Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1253
Copyright (C) HIX
2001-10-09
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 4t vs 2t (mind)  14 sor     (cikkei)
2 autovasarlas (mind)  32 sor     (cikkei)
3 paras ablak (mind)  24 sor     (cikkei)
4 FIAT (mind)  34 sor     (cikkei)
5 RE: Trabi flame - nem erdekes (mind)  68 sor     (cikkei)
6 megint egy fura lampa (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Lengescsillapito (mind)  8 sor     (cikkei)
8 Ez+az (mind)  41 sor     (cikkei)
9 trabanttal (mind)  35 sor     (cikkei)
10 budosseg (mind)  50 sor     (cikkei)
11 HELP (mind)  7 sor     (cikkei)
12 MozdonyHAT (mind)  80 sor     (cikkei)
13 Adac (mind)  10 sor     (cikkei)
14 Autos hetvege az osztrak Alpokban (mind)  59 sor     (cikkei)
15 RE: Trabi flame - nem erdekes (mind)  43 sor     (cikkei)
16 Mechanikus lopasgatlok (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Ablaktorlo - Nem en voltam... (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Trabi/Wartburg lista- HIXAuto talalkozo okt. 6. (mind)  65 sor     (cikkei)
19 RE:911 avagy a nagy marketinglufi (mind)  17 sor     (cikkei)
20 Re: oktoberi auto 2 ujsagban olvasom (mind)  31 sor     (cikkei)
21 Fekbetet (mind)  18 sor     (cikkei)
22 Trabant fustoles, ablaktorlo (mind)  28 sor     (cikkei)
23 lopas statisztika (mind)  8 sor     (cikkei)
24 2T vagy nem 2T? (mind)  109 sor     (cikkei)
25 Escort kozepso oszlop (mind)  9 sor     (cikkei)
26 re:melegites (mind)  13 sor     (cikkei)

+ - 4t vs 2t (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a 7vege utan megujult erovel - sokak oromere:

> Ez az allitas ebben a formaban helytelen. 
> A 2 tipus kozott kb. annyi a hasonlosag mint a golf1 karbis valtozata, 
> meg a golf4 TDi kozott.

Ez az allitas ebben a formaban helytelen.
Te nem a ket tipus kozti kulonbsegrol, hanem a ket motor kozti
kulonbsegrol beszelsz.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

meguntam a Trabi temat, mi szolnatok egy olyanra, hogy
hasznalt auto vs uj auto vs bemutato auto?

> Az en Thaliam bemutato auto volt a szalonban, igy
> 200.000-el olcsobban hozzajuthattam. Igaz emiatt nem
> volt teljesen uj, de az a 3500km nem tetel.

Amiota voltam par auto tesztvezetesen, azota en bemutato autot
nem vennek. Megjott az Alfa 147 - rogton indultam kiprobalni.
Allok a szalon elott, jon az ezust szepseg. Benne egy 60 kilos
60 dioptrias, bajuszos emberke. Gyorsan felreallok, ugy nezem
ez be nem veszi a kanyart. Mar tekeri, mar tekeri, upsz. Csak egy
picit padkazott, amugy egesz siman betert az udvarra. Majd
3 es fel meter szeles uton... Mi van, ha kapu is van? Brrr.
A kovetkezo egyen egy envagyokanagycsavo. Rago, zseles haj,
adidas felszereles, aranylanc. Alapjaraton pumpalja a gazt,
nyeritessel elindul az auto, aztan mar csak hallom, ahogy 
egyesben 7200-nal lekorlatoz az elektronika. A szivem szakad 
meg. En vagyok a kovetkezo. Beulok, megsimogatom. 384 km
van benne. Szegeny. Meg sem ismerte milyen erzes valakie 
lenni, valakit szolgalni, valaki torodeset elvezni. Ellenben mar
parszor maximumot teljesitett. Mellettem az elado ledobbenve 
nez ram, de nincs is kedvem kiprobalni az autot. Aztan megis,
4000-nel felvaltok, minek a motrot nyirni, pontosan erzem, mit
varhatok el tole. Kanyarban picit probara teszem a futomuvet,
valoban csiszoltak rajta. Elegedetten, de szomoruan hagyom el
a szalont es a fejemben elraktarozom, hogy tesztautot soha.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - paras ablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Elhiszem, viszont a mérleg másik oldalán található a párás ablak,
> amelyen nem látok ki. Nekem fontosabb az a pár perc, mint hogy
> potenciálisan ne vegyek észre valakit/valamit...

Ha ezt nekem irod (igen :)), akkor rossz helyre cimezted. Miert? Mert
ki nem allhatom azokat, akik ugy elindulnak, hogy paras az ablak
vagy eppen ket 50 Ft-nyi lyukat kaparnak a jegbe es azon lesnek
kifele.

>  Attól még párás lesz _belülről_ a hideg ablak, amint beülsz/beültök.

A kemia csodakat tesz. Eleg egy kis parasodasgatlo es para husss...

Jegesedes ellen is szoktam neha vedekezni. Pl. az ablaktorloket
megovando foliat szoktam ala tenni, vagy kihajtom. Ha unom a kaparast,
(erre is van remek aeroszol - Prevent jegoldo), akkor ejjel kartonlapot
teszek az elso ablakra. Nem fagy oda az ablaktorlo, nem lesz jeges
a szelvedo. Hatrany, ha olvad-fagy, ill. esik-fagy kombinacio van az 
ejjel, akkor alaposan oda tud ragadni :))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - FIAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ferrari-tulaj szajabol idezek: "Ez is csak egy Fiat, csak Ferrari van
> rairva." 

Ez durva. Minden Ferrari vasarlo az uzlet nyelbeutese elott megir egy
tesztet, alkalmas-e egyaltalan egy ilyen auto birtoklasara.
A baratod vagy meghamisitotta a tesztet, vagy egy replika tulajdonosa.

Na mindegy, a Ferrari nem az en asztalom. A Fiat viszont annal 
inkabb es nem ertem, mi az, hogy "csak egy Fiat".
A Fiat a jelenkor egyik legjelentosebb mammutvallalata. Mi baj van
vele? Hogy nem csinalja nyilvanosan azt a zabigyerekgyartast, amit
pl. a Renault es a Nissan csinal orszag vilag szegyenere? Akik 
penzert mar valoban mindenre kepesek? Egyforma tucatautok...
Az, hogy nem dob piacra a hirnevehez meltatlan autot az olcsosag
jegyeben (Thalia)? Az, hogy nem alacsonyitja le valaha hires markait
par vacak millio miatt? (MB-A, Audi A2...). Az, hogy sorra nyeri az
ev autoja cimeket? Az, hogy a Punto egy sikerlegenda lett es a 
Punto II ezt is tul fogja szarnyalni? Az, hogy Stiloval megint lemossa
az egesz also kozeposztalyt? Az, hogy megalkotta a Multiplat, mely
a beljeset tekintve az egyik legfenomenalisabb auto a piacon?
Vagy netan a JTD es JTD II miatt szegyenkezzen? Vagy a TS miatt?
Az elenjaro formatervezese miatt? Vagy azert, amiert az Alfat ujra
elinditotta a siker utjan? 3x annyi Alfa talal tulajdonosra, mint 10 eve.
Visszater az amerikai piacra is... A Maserati hosszu ido utan 
nagyot alkotott a 3200 GT-vel, most meg jon a Spyder. A Ferrari
sikert sikerre halmoz a F1-ben. A statisztikak legaljarol az egbe
repul a Fiat. Az utolso 10-12 evben nem talalok autogyartot, aki ilyen
fejlodesen ment volna keresztul es ennyit adott volna az autozasnak.
Szoval mi az a "csak egy Fiat"?

Cs.
AR 146 / Punto II.
+ - RE: Trabi flame - nem erdekes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Attila,

	szinte egyetlen sort sem ertettel meg abbol, amit irtam...

	> ...pontosabban egyre tobb turelmetlen ember van az utakon.

	ilyen vilag van, azzel nem csinalsz semmit.
	amiota van e-mail, varsz 3-4 napot a klasszikus levelre, vagy
	elkuldod e-mail-ben? 

	> Az autok szamottevoen nem gyorsultak 10 ev alatt, szerintem.
	> Talan a gyors autok szama nott meg 0.1%-rol valamennyi %-ra.

	Nem tudom, hol elsz, en 10 eve korulneztem, Skoda Skoda 
	hatan, egyre tobb favorit, sok Lada, nyugati roncs.

	Most a Favoritbol Fabia lett es Thalia. 40-50-60 lovas autok
	helyett 90-100 lovas gepek. Ember, tenyleg nem szoktal
	pirosnal allni? Ha Skodri all a sorban, inkabb a masikba
	allok at, mert 40-50 metert kepes elvesziteni masodpercek 
	alatt. Tudod mennyi volt ujan a gyorsulasa? 23 mp...
	A mai 13-14-15 atlaggal hasonlitva... no comment.

	> Ezt nem ertem, hogy lehetne ugy vezetni hogy nem vesz reszt
	> a kozlekedesben? Mi az hogy "szervesen" reszt venni?
	Ugy ertettem, hogy aktivan. A passziv Jucika kapott egy
	Suzukit es mar o is autoval jar munkaba.

	> A felszereltseg meg lufik szama elsosorban orszaguton,
	> autopalyan jatszik, frontalis utkozeseknel. 

	Hulyeseg. Autopalyan a lufi mar nem sokat segit. Inkabb
	50-60-70-es utkozesekben van nagy szerepe. 

	> Aki azert bizik a lufiban mert derogal neki az ovet bekotni, 
	> az megerdemli.
	Akinek van lufi, az bekapcsolja az ovet is, mert tudja,
	hogy a lufi kitori a nyakat, ha durran. Tudod milyen nagy
	lepes az el. ovfeszito a regi autok akaszd fel magad 
	mozgalombol kinott laza, semmit nem ero ovevel szemben?

	> Es egy rakas mostani uj autonal sem szeria a legzsak.
	Az Ibizan kivul tobbrol nem tudok. Es Te?

	>18 eves leharcolt Lada kontra 5 eves Felicia pickup... fair ez
	>az osszehasonlitas? A Felicia mit gondolsz hogy nezne ki
	>18 ev es ugyanannyi strapa utan?

	Nem ertem mit akartal ezzel mondani. Mert en azt, hogy 
	mindennek meg van a maga eletkora, es ha valami elavul,
	akkor azt le kell cserelni.

	>Es semmivel nincs kevesebb joguk ott lenni az utakon mint neked.

	Milyen jogok mar megint? Mondtam en valami mast, vagy kuldtem
	valakit a fenebe? Egyszeruen leirtam a velemenyem. Tudod,
	mondhatnam azt is, hogy le se futyulom a miska bacsit, ha
	koppanunk, nekem ott az uj, eros pleh, ovfeszito, fps, lufik,
	o meg csinaljon, amit akar, de nem teszem, mert en valoban 
	realis es egeto problemanak itelem meg, hogy milyen is
	az orszag autoparkja.
	Sajnos a legtobb embert nem erdekli a biztonsag, nalunk, ahol
	a Skodak ellepnek mindent, nem tudsz a bazarban olyan Feliciat
	talalni, amiben lenne legzsak es ABS. Talalsz barmilyen alufelnit,
	ultetest, szpoilert, BOSE HiFit, 12 reprot, sportulest, de a 
	biztonsag nem fontos. 
	Ah, mindegy, ez megint egy szelmalomharc, mint a vilagitas,
	meg a fustoles.
+ - megint egy fura lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ugy latszik nekem mar csak ilyen titokzatos lampaim lesznek a pozson :)
Szoval az utobbi idoben tobbszor is rovid idore kigyulladt a pozso 405
muszerfalan az also sorban balrol 2. 3. lampa. Narancssarga szinu, ugy nez
ki mint egy ovalis alju tartaj amelyiknek mar csak az aljan van egy kis
folyadek.

Szerintetek mi lehet? Arra gondolok, hogy az ablakmoso folyadekot jelzi
vissza, de persze lehet, hogy rossz uton jarok.

Nincs veletlenul valakinek egy eredeti konyve ehhez a tipushoz magyar vagy
angol nyelven fenymasolas celjara?

Koszi
Vlad(x)
+ - Lengescsillapito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hol lehetne megvizsgaltatni Budapesten, hogy milyen allapotban vannak
az Opel Astra (1996, 4 ajtó, X14XE) lengescsillapitoi?
Milyen fajtat erdemes venni, mert a gyari 20 ezer/db (elso) 15 ezer/db
(hatso) kicsit soknak tunik.

Tamas
+ - Ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Trabant-vitarol csak meg egyet, elfogultsag nelkul : En is nagyon
szerettem-szeretem a Trabit, (erzelmi, nosztalgikus okokbol, nem
muszakiakbol), csak a gyerek telen mindig panaszkodott, hogy nagyon fazik
benne ... Tudom, miert nem oltoztettem fel rendesen. De akkor akar szekeren
is mehettunk volna ! :-))) Na meg egy kisebb csattnal is nagyobb a serules
eselye, ilyet meg senki nem akar a gyerekenek, akkor inkabb
tomegkozlekedes, ha mas nincs. Es ez komoly.

Autovasarlassal kapcsolatban : Igen, kapnek egy '93 -as Saab -ot a
penzemert, de mint irtam, nagyon elegem volt a 10 ev koruli autok
folyamatos problemaival. Most mar ki szeretnem probalni, hosszu ido utan,
milyen egy mai, uj auto. Volt egyszer mar egy uj, csak az P126 nevre
hallgatott es tobbet szereltem, mint a 8-10 evest nyugatit :-)))

Tegnap csaladi kirandulas volt Opusztaszerre. Gondolkoztam, melyik uton
menjek Budapestrol, vegulis ugy dontottem, odafele Budapest-Kecskemet az M5
autopalyan, majd Kecskemet-Del -nel le az 5 -os foutra, Opusztaszerig. A
Kecskemet-Kiskunfelegyhaza autopalya szakaszt mar nem probaltam a rovid tav
es a horribilis osszeg miatt. Vegulis ott csak annyi a lassulas az
autopalyaval szemben, hogy at kell menni Kiskunfelegyhazan. Visszafele
pedig vegig az 5 -oson, at Kecskemeten.
Persze szamolgattam. Az odaut is, visszaut is 155 km hosszu volt. Az
autopalyas verzio 1:35 perc volt, a csak foutvonalas 2:05 perc. Az
autopalyan nem mentem tobbel 130 -nal, a fouton lakott teruleten 50-55,
lakot teruleten kivul 100-110 korul, ahol lehetett. Es itt jon a dobbenet,
az autopalya  felora elonyeert fizettem 1750 forint palyadijat !!! Ami
nekem pont 100 kilometerre elegendo benzin ara ! Na, most ez a felora elony
mire eleg ennyi penzert ? Egy kirandulas eseteben semmire, de szerintem mas
is inkabb elindul korabban, ha nem autopalyazik. De azt hiszem, utoljara
hasznaltam ezt az autopalyat, amig ilyen feltetelek mellet lehet igenybe
venni. Es nem erdekel, hogy mennyire vannak leterhelve a fout melletti
telepulesek, de ez mar politika. Es nemcsak en gondoltam igy, hanem a
rengeteg jugoszlav, torok stb. vendegmunkas, meg a sok magyar, aki szinten
Budapest iranyaba tartott. Erdekes, az autopalyan kilometereket mentem ugy,
hogy nem lattam masik autot ... Na, hoborgesbol ennyit mara.

Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - trabanttal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

haasza irta:
>64 km-en keresztul 35-40 autoval talalkoztal csak?
igen, Szantod-Kaposvar kozott masodrangu, talan 3 szamjegyu fout, falvakon
keresztul vezet, reggel 8-9 ora kozott. Nincs nagyvaros utkozben, nincsenek
munkaba igyekvo emberek, stb. Tipikus dunantuli falusias kornyezet, ahol
falusi emberek fdalusi modban hasznaljak az autojukat.

>1) 35-40 db-os mintabol kovetkeztetni tobbszazezres allomanyra
>nem hiszem, hogy eleg.

Sajat magamat idezem: "Ebbol persze nem kovetkezik, hogy Somogyban az autok
egyharmada ketutemu, de esetleg lenyegesen tobb, mint Pesten."
 Nem kotelezo eszrevenni, de ott volt!

>2) Ugyan nem tudom, hogy ebbol a 9 db 2T-bol mennyi, amennyit
>utolertel, de ha figyelembe veszem, hogy atlagosan 80 km/h a
>szokott sebesseguk, ellenben az egyeb autokkal, eleve tobbet
>erhetsz beloluk utol.

Mindenkit utolertem, ui 140-160 kozott volt az utazom, falvakban 100.
Kanyarokban, be nem lathato helyeken ertelem szeruen lassabban. Engem senki
nem elozott meg.

>A legenyhebb kifejezes is, ami errol eszembe jutott a fullentes.
Bazzeg, miert nem irod le, hogy hazudok? Ott ultel mellettem? Nem, a
koruton ultel a dugoban. Miert hazudnek? Attol jobb nekem? Vagy Pestrol
olyan nehez elhinni, hogy vannak 60eves se lat-se hall sultparasztok, akik
szivatoval mennek arrebb 3kilometerrel es kozben olyan a Trabantjuk, mint
egy kodgyertya? Vagy azt nehez elhinni, hogy a sok allasban kicsit
kiulepedik az olaj, es az ejtotankos Trabant indulasnal olajosabb anyaggal
megy? Reggel, 8 fok kulso homerseklet mellett? Jo, lehet, hogy tuloztam,
csak 30 meter volt "atlathatatlan" utana meg 50 meter "suru" es tovabbi 20
"lathato". IGY JO?!

AR 155 2.0TS16V Super
+ - budosseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Megsugnad, hogy a budosseget milyen modszerrel lehetne szurni.
>Kitesznek egy etalon rendort, es ha elfintorodik, akkor azt a
>kocsit megallitjak? Szagoltam mar par LPG-s kocsit, nekem pl.
>budos volt, ugyanakkor alig van szennyezoanyag-kibocsatasa.
Olyan muszer viszont mar MA is van MAGYARORSZAGON, ami 90% valoszinuseggel
ki tudja szurni a durva szennyezoket az elhalado forgalombol. Tehat nem
fogja megtalalni a sajat kategoriajan felul szennyezo katalizatoros autot,
mert az meg mindig tisztabb egy Ladanal, de kiszurja a tulfustos Ladat,
Ifat, ketutemut. Ez pont eleg lenne, hogy a legdurvabb szennyezoket
kiszurjek.

>Ez komolyan mondom baromira tetszik. Ki fogja megmondani, hogy ki
>a forgalom feltartoja (a fenntarto gondolom csak eliras).
Ha olvastad volna az elozmenyeket, akkor tudnad, hogy a masodik sorban
parkolokrol volt szo, akik a kozlekedest akadalyozzak, nem a mozgo
jarmuvekrol. De ahogy az EU-ban bevezettek a minimum 8t/LE aranyt a
kamionokra (ezert nincs 320nal gyengebb kamion nemzetkoziben), ugyanugy
lehetne ezt itthon is alkalmazni.

>Fogash, mikor jartal zoldkartyasnal utoljara?
Bazzeg, minden aron kotekedni akarsz? Itt a listan is tobbszor elhangzott
(meg valamilyen kozlonyt is ideztek hozza), hogy a dij a szukseges
muszerezettseg, stb aranyaban valtozik, korszerubb autoknal dragabb. Pont
ez a gaz benne, hogy egy karburatoros, kat. nelkuli autora 2000 (vagy 2500,
kurvara mindegy) Ft az egy eves zoldkartya, a szabalyozott katalizatoros,
lambdaszondas autokra meg 6 eves kor felett megvonjak a 3eves ciklust,
vihetem evente, raadasul dragabb lesz merni, mert dragabb muszer kell
hozza.

>A zoldkartyazas szolgaltatas, es nem modszer a szennyezobb autok
buntetesere. Ha
>egy kocsin tobb mindent kell csinalni, vagy dragabb muszert kell hozza
hasznalni, miert >ne lehetne dragabb a vizsgalat?
 Nem szolgaltatas, hanem vizsgalat, mint a muszaki vizsga. Egy hatosag
(vagy megbizottja) ellenorzi, hogy a jarmu megfelel-e az ugyanezen hatosag
altal tamasztott kovetelmenyeknek. Raadasul kotott aras, kulonben lehetne
muhely, aki megcsinalja 600Ft-ert es lenne, aki 3000ert. Egyik kocsin sem
kell tobbmindent csinalni, mert ez egy VIZSGALAT. Ha javitani, allitani is
kell rajta, az mar nem a vizsgalat dija, hanem javitasi, szolgaltatasi dij,
az fugghet a szukseges muszerek raforditas aratol.
Egy logikusan (celiranyosan) mukodo rendszerben az allam tamogatja a
tisztabb autokat (adokedvezmennyel, ritkabb, vagy olcsobb dijakkal) ezzel
is arra osztonozve lakossagat, hogy ilyenekkel kozlekedjen. Nalunk meg: "ha
nekem nincs, masnak se legyen!" "Fizessenek a gazdagok!" Valasztasi evben
nem lehet mast varni, kar, hogy bedolsz ilyen demagog kozhelyeknek es
belemkotsz, mert nekem nem tetszik, ha elottem az uton valami lassu, budos
es koszos!


AR 155 2.0TS16V Super
+ - HELP (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Kerek valakit, hogy kuldje el a 1250-es szamot valahogy kimaradtam az
osztasbol, es ugy tunik van benne erdekes cikk. Koszonom!!!

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
+ - MozdonyHAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Szombaton megtortent a latogatas a Fusti Vasuttorteneti Muzeumban.
Tenyleg szuper a hely, rengeteg erdekes dolgot
lattunk-hallottunk-tapasztaltunk-probaltunk ki.

Az en hangulatomat elegge befolyasolta a pentek delben tortent
baleset, melynek soran elol-hatul osszegyurodott a Trabim :-(((((
Osszecsusztunk az Ulloi uton. Nekem a ket lokharito, a koteny,
homlokfal, hatfal, motorhazteto, lampakeretek, hatso lampak, jobb
elso es hatso sarvedok, elso index serult es/vagy tort. Az auto
jaraskeptelenne valt a kipufogoontveny 3 helyen valo torese miatt,
de ezt ott a helyszinen cserevel orvosoltuk. Szerencsere a hatso
lampak kozul a fontosak (index, fek, helyzet) mukodnek, igaz, jobb
oldalon bura nelkul, festett izzokkal. Es ha minden igaz, az alvaz
es a futomu nem serult.

Az auto kozlekedesre vegul is alkalmas, de csak lassan (max 65-tel
mertem vele menni), mert a motor es csomagtertetot gumipok fogja,
azaz nem is zarhato. Emiatt nem is lehet csak ugy otthagyni az
utcan.


A tali maga kiraly volt. Tobb mint negyvenen gyultunk ossze,
sajnos a HiX Autot alig nehanyan kepviseltuk, kozulunk is sokan a
Trabi listat is kepviseltuk. Vegeredmenyben tisztan HiX Autos
resztvevo egyetlenegy volt :-(((

A nagy letszam miatt "flottakedvezmenyt" kertunk, igy a 800 Ft-os
belepodijbol 450 lett. Igaz, 18 even aluliaknak csak 200,
nyugdijasoknak meg 300 Ft a belepo. Fotoengedely 200 forint, de
senki sem kerte. Igaz, nem is vettem, csak fenykepeztem boszen...

Kepeket (a Trabimrol is) az alabbi cimen talaltok:

http://www.tar.hu/djsomi/trabant/photos/2001budapest4/levtali.html

Rengeteg szep es erdekes jarmuvet lathattunk. Tobbtiz tonnas
hoekek, 130 tonna onsulyu vasuti daru, homaro akkora
"propellerrel", mint az allat, vasuti Pobeda, meg egy pancelozott
kisbusz, osregi gozmozdonyok, sinbicikli, NOHAB, es meg
sorolhatnam. Nemelyik jarmu ala is be lehetett menni, bar eleg
alacsony es olajos volt az akna. A tilalom ellenere sok mozdonyba
behatoltunk, felfedezesi osztoneinktol hajtva. A HOHAB belulrol is
lenyugozo! Vegigsetaltunk a motor mellett is. Leirhatatlan!

Az egyik kocsiban egy terepasztal van, fogaskerekuvel, sikloval,
meg egy kis trukkel: az alagutban utkoznek ossze a mozdonyok.
Pontosabban csak az az erzese az embernek, de megsem...

A vasuttorteneti kiallitast is erdemes megnezni, sok erdekes kep,
es targyi emlek idezi a multat.

Egy bemutatot is vegigneztunk, amikoris a forditokorongra egymas
utan kihoztak es megforgatas kozben bemutattak tobb mozdonyt es
vasuti kocsit.

Mint kesobb megtudhattam, a Csajka sinauto eszmei erteke 17 millio
Ft. A faboritasu, rezzel diszitett etkezokocsi viszont eppen
huszszor ennyit er. A 101 eves, mukodo gozmozdony pedig meg ennel
is tobbet, 380 milliot er. Ehhez kepest a NOHAB csak valami 30
milka korul mozog.

Termeszetesen nem hagytuk ki a fo elvezeteket sem. Kiprobaltuk a
kezi es motoros (Pannonia) hajtanyokat, a Csajkat, es persze nem
hagytuk ki a mozdonyvezetest sem. Kulonleges elmeny volt, egy 380
millios jarmuben utazni, ugy, hogy ott elottunk raktak meg a
kazant, mi kurtolhettunk es nekunk kellett meghuzni az iranyvalto
kart. Mindezek nevetsegesen olcson, hiszen a mozdonyvezetes 4
szemely reszere egy ezresbe kerult, a tobbi (hajtanyok, Csajka)
pedig 300 Ft-ba.

A kezi hajtanyra es a mozdonyra termeszetesen megkaptuk a jogsit
is.

Osszessegeben: szuper a hely, es szerintem egyaltalan nem draga,
tenyleg
erdemes egy napot eltolteni ott.

Udv: Soma
+ - Adac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.adac.de/cgi-bin/adac.filereader?3b93436d00317bdc2778c358802106e7+
EN/products/AIAxxxFH0000005

Javaslom mazsolazzatok egy kicsit a nemet ADAC uj minosegi besorolasabol.
Nem szentiras, de erdekes. Annak ellenere, hogy nemetek, az Opelt
leminositettek a 11-k helyre.

Jo olvasgatast...

Udv: Refi J
+ - Autos hetvege az osztrak Alpokban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

A hetvegere vegre sikerult osszehoznom egy kis kirandulast Ausztriaba.
Penteken felhivtam Botond baratomat, es mivel eppen raert, igy szombaton
reggel mar indultunk is.
Az utvonal a kovetkezo volt (csak emlekezetbol):
Szombat
Tbanya, Hegyeshelaom, Pandorf, Wienerneustadt, Kindberg, ... Grobming
Vasarnap:
Grobming, Gmund, Grossglockner Hochalpenstrasse, Salzburg, Wien, Tbanya.

Mivel utba esest, ezert Gmund-ben megneztuk a helyi Porsche muzeumot is.
Nagyon szep allapotu regebbi autok, es par ujjab is. Az autok valami
eszmeletlenul jo allapotban voltak, mintha meg sohasem lettek volna kint az
uton, pedig nemelyik futott rendesen. Erdekes volt a kiallitott, felbevagott
P 9xx, 1991 bol. Nem is tudtam, hogy mar akkor hatsebesseges transaxle
(valto es difi egyben, hatul), es tiptronic valtoja volt a P-nek. Volt
kiallitva nehany versengep is, volt ami mindossze 400 kg volt es 270 loero.
Ha jol emlekszem, akkor 1987-es, es sok mas ev hegyi bajnoka.

Korabban mar sokszor jartam az Alpok-ban autoval, de tobbnyire csak
atutazoban a fobb kozlekedesi utakat es autopalyat hasznalva. Most azonban
lemereszkedtem azekrol az utakrol, es igy valami igazan szep es csodalatos
elmeny volt az autozas.
Sikerult mondjuk talalni olyan 1641 meteres hagot, ahova a fol es a levezeto
ut meredeksege is meghaladta a 15%-ot !! Korabban nemigen kellett kettest
kapcsolnom sehol az ut folyaman, de itt volt olyan szakasz, ahol a Renault
motor (ami szerintem nagyon jo) is csak egyesben volt hajlando gyorsulni egy
kanyar utan !! Ugyancsak itt kellett a lefele ut soran is egyesbe tennem a
valtot, hogy a motor ne 5000 folott futyuljon... Ha jol emlekszem ez az ut a
99-es volt, ajanlom mindenkinek, de csak jo fekkel es eros motorral !

A hetvege fenypontja a Grossglockner hago meghoditasa volt, vasarnap
delutan. Azt hiszem jogosan hasznalhatom a meghoditani szot, mivel a hago
labanal elokerultek a csomagtartobol a biciklik, es ezt az utat tekerve
tettuk meg. Nemi bevezeto utan 12 Km, atlagosan 9%-os emelkedo, fel egeszen
2378 meterig, a gleccser labaig ! Ez az, amit mar a Tour-on is komoly hegyi
szkasznak hivnak... Nem volt konnyu, de kb masfel ora alatt felertunk, vegig
a latvanyban gyonyorkodve. Fenn eleg hideg volt, de a latvany, es az erzes
mindenert karpotolt. Felfele lattam egy Ferrari Testarossa-t !!
Lefele odavagtuk az autosokat, egyenesben meg-meg ott voltak (80 felett
mentunk), kanyarban meg nem voltak ellenfelek!

 Ja, es igy nem kellett kifizetni a 340S dijat sem. Ezt egy rendornek
sikerult kifizetni, mivel egy faluban 69-el mentunk :( A rendor nagyon
korrekt, es hatarozott volt, semmi szemelyeskedes. Egyebkent nem konnyu
kovetni, hogy eppen mennyivel lehet menni, mivel esetenkent a hazak elegge
szetszortak, maskor meg hazak mellet is 100-zal lehet menni.

Mire hetfo hajnalban 1 korul hazaertunk, akkor 1330 Km korul volt az ut
hossza, amit a mar megszokott 6,2 koruli fogyasztassal sikerult teljesiteni.

Nagyon sok szep es jo autot lattunk az utakon, azt hiszem az Alpok az a
hely, ahol erdemes egy jo autot hajtani ! Remek utak, gyonyoru kornyezet, jo
levego (a sok autos allenere is !).

Tamas

u.i: legkozelebb a 3000GT-vel megyek, tobb tesot lattam :))
+ - RE: Trabi flame - nem erdekes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az autok egyre gyorsabbak,
>az emberek egyre turelmetlenebbek, az autok szama egyre 
>no.Olyanok is vezetnek, akiknek 10 eve a fejukben sem fordult
>meg, hogy a kozlekedesben szervesen reszt vegyenek. Egy
....pontosabban egyre tobb turelmetlen ember van az utakon.
Az autok szamottevoen nem gyorsultak 10 ev alatt, szerintem.
Talan a gyors autok szama nott meg 0.1%-rol valamennyi %-ra.

Ezt nem ertem, hogy lehetne ugy vezetni hogy nem vesz reszt
a kozlekedesben? Mi az hogy "szervesen" reszt venni?

>minden autonak a leheto legjobban fel kell lennie szerelnie,
>hogy meg tudja vedeni gazdijat. A Trabi itt 0 pontot kap.

A felszereltseg meg lufik szama elsosorban orszaguton,
autopalyan jatszik, frontalis utkozeseknel. Varosban a 
balesetek igen nagy tobbsege <20 km/o koccanas, ahol
az ov kenyelmesen megfog, ha be van kotve. Aki azert bizik
a lufiban mert derogal neki az ovet bekotni, az megerdemli.
Es egy rakas mostani uj autonal sem szeria a legzsak.

>Kerlek ne gondold, hogy hianyzik belolem a tolerancia vagy
>kompromisszumkeszseg. Falusi gyerek vagyok en, a joapam
>is 18 eves Ladat hasznalt arra, hogy atjarjon a szomszed faluba
>(3,7 km) a foldes uton es hordta vele a zsakokat, szemetet.
....
>750000-ert vett egy 1996-os dobozos Felicia Pickup 1.9d
>autot. Szervo, 5,2 altagfogyasztas, minden vizsga csont
>nelkul, biztonsagos, nagy csomagterrel. Mivel naponta 

18 eves leharcolt Lada kontra 5 eves Felicia pickup... fair ez
az osszehasonlitas? A Felicia mit gondolsz hogy nezne ki
18 ev es ugyanannyi strapa utan?

>dedelgetik, mar nem elegiti ki az auto fogalmat. Az auto mar
>regen nem arrol szol, hogy 4 kerek + kormany es elvisz
>A-bol B-be. 

Legy eros, sokaknak meg mindig errol szol. Csak ok a csendes
tobbseg akik nem is olvasnak autos listakat, nemhogy irjanak ra.
Es semmivel nincs kevesebb joguk ott lenni az utakon mint neked.

udv: VAti
+ - Mechanikus lopasgatlok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

November vegen meglesz az uj gep (alap-Octavia), a kerdes az, hogy melyik
mechanikus valtozar a legjobb? Ragaszkodni kell a MUL-T-LOCK-hoz, vagy jok a
DEFEND es a TYTAN-DYPOL is?

Riasztonal minek a legjobb az ar/teljesitmeny aranya?

Udv,Akos
+ - Ablaktorlo - Nem en voltam... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>Udvardy Bazsi irta a #1249 szamban:
>>lehet nehany szaz forintert >kapni egy par 60-70cm-es
ablaktorlogumit.
>>Ezt egyszeruen levagom meretre, es a megmarado
>>keretbe (vagy hogy hijjak)belefuzom.
>>Egesz jol birjak.

Azt tudtam, hogy nem ne irtam, mivel e temahoz nem szoltam hozza.
De nem emlekeztem a szerzore, igy utana neztem Az erdem az ove :-) :



Udv, Bazsi.

+ - Trabi/Wartburg lista- HIXAuto talalkozo okt. 6. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Ez a nagy 2T vs. 4T kopkodes kozepette nem tudom
mennyire szerencses az idopont, de irok par sort a okt
6-i Trabi/Wartburg - HIXAuto lista talalkozorol.

 Reggel 9 korul kezdett a tarsasag osszegyulni a
Felvonulasi teren. A Hixrol Esther/Lutyo, Soma, Szasz
Attila volt ott, Frigyesnek az utolso pillanatban
kozbejott vmi csaladi program.Kicsit hulyen ereztem
magam, mert a kozel husz Trabi kozott az en Thaliam
volt az egyetlen 'markaidegen elem' :).  Sorban
futottak be a popecebbnel popecebb jarganyok. 
 Az elso szervezett esemeny az volt, amikor az egyik
Trabi listas srac baratnoje egy kisebb ceremonia
kereteben kapott (meglepetes), a par hettel ezelott
ellopott 4T Trabija helyett, egy igazan szepen
felkeszitett 2T-t (spoiler, szemoldok, igenyes
karpitozas, egyebek). 
 Kozben folyt a legfrissebb 'upgrade'-elesek kolcsonos
szemrevetelezese, fotonezegetes, alkatresz csere-bere,
Soma frissen megzuzott Trabijanak allapotfelmerese
(elozo nap szenvdicsbe fogtak... - es sajnos nem ket
leder holgy tette :)) )
 Fel 11 korul felsorakozott a konvoj es elindultunk a
Tatai uton levo Magyar Vasuttorteneti Parkba. A konvoj
formaciot egesz az elso piros lampaig sikerult is
tartani...:)
 A parknal - ami tulajdonkeppen egy reszben szabadteri
muzeum - az amugy eleg borsos aru belepojegyet Soma
lealkudta 450Ft-ra, majd becsodultunk mind a negyven
valahanyan a gyonnyoruen rendbentartott teruletre. 
 Rengeteg gozmozdony, dizel es villamos hajtasu
mozdonyok, vasuti kocsik a csarnokokban es szabad eg
alatt, szinte a kezdetektol. Az egyik epuletben tobb
kiallitas a targyi emlekekbol. Az indohaz elott a
forditokorongon bemutato nehany mozdonyal egy negyed
oras musor(ka) kereteben.
 Par szaz meteres sin szakaszokon ki lehet probalni
kulonbozo gurlo szornyetegeket is: kezihajtany,
Pannonia motoros hajtany, Csajkabol atepitett sinauto
es gozmozdony. Sajnos nem akartak megmutatni a Csajka
motorjat, de mint kiderult az eredetit ki is szedtek
belole es egy 'aprobb' Volga motorral potoltak. 
 Igazan sok volt a latnivalo! Tudom minden muszaki
erdeklodesu embernek ajanlani. Ha valaki kenyelmesen
meg akar nezni mindent, egy fel napot siman ra kell
szanni.
 Soma keszitett fotokat is, remelem megosztja majd
velunk oket!

Udv,
Peter
poppec_kvar
Thalia RT



=====
Rendszeres alvassal elkerulheto az oregedes - foleg ha vezetes kozben teszed!

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
NEW from Yahoo! GeoCities - quick and easy web site hosting, just $8.95/month.
http://geocities.yahoo.com/ps/info1
+ - RE:911 avagy a nagy marketinglufi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


>Amugy a 911 a nagy marketinglufi egyik legjobb peldaja....
>Aztan ahogy erosodott, egyre inkabb
>kijott a kezelhetetlensege, az allando alattomos tulkormanyzottsag, a nagy
>erovel parosult vezethetetlenseg. A korabeli Ferrarik mind leiskolaztak a
>911-est, a nemetek megis vettek, sot terjedt a vilag gazdagabb tajain is.
>Ha megnezed, a 911 tortenete egy nagy facelift...
>Raadasul egy M3as
>ar/ertek aranyban, es minosegben is...
Kedves fogash, szakmai tudasod iranti illo tisztelettel azt mondanam,
hogyha majd nehanyszor mentel egy _nem_tok_rom_  911essel,
_gyorsan_ is, akkor a kerdest ujra megbeszelhetnenk.

>BMW legyalazza minden teren...
Hmmm, es a FEKEK?

--Udv:szm
+ - Re: oktoberi auto 2 ujsagban olvasom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Akkor viszont a 9.9 mp-et is elirtak, es az 19.9. Kizart, hogy egy kocsi 9.9
alatt elerje a vegsebessege 99 %-at.
KI
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Sziasztok, hello Geza!
>
> A AUTO 1248-ban irta :
> >Daewoo Lublin platos kisteherauto 2400ccm-es diesel motorral.
> >75 loeros 4000 fordulaton.
> >1900-on 180 Nm a nyomateka.
> >Sajat tomege 1445 kg.
> >Gyorsulasa 0-rol 100-ra 9,9 mp
> >Vegsebessege 208 km/h
> >
> >" A nem teljesen terhelt kocsival 90-100 km/ora koruli
> >utazosebesseg tarthato, viszont figyelmet igenyel, mert
> >az egyenesfutasa rossz "
> >
> >Lehet, hogy en vagyok nagyon hulye, de itt valami nem
> stimmel...
>
> Valoszinuleg csak elirtak, es 108 a vege.
>
>
> Udv: Soma
>
>
>
+ - Fekbetet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Fogash irta.

>(=10eFt/par fekbetet+ ossz 10eFt munkadij, Frigyes, javits ki, ha
>10ezerert nem tudsz adni egy garnitura elso, 

Valoban :-) ime egy pelda. Az Alfadhoz a fekbetet arajanlatom.

Mintex:    9900
QH:        15385

Frigyes


+ - Trabant fustoles, ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok.

Fogash irta.

>Ma reggel lerongyoltam Kaposvarra. Somogy megyeben viszont a
>Szantod-Kaposvar kozotti 64 km-en az alabbi statisztikai adathalmaz >gyult
>ossze. Talalkoztam 5 Wartburggal es 4 Trabanttal

:-))) Ezt az utat hasonlo idopont indulassal mentem kedden Kaposvarra. De
veled ellentetben 1 Trabicsekkel es harom IFA - teherautoval talalkoztam. Az
IFA - k fustoltek, de sok kilometeren keresztul mentem a Trabcsi utan,
mivelhogy 80 - 90 korul haladt, lass csodat Trabantutalok !!!! :-))))
Trabicsek nem fustolt, sem volt budos, pediglen kozvetlen mogotte mentem en
is. Nem kellet a belso levego keringetest bekapcsolnom :-) Mert nincs is
;-)) Es a Skodamban nem volt ugymond budos, pedig nem Trabant autoslistas
mehetett elottem a 64 - esen, hanem egy atlagautos. Keretik minden
listatarsam fele egy kis tolerancia egymas autoinak elviselese erdekeben.

Ablaktorlo:

En a TRICO ablaktorlot hasznalom Szuper :-)))

Udvozlettel: Frigyes


+ - lopas statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Nagyerdemu!

fogash erdekes topikjaban voltegy statisztika a Mo-i auto eloszlasrol. Tud
valaki esetleg forrast hasomloan a fentihez, de a lopott autokrol?
 Osszehasonlithato-e esetleg a ket tablazat?
Vagyis azt tudom, hogy a lopasokban vezet az opel, vw, trabant, de lehet
hogy csak azert, mert eleve sok van beloluk az orszagban.
homer
+ - 2T vagy nem 2T? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Már napok óta megy a vita a 2 ütemű paripákról,  a keleti autók lehordása melle
tt. Most mindenképpen meg akarom osztani az én véleményemet is.
Nekem '78-as Lada 1200-esem van, és eddig minden zöld kártyája azonnal megvolt,
 és a forgalmija is lefizetés nélkül. Nem füstöl, nem okád kék felhőt, a fogyas
ztása is 9 licsi. :-) Igaz 4 ütemben ciripel, és küllemben is irigylésre méltó 
a maga fajtájában.
Viszont én is láttam olyan Trabit, ami 200-300 méteres kék színű füstfelhőt húz
ott maga után. Életemben talán 5x volt ilyen. Ebből nem általánosítottam, hogy 
mindegyik ilyen mértékben szennyez. Az tuti, hogy legszívesebben felrobbantotta
m volna ott, ahol érem, vagy leverem a vezetőjét, hogy egy ilyen vacakkal hogy 
mer kijönni  Kérdés? Hogy kap zöld kártyát? Na igen, én speciel is ismerek olya
n helyeket, ahol azt sem kérdezik meg, hogy az autód hol áll, csengetsz 2000 Ft
-t, és már készen is van.

A java, ami nem VW motorral szerelt valóban elég rossz beállításokkal működik, 
és a gazdáját sem igazán érdekli, hiszen a zöld kártyesz megvan még egy évig. 
Gondolom aki régebbi autóval mászkál nem azért teszi, mert olyan szerelmes a já
rgányba, hogy a világért sem válna meg tőle, hanem mert nincsen rá keret. A Tra
bant, Warnyú, Dacia, Lada fénykora tényleg odébb volt, de amellett lehet szeret
ni, és imádni vele az autókázást. 
Vezettem már Oriont, Mondeot, Polskit, Samarát, Renault-ot stb, de ezek az autó
k más élvezetet nyújtanak. Csendesebben, gyorsabbak, de annyival drágábbak is. 
A Ladám minden egyes gyenge pontja mellett is imádom, és még egy jó darabig nem
 is fogok megválni tőle.  :-)

> a joapam
>is 18 eves Ladat hasznalt arra, hogy atjarjon a szomszed faluba
>(3,7 km) a foldes uton es hordta vele a zsakokat, szemetet.
>Viszont rajott, hogy ez a roncs nem er mar semmit, az 
>allandoan beragado fek miatt 18 litert evett, rohadt, fustolt,
>imbolygott, a kormanyt alig lehetett tekerni, raadasul  a 
>csomagter sem volt mar reg eleg.

Roncs?
Már bocs, de Ti laktátok le. Tudod a Felicia Pickup-otok is ilyen lesz, ha csak
 hajtjátok, mert ugyebár erre cseréltétek ha jól emlékszem. Az autónak néha jár
 a Service még ha nem is Mercinek született!!!

>Ezt mar megbeszeltuk. Ha elottem pofog vagy belemjon
>es meghal, akkor nagyon nem tud erdekelni, hogy o volt
>az utolso mohikan

Nem tud érdekelni a másik épsége? Bazzeg minek vezetsz??? Így egyszer majd Te i
s nyomsz egy hibát, és akkor neked sem esne jól. Pl.: Én jövök egy kamionnal, T
e a Pick-uppal. Mérkőzzünk!!! Ha minden kamionos így menne az utakon, amilyen f
ilozófiád van, akkor szerintem Te sem ülnél autóba.... Vagy tévedek?

>Egy idos bacsinak STOPnal nem allt meg a 105-os es a 
>kamion ele gurult. A keresztezodesben alltam, vartam a 
>kamiont, mert balra tertem. Ha a kamion eszreveszi es elrantja
>a kormanyt, akkor engem temetnek. A szakertok szerint az
>auto kora es fek allapota (karbantartas rulez) okozta a balesetet.

Ezt sajnálom. Téged is komolyan!!!! Aki nem képes műszakilag forgalomképes autó
t kivinni a Stasse-ra, az inkább maradjon otthon, vagy várja meg a távolsági já
ratot...  :-( Ez szivacs! Tudod... Rosszkor rossz helyen...

>A masik baleset egy Trabis fiatal csajo, tul lassan ment es
>belerohant egy Passat. Varosi csatt 40-50-60-? sebessegnel,
>NORMALIS autoban kiszallnak, korbefutnak es megegyeznek.

Lassan ment? És csaj? A kettő közül melyik a nagyobb gáz? A csaj vagy a lassúsá
g? Vagy mindkettő? Ok! Vagy mi a lassú? Az 50 km/h? Miért? Mert igaz nem írtad,
 hogy hol, de városban az a szabályos!!!! Akkor nem biztos, hogy a NŐ vagy a Tr
abi, vagy mindkettő volt az eset oka. És ha a Passat ment gyorsabban, akkor az 
egy gondatlan állat. Igaz nem lehet állandóan mindenhol betartani a szabályokat
, mert a forgalom is diktál, de ha odalépünk legyünk tisztában azzal, hogy VESZ
ÉLYEZTETÜNK másokat, és egyuttal magunkat is. 
Tudod én azt mondom, hogy még légzsák sem kellene, ha mindenki annyival menne, 
mint amennyivel szabad, hiszen a sebességhatárok ezért lettek kitalálva. Bár jó
 ha van AIRBAG!

A végső lezárása, vagy egy újabb flame kezdete lehetne, ha lenne valakinek egy 
olyan statisztikája, melyből kiolvasható lenne, hogy a balesetek hány százaléká
ban volt hibás a vezető, ill. autó állapota. Szerintem megdöbbentő lenne!!!!!!!
 És remélhetőleg a "vitát" is lezárja.
Amellett, hogy 23 éves autóm van racionálisan gondolkodom. A Ladámat bár jobbna
k tartom egy fokkal a 2 ütemű németektől, de nem lehet elszállni. Valóban a mai
 alap biztonsági előírásoknak sem felel meg, hiszen nincsen benne Airbag, ABS, 
immobi..stb.., de attól még nem biztos, hogy rossz. Nagyon jó karbantartás mell
ett még nyugdíjas korában is képes arra, hogy helytálljon a pesti forgalomban.
Ha összevetítjük a két üteműek fénykora óta mennyit fejlődtük biztonság terén, 
sebességben a fejlődés magánautóknál nem olyan jelentős. De amúgy sem lehet túl
zottan száguldozni, mert a magyar vacak utakra amúgy is gáz új autóval lépni, é
s a sebhatárok is kötöttek. Lehet Ferrarid, vagy Trabid városban elméletileg ak
kor sem mehetnél többel, mint 50 km/h...
De pl.: ha minden héten mennem kéne Németbe, akkor valószínűleg én sem Ladával 
mennék... :-(
A balesetek nem attól fognak megszűnni, hogy nincsenek keletiek, vagy DDR-ek, h
anem attól, hogy több rendőrt, vagy sebmérőt kellene kirakni, és fotózzon kemén
yen. Vagy józanabb emberbarátibb vezetésszellemet!!!!  Állítom, hogy ha minden 
utcát mérnének balesetek száma visszaesne vagy 80%-kal. Bár ezt belegondolva én
 sem szeretném...
A környezetszennyezésre a megoldás talán a mobil mérő állomások lennének, ahol 
egy mérges bombát végképp ki lehetne vonni, egy alkalmi méréssel persze rendőri
 bevonással. Ez legyen Lada, Trabi, Warnyesz, Ford, Mercedes vagy bármilyen vac
ak diesel egal.
És ha egyszer az én Ladámra azt mondja egy RH-s, hogy nem forgalomképes ki fogo
k vele állni. Talán a rendszeres szerviz mellett a környezet szennyezés is vált
ozna, és fennakadnának az olyan paripák, melyek már csak a MÉH-be valók...  Mer
t sajna elég sok van.


Üdv. mindenkinek!

Zsolti
+ - Escort kozepso oszlop (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Szeretnem megkoszonni mindenkinek
az oszlopkeresesben valo segitseget.
Vegul - hozzam kozelebb - Szolnokon
sikerult talalni kozepso oszlopot.

A legjobbakat !!!
Udv.: Istvan
+ - re:melegites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Olvastam a motor melegitesevel kapcsolatban a velemenyeteket.Hat elegge
megosztottak.
En csak annyit szeretnek hozzafuzni, hogy egy szakit kerdeztem meg errol
es neki az volt a velemenye, hogy mindenkeppen szukseges a melegites
legalabb par percig, hogy az olaj legalabb egy picit elerje a
vizkozitasat, hogy szetteruljon a hengerfalon.
Az mar egy masik kerdes, hogy a katalizatoros autoknak nem igazan tesz
jot a melegites mert a kondenz viz(bocs ha nem jol irtam)kicsapodik es
nincs eleg nagy nyomas ahhoz, hogy a kipuffogobol tavozhasson. Ez a dob,
ido elotti elhasznalodasahoz vezet.
A LE legyen veletek!
Arpi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS