, ha jol
emlekszem annak egy resze levalt (vagy 
letorott belul egy csatlakozo vezetek, nem
tudom mar), es vsznu, hogy ott a gond. Bar
ez is eleg primitiv tanancs, de ha valami
kis mutyur korul fekete folt van, erdemes
kicserelni :-). Van egy nagy fekete bogar a
lap kozepen, azt ne nagyon piszkald.
Hat ennyi, jo bogaraszast!

Nandi
+ - Favoritot vennek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

S. Favoritot vennek 500-ig:

e-mail, v. t: 2021432
+ - autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Cacctok!


Autohifi :o)

Amugy csodak csodaja, valahogy mindig meghallom a szirenazo autokat...
Es akkor mar rogton nyulok is a mute gomb fele... 7 eves vezetoi
palyafutasom alatt eccer nem fordult el, hogy valakit feltartottam
volna.  Sokszor hallgatom hangosan a zenet, de pl ha megallok egy haz
elott, foleg este, akkor mindig lehalkitom.

Stevie mar megint jol leira az autohifi alapkait :o)

Amugy eleg zuros ez az egesz tema, mert az atlag emberek kuloncoknek,
feltunesi viszketegsegben szenvedo foldlakoknak gondolnak minket...  Na
jo, azert ez egy picit igaz is :o)  De nem ez az elsorendu celja se az
autohifinek, se barmilyen mas tuningnak. Talan azert neztek rank kisse
furcsa szemmel, mert sajnos keves jol megepitett auto van az orszagban.
Sok az un 3 sarkos zene, pedig ez egyaltalan nem all osszhangban a hifi
minosegevel.  Sokszor az autos megveszi a cuccost, hu de szol meg
minden, es a hangszigeteles valahogy lemarad...  Mondjuk nekem sincs meg
meg :o)  De tavasszal meglesz, ui fenyezodik meg lakatolodik majd az
auto, ripityara szedem, telenyomom uveggyapottal,  pur habbal, Noise
FX-el meg mindenfele hangszigetelo csodaval.

Irok a cuccosrol is.

Pioneer CD-s fejegyseg
elol egy komponens Cerwin Vega! szett
csomitartoban egy 25-os Rockfor Fosgate brumi egy reflexládában (ide meg
be fog cuppanni megyegy, ui meg nem lobog elegge a hajam :o)
es egy 4*55 sin  Daewoo vegfok. (ez is valtozni fog tavasszal, azbutod
meg nincs kivalasztva, de remelem, ez is egy RF lesz)

De legfontosabb most majd a hangszigeteles.


Rendezhetnenk valamikor egy autohifis talakat.  Hmm?


Udv....Adam
+ - Sko feknyereg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia FresiBaCsi.

>Amugy kb 1/2 eves a nyereg es a betet, mert
>mielott
>vettem, akkor csinalta meg a srac. Benne is van a regi a csomiban :-)
Akkor szvsz nem szorulhat a dugattyu. Nem lehet inkabb, hogy a fektarcsahoz
viszonyitva a feknyereg valamely resze nem koncentrikusan kozepen hanem egy
kicsit arrebb lehet ?

> 2. A trapezkarok elott van valami kissebb rud, ami silentblokkokkal
van
> felrakva. Na az egyik tartoja a silentblokkal egyutt hianyzik,

Hianyzik az egyik stabilizatorod :-o Rossz uton es kanyarodaskor nem ereztel
semmi rendellenesseget ? Erdekes :-o Ilyen helyzetben koppan a futomu, vagy
kanyarodas eseten furcsan leng az eleje.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - MILITEC kaphato :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Matol kaphato nalam a MILITEC kopascsokkento adalek. Nagyon koszonom Kovacs
Attila kozbenjarasat az erdekemben. Szeretnem tudatni kedves
listatarsaimmal, hogy a teljes arbol minden listatarsamnak - 10% kedvezmenyt
adok. Postai utanvetel is megoldhato ( mint a futoszaljavitonal )

MILITEC  1 flakon 473 ml

Teljes ar :                    6250 Ft
Listatarsaimnak:        5750 Ft

www.dbmsh.net

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Kalaptarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Tibor.

>Egy kedves ismerosom elkeseredetten keres ´85-ben gyartott
>Opel Ascona 1.8i -hez (5 ajtos) kalaptartot. Esetleg tudtok
>valamilyen bontot, alkatreszboltot, ahol hozza lehetne jutni
Felhivtam egy par alkatresznagykert de nem sok sikerrel. Ok az Opel
alkatreszforgalmazokat ajanlottak nekem.
De lenne egy keresem hozzad. A gep szinkodjara lenne szuksegem ahhoz, hogy
tovabb tudjak lepni ezugyben. A szinkodot a motor - alvazszam lapjan az also
jobb oldali reszen harom szamjegyu szam jelzi. Ezt a szamot kuld el
legyszives.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Lampak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Csaba.

>"Egeto" kerdesem van hozzatok. Kedvenc autom lampai
>alig vilagitanak.
Milyen tipusu autorol van szo ? Foncsoroztatni a regi autoban mar volt szo
rola eleg draga mulatsag. Ket fele megoldas letezik a szamodra. Kiveszed a
40/55 W - os izzokat es teszel bele normal 75/75 W - os izzokat, vagy
halogen izzot de ehhez halogen betet is szuksegeltetik.
>Ezek, az uj halogen
>egok mennyivel novelik a lathato teruletet?
Ezek a halogen izzok ugyanolyan teruleten vilagitanak mint a tied. ( Kressz
eloiras ). De a fenye sokkal erosebb igy biztonsagosabb a latas is.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS